Jelenlegi hely

Autómánia

Utolsó bejegyzés


Az ilyenekről mindig ez jut eszembe
rwurl=https://i.imgur.com/AKzVS7c.png



:D
irigykedik mert nincs olyan jó teste mint a focistáknak és nem keres annyit! minden tökösalfahím tudja, hogy az ilyenek irigykednek!



Már azt hittem, hogy anno ez csak nekem tetszett :D

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



csenik

Ez a mordori fekete beszéd?



Hogy mást ne mondjak, amikor Vajk feltette a kérdést, miért ne racsingolhatna, arra ezt válaszoltad:

Pl azért mert tisztességesen szocializálódott kultúrember vagy, nem egy hülye suhanc.



Így, gúnyosan leírva a típusnevet tán kevésbé szégyen, hogy Renault a közlekedőedényem :D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Most összezavarodtam. Most a pályanapról beszélünk vagy mi az a racsing? 😅

Chief Exorcist



most bajban vagy :) dada lesz :)
szetutom a gyomrommal a kezed meg a fejemmel a terded, ha igy folytatod :)

Parizer forever.



legmenobb verda. melyiknek pinya meg a jele? :)

Parizer forever.



Na, hogy ne csak homoszexualizáljunk:

Tényállás: Barátnő vett most családon belül egy 2007-es gyártású Mazda 3-at, amin 10+ éves gumik vannak (téli-nyári). Egyfajta gyakorló + kirándulós verdának szánjuk, hogy ne a jó kocsival menjünk a hegyekbe, ha nem muszáj, ahol sokszor elég fos utak vannak, ő meg ezzel szerezzen vezetési rutint, ne én vigyem reggel mindig melóba, stb. Most kb. 3 évre tervezzük, hogy megtartja, aztán jöhet valami újabb verda, nyilván attól függ, hogy alakul a családunk, stb. de az is lehet, hogy addigra már eladni se éri meg és megtartjuk.

A Ti véleményeteket is figyelembe véve, úgy döntöttünk, hogy akkor menjen rá minél hamarabb egy 4 évszakos szett. Én utána néztem a neten, ahogy Vajk is javasolta, és a tesztek és elérhetőség figyelembevételével egy Michelin CrossClimate 2-re esett a választás előzetesen. Kiderült, hogy Apósnak is ugyanilyen van az elektromos autóján, annyi különbséggel, hogy 94-es terhelési indexű a 91 helyett, gondolom a kocsi súlya miatt. Apósnak van nagyon jó gumis ismerős, 40-ért megkapjuk centrírozással, mindennel /db.

Közben kollégámmal beszélgettem, aki nagyon ellenezte a 4 évszakost, mert ő is meg a felesége is megcsúszott vele 10-15 évvel ezelőtt és nem szerették. Mondta, hogy ahova a céges autókat is visszük, ott volt középiskolai haverja a gumis, menjünk el, kérdezzük meg mit javasol.

Csak annyit mondtam neki kezdésnek a kocsi típusa után, hogy 4 évszakosban gondolkodunk, és hogy azt hallottam, hogy abból a prémiumot érdemes viszont venni. Ő a 4 évszakossal egyetértett a kocsi meg haszálat fényében, bár azt mondta, hogy egy rendes hó már kifog rajtuk, meg szerint 2-3 év után cserélni kell a 4 évszakost, talán 4-re ki lehet húzni. A kollégát megnyugtatta, hogy ezek a 4 évszakosak már teljesen mások, mint 10+ évvel ezelőtt.
Viszont azt mondta, hogy PRÉMIUMOT SEMMIKÉPP NE VEGYEK, mert hogy azok mind európai gumik, és Európában a sok hülye környezetvédelmi megfontolás (újrahaszosított anyagokból gyártják a gumit, alig van benne már kaucsuk, stb.) miatt szart gyártanak, csak a márkanevet fizeti meg drágán az ember. Helyette Toyo 4 évszakos gumit javasolt, ami 34k + 4k szerelés/kerék lenne. Alternatívaként Kleber-t, ami a héten akcióban 31k/db. Kleber elvileg valami Michelin B company.
Szerinte a nyugati gumik a rövidtávú teszteken jól teljesítenek, de az anyagösszetételük miatt 2 év után széttöredezik majd gyorsan, aztán mehet a kukába. Nála javaslat: 1. Toyo 2. Kleber
Vagy alternatíva lehetne még téli gumi egész évben használva, de akkor már inkább négy évszakos.
Azt mondta, hogy az új Lexusokra is Toyo-t raknak gyárilag, nem véletlenül.

Na most utánaolvasgattam kicsit neten, és ez a Toyo Celsius AS2 mindenhol a mezőny végében szerepel, a Kleber Quadraxer 3 viszont egész jó statokat hoz, gyakorlatilag egy Michelin light, és ott már az árdifferencia is jelentősebb azért. Nekem van egy olyan gyanúm, hogy hiába mentem én ismerőssel, a gumis biztos szerződve van valami márkával (Toyo), és ezért ajánlotta annyira azt nekem. Viszont abban is látok logikát, hogy a hülye Zöldek nyugaton tényleg elbaszarintják a műszaki cikkeket a baromságaikkal, akárcsak a woke idióták a hollywoodi filmeket, tehát az újrahasznosított cuccból gyártás és az ebből fakadó gyorsabb degradáció valid szcenáriónak tűnik.
Mondjuk ennyi erővel a Kleber is nyugati cucc... Valamint ugye Apóssal megnéztük a gumikat, 2 év után egy jóval nehezebb, nagy nyomatékú elektromos kocsin, amit nonstop használnak városban, autópályán, szinte mindig jól megpakolva emberrel és cuccal, nem tűnt egyáltalán úgy, hogy ez használhatatlanná fog válni hónapokon belül.

Igazából az a pár ezer forint diffi nem érdekel, csak kíváncsi lennék, hogy mi lehet igaz abból, amit mondott a gumis csávó.




Ezzel az a baj, hogy amíg egy gumi egy bizonyos méretben bivaly, úgy lehet egy más meretben meg fos. emiatt is vannak ellentmondásos vélemények egy-egy típussal szemben szvsz.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Ez pont 15"os golfal tesztelve

BTW van még ez is

https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm

Mondjuk ezek böhöm 225ös r17esek



igen, ezeket néztem én is, de ugye erre mondta a gumis csóka, hogy a probléma ilyen teszteken nem jön ki. Bár az is érdekes, hogy azt mondta, hogy 2-3 évente úgyis cserélni kell majd a 4 évszakost, akkor meg aztán tökmindegy, hogy a prémium 2 év után elkezd jobban degradálódni... De azért vannak fenntartásaim, amikor tényleg 10 éves gumikon járkálnak simán emberek. De ha abban a 2-3 évben a prémium mérhetően jobb, akkor megéri nekem azt a pár ezer különbséget a jobb biztonság és kényelem.



centrírozással

Végre valaki!
Egyébként a témára, én Vredestein Quatrackal nyomom, elmegy a brutál bajor havazásban és az olasz nyárban, csak ajánlani tudom. Másfél év alatt ment bele kb 20k, semmi baja, alig kopott. Olyanokra nem érdemes bármit adni, hogy valaki 10-15 évvel ezelőtt hogyan csúszott meg vele, a Toyós kolléga meg vszeg tényleg kap jutalékot :)



jo lesz a mislejn negy evszakos, de a kleber is. neten nezelodj, nekem onnan eleg olcson szoktak jonni a gumik.

ma megcsusztam az auchanos szegedi reszen ket helyen is, tiszta csuszos volt, nem tudom mi esett tegnap, nem voltam itthon
a jobbik kocsival voltam, jo minosegu teligummaval, szoval az sem csodaeszer

Parizer forever.




kibertrukk levágja az ujjadat
https://youtu.be/h0Q6dBkSgkk



Ez valahogy nem tűnik egy eddig nem látott featurenek: ha rábaszod az ujjadra a csomagtérfedelet vagy a motorháztetőt akkor bizony az nem kellemes :)



Vredestein téli van most fent éppen tegnap reggel csusztam meg vele az ABS is működésbe lépett.



milyen szituban csúsztatok meg? Múltkori nagy hidegben minden nap láttam vagy 3 koccanást, ahol többen egymásba csúsztak, de ezen a mazdán lévő 15 éves téli gumikkal nem csúsztam meg egyszer se, pedig volt egy nagy fékezésem is egy hülye Teslás miatt.



kanyarodtam be itt balra

https://maps.app.goo.gl/jTTED1uSKi297nmM6

meg itt a lampanal megallaskor csuszott meg

https://maps.app.goo.gl/DTFtS4NeNByQk1gV6

Parizer forever.



lehet vannak design hibái, nem értek hozzá. de ez tényleg erőltetettnek tűnik.



Nekem is Vredestein quatrac van a rönón, teljesen jó. (195 55 r15)
Egyébként meg a fizikát nem lehet megbaszni, tudomásul kell venni, hogy ilyenkor nyálkás, fos lehet az út bárhol, fehér aszfaltrol nem beszélve, és úgy kell vezetni, nem pedig fittipaldisan. Pláne nem egy könnyebb autóval.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Piros lámpánál, megálllásnál túl rövidre fogtam a fékutat.



2007-es gyártású Mazda 3-at

Inkább itt látom a szűk keresztmetszetet. Alját megnézte valaki, mielőtt megvettétek? Az ilyen korú Mazdák már néha lyukasra rohadnak.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Mondta az előd, hogy ez a gyengepontja, mert akkoriban japok is probalkoztak valami ujitassal, es emiatt nagyon rozsdasodtak. Sarvedon van egy kis kezdodo rozsdasodas, talan egyik ajto alatt meg valami minimalis, ezeket februarban visszuk megcsinaltatni. Bár nem néztem be alá, de az előd allitolag kétszer is lealvázvédőztette és odafigyelt rá. Azt mondja 1 éve emelték fel a kocsit, akkor megnézte és rendben volt. Garázsban volt tárolva, 190k km van benne, amiből 80k ilyen pár év alatt jött össze, amikor a pasas Nyíregyről Miskolcra járt dolgozni.
Ránézésre kívül és belül is nagyon jó állapotban van, csomó extra felszereltség van benne, és minden működik eddig tökéletesen, mindig időben volt olajcsere, szűrőcserék, egy füzetben vezette még azt is hogy mikor mennyit tankolt, meg minden apró alkatrészcserét is.
De sztem eredetvizsga alapján valami turpisság volt vele még legelején, mert első vizsgán egy szétszedett váz van csak a kocsiból a képeken, rá 3 hónapra meg a zsír új kocsi látható, 3000-et futott motorral fél év használat alatt. Elvileg nem tudta fizetni lizinget első tulaj és bank visszavette, nem is volt forgalomban egy darabig emiatt, szal lehet vagy okoskodtak akkoriban azzal, hogy beraktak egy képet egy kibelezett autóról ennek az alvázszámával, vagy megtörték és full felépítették újra, de anno autószerelővel ment megvenni az akitől vettük és az se látott semmit, elmúlt 14 évben se jegyzett meg egy szerelo se ilyenre utalo dolgot, semmi olyan hiba nem jott ki, ami egy totalkar után lehetne, pl. látod gumit is olyan jól koptatja, hogy 15 évig rajta maradhatott. Szal ha meg is volt törve, profin összerakták, a mostani eredetvizsgas pasas se értette, hogy most ez így mi.
Eddig a kábeleket kellett cserélni a hátuljában, mert tolatóradar meg csomagtér lámpa a sok nyitogatástól valszeg megtört és érintkezési hiba volt, 12k-ért megcsinálták szépen. Most lesz a kerék, meg a rozsdairtás, vettem rá új ablaktörlőt, lesz egy olajcsere, minden más friss benne.
Legalabb 5x megkérdeztük az előző tulajt, hogy ugye nem fog meglepetés érni, ha ránéznek az aljára, azt mondta hogy nem kéne, mert 1 éve jó volt. Kérdés hogy kezeltessem-e le akkor is ha rendben van?



Kérdés hogy kezeltessem-e le akkor is ha rendben van?

Igen! Különösképpen akkor ha nem garázsban fogod tárolni.



allitolag kétszer is lealvázvédőztette

Én nem értem a téma mélységeit, de minek/hogyan lehet valamit kétszer alvázvédőzni? Ha egyszer fenn van rajta az anyag, ráfújsz még egy réteget, vagy esetleg lekaparod? A hézagtömítéseket már aligha cseréled ki valaha is.

Hova kezelni itt bármit is, ha már rajta a réteg? - vagy nem ugyanarról beszélünk alvázvédelem kapcsán.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



nem tom én se, majd megnézem a kiskönyvben, ha felírta. Lehet akkor javíttatta + levédőztette, de majd megkérdem.

de remélem, ha benézek alá, nem valami ilyesmi látvány fog fogadni :D

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=faRoFwYWt2A

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!