Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Tele van sajnos bugokkal

Igen van benne, de folyamatosan javítva van, hozzá kell tegyem én még nem találkoztam sokkal.

Viszont a fejlesztők olyan patcheket adnak ki, aminek a javitasok listája olyan hosszú, hogy nem fér ki steamen :D

Igen, olvastam őket illetve YouTube-on is néztem ezekről összefoglalót.

BTW az egyik csatlakozó karakter sztorija jelenleg nem vihető végig, mert a játék vége után unlockolodna ami kell hozzá :D

Cut contentet alighanem fentiekhez hasonlóan javítják, legalábbis mintha ez olvastam volna.

sak addig toltogeted vissza a save-et, amíg nem sikerül

Igen van ilyen csábítás, hogy visszatöltikézzem, de egyelőre sok helyen hagytam hogy vigyen az rngod is és úgy alakuljon a story.

Szóval nagyon, nagyon nem tökéletes a játék szerintem

Ezt nem mondta senki, de hogy nem dlc-s, nincs benne mtx, nincs benne season pass és relatív teljes a game és ahogy mondod annyi tartalom és gondolat van benne mint kevés game-ben amivel játszottam mostanság.

Létezik egyébként tökéletes 0 day bugmentes játék? Ezt nem azért hozom fel hogy bárki ügyvédje legyek, szimplán érdekel ki mit tapasztalt illetve mi az a játék ami így jött ki.

Ha legalább ennyire kész és tartalmas gamét adnának ki a nagyobb AAA játékot kiadók, akkor nem sírták volna tele a twittert ill X-et, hogy hát ne számítson a jövőben senki ilyenre, mert ez egy abomination...



Létezik egyébként tökéletes 0 day bugmentes játék?

Nagy részt max a kisebb projektek, vagyis az indie játékok általában egész tűrhetően bugmentesek szoktak lenni. Tökéletes példa erre a BPM (Bullets Per Minute), amikor kijött, nem találtam benne bugot, persze sokkal, sokkal kisebb volumenű game, nem is összehasonlítható, csak eszembe jutott.

Ja, meg CP2077 XD

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Szerintem se elvárható egy ilyen komplexitású játéktól, hogy tökéletesen bugmentes legyen. Ezt még jóval kevésbé komplex játékoknál sem tudják megugrani ennél jóval nagyobb fejlesztőcsapatok. Viszont ahogy hallom így is sokkal jobb állapotban jelent meg, mint az AAA cuccok többsége mostanság.

Gondolom én, hogy egész egyszerűen ilyen komplexitásnál vannak dolgok, amik csak akkor fognak előjönni, amikor több millió játékos rávetődött. Lásd pl. úgy hallom, hogy az Act 1, ami ugye korábban early accessben elérhető volt, szinte teljesen bugmentes.

A save scumming meg mindig is a videojátékozás része volt, kérdés, hogy ki enged a kísértésnek és ki nem :)))

Chief Exorcist



https://stackoverflow.com/a/56043694
lehet hogy régi statisztikákról van szó meg egyéb dolgokba is bele lehet kötni de 1bug/1000 sor kód az a saját tapasztalataim alapján... mondjuk úgy hogy nem tippelnék én sem kevesebbet :D
úgyhogy egy BG3 méretű projekt esetén de még sokkal kisebbnél is gyakorlatilag irreális a bugmentesség.
az persze nagyon nem mindegy hogy milyen bugok vannak.
Pl:
Factorio minor issues - We are aware of them, but they have low priority.
https://test.forums.factorio.com/viewforum.php?f=48
és 500 óra játékkal mégsem nagyon emlékszek factorio bugra.
mindeközben a Skyrimban 100 óra alatt annyi broken quest volt már a logomban hogy inkább abbahagytam.



Fallout 4 fin (kivéve a DLC-k nagyját)

Összességében nagyon tetszett, de belátom, ennek oka lehet az is, hogy alacsony elvárásokkal vágtam neki. Ettől függetlenül abszolút jobb Fallout-játéknak tartom a F3-nál több okból is.

Az előző kommentben már említettem, hogy a világ itt nekem jobban passzol a Black Isle-játékokhoz és a New Vegashoz. Ehhez pluszban annyit, hogy a játék kb. minden téren megpróbálja egy kicsit összhangba hozni a Bethesda és a Black Isle világát, ami a narratív dolgokat illeti, szóval nemcsak maga a világ lett egy kicsit normalizálva, de a frakciók és a sztori is.

Na, de tényleg: átvették a New Vegasból a frakciók közötti ugrálást. Mint ahogyan ott, a fősztori végét itt is az teszi ki, hogy az ember megpróbálja a neki megfelelőnek tűnő frakciót támogatni. Amit nem vettek át, az a lehetőségek sokszínűsége, tehát itt van 4 fix befejezés egy kis variációval és annyi.

Én pl. úgy okoskodtam, hogy a legtöbb értelme a Railroad nevű synth-felszabadító társaságnak van, viszont a főellenfél Institute nélkül nincsenek synthek, szóval valami kompromisszum kéne a kettő között a "fajfenntartás" érdekében. Na, ilyen befejezést nem írtak a Bethesdánál, mindenképpen el kell pusztítani az Institute-ot, ha a Railroadot választod. Hogy hogyan fognak fennmaradni ezek az androidok a sok lemészárolt tudós nélkül? Kettőt és könnyebbet.

Maguk a frakciók amúgy érdekesek és itt is tetten lehet érni a "normalizációt". Pl. a Brotherhood of Steel itt tulajdonképpen az "igazi" BoS-ként jelenik meg. A F3-ban lévő BoS és az ott fekete-vörös páncélban járó outcastok újraegyesültek az eltelt 10 év alatt, így ismét beképzelt izolacionista seggfejek lettek. Eleve háborúzni jönnek azért, hogy leverjék a technológiát szerintük felelőtlenül használó Institute-ot, szóval totál megvan ez a "csak mi tudjuk jól, álljatok félre, primitívek" feeling.

A baj csak az velük, hogy sajnos idióták is. Egyrészt 20 éves az elderjük a F3-ban még gyerekként a Citadelben rohangáló Maxson-leszármazott képében... elég ciki. A főhadiszállásuk egy Fallout Tacticsből átemelt zeppelinen van, pedig a Hindenburg óta tudjuk, hogy ennél rosszabb ötlet nincs a világon. Arról meg ne is beszéljünk, mekkora Enclave-i idiotizmus még 210 évvel a bombák után is utálni mindent, ami nem teljesen ember (ghoul, szupermutáns, synth stb.). Nagyon örültem annak, hogy totálisan ki lehet irtani őket a fősztoriban, szóval az én végigjátszásom végére a Brotherhoodból egyedül Maxson páncélozott kabátja maradt meg a szekrényemben, a zeppelint pedig elérte a zeppelinvégzet.

Az Institute, mint új frakció sajnos ötleteket illetően nem valami új, ők is durván izolacionisták pl., de arra nagyon jók, hogy érzékeltessék a bombák óta eltelt 210 évet. Végül is a Fallout világában teljesen elképzelhető az, hogy két évszázad alatt egy külvilágtól elszeparált tudóscsoport androidokat fejlesszen ki, és az elsőre nevetséges "kicseréljük az embereket robotokra" plot is értelmet nyer a végére.

Sőt, ha már 210 év, akkor a Bethesda most tök jól megindokolja az Institute-tal azt is, hogy miért nincs ennyi idő után a Commonwealthben valamiféle kormány vagy uralkodó erő, mint amilyen az NCR volt a nyugati parton.

Ja és a korábbi posztban előítéletes voltam a szupermutánsokat illetően: akad okos szupermutáns a játékban és összességében is egy kicsit értelmesebbek lettek, csak a játék nem kommunikálja ezt valami jól. Nehéz elszakadni az orkoktól a Bethesdánál, de itt majdnem összejött.

Szerencsére a társak terén is sikerült lenyúlni a New Vegast, csak rosszabb eredménnyel. Sok van belőlük, elég változatos a repertoár és jól is lettek megírva, akadnak speciális képességeik, sokuknál van dedikált küldetés is, nagyon sokszor szólnak hozzá random párbeszédekhez, alapból kurva jó lenne ez a része a játéknak... ha nem rontották volna el nagyon sok helyen. :D

Pl. eleve nonszensz az, hogy csak egy darab társad lehet. Még a F3 is tudta azt, hogy legalább a kutyát megtarthattad, ha felvettél mást, de itt még azt sem lehet. Emellett az AI-jük elképesztően szar és primitív, a játéknak néha teleportálgatnia kell őket még ahhoz is, hogy egyáltalán követni tudják a játékost. Harc közben teljes idióták és általában eléd állnak, amikor célozni szeretnél, bár ha adsz nekik valami jó fegyvert és lőszert, akkor azért viszonylag eredményesek tudnak lenni.

Nagyon gáz az a rendszer is, ami szerint a játék eldönti, hogy a társad hogyan érez irántad. Pl. van, aki jobban bír minden egyes feltört zár után, ami a gyakorlatban úgy néz ki, hogy feltörsz ~20 zárat, mire a társad a semmiből kiönti neked a lelkét és esetleg megnyit egy küldetést is. Ugyanígy Paladin Danse pl. szereti azt, ha power armort használsz, szóval ha sokat vagy power armorban, kurva jó barátok lesztek.

Borzasztó mesterkélt az egész sajnos, egyedül egy karakternél, a szupermutáns Strongnál éreztem azt, hogy valamit hozzáad a játékhoz. Strong hangosan utálkozik minden egyes alkalommal, ha bármilyen "intelligens" dolgot csinálsz (hackelés, zárfeltörés), de diszlájkot ér a power armor használata is ("Human look like robot"). Sajnos így is imádni fog, mert gyilkolni nagyon szeret, de ez legalább vicces volt.

Abszolút pozitívumként viszont ott a power armor, ami baromi feelinges lett ebben a részben. A játék nagyon hatásosan érzékelteti a cucc súlyát, bizonyos dolgok pedig máshogyan működnek a használata közben. Pl. nincs fall damage, helyette bármilyen magasságból lezuhanva csak csinálsz egy "superhero landinget", ami minimálisan még sebzi is a körülötted állókat. Úszás sincs power armorban, levegőt viszont nyilván kapsz benne, szóval a folyómeder alján kell átsétálnod úszás helyett.

Ja és van jetpack, amivel remekül lehet marhulni, Goodneighborbe pl. simán be lehet vele airdroppolni a játék egyik magas épületéről:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=sNbb4qxg8vY
Ha már marhulás, akkor meg kell említeni azt is, hogy a F4-ben elég sok olyan "kúl" dolog van, amire az ember számít egy 3D-s Falloutban, a 3 és az NV viszont egyszerűen nem tudta hozni őket az engine miatt. Ilyen az előző kommentemben felhozott vertikalitás is, de pl. a Brotherhood oldalán játszva kapsz jelzőfényt, amivel vertibirdöt lehet hívni a térkép bármely pontjára, hogy aztán minigunozhass a levegőből, amíg elvisz oda, ahová kéred. Szóval itt végre megvan a lehetőség arra a kicsit GTA-s / sandboxos ökörködésre, ami a korábbi 3D-s részekből hiányzott. Már csak egy autó kéne a teljes örömhöz.

Sok a jó quest is, sőt, a fősztori is nagyon jó most. Tulajdonképpen még ki is szúrtam magammal, mert túl sokáig hanyagoltam a fősztorit. Azt hittem, hogy a 3-hoz hasonlóan a 4 is olyan, hogy a főtörténet valami kis rövid izé, ami alig használja a térképet, szóval kb. a térképt 2/3-át felderítettem, mire visszatértem rá... hogy aztán mehessek vissza jó sok helyre, ahová a main quest egyébként is elvitt volna.

Két nagy hátrány van viszont, ami egy kicsit rányomja a bélyegét a questekre és a világra is: a randomgenerált küldetések és a settlementezés. A random questek miatt a játék kb. úgy néz ki, hogy találsz egy questvonalat, elkezded megcsinálni, tök jó, aztán egy idő után eléred a randomgenerált izéket és szomorúan elkullgosz más elfoglaltság után nézni. Emiatt bizonyos feladatoknak konkrétan nincs végük, így történeti lezárásuk sem, az egész csak kontent a kontentgyárban, hogy a kontentre éhező kontentjátékosnak legyen kontent addig, amíg meg nem unja a végtelen kontentot.

A settlementekkel meg az a baj, hogy túl sok van belőlük. Amíg a F3 (igen, pozitív példa lesz itt a F3) bedobott ilyen kis hülyeségeket, hogy Republic of Dave vagy Oasis, addig a F4 odarak egy viskót, mellette kapál két ember, adnak valami küldetést, hogy izé "a 600 kilométerre lévő milelurkök lopják a krumplit" és ennyi. És persze tök jó az a 30 perc, amíg a borzalmas kezelőfelület miatt meg nem unod a táborépítgetést meg azért akadnak még így is érdekesebb helyek meglepő küldetésekkel, de érezhetően kevesebb van belőlük.

Az "RPG-rendszert" sem tudtam megszeretni, bármilyen pozitív szemszögből is próbáltam ránézni. Annyi az egész, hogy ha lépsz egy szintet, akkor kapsz egy pontot, amit elkölthetsz egy SPECIAL jellemző növelésére vagy egy perkre. Az eredeti F1-2 rendszer egyszerűsítését abszolút támogatnám, a F3-mal is csak annyi volt a bajom, hogy túl könnyű volt SPECIAL értéket növelni benne, így nem kellett együtt élned a hiányosságaiddal. Ezt leszámítva tényleg nincs szükség pl. Outdoorsman skillre meg 100 fölötti értékekre a skillekből, fölösleges túlbonyolítás.

Na de ez az unalmas izé, hogy ott egy táblázat, kapsz egy pontot és akkor költsd el valamire a táblázatban? Azért a Falloutban mindig élmény, egy esemény volt szintet lépni, mert minden egyes szinttel viszonylag sok dolgot lehetett befolyásolni. Itt ezt azzal próbálták "megoldani", hogy jóval gyakrabban dobálja rád a szinteket a játék (még 1-es induló intelligenciával is), de ettől ha lehet, még jelentéktelenebbnek érződik az egész. Gyakran el is felejtettem, hogy szintet léptem.

Párbeszédrendszer? Borzasztó és nem azért, mert csak 4 opciód van, hanem azért, mert mindig ugyanaz a 4 opciód van. :D Ezek a következők:
- Kérdés
- Egyetértés
- Elutasítás
- Szarkasztikus egyetértés.

??? Ennyi? Ennyi. Nem vágom, hogyan lehet párbeszédrendszert ennyire elrontani egy szerepjátékban. És kár érte, mert egyébként nincsen rosszul megírva a játék. Nem olyan szárazak és érzelemmentesek a párbeszédek, mint a 3-ban voltak, hanem maga a párbeszédrendszer teszi merevvé azokat.

Ami tényleg rosszul van megírva, az az intro és az outro. Wow, itt aztán valakinek nagyon bejött az a mondat, hogy "war, war never changes", mert megpróbálta beleírni mindenhova. Alapvetően két semmitmondó videó... igen, a befejezés is, döntéseid következményeit magyarázó betét meg nincs.

A játék végére így azért sikerült megértenem azt is, hogy miért a F4 volt a Bethesda fekete báránya egészen addig, amíg a F76 alul nem múlta. Rengeteg dolgot csinál meglepően remekül, miközben alap dolgokat ront el csúnyán, ezeket pedig akkor is nehéz lenyelni, ha tudod, hogy sosem lesz már olyan a Fallout, mint amilyen a 90-es években volt. Világépítésben, történetben és nem random questekben viszont sokkal-sokkal jobb a 3-nál és a NV mellett sem kell szégyenkeznie szerintem.



Starfield

Ez a játék ma jelenik meg hivatalosan, de a prémium csomagosok kaptak 5 nap előnyt. Így aztán közel 50 óra játék után írom ezt a kis ismertetőt.
Ha valamiért nem hallottál volna róla, akkor a Starfield a Bethesda új űrjátéka. Különlegessége, hogy új világot indít a meglévő kettő mellé (Fallout és Elder Scrolls). Azt írták, hogy 10 éve fejlesztik már, de szerintem ez nem igazán látszik. Ugyanazok a Bethesda jellegzetességek tettenérhetőek, mint a korábbi játékokban, vagyis minimalista, egyszerű játékelemek, nagy teret hagyva a modderek számára.

No de miről is szól: egy űrbányász vagy a játék elején, egy átlagos bolygón bányásztok. Mint kiderül, a főnököd próbál egy kis mellékest keresni, ezért vagytok pont itt. Kapott egy megbízást, hogy nézzen körül itt, mert valami különleges lehet a bánya mélyén. Ezt persze te találod meg a tutorial keretében, valamiféle görbe fémdarab, amitől viszont látomásaid lesznek és elájulsz. Miután magadhoz tértél, megjön a megrendelő is, aki mondja, hogy az nagy dolog, hogy láttál valamit, és el kell vinned a cuccot a Constellationhöz (egy felfedezőkből álló elit társaság).

Gyakorlatilag itt kezdődik a játék. Itt már szabad kezet kapsz, de érdemes odamenni, mert megnyílik néhány hasznos lehetőség (és még az is előfordulhat, hogy érdekel a fő sztori). A fő bázison van például egy végtelen tároló, ami meglehetősen fontos a Végtelen Hörcsög hívőinek (akik minden bizbaszt össze akarnak szedni, mint én).

Rögtön a nyakadba szakad egy csomó kisebb-nagyobb küldetés is, de rád van bízva, hogy mit csinálsz. Itt már erősen hasonlít a Bethesda korábbi játékaira, elindulsz megcsinálni egy küldetést, de aztán elterelődik a figyelmed és csak sok óra után eszmélsz rá, hogy az eredeti célod a közelben sincs.

Játékelemek

Kezdjük mondjuk az űrrepüléssel. Mivel a játék egy hatalmas galaxisban játszódik, ezernyi meglátogatható bolygóval, az űrrepülés biztosan központi elem, ugye? Hát nem. Gyakorlatilag nincs bolygóközi közlekedés, nincsenek kapuk, féregjáratok. Semmi, amit más játékokból megszokhattunk. Csak kiválasztod a célt, ami mindig egy bolygó, töltés, és már ott is vagy a bolygó felett. Ebben a kis "arénában" történhetnek dolgot, találkozhatsz más hajókkal, itt mennek a harcok. A bolygóra leszállás is egy töltés, egyszerűen csak kiválsztod, hogy a bolygó melyik részén landolsz, és már lent is vagy. Ez egyébként számomra szimpatikus, mert nincs felesleges töltelék idő, ami csak arra megy el, hogy A-ból B-be megyek. Itt azonnal az akció közepén vagyunk. Persze azt is megértem, ha valaki hiányolja ezt, annak is megvan a maga varázsa, amikor az űrben repülünk (különösen ha van VR támogatás is, mint az Eliteben).

Maga az űrharc nehézkes kissé, mondjuk elég gyenge még az űrhajóm. Egy csomó energiarendszert kellene vezérelni, szétosztani a naftát a különböző fegyverek, hajtóművek és pajzs között. Harc közben ez nem annyira áll még kézre. Eléggé látszik, hogy nem az űrrepülés/harc volt a fókusz.

Stamina és egyebek
Itt oxigénnek hívják, de egyébként ugyanaz. Minden erőkifejtés használja, szóval ezt kell menedzselnünk folyamatosan. Tovább nehezítik az életünket a különféle betegségek és sérülések, amik mind valami negatív hatással járnak. Pl. ha köhögsz, lebukhatsz lopakodás közben. Vagy ha van repedt csontod, többet sebesülsz harc közben. Ezek maguktól is elmúlnak (legalábbis az eddigiek elmúltak), de vannak rájuk mindenféle gyógyszerek, illetve a városokban az orvosok segítenek némi pénzért.

Felfedezés
Mivel egy felfedező csapat része vagyunk, sok időt lehet tölteni vele. Mindig vannak felfedezésre váró világok, mivel a bolygók nagy része helyben generálódik. Igazából nem az egész bolygó, csak mindig egy élőhely típus (biome). Az űrből látszik, hogy milyen típusú helyre fogsz leszállni, és hogy mennyire van már felfedezve. Ez leginkább az olyan helyeken fontos, ahol van fauna és flora (állat és növényvilág). Leszálláskor generálódik a terület, ami óriási, már csak azért is, mert csak gyalog tudod bejárni. A felfedezés legfontosabb eleme a szkenner. Ez mutatja meg az érdekes dolgokat, és ezzel lehet "felfedezni" dolgokat. A nyersanyagokat elég egyszer beszkennelni, állatokat és növényeket 8x kell, szóval 8 példányt kell találnod. A nyersanyagokat az erre szolgáló bányaszerszámmal lehet begyűjteni, vagy kézzel. Ez egyébként elég fura, mert a gázokat lehet így "összeszedni", viszont valamiért ezek meg is mérgeznek téged, mintha nem zárna az űrruha. Ha meg esetleg csak filter van, akkor miért működik a légkör nélküli bolygókon is, illetve miért nem szűri ki a rossz dolgokat?

Léteznek továbbá kitüntetett helyek, ahol van valami érdekesség. Itt jönnek be a képbe a fejlesztők által kézzel készített elemek, nagyon széles a skála. Különböző épületek, táborok, barlangok, bányák, természeti képződmények, bázisok, stb. Ennyi óra után nyilván találtam már ismétlődést, de meglehetősen keveset, pedig ennek az időnek a nagy részét az ilyen felfedező utakkal töltöttem. Szóval bőven van új látnivaló. Sokszor lakott is az adott hely, leginkább űrkalózok szoktak zsezsegni, de vannak sima kutatólaborok tudósokkal, vagy munkatáborok robotokkal, stb. Aztán vannak persze olyan helyek is, ahol látszólag nincs senki, csak friss hullák...

Persze sok a loot az ilyen épületekben, többek között a Falloutból ismert magazinok, amik állandó bónuszt adnak valamire, de itt nincs felső határ (talán). Itt már erősen bejön, hogy mennyi cuccot tud a karaktered cipelni, mert nagyon sok mindent találni. Rengeteg kraftolásban használható alapanyag, fegyverek, űrruhák (páncélok), lőszer, könyvek, eladható tárgyak, nyersanyagok, stb.

A felfedezésért sok tapasztalati pont is jár, szóval kellően jutalmazzák az idődet. A teljesen felfedezett bolygók adatait jó pénzért el is lehet adni (mint az Eliteben, csak itt nem fogsz ebből meggazdagodni).

Térkép
Nagyon izgultam, hogy milyen lesz a térkép egy olyan játékban, ahol a pálya generált. A No Man's Skyban konkrétan nem volt, ezért nem is tudtál visszamenni a korábban megtalált helyekre, csak ha letettél egy beacont. Itt van egy térkép-szerűség, ami leginkább csak egy topográfiai térkép, amin azonban rajta vannak az érdekes helyek. A felfedezett helyekre bármikor oda lehet teleportálni. Ami viszont meglepett, és hiányolom, hogy az épületeknek nincs térképe. Általában nehéz eltévedni, de azért volt pár elég nagy komplexum is, ahol hasznos lett volna.

Képzettségek
Jelenleg van 5 képzettségfa, ahol négy, egyre komolyabb kategóriába tartozó képzettségek vannak. Bizonyos mennyiségű elköltött képzettségpont után lehet komolyabb kategóriában szereplő képzettséget felvenni. Képzettségpont kevés van, szintlépésenként jön egy (valószínű lehet máshogy is szerezni, de én még nem láttam mást). Minden képzettségnek 4 szintje van, ezek megszerzéséhez mindig van valami feltétel. Pl. a 2. szintű zártöréshez sikeresen fel kell törnöd 5 zárat. Ezután elkölthetsz egy képzettségpontot, hogy felvedd. Az elég jó, hogy látod előre, hogy mit fognak adni a szintek, így tudsz előre tervezni. A negyedik szint általában ad valami extra bónuszt is. Pl. a képzettég, ami csak a hurcolható kilogramokat növeli, negyedik szinten már komoly bónuszt ad a megtántorodás (Stagger) ellen.

Kraftolás
Erről nincs sok írnivaló. Meg kell szerezni a vonatkozó képzettséget, meg kell szerezni a nyersanyagokat, oda kell állni az esztergapadhoz, és lehet tolni. Lehet tápolni a fegyvereket, páncélokat, illetve lehet gyártani bázishoz elemeket, vagy gyógy cuccokat.

Űrhajó és bázis építés
Ezekkel nem foglalkoztam sokat, szóval csak kevés hasznos infóm van. Az űrhajókat minden nagyobb űrkikötőben lehet legózni, mindenféle darabokból alakítani. Az erre fogékonyak bármilyen furcsa alakú űrhajókat építhetnek. A tápolósak meg számolgathatják a súly/sebesség arányokat, keresgethetik az opcionális fegyverelhelyezési pontokat, stb. Nem lehet elrontani, a játék csak szabályos konfigurációkat enged elmenteni.

Bázis gyakorlatilag bármelyik bolygón építhetsz, bár ez is attól függ, hogy megvan-e a vonatkozó képzettséged (pl. alapból nem tudsz olyan bolygón építeni, ahol extrém körülmények vannak). A bázis lehet csak egy bánya, de építhetsz egy lakóépületet is. A szobákat be is lehet rendezni, olyan módon, ahogy szeretnéd. Ennek a mélységeit még nem tapasztaltam ki, csak egy ágyat dobtam le, hogy átaludjak egy csúnya vihart. :)

Modok
Már most elkezdtek megjelenni a modok, és biztos vagyok benne, hogy ezrével lesznek majd. Szvsz ekkor fog a játék igazán kivirágozni, amikor a játékosok hozzáteszik a saját ötleteiket.

Bugok
Meglepően kevés van, de persze akad azért. Volt olyan, hogy beakadt a kísérpm puskájának a lövéshangja, de egy mentés/töltés megoldotta. Néha nem lehet kibányászni nyersanyagokat, de más, igazán durvát nem láttam.

Tippek: Ha már szemlátomást felfedeztél mindent, 100%-ot ír, és mégsem találod az utolsó állatot, akkor az valami vízi állat lesz. Keress egy olyan biome-ot, aminek a nevében ott van az is, hogy partszakasz (Coast). Ott lesz, az óceánban.

A bányaszerszámnak van egy nagy energia beállítása, amivel sokkal gyorsabban lehet bányászni, és még fegyvernek is lehet használni. Csak nyomj egy jobb gombot, a célzóikonja megváltozik kicsit.

Pro tipp: Ha van egy nagyon ritka állat, öld meg, és tegyél le egy iránypontot. Teleportálj vissza a hajódra, majd az irányponthoz legközelebbi érdekes helyre. Ha minden jól ment, akkor az iránypontodnál megtalálod a leölt állatot, viszont most már újra beszkennelheted. Ismételd ahányszor kell.

Verdikt: 8/10

Tango

"Lagging is a lifestyle."



És az feltűnt, hogy nincsenek, vagyis nagyon, nagyon kevés a fehér férfi van a játékban? Mindenki vagy néger /húzott szemű / egyéb, vagy, ha vezetői pozi, akkor nő :D

Also:
rwurl=https://img-comment-fun.9cache.com/media/aGZWe4z/aVBx0Ekb_700w_0.jpg
rwurl=https://img-comment-fun.9cache.com/media/av4Pb5/aa4YL3kK_700wv_0.mp4

Pedig csak felülnézetről beszélünk utóbbi esetében :D
rwurl=https://img-comment-fun.9cache.com/media/aGZWe4z/a3pZrBwV_700w_0.jpg

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Xboxon nincs ilyen arc glitch afaik...
De amúgy adom, nem túl szép a játék. Xboxon pl fényerőt sem tudok állítani és minden szarnál tölt. Bemész egy zárt ajtós boltba? Tölt. Kijössz? Tölt. Átmész valahova? Tölt.
De a hangulata szuper jó, a kezelés, a menük, stb... nagyon profi.



Starfieldnél állítólag segít, ha a driverben engedélyezitek a ReBAR-t a játékra. Elvileg nem eleg, ha a BIOS-ban be van kapcsolva, mert az Nvidia a driverből játékonként whitelisteli. Ha kijön a hivatalos gameready driver valószínű abban már alapból whitelistelve lesz a Starfield.

Chief Exorcist



Igen, erre nem tértem ki, hogy a karaktergenerálás tipikus Bethesda, vagyis amivel képtelen vagyok jól kinéző arcot faragni. Nem tudom miért képtelen ez a cég ennyi év és játék után sem jól kinéző arcokat összehozni. De majd lesz erre is mod, és akkor jó lesz. Mondjuk lehet pont erre appellál a Bethesda, hogy majd a játékosok befejezik nekünk a játékot, nekünk elég csak valami alapot adni.

Azt sem említettem, hogy van, aki panaszkodott az akadozásra, mert HDD-ről játszik. Mondjuk vannak már barátibb méretű textúra pakk modok, amik ezen segíthetnek valamennyit.

Nekem csak néha van kis akadás, az is csak fegyverváltáskor valamiért. Egyébként jól szalad ultrában, a táj is elég szép, de azért hiányoltam a menüből a HDR-t meg a Ray Tracinget.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



David Jaffe, a God of War és a Twisted Metal egykori direktora a Twitteren:

And that's STARFIELD. I've only completed the main quest and touched a bit of the side stuff (so who knows, NG+ could destroy my sentiments) but atm: it's the best single player game I've ever played.

Everything I was hoping for and more.

tényleg elég széles skálán mozognak a vélemények :))

Chief Exorcist



god of war direktora? akkor lehet, hogy most játszott életében először olyan játékkal, amiben interaktivitás van?
:)



Jaffe a régi God of Wart rendezte, nem a modern szinematikus verziót (amúgy egész jók azok is, amikor hagynak játszani). Amúgy tök jó Youtube-csatornája van, érdemes csekkolni.



Asycid írta: És az feltűnt, hogy nincsenek, vagyis nagyon, nagyon kevés a fehér férfi van a játékban? Mindenki vagy néger /húzott szemű / egyéb, vagy, ha vezetői pozi, akkor nő :D

Also:
rwurl=https://img-comment-fun.9cache.com/media/aGZWe4z/aVBx0Ekb_700w_0.jpg
rwurl=https://img-comment-fun.9cache.com/media/av4Pb5/aa4YL3kK_700wv_0.mp4

Pedig csak felülnézetről beszélünk utóbbi esetében :D
rwurl=https://img-comment-fun.9cache.com/media/aGZWe4z/a3pZrBwV_700w_0.jpg

Igen amúgy kegyetlen, hogy a BG3-ban ezek a karakterek csak ilyen arasznyi méretben rohangálnak a képernyőn, de olyan kidolgozottak, hogy bejátszáskor csak simán rájuk zoomol a a kamera. És tényleg tele vannak jó karakteres arcokkal, nem csak ilyen lárvaképű izékkel mint pl a Starfield, akik sok esetben, mintha csak felmondanák a szöveget.

Amúgy ezen a téren is hatalmas respect a Lareannak, hogy kb 1 hónap alatt 2 nagy patchot és 6! szintén nagy mértetű hotfixet adtak ki a BG3-hoz, úgy hogy én eddig 60 óra alatt (és még csak most kezdem el igazán a az ACT2-t) alig találkoztam buggal, míg eközben más fejlesztők konkrét game breaking bugokat basznak javítani hónapokig.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



elismerem hogy a felső karakterek bénák, de az alsók meg totál sablonok. ilyen "legyen mindenki szép" sablon fejek... marha unalmas



Az ugye megvan, hogy ez egy D&D játék, ahol a fő karakterek NEM lehetnek rondák (vagyis de, tudsz kreálni benne szörnyet, de nem elnagyolt arccal mint a Szarfieldben, hanem ténylegesen csúnya embert)? BTW akinek csúnyának kell lennie, az csúnya (van jó pár), de hihetően, és nem amiatt mert ótvar a grafika.

BTW2:
Példaképp itt van rögtön az egyik fő karakter, Lae'zel (akiről most csak random nyomtam egy print screent :D), és még meztelenül is lehet látni, ha akarja az ember, bár hidd el, nem akarja :D
rwurl=https://imgur.com/a/xrzwuA8

Vagy Withers (megint csak kulcsfigura, ugyancsak random nyomtan egy print screent):
rwurl=https://imgur.com/tyHt4qF

Vagy egy harmadik szereplő, nem spoilerezek:
rwurl=https://imgur.com/Ea2P2I0

Vagy egy negyedik szereplő...
rwurl=https://imgur.com/xK6sO58

(Mindez puny 1080p-ben, a hajak néhol emiatt ditheresek sajnos...)
Sorolhatnám még, de...
rwurl=https://imgur.com/LorzEjN

Remélem így érthető, hogy miért elképesztően ciki amit a Bethesda a kezei közül kiadott.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Ilyen formában a Starfield random NPC-it veted össze a BG3 kiemelt, első ránézésre is face scannelt karaktereivel mondjuk, ami nem túl fair. Nem nevezném non plus ultrának a Bethesda android kinézetű karaktereit, de azért a kiemelt szereplők sokkal jobban néznek ki ott is, a "randomjárókelők" meg minden egyes játékban csúnyácskák szoktak lenni.



Most tényleg kezdjem el print screenezni a város random lakóit, akiknek a kidolgozottsaga pont ilyen? :D
Egyszerűen a legutolsó npc is ilyen kurva jól mutat, elképesztő a részletesség.

Amúgy nem face scannelt, ki kell ábrándítsalak, a karakter generálással pontosan ki lehet alakítani ezeket az arcokat, ha valaki nagyon elvetemült :)

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Asycid írta: Most tényleg kezdjem el print screenezni a város random lakóit, akiknek a kidolgozottsaga pont ilyen? :D
Egyszerűen a legutolsó npc is ilyen kurva jól mutat, elképesztő a részletesség.

Amúgy nem face scannelt, ki kell ábrándítsalak, a karakter generálással pontosan ki lehet alakítani ezeket az arcokat, ha valaki nagyon elvetemült :)

Az egész karaktergenerátor face scanen alapul a BG3-ban:
https://www.thegamer.com/baldurs-gate-3-character-creator-scans-real-people/
A kiemelt karakterek meg hasonlítanak pl. a szinkronszínészekre sok esetben, szóval tippre a 40-es mintába (vagy azon felül) belőlük is került néhány.

A Bethesdánál ha jól tudom, ilyesmi nincs és ezért lehet jobban "gyurmázni" a karakterekkel generáláskor, még ha kétes sikerrel is. :D Másrészt meg azért na, mindkét játék RPG (bár a BG3 sokkal inkább RPG-bb bárminél, ami a Morrowind óta kigördült Toddéktól) és ha őszinték vagyunk, akkor a grafika egyiknél sem túl erős. Pl. a BG3 karakterei jobban néznek ki, de az animáció ott is sántít erősen (mondjuk ott legalább van mocap, míg a Bethesda a mimikához is algoritmust használ, ha jól rémlik).

Szerintem tök bénák a BG3 random járókelői is amúgy, mert nagyon randomgeneráltnak tűnnek ők is.



Mondjuk ezt nem tudtam, de attól még a karakterkeszito és a mellékszereplők \ npc-k is kurva jól néznek ki. A Beth is használhatott volna hasonlót, mégsem. Költői kérdés: miért?

Az animaciokrol meg csak annyit hogy pont a mai session-ben nyogtem ki hangosan, hogy milyen kurva szépen van mocapelve minden. :D

De ami a legjobb, hogy a BG3-ban rettentően egységes az art design, a Starfield meg olyan, mintha random assetekbol rakták volna össze.

Igen, ruhellem a Starfieldet és azt, hogy tetszik bárkinek is, pedig a Skyrimben van pár száz órám+VR. Egyszerűen egy lélektelen játék lett a SF számomra.

A legnagyobb vicc?
Starfieldet vártam, hype meg minden, BG3 meg teljesen hidegen hagyott, mert nem az én zsánerem a stílus. Erre hát nem kipróbáltam és ottmaradtam a BG3 előtt? Mondjuk szerencsére a Starfield unalmassága és darabos játékmenete is asszisztált :D
Most meg úgy vagyok, hogy BG3 évtized legjobb játéka.
Mégegyszer, mondom ezt úgy, hogy teljesen hidegen hagyott, aztán mondtam megnézem már mire fel a nagy hype... ja :D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Én nem is tudom, mi vinne rá a hype-ra manapság. GTA 6? Úgy kb. 1000 órányi GTA Online után már attól is félek, mert bár a GTAO csak jobbult-szépült úgy a Cayo Perico updtate óta, a szokásos Rockstar-minőséghez képest mégis hatalmas zuhanás + lelépett a törzsfejlesztők jó része az utóbbi időben. Nagyon várom pl. az Alone in the Dark remake-et meg az Outcast 2-t is, de inkább előbbi tűnik garantáltan minőségi anyagnak egyelőre.

Kivételt az új Prince of Persia képez egyedül, az ütött, pedig már tudtam róla vagy egy hónappal a bejelentés előtt. Végül is csak a Castlevania: Symphony of the Night óta várok egy ilyen PoP-ra, szóval valahol érthető.

És hát igen, a BG3 annyira jó RPG-nek tűnik, hogy... valami RW-s poént akarok... Bagoly valószínűleg kurvára unná. Szerintem abszolút jobb cucc lehet, mint a Starfield, én is csak azért vagyok engedékeny a Bethesdával, mert nekem kifejezetten bejön ez a kicsit fura "hard sci-fi" / Interstellar külcsín meg hogy legalább annyit újítottak a formulán, hogy most nem egy összefüggően bejárható terepet kapsz, hanem sok bolygót egy Fallout 2 szerű "random utazási rendszerrel" összekötve. A Fallout 4 egyedien elrontott részeit sem ismételték meg, ami megint jó.

Ja és van néhány dolog benne, ami simán csak tökjó:
https://twitter.com/MauroNL3/status/1699788471324606559



Ez a Starfield furcsa érzéseket kelt bennem.
Hiába van benne már olyan 22 órám, de egyszerűen inkább "feladatnak" érzem a játékot, mintsem szórakozásnak.
Sok dolgot lehet csinálni benne, igen. De minek? Nem túl érdekes. A main story eddig nem olyan szar, de 1-2 main quest van hátra, utána jön a végjáték. Hacsak nem jön valami ultimate csavar a végére, ez nem lesz túl acélos...



nekem nagyon bejott, amikor vegre lerugtam a NMS es egyebb urszimek gondolatat.
a kuldetesek bethesdas modon baromi szorakoztatok es csilliard van beloluk, a vilag hatalmas es izgi, az "uj" challengekre epulo fejlodes rendszer jopofa (bar nem bug mentes, ofc) a crafting baromi komplex, ha bele akarsz maszni...

ami nekem vicces volt, hogy tenyleg milyen szinten SSD-re tamaszkodik. a bazari verzsont elobb felraktam HDD-re, hogymilyen alapon es persze rettenet kinlodas volt az eredmeny teljesen low beallitasokkal is, ahogy meg kinezett(...). aztan sikerult feszitovassal felpassziroznom a BG3 melle az SSD-re es szuperul fut, minden high-on, kb fallout 4 kinezetet hoz es szepen fut az ezer eves vasamon.

jatek inditas elott D10-ez dontom el, hogy BG3 vagy starfieldet inditsak. :D

"okey-dokey!"



"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



sztem a vilagegyetem legfaszabb elmenye, amikor te talasz valami exploitot (gothic 1ben a sziklara felmaszva lenyilaztam 300 nyilvesszovel a zorrszarvut es ket szintet leptem, mert nemtott felmaszni utanam, csak allt butan)

https://kotaku.com/starfield-credits-exploit-puddle-chest-akila-city-bug-1850835189

"okey-dokey!"



A gond az, hogy ezek az exploitok pontosan Skyrim óta jelen vannak, és csesznek javítani.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Wolfenstein: Youngblood

Ez egész oké volt és igazából meglepő már az is, hogy ezt mondhatom egy olyan játékról, aminek nem is szabadna léteznie. :D

Elsősorban azért baj, hogy létezik, mert érezni rajta: a fejlesztők sem nagyon akarták világra vajúdni ezt a csodát. A játékmenet egyértelmű sebekből vérzik, a sztori meg suta és értelmetlen, amit azzal akar ellensúlyozni, hogy lelő egy poént, amit egy másik Wolfenstein játéknak kellett volna lelőnie. És akkor most el is szpojlerezem az egészet, mert rohadtul nem érdekel.

Szóval az van, hogy a New Colossusban a nácik kiűzettek Amerikából, Európában azonban azóta is tök jól elvannak, pedig már a 80-as években járunk. Mindeközben BJ Blazkowicz náciölő mester rejtélyes körülmények között eltűnik otthonából, a nyomok pedig Párizsba vezetnek, így lányai, Jess és Soph a keresésére is indulnak. Ez a keresésre indulás btw úgy kezdődik, hogy a csajszik ellopnak egy FBI helikoptert Amerikában, majd egyenesen a nácik által megszállt Párizsba repülnek vele egy snitt alatt... Hogy milyen csoda helikopter ez, ami csak úgy átrepüli az óceánt egy tankkal? Na és hogyan jutottak át a Harmadik Birodalom határain? Fasz tudja.

Párizsban a lányok felveszik a kapcsolatot a "lá rezisztansz!" embereivel, akik azt mondják, hogy Blazko tényleg itt van. A "lá rezisztansz!" egyébként mindent tud az itteni nácikról, tulajdonképpen teljeskörű információkkal rendelkeznek mindenről és mindenkiről, egyedül két náciölő kismesterre van szükségük a tesók képében. Így lesz különösen meglepő és váratlan a három küldetéssel később bekövetkező ÁRULÁS, amiben a "lá rezisztansz!" vezéréről és a helyi zongorista csávóról kiderül, hogy a zongorista a főgonosz náci tábornok, a "lá rezisztansz!" vezetője pedig a felesége. Hogy hogyan sikerült az ellenállásba így beépülniük ezeknek a náci celebeknek? Fasz tudja.

Blazkót ezután meg is találjuk: egy náci laboratóriumban bujkál, saját elmondása szerint azért, hogy megjavítsa azt, amit elrontott. Hogy mit rontott el? Az úgy volt, hogy megölte Hitlert (fú, azt tökre végigjátszottam volna ehelyett), azonban a nácik terveztek egy gépet, ami Hitler halála esetén szépen-lassan lakhatatlanná teszi a Földet. A folyamat már elindult és visszafordíthatatlan, így csak egy különleges Da'at Yichud artifakt segíthet.

Ez a cucc kb. ajtókat tud nyitni a téridőben, szóval gondolom időutazással megakadályozná Hitler halálát vagy korábban ölné meg, fasz tudja. A lényeg, hogy Blazko nem tudja működésre bírni annyira, hogy használhassa, viszont a próbálkozások alatt a kütyüvel alternatív dimenziók létezését ismerte meg. És hogy ez az egész világvége dolog miért fontos most nekünk? Nem fontos, fél órával később legyőzöd a zongorista csávót, akinek semmi köze ehhez az egészhez és vége a játéknak.

Szóval van itt egy alapvetően poén ötlet (multiverzum a Wolfensteinben), amit úgy ad elő a játék egy expozíciós monológ formájában, hogy nem tartozik a cselekményhez, csak egy indok BJ eltűnésére. Nagyon menő lett volna ezt a többi Wolfenstein-játékban, játszva kideríteni, itt viszont erőltetettnek és butának érződik.

Szomorú ez, mert erős a gyanúm, hogy az alternatív dimenziókat nem a Youngblood kedvéért találták ki, hanem egy olyan koncepció ez inkább, ami a kezdetektől része lehet a MachineGames Wolfjainak. A New Orderben és a New Colossusban is két idősík van Fergusszal és Wyattel, a játékok pedig egyébként is sokat játszadoznak azzal, hogy átvesznek karaktereket és sztorielemeket a régi Wolfokból úgy, hogy ezek az elemek magát Blazkót is beleértve érezhetően nem pont ugyanazok, mint a régi verziók. A történet tehát egy rakás szar, annyira, hogy kihat a korábbi részekre is, hiszen egy ott jól előkészített leleplezést basz el elképesztően ostobán.

A játékmenet maga viszont teljesen korrekt, így az összes peccs után azt kell mondanom, hogy a Bethesda kimaxolta a mentőakció fogalmát ezzel a játékkal. A megjelenéskori kritikák borzalmasak voltak, játszhatatlan egyjátékos módról, grindról és szörnyű balanszról beszéltek. Ezekből a hibákból kb. semmi sem maradt meg mára, a játék képe most inkább egy New Colossus DLC-t idéz.

A single player teljesen jó, sőt, az AI partner annyira kevés gondot okoz és olyan jól vigyáz magára még very hard fokozaton is, hogy megbízhatóbb, mint a co-op. Ha lelőnek, felszed szépen, így az esetek többségében az életveszteséget is el lehet kerülni, ugyanakkor nem játszik helyetted és az ellen nagyját szépen meghagyja neked. Egyedül azt rontották el, hogy az AI nem mozog "downed" állapotban (mint egy battle royale-ban, itt is lehet kúszogatni, ha lelőttek), hanem jól ott marad az általában nagy és ronda náci gép mellett, ami leszedte és ami leszed téged is egy másodperc alatt, ha odamész. :D

Grind az meg úgy nincs. A játék elején el kell érni egy szintet, utána viszont megszakítások és mellékküldetések nélkül szépen végig lehet vinni a sztorit. Ez jó, mert a város nem valami nagy, a pályadesign pedig a kiemelkedő vertikalitást leszámítva elég lineáris, így a mellékküldetések nem tudnak sokat villantani és ugyanazokra a helyekre küldözgetnek, ahol a sztori alatt egyébként is megfordulsz. Kb. 10 óra alatt értem rajta végig, 38-as szinten fejeztem be és ez simán meghaladta a pályához elvártat. A balansz is teljesen oké, bár akadt néhány ellenfél, amit percekig kellett lőni, de ezek minibossok vagy bossok voltak, szóval elvétve fordulnak elő és megoldható helyzet mindegyik.

Amúgy meg nagyon szépen lehet mozogni, pont úgy, mint egy jobbféle retrólövöldében, sok a fegyver és van is értelme váltogatni közöttük, a harc szép gyors, az ápgrédeket megérzed, szóval ezt a részét illetően egyben van a dolog. Aki szerette a korábbi részeket, lője végig ezt is, csak skippelje az átvezetőket.



MK1

22 óra után az a benyomásom hogy ez könnyen lehet hogy a sorozat legjobbja lesz, annyira élvezetes a harcrendszer.
A story mod végig lekötött, jó a design és a karakterek is, Invasion modnak hála a gép elleni gyakorlás sem unalmas annyira.
Eddig megvagyok lepve, mert minden téren jobb mint amire számítottam.



Én az Invasion miatt döntöttem úgy, hogy ezt most kihagyom, legalábbis megjelenésre. Nagyon végtelen mobiljátéknak tűnt az a mód, mennyire éri el mondjuk az MK9-es challenge tower szintjét? Vagy ez is csak a X-ben és a 11-ben szokásos "towerek test your luck modifierekkel" móka?

Szerk: Ja és ami a másik gondom: szerintem 2023-ban PC-n a crossplay hiánya egy bunyós játékban megbocsáthatatlan mulasztás.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!