Nah, lett tech interjú az Immortal of Aveum készítőivel. Mindenesetre nem tudom mennyire kompetensek a fejlesztők, de nekem kicsit az jön le, hogy az UE5 is gyakorlatilag még béta, hiába 5.1.1-et használnak.
How does Nanite and virtual shadow maps translate to console like PS5 and Series X/S?
Julia Lichtblau: On the art side, we haven't really had to adjust anything, but perhaps Mark has been doing stuff on the back end to make that work so us artists don't have to worry as much!
Mark Maratea: I would say in some ways it works better on consoles, weirdly enough. Nanite virtualised geometry is very stream-heavy, it is all about disk I/O. So UE5 is rewriting the I/O pipeline and the optimisations they made for NVMe SSDs. It's designed to work on consoles. On PC, I have no idea what anybody's I/O bandwidth is... The only downside on console is when you're using Nanite, you really need to use streaming virtual textures, you really need a very large virtual texture pool. Consoles have fixed memory, but [a single graphics card] can have more memory than the PS5. So optimising for both of these is really difficult.
Nanite does a good job of using the memory it has available, but the exception to that is that virtual texture pools in UE cannot be resized - they have to be initialised at engine startup and cannot be touched again, [which provides] fully allocated contiguous memory which is wonderful from a performance standpoint but [you can have problems where, for example] there's a goblet way off in the distance, two pixels, and it needs one piece of one texture [from a 500MB pool allocation], and you don't have any of that back until the texture goes away. PC doesn't care [if you run out of memory]; worst case, it goes into virtual memory. Console goes "I don't have virtual memory, I'm done." And it won't crash, but it will cause substantial issues. This caused what was internally known as the infamous landscape bug, where you would just walk into certain parts of the game and it would like someone painted an anime landscape on the ground, because it couldn't allocate for the virtual texture pool.
"... nekem kicsit az jön le, hogy az UE5 is gyakorlatilag még béta, hiába 5.1.1-et használnak."
Ezt írtam, hogy egy csomó dolog amit az 5.0-ra ígértek csak az 5.2.x-ben kezdett működni. megjegyzem az 5.1.1 azért eléggé régi darab. De például az, hogy a terep, domborzat is nanite legyen csak az 5.3-ban jött be.
Gondolom egy nagy projektet átnyomni az újabb verzióra az hónapokig tart, aztán úgy voltak vele ne csússzon, majd lesz patch ... egyszer. Ha addig csődbe nem megyünk.
terep, domborzat is nanite legyen csak az 5.3-ban jött be
Vagyis ebben a játékban még előjöhet (vagyis garantáltan benne van :D) a bug amit fentebb írtam?
Unityből kiindulva egy, már legyártott játéknál gondolom UE esetében is merő szívás újabb frameworkre átállni. Patchként nem hiszem hogy meg fogják ugrani az engine verzióváltást, mert ahhoz valószínűleg konkrétan a funkciók, scriptek nagy részét újra kellene írni. Szóval evvan, várom az első UE 5.3-as játékot, hogy valós képet kaphassak a jövőben érkező Unreal engines cuccok gepigenyerol.
Mondom, én a Unityből indultam ki, azt használtam \ használom, és tapasztalat, hogy itt tud néha elég szívás lenni egy-egy verzióváltás. Pedig csak kis, home projektekről van szó, nem ilyen monstre AAA játékról.
BTW Immortalsnál épp elég lett volna prebake-elni a bevilagitast, mivel nincs dinamikus napszak változás, és minden statikus, talán úgy olyan 50-80%-kal jobban futna és 0 látványbeli különbség lenne.
remélhetőleg még lesz valami driver update? de 7900xt-vel úgylátom 1440p ultra 60fps meglesz így is :D
én még adok pár hónapot neki vásárlás előtt, baldurs gate-ben még mindig chapter 1-ben vagyok
siman, megjelenes utan kb egy hettel szoktak optimalizalt drivert kiadni. amugy nemtom, hogy egyaltalan labdaba rug a 960 gtx-em, szal nem kapkodok a starfield-del, marcsak azert sem mert a BG3 es ez is csak SSD-n hajlando telepiteni magat es elobb vegig kell jatszanom a BG3-at (nincs helyem mindkettore egyszerre)- es en is csak chapter 1-nel jarok ket partival is, raadasul epp egy harmadikat tervezek.:D
Az nem orvosság, hogy sokkal ótvarabb képminőséggel akarsz, kevesebb FPS-sel játszani :Đ
Egyik sem orvosság. Max tünetenyhítés, de nahát, néhány mostanában kiadott játékkal még a 4090 se bír el stabil 60FPS-sel natív 1440p-ben. Pedig ettől nincs feljebb. Ez a max, EZ a vicc...
...és akkor még a CP2077 update és a DLC ki se jött, pedig jó ég, mi lesz ott :D
Én csak azon vagyok meglepődve a Fallout 4 alapján, hogy nem a CPU bottleneckeli az egészet. :D A F4 által használt, DX11-es verziója a motornak arról híres, hogy bizonyos részeknél egyszerűen agyonküldi a draw callokat (állítólag van olyan helyszín, ahol 17 000 draw call megy ki), amitől bármilyen gépen bezuhan az fps.
Nekem most elég egyenlőtlen a setupom, konkrétan egy RTX 4070-et kéne támogatnia egy enyhén húzott i5-9600k-nak, de ugye a Fallout 4-nek ez a processzor már bőven jó kéne legyen ultrán. Nem az, hála a draw calloknak, Boston sűrűjében a játék csak úgy tartja stabilan a 60 fps-t, hogy letöltöttem egy modot, ami dinamikusan variálja a draw callok mennyiségét jelentősen befolyásoló shadow distance beállítást.
Szóval ha a Starfield szimplán csak szarul fut és "nehéz" a hardvernek, az még mindig jobb, mintha teljesen inkompetens módon el lenne baszva a motor, mint a F4 esetében. :D
elmúlt a crossgen korszak, beütött a nextgen srácok.... eddig kurva alacsony volt a baseline, egy 1,6 GHz-es netbook processzor, meg egy 2012-ben sem a legacélosabb AMD GPU, 8 giga junifájd rammal (kb 6 giga használható).
megnéztem youtube-on milyen a series x-en. szerintem teljesen kultúrált. nem is kompetetív shooter ezért a 30 fps szódával elmegy. szerintem teljesen korrekt opció a konzol.
nem túl fair összehasonlítani egy gamer pc-vel ahol a proci 0.5-1xbox ára, a gpu 1.5-3xbox ára meg a többi sallangból is kijönne +1xbox.
Azért szerintem ne egy Bethesda RPG alapján vonjunk le ilyen következtetéseket, mert ők még nem igazán csináltak olyan motort, ami teljesítményben jó lett volna. Annak idején a Morrowindben vettem észre először, hogy milyen az, amikor egy játékban tényleg beesik az fps. :)
Meg tényleg az van, amit sokan mondanak, hogy nem jött el az álleejtős grafika, csak a teljesítmény csökkent drasztikusan és ez talán PC-n a leginkább észrevehető. Pl. néhány hónapja újra végigjátszottam a Doom Eternalt és talán egyszer esett be 1440p-ben 120 fps alá maxon réjtrészelt tükröződésekkel, DLSS quality mode-ban (ami asszem úgy 1080p körül lehet ténylegesen renderelt felbontásban), többségében 150-200 körüli fps-t produkálva. A Doom azért elég szép még most is, szóval érdekes, hogy mennyivel kér többet egy alig jobbnak tűnő current gen csoda.
Csak a gépigény orbitális ugrása és az optimalizálás teljes hiányán kívül latnánk mar olyan grafikát (vagy megjobb, fizikat) ami indokolja a kijelentésed!
#bitblueduck:
30FPS ... lol XD Milyen felbontáson is fut? A nativra vagyok kíváncsi, nem a felskalazottra.
BTW a valós probléma az, hogy régen a felállás az volt, hogy szoftvert fejlesztettek adott hardware-hez. Na ez most megfordulni látszik, és nem létező HW-hez fejlesztenek. Ezt hívják lusta fejlesztőcsapatnak és / vagy 0 optimalizálásnak.
Azért nézzük már meg pl. a RDR2-t meg a starfieldet, aztán magyarázza már meg bárki, hogy honnan is a brutális gépigény.
1440p felskálázva 4k-ra. series S 900p de aki kvarcjátékot vesz az így járt. ZakMegrekken: azért a Morrowind az pont hogy gyönyörű volt megfelelő vason, nagyon szépen shadelte a pixeleket DX8 kompatibilis hardveren.
Asycid írta:
Ja, és félreértetted:
Az S outpuja 1440p, az X-é 4k, mindkettő felskálázással. valós felbontás:
S: 900p
X: 1440p
nem ugyanezt írtam? csak azt hagytam ki hogy az S 1440p-re skáláz.
jóvanna az a fás kép egy kicsit gta iii időket idézi :D
de melyik játékból nem lehet elővenni egy mosott textúrát vagy gyengébb helyszínt?
a másik kérdés meg miért védelmezem itt ezt a játékot amiből még gameplayt sem néztem eddig? :D
elsősorban azért dobtam be a topikba mert állítólag bugmentes ami bethesda esetén wow. ettől még magas gépigény, nem egetrengető grafika. de összességében rondának sem mondanám akkor sem ha van benne fa modell 2002-ből.
na megnéztem, sztem nem néz ez ki rosszul, és ahogy látom elég nagy és részletes tereket rak ki
meg 60fps-t céloz (közepes sikerrel), és nekem a videón a felbontás / felskálázás sem tűnik rossznak
kivéve persze a Series S, az tényleg elég necces már :D
Chief Exorcist
Nah, lett tech interjú az Immortal of Aveum készítőivel. Mindenesetre nem tudom mennyire kompetensek a fejlesztők, de nekem kicsit az jön le, hogy az UE5 is gyakorlatilag még béta, hiába 5.1.1-et használnak.
https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-immortals-of-aveum-tech-in...
Pölö:
How does Nanite and virtual shadow maps translate to console like PS5 and Series X/S?
Julia Lichtblau: On the art side, we haven't really had to adjust anything, but perhaps Mark has been doing stuff on the back end to make that work so us artists don't have to worry as much!
Mark Maratea: I would say in some ways it works better on consoles, weirdly enough. Nanite virtualised geometry is very stream-heavy, it is all about disk I/O. So UE5 is rewriting the I/O pipeline and the optimisations they made for NVMe SSDs. It's designed to work on consoles. On PC, I have no idea what anybody's I/O bandwidth is... The only downside on console is when you're using Nanite, you really need to use streaming virtual textures, you really need a very large virtual texture pool. Consoles have fixed memory, but [a single graphics card] can have more memory than the PS5. So optimising for both of these is really difficult.
Nanite does a good job of using the memory it has available, but the exception to that is that virtual texture pools in UE cannot be resized - they have to be initialised at engine startup and cannot be touched again, [which provides] fully allocated contiguous memory which is wonderful from a performance standpoint but [you can have problems where, for example] there's a goblet way off in the distance, two pixels, and it needs one piece of one texture [from a 500MB pool allocation], and you don't have any of that back until the texture goes away. PC doesn't care [if you run out of memory]; worst case, it goes into virtual memory. Console goes "I don't have virtual memory, I'm done." And it won't crash, but it will cause substantial issues. This caused what was internally known as the infamous landscape bug, where you would just walk into certain parts of the game and it would like someone painted an anime landscape on the ground, because it couldn't allocate for the virtual texture pool.
Chief Exorcist
Haha, ezeket mindig jól csinálják meg:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=BBH_KrEFetA
"... nekem kicsit az jön le, hogy az UE5 is gyakorlatilag még béta, hiába 5.1.1-et használnak."
Ezt írtam, hogy egy csomó dolog amit az 5.0-ra ígértek csak az 5.2.x-ben kezdett működni. megjegyzem az 5.1.1 azért eléggé régi darab. De például az, hogy a terep, domborzat is nanite legyen csak az 5.3-ban jött be.
Gondolom egy nagy projektet átnyomni az újabb verzióra az hónapokig tart, aztán úgy voltak vele ne csússzon, majd lesz patch ... egyszer. Ha addig csődbe nem megyünk.
Vagyis ebben a játékban még előjöhet (vagyis garantáltan benne van :D) a bug amit fentebb írtam?
Unityből kiindulva egy, már legyártott játéknál gondolom UE esetében is merő szívás újabb frameworkre átállni. Patchként nem hiszem hogy meg fogják ugrani az engine verzióváltást, mert ahhoz valószínűleg konkrétan a funkciók, scriptek nagy részét újra kellene írni. Szóval evvan, várom az első UE 5.3-as játékot, hogy valós képet kaphassak a jövőben érkező Unreal engines cuccok gepigenyerol.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Így is lenyomtak 5-6 engineváltást a devek :D
Gondolod UE5-ön belüli verzió váltás ennyi dolgot breakelne?
Chief Exorcist
Mondom, én a Unityből indultam ki, azt használtam \ használom, és tapasztalat, hogy itt tud néha elég szívás lenni egy-egy verzióváltás. Pedig csak kis, home projektekről van szó, nem ilyen monstre AAA játékról.
BTW Immortalsnál épp elég lett volna prebake-elni a bevilagitast, mivel nincs dinamikus napszak változás, és minden statikus, talán úgy olyan 50-80%-kal jobban futna és 0 látványbeli különbség lenne.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
milyen alternatív univerzumba kerültem? azt mondják nem bugzik egy bethesda játék megjelenéskor?
rwurl=https://youtu.be/LlStOHRI56o?t=659
Ha már Starfield:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lGL3fczSXaI
Yeey, egy újabb jól optimalizált játék! :D Miközben úgy néz ki mint a fos :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
remélhetőleg még lesz valami driver update? de 7900xt-vel úgylátom 1440p ultra 60fps meglesz így is :D
én még adok pár hónapot neki vásárlás előtt, baldurs gate-ben még mindig chapter 1-ben vagyok
Valamiféle AMD fuckery folyik a háttérben, mert teljesen ok nélkül az NVIDIA kártyák egy idő után bezuhannak ~ 20 FPS-t :D
Ezen kívül gyakorlatilag nem skálázódik a játék. Low és Ultra preset közt ~10-20 FPS különbség? WTF?! :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
AMD részt vett a fejlesztésben is meg fontos húzócím nekik, mint nv-nek a CP2077.
nem lepődök meg, ha kicsit RX-re van optimalizálva RTX helyett.
siman, megjelenes utan kb egy hettel szoktak optimalizalt drivert kiadni. amugy nemtom, hogy egyaltalan labdaba rug a 960 gtx-em, szal nem kapkodok a starfield-del, marcsak azert sem mert a BG3 es ez is csak SSD-n hajlando telepiteni magat es elobb vegig kell jatszanom a BG3-at (nincs helyem mindkettore egyszerre)- es en is csak chapter 1-nel jarok ket partival is, raadasul epp egy harmadikat tervezek.:D
"okey-dokey!"
Ezt valahogy jól csinálja a játék. Én is barbi mellett tökre indítanék egy varázslós karit. És akkor még a dark urge-ről még nem is beszéltünk
Ez teljesen érthető, na de ez a nemábaszdmeg kategória :D 1080p!!
rwurl=https://imgur.com/a/45hO89v
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Van erre orvosság. Úgy hívják xbox. Vagy várni kell negyed évet. Vagy kinyitni a pénztárcát mint Vajk. Sajnos ez mostanában rilízkor ilyen.
Xbox az 30fps, sanszosan valami low-mid beállítás, és gyanítom, hogy az se nagyon megy natív 1080p fölé
elvileg van már DLSS2 mod az nvidiásoknak, az sokat segít
Chief Exorcist
Az nem orvosság, hogy sokkal ótvarabb képminőséggel akarsz, kevesebb FPS-sel játszani :Đ
Egyik sem orvosság. Max tünetenyhítés, de nahát, néhány mostanában kiadott játékkal még a 4090 se bír el stabil 60FPS-sel natív 1440p-ben. Pedig ettől nincs feljebb. Ez a max, EZ a vicc...
...és akkor még a CP2077 update és a DLC ki se jött, pedig jó ég, mi lesz ott :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Én csak azon vagyok meglepődve a Fallout 4 alapján, hogy nem a CPU bottleneckeli az egészet. :D A F4 által használt, DX11-es verziója a motornak arról híres, hogy bizonyos részeknél egyszerűen agyonküldi a draw callokat (állítólag van olyan helyszín, ahol 17 000 draw call megy ki), amitől bármilyen gépen bezuhan az fps.
Nekem most elég egyenlőtlen a setupom, konkrétan egy RTX 4070-et kéne támogatnia egy enyhén húzott i5-9600k-nak, de ugye a Fallout 4-nek ez a processzor már bőven jó kéne legyen ultrán. Nem az, hála a draw calloknak, Boston sűrűjében a játék csak úgy tartja stabilan a 60 fps-t, hogy letöltöttem egy modot, ami dinamikusan variálja a draw callok mennyiségét jelentősen befolyásoló shadow distance beállítást.
Szóval ha a Starfield szimplán csak szarul fut és "nehéz" a hardvernek, az még mindig jobb, mintha teljesen inkompetens módon el lenne baszva a motor, mint a F4 esetében. :D
elmúlt a crossgen korszak, beütött a nextgen srácok.... eddig kurva alacsony volt a baseline, egy 1,6 GHz-es netbook processzor, meg egy 2012-ben sem a legacélosabb AMD GPU, 8 giga junifájd rammal (kb 6 giga használható).
Chief Exorcist
megnéztem youtube-on milyen a series x-en. szerintem teljesen kultúrált. nem is kompetetív shooter ezért a 30 fps szódával elmegy. szerintem teljesen korrekt opció a konzol.
nem túl fair összehasonlítani egy gamer pc-vel ahol a proci 0.5-1xbox ára, a gpu 1.5-3xbox ára meg a többi sallangból is kijönne +1xbox.
Azért szerintem ne egy Bethesda RPG alapján vonjunk le ilyen következtetéseket, mert ők még nem igazán csináltak olyan motort, ami teljesítményben jó lett volna. Annak idején a Morrowindben vettem észre először, hogy milyen az, amikor egy játékban tényleg beesik az fps. :)
Meg tényleg az van, amit sokan mondanak, hogy nem jött el az álleejtős grafika, csak a teljesítmény csökkent drasztikusan és ez talán PC-n a leginkább észrevehető. Pl. néhány hónapja újra végigjátszottam a Doom Eternalt és talán egyszer esett be 1440p-ben 120 fps alá maxon réjtrészelt tükröződésekkel, DLSS quality mode-ban (ami asszem úgy 1080p körül lehet ténylegesen renderelt felbontásban), többségében 150-200 körüli fps-t produkálva. A Doom azért elég szép még most is, szóval érdekes, hogy mennyivel kér többet egy alig jobbnak tűnő current gen csoda.
Miert kell szorakozni videokartyakkal? Nincs Xbox cloudban??
Csak a gépigény orbitális ugrása és az optimalizálás teljes hiányán kívül latnánk mar olyan grafikát (vagy megjobb, fizikat) ami indokolja a kijelentésed!
#bitblueduck:
30FPS ... lol XD Milyen felbontáson is fut? A nativra vagyok kíváncsi, nem a felskalazottra.
BTW a valós probléma az, hogy régen a felállás az volt, hogy szoftvert fejlesztettek adott hardware-hez. Na ez most megfordulni látszik, és nem létező HW-hez fejlesztenek. Ezt hívják lusta fejlesztőcsapatnak és / vagy 0 optimalizálásnak.
Azért nézzük már meg pl. a RDR2-t meg a starfieldet, aztán magyarázza már meg bárki, hogy honnan is a brutális gépigény.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
egyébként sztem xboxon CPU limites lehet
Chief Exorcist
1440p felskálázva 4k-ra. series S 900p de aki kvarcjátékot vesz az így járt.
ZakMegrekken: azért a Morrowind az pont hogy gyönyörű volt megfelelő vason, nagyon szépen shadelte a pixeleket DX8 kompatibilis hardveren.
Obliviontól is letettük az arcunkat Xbox 360-on
Chief Exorcist
Mindennemű komment nélkül:
rwurl=https://imgur.com/a/ZADa3oG
Ja, és félreértetted:
Az S outpuja 1440p, az X-é 4k, mindkettő felskálázással. valós felbontás:
S: 900p
X: 1440p
Ezt ne nevezzük már jónak (még egyszer... 30FPS...):
rwurl=https://imgur.com/a/WKpM4kT
Next-gen XD
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Persze, csak nem futott jól az sem.
nem ugyanezt írtam? csak azt hagytam ki hogy az S 1440p-re skáláz.
jóvanna az a fás kép egy kicsit gta iii időket idézi :D
de melyik játékból nem lehet elővenni egy mosott textúrát vagy gyengébb helyszínt?
a másik kérdés meg miért védelmezem itt ezt a játékot amiből még gameplayt sem néztem eddig? :D
elsősorban azért dobtam be a topikba mert állítólag bugmentes ami bethesda esetén wow. ettől még magas gépigény, nem egetrengető grafika. de összességében rondának sem mondanám akkor sem ha van benne fa modell 2002-ből.