Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Olvasgattam én is, nagyon érdekes.

Igazából ez ilyen tipikusan pont ideális Gamepass-játék, de örülök, hogy vannak ilyenek, és hogy az MS végül pénzelte, hogy be tudják fejezni a fejlesztést.

Chief Exorcist



belenéztem másik scorn végigjátszásokba, hát, azért van látnivaló még itt. amit én néztem az tényleg csak végigszaladt. egy csomó helyen már csak az marha látványos ha elnézelődünk másik irányba... szóval ha majd olcsóbb lesz, tuti megveszem és jó lesz ez sétaszimulátornak



X4: Foundations

Ezzel kb 4 éve játszottam utoljára, akkor még v1.26 volt. Most 3-4 DLC (nekem továbbra is csak az alap játék van meg, elég drágák) után v5.10-nél tart, de a mentett állás szó nélkül működött. Akkoriban még minden patchnote végén ott figyelt, hogy "és még kijavítottunk egy csomó crash-bugot".

Ez mára megszűnt, kb 40 óra után egyszer sem fagyott. Na de mi is az X4?

Ez egy űrhomokozó, kicsit mint az Elite Dangerous. Azzal szemben viszont itt van egy teljesen élő univerzum, ahol az AI minden űrhajóról, állomásról tud. Ennek értelmében egy mentett állás 250 megabájt, a "Quicksave" akár 30 másodpercig is eltart.

Az Elite-hez képest az is különbség, hogy itt van sztori is. Kezdésnél az érdeklődésedtől függően különböző karriert kezdhetsz (kereskedő, felfedező, katona, stb), ami valójában csak anyit jelent, hogy más a kezdő űrhajód és más fő sztorit kezdesz el hamarabb. Ja és más szegletében kezdesz a galaxisnak.

Kezdésnél az első feladat pénzt szerezni. Erre a szokásos módok állnak rendelkezésre: küldetések, kereskedelem, kalózkodás, bányászat, birodalomépítés. Ez utóbbi azt jelenti, hogy vásárolhatsz extra űrhajókat, amik többé kevésbé önállóan kereskednek neked, vagy bányásznak. Építhetsz űrállomásokat, gyárakat, és az egész ellátó láncot automatizálhatod. Ehhez persze már sok pénz kell, de nyilván ez termeli a legtöbbet is.

Sajnos nincs beépített VR támogatás, de elég sok hekkeléssel sikerült összehoznom mégiscsak. A kulcsot az opentrack nevű tool jelenti, amivel a fejmozgást lehet követtetni. A nehézség, hogy ezt a képet aztán a headsetbe varázsoljuk. Ehhez kellett még: RiftCat, SteamVR, ReShade + VR filter és Virtual Desktop.

Van viszont mod támogatás, és bár nincs túl sok mod, a legtöbbet karban tartják.

Összességében egész jó, csak 4-5 év kellett az Egosoftnak, hogy kipofozzák.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



The First Descendant
Looter Shooter béta. Hát nem hiszem, hogy ez fogja lemosni a Destiny 2-t a térképről, de azért jobb, mint pl. egy Outriders. Bétához képest kevés a bug, FSR-t bekapcsolva elég rossz a képminőség, magyarán rosszul van beépítve. LOW grafikán jobban néz ki, mint csóri Outriders bármilyen beállítással.
Karakterek kinézete kb. semennyire nem befolyásolható*, a karakterosztály maga a karakter kinézetét is meghatározza, a majdnem 20 féle osztályból csak három választható. (Egy jég alapú, egy tűz alapú és egy pajzsokkal trükköző tank karakter.)
Fegyverek elején elég kevés van, de azok legalább 6 féle osztályba bonyolítva.
Vannak "runnák", ami leginkább a Warframe kártyáinak nyúlása, csak sokkal átláthatatlanabb.
A csaták eddig szerintem elég silányak, kb. minden küldetésben hullámokban odateleportálja az ellenséges csapatokat, ami tök kiábrándító, de majd meglátom később milyen lesz az egész.
(*Állítólag vannak a játékban lootolható skinek, eddig egyetlen szembejövő játékoson se láttam ilyet. Elég hülyén néz ki, mikor egy csapat mind a 4 tagja ugyan azzal a karakterrel van és nem tudni melyik a tied hirtelen.)



Na PS5 + God of War: Ragnarok + Horizon Forbidden West megrendelve. Mivel anno a Ps4Prot is a GOW-al együtt vettem meg így úgy ildomos, hogy most is így legyen.
A csomag a GOW november 9-i megjelenése után fog egyben megjönni.

Kíváncsi leszek, mint a gépre és természetesen a játékra is.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Igen, ragnarök kötelező! Én sem bírtam ellenálni... :D

"Fight steel Die honor"

"I eat resistance for breakfast"

Mr. Conan



Marvel's Midnight Sun

Nagyon leegyszerűsítve ez egy kártyajáték, de nem véletlen van Unreal motorja. Ugyanis a "kártyacsaták" rendes 3D karakterekkel történnek, rendes 3rd person nézetben. Emiatt nagy szerepe van a helyezkedésnek és a taktikázásnak.

Harc

A fő játék ezekről a csatákról szól. Van 3 karaktered egy kis arénában (lapos háztető, raktárépület, stb). Ők szuperhősök, bár néhányat csak a vérnősző Marvel rajongók ismernek. Pl. itt van Nico a Runawaysből, vagy Magik az X-Menből. Van azért jópár ismertebb hős is, mint például Spider-Man, Iron Man, Captain Marvel, stb. Az utóbbi Marvel játékokhoz híven ők sem vették meg a jogokat a filmes arcokhoz és hangokhoz, szóval mindenkit újra kell tanulni megint. Minden hősnek saját paklija van, ami mindig 8 kártyából áll. A paklit persze nekünk kell összeállítani. Harc közben ebből a 3x8 kártyából húzunk a kör elején.

Az ilyen kártyajátékoknál ismert módon többféle típusú kártya van. Az akciókártyák lehetnek támadások, gyógyítások, ilyesmi. Ezek mindig adnak Heroism pontokat is, ami külön "erőforrás", amivel többek között más kártyákat is lehet kijátszani.

Minden körben alapból 6 akciód lehet: kijátszhatsz 3 kártyát, eldobhatsz és húzhatsz új kártyát kétszer, és mozoghatsz 1 karakterrel az arénában. Vannak persze speciális kártyák, amik kissé módosítják ezeket a szabályokat.

A mozgásra azért van szükség, mert az arénában mindig van jópár felhasználható terepelem. Pl. felrobbantható hordó, elektromos szekrény, nehéz tárgyak, stb. Vannak továbbá olyan támadások, amik több ellenfélre is hatnak, ha jól helyezkedsz, illetve amik pont ezeket a terpelemeket használják ki.

Ezek a terepelemek egy teljesen új taktikai dimenziót hoznak be, mert mindet lehet Heroism pontokból is használni. Szóval ha már elhasználtad a 3 kártya lehetőséget, de van még Heroism pontod, akkor tovább ügyeskedhetsz. A taktika ott jön be igazán, hogy a terepelemek használatakor a karakter ingyen odamozog az adott elem közelébe, hogy használja. Ilyenkor figyelni kell, hogy az akció végén hol lesz majd a karakter, pl. ne álljon véletlenül egy másik karaktered útjába.

Ellenfélből mindig sok van, és eddig elég változatosak is. Legtöbb a sima ellenfél, nekik nincs is HP csíkjuk, egy ütéstől megfekszenek. A többinek van, és persze ők is használnak mindenféle trükkös támadásokat. Azzal is lehet taktikázni, hogy látni, kire fog támadni az adott ellenfél. Vannak továbbá Bossok, ők elég kemények, többször is támadhatnak egy körben, és nem is tudni előre, hogy kit vagy kiket fog támadni.

Egyéb játékelemek

A harcok között a bázisunkon vagyunk, ami egy rejtett dimenzióban áll. Az régi épület körül van egy park is, ami rengeteg titkot rejt. Ezeket felgöngyölítve fejlődik karakterünk Hunter. Ha már itt tartunk, Hunter-t karaktergenerálással hozzuk létre, lehet férfi és nő is (meg szakállas nő is, de ebbe ne menjünk bele). Ő 300 éve halt meg, amikor összecsaptt anyjával, Lilith-el, de most Lilith feltámadt, úgyhogy őt is előszedik (most nem megyek bele a háttérbe, hogy ezt hogy és miért, az is a játék része, hogy kiderítsük ezeket).

Szóval sok minden van a parkban, az egyszerű craft nyersanyagoktól kezdve, a kincsesládákon át az ősi titkokig. Ez utóbbiakat persze lassan adagolja a játék, egyre nehezedő kapuőrök vannak, akikhez sokat kell a karaktert fejleszteni, hogy legyőzhetőek legyenek. Pl. a karakterem 4. szintű még csak, és a következő titokhoz 8 az ajánlott szint (be is ütötték az arcom, amikor mégis megpróbáltam...).

A bázison lakik még tucatnyi más szuperhős, akikkel szocializálni kell. Mindenkivel van egy Barátság viszonyunk, amit fontos emelni, mert a karakterek ezáltal erősödnek. Ehhez sok elem áll játékelem áll a rendelkezésre:

Időtöltés: lehet filmnézés, borozás, videójáték, stb. Ki kell találni, hogy az adott karakter milyen tevékenységet kedvel.

Kirándulás a parkba: A parkban felfedezhetünk remek helyeket, ahová elmehetünk valakivel. Pl. Madárles, Pecázás, Festés. Itt az a komoly megkötés, hogy minden ilyen helyre csak 1x lehet menni, illetve minden hőst csak 1x lehet bárhová elvinni. Az előny viszont az, hogy sok Barátság pontot lehet kapni az Időtöltésekhez képest.

Mindkét esetben van egy rövid párbeszéd is, ahol a válaszainktól függően további Barátség pontok nyerhetőek. Ugyancsak mindkét esetben adhatunk valami ajándékot is, további pontotk reményében. Az ajándékoknak van szintje, és persze az adott hőshöz kell igazítani. Ehhez lehet némi ötleteket szerezni, ha be tudunk lógni az adott karakter szobájába. Pl. Nico falain jópár képregény van.

Lehet továbbá harci tréningezni is valakivel. Ezeken kívül is van még pár módszer, szóval elég fontos játékelem. Ami egy általános nehezítés, hogy nem mindig elérhető az a karakter, akivel szocializálni akarunk, pl. az adott napon nincs a bázison.

A bázison lehet továbbá a kártyáinkat erősíteni, ehhez egy adott kártyából két példány kell, meg egyéb, elég nehezen szerezhető nyersanyag. Ezeket a nyersanyagokat (eddig) leginkább a bázison elszórva találni, egyszerre csak nagyon keveset. Ami jó, hogy ezek naponta újratermelődnek, ami viszont rossz, hogy véletlenszerű helyeken, és elég nagy a bázis.

Van kutatás és fejlesztés is, meg kraftolás is, itt például a csatákban használható extra tárgyakat (kártyákat) készíthetünk, új akció kártyákat, ajándékokat, stb.

Motor
Unreal Engine-nel fut, elég gáz módon. Nem néz ki atomjól, pl. szerintem a karakterk arca túlságosan szétmosott. Ha meg a ray-tracing-et bekapcsolom, akkor nincs meg a 60 fps, csúnyán akadozik (1080p-ben, a direkt ehhez updatelt driverrel). Emiatt aztán ki is kapcsoltam az RT-t, mert konkrétan le lehet maradni a gyorsan történő eseményekről a nagy akadozások miatt. Remélem majd lesz valami update, mert elég gáz, hogy egy 3080Ti nem tud lekezelni egy ilyen játékot.

Összességében megér 7/10-et, érdekes a koncepció a 3D harc és a kártyajáték ötvözésével.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Hellblade VR

Már "2D-ben" is nagyon megfogott, de amit a VR hozzáad, az valami hihetetlen. Nem csak sima VR átirat, hanem konkrétan nagyon is kihasználja, hogy VR-ban ott vagy a történések közepén. Eddig nem voltam még semmilyen filmtől vagy játéktól libabőrös, de így több jelenet iszonyatosan durván jó, és konkrétan beleborzongtam. Nem horror-szeruen egyszerűen csak érzelmileg. Elképesztően jó. Ha a Hellblade 2-ből is lesz VR, akkor magam alá fosok kb :D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



A High on life kurva beteg játék :)
Ugye a Rick & Morty alkotói készítették ezt is, így baromi beteg az egész úgy, ahogy van. Nem lesz goty meg hasonlók, de ha bejön ez a fajta beteg humor, akkor talán pont ez kell ebbe a depresszív világba.
Game passben benne van, úgyhogy uccu!



Tölts el pár percet a városban a fedett teraszos asztalok feletti TV nézésével :D Valószínű ugyanaz volt a szövegkönyv módszere mint a R&M-ban, hogy félig random és rögtönzött :D Zseniális. Mondjuk én bírom Justin Roiland humorát.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Mikor véletlenül ... ööö ... vagy nem véletlenül kinyírsz "ártatlan" szereplőket és a környezeted elkezdi megmagyarázni, hogy miért NEM IS gáz. Huh. Az nagyon beteg. A hídépítő melósokról meg úgy kb. bármilyen magyar útfelújítás jut az eszembe, nem is értem miért. :D



IXION-nal nyomom, Tékás verzió, nem bugos(eddig).
Nagyon tetszik, eléggé lebilincsel, bár a legtöbb Survival tycoon jellegű dologgal így vagyok.
Tegnap nyitóba toltam vele vagy 6 órát, pedig mostanában alig játszom :D

Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.



Azt irjak rola hogy valami rettento undorito az RNG meg a nyersanyag zabálás, illetve rossz dontesekkel siman tudja magát bukópályára tenni magát az ember ami max sokkal később derül ki :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Half-Life: Alyx

Mivel jól viselkedtem, meg le is volt értékelve, megajándékoztam magam ezzel. Nem bántam meg, egész izgalmas. Egy darabig küzdenem kellett az irányítással, de amikor hozzászoktam, akkor meg azt nem értettem, hogy miért nem így csinálja a többi VR játék. Kicsit hiányoltam a tutorialt, pl az elején nem ismertem fel az ajtót. Most már tudom, hogy a piros dolgokat lehet általában használni. Az ugrás se volt egyértelmű, először azt is hittem, hogy valami kompatibilitási hiba van, de végül meglett az is.

Azt is csodálkozva tapasztalom, hogy nem lesz hányingerem tőle, pedig nem a teleportálós, hanem a folyamatos mozgás/fordulás opciót választottam. Talán amiatt, hogy sok a sötét hely, vagy csak simán kezdek hozzászokni.

Baromi jól néz ki (50GB a játék), és a wireless stream sem okoz semmi fennakadást. Fura, hogy az elején figyelmeztet, hogy magasabb minőségre van állítva, mint a javasolt. Nagyon tetszik az UI is, minden a kesztyűn/fegyveren látszik. Hány lőszer van a tárban? Oldalt fordítom a pisztolyt és ránézek a tárra. Hogy állok HP-val? Bal kéz kézfejen látszik.

A harc nagyon immerzív, ami nagyrészt természetesen a VR-ből jön, de sokat hozzátesz a fegyverek újratöltése. A pisztolynál az utolsó lövésnél kiakad a szán. Egy gombnyomásra kiesik az üres tár. Közben a bal kézzel hátranyúlva egy teli tár kerül a kezedbe, amit be kell tolni a pisztolyba, majd egy másik gombbal vissza kell csattintani a szánt, amitől az első lőszer a csőbe kerül (szóval mint a valódi automata pisztolyoknál). Ez ugyan nem feltétlen érdekes mindenkinek, de harc közben sokat ad az érzéshez. Olyat is lehet, hogy bal kézzel hátrahúzod a szánt, és akkor egy lőszer kirepül a hüvelykivetőn. Ezt sajnos nem sikerült még visszatuszkolni a tárba, és hiányos tárat sem lehet elpakolni. Szóval nincs a megszokott FPS módszer, hogy kilőttél 3 lövést a 30-as tárból és tárat cserélsz. :)

Amit kicsit hiányolok, hogy Alyxnak nincs teste, csak a két kesztyű látszik. VR-ben ez szvsz fontos lenne.

Unokahúgom nagy horror-rajongó, majd csinálok neki egy mentést valamelyik sötét részen. Kíváncsi vagyok, hogy reagál. Nem hiszem, hogy ismeri a HL-t szóval még egy headcrab is ijesztő lesz neki. :)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Ha lenne teste Alyx-nek, mindenki egész nap magát fogdosná benne



Unokahúgom nagy horror-rajongó, majd csinálok neki egy mentést valamelyik sötét részen. Kíváncsi vagyok, hogy reagál.

Mondjuk az Alyx nem tipik horror, nekem inkább feelgood volt az egész, de esetleg... Jeffet megmutatjatod majd neki :D

Amúgy meg ki ne hagyd a Half-Life 2 VR-t. Ha megvan az eredeti steamen, akkor ingyen lehúzható. Nagyon, nagyon jól áll a VR a HL2-nek, plane, hogy a Source alapból a fizikara épített anno.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



NFS Unbound

Nemtom', kb ilyennek képzelheti el az ember 6 évesen matchboxozás közben a coolságot.
Ja, kb 6, mert a Fast&Furious olyan 10 éves szint, ez az NFS annál is sokkal kreténebb.
Keverni a cel shaded grafikát a realisztikussal öngól, minden irkafrikás kúleffekt béna, a zenék szarok, a karaktered pedig nem tudod úgy megalkotni, hogy ne a "Being a douchebag for dummies" című könyv lapjaiból lépjen ki a végén.
Kanyarodni kb csak driftelve lehet, semmi különbséget nem érzel pl egy földúton, a rendőrök AI-ja katasztrófa, a gépi ellenfelek csalnak, a sztorimód pedig egy gyenge vicc.
Még jó, hogy a Game passben volt trial, mert ez jó gyorsan NFS Refund lett volna.



Mert az ea az utóbbi 10 évben ilyen jó játékot adott ki? Nem is emlékszem már mikor vettem tőlük gamet utoljára. Tán a bf3 volt. Ha az AAA élmény hianyozna akkor meg elmennék a sarki dohányboltba kaparós sorsjegyezni.



Én sem tudom. Trailer alapján ezt sem próbáltam volna ki.



High on Life

Ez viszont remek volt. Valahogy az egész hangulata és kreativitása magával ragadott és bár látszik, hogy nem AAA költségvetésből készült, de megirigyelheti a legtöbb ilyen FPS.
A bosszok között van 1-2, ami nagyon ötletesen lett megoldva és mikor a harc közben egy achival akar veled kibaszni az egyik, hát az zseniális húzás :D
A játék akkor is érdekes, mikor semmi akció nincs: minden képernyő él, minden helyen vannak szófosó NPC-k, apró hülyeségek és még teljes hosszúságú trash filmeket is meg lehet nézni.
Ennyi ötletes baromságot rég láttam egy játékba besűrítve.



Horizon: Zero dawn
Nincs kérdés, zseniális játék. Persze az arcanimáció nem a legtökéletesebb és az ellenség AI is lófasz, de a sztori, a hangulat és a világ egyszerűen lebilincselő.
Eddig 20 óránál járok, de egy tízes még tuti van benne.



Sok volt vele a gondom a főhős és a világélítés terén. A folytatás valamivel jobb szvsz

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Dragon Quest XI S: Definitive Edition

Előtte egyik DQ-val sem játszottam, szóval nem tudtam mire számítsak. A sztori a fantazikból unalomig ismert "te vagy a kiválasztott, mentsd meg a világot". Annyi könnyebbség van, hogy a japán játékoktól eltérően nem volt 25 nagy fordulat. Pár volt csak, azok se nagyok, és bőven ki lehetett találni előre. Ettől függetlenül nem volt rossz, hozta, amit vállalt.

Mivel tudtam, hogy hosszú lesz, már szinte a legelejétől fogva csaltam kissé. Ez annyit jelentett, hogy a karakterem gyorsabban futott/másszott, mint alapból, illetve a szörnyektől szerezhető lootok is könnyebben jöttek (ez a kraftolás miatti farmolást tette elviselhetővé). Ja és leegyszerűsítettem pár minijátékot, amikre nem akartam időt pazarolni. Így is 80+ óra volt végigvinni, de még lenne benne tartalom.

Telepítettem továbbá jópár gigányi grafikai modot, mert amikor megjelent ez a verzió, a konzolok miatt lebutították a max grafikát. A modderek szépen visszatették bele.

Pro:
Atomstabil, egyszer sem fagyott. Folyamatosan magas fps-sel futott max grafikával is. A világ azért nem volt fotórealisztikus, de teljesen rendben volt.

A mod támogatást már említettem, a modok csak .pak fájlok, amiket be kell másolni egy könyvtárba és kész is.

Azt is említettem, hogy nem bonyolult a sztori. Ráadásul még egy kis öszefoglalót is ad a töltésnél, hogy mit is csináltál épp. Most épp úgy talált meg a játék, hogy örültem az egyszerűségnek.

Kontra:
A hősnek nincs hangja. Nekem ilyenkor mindig erőltetettek a "párbeszédek". Érdekesség, hogy van egy kapcsoló a beállításokban, hogy beszéljen-e a hős vagy sem, de nem beszél. Talán a harci nyökögésre vonatkozik csak...

Az egyik minijáték a kaszinó. Háromféle játék van bent: félkarú rabló, sztoris félkarú rabló és póker. Már az sem tetszik, hogy nyerőgépezésre bátorítják a játékost, de az meg szvsz szupergáz, hogy a gépek csalnak a te javadra. Szóval jó módszer függővé tenni a kiscsákókat. A sztoris verziónak ráadaásul olyan szabályrendszere van, hogy 7 oldal tutorial van hozzá (minden máshoz 1). A póker meg szintén le van butítva szerencsejátékra - nincs ellenfél, csak lapot cserélsz és reménykedsz, hogy kijön valami.

A karakterek és szörnyek grafikai stílusa. A karakterek úgy néznek ki, mintha a Dragon Balls-ból ugrottak volna elő, sok bandzsa kiscsákó. A "szörnyek" is mind vicces külsejűek, nem lehet komolyan venni őket. Ráadásul a neveik is mind béna szójátékok. A sztori bizonyos pontjain nagyon durva volt a kontraszt a karakterek kinézete, és az események komolysága között.

A játékot át lehet kapcsolni 2D nézetbe. Ez gondolom főhajtás a klasszikus régi, RPG Makeres részek előtt. Ez még nem lett volna gond, de bizonyos részeit a játéknak csak így lehet játszani. A legrosszabb ezzel, hogy ilyenkor nem látni a szörnyeket a pályán, vagyis nem lehet kikerülni őket. Csak jön a "random encounter" és már harcolsz is.

Sokszor van Yes/No választás, de a kimenet ugyanaz.

Összességében olyan 7/10, ha nem lett volna elég jó, nem ölök bele ennyi órát.

Anno: Mutationem

Ez egy kici, ócó, kínai indy játék. Ugyanakkor elsőre japánnak tűnik, mert erősen manga stílusa van, ráadásul pixel grafikával nyakon öntve.

Elég fura a világ, elsőre cyberpunk, de aztán kiderül, hogy az emberiség nagy része egy vírus miatt "mechanizálódott", ezért néz ki sok ember így. Ilyenkor az ember többé-kevésbé robottá válik, és még a személyisége is megváltozik. Ezt a vírust már legyőzték, de még bőven tart az utóhatása. A világ sokkal modernebb, pl. hősünknek, Ann Flosesnek is van egy repülő autója.

A fő játékelem a platformer harcolászás, hősünk leginkább energiakardokkal jeleskedik. Van továbbá egy automata pisztolya is, de lehet szerezni további fegyvereket is. A harc maga nagyon jó, az irányítás reszponzív, nem vagy bebetonozva animációkba. Szintlépés nincs, csak a fegyvereket lehet pimpolni, illetve újakat lehet szerezni. Lehet továbbá új passzív és aktív képességeket vásárolni. Ezekből nincs túl sok, de egy végigjátszásra nem sikerült mindent elérni.

A sztori előrehaladtával megkapjuk a szokásos új mozgásformákat (dupla ugrás, dash) és új fegyverek válnak elérhetővé. Elég sok boss vár ránk, ezek eleinte egyszerűek, és később sem lesznek túl bonyolultak. Sokat elsőre sikerült elverni, a későbbieknek van pár új képessége/trükkje, amiket szokni kellett pár kísérlet erejéig.

A sztori elég bonyolult, de ez nem a kitaláló érdeme. A történetvezetés elég gáz, mert a játék nem ad alapot, még azt is innen-onnan kell megtudni, hogy kik a rokonaink, kivel milyen viszonyban vagyunk. A fő sztoriban meg ordenáré mennyiségű kihúzott (redacted) szöveg van, és természetesen a fontos dolgok nem olvashatóak. Még a kutatóbázis legbelső, legvédettebb számítógépein is ki van feketítve a szöveg egy része. Ezen kívül sok karakternek egy betűs neve van - "G" "K" "C", stb. Így még nehezebb emlékezni, hogy melyiket hol említették. Az sem segít, hogy nincs egy adatbázis, ahol a megszerzett infókat újra lehetne olvasni. Az utolsó panasz pedig a gyenge angol, illetve a pongyolaság. Sokszor furcsa a megfogalmazás, érezni, hogy nem angol anyanyelvű fordította. A pongyolaság meg az elgépeléseket takarja, illetve az írásjelek hiányoznak sok helyről (ami zavarja az OCD-met, ha minőséginek szánt médiát olvasok).

Az utolsó problémám az egértámogatás bénasága volt. Alapból kontrollerrel, vagy billentyűzettel megy, ahol a J és K a kis és nagy támadás... ilyet azért riktán látni. A játékosok nyomására beletettek egér támogatást, de szánalmas lett. Csak a jobb és bal egérgombot lehet konfigurálni. Középső egérgomb, görgő, netán további egérgombok? Nyoma sincs, pedig nem ördöngősség Unityból elérhetővé tenni ezeket... Ráadásul néha még ez is két gomb is behal kissé, bugos.

Összességében nem rossz, 8/10-et megér. Lehetne több is, ha nem írtam volna 2 hosszú bekezdést a problémákról. :)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Warhammer 40,000: Mechanicus

Nagyon jól indít, körökre osztott taktikai Warhammer játék. Kutatni kell egy nekronokkal teli bolygón a xeno technológiát, mielőtt felébredne az összes nekron. Viszonylag sok féle fegyver, meg implantot lehet bezsebelni, meg a kis skitarii katonáink mellett a tech priesteké a fő szerep, akik szépen fejlődnek is.

Viszont iszonyat balanszolatlan a játék. Utolsó előtti nehézségi fokon pont csak az első 10-15 csata volt az izgalmas. Onnantól hogy teljesen kiismertem a tökéletesen eltört képességeket és kiaknáztam, semmi, nevetségesen egyszerű volt a játék. csak hogy érzékeltessem, a final bosst úgy öltem meg, hogy nem volt még köre sem, pedig a legerősebb fegyver olyan 8-10-et sebez, neki meg volt valami 150 hp-ja.

Mert hogy elképesztő módon el lehet törni a játékot, azt ennyiből is láthatjátok. Minden pap tud áldást mondani az egyik classal, ami minden pap első támadásához +2 sebzést ad 1 cognition pontért. Igazából a leggyengébb fegyvereken és képességeken kívül mindenhez kell a csatában cognition pont, amit csak a roncs nekronokból, meg a körönként 1x visszatermő oltárokból lehet szerezni és a például 8-10-ig sebző fegyver egyetlen lövéséhez kell 5 cp, miközben a pályán mondjuk körönként összesen 6 ilyen terem újra.

De ugye a törött classok és az ő utolsó képességeik. Egyik azt tudja csinálni, hogy ingyen, egyszer feltölti a cp-t maxra, a másik utolsó képessége meg az, hogy egy spéci áldást (amik írtó tápok, de csak pályánként 1x lehet használni) ellőhet 2 cp-ért úgy, hogy nem számít bele az 1x használatba.

A papok lehetnek akármennyi classban, ha van elegendő fejlesztés, és ha ez a kombó összeáll, igazából lesz elegendő fejlesztés arra is, hogy kb. mindegyik papunk 3 classból is kb. maxos legyen.

Egyik ilyen spéci áldás pl. azt csinálja, hogy egy támadással +12-t sebzek. Főleg fun, ha egy fél képernyőt sebző területre lövő cucc előtt használom el...

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



mondjuk a trailer alapján ritka sablonos az egész. de hogy mi került ezen többe, mint amibe a GTA 5 :D (jó, persze az 10 éve került ennyibe)
https://index.hu/tech/godmode/2023/01/17/the-callisto-protocol-sci-fi-vi...



Egy repetitív harcrendszerű csőjáték, amiben több az átvezető, mint a játék. AAA áron, 8 órányi játékidővel. De drága sztárokkal. Ami érdekes, hogy a legtöbb Dead Space rajongó utálta, mert az ezer éves alapjáték is körbehugyozta a Calistot játékmenetben, sztoriban, stb. Úgy látszik még sem lehet bármi szart eladni CSAK a csilivili grafikával?



Marvel Snap

100 szor jobb kártyás játék mint a hearthstone.
8 lap van összesen egy pakliban és 6 körből áll egy meccs. Jóval gyorsabbak/pörgősebbek a meccsek és a rövidsége ellenére ebben is lehet kombózni :)



Csak a játékosok 80%a bot :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



ezt kinek mondtad?

"okey-dokey!"



S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A.

Ez egy a Stalker Anomaly-ra épülő modcsomag. Többszáz mod van benne, bár nagy részük csak valamilyen javítás. A csomagnak saját Discord csatornája van, innen lehet megszerezni a telepítéshez való instrukciókat. Két fő része van a letöltésnek, az egyik az Anomaly, a másik meg egy modtelepítő csomag. Ez utóbbi a Mod Organizer 2-őt is tartalmazza, ezen keresztül megy a játék. A telepítő a modDB oldalról húzza le egyesével a modokat, kell neki egy-két óra, mire végez.

Mivel nagyon sok éve volt, hogy Stalker játékkal játszottam, nem emlékszem, hogy mi volt az alap játékban, és mi az, amit mod adott hozzá. Ezért inkább felsorolok pár dolgot, ami a Gammában van.

A játék elején választhatsz frakciót, illetve jópár nehézségi funkciót. Van pl. Ironman mode, amiben csak 1 életed van, ha meghalsz, akkor törlődik a mentett állásod. Azt is lehet állítani, hogy mikor menthetsz, alapból csak tábortűznél. Kiválaszthatod továbbá a nehézségi szinttől függő kezdő felszerelést, illetve a kezdési lokációt (ha új vagy, akkor Cordon-t javaslom, ott van egy kis tutorial küldetéssorozat).

Felszerelés
Az egyik nagy mod hozta változás, hogy nem lehet fegyvert és páncélt vásárolni a kereskedőknél. Ezt valahogy próbálták megmagyarázni, de ebbe nem megyek bele. Mindent az ellenfelektől lehet csak szerezni, de az mindig nagyon rossz állapotban van. Minden felszerelés több részegységből áll, amiknek külön sérültségi foka van, 0 és 100% között. Pl. egy fegyverben külön részelem a cső, vagy az elsütő billentyű (többek között). Ráadásul ezekből is sokféle van, tehát nem csak "Cső" van, hanem pl. "9x19 mm Cső". Ezeket az alkatrészeket karbantartani/javítani kell. Minél jobb állapotban van, annál egyszerűbb/olcsóbb a javítás. A javításhoz mindenféle készletek állnak a rendelkezésre, az egyszerű olajozástól kezdve nagyon komoly javításokig. Viszont az ilyen terepjavítások elhasználják a javítókészletet, csak pár javításra van lehetőség, ami nagy érvágás lehet egy drágább készletnél.

Ezért aztán lootolásnál mindig figyelni kell, hogy az ellenfél fegyverében milyen minőségűek az alkatrészek, mert ezeket szerszám nélkül is kiszedhetjük (kivéve a csövet). A másik lehetőség, hogy veszünk egy Multitool-t, amivel teljesen szét lehet szendi a fegyvert - ekkor megkapjuk a csövet is, de a fegyverből csak ócskavas marad, ami szintén craft alapanyag.

A javítást nehezíti még, hogy csak alap javítókészleteket lehet venni a technikusoknál. A komolyabbakat, például a katonai puskákhoz való készletet, találni kell. Ugyanez igaz a páncélokra is.

Van továbbá rengeteg különféle kiegészítő, amit a fegyverekre aggathatunk, optika, lézeres célzó, hangtompító, gránátvető, stb.

Végül pedig minden felszerelést lehet tovább tápolni mindenféle upgradekkel. Ezek leginkább a fegyver/páncél alap értékeit növelik. Ilyen például a páncélnál a psy ellenállás növelés, súlycsökkentés, stb. Fegyvernél a megbízhatóság növelés, súlycsökkentés, stb. Ezeket a mechanikusok megcsinálják, de csak ha van készletük hozzá. Az első szintű upgradekhez még nem kell semmi, de aztán már kell legalább egy Basic Toolkit. Ilyet viszont csak mi tudunk adni nekik. Az upgradet mi is meg tudjuk csinálni, de ilyenkor kell maga az upgrade kit is.

Szóval ez az egyik mód, hogy a karaktert fejlesszük, hogy a felszerelést pimpeljük.

Bázisépítés
Ez azért kicsit túlzás, mindössze arról van szó, hogy letehetünk a világba pár dolgot. A legfontosabb a craft asztal, amin keresztül tudunk javítani, upgradelni, illetve új dolgokat készíteni. Nagy előnye, hogy itt nem használódnak el a javítókészletek. Ami szintén jó, hogy készíthetünk tárolókat is, amire nagy szükség van, rengeteg a tárolnivaló - a craftoláshoz rengeteg különféle alapanyagra van szükség. Szinte mindent lehet craftolni - hátizsákok, gyógyszerek, lőszer, javító készletek, detektorok, artifaktotk, stb.

Aztán ott van a későbbi javításra váló fegyverek/páncélok tárolása. Sok mutáns darabkát is kell tárolni, mert sokszor kérnek az NPCk ilyesmit.

Képességek
Van 4 alap képesség, ami folyamatosan fejlődik és passzív bónuszokat adnak. Pl. az Erő akkor fejlődik gyorsan, ha nagyon felpakoltan mászkálunk. Minden szint ad egy kis bónuszt a közelharc sebzésre, illetve a cipelhető súlyra. A Kitartás kb. az ellentéte az Erőnek, akkor fejlődik, ha kevés cuccal rohangálunk. Ez a Stamina gyorsabb regenerációjára ad bónuszt többet között. A másik két képesség akkor fejlődik, ha lootolunk, az egyik a mutánsoktól, a másik az emberektől.

Küldetések
Van valami sztori is, többek között keressük Strelok-ot is, de ezzel még nem nagyon foglalkoztam. Ehelyett mindenkivel lehet beszélni és megkérdezni, hogy kell-e neki valami. Itt elég sok kis küldetés lehet:
- futár: vigyél el egy csomagot valakinek
- vadász: kell x darab y mutáns darab
- bevásárlás: kell x darab y használati tárgy (persze nem kell vásárolni, ha van nálad)
- artifact: hozz egy x típusú artifactot
- mutáns pusztítás: takaríts ki egy mutáns fészket
- túrista-kísérő: mint a mutáns pusztítás, csak kapsz 2 kísérőt
- fejvadász: fejpénz valakire. Sosincs egyedül.
- ments meg valakit: mint a fejvadász, csak itt van egy megmenteni való ember is. Igazából nem is kell megölni a fogvatartóit, de akadékoskodni szoktak.
- lerakat: keress meg egy elhagyott csomagot
stb.

A jutalom mindig egy tartalmaz egy kis pénzt, illetve jó pontokat az adott frakciónál. Jobb esetben kapsz néhány tárgyat is, illetve egy lerakat koordinátát valahol a világban. Ezekben a hely veszélyességétől függő minőségű cucc van.

A világ
A Zóna baromi veszélyes. Mindenfelé változatos anomáliák vannak, gyakran még a biztonságos helyeken is. Ezek nagyon változatosak, az cikázó elektromosságtól kezdve a magához odaszívó és felrobbantó energiáig. Vannak konkrét területek, amiket egy anomáliáról neveztek el (Hot Lada), ezek a legveszélyesebbek. Folyamatosan észnél kell tehát lenni, hogy ne gyalogoljunk bele egybe, mert mindegyik halálos. Aztán persze mégis bele kell gyalogolni valahogy, mert a nagyobb anomáliákban születnek az artifaktok.

Vannak továbbá kitörések, psy viharok. Ezek a teljes aktuális területet érintő események, és ha egy elkezdődik, azonnal valami védett helyre kell húzódni, különben game over.

Természetesen sok helyen van sugárzás is, de ezt kordában lehet tartani cigivel és vodkával (nem vicc), ha a felszerelésed nem elég jó.

Csak hogy ne unatkozzunk, rengeteg a mutáns is. A sima elfajzott kutyáktól az egészen extrém anomáliaszerű lényekig minden van. Igen, van küblicica is. A legtöbb mutáns egyből meg akar ölni, csak a kübli menekül alapból (de az is támadni kezd, ha megsebesíted).

Kb. tucatnyi terület van. Mindnél megvan, hogy negyjából ki ott a főnök, de ettől még simán vannak jelen ellenséges frakciók is. Lehet álruhát is használni, ami annyit jelent, hogy fel kell venni egy jó állapotú frakciós páncélt, és viselni a kitűzőjüket. Ezen kívül jó, ha stimmel a fegyvered is, illetve nem csinálsz gyanús dolgokat (pl rohangálsz, rájuk célzol, stb). Így lehet esetleg beosonni ellenséges bázisra egy lerakatért.

Artifaktok
Rengeteg féle van, mindegyiknek van valamilyen pozitív hatása, de sokszor van negatív is. Sokszor sugároznak is, szóval nem jó ötlet csak simán a hátizsákban tartani. Tároláshoz lehet venni pont erre való tárolókat. Az alap csak sima ólomdoboz, biztoságosan lehet hordozni az artifactot, és semmilyen pozitív vagy negatív hatása nincs ránk. A komolyabb tárolók már negálják a negatív hatást, és engedik a pozitívat. A felszerelésünk egyik upgradeje, hogy ezeket a tárolókat rá lehet aggatni, ezáltal tápolni a karaktert.

HP
A HP elég összetett. Minden testtájnak van saját HP-ja, meg van egy általános is. Az általános HP komótosan ugyan, de magától visszajön, ha tábortűz mellett ácsorgunk. Gazdagok és türelmetlenek használnak megfeleő drogokat.
A testtáj HP viszont csak gyógyszerrel jön vissza. Ha mondjuk sebesüléskor lemegy a bal láb 40%-ra, akkor először be kell kötözni. Ettől temporálisan javul mondjuk 90%-ra, de ez fokozatosan visszaromlik 40-re, ha nem veszünk be megfelelő gyógyszert. A gyógyszernek meg lehetnek komoly mellékhatásai, pl. vadul szédül a karakter, elhomályosodik a látása, stb. Rengeteg különféle gyógyszer van, különböző problémákra. Van pl. altató, vagy koffein tabletta. Van cucc mentális védekezésre vagy sugárzás ellen. Még kábítószer is van. Egy idő után már egész komoly kis patikát cipelsz magaddal.

Harc
Az ellenfelek felkészülten jönnek, mindig végtelen mennyiségű lőszerük van. Szerencsére tárat azért cserélnek ők is, érdemes ilyekor támadni. Nem mindegy viszont, hogy mivel lövünk. Minden fegyverhez vannak különböző lőszerek, amik különböző páncélok ellen valók. Pl. a HP (Hollow Point) lőszer a páncél nélküli ellenfelekre jó. Az AP (Armor Piercing) a durván páncélozottak ellen. Persze ezek a lőszerek sokkal drágábbak is.

A harc elég durva, különösen nehezebb nehézségi szinteken. Egy-két bekapott lövéstől már nagyon komoly problémáid lesznek, vagy akár meg is halhatsz. Az AI elég messziről észrevesz (konfigolható az egyik modban, alapból elég erős az AI) szóval észnél kell lenni. Érdemes mindig vinni két embert, hogy ne csak te legyél célpont. :)

Már megint sokat írtam... na mindegy, pár negatívum még, aztán befejezem.
Az egyetlen komoly nagatívum a sok bug. Előfordul, hogy egyszercsak nem tudsz felvenni tárgyakat, vagy nem tudsz beszélni NPCkhez. Ezeket egy save/load megoldja, de ez problémát okozhat, ha csak tábortűznél tudsz menteni.

Szét is fagyott már kétszer, de ilyenkor próbál a játék egy utolsó crash-save-et csinálni legalább.

Az engine is elég béna, nem tölti be azokat az asseteket, amikre szükség lehet. Pl. ha neked rohan egy mutáns macska, akkor amikor neked ugrik, látványosan megakad a játék, hogy az ide tartozó hangeffektet betöltse. Mivel rengeteg ilyen be nem töltött asset van, rengeteget akadozik a játék.

Az ilyen modgyűjtemények vele járó problémája, hogy pár ember ízlését tükrözik. Így óhatatlan, hogy lesznek benne olyan dolgok, amiket nem szeretsz. Nekem pl. ilyen volt, hogy aludni csak akkor tudsz (mert van fáradtság-rendszer is), ha álmos vagy. Szóval kikapcsoltam azt a 3 modot, ami ezt kezelte. Vagy pl. kikapcsoltam a Depth of Field-et tárgyhasználatkor. Elég hülyén nézett ki, hogy iváskor elhomályosult a látásom... Szóval azért lehet alakítani rajta.

Összességében egy elég jól összerakott csomag, érdemes kipróbálni.

Tango

"Lagging is a lifestyle."

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!