Hát, sztem elsőnek a Halo 5 talán ami kihagyható, gameplay szempontból.
Utána talán a Halo 4, ami bár nem rossz de már nagyon szétterhelték grafikával a 360-at és ezért nincsenek benne nagyobb csaták.
Viszont az első trilógia meg azért mégiscsak elég régi már, bár sok szempontból annyira előtte jártak a koruknak, hogy talán még mára sem avultak el.
Ja meg a Halo1-en is látszik azért, hogy nem volt elég idejük és ezért a pályák ismétlődnek valamennyire (csak mondjuk másik irányba mész rajta végig, vagy bekerül a flood is / nincsenek már téged segítő marine-ok és UNSC járművek / megjönnek az elit kommandós gruntok stb)
Én múltkor toltam le kronológia sorrendben. Sajnos a Halo1-2 felett már rohadtul eljárt az idő, szerencsére az előbbit megjelenéskor már letoltam (és akkor tetszett is), így azt tulajdonképpen csak átpörgettem YT-n. A H2 meg azért újdonság volt, szóval csak ledaráltam.
Amúgy így megöregedett szilikongyerekként így egybe ledarálva rohadtul idegesített a végére a játékmechanika meg a megvalósítás, szóval azért csak óvatosan, mielőtt megveszed x euróért a csomagot. Ráadásul ugye van ami nincs is PC-n... A Halo3 és a Reach amit igazán tudok feltétlenül ajánlani még akár most is.
Akartam is róluk írni szösszenetet, de aztán gondoltam úgyse érdekel senkit, úgyhogy leszartam.
Halo 3 ODST is jó lehet, elég egyedi és jó a hangulata
Ja és a "felújított" grafika mai szemmel néha különösen ocsmány, de minden esetben letojja az eredeti művészeti elképzelést és így a hangulatot, meg néha a játékmenetet is elrontja. Asszem ezt az első két játék szenvedte el csak, de sajnos nagyon nem vált előnyükre, így hogy most már a régi és a felújított is nagyon elavult technológia.
Game Pass-ban ott van az összes létező Halo(kivéve az 5, mert az nincs PC-n) és elvileg most 300 Ft-ért 3 hónapra elő lehet fizetni.
Steam-en Master Chief Collection-ként találod meg, de abban a Halo Wars 1-2 meg a top-down shooter szösszenet részek nincsenek benne. Ez jelenleg féláron van szóval 20 Eur. Előnye, hogy megtarthatod és lehet moddolni is(vannak kampány re-balance mod-ok amik javítanak egy-két indokolatlan hülyeségen a régi részekben).
Szerintem 1-2-3-Reach amit érdemes, a többi ízlés kérdése.
@LY Láttam valami olyasmit, hogy nem rég volt egy update ami javított a régebbi részek modernizált grafikáján(pl előtte teljesen elrontott árnyékolását helyeknek stb), de még nem néztem meg.
Boz írta: Szerintem 1-2-3-Reach amit érdemes, a többi ízlés kérdése.
Ennyi, ahogy LY is meg te is mondod, a 4-5 nyugodtan kihagyható, de én az ODST-t belevenném még a sorba, simán fasza az is. Tehát magyarul a Bungie-féle részeket érdemes kitolni, a 343-as részek felejtősek, amin most reméljük az Infinite változtat - eddig legalábbis minden jónak tűnik.
Az Xbox-topikban a napokban a széria volt a téma, nem tudom, hogy ott találsz-e valami hasznos információt.
Szerintem mindegyik résznek nagyon jót tesz a co-op, annak megvalósításának hibáival együtt is. Az 1-2 eléggé elavultnak tud hatni tényleg (de én 1-2 pályát mindenképp megnéznék az 1-ből kezdetnek), a 3 már feszesebb (és innentől 3 fős a co-op, ami nekünk sokat számított), de backtrackeltetés és halós betegségek abban is vannak. Mindenesetre a sorszámozott részek szorosan összefüggenek sztoriban, a főhős is ugyanaz (bár a 2-ben és az 5-ben a játék felében nem MC-t irányítjuk), és az eredeti trilógia a 3-mal lezárult, de a 4-gyel kezdődő új trilógia felveszi a fonalat. (A Reach meg közönségkedvenc előzmény.)
Ha a grafika is fontos, akkor a 4-5-ön kívül a többi a maga idejében sem volt ütős, azok meg még ma is. Az MCC csinosításának ellentmondásairól már írtak mások, de az 1-2 a régi in-engine cutscene-ek helyett igencsak jól festő pre-render edátvezetőket kapott.
Még 2-2 RTS (Halo Wars 1-2) és twin-stick shooter (Spartan Strike, Spartan Assault) tartozik a frencsájzhoz. Az előbbiek akkor érdekesek, ha bejönnek az FPS-ek is, illetve van co-opra partner, műfajon belül nagyon limitálja őket a konzolos célközönségre, kontrollerre fókuszálás.
Jah, ha már trailer.... amit a másik topicban nem tárgyaltunk ki, hogy a Bungie úgy értett a hájpgeneráláshoz, mint senki más. Ez az Infinite trailer is tök jó meg minden, de ...... hol van ez a Halo 3-féle Finish the Fight előzeteshez, vagy a Halo: Reach-féle Remember Reach előzeteshez képest, amit akkor megnézett az ember és utána még 10 percig rázta a hideg?
Egyebkent a Halo 1 amikor megjelent, akkor azert eleg jonak szamitott a grafikaja. Meg az Epic is ugy allt neki kulso terep renderelest fejleszteni az Unreal engine 2-be ;) hogy “legalabb olyan jo kell legyen mint a Halo” :))
Amiert talan kicsit kavarodas lehet itt, az amiatt van hogy a Halo 1 elso palyaja vegig egy urhajo belsoben jatszodik, aminek raadasul direkt disztelen es repetitiv a designja. De aztan a masodik palyan kinyilt a ter, megkaptad a terepjarot, meg elokerultek olyan akkor meg telleg forradalmi grafikai feature-ok mint a detail map meg a godray effekt :)))
Viszont bump mapping az akkor meg csak a palya elemeken volt, karakterekre es jarmuvekre csak a Halo 2-ben oldottak meg, az amugy szerintem kicsit randabb is lett tole.
Aztan a Halo3 meg csinalt tok meredek dolgokat az engine-jeben, ott viszont mar nagyon elojottek a Bungie csapat gyengesegei: borzaszto gyenge karakter modellek es gazos kezi animacio. Sajnos ez a Reachben se lett sokkal jobb.
Jaja, ráadásul azt ugye nálunk forgatták és magyarul beszélnek benne :))
LY írta: Aztan a Halo3 meg csinalt tok meredek dolgokat az engine-jeben, ott viszont mar nagyon elojottek a Bungie csapat gyengesegei: borzaszto gyenge karakter modellek es gazos kezi animacio. Sajnos ez a Reachben se lett sokkal jobb.
Jaja ez rémlik... egy helyett több framebuffert kombinált össze, vagy valami hasonlóan elmeroggyant dolog, ami miatt a natív felbontása a 720p-t sem érte el?
Pont ezt írtam a másik topikban is, hogy én elhiszem, volt benne technikailag előremutató, de éppen ez az, hogy laikus szemmel pont nem úgy nézett ki, mint egy grafikai techdemó. Az az egyszeri játékost meg kevésbé érdekli, hogy szakmabeliek nyalogatják-e az ujjukat. Nyilván PC-n az ottani a csúcsgrafika és a kétéves csúszás is betett a co-op hiányán az FPS(-multi) természetességén túl, sőt már a járműhasználat is létezett normális szinten addigra (vagy akár 2001-re). Persze a játékban tényleg volt grandiózus járműves csaták, jól is kellett futnia stb. Szép teljesítmény, de szerintem sosem volt látványért játszós a széria. (Hozzáteszem, a technikailag tagadhatatlanul előremutató, de szürkésbarna Gears of War 1-re is gyűlölök ránézni, pedig három különféle verziót is végigjátszottam.)
Illetve pont a 4-től az lehet, akár a mai napig, hiába 360-ra jött ki először, és hiába van meg ennek az ára. (Személy szerint nem szerettem a sorozat art directionjét, de a forerunnerek után úgy sírom vissza a Covenantot, mint a Die Hard 5 után a 4-et.)
Amúgy a Halo 1-ből a demó Silent Cartographer volt, én is így találkoztam vele először, volt annyi esszük, hogy ne az elejét süssék el. A backtrackeltetés és ismétlődő szobák az sokkal tovább védjegy maradt, legalábbis engem végig zavart, ahogy - akár a rajongó - a játékostársaimat is. (Ezt persze a repetitivitásra írom, de grafikailag is ad egy spórolód élményt.)
A 3-ban a karaktermodelleket már a trélerek kijövetelkor sem akart elhinni, játszva néha felnyerítette.
Egyszer összeírtam a teljesség igénye nélkül a Halo 1-4 éveiben kijött különböző stílusú lövöldék krémjének tekintetteket (plusz általam kedvelteket), hogy látszódjon, mikkel lehetett "pont akkori" még játszani, illetve, látványra miből lehet kiindulni. Az 1 után a 2-3 azért elég könnyen elsüllyed a mezőnyben.
2001-es (Halo 1) FPS-ek: Return to Castle Wolfenstein, Serious Sam: The First Encounter, Tribes 2, Clive Barker's Undying, Operation Flashpoint, AvP 2 (+kiegészítők Half-Life-hoz, Red Faction innovációnak, TPS-nek Max Payne)
2004-es (Halo 2) FPS-ek: Half-Life 2, Doom 3, Far Cry, Painkiller (+kieg ugyanabban az évben), Chronicles of Riddick (+Battlefield Vietnam, definitív CoD: UO kieg, Battlefront multira, és jött Killzone is, de az tényleg szarabb)
2007-es (Halo 3) FPS-ek: STALKER: SoC, Crysis, BioShock, The Darkness, CoD 4 (+HL2 EP2, UT3 és TF2 multira vagy Uncharted más nézetű lövöldének, esetleg a Metroid Prime 3 nem FPS-nek, Mass Effectben lehetett sci-fi lövöldézni, gyenge gunplay de ezerszer jobb sztori mellett)
2012-es (Halo 4) FPS-ek: Far Cry 3, Call of Juarez: Gunslinger (+grafbuzulni Crysis 3, kicsit másnak Borderlands 2, Dishonored, multira CS: GO, PlanetSide 2, TPS-nek Max Payne 3)
Jó hát tök más most mint amikor a fullra járatott Halo hype közepén dobják be, amikor a fél világ már remegve várja az új Halót. Ne felejtsd mekkora számok voltak ezek a játékok annak idején, a Halo 2 pl. akkor a legnagyobb entertainment launch volt ever in history. Tehát nem csak jatekipar, teljes szórakoztatóipar.
Az RDR2 is megcsinálta. Egy ideje már nem számít nagy hírnek, hogy az aktuális blockbuster játék lenyomja a blockbuster filmeket.
Mindenesetre szerintem, ha van elég lemez (a mai digitális világban pedig ez sem kell), könnyeb "daykevés" rekordokat döntögetni, mind moziban, hiszen az előrendelőknek nemcsak több játékpéldány állhat a rendelkezésükre, de rá sem kell érniük a mozizásra abban a pár napban. Ráadásul az is ritkább, hogy valaki egy hét múlva és két hét múlva vegyen még egy példányt, szemben a mozijeggyel.
It Takes Two, the latest game from Brothers: A Two Sons' Josef Fares, has been hit by a trademark claim from Grand Theft Auto parent company Take-Two.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A hyper-realistic Viking survival adventure, Skye is set in a vast 256sq km recreation of the Isle of Skye off the coast of Scotland.
Heading to Steam Early Access in 2022.
rwurl=https://youtu.be/K0kbiMsg5s8
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, neeeeed
Chief Exorcist
Ha nekem komplett kimaradt a Háló széria eddig akkor mivel érdemes kezdeni és milyen sorrendben, ill mit eredemes kihagyni?
The Master Chief Trilogy game passben? :D Most asszem tart még a black week akció és megint 400 ft egy hónap.
Hát, sztem elsőnek a Halo 5 talán ami kihagyható, gameplay szempontból.
Utána talán a Halo 4, ami bár nem rossz de már nagyon szétterhelték grafikával a 360-at és ezért nincsenek benne nagyobb csaták.
Viszont az első trilógia meg azért mégiscsak elég régi már, bár sok szempontból annyira előtte jártak a koruknak, hogy talán még mára sem avultak el.
Ja meg a Halo1-en is látszik azért, hogy nem volt elég idejük és ezért a pályák ismétlődnek valamennyire (csak mondjuk másik irányba mész rajta végig, vagy bekerül a flood is / nincsenek már téged segítő marine-ok és UNSC járművek / megjönnek az elit kommandós gruntok stb)
Én múltkor toltam le kronológia sorrendben. Sajnos a Halo1-2 felett már rohadtul eljárt az idő, szerencsére az előbbit megjelenéskor már letoltam (és akkor tetszett is), így azt tulajdonképpen csak átpörgettem YT-n. A H2 meg azért újdonság volt, szóval csak ledaráltam.
Amúgy így megöregedett szilikongyerekként így egybe ledarálva rohadtul idegesített a végére a játékmechanika meg a megvalósítás, szóval azért csak óvatosan, mielőtt megveszed x euróért a csomagot. Ráadásul ugye van ami nincs is PC-n... A Halo3 és a Reach amit igazán tudok feltétlenül ajánlani még akár most is.
Akartam is róluk írni szösszenetet, de aztán gondoltam úgyse érdekel senkit, úgyhogy leszartam.
Halo 3 ODST is jó lehet, elég egyedi és jó a hangulata
Ja és a "felújított" grafika mai szemmel néha különösen ocsmány, de minden esetben letojja az eredeti művészeti elképzelést és így a hangulatot, meg néha a játékmenetet is elrontja. Asszem ezt az első két játék szenvedte el csak, de sajnos nagyon nem vált előnyükre, így hogy most már a régi és a felújított is nagyon elavult technológia.
de az menő, hogy realtime lehet váltani a régi és az új graf között, instant össze lehet hasonlítani :D
Chief Exorcist
Game Pass-ban ott van az összes létező Halo(kivéve az 5, mert az nincs PC-n) és elvileg most 300 Ft-ért 3 hónapra elő lehet fizetni.
Steam-en Master Chief Collection-ként találod meg, de abban a Halo Wars 1-2 meg a top-down shooter szösszenet részek nincsenek benne. Ez jelenleg féláron van szóval 20 Eur. Előnye, hogy megtarthatod és lehet moddolni is(vannak kampány re-balance mod-ok amik javítanak egy-két indokolatlan hülyeségen a régi részekben).
Szerintem 1-2-3-Reach amit érdemes, a többi ízlés kérdése.
@LY Láttam valami olyasmit, hogy nem rég volt egy update ami javított a régebbi részek modernizált grafikáján(pl előtte teljesen elrontott árnyékolását helyeknek stb), de még nem néztem meg.
Éljenek a videojátékok!
Köszi mindenkinek, valószínűleg erre a gamepassra befizetek és a szünetben kipörgetem
Ennyi, ahogy LY is meg te is mondod, a 4-5 nyugodtan kihagyható, de én az ODST-t belevenném még a sorba, simán fasza az is. Tehát magyarul a Bungie-féle részeket érdemes kitolni, a 343-as részek felejtősek, amin most reméljük az Infinite változtat - eddig legalábbis minden jónak tűnik.
Chief Exorcist
Az Xbox-topikban a napokban a széria volt a téma, nem tudom, hogy ott találsz-e valami hasznos információt.
Szerintem mindegyik résznek nagyon jót tesz a co-op, annak megvalósításának hibáival együtt is. Az 1-2 eléggé elavultnak tud hatni tényleg (de én 1-2 pályát mindenképp megnéznék az 1-ből kezdetnek), a 3 már feszesebb (és innentől 3 fős a co-op, ami nekünk sokat számított), de backtrackeltetés és halós betegségek abban is vannak. Mindenesetre a sorszámozott részek szorosan összefüggenek sztoriban, a főhős is ugyanaz (bár a 2-ben és az 5-ben a játék felében nem MC-t irányítjuk), és az eredeti trilógia a 3-mal lezárult, de a 4-gyel kezdődő új trilógia felveszi a fonalat. (A Reach meg közönségkedvenc előzmény.)
Ha a grafika is fontos, akkor a 4-5-ön kívül a többi a maga idejében sem volt ütős, azok meg még ma is. Az MCC csinosításának ellentmondásairól már írtak mások, de az 1-2 a régi in-engine cutscene-ek helyett igencsak jól festő pre-render edátvezetőket kapott.
Még 2-2 RTS (Halo Wars 1-2) és twin-stick shooter (Spartan Strike, Spartan Assault) tartozik a frencsájzhoz. Az előbbiek akkor érdekesek, ha bejönnek az FPS-ek is, illetve van co-opra partner, műfajon belül nagyon limitálja őket a konzolos célközönségre, kontrollerre fókuszálás.
Sors bona, nihil aliud.
Jah, ha már trailer.... amit a másik topicban nem tárgyaltunk ki, hogy a Bungie úgy értett a hájpgeneráláshoz, mint senki más. Ez az Infinite trailer is tök jó meg minden, de ...... hol van ez a Halo 3-féle Finish the Fight előzeteshez, vagy a Halo: Reach-féle Remember Reach előzeteshez képest, amit akkor megnézett az ember és utána még 10 percig rázta a hideg?
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=18-_9E0HNY4
Chief Exorcist
ODST trailer is baromi hangulatos
Egyebkent a Halo 1 amikor megjelent, akkor azert eleg jonak szamitott a grafikaja. Meg az Epic is ugy allt neki kulso terep renderelest fejleszteni az Unreal engine 2-be ;) hogy “legalabb olyan jo kell legyen mint a Halo” :))
Amiert talan kicsit kavarodas lehet itt, az amiatt van hogy a Halo 1 elso palyaja vegig egy urhajo belsoben jatszodik, aminek raadasul direkt disztelen es repetitiv a designja. De aztan a masodik palyan kinyilt a ter, megkaptad a terepjarot, meg elokerultek olyan akkor meg telleg forradalmi grafikai feature-ok mint a detail map meg a godray effekt :)))
Viszont bump mapping az akkor meg csak a palya elemeken volt, karakterekre es jarmuvekre csak a Halo 2-ben oldottak meg, az amugy szerintem kicsit randabb is lett tole.
Aztan a Halo3 meg csinalt tok meredek dolgokat az engine-jeben, ott viszont mar nagyon elojottek a Bungie csapat gyengesegei: borzaszto gyenge karakter modellek es gazos kezi animacio. Sajnos ez a Reachben se lett sokkal jobb.
Jaja, ráadásul azt ugye nálunk forgatták és magyarul beszélnek benne :))
Jaja ez rémlik... egy helyett több framebuffert kombinált össze, vagy valami hasonlóan elmeroggyant dolog, ami miatt a natív felbontása a 720p-t sem érte el?
Chief Exorcist
Wartales
Zsoldoscsapat irányítgatós nyílt világban mászkálós és körökre osztott csatázós dolog, jól néz ki.
Trailer arról hogy már őrlik is az acces-t:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8lLyziem3KA
Egyén játszik vele:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=e3GcqWLyquM
Ez pedig egy Dungeon keeper szerű játék, de itt törp várost futtatunk a föld alatt, túlélésre játszva a támadó orkok stb. ellen.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=aHslgC1DaSU
Innen letölthető ingyen a jelenlegi verzió
https://failosipher.itch.io/beneath-the-mountain
Jaja, emlékszem számtalanszor megnéztem anno. "DÍSSORTŰŰŰZ!!" :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Az a zene meg atom! Azóta a Guy Ritchie-s Artúrkirályban is volt.
Pont ezt írtam a másik topikban is, hogy én elhiszem, volt benne technikailag előremutató, de éppen ez az, hogy laikus szemmel pont nem úgy nézett ki, mint egy grafikai techdemó. Az az egyszeri játékost meg kevésbé érdekli, hogy szakmabeliek nyalogatják-e az ujjukat. Nyilván PC-n az ottani a csúcsgrafika és a kétéves csúszás is betett a co-op hiányán az FPS(-multi) természetességén túl, sőt már a járműhasználat is létezett normális szinten addigra (vagy akár 2001-re). Persze a játékban tényleg volt grandiózus járműves csaták, jól is kellett futnia stb. Szép teljesítmény, de szerintem sosem volt látványért játszós a széria. (Hozzáteszem, a technikailag tagadhatatlanul előremutató, de szürkésbarna Gears of War 1-re is gyűlölök ránézni, pedig három különféle verziót is végigjátszottam.)
Illetve pont a 4-től az lehet, akár a mai napig, hiába 360-ra jött ki először, és hiába van meg ennek az ára. (Személy szerint nem szerettem a sorozat art directionjét, de a forerunnerek után úgy sírom vissza a Covenantot, mint a Die Hard 5 után a 4-et.)
Amúgy a Halo 1-ből a demó Silent Cartographer volt, én is így találkoztam vele először, volt annyi esszük, hogy ne az elejét süssék el. A backtrackeltetés és ismétlődő szobák az sokkal tovább védjegy maradt, legalábbis engem végig zavart, ahogy - akár a rajongó - a játékostársaimat is. (Ezt persze a repetitivitásra írom, de grafikailag is ad egy spórolód élményt.)
A 3-ban a karaktermodelleket már a trélerek kijövetelkor sem akart elhinni, játszva néha felnyerítette.
Egyszer összeírtam a teljesség igénye nélkül a Halo 1-4 éveiben kijött különböző stílusú lövöldék krémjének tekintetteket (plusz általam kedvelteket), hogy látszódjon, mikkel lehetett "pont akkori" még játszani, illetve, látványra miből lehet kiindulni. Az 1 után a 2-3 azért elég könnyen elsüllyed a mezőnyben.
Sors bona, nihil aliud.
Trail of Ayash
Törzsi/mitológiai akció-RPG.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Wk_VvIyu_Qc
hát elég nagy Függetlenség napja copy ez a trailer :D Annyira nem érzem, hogy 10 percig ki kellene ráznia a hidegnek tőle.
Jó hát tök más most mint amikor a fullra járatott Halo hype közepén dobják be, amikor a fél világ már remegve várja az új Halót. Ne felejtsd mekkora számok voltak ezek a játékok annak idején, a Halo 2 pl. akkor a legnagyobb entertainment launch volt ever in history. Tehát nem csak jatekipar, teljes szórakoztatóipar.
Chief Exorcist
Es mi lett azota a jatekiparral? CP-n kivul volt barmi mostanaban hasonlo hyppal?
Bethesda meg ha van új GTA maximum azok, legalábbis így érzésre.
A Starfield megjelenése előtt szerintem over 9000 lesz a hype level :D
A Blizzard szerintem már soha nem fog olyan hype-ot mint amire régen képes volt.
Chief Exorcist
Boomer kocagamerkent Starfieldrol meg nem is hallottam...
Az RDR2 is megcsinálta. Egy ideje már nem számít nagy hírnek, hogy az aktuális blockbuster játék lenyomja a blockbuster filmeket.
Mindenesetre szerintem, ha van elég lemez (a mai digitális világban pedig ez sem kell), könnyeb "daykevés" rekordokat döntögetni, mind moziban, hiszen az előrendelőknek nemcsak több játékpéldány állhat a rendelkezésükre, de rá sem kell érniük a mozizásra abban a pár napban. Ráadásul az is ritkább, hogy valaki egy hét múlva és két hét múlva vegyen még egy példányt, szemben a mozijeggyel.
Sors bona, nihil aliud.
Persze, ma már ez nem nagy szám, tippre a CoD is megcsinálja majdnem minden évben.
Chief Exorcist
Take-Two átment full seggfej üzemmódba
https://www.eurogamer.net/articles/2021-12-03-josef-fares-it-takes-two-h...
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Egész olcsón lehet űr-diablózni.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=dQLEumuAuBk
A hyper-realistic Viking survival adventure, Skye is set in a vast 256sq km recreation of the Isle of Skye off the coast of Scotland.
Heading to Steam Early Access in 2022.
rwurl=https://youtu.be/K0kbiMsg5s8