Hades
rwurl=https://imgur.com/iCyzcwf
Supergiant games (Bastion, Transistor, Pyre) negyedik játéka megalakulásuk óta ami vagy 12 éve (2009) volt! 2018 Decembere óta volt early accessben s kezdetben Epic store exklúzívként tengette-lengette napjait mígnem 2019-ben Steamen majd végül hivatalosan 1.0-ként tavaly Szeptemberben jelent meg Switchre, Steamre, macOS és az előbbi két platformra. Gyönyörűen, kézzel rajzolt világa és hozzá a kiváló zenéje teremti meg a már "védjegy szerű" Supergiant miliőt. Kétséget kizáróan 2020 év játéka:rwurl=http://images.ctfassets.net/5owu3y35gz1g/1DL2sWkl5gZrrb1eTtFk7K/019865bc...
Ha egy mondatban mondhatnám el az érzéseimet Hadessal kapcsolatban akkor azt mondanám: "Ultimate rinse & repeat rouglike, ahol minden egyes run izgalmas és kihívás Olümposzi Istenek kegyeit keresvén hogy git gud legyél!"
p.s.: xbox/nintendo pro/dualshock kontroller musthave mivel dash heavy és button smasher a játék tizedmásodpercekre bontva néha!
Bővebben:
Hades egy olyan single player narratíva ahol a "rougelike" / "Edge of Tomorrow" kvintesszenciálisan bele van építve az utolsó cseppig a történetben. Legtöbb rougelike-al ellentétben viszont a zseniális és utolsó cseppig kibalanceolt játékmenetnek köszönhetően szinte végtelenségig tudod játszani. Maga a történet is minimum jó 20-órádba fog telni mire egyszer kijutsz és legyőzöd Hadest, ha meg a tényleges endingre vagy kíváncsi tegyél még hozzá 40-et, hiszen legalább 10x kell kijussál hozzá. Nyílván meglehet oldani az első kijutást is 20-30 perc alatt rögtön az elején és a maradék 10-et is utánna hasonló időkorlátokkal de annak kevesebb az esélye mint hogy: a 7-es busz nem lesz tömött; Isten létezik / nem létezik; Betiltják az ananászt a pizzán; Napszemüveges szörföző delfint látsz a Balatonon; Brassóiban nem lesz borsó. A játék folyamatosan de lassan adagolja a történetet, ami Supergiant saját feldolgozása Zagreust illetően
ShowHide spoiler #
aki Hades és Persephone gyermeke
, aki minden áron meg akar szabadulni az alvilágból.
rwurl=https://imgur.com/AEm41TM rwurl=https://imgur.com/R6PQiyJ rwurl=https://imgur.com/2XOfWrr rwurl=https://imgur.com/c9puckL
rwurl=https://imgur.com/MKZxbXv
Hogy miért? Azt lassan első halálozás után fogjuk megtudni apránként a sztoriban előremenetelve különböző NPC-k és Istenek dialógusaiból akikkel találkozunk a szabadulási kísérleteink során. Egy valami azonban rögtön szembetűnik amint Hades különböző alvilági őre / mini-boss / boss-a vagy csapdája hirtelen véget nem vet szabadulóművészetünknek: Hades birodalmából senki, senki sem szabadul. Ahogy sorra érnek a kudarcok úgy lesz Zagreus és te is bölcsebb a játékban mígnem szembeszállsz sikeresen Hadessal, nem egyszer és nem egy fegyverrel akár. Kiismered az ellenfeleket/csapdákat a fegyvereidet, az "áldásokat / boons" az Olümposzi Istenektől (Sajna nem mindenki lett meghívva):
Boonok:
1) Aphrodite - Weak & Charm (Mondanám hogy Berényi Miki de közelébe se fér) ami azt jelenti hogy 30% attack dmg reduction és klasszik charm azaz ideiglenesen te oldaladra tudod állítani az ellent + Survivability. dmg increase 1. legjobb lehet ha szerencséd van
2) Ares - Doom (Nem, nem BFG-t ad vagy Super Shotgunt) azaz delayed instant dmg, főleg %dmg vagy blade rift
3) Artemis - Critic (Adventure Time Huntress wizard) dmg & %-t ad hogy critelj, nagyon jó általában másod/harmadlagos boon-nak
4) Athena - Deflect & survivability (Boom(n)er a BSG-ből) az egyik ha nem musthave hogy legyen divine dash-ed
5) Chaos - Risk & Reward (Nem pillangó s köze sincs az időjáráshoz) Chaos boon-ok általában vagy %-t adnak jobb boonok találásában vagy health/dmg/consumable find etc. Chaos boon-ok mindig, ismétlem mindig megérik (akkor is ha nem, mivel valószínű akár ezen fog múlni hogy meddig jutsz fel az alvilágból)
6) Demeter - Chill & health crowd control, nagyon jó dmg 2. legjobb a játékban. Legalább egyszer a felszínre kell érj hogy megjelenjen
7) Dionysus - Hangover & survivability (Fiatal Freddy Mercury Bohém Rapszódiája), ne becsüld alá a DPS "poison/hangover"-t és a survivability főleg duo boonokat. Nagyon nagyon jók tudnak lenni
8) Hermes - Survivability (Nem a gazdabolt) Hermes boon-ok nem rosszak de a legjobb szvsz a dodge ha kijön, de a Lambent Plume az egyik legjobb keepsake (bővebben késöbb)
9) Poseidon - Knockback & room rewards (Nem a szivattyú) Poseidon buildek nagyon brutálisan jók tudnak lenni, az a baj viszont hogy rarity fontos hogy legyen. Különböző slam to wall / rupture etc. kvadratikusan növelik a dmg outputodat szinte
10) Zeus - Chain Lightning (Nemkutya) Zeus ulti és különböző boon-ok faszák tudnak lenni, jolted pl. bármelyik kicsi még akár dash kombóval is könnyedén tud segíteni crowd controlban
Istenenként 12-13 boon van plusz 28 duo boon, normal/rare/epic/heroic rarity és összesen 12 legendary boon. Szerintem már kiolvasható hogy iszonyatosan sok variáció van, pedig még a fegyvereket el se kezdtem sorolni hogy mennyi van és amazoknak vagy 4 alfaja / fegyver plusz 1 cast projectile.
Fegyverek:
Mindegyiknek van minimum 1 attack és egy special funkciója, valamint egy dash-strike-ja és esetlek combója... És ezeket mind fel lehet tuningolni daedalus kalapáccsal!!!! Mondhatni minden egyes módosító majdhogynem teljesen más játékstílust kíván és abszolút felbátorít a játék is folyamatos kísérletezésre & tanulásra!
1) Stygian Blade - default közelharci kard (Aspect of Zagreus +AS&MS, Aspect of Nemesis +Crit%, Aspect of Poseidon +Cast dmg, Aspect of Arthur Excalibur + Aura DMG reduction full új)
2) Ethernal Spear - semi-közelharc iszonyatosan nagy dmg outputtal nekem ez volt a favorit fegyverem (Aspect of Zagreus +Spec dmg, Aspect of Achilles +post-rush dmg, Aspect of Hades +attack DMG after spin attack, Aspect of Guan Yu Frost Fair Blade & -% Life gain full új)
3) Shield of Chaos - közelharc, captain america és blokk (Aspect of Zagreus +DMG, Aspect of Chaos +shield throw, Aspect of Zeus blitz disc special, Aspect of Beowulf Dragon Rush & Naegling's Board)
4) Heart-Seeking Bow - nevéből adódóan íjászok kedvenc fegyvere sztem Sólyomszem is ezt használná (Aspect of Zagreus +Crit%, Aspect of Chiron +max shots/special, Aspect of Hera cast loads into attack, Aspect of Rama Celestian sharanga & Shared Suffering full új fegyó)
5) Twin Fists of Malphon - ultimate közelharc Rocky Balboa, egész fun amúgy de nagyon kevés a dmg output. (Aspect of Zagreus +dodge%, Aspect of Talos Magnetic cutter & +Attack/Cast dmg, Aspect of Demeter 12 strikes után speciál többet talál, Aspect of Gilgamesh Claws of Enkidu dash can maim új fegyó)
6) Adamant Rail - SMG/Shotgun amit csak akarsz boon-tól függően nagyon poén használni (Aspect of Zagreus +ammo, Aspect of Eris +dmg, Aspect of Hestia manual reload= +dmg, Aspect of Lucifer Igneus Eden & Hellfire új fegyó)
Ezen felül van vagy 4 különböző alap gyűjtenivaló/alapanyag:
1) Chthonic Key (Fegyó unlockhoz, & Mirror of Night unlockockhoz)
2) Darkness (Mirror of Night upgradekhez)
3) Gemstones (Különböző alvilági renoválásokhoz & kozmetikai cuccokhoz a szobádtól kezdve a menzáig.....)
4) Nectar (Egyik legfontosabb alapanyag különböző NPC-kkel való dialógusokhoz és mellékszálakhoz valamint Keepsake-ekhez)
Azt hiszem könnyen mondhatjuk hogy Hades nem csak rouglike action-rpg hanem igazi collect a-thon is. A különböző cuccokat egymás között elég busásan lehet váltani, és azért nem mondom hogy csínján bánik a játék velük, de senki se higgye azt hogy nem fog sokat izzadni és grindolni egy-egy kozmetikai cuccért vagy pediglen NPC előremenetelért. Mindemellett van vagy csilliónyi kondíció alapú "quest" és egy-egy "Favor" Istenenként és vagy 25 Keepsake amiket szintenként csereberélhetsz használattól függően. Olyasmikre gondoljatok mint +% rarity "xy"-boon hoz, vagy gyors chamber clear esetén +1% dodge (Lambent plume!!!!!! egyik legjobb) stb. s ezeket mind ugyanúgy lehet fejleszteni.... Ezen felül attól függően hogy mennyire kedvelteted meg magadat bizonyos NPC-kkel még vagy 5 Companion is van amik ugyanúgy 1-1 ultimate / run and/or chamber -et adnak fejlesztéstől függően.....
FYI: Isteni Keepsake-ek (Hermes & Chaos kivételével) garantálják a saját boon-juk megjelenését a következő chamberben.
+Lehet horgászni, mondtam már? :D
A történetet nem akarom elspoilerezni, szerintem már az az egy darab is amit az elején írtam lehet hogy sok. Hades karakterei iszonyatosan szerethetőek mind egytől-egyig. A történetet illetően sincs semmi egetrengetően új, viszont a teljes és a poszt vége is a játéknak az egyik ha nem a játéktörténelem leghálásabb befejezése. (Persze ha elég kitartó vagy és türelmes) Cerberus-t szerintem vagy 100+ órán keresztül minden egyes runnál megsimogattam, nem viccelek :) csak azután "szoktam le" róla s már csak alkalmasint teszem. Megaera, Dusa, Nyx mind mind iszonyat jó karakterek tele egyéniségekkel. Románc is van 3 karakterrel, és ha nagyon "ügyes" vagy akkor 3-asban is lehet tolni..... Ami igazán tiszteletreméltó a játék során hogy rengeteg párbeszéd van és rengeteg mellékszál, 100+ órára simán elegendő, 200+ nál is még mindig van amit most hallok előszört vagy a kondíciókat csak most teljesítettem. Játékmenetet is rengetegszer alkalmazkodik, kibővül a játék során. Még 60 óra elteltével is meg tudott folyamatosan lepni, amikor már azt hittem hogy mindent de tényleg mindent láttam még akkor is előhúzott valamit, s azt kell hogy mondjam hogy mindenki rengeteg időt tud eltölteni a játékkal mire teljesen kiismerheti elejétől a végéig.
Ezek az alapok, nyugodtan nézhettek buildeket & guide-okat de Hades arról szól hogy kísérletezz és rengeteg kudarc után iszonyatosan édes legyen az ambrózia meg a nektár minden egyes alkalommal amikor sikeresen legyőzöd Hadest. Amint legalább egyszer kijutsz, megnyílik a Pact of Punishment ahol még jobban és kvadratikusan megnehezítheted az "életedet" vagy kijutási esélyeidet / run. 64 heat van összesen és ha már 10x kijutsz normál fokozaton iszonyat ügyes vagy. 8/16/32 heat teljesítése esetén egy-egy Skelly szobrot kapsz ajándékba, mondanom sem kell 8-nál örülsz mint majom a farkának, 16-nál már azért izzadsz rendesen, 32-nél pedig megvárod a teliholdat miközben Jupiter/Mars/Vénusz egybeáll a Földdel. 440 Runból 12x jutottam ki, ebből 9x normál fokozaton és 10/11/12 az 8/16/32 heatnél volt; 200+ órámba tellett mire végre sikerült. Első kijutás simán megvan amúgy vagy 20-óra alatt max....
Mindezek után még nagyon hosszasan sorolhatnám mi minden van a játékban amit alig 1-2 tucat ember készített el. Minden ki van találva és meg van alaposan tervezve az elejétől végéig, a balance meglepően nagyon jó hiába 95-99% hogy nem fogsz kijutni a run végén, ahhoz hogy sikerüljön nagyon-nagyon jónak kell lenned és még akkor sem garantált mert az RNG pofánbasz mint egy vonat.... Azt kell hogy mondjam a játék sokkal funabb mint bármelyik Diabló akár multiban is, pedig ez szigorúan single player és roppantmód repetitív!
Néhány jótanács azoknak akik legörgettek vagy végigolvasták a fentebbiket:
1) Kísérletezz és ne félj meghalni, hiába van quit run a készítők gondoltak rád hogy csalnál és újra gurítanád az RNG-t. RNG és a kezdeti leosztás nem változik csak ha meghalsz, ezt ki lehet játszani egy kicsit a saját előnyödre ha a kezdő folyosón Chaos gate spawn-oloódott és van dice-roll-od hisz ha elbasztad csak meghalsz és újrakezded hogy jót válassz
2) Nagyon, nagyon nem mindegy hogy milyen boon-t választasz és tudsz-e on the fly a runhoz alkalmazkodni builddel. Branching a boon választás alap inputok után (kezdetben mit választottál, aztán később stb.) kevés esély van teljesen átfordítani általad preferált/hozzászokott buildhez. Kísérletezz inkább és tanuld meg a boon-okat, főleg hogy mi kell duo-boonokhoz mivel azokat csak kombózni lehet!!!
3) Survivability mindenek felett, kezdetben csábító a glasscannon DPS de ahhoz hogy sikeres legyél nagyon jól kell tudjad már a játék ritmusát és majdhogynem autopilot vezérelned Zagreust. (Észre se veszed amúgy de eljön az a pillanat amikor szemrebbenés nélkül menni fog ez :)) Priorizáld a Centaur Heart +25 Life bónuszt ha lehet és már megvan a kezdeti DPS-ed, Athena respawn refillje is jól jöhet bármikor, valamint ne becsüld alá a dodge erejét Hermes-től! (rengetegszer mentett meg)
4) DPS nélkül viszont nincs élet, sajna főleg ha Tight Deadline pact be van kapcsolva esélytelen hogy megfelelő DPS nélkül kijuss. Pom of Power-t mindenképp érdemes 5-7lvl-re felrakni ha van DPS increase boon, s ne félj leváltani akár játék közepén is egy divine-strike-ot heartbreak strike-ra pl.: mert sokkal jobb. Főleg akkor hogyha előbbi csak normal vagy rare utóbbi pedig rare/epic/heroic
5) Előbb verd el a különböző currency-t upgrade-re mint kozmetikára mert elég drága. Ha biztos vagy a run kudarcában, nyugodtan válthatsz farmolós boon-okra és válassz szobát aszerint hogy gem/darkness/key
6) Ha szorít az idő tight deadline-nál válaszd a Charon shoppot, akkor is ha nincs elég pénzed bármit venni mert sokkal gyorsabban keresztülmész. Ha van bouldy-d és eléggé magabiztos vagy, nyugodtan menj bossfightra főleg az elején 30mp-vel az idő lejárta körül. Megfelelő DPS-el a Fury-k simán ledarálhatóak ennyi idő alatt és még marad is (bouldyt jól kell időzíteni dmg+health miatt). De 1-2 halál is belefér ha van 3 respawn-od, majd később kiss of styx meg achilles ha összejön....
7) Mindig menj "!"-be! Stoppert benyomja, időt nem számolja. Sztori szempontjából is megéri és későbbi rewardok miatt is főleg. Egyedül Tartaroszban skippelhető, de health vagy pénz mindig jól jön!
8) Ha szarok a boon-ok n+1 runnál is akkor válts fegyvert! :) Kicsit furi, lehet bebeszélem magamnak de nekem mindig jobb volt a rarity hogyha váltottam főleg az elején. 200+ óránál már elég darknesst raktál a mirrorba hogy jó legyen az RNG....
9) Daedalus-t mindig priorizáld! Nagyon-nagyon fontos hogy Daedalus beadja azt amit használni akarsz a buildedhez, ha nem adja be akkor az balszerencse és nincs mindennek vége mert a végén lesz Anvil ahol RNG még rádmosolyoghat de Daedalus módosítók túl jók hogy kihagyd őket
10) 2 Boon "általában" jobb mint az egy. Ha kettős boon a kövi chamber, jól gondold meg hogy biztos vagy-e benne hogy menni fog-e, az esetek javarészében persze de nagyon nagyon be tudod szopni főleg a játék elején. Risk & reward viszont mindig megéri, mondhatnám azt is hogy az egész játék #yolo és amikor összejön akkor az nagyon jó! :)
Nintendo Switchen játszottam, ha valaki előbb PC-n vette meg, de Switchen akarja folytatni/újrakezdeni akkor nem szükséges mert van cloud save import szóval bárhol tudod folytatni a küzdelmedet :)
Sorry érte, az igazság az hogy 1000éves spoiler hisz semmi olyan nincs benne ami az ógörög mitológiában ne lenne benne de ha kimegy a főoldalra akkor szerintem is lehet ki kéne venni. Tippekben is van 1-2 spoiler de nagyon ügyeltem arra hogy ne legyen szembetűnő vagy erős spoiler :)
Amúgy ha bármi egyéb kérdésetek vagy tipp óhajotok van szóljatok nyugodtan szívesen adok ha tudok de mivel a játék iszonyatosan jól van balanceolva ezért simán el tudom képzelni hogy előbb-utóbb mindenki rájön ezekre kis gyakorlással. Ha meg lust akkor ott van a "God mode" is az opcióknál.
Már egy ideje szemeztem vele, le is töltöttem az installert pár hónapja, de csak most jutottam oda, hogy ki is próbáljam.
Erről elsőre mindenkinek az jut eszébe, hogy "Dehát ez egy mobilos játék!" Nem ismerem az előzményeket, de jelenleg elérhető néhány platformra, többek között PC-re és PS4-re is. Most jön ki PS5-re. Stílusát tekintve anime stílusú, egyjátékos (de van coop mód is), nyílt világú hentelős játék, RPG elemekkel.
A játék során az intróban elrabolt ikertestvérünket keressük (itt lehet kiválasztani, hogy fiú vagy lány karaktert indítasz, a másikat elrabolják). Elvileg a karakterünk világutazó, ahol a világ egész bolygókat jelent. Sokszor hivatkoznank ránk úgy, hogy Utazó (Traveler). Ez a képességünk is elveszik, szóval itt kell maradnunk. Találkozunk továbbá egy lebegő kislánnyal (Paimon), aki szintén itt ragadt. Ő leginkább a narrátor szerepében tündököl, mert a készítők nem vettek fel minden párbeszédet a kétféle főhőssel, szóval a videókban mindig Paimon beszél. A sztoriba nem megyek bele mélyebben, eddig nekem bejött, ügyesen adagolják az új információkat, és a misztériumot.
Játékstílusában hasonlít a Zelda - Breath of the Wild-ra és a Fenyxre. Hasonlóságok:
- nyílt világ, teli kincsesládával.
- staminát használunk mindenhez, sprintelés, úszás, levegőben siklás
- a ládák nagy része kis fejtörő mögött van. Ezek mondjuk közel sem olyen bonyolultak, mint a másik két játékban.
- majdnem minden falra/fára fel lehet mászni
- gyűjtögetni kell a mindenféle erőforrásokat, amik szintlépéshez és felszerelés fejlesztéshez kellenek
A világ nem túl részletgazdag, rajzfilmes stílusú, de jól illik az anime stílusú karakterekhez. A sztori szerint 7 isten uralja, akiknek mind van egy saját országa. Őket Archonoknak hívják, és valamilyen elem is tartozik hozzájuk. Az elsőhöz a Levegő/Szél. A karakterünk hamar talál egy Archon szobrot, ami által meg is tanulja használni a Szelet, és ezzel 2 új támadásra tesz szert. Ezek a szobrok többfunkciósok, megtalálásukkor kivilágosodik a térkép egy része, megmutatja, hogy hol vannak a teleportálási pontok, és még meg is gyógyít. Van még egy funkció, de az a sztoriból derül ki, nem lövöm le. A világ teli van gyűjtögetni való cuccokkal, virágok, ércek, kristályok, főzési nyersanyagok, vadállatok, stb. Ezeket kell is gyűjteni, mert mindnek megvan a maga haszna, jó valamire. Általában tárgyak készítéséhez, vagy főzéshez, de kellhet szintlépéshez is. A gyűjtögetés nincs túlbonyolítva, nincs pl. csákány, ugyanúgy a fegyvereddel bányászol ércet, vagy azzal ütöd a fát, hogy legyen pár deszkád. Szintén azzal vadászol. A tárgyak helyét csillogás mutatja, szóval a nagy fűben is látszanak.
A világ mérete elég kicsi, mert minden csak párszár méterre van. Az eddigi 2 ország fővárosai 3 kilométerre vannak egymástól. Ugyanakkor elég nagynak tűnik, mert mindenhová gyalog megyünk (persze lehet siklani is, ha van honnan leugorni, és a teleportok is használhatóak, miután megtaláltuk őket). Általában van honnan leugorni, mert a világ teli van hatalmas hegyekkel, amiket meg is lehet mászni. A világ teli-tele van kincsesládákkal, olyannyira, hogy amikor már úgy érzed, hogy most már tényleg voltál mindenhol, és mindent megcsináltál, akkor vagy 70%-nál (a térkép mutatja a terület teljesítettségének százalékát). 4 féle láda van, különböző szintű cuccokkal.
Ha már a cuccoknál tartunk: Minden karakternél eleve adott, hogy milyen stílusú fegyvert használhat. Van egykezes kard, kétkezes kard, lándzsa, íj, és fókusz (varázslófegyver). Ezen kívül van még 5 hely, ahová varázstárgyakat lehet pakolni. Ezek setekbe vannak rendezve, és 2 már ad valamilyen set bónuszt, illetvé 4 valami még jobb bónuszt. Páncél vagy pajzs nincs. A felszereléseknek van egy alap minősége, a már ismert színkódokkal (fehér, zöld, kék, lila, sárga). Minden felszerelés fejleszthető (a színkód határozza meg, hogy mennyire), egyrészt a nem kívánt felszerelés beáldozásával, másrészt meg erre szolgáló kristályokkal. A fegyver fejlesztének szintjei is vannak, elsőre csak 20. szintig lehet fejleszteni. Utána kell néhány ritka erőforrás, hogy tovább lehessen vinni 40-ig, és így tovább. Ez igaz a karakterekre is. A ritka erőforrásokat általában a bossoktól lehet beszerezni. Van garantált és persze sok a véletlenszerű cucc is náluk. Érdekesség, hogy a boss-ok egy része eleve a pályán van. Én is betévedtem egyhez, neki is álltam püfölni, és akkor vettem észre, hogy 36. szintű (én voltam olyan 8 akkor). A nyúlcipő formációt választva magára hagytam inkább. :)
A karakter fejlődése elég fura. Például nem igazán kapunk tapasztalati pontot, egy nagy boss is kb 40 pontot ér, miközben 100K nagyságrendű pont kell magasabb szinteken a szintlépéshez. Az átlag ellenfél 10-15 Xp. Szóval így durva grindelés lenne. A küldetésekért is csak a a játék elején kapunk Xp-t. Ehelyett később már a ládákban találni olyan tárgyakat, amiket elhasználva xp-t kap a karakter. Van 1000 Xp-s, 5000 Xp-s és 20000 Xp-s tárgy. Meglehetősen sokat találni ezekből, és szükség is van rájuk, mert amit még nem mondtam, hogy sok karakterünk lehet.
Nagyon hamar már 2 karakterrel vitézkedünk, és lehet még szerezni párat a küldetések során is. A többi az nehézkes, itt jön be a játék árnyoldala - ha nem fizetsz, kevés esélyed van új karaktereket szerezni. Gyakorlatilag időnként kapsz pár "kulcsot" (itt Wish-nek hívják), amikkel "ládákat" nyitogatsz, és lehet benne új karakter is. Erre persze nagyon kicsi az esély. Új kulcsot meg nagyon nehéz szerezni, ha nem költesz valódi pénzt. Azért nem ennyire sötét a helyzet, most is megy 2 Event, amikkel meglehetősen könnyen szereztem 2 új karaktert.
De vissza a karakterfejlődéshez. Minden karakterhez tartozik még egy konstelláció menü is, amit baromi nehéz fejleszteni, mert a hozzá szükséges tárgyat is csak "kulcsokkal" lehet elérni mindenkinek a fő karakteren kívül. Ezek viszonylag erős bónuszok persze. Van továbbá egy képzettég menü, ahol a meglévő képzettségeinket lehet fejleszteni a világban talált erőforrásokból. Itt csak pár dolog van, a sima támadás, az elementális támadás és a szuper támadás. Pár százalákkal nagyobbat fog sebezni, ha fejleszted.
A karakternek van továbbá kalandozó szintje, és valójában ez az igazi szint, ehhez vannak kötve a legfontosabb dolgok. Pl. a karaktert nem tudod egy bizonyos szint fölé fejleszteni, ha nincs meg a megfelelő kalandozó szint. Ennek saját Xp-je van, amit a küldetések teljesítésekor, bossok legyőzésekor, és a ládák megtalálásakor kapsz.
De vissza a partihoz. Egyszerre 4 karaktered lehet a partiban, de csak egy aktív. Váltogathatsz köztük kedvedre, és kell is, különösen harc közben. Mindenkinek van egy elementális képessége, és ez a harcok lényege is: az elemek reakcióba lépnek egymással, ezért úgy kell a karaktereket használni, hogy a neked előnyös kombinációk jöjjenek ki. Pl. beteríted őket víz elemmel, majd karakterváltás, és megütöd az elektromos elemmel, amitől néhány másodpercig automatikusan sérülnek. Jópár kombináció van, és a sorrend is számít, ez szerencsére le is van írva, és tutorial harcok is vannak.
Harcrendszer
Minden karakternek saját animációi, támadásai vannak, szóval két kardforgató karakter különbözően fog harcolni.
Elég egyszerű, néhány gombod van csak. Sima támadás, elementális támadás, szuper támadás, félreugrás. A sima támadást többször nyomva kombózol, lenyomva tartva nagyot ütsz. Létezik még a fentről támadás, de ezt csak valamilyen magaslatról, vagy platformról lehet előadni, simán ugorva nem (van egy olyan Achievement, hogy 5 másodpercnél tovább zuhanj egy ilyen támadással, mielőtt megütöd az ellenfelet :) ). Az elementális támadás az adott elemet teszi az ellenfélre, ha eléri. Ezt a támadást karaktertől függően 5-30 másodpercenként lehet használni. A szuper támadást először fel kell tölteni, leginkább az elementális támadások használatával. Ezek persze erősek, de nem radírozzák le a csatateret, egy komolyabb csatában többször is lehet sütni.
A legfontosabb elem a csatában a félreugrás. Ez ugyanis - ha jól időzíted - sérthetetlenséget ad. Tehát ha mondjuk a rakéta becsapódásának közepén állsz, ha jókor ugrasz félre, hiába vagy benne még mindig a robbanás hatósugarában, semmi bajod nem lesz.
A csaták egyébként nagyon jók, kellően fokozzák a vérnyomást, különösen ha az ellenfélnek is vannak elementális támadásai. Az ellenfelek nem túl változatosak, csak néhány fő típus van, és azoknak a variációik. A legidegesítőbbek a varázslók és a távolsági fegyveresek, de azért van pár közelharcos is, akiknál észnél kell lenni erősen (igazából a legeslegidegesítőbb egy óriáskalapácsos fazon, aki akkor is képes eltalálni, ha a közelben se vagy). Vannak repülő ellenfelek is, akiknél rá kell jönni, hogy hogy tudod lecsalogatni az égből, ha épp nincs íjászod. Az is jó, hogy ki lehet használni a pálya adottságait. Pl. lelökni az ellenfelet egy szirtről, vagy becsalogatni a sekély vízbe, és rátolni egy kis áramot. Néha ez ellenünk fordul, pl. esőben Jég elemes ellenféllel harcolni nagyon gáz, mert ha eltalál, már meg is fagytál.
Pozitívumok:
- lehet a térképre saját feliratokat tenni
- szinte végtelen hátizsák (inventory). Sosincs olyan, hogy üríteni kell.
- nagyon sok teendő, mindig van mit csinálni
- sok a felfedeznivaló
- kiváló zene
Negatívumok:
- pénzéhes fejlesztő/kiadó. Pl. nem lehet farmolni sem, mert a boss-ok ládájának kinyitásához kell egy újratermelődő erőforrás (40 kell hozzá, 1 darabot kapsz vissza 8 percenként). Ha ez elfogy, akkor vagy vársz, vagy veszel. Meg egyébként is eltűnik a boss jópár órára, ha megölted, de ezt azért láttuk már más játékban is.
- nem elég reszponzív az irányítás billentyűvel. Pl leugrasz egy hegyről, és zuhansz pár métert mire szíveskedik kinyitni a szárnyát. Emiatt esetleg nem éred el azt a célod, és kezdheted újra a feladatot. Számomra ez a legidegesítőbb, plána, hogy nemrég vettem egy szuperreszponzív Corsair K70 billentyűzetet.
- Nincs egyszerre kontrolleres és billenyűzetes irányítás, nehézkesen lehet csak váltani a kellő között.
- Nem lehet rendesen átkonfigurálni a billentyűzetes irányításat. Pl. nem lehet a célzást a jobb egérgombra tenni.
- A talált cuccokat egyesével kell felvenni. Ez azért rossz, mert mindig mindent fel akarsz venni egyébként is, és gyakran találsz egyszerre 4-5 tárgyat is.
- A párbeszédeknél nem lehet visszalépni korábbi választható témákra, mindig az elejéről kell kezdeni.
War Thunder gyalogos része. A harckocsik és a repülőkből csak egy egészen típusa játszható, de azoknak a sérülése a szokásos War Thunderes xrayes téma. Szóval érdemes ammo rackot lőni, vagy max. a legénységet.
A grafika szép, a hangok elmennek. Van négy hadjárat, amiből három játszható. Orosz front, Partraszállás és Berlin ostroma.
Két játékmód van, a lone wolf, ami sima PVP, meg a squad, ami PVP és PVE egyszerre. Mindenki egy szakasz AI-val megy, amiből egyiket irányítja. Ha meghal átéled a másikba. A legények szintet lépnek, fegyvereket lehet fejleszteni, vásárolni kell felszerelést stb.
Eddig teljes egészében Free to play, pénzért a gyorsabb előrejutást veheted meg, de a legelső karabélyok is csak végtag, vagy has lövésre ölnek 2 találatból, mellkas és fej-re azonnal KO. A legelső Pumával ki tudtam nyírni az amcsiknak az első két harckocsiját is 1-2 hittel. A Shermanjuk mondjuk OP.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Illetve annyiban pay to win, hogy prémium accounttal több XP-t kap az ember és két extra szakasszal többet vihet a játékba, ami nem az ellenféllel szemben előny, hanem szimplán több féle szakaszból lehet válogatni a csata alatt.
Az ingyenes fiók 3 gyalogos és egy járművet vihet. Ezért eléggé átgondolandó, hogy melyik gyalogost vigye az ember, hisz akkor még nem tudja melyik mapra dobja be. Kell egy full SMG-s csapat, meg mondjuk a lángszórós és a mérnök. Bakker de hiányzott a sniper és az AT csapat, na mindegy. A csaták olyan max. 20 percesek, szóval nem nagy kaland a két extra csapat hiánya.
És ahogy fejlődnek a csapatok, mindegyikbe be lehet majd tenni 1-2 mérnököt, vagy AT-s fickót, vagy ha valakinek az hiányzik snipert, smg-st, bárkit.
Egyedül az SMG-knél éreztem azt, hogy mennyit kell farmolnom ahhoz hogy elérjem az MP40-est, mert az előtte lévő két SMG elég harmatos. Az alap Kar98K-val jobban szeretek lőni, mint az utána lévővel. A harmadik, a Manlicher már egész jó, a 4. a félautomata Gewehr43 meg közel és középtávra verhetetlen, messzire vacak, mert 2-3 hittel öl távolról és nagyon elránt.
A szovjetek szokás szerint OP-k. Nekik az első SMG-jük veri kb. az összest, később majd lesz hozzá nagy tárkapacitás is, akkor meg über OP lesz. Az első Nagant is gyorsabban lő mint a Kar és ugyanannyit sebez, a legelső tankjuk le tudja szólózni az összes németet, de ezt már megszokhattuk a többi War Thunderben is.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Van kezdésnek mondjuk 4 csapatod amely közül az egyik a tankos brigád asszem 2 fővel.
Kezdésnél akár választhatod a tankos csapatot is. Addig játszhatsz velük amíg ki nem lövik a két főt. Aztán választanod kell másik csapatot.
Jaja, 1 jármű és 3 gyalogos csapatod lehet ingyen, vagy 2 jármű és 4 gyalogosod prémiummal.
Egyszerre max. 2 jármű lehet bent oldalanként, ha kidurran, akkor van valami idő amíg te újra mehetsz a sajátoddal. Ezt lehet fejleszteni ha szintet lépsz, ilyen utánpótlás rövidítés.
De lényegében mész mondjuk a kezdő tankoddal, kilőnek azonnal, akkor beugrasz a 3 gyalogos szakaszodba, majd ha azokkal is kihalsz, addigra újra kezdheted az első gyalogossal és ekkorra lesz nagyjából szabad újra a tankod, ha épp nincs bent a te oldaladon 2.
Nagyon könnyen kinyírnak a tankban, egy bombacsomag az aljára, vagy a tetejére és annyi. Ezért mozogni kell, de a fejletlen legénységgel az alap tank, nagyon lassan mozdul meg és lassan áll meg. Közben billeg mint az állat, alig tudsz célozni. A maxolt legénységgel a több csillagos tank meg már mozgás közben is elfogadhatóan lő, illetve tök gyorsan reagál az előre-hátra parancsokra.
Az ellenfél tankjainak az xray weakspot videói fent vannak, lényegében oldalról az első kerék mögé és fölé kell célozni majdnem mindegyik németnél, a többinél meg a torony alatt a kerék fölött.
Szemből meg a torony alatt oldalt.
Hátulról meg felejtős. A torony marha vastag és ívelt, a motor meg hiába áll le és gyullad ki, még él a tank, ammo racken kell lőni
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
De lényegében mész mondjuk a kezdő tankoddal, kilőnek azonnal, akkor beugrasz a 3 gyalogos szakaszodba, majd ha azokkal is kihalsz, addigra újra kezdheted az első gyalogossal és ekkorra lesz nagyjából szabad újra a tankod,
Ez nem igen szokott megtörténni mert addigra vége van a meccsnek általában.
Nekem rendre sikerült 2x is menni tankkal. De tény, hogy maxos a legénységem és 3 v 4 csillagos a tank is.
Meg ha jól csípem el a játékot, akkor a legelső tank választással a játék végéig megvagyok az utolsó lőszerig jeligével ilyen 80 kill 190 assist a rekordom =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
WT-vel elég sokat toltam, szóval érdekesnek tűnik, hogy mennyivel változhat meg a játékmenet így, hogy nem csak tankok vadásznak tankokra.
Anno Forgotten Hope 2 Battlefield mod volt hasonló amiben izgi volt tankcsatázni, mert nem voltak szupermobilis gépek, se radar meg kutyafüle mint modernebb dolgokban és figyelni kellet a gyalogságra is.
vki volt olyan botor, hogy megvegye PC-re?
ahogy olvasom szokásosan a teljesen beleszart PC port született
No graphical options, forced mouse acceleration, no FOV slider, pillarboxed ultrawide
Remekül hangzik. Pedig többször is eldilemmáztam a preorderen, de szerencsére győzött az óvatosság.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Fangirl ismerős megvette, de azóta nem hallottam felőle. Mondjuk UW-ja nincs, és egyébként is szar lövöldéből, szóval nem fog feltűnni neki.
Részemről szopjanak le, ilyen alapvető, sőt, fanok által az eredetihez már javított dolgokat nem berakni a "no thx" kategória. Ha ez így Legendary Edition, akkor anno a Skyrim-hez az official HD texture pack-et is ki lehetett volna adni külön Legendary-ként azonnal a későbbi helyett.
A Nier Automata után magasan volt a léc. Sajnos ennél nem egyértelmű, hogy leveri, vagy csak simán átmegy alatta.
A harcrendszer nem rossz, de egyszerűsítettek rajta. Most már csak egy fegyvered van, plusz egy lebegő könyv, ami ugyanúgy működik, mint az Automatában. Lehet nagyokat ugrani, levegőben kombózni, védekezni, félreugrani, hárítani... van kis ütés, nagy ütés, hosszan nyomás, időzített kombók... szóval nagyon részletes a harc, van mit megtanulni.
Ami viszont kiábrándító, hogy a készítők még mindig a PS2 nagyságán merengenek, és gondosan olyan világot csináltak, hogy azon is elfusson. Baromi sivár és ronda. Mindezek ellenére hajlamos belassulni a 1080Ti-men, nincs meg a stabil 60 fps. Ezen kívül a világ teli van láthatatlan falakkal is, a rosszabbik fajtából, amikor egyértelmű, hogy a karakter tovább tudna arra menni, mert csak egy kis törmeléken kellene átugrani, de nem lehet.
A designerek is elmehetnek a fenébe. Vérgagyi küldetések sora, sok a grindelés. Pl. valakinek kell 10 birkabőr. Birkából 4 van a pályán, és kb. 10% esély van, hogy van is bőre. Általában csak húsa van. Ilyenkor ki kell menni a pályáról, hogy újraszülessenek az ellenfelek.
Vagy másik példa, hogy mondják, a fegyver fejlesztéséhez Titánium kell, amit a robotok szétverésével szerezhetsz. A küldetésben dobnak is 3 titániumot (ennyi kell). Ezt a kovács kérdés nélkül azonnal elhasználta a leggagyibb kezdő fegyver fejlesztésére, ami így már feleolyan jó lett, mint a fegyver, amit épp használtam, és amit fejleszteni akartam. Ezek után visszamentem a pályára, ahol a titániumot szereztem, de azok csak a küldetésben estek, egy darabot se találtam.
Az előző részhez hasonlóan itt is rengeteget variálnak a kamerával, de itt még rosszabb. Mindig is utáltam, amikor elveszik a kamerát tőlem, itt meg még rosszul is csinálják. Pl. közeledsz egy szobához, és a kamera elkezd fejed fölé menni. Így nem látsz magad elé, nem látod, hogy hol vannak az ellenfelek, csak amikor már belépsz. Egy másik példa egy Boss harcnál teszi a kamerát egy furcsa szögbe, ami miatt nem láttam, hogy hol vannak pontosan az átugrandó lézersugarak, el is talált egy csomó.
Az se tetszik, hogy értelmetlen minijáték is került be, növényt kell termeszteni, locsolgatni, tápsózni... én mindig elfelejtkezem róla, még csak egy virágot sikerült összehozni, pedig kellene termelni mást is a küldetésekhez. Van pecázás is, talán itt történt az egyetlen előrelépés az első részhez képest. Ez a minijáték elég jó lett.
Pozitív:
- érdekes agyament sztori kezd kialakulni
- a könyvnek a szövegei jók, és a színész is jól adja
- jók a zenék
- a kontroller beállításait meg lehet változtatni, de csak kb. egy óra játék után (tehát mire hozzászoktál már)
Negatív (a fentieken kívül):
- nem vitték túlzásba az opciókat a grafika tuningolásánál (gondolom a PS2 kompatibilitás miatt)
- nincs Rotate minimap opció
- (még hiányoltam valamit, csak most nem jut eszembe, majd lehet beleeditálom később :) )
- kicsik a pályák és sokszor visszaküld rájuk
The Last of Us remastered
A múlt héten értem a végére, a kölcsön péjjesnégyen és nem nagyon tudom cicomázni, kb tökéletes élményt nyújtott. Talán a Red Dead Redemption 2 volt még az az utóbbi években, ami érzelmileg ennyire be tudott vonni.
(És ami érdekes, hogy a Left Behind DLC is rohadt jó lett!)
Annyira tetszett, hogy vettem is egy Last of us 2-t.
Még csak pár órát játszottam, most jutottam el Seattle-be, de már most is brutális gyomrosokat osztogatott a játék. Tudtam én, sejtettem az első perctől, hogy ide fogunk kilyukadni, ez lesz a motivátor, de nyilván átélni nem volt egyszerű.
Eddig a második rész is remek.
Ha megjön a PS5, nekem is az lesz az első, hogy ezeket végigtolom. - annak ellenére, hogy a LoU2 volt a legutóbbi konzolélményem még tavasszal kölcsön PS4-en...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az új mapokkal kezdek beleszeretni a játékba, Namalsk map igazi lonewolf túlélő show, míg Esseker meg fullpop szerveren, cigánykodás megy, az emberekkel való kommunikáció nélkülözhetetlen, mert minden városban ölik egymást, csapatban vadásznak, illetve teli van pszichopatával :D
Amíg nem érzem a farmolást farmolásnak, játszom vele. Igazából amint megvan a G43, meg az MP40 a németekkel (cirka 2-3 nap játék), onnantól tök mindegy. Harckocsiknál a Shermanon kívül mindenre jó az első Puma, minden irányból, Shermanra szemből a második Panzer IIIN is hatástalan, PzIV-esem meg még csak eztán lesz. De mindegy, az alap demo csomag alá, vagy a tetejére dobva instant kill.
Oldalról meg ammo rackelni lehet mindennel, ha tudja az ember hova célozzon.
Ha szeretnék 5 csillagos G43-akat, akkor azért rendesen oda kellene tennem magam a grindbe, mert iszonyat mennyiségű csatát kell játszani ahhoz, hogy annyi fegyver orderdem legyen, amiből kifejlesztem a sok csillagos puskákat sajnos.
Cserében azok 15%-al pontosabbak (nem érzem problémának, így is mindenkit eltalálok igen nagy távolságból, ha nem bénázok), gyorsabban táraz (a G43-as kb. 2 sec alatt táraz be 10 lőszert, szintén nem probléma, úgy is csak 30 lőszert vihetsz alapból vele), és nagyobbat sebez.
Na ez talán az egyetlen értelmes fejlesztése, és persze ehhez kell az 5 csillag. Ugyanis ha nem fejbe, nyakba lövöd a 100%-os embert, akkor első lövésre csak a downolja a népet. Duplázni nem probléma, csak ugye a 30 lőszeres kapacitás. Esetleg a csapatot maxolni kell és pisztolyokat bedobálni másodlagosnak kivégzésre =), vagy szimplán megütni a downolt játékost, ha nincs közelben ellenfél. Illetve mérnököt minden csapatba must have vinni, hogy ammo dobozokat építsen.
A csapattársak elég gyökerek ilyen tekintetben. Nagyon ritkán vannak rajtam kívül pakolt ammo boxok a pályán.
Cserében a G43-assal nem egyszer teljes 6-8 fős szakaszt irtottam le egy tárral, amikor a közelemben éledtek és egyszerre jöttek ki az ajtón az orrom előtt. 10 lőszerrel mindet megöltem, vagy downoltam, aztán mentem puskatussal agyonverni a még mozgókat. Ilyen ez a Wehrmacht.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na, circa 62,5 óra nettó mind a 3 (Első:15, Második: 21,5, Harmadik: 28) után megcsináltam a best endinget hogy Shepard életben maradjon. Curcible után "fellélegezzen" mint Master Chief Halo 4 Legendarynél... A remaster nagyon jó lett, bár valószínű UE3 meg Steam Overlay (kikapcsoltam) stb. para van túl nagy FPS-nél mert van stuttering. A világok szebbek mint valaha, és jót tett mindenkinek a high-poly / high-res textúrázás. HDR és az új bevilágítás is nagyon jó, bár utóbbinál érződik hogy after thought mivel pár cutscene-nél meg in-game jelenetnél art-direction full felborítja és kilóg a lóláb. Mass Effect 1 felett sajna nagyon eljárt az idő, és itt tudtak a legkevésbé korrigálni dolgokat vizuálisan is akár (Attól az Andersontól még mindig kiráz a hideg), játékmenet maradt a régi de quality of life dolgok be tudtak kerülni így a 15 óra elég gyorsan végigmegy és nem kapcsolod ki az egészet 3-4 óra után mint amikor nosztalgiázni akartál volna és elfelejtetted mennyire rossz az ME1 játékmenete. Mass Effect 2 grandiózussága is így retrospektív kicsit visszafogott (Végső "hatalmas" csata nagyon kevésnek tűnik a manapság elérhető open world és bossfightok láncolatában), bár a tengernyi/óceánnyi kontent és DLC ami benne volt az killer. (Arrivalt elbasztam, nem mentem amikor promtolt a játék és utánna már nem tudtam triggerelni de azért nem bánkódtam hogy kimaradt). Mindenki loyális és mindenki megmaradt. Mass Effect 3-nál mivel nincs multi ezért hála nincs EMS-se úgyhogy War Assettek full erőn mennek, ezért a "perfect" endinghez 7800+ War Asset kell és a galactic readiness-t befolyásolja mindhárom játék története és döntéseid sora (ami mindig is alap kellett volna legyen). Citadel DLC nagyon-nagyon organikusan jön a játékban ha jól időzíted Priority Citadel 2 küldi előtt, Leviathan is abszolót tip-top amikor felfedezéseid során kerülsz vele kapcsolatba, nem pedig 1-évvel a játék után s így a végén space kid se annyira WTF sztorivezetés szempontjából. Javik is hasonlóan nem retcon, mai napig nem értem EA hogy lehetett ennyire EA és vágta ki DLC-nek a sztori 2 főelemét... Summa-summarum ha perfect endinget akarsz akkor végig kell daráld az egészet, mellékküldikkel egyetemben és piros "endinget" választanod. Tali és Garrus románc sublotjába pedig most ütköztem bele először és nagyon megmosolyogtam :) Még mindig averzióm van felkarolni Andromedát és befejezni, de egy ME4 Shep folytatást bármikor day1 venném.
Tégy magadnak egy szívességet és az Andromedát tekintsd teljesen független játéknak, vedd úgy mintha nem hangzana el sehol a címben, hogy Mass effect. Úgy egy egész jó kis játék. Ha a Mass Effect élménybe próbálod passzítani, nem fog stimmelni, zavaró lesz, rossz. Magában meg sztem jó.
A másik, hogy itt nem profik vannak küldetésben, hanem magukra maradt bénázó (fél) amatőrökre maradt a meló, és ennek megfelelő baromságok vannak a sztoriban... aztán, ha minden jól alakul, felnőnek a feladathoz. Más mondanivaló, más műfaj, más játék. Kár volt Mass Effectnek hívni.
Hades
rwurl=https://imgur.com/iCyzcwf
Supergiant games (Bastion, Transistor, Pyre) negyedik játéka megalakulásuk óta ami vagy 12 éve (2009) volt! 2018 Decembere óta volt early accessben s kezdetben Epic store exklúzívként tengette-lengette napjait mígnem 2019-ben Steamen majd végül hivatalosan 1.0-ként tavaly Szeptemberben jelent meg Switchre, Steamre, macOS és az előbbi két platformra. Gyönyörűen, kézzel rajzolt világa és hozzá a kiváló zenéje teremti meg a már "védjegy szerű" Supergiant miliőt. Kétséget kizáróan 2020 év játéka:rwurl=http://images.ctfassets.net/5owu3y35gz1g/1DL2sWkl5gZrrb1eTtFk7K/019865bc...
Ha egy mondatban mondhatnám el az érzéseimet Hadessal kapcsolatban akkor azt mondanám: "Ultimate rinse & repeat rouglike, ahol minden egyes run izgalmas és kihívás Olümposzi Istenek kegyeit keresvén hogy git gud legyél!"
p.s.: xbox/nintendo pro/dualshock kontroller musthave mivel dash heavy és button smasher a játék tizedmásodpercekre bontva néha!
Bővebben:
Hades egy olyan single player narratíva ahol a "rougelike" / "Edge of Tomorrow" kvintesszenciálisan bele van építve az utolsó cseppig a történetben. Legtöbb rougelike-al ellentétben viszont a zseniális és utolsó cseppig kibalanceolt játékmenetnek köszönhetően szinte végtelenségig tudod játszani. Maga a történet is minimum jó 20-órádba fog telni mire egyszer kijutsz és legyőzöd Hadest, ha meg a tényleges endingre vagy kíváncsi tegyél még hozzá 40-et, hiszen legalább 10x kell kijussál hozzá. Nyílván meglehet oldani az első kijutást is 20-30 perc alatt rögtön az elején és a maradék 10-et is utánna hasonló időkorlátokkal de annak kevesebb az esélye mint hogy: a 7-es busz nem lesz tömött; Isten létezik / nem létezik; Betiltják az ananászt a pizzán; Napszemüveges szörföző delfint látsz a Balatonon; Brassóiban nem lesz borsó. A játék folyamatosan de lassan adagolja a történetet, ami Supergiant saját feldolgozása Zagreust illetően
, aki minden áron meg akar szabadulni az alvilágból.
rwurl=https://imgur.com/AEm41TM rwurl=https://imgur.com/R6PQiyJ rwurl=https://imgur.com/2XOfWrr rwurl=https://imgur.com/c9puckL
rwurl=https://imgur.com/MKZxbXv
Hogy miért? Azt lassan első halálozás után fogjuk megtudni apránként a sztoriban előremenetelve különböző NPC-k és Istenek dialógusaiból akikkel találkozunk a szabadulási kísérleteink során. Egy valami azonban rögtön szembetűnik amint Hades különböző alvilági őre / mini-boss / boss-a vagy csapdája hirtelen véget nem vet szabadulóművészetünknek: Hades birodalmából senki, senki sem szabadul. Ahogy sorra érnek a kudarcok úgy lesz Zagreus és te is bölcsebb a játékban mígnem szembeszállsz sikeresen Hadessal, nem egyszer és nem egy fegyverrel akár. Kiismered az ellenfeleket/csapdákat a fegyvereidet, az "áldásokat / boons" az Olümposzi Istenektől (Sajna nem mindenki lett meghívva):
1) Aphrodite - Weak & Charm (Mondanám hogy Berényi Miki de közelébe se fér) ami azt jelenti hogy 30% attack dmg reduction és klasszik charm azaz ideiglenesen te oldaladra tudod állítani az ellent + Survivability. dmg increase 1. legjobb lehet ha szerencséd van
2) Ares - Doom (Nem, nem BFG-t ad vagy Super Shotgunt) azaz delayed instant dmg, főleg %dmg vagy blade rift
3) Artemis - Critic (Adventure Time Huntress wizard) dmg & %-t ad hogy critelj, nagyon jó általában másod/harmadlagos boon-nak
4) Athena - Deflect & survivability (Boo
m(n)er a BSG-ből) az egyik ha nem musthave hogy legyen divine dash-ed5) Chaos - Risk & Reward (Nem pillangó s köze sincs az időjáráshoz) Chaos boon-ok általában vagy %-t adnak jobb boonok találásában vagy health/dmg/consumable find etc. Chaos boon-ok mindig, ismétlem mindig megérik (akkor is ha nem, mivel valószínű akár ezen fog múlni hogy meddig jutsz fel az alvilágból)
6) Demeter - Chill & health crowd control, nagyon jó dmg 2. legjobb a játékban. Legalább egyszer a felszínre kell érj hogy megjelenjen
7) Dionysus - Hangover & survivability (Fiatal Freddy Mercury Bohém Rapszódiája), ne becsüld alá a DPS "poison/hangover"-t és a survivability főleg duo boonokat. Nagyon nagyon jók tudnak lenni
8) Hermes - Survivability (Nem a gazdabolt) Hermes boon-ok nem rosszak de a legjobb szvsz a dodge ha kijön, de a Lambent Plume az egyik legjobb keepsake (bővebben késöbb)
9) Poseidon - Knockback & room rewards (Nem a szivattyú) Poseidon buildek nagyon brutálisan jók tudnak lenni, az a baj viszont hogy rarity fontos hogy legyen. Különböző slam to wall / rupture etc. kvadratikusan növelik a dmg outputodat szinte
10) Zeus - Chain Lightning (Nemkutya) Zeus ulti és különböző boon-ok faszák tudnak lenni, jolted pl. bármelyik kicsi még akár dash kombóval is könnyedén tud segíteni crowd controlban
Istenenként 12-13 boon van plusz 28 duo boon, normal/rare/epic/heroic rarity és összesen 12 legendary boon. Szerintem már kiolvasható hogy iszonyatosan sok variáció van, pedig még a fegyvereket el se kezdtem sorolni hogy mennyi van és amazoknak vagy 4 alfaja / fegyver plusz 1 cast projectile.
Mindegyiknek van minimum 1 attack és egy special funkciója, valamint egy dash-strike-ja és esetlek combója... És ezeket mind fel lehet tuningolni daedalus kalapáccsal!!!! Mondhatni minden egyes módosító majdhogynem teljesen más játékstílust kíván és abszolút felbátorít a játék is folyamatos kísérletezésre & tanulásra!
1) Stygian Blade - default közelharci kard (Aspect of Zagreus +AS&MS, Aspect of Nemesis +Crit%, Aspect of Poseidon +Cast dmg, Aspect of Arthur Excalibur + Aura DMG reduction full új)
2) Ethernal Spear - semi-közelharc iszonyatosan nagy dmg outputtal nekem ez volt a favorit fegyverem (Aspect of Zagreus +Spec dmg, Aspect of Achilles +post-rush dmg, Aspect of Hades +attack DMG after spin attack, Aspect of Guan Yu Frost Fair Blade & -% Life gain full új)
3) Shield of Chaos - közelharc, captain america és blokk (Aspect of Zagreus +DMG, Aspect of Chaos +shield throw, Aspect of Zeus blitz disc special, Aspect of Beowulf Dragon Rush & Naegling's Board)
4) Heart-Seeking Bow - nevéből adódóan íjászok kedvenc fegyvere sztem Sólyomszem is ezt használná (Aspect of Zagreus +Crit%, Aspect of Chiron +max shots/special, Aspect of Hera cast loads into attack, Aspect of Rama Celestian sharanga & Shared Suffering full új fegyó)
5) Twin Fists of Malphon - ultimate közelharc Rocky Balboa, egész fun amúgy de nagyon kevés a dmg output. (Aspect of Zagreus +dodge%, Aspect of Talos Magnetic cutter & +Attack/Cast dmg, Aspect of Demeter 12 strikes után speciál többet talál, Aspect of Gilgamesh Claws of Enkidu dash can maim új fegyó)
6) Adamant Rail - SMG/Shotgun amit csak akarsz boon-tól függően nagyon poén használni (Aspect of Zagreus +ammo, Aspect of Eris +dmg, Aspect of Hestia manual reload= +dmg, Aspect of Lucifer Igneus Eden & Hellfire új fegyó)
1) Chthonic Key (Fegyó unlockhoz, & Mirror of Night unlockockhoz)
2) Darkness (Mirror of Night upgradekhez)
3) Gemstones (Különböző alvilági renoválásokhoz & kozmetikai cuccokhoz a szobádtól kezdve a menzáig.....)
4) Nectar (Egyik legfontosabb alapanyag különböző NPC-kkel való dialógusokhoz és mellékszálakhoz valamint Keepsake-ekhez)
1) Ambrosia (2 Diamond=1 Ambrosia, Companion és NPC dialógusokhoz)
2) Diamond (10 nectar=1 Diamond, drága upgradekhez :))
3) Titan Blood (2 Ambrosia=1 Titan Blood, Aspect upgradekhez)
Azt hiszem könnyen mondhatjuk hogy Hades nem csak rouglike action-rpg hanem igazi collect a-thon is. A különböző cuccokat egymás között elég busásan lehet váltani, és azért nem mondom hogy csínján bánik a játék velük, de senki se higgye azt hogy nem fog sokat izzadni és grindolni egy-egy kozmetikai cuccért vagy pediglen NPC előremenetelért. Mindemellett van vagy csilliónyi kondíció alapú "quest" és egy-egy "Favor" Istenenként és vagy 25 Keepsake amiket szintenként csereberélhetsz használattól függően. Olyasmikre gondoljatok mint +% rarity "xy"-boon hoz, vagy gyors chamber clear esetén +1% dodge (Lambent plume!!!!!! egyik legjobb) stb. s ezeket mind ugyanúgy lehet fejleszteni.... Ezen felül attól függően hogy mennyire kedvelteted meg magadat bizonyos NPC-kkel még vagy 5 Companion is van amik ugyanúgy 1-1 ultimate / run and/or chamber -et adnak fejlesztéstől függően.....
FYI: Isteni Keepsake-ek (Hermes & Chaos kivételével) garantálják a saját boon-juk megjelenését a következő chamberben.
+Lehet horgászni, mondtam már? :D
A történetet nem akarom elspoilerezni, szerintem már az az egy darab is amit az elején írtam lehet hogy sok. Hades karakterei iszonyatosan szerethetőek mind egytől-egyig. A történetet illetően sincs semmi egetrengetően új, viszont a teljes és a poszt vége is a játéknak az egyik ha nem a játéktörténelem leghálásabb befejezése. (Persze ha elég kitartó vagy és türelmes) Cerberus-t szerintem vagy 100+ órán keresztül minden egyes runnál megsimogattam, nem viccelek :) csak azután "szoktam le" róla s már csak alkalmasint teszem. Megaera, Dusa, Nyx mind mind iszonyat jó karakterek tele egyéniségekkel. Románc is van 3 karakterrel, és ha nagyon "ügyes" vagy akkor 3-asban is lehet tolni..... Ami igazán tiszteletreméltó a játék során hogy rengeteg párbeszéd van és rengeteg mellékszál, 100+ órára simán elegendő, 200+ nál is még mindig van amit most hallok előszört vagy a kondíciókat csak most teljesítettem. Játékmenetet is rengetegszer alkalmazkodik, kibővül a játék során. Még 60 óra elteltével is meg tudott folyamatosan lepni, amikor már azt hittem hogy mindent de tényleg mindent láttam még akkor is előhúzott valamit, s azt kell hogy mondjam hogy mindenki rengeteg időt tud eltölteni a játékkal mire teljesen kiismerheti elejétől a végéig.
Ezek az alapok, nyugodtan nézhettek buildeket & guide-okat de Hades arról szól hogy kísérletezz és rengeteg kudarc után iszonyatosan édes legyen az ambrózia meg a nektár minden egyes alkalommal amikor sikeresen legyőzöd Hadest. Amint legalább egyszer kijutsz, megnyílik a Pact of Punishment ahol még jobban és kvadratikusan megnehezítheted az "életedet" vagy kijutási esélyeidet / run. 64 heat van összesen és ha már 10x kijutsz normál fokozaton iszonyat ügyes vagy. 8/16/32 heat teljesítése esetén egy-egy Skelly szobrot kapsz ajándékba, mondanom sem kell 8-nál örülsz mint majom a farkának, 16-nál már azért izzadsz rendesen, 32-nél pedig megvárod a teliholdat miközben Jupiter/Mars/Vénusz egybeáll a Földdel. 440 Runból 12x jutottam ki, ebből 9x normál fokozaton és 10/11/12 az 8/16/32 heatnél volt; 200+ órámba tellett mire végre sikerült. Első kijutás simán megvan amúgy vagy 20-óra alatt max....
32 Heat teljesítésem:
rwurl=https://imgur.com/J8DIfJo
Mindezek után még nagyon hosszasan sorolhatnám mi minden van a játékban amit alig 1-2 tucat ember készített el. Minden ki van találva és meg van alaposan tervezve az elejétől végéig, a balance meglepően nagyon jó hiába 95-99% hogy nem fogsz kijutni a run végén, ahhoz hogy sikerüljön nagyon-nagyon jónak kell lenned és még akkor sem garantált mert az RNG pofánbasz mint egy vonat.... Azt kell hogy mondjam a játék sokkal funabb mint bármelyik Diabló akár multiban is, pedig ez szigorúan single player és roppantmód repetitív!
Néhány jótanács azoknak akik legörgettek vagy végigolvasták a fentebbiket:
1) Kísérletezz és ne félj meghalni, hiába van quit run a készítők gondoltak rád hogy csalnál és újra gurítanád az RNG-t. RNG és a kezdeti leosztás nem változik csak ha meghalsz, ezt ki lehet játszani egy kicsit a saját előnyödre ha a kezdő folyosón Chaos gate spawn-oloódott és van dice-roll-od hisz ha elbasztad csak meghalsz és újrakezded hogy jót válassz
2) Nagyon, nagyon nem mindegy hogy milyen boon-t választasz és tudsz-e on the fly a runhoz alkalmazkodni builddel. Branching a boon választás alap inputok után (kezdetben mit választottál, aztán később stb.) kevés esély van teljesen átfordítani általad preferált/hozzászokott buildhez. Kísérletezz inkább és tanuld meg a boon-okat, főleg hogy mi kell duo-boonokhoz mivel azokat csak kombózni lehet!!!
3) Survivability mindenek felett, kezdetben csábító a glasscannon DPS de ahhoz hogy sikeres legyél nagyon jól kell tudjad már a játék ritmusát és majdhogynem autopilot vezérelned Zagreust. (Észre se veszed amúgy de eljön az a pillanat amikor szemrebbenés nélkül menni fog ez :)) Priorizáld a Centaur Heart +25 Life bónuszt ha lehet és már megvan a kezdeti DPS-ed, Athena respawn refillje is jól jöhet bármikor, valamint ne becsüld alá a dodge erejét Hermes-től! (rengetegszer mentett meg)
4) DPS nélkül viszont nincs élet, sajna főleg ha Tight Deadline pact be van kapcsolva esélytelen hogy megfelelő DPS nélkül kijuss. Pom of Power-t mindenképp érdemes 5-7lvl-re felrakni ha van DPS increase boon, s ne félj leváltani akár játék közepén is egy divine-strike-ot heartbreak strike-ra pl.: mert sokkal jobb. Főleg akkor hogyha előbbi csak normal vagy rare utóbbi pedig rare/epic/heroic
5) Előbb verd el a különböző currency-t upgrade-re mint kozmetikára mert elég drága. Ha biztos vagy a run kudarcában, nyugodtan válthatsz farmolós boon-okra és válassz szobát aszerint hogy gem/darkness/key
6) Ha szorít az idő tight deadline-nál válaszd a Charon shoppot, akkor is ha nincs elég pénzed bármit venni mert sokkal gyorsabban keresztülmész. Ha van bouldy-d és eléggé magabiztos vagy, nyugodtan menj bossfightra főleg az elején 30mp-vel az idő lejárta körül. Megfelelő DPS-el a Fury-k simán ledarálhatóak ennyi idő alatt és még marad is (bouldyt jól kell időzíteni dmg+health miatt). De 1-2 halál is belefér ha van 3 respawn-od, majd később kiss of styx meg achilles ha összejön....
7) Mindig menj "!"-be! Stoppert benyomja, időt nem számolja. Sztori szempontjából is megéri és későbbi rewardok miatt is főleg. Egyedül Tartaroszban skippelhető, de health vagy pénz mindig jól jön!
8) Ha szarok a boon-ok n+1 runnál is akkor válts fegyvert! :) Kicsit furi, lehet bebeszélem magamnak de nekem mindig jobb volt a rarity hogyha váltottam főleg az elején. 200+ óránál már elég darknesst raktál a mirrorba hogy jó legyen az RNG....
9) Daedalus-t mindig priorizáld! Nagyon-nagyon fontos hogy Daedalus beadja azt amit használni akarsz a buildedhez, ha nem adja be akkor az balszerencse és nincs mindennek vége mert a végén lesz Anvil ahol RNG még rádmosolyoghat de Daedalus módosítók túl jók hogy kihagyd őket
10) 2 Boon "általában" jobb mint az egy. Ha kettős boon a kövi chamber, jól gondold meg hogy biztos vagy-e benne hogy menni fog-e, az esetek javarészében persze de nagyon nagyon be tudod szopni főleg a játék elején. Risk & reward viszont mindig megéri, mondhatnám azt is hogy az egész játék #yolo és amikor összejön akkor az nagyon jó! :)
Hades Wiki: https://hades.fandom.com/
Hades FAQ: https://www.supergiantgames.com/blog/hades-faq/
Nintendo Switchen játszottam, ha valaki előbb PC-n vette meg, de Switchen akarja folytatni/újrakezdeni akkor nem szükséges mert van cloud save import szóval bárhol tudod folytatni a küzdelmedet :)
Részletes leírás! Főoldalra vele!
Zsír leírás és pro tippek! Ja, főoldalra vele!
Az elején az a spoiler valóban nem kéne, ezt én sem vágtam még:/
Sorry érte, az igazság az hogy 1000éves spoiler hisz semmi olyan nincs benne ami az ógörög mitológiában ne lenne benne de ha kimegy a főoldalra akkor szerintem is lehet ki kéne venni. Tippekben is van 1-2 spoiler de nagyon ügyeltem arra hogy ne legyen szembetűnő vagy erős spoiler :)
Amúgy ha bármi egyéb kérdésetek vagy tipp óhajotok van szóljatok nyugodtan szívesen adok ha tudok de mivel a játék iszonyatosan jól van balanceolva ezért simán el tudom képzelni hogy előbb-utóbb mindenki rájön ezekre kis gyakorlással. Ha meg lust akkor ott van a "God mode" is az opcióknál.
Genshin Impact (PC)
Már egy ideje szemeztem vele, le is töltöttem az installert pár hónapja, de csak most jutottam oda, hogy ki is próbáljam.
Erről elsőre mindenkinek az jut eszébe, hogy "Dehát ez egy mobilos játék!" Nem ismerem az előzményeket, de jelenleg elérhető néhány platformra, többek között PC-re és PS4-re is. Most jön ki PS5-re. Stílusát tekintve anime stílusú, egyjátékos (de van coop mód is), nyílt világú hentelős játék, RPG elemekkel.
A játék során az intróban elrabolt ikertestvérünket keressük (itt lehet kiválasztani, hogy fiú vagy lány karaktert indítasz, a másikat elrabolják). Elvileg a karakterünk világutazó, ahol a világ egész bolygókat jelent. Sokszor hivatkoznank ránk úgy, hogy Utazó (Traveler). Ez a képességünk is elveszik, szóval itt kell maradnunk. Találkozunk továbbá egy lebegő kislánnyal (Paimon), aki szintén itt ragadt. Ő leginkább a narrátor szerepében tündököl, mert a készítők nem vettek fel minden párbeszédet a kétféle főhőssel, szóval a videókban mindig Paimon beszél. A sztoriba nem megyek bele mélyebben, eddig nekem bejött, ügyesen adagolják az új információkat, és a misztériumot.
Játékstílusában hasonlít a Zelda - Breath of the Wild-ra és a Fenyxre. Hasonlóságok:
- nyílt világ, teli kincsesládával.
- staminát használunk mindenhez, sprintelés, úszás, levegőben siklás
- a ládák nagy része kis fejtörő mögött van. Ezek mondjuk közel sem olyen bonyolultak, mint a másik két játékban.
- majdnem minden falra/fára fel lehet mászni
- gyűjtögetni kell a mindenféle erőforrásokat, amik szintlépéshez és felszerelés fejlesztéshez kellenek
A világ nem túl részletgazdag, rajzfilmes stílusú, de jól illik az anime stílusú karakterekhez. A sztori szerint 7 isten uralja, akiknek mind van egy saját országa. Őket Archonoknak hívják, és valamilyen elem is tartozik hozzájuk. Az elsőhöz a Levegő/Szél. A karakterünk hamar talál egy Archon szobrot, ami által meg is tanulja használni a Szelet, és ezzel 2 új támadásra tesz szert. Ezek a szobrok többfunkciósok, megtalálásukkor kivilágosodik a térkép egy része, megmutatja, hogy hol vannak a teleportálási pontok, és még meg is gyógyít. Van még egy funkció, de az a sztoriból derül ki, nem lövöm le. A világ teli van gyűjtögetni való cuccokkal, virágok, ércek, kristályok, főzési nyersanyagok, vadállatok, stb. Ezeket kell is gyűjteni, mert mindnek megvan a maga haszna, jó valamire. Általában tárgyak készítéséhez, vagy főzéshez, de kellhet szintlépéshez is. A gyűjtögetés nincs túlbonyolítva, nincs pl. csákány, ugyanúgy a fegyvereddel bányászol ércet, vagy azzal ütöd a fát, hogy legyen pár deszkád. Szintén azzal vadászol. A tárgyak helyét csillogás mutatja, szóval a nagy fűben is látszanak.
A világ mérete elég kicsi, mert minden csak párszár méterre van. Az eddigi 2 ország fővárosai 3 kilométerre vannak egymástól. Ugyanakkor elég nagynak tűnik, mert mindenhová gyalog megyünk (persze lehet siklani is, ha van honnan leugorni, és a teleportok is használhatóak, miután megtaláltuk őket). Általában van honnan leugorni, mert a világ teli van hatalmas hegyekkel, amiket meg is lehet mászni. A világ teli-tele van kincsesládákkal, olyannyira, hogy amikor már úgy érzed, hogy most már tényleg voltál mindenhol, és mindent megcsináltál, akkor vagy 70%-nál (a térkép mutatja a terület teljesítettségének százalékát). 4 féle láda van, különböző szintű cuccokkal.
Ha már a cuccoknál tartunk: Minden karakternél eleve adott, hogy milyen stílusú fegyvert használhat. Van egykezes kard, kétkezes kard, lándzsa, íj, és fókusz (varázslófegyver). Ezen kívül van még 5 hely, ahová varázstárgyakat lehet pakolni. Ezek setekbe vannak rendezve, és 2 már ad valamilyen set bónuszt, illetvé 4 valami még jobb bónuszt. Páncél vagy pajzs nincs. A felszereléseknek van egy alap minősége, a már ismert színkódokkal (fehér, zöld, kék, lila, sárga). Minden felszerelés fejleszthető (a színkód határozza meg, hogy mennyire), egyrészt a nem kívánt felszerelés beáldozásával, másrészt meg erre szolgáló kristályokkal. A fegyver fejlesztének szintjei is vannak, elsőre csak 20. szintig lehet fejleszteni. Utána kell néhány ritka erőforrás, hogy tovább lehessen vinni 40-ig, és így tovább. Ez igaz a karakterekre is. A ritka erőforrásokat általában a bossoktól lehet beszerezni. Van garantált és persze sok a véletlenszerű cucc is náluk. Érdekesség, hogy a boss-ok egy része eleve a pályán van. Én is betévedtem egyhez, neki is álltam püfölni, és akkor vettem észre, hogy 36. szintű (én voltam olyan 8 akkor). A nyúlcipő formációt választva magára hagytam inkább. :)
A karakter fejlődése elég fura. Például nem igazán kapunk tapasztalati pontot, egy nagy boss is kb 40 pontot ér, miközben 100K nagyságrendű pont kell magasabb szinteken a szintlépéshez. Az átlag ellenfél 10-15 Xp. Szóval így durva grindelés lenne. A küldetésekért is csak a a játék elején kapunk Xp-t. Ehelyett később már a ládákban találni olyan tárgyakat, amiket elhasználva xp-t kap a karakter. Van 1000 Xp-s, 5000 Xp-s és 20000 Xp-s tárgy. Meglehetősen sokat találni ezekből, és szükség is van rájuk, mert amit még nem mondtam, hogy sok karakterünk lehet.
Nagyon hamar már 2 karakterrel vitézkedünk, és lehet még szerezni párat a küldetések során is. A többi az nehézkes, itt jön be a játék árnyoldala - ha nem fizetsz, kevés esélyed van új karaktereket szerezni. Gyakorlatilag időnként kapsz pár "kulcsot" (itt Wish-nek hívják), amikkel "ládákat" nyitogatsz, és lehet benne új karakter is. Erre persze nagyon kicsi az esély. Új kulcsot meg nagyon nehéz szerezni, ha nem költesz valódi pénzt. Azért nem ennyire sötét a helyzet, most is megy 2 Event, amikkel meglehetősen könnyen szereztem 2 új karaktert.
De vissza a karakterfejlődéshez. Minden karakterhez tartozik még egy konstelláció menü is, amit baromi nehéz fejleszteni, mert a hozzá szükséges tárgyat is csak "kulcsokkal" lehet elérni mindenkinek a fő karakteren kívül. Ezek viszonylag erős bónuszok persze. Van továbbá egy képzettég menü, ahol a meglévő képzettségeinket lehet fejleszteni a világban talált erőforrásokból. Itt csak pár dolog van, a sima támadás, az elementális támadás és a szuper támadás. Pár százalákkal nagyobbat fog sebezni, ha fejleszted.
A karakternek van továbbá kalandozó szintje, és valójában ez az igazi szint, ehhez vannak kötve a legfontosabb dolgok. Pl. a karaktert nem tudod egy bizonyos szint fölé fejleszteni, ha nincs meg a megfelelő kalandozó szint. Ennek saját Xp-je van, amit a küldetések teljesítésekor, bossok legyőzésekor, és a ládák megtalálásakor kapsz.
De vissza a partihoz. Egyszerre 4 karaktered lehet a partiban, de csak egy aktív. Váltogathatsz köztük kedvedre, és kell is, különösen harc közben. Mindenkinek van egy elementális képessége, és ez a harcok lényege is: az elemek reakcióba lépnek egymással, ezért úgy kell a karaktereket használni, hogy a neked előnyös kombinációk jöjjenek ki. Pl. beteríted őket víz elemmel, majd karakterváltás, és megütöd az elektromos elemmel, amitől néhány másodpercig automatikusan sérülnek. Jópár kombináció van, és a sorrend is számít, ez szerencsére le is van írva, és tutorial harcok is vannak.
Harcrendszer
Minden karakternek saját animációi, támadásai vannak, szóval két kardforgató karakter különbözően fog harcolni.
Elég egyszerű, néhány gombod van csak. Sima támadás, elementális támadás, szuper támadás, félreugrás. A sima támadást többször nyomva kombózol, lenyomva tartva nagyot ütsz. Létezik még a fentről támadás, de ezt csak valamilyen magaslatról, vagy platformról lehet előadni, simán ugorva nem (van egy olyan Achievement, hogy 5 másodpercnél tovább zuhanj egy ilyen támadással, mielőtt megütöd az ellenfelet :) ). Az elementális támadás az adott elemet teszi az ellenfélre, ha eléri. Ezt a támadást karaktertől függően 5-30 másodpercenként lehet használni. A szuper támadást először fel kell tölteni, leginkább az elementális támadások használatával. Ezek persze erősek, de nem radírozzák le a csatateret, egy komolyabb csatában többször is lehet sütni.
A legfontosabb elem a csatában a félreugrás. Ez ugyanis - ha jól időzíted - sérthetetlenséget ad. Tehát ha mondjuk a rakéta becsapódásának közepén állsz, ha jókor ugrasz félre, hiába vagy benne még mindig a robbanás hatósugarában, semmi bajod nem lesz.
A csaták egyébként nagyon jók, kellően fokozzák a vérnyomást, különösen ha az ellenfélnek is vannak elementális támadásai. Az ellenfelek nem túl változatosak, csak néhány fő típus van, és azoknak a variációik. A legidegesítőbbek a varázslók és a távolsági fegyveresek, de azért van pár közelharcos is, akiknál észnél kell lenni erősen (igazából a legeslegidegesítőbb egy óriáskalapácsos fazon, aki akkor is képes eltalálni, ha a közelben se vagy). Vannak repülő ellenfelek is, akiknél rá kell jönni, hogy hogy tudod lecsalogatni az égből, ha épp nincs íjászod. Az is jó, hogy ki lehet használni a pálya adottságait. Pl. lelökni az ellenfelet egy szirtről, vagy becsalogatni a sekély vízbe, és rátolni egy kis áramot. Néha ez ellenünk fordul, pl. esőben Jég elemes ellenféllel harcolni nagyon gáz, mert ha eltalál, már meg is fagytál.
Pozitívumok:
- lehet a térképre saját feliratokat tenni
- szinte végtelen hátizsák (inventory). Sosincs olyan, hogy üríteni kell.
- nagyon sok teendő, mindig van mit csinálni
- sok a felfedeznivaló
- kiváló zene
Negatívumok:
- pénzéhes fejlesztő/kiadó. Pl. nem lehet farmolni sem, mert a boss-ok ládájának kinyitásához kell egy újratermelődő erőforrás (40 kell hozzá, 1 darabot kapsz vissza 8 percenként). Ha ez elfogy, akkor vagy vársz, vagy veszel. Meg egyébként is eltűnik a boss jópár órára, ha megölted, de ezt azért láttuk már más játékban is.
- nem elég reszponzív az irányítás billentyűvel. Pl leugrasz egy hegyről, és zuhansz pár métert mire szíveskedik kinyitni a szárnyát. Emiatt esetleg nem éred el azt a célod, és kezdheted újra a feladatot. Számomra ez a legidegesítőbb, plána, hogy nemrég vettem egy szuperreszponzív Corsair K70 billentyűzetet.
- Nincs egyszerre kontrolleres és billenyűzetes irányítás, nehézkesen lehet csak váltani a kellő között.
- Nem lehet rendesen átkonfigurálni a billentyűzetes irányításat. Pl. nem lehet a célzást a jobb egérgombra tenni.
- A talált cuccokat egyesével kell felvenni. Ez azért rossz, mert mindig mindent fel akarsz venni egyébként is, és gyakran találsz egyszerre 4-5 tárgyat is.
- A párbeszédeknél nem lehet visszalépni korábbi választható témákra, mindig az elejéről kell kezdeni.
Verdikt: 8/10
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Gatcha, azaz mikrotranzakciós, waifu-gyűjtögető single-player mobiljáték valójában, PC-re kiadva első ránézésre BotW köntösben.
Enlisted
Ingyenes béta teszt van, érdemes kipróbálni.
War Thunder gyalogos része. A harckocsik és a repülőkből csak egy egészen típusa játszható, de azoknak a sérülése a szokásos War Thunderes xrayes téma. Szóval érdemes ammo rackot lőni, vagy max. a legénységet.
A grafika szép, a hangok elmennek. Van négy hadjárat, amiből három játszható. Orosz front, Partraszállás és Berlin ostroma.
Két játékmód van, a lone wolf, ami sima PVP, meg a squad, ami PVP és PVE egyszerre. Mindenki egy szakasz AI-val megy, amiből egyiket irányítja. Ha meghal átéled a másikba. A legények szintet lépnek, fegyvereket lehet fejleszteni, vásárolni kell felszerelést stb.
Eddig teljes egészében Free to play, pénzért a gyorsabb előrejutást veheted meg, de a legelső karabélyok is csak végtag, vagy has lövésre ölnek 2 találatból, mellkas és fej-re azonnal KO. A legelső Pumával ki tudtam nyírni az amcsiknak az első két harckocsiját is 1-2 hittel. A Shermanjuk mondjuk OP.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A játékmenet nem lenne olyan rossz, de ilyen fosrakéta menürendszert még nem láttam játékban.
Igen, az nem a legjobb.
Illetve annyiban pay to win, hogy prémium accounttal több XP-t kap az ember és két extra szakasszal többet vihet a játékba, ami nem az ellenféllel szemben előny, hanem szimplán több féle szakaszból lehet válogatni a csata alatt.
Az ingyenes fiók 3 gyalogos és egy járművet vihet. Ezért eléggé átgondolandó, hogy melyik gyalogost vigye az ember, hisz akkor még nem tudja melyik mapra dobja be. Kell egy full SMG-s csapat, meg mondjuk a lángszórós és a mérnök. Bakker de hiányzott a sniper és az AT csapat, na mindegy. A csaták olyan max. 20 percesek, szóval nem nagy kaland a két extra csapat hiánya.
És ahogy fejlődnek a csapatok, mindegyikbe be lehet majd tenni 1-2 mérnököt, vagy AT-s fickót, vagy ha valakinek az hiányzik snipert, smg-st, bárkit.
Egyedül az SMG-knél éreztem azt, hogy mennyit kell farmolnom ahhoz hogy elérjem az MP40-est, mert az előtte lévő két SMG elég harmatos. Az alap Kar98K-val jobban szeretek lőni, mint az utána lévővel. A harmadik, a Manlicher már egész jó, a 4. a félautomata Gewehr43 meg közel és középtávra verhetetlen, messzire vacak, mert 2-3 hittel öl távolról és nagyon elránt.
A szovjetek szokás szerint OP-k. Nekik az első SMG-jük veri kb. az összest, később majd lesz hozzá nagy tárkapacitás is, akkor meg über OP lesz. Az első Nagant is gyorsabban lő mint a Kar és ugyanannyit sebez, a legelső tankjuk le tudja szólózni az összes németet, de ezt már megszokhattuk a többi War Thunderben is.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Tankba mi alapján lehet beugrani? Szimplán azzal kezded vagy kell x pontot összeszedni előtte vagy valami más?
Éljenek a videojátékok!
Van kezdésnek mondjuk 4 csapatod amely közül az egyik a tankos brigád asszem 2 fővel.
Kezdésnél akár választhatod a tankos csapatot is. Addig játszhatsz velük amíg ki nem lövik a két főt. Aztán választanod kell másik csapatot.
Na hát akkor még el is gondolkozom egy letöltésen.
Éljenek a videojátékok!
Jaja, 1 jármű és 3 gyalogos csapatod lehet ingyen, vagy 2 jármű és 4 gyalogosod prémiummal.
Egyszerre max. 2 jármű lehet bent oldalanként, ha kidurran, akkor van valami idő amíg te újra mehetsz a sajátoddal. Ezt lehet fejleszteni ha szintet lépsz, ilyen utánpótlás rövidítés.
De lényegében mész mondjuk a kezdő tankoddal, kilőnek azonnal, akkor beugrasz a 3 gyalogos szakaszodba, majd ha azokkal is kihalsz, addigra újra kezdheted az első gyalogossal és ekkorra lesz nagyjából szabad újra a tankod, ha épp nincs bent a te oldaladon 2.
Nagyon könnyen kinyírnak a tankban, egy bombacsomag az aljára, vagy a tetejére és annyi. Ezért mozogni kell, de a fejletlen legénységgel az alap tank, nagyon lassan mozdul meg és lassan áll meg. Közben billeg mint az állat, alig tudsz célozni. A maxolt legénységgel a több csillagos tank meg már mozgás közben is elfogadhatóan lő, illetve tök gyorsan reagál az előre-hátra parancsokra.
Az ellenfél tankjainak az xray weakspot videói fent vannak, lényegében oldalról az első kerék mögé és fölé kell célozni majdnem mindegyik németnél, a többinél meg a torony alatt a kerék fölött.
Szemből meg a torony alatt oldalt.
Hátulról meg felejtős. A torony marha vastag és ívelt, a motor meg hiába áll le és gyullad ki, még él a tank, ammo racken kell lőni
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ez nem igen szokott megtörténni mert addigra vége van a meccsnek általában.
Nekem rendre sikerült 2x is menni tankkal. De tény, hogy maxos a legénységem és 3 v 4 csillagos a tank is.
Meg ha jól csípem el a játékot, akkor a legelső tank választással a játék végéig megvagyok az utolsó lőszerig jeligével ilyen 80 kill 190 assist a rekordom =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
WT-vel elég sokat toltam, szóval érdekesnek tűnik, hogy mennyivel változhat meg a játékmenet így, hogy nem csak tankok vadásznak tankokra.
Anno Forgotten Hope 2 Battlefield mod volt hasonló amiben izgi volt tankcsatázni, mert nem voltak szupermobilis gépek, se radar meg kutyafüle mint modernebb dolgokban és figyelni kellet a gyalogságra is.
Éljenek a videojátékok!
Arra készülj fel, hogy alapból sokkal de sokkal szarabbul mozog minden jármű, főleg a tornya, mint a WTben, hogy a gyalogosoknak azért legyen esélye.
A géppuskák iszonyat hamar felmelegednek, HE-vel a földre kell a lábuk mellé lőni, de akkor meg a tankokra sebzel 0-t.
Kivéve a Sherman Jumbo, az HE-vel oneshotolja a pumát bárhonnan =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ma jelent meg a Mass Effect™ Legendary Edition
vki volt olyan botor, hogy megvegye PC-re?
ahogy olvasom szokásosan a teljesen beleszart PC port született
Remekül hangzik. Pedig többször is eldilemmáztam a preorderen, de szerencsére győzött az óvatosság.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Én meg fogom venni, de inkább No More Heroes lett belőle.
Fangirl ismerős megvette, de azóta nem hallottam felőle. Mondjuk UW-ja nincs, és egyébként is szar lövöldéből, szóval nem fog feltűnni neki.
Részemről szopjanak le, ilyen alapvető, sőt, fanok által az eredetihez már javított dolgokat nem berakni a "no thx" kategória. Ha ez így Legendary Edition, akkor anno a Skyrim-hez az official HD texture pack-et is ki lehetett volna adni külön Legendary-ként azonnal a későbbi helyett.
Nier Replicant
A Nier Automata után magasan volt a léc. Sajnos ennél nem egyértelmű, hogy leveri, vagy csak simán átmegy alatta.
A harcrendszer nem rossz, de egyszerűsítettek rajta. Most már csak egy fegyvered van, plusz egy lebegő könyv, ami ugyanúgy működik, mint az Automatában. Lehet nagyokat ugrani, levegőben kombózni, védekezni, félreugrani, hárítani... van kis ütés, nagy ütés, hosszan nyomás, időzített kombók... szóval nagyon részletes a harc, van mit megtanulni.
Ami viszont kiábrándító, hogy a készítők még mindig a PS2 nagyságán merengenek, és gondosan olyan világot csináltak, hogy azon is elfusson. Baromi sivár és ronda. Mindezek ellenére hajlamos belassulni a 1080Ti-men, nincs meg a stabil 60 fps. Ezen kívül a világ teli van láthatatlan falakkal is, a rosszabbik fajtából, amikor egyértelmű, hogy a karakter tovább tudna arra menni, mert csak egy kis törmeléken kellene átugrani, de nem lehet.
A designerek is elmehetnek a fenébe. Vérgagyi küldetések sora, sok a grindelés. Pl. valakinek kell 10 birkabőr. Birkából 4 van a pályán, és kb. 10% esély van, hogy van is bőre. Általában csak húsa van. Ilyenkor ki kell menni a pályáról, hogy újraszülessenek az ellenfelek.
Vagy másik példa, hogy mondják, a fegyver fejlesztéséhez Titánium kell, amit a robotok szétverésével szerezhetsz. A küldetésben dobnak is 3 titániumot (ennyi kell). Ezt a kovács kérdés nélkül azonnal elhasználta a leggagyibb kezdő fegyver fejlesztésére, ami így már feleolyan jó lett, mint a fegyver, amit épp használtam, és amit fejleszteni akartam. Ezek után visszamentem a pályára, ahol a titániumot szereztem, de azok csak a küldetésben estek, egy darabot se találtam.
Az előző részhez hasonlóan itt is rengeteget variálnak a kamerával, de itt még rosszabb. Mindig is utáltam, amikor elveszik a kamerát tőlem, itt meg még rosszul is csinálják. Pl. közeledsz egy szobához, és a kamera elkezd fejed fölé menni. Így nem látsz magad elé, nem látod, hogy hol vannak az ellenfelek, csak amikor már belépsz. Egy másik példa egy Boss harcnál teszi a kamerát egy furcsa szögbe, ami miatt nem láttam, hogy hol vannak pontosan az átugrandó lézersugarak, el is talált egy csomó.
Az se tetszik, hogy értelmetlen minijáték is került be, növényt kell termeszteni, locsolgatni, tápsózni... én mindig elfelejtkezem róla, még csak egy virágot sikerült összehozni, pedig kellene termelni mást is a küldetésekhez. Van pecázás is, talán itt történt az egyetlen előrelépés az első részhez képest. Ez a minijáték elég jó lett.
Pozitív:
- érdekes agyament sztori kezd kialakulni
- a könyvnek a szövegei jók, és a színész is jól adja
- jók a zenék
- a kontroller beállításait meg lehet változtatni, de csak kb. egy óra játék után (tehát mire hozzászoktál már)
Negatív (a fentieken kívül):
- nem vitték túlzásba az opciókat a grafika tuningolásánál (gondolom a PS2 kompatibilitás miatt)
- nincs Rotate minimap opció
- (még hiányoltam valamit, csak most nem jut eszembe, majd lehet beleeditálom később :) )
- kicsik a pályák és sokszor visszaküld rájuk
Verdikt: 6/10
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Ugye tudod hogy ez egy remastere az eredeti 11 éves játéknak?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nier_(video_game)
Annak is a japó verzioja ahol a kishugod kell megmenteni és nem a lányod :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Mass Effect Legendary Edition
Nagyon fasza a 4K HDR liftezés!! Arcmimika főleg Andersonnál Andromeda kaliberű, de Ashley-nek is forogtak a szemei :D
The Last of Us remastered
A múlt héten értem a végére, a kölcsön péjjesnégyen és nem nagyon tudom cicomázni, kb tökéletes élményt nyújtott. Talán a Red Dead Redemption 2 volt még az az utóbbi években, ami érzelmileg ennyire be tudott vonni.
(És ami érdekes, hogy a Left Behind DLC is rohadt jó lett!)
Annyira tetszett, hogy vettem is egy Last of us 2-t.
Még csak pár órát játszottam, most jutottam el Seattle-be, de már most is brutális gyomrosokat osztogatott a játék. Tudtam én, sejtettem az első perctől, hogy ide fogunk kilyukadni, ez lesz a motivátor, de nyilván átélni nem volt egyszerű.
Eddig a második rész is remek.
Ha megjön a PS5, nekem is az lesz az első, hogy ezeket végigtolom. - annak ellenére, hogy a LoU2 volt a legutóbbi konzolélményem még tavasszal kölcsön PS4-en...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
DayZ
Az új mapokkal kezdek beleszeretni a játékba, Namalsk map igazi lonewolf túlélő show, míg Esseker meg fullpop szerveren, cigánykodás megy, az emberekkel való kommunikáció nélkülözhetetlen, mert minden városban ölik egymást, csapatban vadásznak, illetve teli van pszichopatával :D
Enlisted
Amíg nem érzem a farmolást farmolásnak, játszom vele. Igazából amint megvan a G43, meg az MP40 a németekkel (cirka 2-3 nap játék), onnantól tök mindegy. Harckocsiknál a Shermanon kívül mindenre jó az első Puma, minden irányból, Shermanra szemből a második Panzer IIIN is hatástalan, PzIV-esem meg még csak eztán lesz. De mindegy, az alap demo csomag alá, vagy a tetejére dobva instant kill.
Oldalról meg ammo rackelni lehet mindennel, ha tudja az ember hova célozzon.
Ha szeretnék 5 csillagos G43-akat, akkor azért rendesen oda kellene tennem magam a grindbe, mert iszonyat mennyiségű csatát kell játszani ahhoz, hogy annyi fegyver orderdem legyen, amiből kifejlesztem a sok csillagos puskákat sajnos.
Cserében azok 15%-al pontosabbak (nem érzem problémának, így is mindenkit eltalálok igen nagy távolságból, ha nem bénázok), gyorsabban táraz (a G43-as kb. 2 sec alatt táraz be 10 lőszert, szintén nem probléma, úgy is csak 30 lőszert vihetsz alapból vele), és nagyobbat sebez.
Na ez talán az egyetlen értelmes fejlesztése, és persze ehhez kell az 5 csillag. Ugyanis ha nem fejbe, nyakba lövöd a 100%-os embert, akkor első lövésre csak a downolja a népet. Duplázni nem probléma, csak ugye a 30 lőszeres kapacitás. Esetleg a csapatot maxolni kell és pisztolyokat bedobálni másodlagosnak kivégzésre =), vagy szimplán megütni a downolt játékost, ha nincs közelben ellenfél. Illetve mérnököt minden csapatba must have vinni, hogy ammo dobozokat építsen.
A csapattársak elég gyökerek ilyen tekintetben. Nagyon ritkán vannak rajtam kívül pakolt ammo boxok a pályán.
Cserében a G43-assal nem egyszer teljes 6-8 fős szakaszt irtottam le egy tárral, amikor a közelemben éledtek és egyszerre jöttek ki az ajtón az orrom előtt. 10 lőszerrel mindet megöltem, vagy downoltam, aztán mentem puskatussal agyonverni a még mozgókat. Ilyen ez a Wehrmacht.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Mass Effect: Legendary Edition
Na, circa 62,5 óra nettó mind a 3 (Első:15, Második: 21,5, Harmadik: 28) után megcsináltam a best endinget hogy Shepard életben maradjon. Curcible után "fellélegezzen" mint Master Chief Halo 4 Legendarynél... A remaster nagyon jó lett, bár valószínű UE3 meg Steam Overlay (kikapcsoltam) stb. para van túl nagy FPS-nél mert van stuttering. A világok szebbek mint valaha, és jót tett mindenkinek a high-poly / high-res textúrázás. HDR és az új bevilágítás is nagyon jó, bár utóbbinál érződik hogy after thought mivel pár cutscene-nél meg in-game jelenetnél art-direction full felborítja és kilóg a lóláb. Mass Effect 1 felett sajna nagyon eljárt az idő, és itt tudtak a legkevésbé korrigálni dolgokat vizuálisan is akár (Attól az Andersontól még mindig kiráz a hideg), játékmenet maradt a régi de quality of life dolgok be tudtak kerülni így a 15 óra elég gyorsan végigmegy és nem kapcsolod ki az egészet 3-4 óra után mint amikor nosztalgiázni akartál volna és elfelejtetted mennyire rossz az ME1 játékmenete. Mass Effect 2 grandiózussága is így retrospektív kicsit visszafogott (Végső "hatalmas" csata nagyon kevésnek tűnik a manapság elérhető open world és bossfightok láncolatában), bár a tengernyi/óceánnyi kontent és DLC ami benne volt az killer. (Arrivalt elbasztam, nem mentem amikor promtolt a játék és utánna már nem tudtam triggerelni de azért nem bánkódtam hogy kimaradt). Mindenki loyális és mindenki megmaradt. Mass Effect 3-nál mivel nincs multi ezért hála nincs EMS-se úgyhogy War Assettek full erőn mennek, ezért a "perfect" endinghez 7800+ War Asset kell és a galactic readiness-t befolyásolja mindhárom játék története és döntéseid sora (ami mindig is alap kellett volna legyen). Citadel DLC nagyon-nagyon organikusan jön a játékban ha jól időzíted Priority Citadel 2 küldi előtt, Leviathan is abszolót tip-top amikor felfedezéseid során kerülsz vele kapcsolatba, nem pedig 1-évvel a játék után s így a végén space kid se annyira WTF sztorivezetés szempontjából. Javik is hasonlóan nem retcon, mai napig nem értem EA hogy lehetett ennyire EA és vágta ki DLC-nek a sztori 2 főelemét... Summa-summarum ha perfect endinget akarsz akkor végig kell daráld az egészet, mellékküldikkel egyetemben és piros "endinget" választanod. Tali és Garrus románc sublotjába pedig most ütköztem bele először és nagyon megmosolyogtam :) Még mindig averzióm van felkarolni Andromedát és befejezni, de egy ME4 Shep folytatást bármikor day1 venném.
Tégy magadnak egy szívességet és az Andromedát tekintsd teljesen független játéknak, vedd úgy mintha nem hangzana el sehol a címben, hogy Mass effect. Úgy egy egész jó kis játék. Ha a Mass Effect élménybe próbálod passzítani, nem fog stimmelni, zavaró lesz, rossz. Magában meg sztem jó.
A másik, hogy itt nem profik vannak küldetésben, hanem magukra maradt bénázó (fél) amatőrökre maradt a meló, és ennek megfelelő baromságok vannak a sztoriban... aztán, ha minden jól alakul, felnőnek a feladathoz. Más mondanivaló, más műfaj, más játék. Kár volt Mass Effectnek hívni.