Meghökkentő élményben volt ma részem a Steam áruházi oldalának gyanútlan böngészgetése közben. Első kétségbeesésemben nem akartam hinni a hirtelen szemem elé kerülő termék létezésében, így gyorsan megnéztem a naptáramat, nehogy már megint április elseje legyen... nem volt. Minden bátorságomat összeszedve és a lelkemben érzett pánikot visszaszorítva rákattintottam a szörnyű feliratra, hogy akár ép elmém árán is beszámolhassak a Rewired közönségének a borzalmas igazságról: a Witcher 3: Wild Hunt is elkapta a Season Pass betegséget. Rusnya egy vírus ez, de a leírást látva azért nem tűnik olyan rossznak a helyzet.
Az úgynevezett "Expansion Pass" keretében két kiegészítő érkezik a Witcher 3-hoz idén októberben és 2016 első negyedévében. A Hearts of Stone-ban a senki földjére és Oxenfurtba látogathatunk majd el Geralttal egy különösen nehéz és furmányos küldetés erejéig, a Blood and Wine pedig a Tuossaint nevű régió ügyes-bajos dolgairól fogja fellebbenteni a fátylat. A két kaland összesen cirka 30 órányi játékidőt, új ellenféltípusokat és felszereléseket ígér.
A CD Projekt érezte, hogy a fizetős DLC-k folyamatos cikizése után azért illik megindokolni, miért álltak át hirtelen a másik oldalra, így a bejelentéssel egyidőben el is kezdték magyarázni a bizonyítványt. Szavaik alapján az eddig beígért 16 darab ingyenes DLC továbbra is jön a játékhoz, míg az Expansion Pass-al a régi idők kiegészítő lemezeinek tartalmi gazdagságát akarják megidézni. Pesszimizmusom ellenére, én azért szurkolok a fejlesztőknek, de az a fránya kisördög azt súgja a fülembe, hogy az alapjáték várható 150-200 órás hosszához képest az Expansion Pass nem fog többet rejteni két korrekt DLC-nél.
:D Nem hiszem el hogy tudtak ekkora ongolt rugni ilyen headlineok utan:
Ertem en hogy sok a kontent meg minden, de akkor ne csinaljanak magukbol hulyet. Kar. Viszont roppant vicces. :D
A 16 ingyenes DLC amúgy is PR-mutatvány volt, most komolyan, hónapok óta késznek tűnő skineket és szakálligazítást adagolnak nagy kegyesen a játékhoz? Ajándéklónak ne nézd a fogát, de viccesnek találtam a kampányt. Megy amúgy a téma miatt az őrjöngés, a GOG fórumon is felpontozzák a kritikus hozzászólásokat, sokan mondják lea pre-ordert. Nme hiszem azért, hogy ez tömegméretű jelenség lesz, de éppen a CD Projektnél rosszul mutat ez a húzás, elvégre alig olcsóbb a plusz 30 óra az alapjáték áránál, ha a korábbi szinte ingyen osztogatott felvonások birtokában előrendeli náluk az ember.
Örülök, ha jól sikerülnek és kiadósak lesznek a kiegészítők (?), semmi tragédia nincs a történetben, de nem tudom sajnálni őket, amiért kaptak, maguk kövezték ki az idevezető utat. Én elfogadom a kiegészítő és a DLC közötti különbségtételt, és alapvetően elfogadhatónak tartom a húzást, de az árat az előzmények és az időzítés fényében kissé sokallom. Jó esetben megfelelő minőséget kapunk, és akkor közép távon mindenki jól jár - csak az a kérdés, hogy a trendet illetően mit jelent ez.
Sors bona, nihil aliud.
Nekem az árral van bajom leginkább, mivel 30 órányi játék (aztán majd kiderül, hogy ez csak a fő cselekményt vagy a mindenféle mellékcuccokkal együttes "completionist" játékidőt jelenti-e) semmiképpen sem éri meg a teljes játékért leszurkolandó pénz felét. Na persze én egyébként is utálom ezt a "vedd meg elővételben a kiegészítőket" modellt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Már tegnap linkeltem a topikjába.
http://thewitcher.com/news/view/991
“With the development of Wild Hunt coming to an end, the team has embarked upon the creation of two new really big adventures set in The Witcher universe,” says Marcin Iwiński, CD PROJEKT RED co-founder. “We remember the time when add-on disks truly expanded games by delivering meaningful content. As gamers, we’d like to bring that back. We’ve said in the past that if we ever decide to release paid content, it will be vast in size and represent real value for the money. Both our expansions offer more hours of gameplay than quite a few standalone games out there.”
“While we’re offering the Expansion Pass now, we want to make one thing clear: don’t buy it if you have any doubts. Wait for reviews or play The Witcher and see if you like it first. As always, it’s your call,” Iwiński concludes.
Jó lesz az.
Srsly, én a másik oldalról nézem: a legtöbb mai alapjátékban nincs 30 óra (sokszor még RPG-ben se). Simán meg fogom venni ezt a két DLC-t, ha W3 jó lesz.
A New Vegashoz pl. 4 DLC jött ki összefüggő történettel, összesen kb. 50-60 óráig tartottak. Expansion Pass?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én eredetileg éjjel 3-kor akartam fellőni a cikket egyébként, csak az oldal karbantartásnak köszönhetően elszállt az egész, szóval csak most volt időm újra megírni. :D Bocs a késői hírért, nem csak rajtam múlott (viszont azóta mentem Wordben is!). :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De az a 4 nem volt drágább összességében?
Emlékeim szerint darabja volt 5 dodó.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jó, hát ezeknek az a lényege, hogy arányaiban drágábbak az alapjátéknál, csak a tartalmat szemlélve. Persze ez megint csak egy olyan "adottság", mely a DLC-k óta jön ki jobban, nem a hagyományos kiegészítőknél. Remélem, hogy olyanok lesznek, azt mondjuk utánuk: jó volt így. A kampányukon pedig nevettünk egy jót.
Sors bona, nihil aliud.
Semmi baj.
Szerintem gyűjtik a pénzmagot a Cyberpunk-hoz.
rwurl=https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10497282_...
Jó lesz az.
annyira nem veszes. Nekem a Steam-ben a Witcher 50 oranal allt meg, ugy hogy gyakorlatilag minden kuldest megcsinaltam, minden trophy-t osszeszedtem, stb. A szinten kimaxolt Deus Ex:HR steam szerint 33 ora volt. Ezek utan nekem annyira nem faj a dolog, de nyilvan ha kell a tejbegrizre a penz akkor nem veszem meg.
MOSZAD inszájd
Én azt a 200 meg 30 órát sem venném keszpénznek, amit az alapjátékhoz meg a kiegészítőkhöz mondanak...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A méregdrága collectorshoz mellékelhetnék grátisz.
Egyébként nagyon hülye PR, de biztos beszerzem majd valamikor.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Játékosfüggő, nekem meglesz. A DX:HR például 150 óra volt kétszeri végigjátszásra, a Missing Link meg plusz 30 óra még kétszer. Persze szórakoztam vele játékon kívül is, de én nem guzaf vagyok, pláne nem Joda :)
Sors bona, nihil aliud.
150 órát hogy sikerült beletenni? Nekem 52, két végigjátszással, ráadásul az összes achi meglett, ami rendkívül ritka esemény nálam. És mindkétszer mindent elolvastam, minden párbeszédet végigültem.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én az 52 órát nem értem :)
Sors bona, nihil aliud.
A 200 órát nem is értem minek kapták fel - egymondatos twitter böffenet volt asszem a lead designertől(?) - mikor azt megelőzően már többször olyasmit nyilatkoztak, hogy a főszál 50 órát, míg mellékküldetésekkel együtt kb 100 órát fog kitenni a játék.
Egyébként egyáltalán nem hibáztatom őket, hogy a jelenlegi játékba már nem férő contentet is hasznosítják, de már alig várom a Galaxyhoz kötött játékokat, vagy a rendes anti-cheat rendszer hiányában használhatatlan multiplayert... végső soron tuti így is pozitívan jönnek ki PR szempontjából, de egy idő után csak fintorogni fognak az emberek a hatalmas kinyilatkozásaikon, bevett industry praktikák/realitások kritizálásán. Régiós árazás, Good Old Games, és a sokadik csúszás után kíváncsi lennék mióta húzzák a fejlesztők heti 60-80 órában az igát.
a 152 ora az egyszeri vegigjatszas? mert az eleg kemeny :D A missing link 30 oraja az viszont eleg kemeny, mert netto 8 max 10oranal tobb nincs benne, es annak is egy resze jo kis old fashioned back-tracking.
MOSZAD inszájd
Mindkettő kétszeri legnehezebb szinten való végigjátszás: egy milliméterről milliméterre lopakodós és egy végighentelős. Igyekeztem nem másodpercenként nyomkodni az F5-öt, és egyébként is szórakoztam játékon kívül. (Egyetlen XP-adó könyv nem lett meg egyik alkalommal sem, azért mert párhuzamosan kezdtem el eredetileg a két játékot, és ugyanott hagytam el a legelején.)
A Missing Linket elsőre - természetesen Give Me Deus Exen, az alatt nincs élet - fegyver, augmentáció, gyilkolás és lebukás nélkül ejtettem meg, ahogy illik.
Sors bona, nihil aliud.
Mondjuk nekem sokat számított ez az apró bejelentés - sohasem voltam annyira belebuzulva a sorozatba, sőt, de eddig elő volt rendelve, ezek után inkább bevárom a teljes kollekciót majd akciósan. No nem azért, mert eddig szidták a DLC-k intézményét, hanem azért, mert a fene sem akar egy befejezett játékot a DLC-k miatt újra és újra elkezdeni, hát van nekem arra időm, ha nem a Far Cry 4-ről van szó?
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Egyelőre azt sem tudjuk, hogy különálló kalandok lesznek-e, mint az első rész DLC-i, vagy sem. De egyébként az valóban zavaró lehet. Emlékszem, amikor a Return to Ostagar miatt félretettem a DragonAge: Originst pár hétre, majd csúszott vele egy hónapot a BioWare, és folytathattam a játékot egy borzalmasan gyenge, újrahasznosított, másfél órás DLC-vel. Így jár, ha valaki túl későn lesz hater :(
Sors bona, nihil aliud.
OFF:
Typo: Pesszimizmuson ellenére.
ON:
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Ez alapján a 10-15 órás BG-zésed ott érhetett véget, amikor becsukódott mögötted Candlekeep kapuja.
@swoder
Komolyan? Most, amikor ennyire aktuális a játékhossz kérdése? Ezenfelül - főleg - az rpg-fanok mindig is a hosszabb, tartalmasabb játékokat preferálták a pénzükért cserébe.
ibi amentia latet
El lehet hagyni Candlekeepet? Máskor ne spoilerezz!
Sors bona, nihil aliud.
Ebből már van újabb:
http://i.imgur.com/iDqTqeq.jpg
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A teljes mondatomat olvasva azért láthatod, hogy a 200 órás kijelentés valóságtartalmát kérdőjelezem meg, hiszen korábban [hivatalos sajtóközleményekdben, interjúkban] csúcson 100-150 óráról beszéltek. Erre a sajtó felkap egy ezt is túllicitáló böffentést az egyik fejlesztőtől, ezzel is erősítve a "játékidő kapcsán mindig hazudoznak" imázst, ami jelen esetben nem hivatalos forrásból származott (legalábbis a személyes twitter accountot nem tekinteném annak; lehet a csókának már keresztbe álltak a szemei a sokadik piától, amikor épp válaszolt).
Igen, csak egyáltalán nem meglepő számomra, hogy a sajtó és a fandom felkap egy ilyen (elkapkodott? a játék fejlesztésének ezen szakaszában mért új adatokra támaszkodó? túlontúl optimista becslésű? hülyére vevő?) kijelentést, függetlenül annak igazságtartalmától. Nem a sajtó a hibás, ha egy fejlesztő kiböffint valami homlokráncolósat, ugyanakkor érdekeset és hírértékűt - sőt a sajtó nem nagyon válogathat, különben még önkényes cenzúrázással lenne megvádolva bizonyos helyekről. És őszintén, én általában kíváncsi vagyok még a talán-részeges fejlesztők félreböffentéseire is, mert ha igaztalannak bizonyulnak is, legalább gazdagítják a játék fejlesztése körüli légkört és olykor még a stúdió belső körülményeiről is elárulnak ezt-azt (plusz ha totális hazugságnak bizonyul a dolog, onnantól fogva tudni fogjuk, hányadán állunk az adott fejlesztővel/stúdióval).
Különben is, egy lead designer nekem kenje-vágja a témát és ne beszéljen félre.
De mondom, nem feltétlenül félrebeszélésnek veszem. Könnyen lehet, hogy az előző hivatalos hosszsacc óta mondjuk durván feltöltötték a játék vadonját levadászható élővilággal meg felcsippenthető virágokkal, és a QA-teszterek jelentései alapján ennyire kitolódott a 100%-oláshoz szükséges tartam. Vagy újrabalanszolták a lótartást... Esetleg a manus tudat alatt már a DLC-kre gondolva nyilatkozott, vagy mittomén.
ibi amentia latet
Jogos. Mindenesetre én maradok továbbra is pesszimista és írom le barokkos túlzásnak, vagy ha nagyon összeesküvés elméletként szeretném feltüntetni, a sokadik csúszással járó pánikmód részének.
Legalábbis a sokadik csúszás, meg a Galaxy fejlesztése is rengeteg kiadással járt*, így csak ennek lehet betudni az elveiket felrugó, még megjelenés előtti 'Expansion Passos' bejelentést. Vagy akár az is lehet, hogy nem olyan jó a végeredmény, mint amilyennek lefestik... amely esetre nincsen az a mennyiségű popcorn. :)
*
https://www.cdprojekt.com/resources/document/ENG/2014/Management_Board_c...
Nyilván pénzre van szükségek, de már jó régen is szó volt róla, hogy komoylabb fizetős tartalmat megfontolnak a Witcher 3-hoz. Igaz, ez a 16 ingyen semmire építő kampány óta már nem került elő.
Egyébként a tavalyi és idén év eleji nyilatkozataik is arról szóltak, hogy kis tartalmakat adnak ingyen a vásárlóknak megbecsülés jeléül, amelyekért nem illik pénzt kérni, de több 10 órás tartalmat nem. A probléma ott van, hogy nagyon elmentek a DLC-k elleni küzdelembe, és most elég szerencsétlenül időzítve (persze ezzel is az előzmények miatt van baj) és magas áron hirdették meg a kiegészítőket. Lásd itt.
A tartalom mennyisége és minősége fogja eldönteni, hogy igazuk van-e. Egy DLC-ket szidő, múltba révedős mikrovilágban valódi kiegészítőkkel elvben gond nem lehetne. Valószínűleg amúgy a kettő között lesznek terjedelemben, ez az én tippem.
Egy sandbox RPG-nél meg mindig nehéz belőni a játékidőt. 50 órát mondtak csak a főszálra, ahhoz képest van hová teoretikusan hízni. Ráadásul a bruttó játékidőt (lásd Steam) eleve felezni kell, mert az bruttó.
Nekem nettóban - amire emlékszem fejből - 30 óra volt a Deus Ex, 60 óra a KotOR, 57 a Mass Effect (ebből a szinte kizárólagosan értékelhető főszál alig több mint 10), 85 az alap Gothic 2 (elsőre), 115 a Gothic 2: Night of the Raven (az alapot előtte háromszorosan magamávé tétel szinten kiismerve), 45 a Risen (a Gothic 1 is hasonló szint), 126 a Dragon Age: Origins (alapjáték a sztoriba ékelődő DLC-kkel). Érdekességképp: 88-90 volt a Demon's Souls (persze az nem igazi RPG), melyben ugye a nettó és a bruttó megegyezik.
Ha most ezeket duplázom, akkor a 200 mindenre nem is sok, ha nem, akkor viszont nagyon is. Iszonyúan szubjektívek ezek a számok.
Sors bona, nihil aliud.