igen, ha nem SUV, akkor Suzuki. mekkora humor herold vagy, le a kalappal
2 bajom van az SUV-kkal
1. sokkal magasabbak mint a többi kocsi, sokkal nagyobb kárt tudnak tenni emberben is, más autóban is ütközés során, egy sima sedan-ban is lehet annyi biztonsági elem, hogy megússz egy ütközést, nem kell a másik esélyeit fölöslegesen csökkenteni durván
2. zabálja a benzint egy normál autóhoz képest, és teljesen értelmetlenül, mert senki se használja ki a magasságát. a felhasználók max 2%-a, akik derékproblémákkal küzdenek és nem tudnának egy normál autóból kiszállni, kb nekik tudom elképzelni elfogadható alternatívának
de mondjuk nem tudom minek erőlködök ilyesmi magyarázkodással sportautóbuzinak :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
a felhasználók max 2%-a, akik derékproblémákkal küzdenek és nem tudnának egy normál autóból kiszállni, kb nekik tudom elképzelni elfogadható alternatívának
De nekik is van minden szempontból gazdaságosabb megoldás, pl családtag anno említette, hogy Ducato (random magas üléses hunyorítva-haszonjármű, nem emlékszek a típusnévre) erre is jó volt.
SUV-okat csak az szidja, aki nem engedheti meg maganak :D legjobb dolog a suv, ez milyen mar h az en tulelesi eselyeimet csokkentsem azert, h masnak nagyobb legyen. Olyat meg eleg ritkan olvasok, h suv gazol halalra gyalogost... fogyasztas meg mestersegesen felfujt dolog, boven vannak fontosabb dolgok egy kocsival kapcsolatban, a vasarloi kornek meg aztan plane.
Látod, te is hülyeségeket beszélsz. Sztem itt a fórumról elég sokan megengedhetnék maguknak, többek között én is, de kurvára nem vágyunk egy olyan szörnyetegre.
A többire meg no comment :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Te azt írtad, hogy zabálja a benzint, meg nem praktikus, stb. Ezek közvetlen és közvetetten anyagi megfontolások, nem azt mondom, hogy nem lenne itt sok embernek pénze megvenni, de pont az ilyen szempontok mérlegelése miatt nem teszik. Olyat meg valszeg senki sem csinált még, hogy azért nem vett meg egy autót, hogy egy karambol esetén több esélye legyen a
másiknak :D
Egyébként a magasság nem csak azért jó, mert kényelmes ki-beszállni meg nem ér le az alja, ha lehajtasz az úttestről, hanem mert átlátsz az előtted lévő forgalmon, sokkal hamarabb észlelsz dolgokat, ezáltal jóval biztonságosabban lehet vezetni.
A belinkelt cikkben szerepel, hogy a jenkiknél az elmúlt 10 évben 81%-al nőtt a halálos gázolások száma.
Ütközéseknél gondolom nehezebb statisztikát csinálni erről, de valószínűleg hasonlóan romlanak az arányok.
Végül ott a környezetvédelmi szempont is, ezt a hármat így összerakva szerintem is menjen a fenébe mindenki aki SUVot vesz, szarrá kéne adóztatni őket
Sztem a gázolások száma annak is köszönhető, hogy USA-ban iszonyatosan sok SUV van. És az ottani SUV-ok nem olyanok, mint az itteniek, hanem sokkal nagyobb behemótokkal járnak. Az X5-öt itthon ha egy Toyota RAV4 mellé rakom akkor óriásinak tűnik, kint az X5 kb. az itteni RAV4, de talán még durvább is a különbség.
Itthon tipikus baleseti forrás, hogy a belső sávban haladó autós nem fékez le a gyalogos átkelőhelynél, miközben a külső sávban haladó átengedi a gyalogost. Na ha egy SUV-ban ülsz, akkor a gyalogos is látja, hogy jössz, meg te is látod, hogy ott a gyalogos, nem takarja ki a másik kocsi.
Ez a környezetvédelmi szempont meg óriási marketing duma.
Ha jót akarsz magadnak meg a családodnak, és van rá keret, akkor SUV-ot kell venni, ha csak nem akarod a sportautós énedet kiélni még 40+ is. Amúgy is már szinte mindegyikből van hybrid.
Nekem aztán nem kell mondanod a magasságból fakadó előnyt. Volt egy időszak, amikor vezetgettem a B-s jogsi maximális engedélyezett jármű méreteit és valóban marhajó, amikor belátod az egész forgalmat jó előre. De csak egy pillanatra kezdj el gondolkodni, hogy mi lesz akkor, amikor a többség mondjuk átállna SUV-ra, mert ahogy te is mondtad, saját érdeke, hiszen miért ne akarna jobban kilátni, miért ne akarna nagyobb túlélési esélyt? Ekkor megint a többségnek ugyanolyan magas autója lesz, máris elveszik ez a "hatalmas" előny. És mindenki más akinek még nem SUV-ja van, az megszívta. Aztán majd jöhetnek akik innentől inkább tankkal akarnak járni az utakon, mert az biztonságosabb. Remekül lehet ezt eszkalálni, csak minek? :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Mire ide jutunk, az azt feltételezné, hogy annyi modern, jól felszerelt, biztonsági cuccokkal telerakott kocsi mászkál az utakon, hogy teljesen irreleváns lenne sok jelenlegi kérdés.
Szeretem mikor egy SUV-os kivilágítja a szemem, illetve biztos gazdaságos és környezettudatos egyedül mászkálni vele 10-20 liter környéki fogyasztásokkal. Jobb félni, mint megijedni, nem?;)
Amúgy lehet olcsón is SUV-okat venni, szóval nem pénz kérdése, inkább megalomániáé.
is-is
ha iskolában egy minimális életre készítés is történne, nem csak a száraz tananyag fejbe verése, akkor lehet tisztában lenne vele a sok hülye, hogy a személyi kölcsönt vissza is kell fizetni, és nyögni fog. meg hogy ha vesz valamit, annak meg is kell tudni fizetni majd a karbantartását, éves költségeit is... sajnos a szülőktől sok esetben nem lehet elvárni, hiszen ők már rosszul nevelkedtek.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A suvok biztonságosabbak lennének? Lehet nem halsz meg benne, de hamis biztonság érzetet ad a magas súlypont, sokkal könnyebb borulni vele. Plusz ezeknek a nagy többsége itt Európában legalábbis semmi célt nem szolgál: terepre szar a suvok jelentős része, városi autóból meg sokkal praktikusabbat is találni nagyobb csomagtérrel.
A második fele mondjuk nem igazán valós kritika. Egy nagy SUV elnyel annyit, mint egy kombi, hibridként pedig annyit fogyaszt, mint egy diesel szedán a városban.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
én most örököltem egy Ford Kuga 2019-es 2. generációs faceliftelt változatot, 150 lóerős 1.5 literes benzines turbó motorral. a fogyasztása olyan 7,5-8,0 között mozog sok városi használattal ( abból a kisvárosi telebaszott zebrával típusú, meg ahol mindenki 30-al megy, és 50 méterenként lassítas majd gyorsítasz vissza), de volt, hogy 6,3 l/100km-es fogyasztással jöttem haza miskolcról, viszont ehhez tény, hogy kell a jó forgalom. amúgy városok között olyan 7 literből eljár. lehetne finomabb is a lábam, de azért jólesik néha elengedni a lovakat :D persze ehhez a fogyasztáshoz hozzá jön a nagy önsúly, ami 1584 kg szóval nem kis kasznit mozgat. sajnos autópályán már kijön az suv betegés, miszerint 130-140 tempó között a telepakolt kocsi megeszi a 8,2-8,3 litert.
amúgy előfordult már, hogy olyan terepen kellett kocsikáznom, ahol a régi mitsum már felakadt volna, úgyhogy néha nem rossz a nagy magasság, meg ugye újabban a szegélykövek is kaparják az autókat alulról rendesen, ez meg simán átmegy minden akadályon :D olyan helyekre be lehet parkolni, ahol csak nézné a közteres a szabálykönyvet, hogy most mi a fasz legyen :D
Második tulajként mibe lehet érdemesebb beleugrani a plug-in hibridek közül?
Passat GTE (TSI a belsőégésű, ez bleh, de az alap Passat B8 nagyon jó)
Mitsu Outlander (a 2.0 benzines motorja elég torkos, ha már nem segít az elektromos)
Volvo V60 (ez kicsit szűkebb, mint az első kettő)
Vagy hagyjam a francba és vegyek valami normális autót? :)
igen, ha nem SUV, akkor Suzuki. mekkora humor herold vagy, le a kalappal
2 bajom van az SUV-kkal
1. sokkal magasabbak mint a többi kocsi, sokkal nagyobb kárt tudnak tenni emberben is, más autóban is ütközés során, egy sima sedan-ban is lehet annyi biztonsági elem, hogy megússz egy ütközést, nem kell a másik esélyeit fölöslegesen csökkenteni durván
2. zabálja a benzint egy normál autóhoz képest, és teljesen értelmetlenül, mert senki se használja ki a magasságát. a felhasználók max 2%-a, akik derékproblémákkal küzdenek és nem tudnának egy normál autóból kiszállni, kb nekik tudom elképzelni elfogadható alternatívának
de mondjuk nem tudom minek erőlködök ilyesmi magyarázkodással sportautóbuzinak :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
De nekik is van minden szempontból gazdaságosabb megoldás, pl családtag anno említette, hogy
Ducato(random magas üléses hunyorítva-haszonjármű, nem emlékszek a típusnévre) erre is jó volt.Troll üzemmódban van már egy jó ideje, elmondása szerint frusztrált, engedd el neki.
rwurl=https://account417.files.wordpress.com/2013/07/giving-to-the-poor-street...
SUV-okat csak az szidja, aki nem engedheti meg maganak :D legjobb dolog a suv, ez milyen mar h az en tulelesi eselyeimet csokkentsem azert, h masnak nagyobb legyen. Olyat meg eleg ritkan olvasok, h suv gazol halalra gyalogost... fogyasztas meg mestersegesen felfujt dolog, boven vannak fontosabb dolgok egy kocsival kapcsolatban, a vasarloi kornek meg aztan plane.
Látod, te is hülyeségeket beszélsz. Sztem itt a fórumról elég sokan megengedhetnék maguknak, többek között én is, de kurvára nem vágyunk egy olyan szörnyetegre.
A többire meg no comment :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Te azt írtad, hogy zabálja a benzint, meg nem praktikus, stb. Ezek közvetlen és közvetetten anyagi megfontolások, nem azt mondom, hogy nem lenne itt sok embernek pénze megvenni, de pont az ilyen szempontok mérlegelése miatt nem teszik. Olyat meg valszeg senki sem csinált még, hogy azért nem vett meg egy autót, hogy egy karambol esetén több esélye legyen a
másiknak :D
Egyébként a magasság nem csak azért jó, mert kényelmes ki-beszállni meg nem ér le az alja, ha lehajtasz az úttestről, hanem mert átlátsz az előtted lévő forgalmon, sokkal hamarabb észlelsz dolgokat, ezáltal jóval biztonságosabban lehet vezetni.
A belinkelt cikkben szerepel, hogy a jenkiknél az elmúlt 10 évben 81%-al nőtt a halálos gázolások száma.
Ütközéseknél gondolom nehezebb statisztikát csinálni erről, de valószínűleg hasonlóan romlanak az arányok.
Végül ott a környezetvédelmi szempont is, ezt a hármat így összerakva szerintem is menjen a fenébe mindenki aki SUVot vesz, szarrá kéne adóztatni őket
Meg a dízelesek! A köcsög dízeleseket se felejtsük el! :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Sztem a gázolások száma annak is köszönhető, hogy USA-ban iszonyatosan sok SUV van. És az ottani SUV-ok nem olyanok, mint az itteniek, hanem sokkal nagyobb behemótokkal járnak. Az X5-öt itthon ha egy Toyota RAV4 mellé rakom akkor óriásinak tűnik, kint az X5 kb. az itteni RAV4, de talán még durvább is a különbség.
Itthon tipikus baleseti forrás, hogy a belső sávban haladó autós nem fékez le a gyalogos átkelőhelynél, miközben a külső sávban haladó átengedi a gyalogost. Na ha egy SUV-ban ülsz, akkor a gyalogos is látja, hogy jössz, meg te is látod, hogy ott a gyalogos, nem takarja ki a másik kocsi.
Ez a környezetvédelmi szempont meg óriási marketing duma.
Ha jót akarsz magadnak meg a családodnak, és van rá keret, akkor SUV-ot kell venni, ha csak nem akarod a sportautós énedet kiélni még 40+ is. Amúgy is már szinte mindegyikből van hybrid.
Nekem aztán nem kell mondanod a magasságból fakadó előnyt. Volt egy időszak, amikor vezetgettem a B-s jogsi maximális engedélyezett jármű méreteit és valóban marhajó, amikor belátod az egész forgalmat jó előre. De csak egy pillanatra kezdj el gondolkodni, hogy mi lesz akkor, amikor a többség mondjuk átállna SUV-ra, mert ahogy te is mondtad, saját érdeke, hiszen miért ne akarna jobban kilátni, miért ne akarna nagyobb túlélési esélyt? Ekkor megint a többségnek ugyanolyan magas autója lesz, máris elveszik ez a "hatalmas" előny. És mindenki más akinek még nem SUV-ja van, az megszívta. Aztán majd jöhetnek akik innentől inkább tankkal akarnak járni az utakon, mert az biztonságosabb. Remekül lehet ezt eszkalálni, csak minek? :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Mire ide jutunk, az azt feltételezné, hogy annyi modern, jól felszerelt, biztonsági cuccokkal telerakott kocsi mászkál az utakon, hogy teljesen irreleváns lenne sok jelenlegi kérdés.
Szeretem mikor egy SUV-os kivilágítja a szemem, illetve biztos gazdaságos és környezettudatos egyedül mászkálni vele 10-20 liter környéki fogyasztásokkal. Jobb félni, mint megijedni, nem?;)
Amúgy lehet olcsón is SUV-okat venni, szóval nem pénz kérdése, inkább megalomániáé.
kompenzaljak a pocsmeretet. en egy 1.0 yarissal jarok :)
Parizer forever.
Akkor vesz egy Mercedes Sprintert és megint ő lesz magasabban :)
Nem szeretsz kompenzálni?
Igazi főnyeremény bocs :D
Mostanában a legtöbb SUV-ban női sofőröket látok :) Bár végül is apu ezzel még jobban tud kompenzálni, ha a nőnek veszi :D
Csajoknak különösen fontos h milyen autóban van a segge. +Magyarországon jellemző, hogy 3x drágább autót vesznek mint amit megendhetnének
És ez az ember vagy az ország hibája?
is-is
ha iskolában egy minimális életre készítés is történne, nem csak a száraz tananyag fejbe verése, akkor lehet tisztában lenne vele a sok hülye, hogy a személyi kölcsönt vissza is kell fizetni, és nyögni fog. meg hogy ha vesz valamit, annak meg is kell tudni fizetni majd a karbantartását, éves költségeit is... sajnos a szülőktől sok esetben nem lehet elvárni, hiszen ők már rosszul nevelkedtek.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A suvok biztonságosabbak lennének? Lehet nem halsz meg benne, de hamis biztonság érzetet ad a magas súlypont, sokkal könnyebb borulni vele. Plusz ezeknek a nagy többsége itt Európában legalábbis semmi célt nem szolgál: terepre szar a suvok jelentős része, városi autóból meg sokkal praktikusabbat is találni nagyobb csomagtérrel.
A második fele mondjuk nem igazán valós kritika. Egy nagy SUV elnyel annyit, mint egy kombi, hibridként pedig annyit fogyaszt, mint egy diesel szedán a városban.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Amikor már mindenki SUV-val jár akkor jön a következő szint
rwurl=https://youtu.be/MjMhZKmHKGk?t=70
Crabwalk :D
Ez a lekapható tető egész érdekes.
hát ez toyota rav4, a rav4 meg nx300h
én most örököltem egy Ford Kuga 2019-es 2. generációs faceliftelt változatot, 150 lóerős 1.5 literes benzines turbó motorral. a fogyasztása olyan 7,5-8,0 között mozog sok városi használattal ( abból a kisvárosi telebaszott zebrával típusú, meg ahol mindenki 30-al megy, és 50 méterenként lassítas majd gyorsítasz vissza), de volt, hogy 6,3 l/100km-es fogyasztással jöttem haza miskolcról, viszont ehhez tény, hogy kell a jó forgalom. amúgy városok között olyan 7 literből eljár. lehetne finomabb is a lábam, de azért jólesik néha elengedni a lovakat :D persze ehhez a fogyasztáshoz hozzá jön a nagy önsúly, ami 1584 kg szóval nem kis kasznit mozgat. sajnos autópályán már kijön az suv betegés, miszerint 130-140 tempó között a telepakolt kocsi megeszi a 8,2-8,3 litert.
amúgy előfordult már, hogy olyan terepen kellett kocsikáznom, ahol a régi mitsum már felakadt volna, úgyhogy néha nem rossz a nagy magasság, meg ugye újabban a szegélykövek is kaparják az autókat alulról rendesen, ez meg simán átmegy minden akadályon :D olyan helyekre be lehet parkolni, ahol csak nézné a közteres a szabálykönyvet, hogy most mi a fasz legyen :D
Ez szép elgondolás, de a valóság inkább az lenne, hogy rábaszná a büntetést, aztán sok sikert, hogy bebizonyítsd, hogy te jó helyen parkoltál.
Azért kíváncsi lennék hol van az a passzus ami tiltja, hogy egy nagyobb térkövezett placcra nem szabad felállni.
rwurl=https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aD4r2Pw_460svav1.mp4
Második tulajként mibe lehet érdemesebb beleugrani a plug-in hibridek közül?
Passat GTE (TSI a belsőégésű, ez bleh, de az alap Passat B8 nagyon jó)
Mitsu Outlander (a 2.0 benzines motorja elég torkos, ha már nem segít az elektromos)
Volvo V60 (ez kicsit szűkebb, mint az első kettő)
Vagy hagyjam a francba és vegyek valami normális autót? :)