Moken írta: ha olcsóbban adják a kocsit, akkor teljesen jó dolog. Pl. ülésfűtést csak télre fizeted elő, nyáron nem. A drága navigációs szoftvert csak akkor fizeted elő, ha tényleg utazgatsz. Van ebben ráció.
Nem fogják olcsóbban adni. Sőt, ki se szedik, hogy ne hurcold a plusz kilókat, rontva a teljesítményt és fogyasztást. Lehet, hogy nem az első évben lesz drágább, de idővel szépen emelni fogják az árakat, és egyre több részegység lesz előfizetéses.
Vajk írta: Hallottam róla, de szvsz onnantól, ha azt mondod, nem kell több update, szépen leválasztod a hálózatról.
Ebben az a probléma, hogy max úgy tudod, hogy szétbarmolod az integrált vevőegységet. (tesla is mobilneten hancúrozik...) Onnantól kezdve meg a szoftver jelzi, hogy akkor most nem mozdul. Persze, lehet jailbreakelni. Onnantól kezdve a biztosító szerint te fizetsz mindent és mindenért IS te leszel a hibás.
Csak amíg van normál retail alternatíva. Amint nincs (DRM, lásd John Deere traktorok jailbreak-jei,) és a sajátot kivezetik, onnantól kezdve nem az, főleg nem hosszú távon. Lásd még adobe termékeket pl. :D
Jah, igen, a mostani 100 ezres opció havi 3-ért van most... azaz évi mondjuk 3 hónappal számolva ~10 év után lenne drágább, ha nem nézzük a súly miatti extra fogyasztást.
De a következő modellben már 200 lesz gyakorlatilag ugyanaz az opció, és emiatt mondjuk 4k. Aztán 5k, esetleg belépő 50k után, de már masszázzsal, további extra 20 kilóval, és a bluetooth is havidíjas lesz. Jah, és persze valamiért egyre gyakrabban kapsz masszázs hirdetéseket mióta fájós hátaddal használod. :D Persze esetleg szervizbe is gyakrabban kell vinni egy olyan alkatrészért, amit csak hurcolászol, de "nem is a tiéd".
Ennél szerintem rosszabb trendre készülhetünk, a legtöbb német gyár már most is csak az első tulajdonos érdekeit nézi (élettartam fronton) és 5-7 év után ezért kezdenek egymás után cserére szorulni főbb elemek...
Ráadásul ugye az lenne korrekt, ha az előfizetési díj összege az autó élettartamával összhangban csökkenne az idő múlásával. Nehogy már egy 10-15 éves autóban is ugyanannyit kelljen fizetni az összes extra működtetéséért.
És akkor tényleg ott van az egésznek a tetején az, hogy mi van ha egy ilyen feature elromlik, ki fizeti a javítás vagy csere költségét? Egy hűtött-fűtött elektromos bőrülés pár előre simán másfél-kétmillió forint, ha nem több. Ráadásul mi van ha olyan a hiba hogy akkor is problémát okoz, ha az aktuális tulaj nem fizet elő rá?
Én inkább olyanokra gondolok hogy pl. az elő nem fizetett feature elromlik és emiatt nem tudsz ülést állítani sem. Kanyarkövetés beragad a fényszóróban és többé nem előre világít. Stb.
Ez egy messzire vezető kérdés. Már most vannak ilyen táblafelismerő gadgetek a kocsikban, és az a helyzet, hogy eléggé felemás eredménnyel dolgoznak. Volt már, hogy elkezdett belassítani az autópályán, csak mert meglátta a párhuzamos lehajtón a hetvenes táblát. Nem hinném, hogy nagyobb balfaszkodás nélkül ez a közeljövőben implementálható.
Mint ahogy mondani szoktam, mindenre van hack - ahogy az övcsipogót is le lehet tiltani. Általában egy biztosítékot kell kivenni, de a Lexusban konkrétan ki tudtam programozni belőle (Nem. Nem az autópályán megyek öv nélkül, hanem itt a községben egy rakat esetben pár száz méterenként megállok, a jellemző sebesség pedig 30. Ki kell hajtani a hotelből, de már pittyegne, mire a kapuhoz érek, hogy kiszálljak, és kinyissam, stb)
Szóval, erre is lesz okosság, ahogy a német kocsik 250-es korlátozását is ki lehet kódolni az M packet megvétele nélkül.
Ha valamilyen oknál fogva mégis beütne a totális szigor az új kocsikban, akkor sem aggódom. Újat vegyen a halál, 2030-ban még simán megveszek egy 2021-es kocsit, 2035-40-ben meg már önvezetőt veszek napi használatra, a kis R8 meg marad szórakozni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
aha. gps, táblaolvasó, stb minden új kocsiba... kicsit sem fogja megdobni az árakat az alsókategóriában
illetve mi lesz a régi autókkal? 2025-től vihetem a bontóba, ha addig se szereltetek bele vagyonokért egy ilyen rendszert?
nemaztmondom, örülök hogy próbálják nehezíteni a notórius gyorshajtók életét, mert speciel én még a 30-as táblát is igyekszem minden mögöttem haladó örömére betartani, de félek, hogy csak vmi olyan vége lesz, amit a gazdagok simán megkerülnek, az alsó kategóriások meg fullba megszívnak. de reméljük a legjobbakat, és az értelmes, eredményes változtatást
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A német autógyárak enyhén szólva dőlnének befelé, hiszen errefelé elsősorban ők szállítják a feleslegesen erős autókat. Kb tökön szúrnák magukat a konkurencia javára. Ezt Merkelék nem fogják megszavazni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Fasza lesz ha minden egyes előzésnél pittyeg vagy elveszi a gázt az autó.
Merthogy az előzés jellemzően nagyobb tempóval történik mint a megengedett sebesség.
Valszeg egy idő után venné el, de a pittyegés fix. Akkor van gond, ha már mész egy ideje így, ő venné el, neked meg kell a kakaó. Padlógázzal felülbírálhatod, de úgy meg kontrolálatlan lesz a gyorsítás...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tipikus esete az életidegen szabályozásnak - amely szabálynak persze lennie kell, hogy erre hivatkozva ne mehessenek az emberek szabályosan kétszázzal -, amelyet ha egy innentől gépre bízol, és az betartatja, felborul a bevett gyakorlat -> hiszen mindenki tudja és alkalmazza az áthágását észszerű kereteken belül.
Persze az előterjesztés nem is azt állítja, hogy azonnal visszaveszi a sebességet - hiszen már eleve létrejöhet olyan forgalmi helyzet, amelyben a baleset csak átmeneti gyorshajtással elkerülhető.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
De kép alapján is szembetűnő. Szar hulladék SUV, betiltatnám az összeset. Semmi sem indokolja az SUV tulajok 90%-ánál ezt a böhömségi igényt, max az, hogy egy tankkal akar az utakon járni, és mindenki más dögöljön meg, vagy szimplán kompenzál.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Valójában mindenkinek elég lenne a Suzuki valamelyik modellje, mégsem mindenki Suzukival jár. Ha neked nem Suzukid van, a tiédet is be kellene zúzni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://imgur.com/CZqtBIE
Big Bizniss lehetőségek tárháza!!!!
Nem fogják olcsóbban adni. Sőt, ki se szedik, hogy ne hurcold a plusz kilókat, rontva a teljesítményt és fogyasztást. Lehet, hogy nem az első évben lesz drágább, de idővel szépen emelni fogják az árakat, és egyre több részegység lesz előfizetéses.
Ebben az a probléma, hogy max úgy tudod, hogy szétbarmolod az integrált vevőegységet. (tesla is mobilneten hancúrozik...) Onnantól kezdve meg a szoftver jelzi, hogy akkor most nem mozdul. Persze, lehet jailbreakelni. Onnantól kezdve a biztosító szerint te fizetsz mindent és mindenért IS te leszel a hibás.
Miért is? Bármilyen szolgáltatást véglegesen megvenni retail áron jóval drágább, mint rendszeres szolgáltatási díj ellenében.
Csak amíg van normál retail alternatíva. Amint nincs (DRM, lásd John Deere traktorok jailbreak-jei,) és a sajátot kivezetik, onnantól kezdve nem az, főleg nem hosszú távon. Lásd még adobe termékeket pl. :D
Jah, igen, a mostani 100 ezres opció havi 3-ért van most... azaz évi mondjuk 3 hónappal számolva ~10 év után lenne drágább, ha nem nézzük a súly miatti extra fogyasztást.
De a következő modellben már 200 lesz gyakorlatilag ugyanaz az opció, és emiatt mondjuk 4k. Aztán 5k, esetleg belépő 50k után, de már masszázzsal, további extra 20 kilóval, és a bluetooth is havidíjas lesz. Jah, és persze valamiért egyre gyakrabban kapsz masszázs hirdetéseket mióta fájós hátaddal használod. :D Persze esetleg szervizbe is gyakrabban kell vinni egy olyan alkatrészért, amit csak hurcolászol, de "nem is a tiéd".
Ennél szerintem rosszabb trendre készülhetünk, a legtöbb német gyár már most is csak az első tulajdonos érdekeit nézi (élettartam fronton) és 5-7 év után ezért kezdenek egymás után cserére szorulni főbb elemek...
Ráadásul ugye az lenne korrekt, ha az előfizetési díj összege az autó élettartamával összhangban csökkenne az idő múlásával. Nehogy már egy 10-15 éves autóban is ugyanannyit kelljen fizetni az összes extra működtetéséért.
És akkor tényleg ott van az egésznek a tetején az, hogy mi van ha egy ilyen feature elromlik, ki fizeti a javítás vagy csere költségét? Egy hűtött-fűtött elektromos bőrülés pár előre simán másfél-kétmillió forint, ha nem több. Ráadásul mi van ha olyan a hiba hogy akkor is problémát okoz, ha az aktuális tulaj nem fizet elő rá?
Avagy ki fizeti, ha a nem használt ülésfűtés zárlata miatt porig ég a kocsi / lakás? És ki fizeti használt autónál?
jah, mert olyan gyakran égnek porig a kocsik az ülésfűtés zárlata miatt :D
Telekomos alpinistának mindig van felvétel
:DD
Én inkább olyanokra gondolok hogy pl. az elő nem fizetett feature elromlik és emiatt nem tudsz ülést állítani sem. Kanyarkövetés beragad a fényszóróban és többé nem előre világít. Stb.
https://g7.hu/elet/20201017/gyorshajtasnal-idegesitoen-pittyeg-vagy-elveszi-a-gazt-minden-uj-auto-2022-tol/?utm_source=Facebook&utm_medium=referral&utm_campaign=G7o&fbclid=IwAR2GlqjLTjK0S77EssABgyDquogdLdblzX5ScdFK-2_Zo93LE9ds7pm3HXU
Kíváncsi vagyok ehhez mit szól Vajk :D
Ez egy messzire vezető kérdés. Már most vannak ilyen táblafelismerő gadgetek a kocsikban, és az a helyzet, hogy eléggé felemás eredménnyel dolgoznak. Volt már, hogy elkezdett belassítani az autópályán, csak mert meglátta a párhuzamos lehajtón a hetvenes táblát. Nem hinném, hogy nagyobb balfaszkodás nélkül ez a közeljövőben implementálható.
Mint ahogy mondani szoktam, mindenre van hack - ahogy az övcsipogót is le lehet tiltani. Általában egy biztosítékot kell kivenni, de a Lexusban konkrétan ki tudtam programozni belőle (Nem. Nem az autópályán megyek öv nélkül, hanem itt a községben egy rakat esetben pár száz méterenként megállok, a jellemző sebesség pedig 30. Ki kell hajtani a hotelből, de már pittyegne, mire a kapuhoz érek, hogy kiszálljak, és kinyissam, stb)
Szóval, erre is lesz okosság, ahogy a német kocsik 250-es korlátozását is ki lehet kódolni az M packet megvétele nélkül.
Ha valamilyen oknál fogva mégis beütne a totális szigor az új kocsikban, akkor sem aggódom. Újat vegyen a halál, 2030-ban még simán megveszek egy 2021-es kocsit, 2035-40-ben meg már önvezetőt veszek napi használatra, a kis R8 meg marad szórakozni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
aha. gps, táblaolvasó, stb minden új kocsiba... kicsit sem fogja megdobni az árakat az alsókategóriában
illetve mi lesz a régi autókkal? 2025-től vihetem a bontóba, ha addig se szereltetek bele vagyonokért egy ilyen rendszert?
nemaztmondom, örülök hogy próbálják nehezíteni a notórius gyorshajtók életét, mert speciel én még a 30-as táblát is igyekszem minden mögöttem haladó örömére betartani, de félek, hogy csak vmi olyan vége lesz, amit a gazdagok simán megkerülnek, az alsó kategóriások meg fullba megszívnak. de reméljük a legjobbakat, és az értelmes, eredményes változtatást
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A német autógyárak enyhén szólva dőlnének befelé, hiszen errefelé elsősorban ők szállítják a feleslegesen erős autókat. Kb tökön szúrnák magukat a konkurencia javára. Ezt Merkelék nem fogják megszavazni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Fasza lesz ha minden egyes előzésnél pittyeg vagy elveszi a gázt az autó.
Merthogy az előzés jellemzően nagyobb tempóval történik mint a megengedett sebesség.
Valszeg egy idő után venné el, de a pittyegés fix. Akkor van gond, ha már mész egy ideje így, ő venné el, neked meg kell a kakaó. Padlógázzal felülbírálhatod, de úgy meg kontrolálatlan lesz a gyorsítás...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ööö, nem rémlik olyan szabály a KRESZ-ből, hogy előzés közben átléphetnéd a sebességhatárt...
Tipikus esete az életidegen szabályozásnak - amely szabálynak persze lennie kell, hogy erre hivatkozva ne mehessenek az emberek szabályosan kétszázzal -, amelyet ha egy innentől gépre bízol, és az betartatja, felborul a bevett gyakorlat -> hiszen mindenki tudja és alkalmazza az áthágását észszerű kereteken belül.
Persze az előterjesztés nem is azt állítja, hogy azonnal visszaveszi a sebességet - hiszen már eleve létrejöhet olyan forgalmi helyzet, amelyben a baleset csak átmeneti gyorshajtással elkerülhető.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tehát ha a 90 es táblánál valaki 76 al döcög előtted tizen kilómétereken át akkor azt nem előzöd meg és vígan követed végig?
20 km/h sebességkülönbség nem elég?
Nézd el neki; jogász, nem matematikus ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=2mk1-Oq5FLo&feature=emb_title
Édes istenem... És ilyeneknek megadatik, hogy ilyen verdát vezessenek.
Már akkoriban is gondok voltak a megbízhatósággal, de legalább könnyű volt tankolni
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=vsGrFYD5Nfs
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Old videó. De ez kamu ugye? :D
Mert gondolod, hogy odaadta a kocsit az asszonynak?
Vajk is felült a woke vonatra. :-D
https://www.theverge.com/2020/10/19/21522959/cadillac-escalade-2021-firs...
Képek alapján nem olyan szembetűnő, de hatalmas autó.
Álltam régebbi típus mellett. A motorháztető a mellkasom magasságában volt. 188cm vagyok.
De kép alapján is szembetűnő. Szar hulladék SUV, betiltatnám az összeset. Semmi sem indokolja az SUV tulajok 90%-ánál ezt a böhömségi igényt, max az, hogy egy tankkal akar az utakon járni, és mindenki más dögöljön meg, vagy szimplán kompenzál.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
https://hvg.hu/cegauto/20201020_700_loero_es_zold_rendszam_itt_a_porsche_panamera_turbo_s_ehybrid
Na erre vagy Q8-ra cserélném verdát <3
Valójában mindenkinek elég lenne a Suzuki valamelyik modellje, mégsem mindenki Suzukival jár. Ha neked nem Suzukid van, a tiédet is be kellene zúzni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/2007/20200701suzuki-across2.jpg