Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ScvcBZKAqIw&t=61s
Ugyan nem én játszottam vele, de nem találtam neki jobb topicot.
GOTY :D

Choose your next words with excpetional care!


pme képe
pme
Donator

Watch Dogs 2
avagy
Hogyan lehet így elkúrni egy játékot, amiben ekkora potenciál van(lenne).

Negatívumok számomra:
1. A főhős egy igazi nyomorék, egyszerűen nem lehet azonosulni vele. Minden nagyon píszí, meg minden karakter naonnaon swag, de ez így egész egyszerűen undorító. Egy sima karaktergen lehetőség sokat dobna a játékon szerintem. Na mindegy, lépjünk túl ezen.
2. A világ egész jól felépített, de üresnek hat sokszor számomra, valahogy nem sikerült a GTA által felhúzott szintre emelni, pedig látszik, hogy azért törekedtek volna rá.
3. A story még elmenne szódával, de a klisés csapattagok és a ripacskodás meg az erőltetett csúnya beszéd sokat elvesz belőle, pedig amúgy érdekesnek mondható.
4. A harcrendszer katasztrófa, értem én, hogy lopakodni kell, de ebben a formában ez így kurva szar. Fegyverek vannak benne, de kb minek, értelme a kábítópuskának van csak, legalábbis én ezt használtam szinte kizárólag, ha használtam fegyvert egyáltalán.
5. A hackelés rész egész jó, szórakoztató, külön fun, mikor ráküldesz két bandatagot az ellenséges bázsra, aztán távolról egy biztonságos helyen ülve figyeled a drónoddal, hogyan irtják egymást. És ezt váltogatod egymás után, míg megtisztul a terep, néha váltogatva a rendőrökkel, mivel őket is ráuszíthatod kb bárkire.
6. A közlekedés, vezetés olyan szinten szarul irányítható, hogy inkább hagyjuk is. Elvileg menekülés közben lehet hackelni az utcán levő lámpákat, meg csőrobbanásokat csinálni, de kicsit nehézkes és értelme se nagyon van, annyira csal az AI. :D Ja, a robbanások, hát az is megér egy misét, annyira hatástalanok vagy kis hatásfokúak, van de csak épp, hogy legyen, mert kérték, az az érzésem. Amikor meg az AI simán belesétál a 20 centis lyukon lángolva ömlő gázlángoszlopba, és nézelődik benne, az kabaré. Ugyanez az utcán felrobbanó csatorna is, látványos robbanást okoz, de ha nem konkrétan felette/mellette van valaki, akkor semmit nem ér. Értitek, közvetlen közelről megahalálos a robbanás, de egy autónyira tőle senkinek még a haja szála sem görbül. :D
7. Az online játékosok folyamatosan felhackeltek, mert nem tudtam, hogy alapból összerak velük a játék, így kikapcsoltam a francba ezt a featuret.
8. Fizika, ja az nincs. :D
9. Checkpointrendszer van, de igazából szinte mindig teljesen elölről kell kezdeni az egész pályát, mikor meghalsz. Köszi, ubisoft.

Prok:
1. Élvezetes free run mód, szórakoztató hackek vannak benne, egész vicces jelenetek tudnak kijönni belőle, mikor random járőkelőkre uszítasz rendőröket és bandatagokat, és random háborúk indulnak az utcán kb a semmiből. Talán ezen szórakoztam a legjobban.
2. A küldetések viszonylag egysíkúak, általában törj be - törd fel - töltsd le - menekülj a koncepció, de a sokféle megoldási lehetőség szórakoztatóvá teszi.
3. A ruhákat külön ki kell emelnem, nagyon profin meg vannak csinálva és sokféle is van. Jó, nagyrésze ilyen hipszterkcsg maskara, de akkor is szépek.
4. A story rész egész szépen rámutat napjaink aktuális IT problémáira, mint adatgyűjtés/profilozás/személyes szabadságjogok megsértése, emiatt megérte végigjátszani. Mondjuk tele van klisékkel, de akkor is.

Remélem az ötödik-hatodik részre beérik majd, mert láthatóan sokat fejlődött a förtelmes első részhez képest, de ez így még mindig csak meh. Vagy akkor már alakíthassak benne egy hacker-rambot és kedvemre gyilkolhassak, robbangathassak a városban, és nem is kell bele semmi más onnantól.



Azt hallottam, hogy csak 1 pálya van az egész játékban, a Föld.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Dishonored 2

Ez is régóta a listán volt már. Az ilyen folytatásoknál mindig az a problémám, hogy már rég efelejtem az előző részt, mire hozzákezdek, és csak halvány elmlékfoszlányokból kellene tudnom, hogy miről beszélnek, meg ki kicsoda.

Itt azért van kis bevezető, ami összefoglalja az előző rész eseményeit, és szerencsére nem is nagyon kell hozzá.

Tetszik, hogy a játék sok alternatív lehetőséget ad. Egyrészt, hogy kivel játszol, illetve Emilynél még azt is, hogy Power-ek nélkül játsz. Ez arra utal, hogy a pályákat nagyon odafigyelve tervezték meg, hogy különböző játékstílusokkal is lehessen teljesíteni. Sajnos aligha lesz időm kipróbálni alternatív játékstílust, esetleg 1-2 pálya erejéig fogom csak.

Tetszik, ahogy a világ és az NPC-k kinéznek. A festmények nagy részét azonnal elfogadnám a falamra, nagyon jók a portrék és az egyéb képek is. Az egyetlen problémám a világgal, hogy nem lehet semmit csinálni a lámpákkal. Nincs egy villanykapcsoló, nem lehet széttörni/szétlőni/felrobbantani a világítótesteket (a gyertyákat el lehet fújni, de azok általában olyan helyen vannak, ahol amúgy sincs senki).

Na nem mintha szükség lenne rá, a játék elég könnyű, főleg, ha powereket használ az ember. A vége felé azt vettem észre, hogy van 13 el nem használt rúnám (amiből Powereket lehet venni), mert nem volt rá szükségem, az a pár power, ami addig megvolt, bőven elég volt mindenre.

A Bonecharmok (afféle mágikus talizmánok, amik bónuszokat adnak) felemásak, némelyiknek semmi értelme, mások meg nagyon durvák. Pl. van egy, amivel Manát tudsz regenerálni ha víz alatt vagy. Kipróbáltam, baromi lassú, és nagyon ritkán vagy víz közelében. Ezzel szemben van egy másik, ami víz ivásakor regenerálja a manát. Majdnem minden házban vannak vízcsapok, és pár másodperc alatt maxra tudod tölteni a manát. Ég és föld a két Bonecharm hasznossága között a különbség. Az utolsó pályákon már nem találtam olyat, amit becseréltem volna a meglévők helyett.

Próbáltam gyilkolás nélkül végigcsinálni a pályákat, a vége felé már többször sikerült is. Az viszont nem ment, hogy soha senki ne vegyen észre engem, vagy egy leütött embert (pedig gondosan elpakoltam őket, hogy ne legyenek szem előtt). Mondjuk ebben erősen körzejátszik, hogy szinte mindenkit leütök, nem csak azt a pár embert aki a célpont felé útban van, mert szeretek végigkutatni mindent. :) Az is jó, hogy az adott pálya célpontját nem feltétlen kell megölni (bár néha jobban járt volna úgy). Az mondja egy hint, hogy változnak a szövegek is, meg az emberek viszonya hozzád, ha agresszívabban játszol. Nem próbáltam még.

A pályán mozgás felemás. Alapvetően oké, de a felmászás dolgokra nehézkes. Az a megszokott, hogy nyomod az előrét, ugrasz, és a karakter felhúzza magát a tetőre vagy akárhova. Itt meg az előre gomb eléggé ellehetetleníti ezt, felfelé kell nézni és álló helyzetből ugrani a biztos sikerhez. Egy üldözéses szituban nagyon nem megy a parkőr (vagy sokkal többet kell gyakorolni).

Nagyon jók a pályák, kettő különösen tetszett, a gonosz tudós mechanikus, folyamatosan változó háza, illetve az épület, ahol a fényes múlt, és a lepusztult jelen között váltogathatsz, és befolyásolhatod a jelent a múltban végrehajtott cselekedetekkel.

Nagyon jó kis játék.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Nagyon jók a pályák, kettő különösen tetszett, a gonosz tudós mechanikus, folyamatosan változó háza, illetve az épület, ahol a fényes múlt, és a lepusztult jelen között váltogathatsz, és befolyásolhatod a jelent a múltban végrehajtott cselekedetekkel.

Ja, mert kb ez a ket palya ami ertekelheto az egesz jatekbol.



Ma fejeztem be az alap Doom4-et. Hát ez murva jó volt. Ultra violencen jópárszor meghaltam, de azért elég táp lett a Doomguy a végére, a páncélját kimaxoltam, a fegyverei zömét is. Lenyomtam még pár kommunity pályát is a végén.

Szerintem méltó folytatása lett a brandnek!

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Pár napja fejeztem be a Ghost of Tsutshimát és nekem is az év játéka eddig. A Witcher 3 kivételével minden open world játékot meguntam egy idő után és bár a végére már itt is fáradás jelei mutatkoztak, de még így nagyon élveztem a végét is. Sokkal jobban mint bármelyik open world AC-t.

A világ csodásan nézett kis magát a japán kultúrát is szinte hibátlanul átadták, bár 1274-ben még éppen csak az "elején" tartottak a szamurájok korának, szóval a játékban bemutatott kiforrott szamuráj kultúra inkább a már klasszikus Edo korra volt (1600+) volt jellemző mint 13-ik századra, de ennyi csúsztatás még belefért.

Egyedül azt sajnáltam, hogy nem voltak igazán nagy városok, bár egy nem túl sűrűn lakott szigeten egy mongol invázió kellős közepén ez teljesen érthető volt. És ha már AC... A Ubisoftnak nem kell már megcsinálnia az AC japánt mert már kész van. :)

A lopakodás szerintem egészen jól meg volt csinálva és szerencsére nem erőltették. Én általában kombináltam a két stílust. Megérkeztem full szamuráj harci díszben egy mongol területre majd a standoffal megöltem 5 ellenfelet (lehet fejleszteni). lekardoztam a közelben lévőket majd pedig a lopakodó gúnyát felhúzva váltva szedtem ki az erősebb ellenfeleket, és szabadítottam ki a túszokat majd végül ismét szamurájként hívtam ki a maradékot. Külön tetszett, hogy ha egy népesebb tábor kipucolása volt a cél, akkor amikor már csak 4-5 ellenfél maradt azokat ki lehetett egyszerre hívni, és így nem kellet még +5-10 perceket eltölteni az "elbújt" ellenfelek kiiktatásával.

Ami nem tetszett, hogy nagyon sok küldetés egy kaptafa volt. Játék közben nem zavart de nagyon hasonló volt mindegyik. Szintén kár volt, hogy a kipucolandó mongol táborok is sokszor egy kaptafára épültek fel, pedig voltak érdekesebb táborok is (Hajógyárak, Fatelepek) amiket egész más élmény volt elpusztítani, de összesen 1 hajógyár és 1 vagy 2 fatelep volt a az EGÉSZ játékban. A többi 20 tábor meg egykaptafa volt.

Ha egy kicsit megerőltették volna jobban magukat és ha csak még 2-3 hajógyárat meg fatelepet raktak volna be a tökegyforma mongol helyőrségek helyére máris jobb lett volna az összhatás.

Ezzel szemben a gyüjtögetős, haikus, szentélyes kihívások igazán kellemesre sikerültek. Más játékokban megunom őket, de itt még negyvenedjére is szívesen követtem a rókát, vagy a madarakat, várva hogy hova jutok. A történet igazán érdekes és japán volt viszont ahogy haladtam előre

ShowHide spoiler #SPOILER

A végével kapcsolatban is így éreztem.

ShowHide spoiler #FIGYELEM VÉGE SPOILER

Ettől eltekintve szerintem remek játékot tett le az asztal a Sucker Punch. Egy esetleges az anyaországban játszódó második részre tuti vevő lennék. :)

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



- bár a végére már itt is fáradás jelei mutatkoztak
- de ennyi csúsztatás még belefért
- Egyedül azt sajnáltam, hogy nem voltak igazán nagy városok
- Ami nem tetszett, hogy nagyon sok küldetés egy kaptafa volt.
- Sajnos nem igazán... (spoiler1)
- tulajdonképpen mégis csak... (spoiler2)

"Ettől eltekintve szerintem remek játékot tett le az asztal a Sucker Punch."

rwurl=https://assets.change.org/photos/9/tn/yn/patNynfLXbZjofJ-800x450-noPad.jpg



Tudom, furcsa de az összhatása valahogy mégis nagyon megragadott. Bár egykaptafa volt de a 20-ik mongol tábort is ugyanolyan lelkesen takarítottam ki, mint az elsőt.

Valahogy csak úgy jó volt játszani vele és ezek a hibák játék közben nem voltak olyan hangsúlyosak, csak az egész vége után gondolkodtam el rajta.
Valahogy nagyon Zen volt játék. Jó volt vele játszani. Megnyugtató.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)


Lou képe
Lou
Donator

rwurl=https://youtu.be/7cWWYue45Vs
Jót nevettem.
Kényszeres gyűjtögetés mániában szenvedőket maximálisan kielégítik (/megdolgoztatják) úgy nézem :D

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Hát ja, már csak a szar maradt. De azok között is van király szar!



Witcher 3: The Wild Hunt GOTY

Nyilván mindenki és a nagyanyja is játszott már vele, én most értem a végére. Alapvetően nagyon jó játék (azt nem mondanám, hogy a legjobb cRPG, de egyértelműen dobogós), címszavakban a lényeg:

Pozitívumok:
- grafika
- hangulat és világ
- karakterek
- hangok és VO --> minden karakter zseniális
- Bloody Baron quest és még néhány, igazán jól eltalált darab

Ezek mind csillagos 5-öst érdemelnek.

Ellenben a negatívumok:
- zene: semmitmondó, blőd, unalmas. A játék leggyengébb pontja talán.
- néhány debil és/vagy összecsapott, töltelék és totál fölösleges mellékküldetés
- bugok (még mindig!), ordenáré mozgás/irányítás sokszor
- bizonyos esetekben meg van kötve a játékos keze, elvész a szabadság illúziója (= lusta fejlesztők)
- a játék vége borzasztó módon elkapkodott és összehányt, a lezárás egy vicc. Ez óriási negatívum és csalódás is egyben.
- nem csinálnak több részt/folytatást (pedig rengeteg és óriási potenciál lenne akár pl. Vesemir, Lambert, Ciri vagy kvázi bármelyik jelentősebb NPC történetében, 8-10 órás DLC formájábn akár). Helyette jönnek a mobilos meg egyéb szarok... gg.

Blood and Wine DLC
Nagyon bejött Toussaint a maga szaturált színvilágával és a lovagi eszmékkel, komikus volt nem egy párbeszéd itt is. Jók voltak a különféle játékmechanikai újítások, csak megint a lustaság miatt rohadjanak meg: ezeket az alapjátékba is át lehetett volna vezetni, ha már egyszer GOTY változat... A történet sem rossz, sőt. Ellenben a végét itt is hányadék módon összecsapták, száradjon le a kezük érte.

A Hearts of Stone DLC az utálnivaló NPC-k és a debil megoldások/szituk miatt kimaradt. Talán majd egyszer pótolom, bár nem érzek rá késztetést.

Non serviam



A zenékkel kapcsolatban nem értek egyet. A soundtrack egyes számait azóta is hallgatom.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



+1, de ízlések és pofonok.



idekívánkozik
rwurl=https://i.imgflip.com/2kkbhh.jpg



Jaja. Számomra a zenék a Witcher 3 egyik csúcspontja. :)

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Persona 5

Nem játszottam egyik korábbi résszel sem, csak annyit tudtam róla, hogy ez is az egyik híres sorozat konzolon.

A játék 20xx-ben játszódik, Japánban. A karakterünk egy 16 év körüli diák, akinek van priusza, mert megvédett egy nőt, akit éjjel az utcán molesztált egy fickó. A támadó viszont valami fejes volt, és úgy intézte a dolgot, mintha a főhősünk támadta volna meg őt. Felfüggesztett büntetést kapott, és új iskolába kellett mennie.

Itt már első nap problémák támadnak, mert hősünk hallucinálni kezd, és furcsa dolgokat lát. Konkrétan az iskola helyén egy középkori várkastélyt talál. Itt a páncélos katonák el is fogják, tömlöcbe vetik, majd egy fura figura kezd beszélni hozzá, aki úgy néz ki, mint Danny Devito Penguin-ként. Van vele két hatéves kislány is, akik elvileg börtönőrök...

Szóval a szokásos japán történetkezdés. :) Persze kiderül, hogy speciális erőnk van, meg hogy mifene a Persona, de ezeket nem részletezem, mert ezt is japán módra túlbonyolítják.

Van egy naptár, elvileg minden nap több részre van osztva. Reggel, Délelőtt, Iskola Után, Este, meg néha egy-egy extraidőpont, mint ebéd. A cselekedetek időbe kerülnek, szóval elvileg menedzselni kellene, hogy mikor mit csinálsz. Ezernyi lehetőség van, különböző képességfejlesztések, munkák, NJK-kal kapcsolatépítés, kraftolás, stb.

Azért elvileg, mert sajnos közel sem ilyen szabad a játékmenet. Pl. reggel semmit nem tudsz csinálni, azonnal az iskolába mégy. Esetleg ha véletlenül van ülőhely a metrón, és van könyved, akkor olvashatsz (képességfejlesztés). Az iskolában néha kérdez a tanár, ha jól felelsz, akkor az is képességfejlesztés, de általában rögtön Iskola Után-ba kerül az időpont. Itt kicsit el szokta engedni a kezed a játék, de csak látszólag. Ha pl. van valami fontos cél, akkor csak azzal foglalkozhatsz. Pl nem mehetsz be egy boltba, nem gyakorolhatsz valamit, stb. Az Este még szigorúbb, eleinte még a lakóhelyedről sem léphetsz ki. Például elvileg tud a karakter kávét főzni (mana pósön), mert egy kávézó padlásterében lakik. Több, mint 2 hete (!!!) nem sikerült ezt kipróbálni, mert mindig a padlástérbe tesz vissza a játék a nap végén, és nem enged lemenni a földszintre.

Ez egy eléggé idegesítő tulajdonsága a játéknak, valószínű emiatt fogom abbahagyni. Semmit nem tudsz megtervezni előre, mert nem tudod, hogy mikor kegyeskedik a játék hagyni, hogy azt csináld, amit akarsz. Pl. vállaltam egy mellékállást. A naptárban benne van, hogy melyik napokon lehet menni dolgozni. Most épp vizsgák voltak az iskolában, így egymás után volt 4 nap, amikor még az alvás gombot se lehetett megnyomni, csak jöttek egymás után a napok. Máskor persze lehetett menni iskola után dolgozni.

Ez azért is szupergáz, mert a nagy objektívák időhöz vannak kötve, x napon belül végre kell hajtani. Ezek ilyen nagy danzsönök, amiket rétegről rétegre kell felgöngyölni, és ha nem vagy szupergazdag (és az elején persze nem vagy), akkor a HP/SP fogyásával szünetet kell tartani, szóval több napig tart végigcsinálni. Közben meg pótolni kell a gyógycuccokat, meg a speciális felszerelést, de kraftolni például csak olyan napon lehet, amikor nem mentél dandzsönbe. Sokszor beesnek alternatív lehetőségek is az idő hasznos eltöltésére, máskor meg a betervezett tevékenységed felülíródik a sztori miatt.

Ha nem lenne ez a folyamatos erőltetése az eseményeknek, egész jó játék lenne. A sztori összetett, a karakterek a főhős kivételével (akinek nincs hangalámondása valami hülye dizájn döntés miatt) érdekesek (pl a macskaszerű lény, ami mikrobusszá tud változni...). A harcrendszer kicsit hasonlít az FF-éhez, felváltva lehet támadni, és egyéb akciókat végrehajtani. Ez is bonyolult tud lenni, a legfontosabb elem, hogy megtaláljuk mi az ellenfél gyenge pontja a sokféle sebzéstípus közül. Fontos segítőink a csatában a Perszónák, amik fura kinézetű lények, rajtuk keresztül lehet varázsolni (a karakterek csak ütni és lőni tudnak). A Perszónák menedzselése, felkutatása, fejlesztése, ötvözése központi elem a játékban, van vagy 200 féle.

Még játszom valameddig, de ha továbbra is ennyire kötött marad a naptár, akkor sajnos kuka lesz. Kár lenne érte.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Én a 2. dungeon végéig bírtam amíg el kellett küldeni a calling cardot, tetszett, de annyira szétvitte az agyam az "iszok egy juice-t és elmegy a TELJES NAP" hogy inkább abbahagytam. Láttam miért jön be ez sokaknak, de nekem annyira nem ül ez a fajta játékmenet. Meg ugye 1 óra játékra jut 6 óra beszélgetés ami szintén nagyon jó csak annyira azért nem. 250ezredjére ez se jött már be annyira:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Ec4YbVP9R-A

:D

Pedig alapvetően jópofa a concept és a karakterek is bejöttek.



Tshushima kérdés: az explorer skillekre érdemes költeni, vagy az utazóruhával el lehet érni ugyanazt a hatást? (irányított keresés gyűjtögethető cuccokra)



Deliver Us The Moon

Az utóbbi időben rámentem a nyugisabb, mászkálós single player játékokra. Az Alien: Isolation, a Call of Cthulhu után most egy szoftosabb játékra esett a választásom, ha már amúgy is felkerült Xbox Pass for PC-re, ez pedig a Deliver Us The Moon. Minden percét élvezem. Változatos játékmenet, jópofa fejtörők, kiváló irányítás, fantasztikus grafika és zene, izgalmas történet. Nem túl hosszú játék, pont annyi van benne, ami kell.

rwurl=https://youtu.be/1vRJqJhVjRk



Kimondottan jó játék volt, magam is a GamePass-ben találtam rá és nem bántam meg azt a pár órát, amit rászántam.
A fent említetteken kívül az űr és a Hold fizikája is baromi jó volt szerintem.



Én mindig az utazós ruhában nyomulok, egy két párbajnál veszem csak át valamelyik másik gúnyát vagy ha standoff van a Sakai páncélt. Így ritkán fordul elő, hogy valami kimarad.

Jó lesz az.



Darksheer írta: Tshushima kérdés: az explorer skillekre érdemes költeni, vagy az utazóruhával el lehet érni ugyanazt a hatást? (irányított keresés gyűjtögethető cuccokra)

Az utazós ruha a legtöbb helyet (templom, tücskök, feljegyzések,ereklyék) mutatja de a hőforrások/gyakorlók srt-ket nem. De ezek a szélskillek nélkül is könnyen megtalálhatók. A madarak nagyon sokat segítenek ilyen helyzetben + sokuk már messziről észrevehető.

Én csak akkor raktam a kereső "szelekre" amikor már minden más skill betelt szóval gyakorlatilag a játék végén. Ha egy kicsit is nyitva tartod a szemed és szeretsz felfedezni az utazó ruha bőven elég.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Persona 5 - PS3

Pár kiegészítés.

Abbahagytam, mert ennek a játéknak a készítői is úgy érezték, hogy inkább filmet akarnak csinálni, nem játékot. Tulajdonképpen egy interaktív regény, ahol alaposan elrontották, hogy hol húzzák meg a határokat.

Itt főként arra gondolok, hogy a játék ad egy célt, amit el kell érni, pl. menj el az iskolába. Utána átadja neked az irányítást, mászkálhatsz az utcákon. Viszont az égadta világon sehová sem tudsz bemenni, azonnal kapod a figyelmeztetést, hogy "Ho-hó, iskolába kéne menni! Erre most nincs időd!" A játék tehát nem adja meg a lehetőséget, hogy elhibázd a dolgot, bekényszerít a folyosóba. Közben meg azt az illúziót próbálja fenntartani, hogy szabadon mehetsz bárhová.

Nálam itt bukott el a játék, de nagyon durván. Gyakorlatilag egy általad ismeretlen dramaturgiát kell követned, amire próbálgatással lehet rájönni. Ide beenged a játék? Ezt most megtehetem? A válasz az esetek 95%-ában: Nem, menj máshova, aludj, stb.

Állítólag a PS4 verzió kicsit jobb ezen a téren, de nálam már elvágta magát ez a sorozat (egy fórumon utánakérdeztem a P4-nek, az is folyosóba kényszerít).

Másik dolog, ami arra utal, hogy filmkészítői ambíciói vannak a készítőknek az, hogy nem lehet hangerőt állítani. Ugye teljesen természetes, hogy az ember be tudja állítani a játékokban legalább a Zene és a Hangeffektek hangerejét. Itt még ez sincs (hasonlóan az MGS5-höz).

Azt se szerettem, hogy nem lehetett átugrani a harc végi animációt, ami meglehetősen hosszú.

Kár érte, mert egyébként érdekes játék lenne. Majd egyszer lehet "végigjátszom" YT-on, azt lehet tekerni.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Hosszú, részletes Iron Harvest review Arch-tól
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RUq5-DkF68Y
Én ennyire nem vagyok tőle elájulva mint ő, de korántsem rossz, valóban.



Láttam már pár közvetítést 2v2-es meccsekről, nem vagyok hasraesve tőle. Sem a grafikájától, sem a játékmenettől.

Nincsenek kifejezetten hard counterek. Az AT gun 4 fős személyzetét jó 20mp-ig tartott leküzdenie a full létszámú shotgunos egységnek, miközben az AT képes volt 2 főt kilőni közülük.

A mechek átgázolnak az AT ágyúkon mint fos a libán, a heavy mortarok nem találnak el semmit, de ha igen, akkor is csak valamennyi health damaget okoznak. Szóval nem kifejezetten counterelik az AT-t, ami meg egyáltalán nem countereli a nehét mecheket.

Talán az MG egyedül, ami countereli a könnyű gyalogságot.

Szóval jópofa RTS, de ha valaha is játszani fogok vele, plafonon a sztorit viszem végig, de ember ellen nem fogom az időmet tölteni, akkor inkább Coh 1-2.

A nehéz mechek designja nem túl fantázia dús. 2-4-6 lábon járó kibaszott nagy bádogdobozok. Lehet, hogy rombusz alakú, lehet hogy négyzet, lehet, hogy téglatest. Sok ágyú van mindenfelé, vagy csak egy nagy. Esetleg lángszóró, vagy nagy kaszaszerűség.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése


Boz képe
Boz

+1
Néztem, hogy egyik oldalon vannak valami jetpack-es páncélozott gyalogos egységesek közelharci penge(?) fegyverekkel.
Ránézésre azt várnám, hogy akkor ezek mint kés a vajon átmennek a gyalogsági egységeken.
NOPE. Ők inkább anti mech és gyalogos osztag szinte be is darálja őket. Ok :D

Meg egyéb dolgok, retreat ugyanolyan gyors mint rendes mozgás. Hős egységek ostoba képességekkel(vmi irányíthatatlan tigris futkározott non-stop szétcsapva gyalogságot..?)

Szal szerintem jól néz ki, de összecsapott átgondolatlan cuccnak tűnik. Viszont látok reményt arra, hogy kipofozzák.

Éljenek a videojátékok!



Ja igen, Coh1-ben a retreat alatt alig lehetett eltalálni a gyalogosokat és egész gyorsan hazafutottak. A Coh2-ben ezt nerfelték, gyorsan futnak, de kevesebb védelemmel futnak.

Itt szinte ugyanolyan gyorsan mennek, mintha kézzel azt mondanád, hogy move és klikk a bázisodba. Azzal a különbséggel, hogy nem tudod az útvonalukat a parancs kiadása után módosítani és különösebb védelmet sem élveznek a futás közben. Mondjuk nem nagy kaland, mert egyébként is lassan halnak a unitok.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése


Boz képe
Boz

Children of Morta

Szokásos rougelike hack and slash izé, 2 player co-op opcióval és kicsit mélyebbre vett narratívával és sztorival. Már régebben megakadt a szemem rajta, ami érthető is, mert elég szép darab:
rwurl=https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/330020/ss_a4ce585c6746...

Viszont, most feldobta a Steam az új DLC-t, a Paws and Claws-t, aminek bevételének jótékonyságra megy, úgyhogy be is zsákoltam a játékkal együtt(ami persze le is volt árazva épp).
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=HYdBAMT_GcY

Maga a játék egy családot követ a végítélet idején amikor sötét gonosz szörnyek jelennek meg a világban és minden megkorrumpálódik. (Kicsit Diablo feeling, vizuálisan is)

Persze nem átlagos család, hanem Morta hegy őrzői, ahol Ou, a hegyi isten, nyugszik. Hogy felkeltsük, három szellemet kell szép sorban kiszabadítani, ami 3 külön területet jelent(szürke barlangok, sivatogos város és ipari/gépes fekete barlangok :)). Ezek a területek is részekre vannak bontva, amik 2-3 pályából állnak, majd egy boss a végén.
Egy ilyen pálya sorozat tudható be egy "run-nak". Értem ez alatt, hogy az ott megszerzett item-ek és gem-ek(ezekből lehet itemeket venni boltban, vagy spéci ládákat kinyitni) nem vihetőek tovább a következő menetre, a boss legyőzése után haza vezet az utunk és elvésznek.

A szinteken kívül két dolgot visz tovább a játék, az egyik a pénz. Ebből lehet otthon fejleszteni max életerőt, sebzést, dodge chance-t, crit chance-t, gold drop ratet, exp gain-t meg mindenfélét.
A másik, pedig a pályákon random található kis események "következményei". Például egy kis robotot terrorizálnak a többiek és ha megmentjük, haza jön velünk(meg kapunk egy szép itemet).

rwurl=https://imgur.com/SiUJKh0
Valahogy így néz ki egy jobb run a boss előtti ajtóban állva. :)

Pályák darálását néha megszakítja egy-két sztorival kapcsolat kis történés is, a korrupció terjedő jelei az otthonunk körül, a család kis élete stb.

A játékmenet egyébként egyszerű, minden karakternek van egy bal egérgombos ütése/lövése, egy jobb egérgombos területi képessége, valami spéci a shift-en, és egy változó számú szóközös "evade" elugrása.
Ezek még variálódhatnak ahogy nő a karakter szintje, például az ütögetős monk karakter később ha duplán nyomja az evade-t, akkor a másodiknál körülötte stun-ol és sebez mindent.

Karakterek elég változatosak, pajzsos kardos apuka, aki blokkolásra épít, idősebb lánya íjjal, akinek mechanikája arra alapszik, hogy mozog-e lövöldözés közben vagy egy helyben áll. Fejlesztésük szokásos skill tree szerint megy, minden szintlépésnél kap egy pontot, ugyanaz a képesség fejlesztése először 1 pont ba kerül, aztán 2, aztán 3 és így tovább. Adott mennyiségű pont elköltése után(vagy hát szint elérésénél) feloldódnak minden karakterre ható bónuszok, például az íjásztól minden karakter gyorsabban mozog, vagy ha épp levernének minket akkor egy másik családtag beugrik pár pofont leosztani a monsztréknak.
rwurl=https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/330020/ss_ccd961e728c1...

Összeségében egy jópofa játék, kb 11-12 óra volt végignyomni normal fokozaton. Néha szidtam picit, mert szokni kellett, hogy ha már ütök vagy jobb egerezek akkor az evade nem tudja megszakítani az animációt, és sok szörnynek van egy olyan jó szokása, hogy még range-en kívül megállnak, és aztán, egy kis ugrós támadással esnek a karakteremnek.

Mellesleg adtak az ellenfeleknek egy kis észt is, és nem mindig egy kupacban zuhannak rá a játékosra, hogy egy szimpla bal egérgomb végigpofozzon mindenkit, hanem megpróbálnak körbevenni egy kicsit, ami elég necces szituációkat tud okozni mikor ezt a kis ugrós támadást tolják három irányból három időben és még egy mágus hátrébb egy falat is rakott a seggedbe, egy másik meg épp sebző rúnákat varázsol a lábad alá. :)

Ja, és a boss-ok is egész változatosak, van amelyik egészen könnyű, de van aminek többször neki kellett futnom. Igazából egy kis célzott dmg/hp upgradelés otthon és megfelelő karakter(pl szerintem a verekszős monk csávó és dupla tőrös srác egyszerűen erősebb, mint a többi) választással sima.

7 vagy 8/10 mert azért lehettek volna változatosabb ellenfelek, pl első barlangok csontijai csak újra lettek rajzolva múmia meg robot emberként a későbbi pályákon.

Éljenek a videojátékok!



Illetve a legfontosabb dolog kimaradt: erosen epitenek a karakterek rotaciojara, egyreszt egy map utan serulnek az eppen hasznaltak ezert muszaj pihentet vinni vagy szopni a debuffokkal, masreszt meg az unlockok nagy resze az egész csaladot segiti szoval muszaj mindegyik karakterrel jatszani ami nem igazan jott be néha.

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!