Jelenlegi hely

Point & click kalandjátékok

Utolsó bejegyzés

Point & click kalandjátékok

GOG topik kezdet kisiklani úgyhogy akkor nesze legyen külön topikja. Szóval az inditattás az volt, hogy most már majdnem minden klasszikus Lucasfilm/Lucasarts játék elérhető lassan Steam és/vagy GOG-on. Aztán elkezdtem filózni, hogy voltak még frankó kalandjátékok, amik kevésbé ismertek pedig a maga idejükben azok is nagyon hangulatosak voltak.

Ilyenek pl a Delphine Software játékai de voltak amolyan horror kalandjátékok is mint pl az Elvira.

Itt találtam egy egész jó kiindulási listát, hogy felfrissítsem az emlékezetemet.

http://en.wikipedia.org/wiki/ScummVM

Kéne valahol ehhez mérten valami masszív ScummVM mega pack, ami tartalmazza az összes támogatott játékot is :)

Aztán most megint eszembe jutott, hogy volt egy sci-fi témájú (és akkori világhoz képest) eléggé véres kalandjáték is. Asszem az inkább ilyen izometrikus 3rd person nézetű volt, szintén Amiga rémlik és kicsit ilyen bodysnatcheres témájú / jellegű volt. Na erre sem fogok ennyiből rájönni...

Szerkesztette: Strato - 2015 ápr 08


Aztán most megint eszembe jutott, hogy volt egy sci-fi témájú (és akkori világhoz képest) eléggé véres kalandjáték is. Asszem az inkább ilyen izometrikus 3rd person nézetű volt, szintén Amiga rémlik és kicsit ilyen bodysnatcheres témájú / jellegű volt. Na erre sem fogok ennyiből rájönni...

Ha! Köszönöm internet, hogy ezt is megfejtetted: Szóval Dreamweb volt a játék neve és amire emlékszem ez is frankó volt.

http://en.wikipedia.org/wiki/DreamWeb

Ráadásul freeware a játék és tölthető is a ScummVM oldalról úgyhogy le is rántottam. Majd egyszer belenézek, hogy mire emlékszem.

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

DreamWeb? Dejszen azt ismerem! Nem játszottam mondjuk végig, az atmoszférikus zene megmaradt bennem. Érdemes egyébként elolvasni játék előtt a Diary of a Madmant is. Természetesen most a játékhoz mellékeltre gondolok (a ScummVM-es hez nem tudom, hogy jár-e), de nyilván a "Gogoly Mihály"-féle is megér egy kört, már csak az inspiráció ürügyén is.

Sors bona, nihil aliud.



Tag vagyok a ScummVM-nél, szóval inkább ezt a listát nézd, gyakrabban frissítjük: http://scummvm.org/compatibility/ :)
(Bár ahogy nézem most a rendes Wikipedia szócikkünk is szépen rendben van tartva.)

A "mega pack" meg már szóba jött jó párszor (mármint játékos oldalról kérvényezve), de sajnos nem tehetjük meg egy ilyen elkészítését, mert ugye az teljesen illegális lenne, mi meg nem támogatjuk a warezt.



Én most a Sinking Islanddel játszom. Egy nem túl ismert Benoît Sokal mű, konkrétan az utolsó a mestertől, ezután lehúzta a rolót (az Aquarica nem készült el). A(z animált) hátterek a szokásos minőségűek, és nagyon jó kis ambient zene megy alatta, igazi morálcsökkentő hangulat. :) A karakterek kivitelezése némileg elmarad a Mass Effectben látottaktól, és a lipsync sem éri el a L.A. Noire szintjént, többek között azért sem, mert egyáltalán nincs. Van viszont egy ötletes (már-már innovatív) nyomozós felület, ahol a bizonyítékokat, vallomásokat rendszerezhetjük, és ezzel lehet kirakni (szó szerint) a végső képet.

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



A "mega pack" meg már szóba jött jó párszor (mármint játékos oldalról kérvényezve), de sajnos nem tehetjük meg egy ilyen elkészítését, mert ugye az teljesen illegális lenne, mi meg nem támogatjuk a warezt.

Persze ez tiszta sor és világos is. Itt leginkább olyan játékokra gondoltam amúgy is amik vagy már freeware cuccok mint pl most a Dreamweb is az vagy esetleg hivatalosan már nem elérhetőek (és emiatt esetleg abandonware?) mint pl a régi Delphine kalandjátékok.

Nekem is gyakorlatilag vagy dobozosban vagy digitálisan (Steam, GOG) megvan az összes klasszik Lucasfilm/Lucasarts játék és ide max azokat remélném amik kereskedelmi forgalomban már nem elérhetőek. De ja értem így is ingoványos jogi talaj ez csak az ember álmodozhat, hogy az összes régi kedvenc kényelmesen elérhető lenne egy baráti felületből :)

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Engem a leginkább az izgat (most is aktuális), hogy az egyszer már ScummVM-be manuálisan beműtött játékaimból hogy tudok magamnak portable pakkot készíteni? Van rá mód ugye? Mert idegesítő, ha új vagy másik gépen újra kínlódanom kell. Persze amióta itt a GOG, az megoldás erre is, de hát az ő polcuk még mindig nem fedi le teljesen a sajátomat.

Sors bona, nihil aliud.



@Freak: Igen, sajnos ahogy mondod ez eléggé ingoványos jogi talaj... :\ A freeware cuccok még hagyján, igazából azok azok amik el is érhetőek az oldalunkról. De az abandonware-rel nem tudunk mit kezdeni, az annyira szürke zóna. Nagy általánosságban ez úgy megy, hogy ha érkezik valami érdeklődés játékosok vagy inkább a belülről, a csapat felől, akkor a PR-osunk felveszi a kapcsolatot a játék készítőivel, és ha ők áldásukat adják rá, akkor portoljuk/letölhetővé tesszük. De az esetek többségében csak a portolásra kapunk engedélyt, és ahhoz se mindig adják hozzá a forráskódot. (Többnyire azért, mert már mondjuk nekik sincs meg. :D) Aztán ott van az a ritka eshetőség is, amikor a játékok készítői keresnek meg minket, sőt, van hogy még segítenek is, de ez sajnos a legritkább.

@Zoo: Sajnos nem tudok róla, hogy lenne ilyen lehetőségünk kifejezetten. Amit tudok ajánlani, hogy újratelepítés előtt szépen elrakod magadnak valahova a mentésidet tartalmazó könyvtárat, meg ugye a játékok fájlait, aztán az újrahúzás után felrakod újra a ScummVM-et, betallózod a mentéseidet, a játékok fájlait pedig újra hozzáadod. Gondolom főleg ez utóbbi lépés ami kellemetlen, ebben segíthet hogy egy lépésben hozzá tudod adni az összeset: http://wiki.scummvm.org/index.php/User_Manual/Adding_a_game_to_ScummVM (Adding multiple games at once bekezdés.)


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Kösz, ki fogom próbálni, mindenképp előrelépés lenne az egyesével történő szórakozáshoz képest.

Sors bona, nihil aliud.



Igazán nincs mit! :)
De amúgy ha bármikor ilyesmi felmerül, hogy lenne valami funkció, amit szeretnél ha lenne, de még sincs, akkor itt mindig szívesen látunk minden ötletet: http://sourceforge.net/p/scummvm/feature-requests/


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Sors bona, nihil aliud.



Gondolkodtam, hogy a "ki milyen játékkal játszott a héten" topicba írjam, de inkább ide. Legyenek meg egy helyen a műfaj iránt érdeklődőknek később is az ilyen "review"-k.

Szóval az elmúlt hetekben a Blackwell sorozatot játszottuk végig a barátnőmmel, erről írok most nektek egy kicsit.
GOG-ról két kupacban érhető el a sorozat: Blackwell Bundle és The Blackwell Epiphany
Jól látható, hogy a bundle-ben 4 játékért kérnek ugyanannyi pénzt mint az ötödik részért egymagában. Ezt én is furcsálltam, de végigérve a szérián teljesen érthető a dolog, mivel az első négy rész tényleg annyira rövid, hogy csak egymás után rakva érve tesznek ki egy teljes játéknyi játékidőt. Persze így együttesen meg már hosszabbak mint az ötödik rész, de a többi minőségükben (grafika, zene, történet, karakterek) nagyjából így kerül egyensúlyba a mérleg.
No de megpróbálom különböző szempontok szerint sorra venni a sorozatot, hátha így sikerül egy átfogó képet átadnom a játékokról:

Történet, karakterek:
Értelemszerűen egy ilyen játékban szerintem ez a faktor a legfontosabb, szóval kezdjük ezzel. A sztori első felütésre nem vág hanyatt: főszereplőnk egy fiatal nő, Rosangela Blackwell, aki épp csak tudomást szerez arról, hogy ő egy médium. Tehát amellett hogy látja a szellemeket és (minden tiltakozása ellenére) hozzácsapódik egy "spirit guide", legfőbb feladatává válik a világunkban rekedt elveszett lelkek átsegítése a másvilágra. E feladat köré csoportosul az összes epizód cselekménye, de persze ennél sokkal bonyolultabbá válik idővel a szituáció. A "foglalkozás" átszövi a család életét három generációra visszamenőleg, és a vannak részek a sorozatban, ahol például Rosa nagynénjével kell utánajárnunk pár dolognak. A történet az idő előrehaladtával folyamatosan bonyolódik és az utolsó részben összeérnek a szálak és végül mindenre fény derül. Még ha az első epizód kissé "meh"-nek is tűnhet (mi sem voltunk biztosak benne, hogy érdemes folytatni a szériát, főleg az első rész befejezését látva), abszolút megéri lenyelni a békát és nekivágni a többi résznek.
Az én személyes kedvenc karakterem a "spirit guide" volt, Joey. Róla sok nem derül ki egészen az utolsó részig. Első sorban egy volt maffiózónak tűnik, és nem csak az öltözködési stílusa miatt. ;) Nagyon színes egyéniség volt, és remekül kiegészítette a sokszor szerencsétlenkedő, socially awkward Rosat. A játékok egyik fő poénforrása is ő, a folytonos csipkelődésével és stílusos beszólásaival. Ahogy pedig a modern technológia vívmányaihoz (telefon, számítógép) viszonyul, mindig mosolyt csal az ember arcára. :)
A játékokat tovább színesíti még jó pár remekül megírt, mély karakter. Ezek főként a megmentésre váró szellemek, akik motivációval, elmúlt életével remekül lehet azonosulni. Nem feltétlenül csak a hollywoodi klisékre vannak kihegyezve, sőt, egészen emberi történetek is jönnek szembe a cselekmény előrehaladtával.

Játékmechanika, irányítás:
A kereket ők sem találják fel, de az kifejezetten tetszett, hogy ahogy a játék világában halad előre az idő, a főszereplő egyre modernebb eszközöket használ a jegyzeteléshez és a nyomozásához. Sima jegyzetfüzettel és egy telefonkönyvvel kezdünk, az utolsó részekben pedig már a hölgy "MyPhone"-ján hijackelünk e-mail accountokat. :)
Ami emellett még számomra nagyon üdítő volt, az az, hogy a játékos által irányítható két karakter (Rose és Joey) nem csak személyiségükben térnek el (emiatt ugye különbözőek a dialógusaik és így más és más információt tudunk velük kiszedni az npc-kből), de mivel Joey egy szellem, ezért ő csak a holtakkal tud interakcióba lépni. Cserébe viszont átjár a falakon és zárt ajtókon, viszont legfeljebb csak pár képernyőnyire tud eltávolodni Rosatól, hála a spirituális köteléküknek. Ez utóbbi pedig rengeteg érdekes szituációt szül. Egyetlen kivétel van szellemi mivoltja alól: képes apró széllökéseket generálni a mi létsíkunkon, ezzel pl. leverve tárgyakat polcokról, ami sokszor az egyetlen megoldás lehet egy-egy fejtörőre.

Fejtörők:
Maga a sorozat ezen téren egyáltalán nem nevezhető nehéznek. De őszintén megvallva nem is mondanám elképesztően könnyűnek, vagy "filmszerűnek". Nem nyújt elképesztően bonyolult fejtörőket, de arra éppen elég, hogy az izgalmat fenntartsa és ne legyen közben frusztráló. Szerintem abszolút eltalálták azt a bizonyos arany középutat. Bár töredelmesen bevallom, azért néha kénytelenek voltunk walktrough után nyúlni... :) De ez legtöbbször inkább apró logikátlanságoknak volt köszönhető (amelyek a hasonló stílusú játékokban lévő ökörségekhez képest így is elenyésző számúak voltak), nem feltétlenül mindig a mi hülyeségünket tükrözi. :D

Grafika:
Ez is egy érdekes dolog, ugyanis a játék képi világa epizódról epizódra változik. De még a dialógusok megjelenítésének módja is. Szerintem ez egy nagyon jópofa dolog, bár bevallom, hogy voltak részek amiknek a stílusa egyáltalán nem tetszett. Cserébe ott a harmadik és az ötödik rész amik ha nem is olyan szemet gyönyörködtetőek mint mondjuk a Broken Sword 1 és 2 a kézzel rajzolt háttereivel, de szerintem igazán kiváló munkák a pixel art műfajában. Az animációkról általánosságban elmondható (ismét csak az első két BS játékhoz viszonyítva), hogy suták, bénácskák, de egyáltalán nem törik meg az illúziót, képileg nagyon egyben vannak a játékok.

Zene:
Na ezzel voltak azért gondok. Főleg az első pár részben, ahol hála a kiforratlan engine-nek (amúgy az egész széria AGS-re épül) még állítani sem lehetett az egyébként sokszor borzasztó és egyáltalán oda nem illő háttérzene hangerején, ami sokszor még a párbeszédeket is túlharsogta. Ez szerencsére a későbbi részekben megoldódott, és a harmadik résztől felfelé (itt, meg a másodikban még azért kicsit kilógott a lóláb), ez a feature is bekerült a játékokba és a háttérzenék is kifejezetten jók, kellemesek, találóak lettek.

Összegzés:
Pontozni nem szeretnék, mert nem hiszem hogy nagyon lenne értelme. Főleg egy sok részes sorozat esetében fölösleges mind az öt részre rásütni egy darab plecsnit. Vannak a szériában gyengébb részek (főleg az első és talán egy kicsit a második), és vannak benne egészen kiválók is (például az ötödik rész, ami még akár önálló játékként is megállná a helyét egy kicsit több background storyval). Összességében egy nagyon jó sorozat, ügyes történetvezetéssel, remekül kitalált világgal és karakterekkel, valamint egy kiváló, nem tucat befejezéssel. Én szívesen ajánlom a műfajt kedvelőknek, és mindenkit arra buzdítok, hogy ha az első két rész nem is nyerte volna el a tetszését, akkor is ülje végig őket vagy simán csak ugorjon a harmadikra, mert igazán megéri.

Egyébként ahogy néztem, a készítőknek van még jó pár ígéretesnek tűnő eresztése (Gemini Rue, Resonance, stb.). Ezekkel játszott valaki közületek? Mik a vélemények, melyikkel lenne érdemes folytatni ezek után?


Boz képe
Boz

játszottuk végig a barátnőmmel

Na mi van, egyedül már nem megy? Ennyire még nem vagy öreg ;D

Gemini Rue pedig jóféle, esetleg a lövöldözős részek amik nem tetszenének benne, de kibírható.

ShowHide spoiler #

Éljenek a videojátékok!



Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Jó ezt olvasni, már régóta kinéztem őket magamnak, csak idő híján telejs áron nem álltam neki felvásárolni a szériát vagy a WadjetEye játékait. A Gemini Rue-ból csak a demóval játszottam, az nagyon ígéretesnek tűnt, de nekem általában mindenből több kell, hogy igazán elkapjon.

Sors bona, nihil aliud.



Wot I Think: Broken Age Act 2
http://www.rockpapershotgun.com/2015/04/27/broken-age-act-2-review/
Ouch! Schafer, Schafer....

ibi amentia latet



A szokásos tömjénzés mellett azért közel sem ez az egyetlen csalódott beszámoló... mondjuk eleve furán veszi ki magát, hogy kickstartolt cím ellenére pont a production value az egekben, de emellett egy átlagos iPad port betegségeit is magán hordozza. Na mindegy, majd kíváncsi leszek az itteni backerek beszámolóira.


Lou képe
Lou
Donator

azt hiszem még várok 1-2 hetet a próbával, hátha van benne pár idegesítő bug, amit addig kijavítanak.
de sajnos nem várok sokat tőle.
ha összességében nézem, akkor végülis megkaptam a pénzemért a szórakoztatást, a párhavi backer videók jópár órára lekötöttek, és többségük tényleg rendben volt, profin szerkesztve :) a játék csak bónusz :DD

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Technobabylon

Újabb Wadjet Eye finomság a láthatáron!

City of Newton, 2087. Genetic engineering is the norm, the addictive Trance has replaced almost any need for human interaction, and an omnipresent AI named Central powers the city.
CEL agents Charlie Regis and Max Lao are investigating a serial Mindjacker who is tapping into the neural wiring of seemingly ordinary citizens, stealing their knowledge and leaving them dead. An agoraphobic net addict named Latha Sesame might be the next target. But when Charlie’s past comes back to haunt him, he and his partner find themselves on opposite sides of the law, with Latha’s fate in the crossfire.

rwurl=https://youtu.be/wYwKjJkuMu8



http://www.rockpapershotgun.com/2015/05/21/technobabylon-review/

It is a beautiful-looking and well-written game, in a way that adventures far too rarely see. It’s a game that proves to me that I’m right to demand so much more from point-n-clickers that get eulogised despite their enormous flaws. It has restored my faith that the genre deserves high expectations, even if it occasionally fails to meet them. And it’s a long, detailed chunk of hefty sci-fi, with some careful character work.



Hol lehet megvásárolni? Trailer meggyőző volt.

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!



http://www.wadjeteyegames.com/pre-order/technobabylon/

Az oldal alján, a Humble Widgeten keresztül ($15).



Cool. Ránézek. Thx

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!



Vagy a GOG-on $13.49-ért...



Még jobb :)

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!



Vagyis ugyanennyiért megy ott is, csak euróban (13,5€). :)

Egyébként, ha nincsen méretesebb árkülönbség, akkor én a Humble boltját szoktam előnyben részesíteni, mivel ott az eladások 95%-a megy a fejlesztőknek a GOG, Steam 70%-ával szemben.



No megvéve. Most már csak valaki emlékeztessen ha kijött hogy ne felejtsem el megnézni :D

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!



Illetve ha már vásároltam megvettem egy régi klasszikus kedvencemet a Vampire Redemptiont :)

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!



OFF: végig kéne azt is játszani már egyszer :(

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Vampire Redemption

Nem számítok rá, hogy ebben a topicban gyakran eldicsekedhetnék ezzel, szóval most engedelmeddel kapnék az OFFod alkalmán és elmondanám: ezt én már régen végigjátszottam. ;D

ShowHide spoiler #

ibi amentia latet



OFF: végig kéne azt is játszani már egyszer :(

Nem volt az elmúlt 15 évben 35 órád rá? :)

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!