Spellforce 3
Nekem valahogy kimaradt a széria, ebbe futottam bele véletlenül. Nagyon tetszik! Tulajdonképpen egy külső nézetes RPG (mint mit tudom én a Pillars), ami időnként átmegy RTSbe (Warcraft 3? Csak nem annyira...).
Először is nagyon szép! A régi 2D hátterű RPGkre emlékeztet (Baldurs gate stb) ahol irtó szépen kidolgoztak minden kis részletet a térképen, csak itt ez 3D.
Aztán fasza a sztori, nagyon jó a zene és a hangulat. Egész nagynevű voice actorok adják a főbb karakterek hangját (pl. egy fontos szereplő hangja ugyanaz mint Geralté a Witcherből, egy másiké Tosh a Starcraft2ből...).
Nem utolsósorban a játék maga jó. Az RPG rész igen kellemes, az RTS kicsit szokatlan. Például az fura így Warcraft/Starcraft után, hogy minden pálya tele van fix elemekkel, amik akadályoznak (kanyonok hegyek folyók stb), amitől olykor kevesebb a "használható" terep a pályán mint a bejárhatatlan (minden pálya amit láttam eddig irtó sztori-centrikus).
Még nem vagyok a végén (messze nem), így az egységek javához és az épületek kábé feléhez még azoknál a csapatoknál se férek hozzá akiklel egyáltalán már játszhatok, szóval lehet hogy a vége más lesz, de eddig irtó jó.
Az egy gondom vele eddig, hogy nem viszi túlzásba az infók átadását. Pl. hogy hogyan kell javítani épületet, hogy hogyan kell az egységek fejlesztéseit megcsinálni, mire érdemes tenni a pontokat szintlépéskor, ilyesmit erősen gugliznom kellett szégyenszemre... Pl. azt se emlékszem hogy mondta volna a program pl., hogy az emberek bónuszt kapnak ha saját földön harcolnak, az orkok meg ha nem sajáton (pedig alapvetően fontos a stratégia szempontjából). Mondjuk lehet hogy volt valahol egy tooltip, de nem tűnt fel... Azt is google barátomtól tudtam meg, hogyan lehet háromnál több abilityt használni egy karakternél...
Na szóval összességében nagyon fasza játék, nézzetek rá.
Amúgy három féle spec lehet egy karakternek, az én karakterem tankolást meg fehér mágiát választott, meg hasra ütöttem és a közelharcos sebzőst, gondoltam tank is, híler is kell mindíg, majd arra gyúrok ami kell. Jelentem tök jól megy együtt, mármnt a tank a fehér mágiával, különösen a "ráteszem az ellenfélre és aki azt üti, gyógyul" spell fasza a tankkal :-) Az a bajom, hogy a tulajdonságokra nem tudtam mit hova tegyek, most kevés az erőm és sok az ügyességem, így fura fegyverekkel ütök (a használható felszerkó nagyon tulajdonság-függő). A magas Con viszont jó döntés volt, olyan varázspajzsot/páncélt hordok hogy alig ütnek meg a kisebb egységek.
A fehérmágus/íjász bajtársam is tök jól működik, hátramarad, és osztja az ellent íjjal, kapja a manát lövésenként, és gyógyít közben... mondjuk ha megütik bajban van :-) Az elemi mágusok is erősek, csak nem tudom mivel jó kombózni őket, eddig kettő ilyen PC került a csapatba, mindnek olyan lehetőségei vannak amikkel fura a szinergia (...vagy simán nincs :-) ) Mindenesetre két mágus megnyugtató a hátam mögött... Pl. az őrtornyokra ha rádobok két Földrengést, a probléma meg is van oldva 3:-)
Rime
Elmegy a jóédes..., aki ilyen játék storyit ír és én is, hogy ilyenekkel játszom... :( Nagyon szép, hangulatos játék, a zenétől kezdve minden a helyén van. Nálam nagyon betalált a vége
ShowHide spoiler #
főleg, hogy nekem is van egy fiam :(
, ha nő lennék, azt mondanám, hogy meg is könnyeztem... Megyek nyomok pár fekvőt, hogy helyreálljon a tesztoszteron szintem...
húúúúúúúúúúúúúú, nem is tudom mikor idegesített fel így játék utoljára.
a vízben úszás egy gyötrelem. amikor fellök egy colossus, és a földre esek, konkrétan 7 másodperc múlva áll fel a karakter, addigra akár még kétszer is rám taposhat a szörny, így egy fellökés felér a halállal. a ló csak akkor használható, amikor egyenesen kell menni, és van mellette 2km hely, különben állandóan lelassít az első fűszálban. az utolsó colossusnál abbahagytam a játékot és letöröltem, mert már nem bírtam ezt a fokú igénytelenséget, ami ezt a játékot övezi. a játék nem nehéz, csak mérhetetlenül szar az irányítás, esetlen a karakter meg a ló is, és egyszerűen felbasz az, amikor tizedszer nézem végig azt a haláltusát, hogy amikor a karakter felkelne, pont akkor üt még egyet a colossus, ami miatt megint a földre kerülök, és így ismétlődik, amíg meg nem halok.
a táj szép, vagyis inkább az erdő, mert a többi az csak pusztaság. ráadásul látom, ahogy előttem 10 méterrel megjeleníti a füvet, pedig aztán rohadtul nincs a közelben semmi amit számítani kellene :D
majdnem hét órát játszottam a játékkal, és az elejét még élveztem is, de ezek a nüansznyi dolgok felemésztették az idegrendszeremet.
egyébként egyszer alá is estem a világnak, ami miatt újra lovagolni kellett majdnem 10 percet, mert egy kibaszott elcseszett mentési rendszere van.
értem én az epic store ellenességet, de csak 28 dolcsi, és ha tényleg fasza... részemről már beadtam a derekam az újabb store létének, valahogy túlélem majd, hogy nem steam-es
szerk: ja hogy pár óra csak a játék? azt hittem L4D2-szerű hosszúságú
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Alap nehézségen a botokkal lenyomtam a teljes játék felét kb. 2.5 óra alatt. Persze a teljes játékidő hosszabb lenne haverokkal, mert nyilván meg kéne nézni a legnehezebben is, illetve most már van kb. 5 class és egy rakás fegyver, amiket szépen lehet fejlesztgetni a velük való játszás függvényében.
2.5 óra alatt egy classal eljutottam olyan 7. szintre a nemtom 50ből. Van három skill csoportja, meg 3 extra garantált 10-20-40 környékén. A skill csoportokból 1-1-et lehet csak választani, ha már fel vannak oldva és még meg is vannak vásárolva. Hasznos kis skillek vannak, 50%-al tovább ég a molotov, vagy ha perfekt lelősz 12 zombit gyorsan, akkor gyógyulsz, vagy visszakapsz valamennyi lőszert. Tehát ha valaki mindegyik fegyvert és classt ki akarja maxolni akkor persze lesz vagy 30 óra hasraütve.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Days Gone
Generic open world "zombi ami nem zombi" játék. A sztori borzalmas, a tennivalók kurva repetitívek, az AI segghülye és eszméletlenül bugos is. Elég sokági lehetne sorolni mennyi minden probléma van vele. Viszont vannak jó részei. A sztori utolsó harmada nem volt rossz, csak a játék sikeresen szabotálja magát ott is a bugokkal. A hordák elleni küzdelmek tudnak izgalmasak lenni, meg pár mission is tök jó lett. Amikor az ember megkapja a ölésre alkalmas fegyvereket meg kütyüket akkor kezd igazán élvezetes lenni. Addig meg kín szenvedés minden (ez ilyen 40-50 órás időszak... :D). Igazából végtelenül bosszantó, hogy végig érezni rajta, hogy jó is lehetne. Nagyon könnyen.
Kellett volna egy jó író meg egy jó mission designer meg még esetleg pár hónap bugírtás és ebből egy jó open world "zombi nem zombi" játék lehetett volna. Így csak egy középszerű játék borzalmasan buta fő sztorival amiben minden dramaturgiai momentum kurva erőltetett és megmagyarázhatatlan. Van egy rész pl ahol egy szobába belépés triggerel egy karakternél egy totális kiborulást ami tök értelmezhetetlen miért, meg honnan jött, de az ott a "dráma" helye. Meg mondjuk tök jó lett volna ha figyelnek pár dologra átvezetőkben, pl hogy fókuszban legyen a karakter (hülyén hangzik, de van hogy _SENKI_ nincs fókuszban átvezető közben), ne teleportálgassanak átvezetőn belül a karakterek, a főhös mondjuk azokat a fegyvereket lóbálja amik nálad vannak ingame, átvezető végén az erdőben ugyan ne legyen már körülötted egy horda amikor az átvezetőben tök nyugi van és még sorolhatnám.
A sztori is igazából van, de minek kategória. Jól belegondolva a vége és az eleje között jóformán zéró különbség van. Pár karakter helyzetét leszámítva semmi nem változik a világban igazából. Mintha nem történt volna semmi. :D ~70 óra játék és sztori után azért az ember másra számítana. A "fertőzés" sztorivonal lépett előre egy tyúklépést, de az is csak azért, hogy beteaselje a következő részt amúgy a sima befejezés kapcsán nulla előrelépés van ott is. A küldetések ötlettelenek, 2-3 sablonra épül mind. Olyan érzése van az embernek, hogy campről campre jár csak azért, hogy más csicskáztassa pár óráig ugyanazokat a hülyeségeket kérve a főhőstől megállás nélkül. Van pár kivétel, de az ilyen 100+ main missionből talán 4-5 volt ami valamilyen szinten eredeti volt.
Remélhetőleg a következő részre össze tudják kapni magukat, mert az alapjai jók lennének. Attól független ez jó indulattal is csak közepesre sikerült.
Az Andromeda nem volt rossz játék. Ha nem Mass effectnek adják el, simán siker lehetett volna sztem. A hibáival együtt is fasza volt, most meg, hogy volt kismillió patch, sztem próbáld ki, simán megéri a játékidőt. Már persze ha bírod a bioware stílust.
Nekem az egy igazi bajom az volt vele, hogy volt olyan csapattag, aki nem csak irtó idegesítő, de egyenesen közveszélyes volt, és nem lehetett kihajítani. A légzsilipen. Miután elvettem a szkafanderét. Meg a létfontosságú szerveit...
A játékmechanizmus, meg a sztori nekem teljesen bejött. Nem mondom hogy felnő a Mass Effect játékokhoz, de jó volt.
Mármint, hogy ha nem Mass Effect-játéknak kezeled, akkor jó a Days Gone?
Ha akarod vedd meg, nem kell rábeszélned magadat arra, hogy joda téved. Hint: nem téved. A Days Gone nem jó játék - van egy hangulata, nincs az az isten, hogy ezt ne ismerjem el, de amúgy nem jó játék. 2019 Mafia III-ja - elképesztően buta és primitív, de ha elkap, akkor aztán elkap.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A szokásos "Git gud" alapú Fromsoftware játék. A pályatervezés és harcrendszer copy-paste a korábbi játékokból, bár most már nincs folyamatosan töltődő staminacsík, helyette van Posture csík. Ez úgy működik, hogy alapból 0, és neked az a jó. Növekedni akkor fog, ha sok ütést védesz ki, illetve ha sebesülsz. Ha maxra megy, akkor egy kis ideig nem tudsz mit csinálni, ilyenkor könnyen befigyel egy halálos csapás. Minél több HP-d van, annál gyorsabban tud visszagyógyulni a Posture, szóval ha komolyan sebesült vagy, akkor dupla szívatás. Ugyanakkor az ellenfélnek is van Posture, és ez az egyik módja, hogy egy komolyabb ellenfelet legyőzzünk. Ez elég gyors csatát eredményez, mert ha nem presszúráljuk az ellenfelet valami módon, akkor neki is visszagyógyul a Posture. Ha viszont maxra visszük, akkor az halálos támadás lehetőségéhez vezet részünkről is. A másik módszer, hogy simán levisszük az ellenfél HP-ját zéróra.
A másik újítás, hogy a karakterünknek fakeze van (ez nem spoiler, az első fél órában kiderül), amitől nagyon erős, mert mindenféle trükkös dolgot lehet beleépíteni.
A karakter harci képességeit se vitték túlzásba. Csak 1 darab fegyvered van, egy katana-szerűség, amivel van egy alap támadás, illetve van egy erős támadás. Ezt ki lehet egészíteni egy speciális támadással, amit meg kell előtte tanulni, illetve kiegészítő akciókkal, amiket szinten meg kell előtte tanulni. Ha többfélét tanulsz, akkor csak az 1 darab aktívat tudod használni. Ezek a támadások visszaköszönnek az ellenfeleknél is persze. A fakéz azért kiszélesíti a palettát, de annak a használata nehezen szerezhető erőforráshoz van kötve (Spirit Emblem). Pl. a shuriken lövés 1 SE-be kerül, de vanak olyan akciók, amik 3-ba is. Nekem most maxra húzva a Spirit Emblemet, egyszerre lehet 17 (ha jól emlékszem). Szerezni SE-t pénzért lehet, valamint hátbaszúráskor kaphatsz, illetve néhol van a pályán is néhány. Szóval nem lehet túlzásba vinni a használatát, általában csak bossfight-nál veszi elő az ember.
Elég érdekesen oldották meg a "miért támadsz fel miután megöltek" kérdést, olyannyira, hogy ez a fő sztori. Ezt nem spoilerezem el, elég annyi a halálról, hogy amikor megpandázol, akkor ugrik a pénzed fele, illetve a gyűjtött tapasztalat egy része is. A pénzt meg lehet védeni azzal, hogy 110 aranyért lehet venni egy pénzeszsákot, amiben 100 arany van (amikor eladod). Így a pénz már tárgynak számít, és nem veszik el.
Kimaradt a multiplayer is.
Nekem nem igazán jött be a játék, ugyanaz a bajom, mint a többi elődjével, nagyon zavar, hogy az ellenfelek nem sebzik a társaikat. Ha körülvesz 3-4 ember, lengetik a kardokat és lándzsákat, simán átmennek a fegyvereik a többieken. Persze amúgy meg tök könnyű lenne, de nem tehetek róla, engem zavar és kész.
Még egy megjegyzés a pályatervezésről: most már sokkal 3D-sebb a pálya, mert a fakézbe van építve kötélvető is, amolyan bionic commando stílusban. Ez mindig előre meghatározott helyekre tud kapcsolódni, szóval azért még nem Assassin's Creed a dolog. Ettől függetlenül itt is mehetsz bárhova, akár a bosshoz is kapásból, az egész játékot 25 perc alatt végig lehet játszani. :)
Tegnap vertem le én is az utolsó bosst. Azaz tudtommal létezik még 2 (+2 mini), akiktől elzártak a sztoridöntéseim, őket majd esetleg NG+-ban.
Válaszolgatni fogok, ne vedd személyeskedésnek, csak most így, neked köszönhetően, könnyebb összeszedni a gondolatokat.
Tango írta: harcrendszer copy-paste a korábbi játékokból, bár most már nincs folyamatosan töltődő staminacsík
Már csak emiatt is ég és föld a különbség, plusz az egyéb részletek.
helyette van Posture csík. Ez úgy működik, hogy alapból 0, és neked az a jó. Növekedni akkor fog, ha sok ütést védesz ki, illetve ha sebesülsz.
Ez kicsit úgy hangzik, hogy emiatt akkor a dodge a legoptimálisabb megoldás, ami téves, mert az itt kissé gimpelve van a Soulsokhoz képest, szóval pontosítanám: folyamatos védekezés helyett jól időzítve kell hárítani, az jár a legkisebb elszenvedett, ill. legnagyobb okozott kárral (posture). Ha ügyes vagy, a harc táncszerűbb, mint korábban bármikor; ha ügyetlen, ledarálnak másfél szempillantás alatt.
karakterünknek fakeze van (ez nem spoiler, az első fél órában kiderül)
Sőt, már a borítóképről. És a címből, amennyiben értesz glorious nipponijül.
ki lehet egészíteni egy speciális támadással, amit meg kell előtte tanulni, illetve kiegészítő akciókkal, amiket szinten meg kell előtte tanulni
Ja, rengetegféle van, tulajdonképpen az előző játékokból ismerős más-moveset-minden-fegyvernek koncepciót tették szabadabbá, még ha eleinte kötöttebbnek tűnik is - csak egyetlen lehetséges fegyverre applikálhatod a stílusokat/effekteket, de magad választhatod meg őket, míg pl. Soulsban sosem tudsz majd tollas buzogánnyal Artorias-kardos szaltótámadást végrehajtani. Plusz a protézis funkcióit is lehet különféleképp kombinálni a kardozással, mármint amellett is, hogy a kardozás mellett használod őket.
A fakéz azért kiszélesíti a palettát, de annak a használata nehezen szerezhető erőforráshoz van kötve (Spirit Emblem).
Nehéznek véletlenül sem nevezném, minden leölt ellenfél után kapsz egyet (néha többet is?), idolokból pedig fillérekért vehetsz tetszőleges mennyiségűt.
Nekem most maxra húzva a Spirit Emblemet, egyszerre lehet 17 (ha jól emlékszem).
Én asszem, 20 lesz az, valamint az egyik Shichimen
ShowHide spoiler #
dob egy tárgyat, amivel életerődet áldozhatod extra SE-kért, ha annyi sem lenne elég.
Szóval nem lehet túlzásba vinni a használatát, általában csak bossfight-nál veszi elő az ember.
Én ugyan nem vittem túlzásba, de folyamatosan masszív többletekkel rendelkeztem specifikus farmolás nélkül is, és itt több száz darabról beszélek. A vége felé konkrétan a max. 999-ről.
amikor megpandázol, akkor ugrik a pénzed fele, illetve a gyűjtött tapasztalat egy része is.
Az XP progress bar fele is, ja. Szerencsére a megszerzett, de még elköltetlen skill pontok biztonságban vannak. (Hogy a pénzt milyen ráció mentén bántja a rendszer, nem tudom, elvégre az nem holmi spirituális vagy metacucc, hanem fizikailag ott csilingel a Sport Billy-szatyrodban, ennyi erővel a cipődet vagy a sáladat is elorozhatná a kaszás... de mindegy, játékdizájneri szempontból nyilván érthetőbb a büntetés.)
A pénzt meg lehet védeni azzal, hogy 110 aranyért lehet venni egy pénzeszsákot, amiben 100 arany van (amikor eladod). Így a pénz már tárgynak számít, és nem veszik el.
Illetve 550-ért és 1100-ért is, viszont az ilyen butyellárisokból végesek a készletek, nem bankolhatod a farmolt aranyad a krőzusi végtelenségbe.
Nekem nem igazán jött be a játék
Nekem az elején meglehetősen langyoska volt, de ahogy kinyílt világ, bossok, fejlesztések szintjén, úgy erősödött, és most ott tartok, hogy a remélhetőleg majd érkező DLC-je kb. a legjobban várt játékom. Az ember első Soulsához nem érhet fel, meg brutális számú dolgot máshogy is csináltam volna benne, de összességében fasza.
ugyanaz a bajom, mint a többi elődjével, nagyon zavar, hogy az ellenfelek nem sebzik a társaikat. Ha körülvesz 3-4 ember, lengetik a kardokat és lándzsákat, simán átmennek a fegyvereik a többieken. Persze amúgy meg tök könnyű lenne, de nem tehetek róla, engem zavar és kész.
Meg keresztüldöfnek a pályageometrián, láthatatlan erőfal védi őket a meredélyekről való lezuhanástól stb. stb. Szintén zavar, azonban ezek többsége minden játékban így van, szinte technikai szükségszerűség.
Baráti tűzben
ShowHide spoiler #
meg segít a bábmesteri ninjutsu, az is valami. :) Akarom mondani a legszórakoztatóbb képesség.
az egész játékot 25 perc alatt végig lehet játszani
A levegőben úszós glitch runok különösen undorítóak. :D Persze respekt nekik is a fáradhatatlan leleményességükért, de a glitchless akkor is mindig lenyűgözőbb.
Na végigjátszottam a World War Z-t 2x is botokkal.
Egyszer a 3. és egyszer a 4. nehézségi fokon az 5-ből. Egy végigjátszással a karakteremnek gyakorlatilag 4-5 szint hiányzott a maxból és fullos lett 3 fegyver is a kb. tucatnyiból. A legnehezebb fokozathoz már kéne ember is, mert a botok nem vesznek fel jobb fegyvereket, nem használnak cuccokat és csak követnek engem, lőnek és felsegítik a fekvő embert, de egyébként tök hülyék. Szóval aki képes a legnehezebben végigjátszani botokkal, az egy állat.
Ráadásul csak 2x verhetnek le a földre, a harmadiknál automatikusan meg is halsz már.
A japánban játszódó első pálya olyan istenesen nehéz, a többit kb. végig lehet nyomni hardon botokkal 2-3 nekifutásra. A japó első pályát azt vagy 5x kellett elkezdenem.
A játékidő dupla végigjátszással olyan 16 óra lehet. Ki lehet kalkulálni, hogy ki mennyit játszott a L4D és L4D2-vel a haverjaival modok nélkül és ezt összevetve a játék árával megéri-e neki.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Itt volt az ideje, hogy megnézzem a RE7-et. a RE5-öt nem játszottam végig, de ez a RE7 egy valamivel más hangulatú játék,
ShowHide spoiler #
(ami valahol mégsem az a Texasi láncfűrészes mészáros családba csöppenős gore intezív menekülős játék)
mint amire számítottam. Engem nyomokban még a Dead Spacere is emlékeztetett azzal a különbséggel, hogy it kevesebb akció volt, és nagyobb hangsúly a puzzlekon. Mondjuk amiatt, hogy soha nem volt annyi töltény, hogy teljes biztonsággal lehessen nekivágni egyegy új szakasznak azért tartotta a parafaktort. Néhányszor belekukkantottam Youtube végigjátszásba, mert totál nem tudtam továbbmenni.
ShowHide spoiler #
(Mikor megvan a vége digitális ajtónyitókód de nem működik, és ugye minden cuccot el kell dobálni, akkor nyílik az ajtó. Meg a szülinapi tortás fejtörőnél nem sikerült kitalálni, hogy a távcsővel együtt kell átmenni a zuhanyrózsák között, ami lemossa a koszt, és lehet látni a röntgenen a kódot (really ? :D) és mikor a csap a kezembe maradt miután minden felgyulladt. Az azért kicsit tudathasadásos volt, hogy nem nyitom a hordót, de tudom a jelszót, azt hittem, hogy ha nincsenek meg a lépések akkor nem adja be a végét, de tévedtem.)
A shooter mechanika nyilván lassú és szöszölős volt, ami egyébként totálisan illet egy horrorjátékhoz, volt amikor futottam mint a szél :D. A helyszínek hangulatosak voltak, és a grafikára sincs egy rossz szavam se. A legjob RE amivel eddig játszottam. Nekem egy olyan kb. 10 óra körül lett a végigjátszás. Horror fanoknak én merem ajánlani, ha esetleg még nem volt meg. Már vannak jó akciók úgy különösen megéri. Szerintem megnézem majd a RE2-t is akciósan, mert arról is jókat olvastam , és a demo plusz a RE7 alapján abban is van némi bizodalmam.
Kellemes kis rajzfilmgrafikás, izometrikus, körökre osztott RPG. Sztori az Artúr király mondakörrel érintőleges, aranyos, semmi kimagasló. A játékmenet kellemes. Akciópontokba kerülő mozgás és egyéni akció lehetőségek, amikből újat a csapat közös XP-jéből lehet venni. Mindegyik karaktert másra lehet felgyúrni, más fajta tárgyakat használhat, stb... Eleinte könnyű, a végén már jó sokat kell taktikázni hogy ne haljon ki senki. Ha Merlin odébb löki varázslattal azt a lőporos hordót, akkor a tündér felrobbantja íjjal, akkor az sebez annyit a gonosz lovagon hogy a tolvaj hátbaszúrja és kihaljon, közben Uther tankolja a másik kettőt... ilyesmi. Ajánlom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=CRO2FGmr3N4
Rage 2
Köszönöm a Bethesdának, hogy kivették a denuvot pár nap után úgyhogy family share-ben tudtam vele játszani... :D Örülök, hogy nem adtam érte pénzt, mert kurva ideges lennék. Először is leszögezném, hogy az akció része geci jó. Nagyon jól el vannak találva a fegyverek, élvezetes használni őket, az ellenefelek is ötletesek és változatosak is. Egy pillanatig nem éreztem unalmasnak az öldöklést. Annyi féleképp lehet csinálni, hogy az elképesztő. :D Igaz ez akkor jön ki igazán amikor az ember összeszedi a fegyvereket meg képességeket meg fejleszt rajtuk, de onnantól piszok mód élvezetes.
VISZONT, összeszedni őket a játék nagyon nagy része. Mászkálsz a nagy wastelanden, reménykedsz hogy belebotlasz egy ARK-ba, kitakarítod a környékét aztán megkapod a képességet vagy a fegyvert. Ezután repeat amíg meg nincsenek. Irritáló nagyon. Utána kezdhet aggódni az ember azon, hogy fejlesztenie is kéne. Köszönhetően a végtelenül okos embereknek van kb 6 skill tree. Fegyvereknek, abilityknek, a játékosnak is 4 különböző ág, hp/dmg/overdrive upgrade és a jármű fejlesztés.... :D Totálisan értelmetlen időhúzás az egész. Farmolod a currencyt (mert természetesen mindegyikhez másik fajta kell) mert mondjuk a hp meg dmg boost az eléggé szükséges a végéhez, igaz én 3 hp és 1 dmg után inkább leszartam. Hardon játszottam, de így se éreztem túlságosan nagy kihívásnak. Pár alkalommal haltam meg csak, de akkor is csak úgy hogy defibrillatorral felkeltem és mentem tovább. :D Legnehezebb fokozaton cserébe élvezhetetlen az egész. 2-3 lövésből meghalsz és több tár kell 1 mezei ellenfélbe is. Nade, ez a végtelen hajkurászás a különböző currencyk után igazából kiteszi a játék legalább 3/4ét. Minden side activity után kapsz pénzt vagy bármi mást szóval kvázi így kényszerít a játék bele, hogy csináld a copy paste campeket, recharge stationöket ésatöbbi. Amivel csak az az egyetlen baj, hogy mindegyik ugyanaz. Nem viccelek, láttál kettőt egy fajta dologból láttad az összeset. Minden fantáziót mellőz az egész. Némelyiknél még a layout is teljesen ugyanaz csak máshol van a térképen. :D
A másik szuper dolog, hogy minden ilyen activitynél vannak ládák. Felrite és ark ládák egyaránt (néhol data padok is) amiket érdemes összeszedni, mert ugye ebből lesz currency fejleszteni. Szóval odamész, kitakarítod az adott helyet ami kurva jó, élvezed az akciót 5-10 percig... Utána a következő 10 perc azzal telik, hogy keresed a ládákat. :D Elképesztően megtöri az akciót. Meg mondjuk az egész játék ilyen. Minden alkalommal ahogy megcsinálsz valamit akkor felugrik egy kép ahol megmutatja mennyi reput kaptál az adott emberhez meg mi a reward, várni kell pár mp-et utána ki lehet nyomni. Még ha le is szarja az ember a ládákat akkor is utána el kell autókázni a következő helyre ahol ugyanezt kell csinálni. :D Frusztráló, feleslegesen időrabló és szar design.
A fő küldetések (mind az a 7 darab... Nem, nem viccelek) jók igazából. Több kellett volna belőle, mondjuk úgy 3szor ennyi minimum. :D Meg ezek után simán adagolhatta volna a játék a fegyvereket "reward"ként, hogy ne kelljen órákat elbaszni azzal, hogy kóvájog az ember a mapon reménykedve abban, hogy talál egy arkot. Ehelyett igazából az a sztori, hogy a legelején megkérnek hogy keress meg 3 embert, megtalálod őket, elküldenek 1-1 küldetésre utána mikor megvan az a 3 küldetés akkor jön a 4. ami a vége. :D Ja de közben, miután megtaláltad őket el kell érni az 5. szintű reput velük csak akkor adják be a külön küldetést. Szóval a játék még így is kényszerít a side activity farmolásra. Igaz ez az 5ös szint kb 2 óra játék alatt össze is jön.
A car combat annyira nem lenne rossz igazából csak teljesen szükségtelennek éreztem és ott is mindegyik ugyanúgy zajlik le nulla változatossággal. Először kilövöd a kis autókat utána lövöd a nagyot amikor kiereszti a weak spotot és ennyi. Ugyanaz mint minden másik activity a játékban, láttál egyet, láttad mindet. Zéró kihívás, zéró változatosság és a reward is csak auto part amit a main kocsi fejlesztésre tudsz csak elkölteni. Meg mondjuk a vezetés se annyira élvezetes, kicsit téptem is a hajam a kötelező versenyzésnél.
Also a játék marketingje kurva nagy megvezetés. Szinte sehol nincs ilyen nagyon goofy dolog benne. A sztori is próbálja magát nagyon komolyan venni, szinte semmi poénkodás. Ahogy a világban se nagyon. Nem teljesen értem mi értelme volt full retardra venni a marketinget amikor magának a játéknak köze nincs hozzá.
Összességében ez baromi nagy hit and miss. Open world helyett kellett volna ebből csinálni egy többé kevésbé lineáris játékot ezzel a játékmenettel és akkor win. Így csak azt lehet rá mondani, hogy a lövés és akció nagyon jó cserébe minden más baromi szar. Az a baj, hogy ezt későbbi patch se fogja megmenteni, se extra content. Már csak azért se, mert fundamentálisan van elbaszva az egész koncepció és maga a core játék 2-3 óra maximum. Kár érte.
Spellforce 3
Nekem valahogy kimaradt a széria, ebbe futottam bele véletlenül. Nagyon tetszik! Tulajdonképpen egy külső nézetes RPG (mint mit tudom én a Pillars), ami időnként átmegy RTSbe (Warcraft 3? Csak nem annyira...).
Először is nagyon szép! A régi 2D hátterű RPGkre emlékeztet (Baldurs gate stb) ahol irtó szépen kidolgoztak minden kis részletet a térképen, csak itt ez 3D.
Aztán fasza a sztori, nagyon jó a zene és a hangulat. Egész nagynevű voice actorok adják a főbb karakterek hangját (pl. egy fontos szereplő hangja ugyanaz mint Geralté a Witcherből, egy másiké Tosh a Starcraft2ből...).
Nem utolsósorban a játék maga jó. Az RPG rész igen kellemes, az RTS kicsit szokatlan. Például az fura így Warcraft/Starcraft után, hogy minden pálya tele van fix elemekkel, amik akadályoznak (kanyonok hegyek folyók stb), amitől olykor kevesebb a "használható" terep a pályán mint a bejárhatatlan (minden pálya amit láttam eddig irtó sztori-centrikus).
Még nem vagyok a végén (messze nem), így az egységek javához és az épületek kábé feléhez még azoknál a csapatoknál se férek hozzá akiklel egyáltalán már játszhatok, szóval lehet hogy a vége más lesz, de eddig irtó jó.
Az egy gondom vele eddig, hogy nem viszi túlzásba az infók átadását. Pl. hogy hogyan kell javítani épületet, hogy hogyan kell az egységek fejlesztéseit megcsinálni, mire érdemes tenni a pontokat szintlépéskor, ilyesmit erősen gugliznom kellett szégyenszemre... Pl. azt se emlékszem hogy mondta volna a program pl., hogy az emberek bónuszt kapnak ha saját földön harcolnak, az orkok meg ha nem sajáton (pedig alapvetően fontos a stratégia szempontjából). Mondjuk lehet hogy volt valahol egy tooltip, de nem tűnt fel... Azt is google barátomtól tudtam meg, hogyan lehet háromnál több abilityt használni egy karakternél...
Na szóval összességében nagyon fasza játék, nézzetek rá.
Amúgy három féle spec lehet egy karakternek, az én karakterem tankolást meg fehér mágiát választott, meg hasra ütöttem és a közelharcos sebzőst, gondoltam tank is, híler is kell mindíg, majd arra gyúrok ami kell. Jelentem tök jól megy együtt, mármnt a tank a fehér mágiával, különösen a "ráteszem az ellenfélre és aki azt üti, gyógyul" spell fasza a tankkal :-) Az a bajom, hogy a tulajdonságokra nem tudtam mit hova tegyek, most kevés az erőm és sok az ügyességem, így fura fegyverekkel ütök (a használható felszerkó nagyon tulajdonság-függő). A magas Con viszont jó döntés volt, olyan varázspajzsot/páncélt hordok hogy alig ütnek meg a kisebb egységek.
A fehérmágus/íjász bajtársam is tök jól működik, hátramarad, és osztja az ellent íjjal, kapja a manát lövésenként, és gyógyít közben... mondjuk ha megütik bajban van :-) Az elemi mágusok is erősek, csak nem tudom mivel jó kombózni őket, eddig kettő ilyen PC került a csapatba, mindnek olyan lehetőségei vannak amikkel fura a szinergia (...vagy simán nincs :-) ) Mindenesetre két mágus megnyugtató a hátam mögött... Pl. az őrtornyokra ha rádobok két Földrengést, a probléma meg is van oldva 3:-)
Rime
Elmegy a jóédes..., aki ilyen játék storyit ír és én is, hogy ilyenekkel játszom... :( Nagyon szép, hangulatos játék, a zenétől kezdve minden a helyén van. Nálam nagyon betalált a vége
, ha nő lennék, azt mondanám, hogy meg is könnyeztem... Megyek nyomok pár fekvőt, hogy helyreálljon a tesztoszteron szintem...
Shadow of the Colossus
húúúúúúúúúúúúúú, nem is tudom mikor idegesített fel így játék utoljára.
a vízben úszás egy gyötrelem. amikor fellök egy colossus, és a földre esek, konkrétan 7 másodperc múlva áll fel a karakter, addigra akár még kétszer is rám taposhat a szörny, így egy fellökés felér a halállal. a ló csak akkor használható, amikor egyenesen kell menni, és van mellette 2km hely, különben állandóan lelassít az első fűszálban. az utolsó colossusnál abbahagytam a játékot és letöröltem, mert már nem bírtam ezt a fokú igénytelenséget, ami ezt a játékot övezi. a játék nem nehéz, csak mérhetetlenül szar az irányítás, esetlen a karakter meg a ló is, és egyszerűen felbasz az, amikor tizedszer nézem végig azt a haláltusát, hogy amikor a karakter felkelne, pont akkor üt még egyet a colossus, ami miatt megint a földre kerülök, és így ismétlődik, amíg meg nem halok.
a táj szép, vagyis inkább az erdő, mert a többi az csak pusztaság. ráadásul látom, ahogy előttem 10 méterrel megjeleníti a füvet, pedig aztán rohadtul nincs a közelben semmi amit számítani kellene :D
majdnem hét órát játszottam a játékkal, és az elejét még élveztem is, de ezek a nüansznyi dolgok felemésztették az idegrendszeremet.
egyébként egyszer alá is estem a világnak, ami miatt újra lovagolni kellett majdnem 10 percet, mert egy kibaszott elcseszett mentési rendszere van.
Ajánlom a fejlesztők másik játékát! Ez kevésbé idegesítő!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QvcFRgJwE2k
:DDDDD Nice try
Nyomom botokkal az új L4D koppintást a World War Z-t!
Na ezt meg kellene szerezni lan töréssel és végigjátszani haverokkal!
Hatalmas fun volt az első négy epizód!
https://www.youtube.com/watch?v=fvTBV6wuiBM
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Arra még nem gondoltál, hogyha jó, akkor meg is lehetne ve... Mindegy, semmi.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Rögtön 4 példányban vegyük meg pár óra mókáért? De gondoltam rá. Mindjárt dobunk is el 40K-t.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
értem én az epic store ellenességet, de csak 28 dolcsi, és ha tényleg fasza... részemről már beadtam a derekam az újabb store létének, valahogy túlélem majd, hogy nem steam-es
szerk: ja hogy pár óra csak a játék? azt hittem L4D2-szerű hosszúságú
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Alap nehézségen a botokkal lenyomtam a teljes játék felét kb. 2.5 óra alatt. Persze a teljes játékidő hosszabb lenne haverokkal, mert nyilván meg kéne nézni a legnehezebben is, illetve most már van kb. 5 class és egy rakás fegyver, amiket szépen lehet fejlesztgetni a velük való játszás függvényében.
2.5 óra alatt egy classal eljutottam olyan 7. szintre a nemtom 50ből. Van három skill csoportja, meg 3 extra garantált 10-20-40 környékén. A skill csoportokból 1-1-et lehet csak választani, ha már fel vannak oldva és még meg is vannak vásárolva. Hasznos kis skillek vannak, 50%-al tovább ég a molotov, vagy ha perfekt lelősz 12 zombit gyorsan, akkor gyógyulsz, vagy visszakapsz valamennyi lőszert. Tehát ha valaki mindegyik fegyvert és classt ki akarja maxolni akkor persze lesz vagy 30 óra hasraütve.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
PS4-en ennyivel könnyebb fűbe harapni? PS3-on alig lehetett meghalni, zuhanás után az általad leírt módon talán sosem sikerült.
@Noctedam
Ez rohadt jó :DDD
Sors bona, nihil aliud.
Days Gone
Generic open world "zombi ami nem zombi" játék. A sztori borzalmas, a tennivalók kurva repetitívek, az AI segghülye és eszméletlenül bugos is. Elég sokági lehetne sorolni mennyi minden probléma van vele. Viszont vannak jó részei. A sztori utolsó harmada nem volt rossz, csak a játék sikeresen szabotálja magát ott is a bugokkal. A hordák elleni küzdelmek tudnak izgalmasak lenni, meg pár mission is tök jó lett. Amikor az ember megkapja a ölésre alkalmas fegyvereket meg kütyüket akkor kezd igazán élvezetes lenni. Addig meg kín szenvedés minden (ez ilyen 40-50 órás időszak... :D). Igazából végtelenül bosszantó, hogy végig érezni rajta, hogy jó is lehetne. Nagyon könnyen.
Kellett volna egy jó író meg egy jó mission designer meg még esetleg pár hónap bugírtás és ebből egy jó open world "zombi nem zombi" játék lehetett volna. Így csak egy középszerű játék borzalmasan buta fő sztorival amiben minden dramaturgiai momentum kurva erőltetett és megmagyarázhatatlan. Van egy rész pl ahol egy szobába belépés triggerel egy karakternél egy totális kiborulást ami tök értelmezhetetlen miért, meg honnan jött, de az ott a "dráma" helye. Meg mondjuk tök jó lett volna ha figyelnek pár dologra átvezetőkben, pl hogy fókuszban legyen a karakter (hülyén hangzik, de van hogy _SENKI_ nincs fókuszban átvezető közben), ne teleportálgassanak átvezetőn belül a karakterek, a főhös mondjuk azokat a fegyvereket lóbálja amik nálad vannak ingame, átvezető végén az erdőben ugyan ne legyen már körülötted egy horda amikor az átvezetőben tök nyugi van és még sorolhatnám.
A sztori is igazából van, de minek kategória. Jól belegondolva a vége és az eleje között jóformán zéró különbség van. Pár karakter helyzetét leszámítva semmi nem változik a világban igazából. Mintha nem történt volna semmi. :D ~70 óra játék és sztori után azért az ember másra számítana. A "fertőzés" sztorivonal lépett előre egy tyúklépést, de az is csak azért, hogy beteaselje a következő részt amúgy a sima befejezés kapcsán nulla előrelépés van ott is. A küldetések ötlettelenek, 2-3 sablonra épül mind. Olyan érzése van az embernek, hogy campről campre jár csak azért, hogy más csicskáztassa pár óráig ugyanazokat a hülyeségeket kérve a főhőstől megállás nélkül. Van pár kivétel, de az ilyen 100+ main missionből talán 4-5 volt ami valamilyen szinten eredeti volt.
Remélhetőleg a következő részre össze tudják kapni magukat, mert az alapjai jók lennének. Attól független ez jó indulattal is csak közepesre sikerült.
Az a szép, hogy emellett belraktad a 70 órát.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Days Gone: Andromeda
Jó lesz az.
Az Andromeda nem volt rossz játék. Ha nem Mass effectnek adják el, simán siker lehetett volna sztem. A hibáival együtt is fasza volt, most meg, hogy volt kismillió patch, sztem próbáld ki, simán megéri a játékidőt. Már persze ha bírod a bioware stílust.
Nekem az egy igazi bajom az volt vele, hogy volt olyan csapattag, aki nem csak irtó idegesítő, de egyenesen közveszélyes volt, és nem lehetett kihajítani. A légzsilipen. Miután elvettem a szkafanderét. Meg a létfontosságú szerveit...
A játékmechanizmus, meg a sztori nekem teljesen bejött. Nem mondom hogy felnő a Mass Effect játékokhoz, de jó volt.
Jöhetnek a kövek...
Igazából, pont erre gondoltam. Ha nem ME játékként gondolunk rá akkor okés a játék az Andromeda, ahogy én látom a Days Gone is hasonló cipőben jár.
Jó lesz az.
Mármint, hogy ha nem Mass Effect-játéknak kezeled, akkor jó a Days Gone?
Ha akarod vedd meg, nem kell rábeszélned magadat arra, hogy joda téved. Hint: nem téved. A Days Gone nem jó játék - van egy hangulata, nincs az az isten, hogy ezt ne ismerjem el, de amúgy nem jó játék. 2019 Mafia III-ja - elképesztően buta és primitív, de ha elkap, akkor aztán elkap.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
De.
Jó lesz az.
Sekiro: Shadows Die Twice
A szokásos "Git gud" alapú Fromsoftware játék. A pályatervezés és harcrendszer copy-paste a korábbi játékokból, bár most már nincs folyamatosan töltődő staminacsík, helyette van Posture csík. Ez úgy működik, hogy alapból 0, és neked az a jó. Növekedni akkor fog, ha sok ütést védesz ki, illetve ha sebesülsz. Ha maxra megy, akkor egy kis ideig nem tudsz mit csinálni, ilyenkor könnyen befigyel egy halálos csapás. Minél több HP-d van, annál gyorsabban tud visszagyógyulni a Posture, szóval ha komolyan sebesült vagy, akkor dupla szívatás. Ugyanakkor az ellenfélnek is van Posture, és ez az egyik módja, hogy egy komolyabb ellenfelet legyőzzünk. Ez elég gyors csatát eredményez, mert ha nem presszúráljuk az ellenfelet valami módon, akkor neki is visszagyógyul a Posture. Ha viszont maxra visszük, akkor az halálos támadás lehetőségéhez vezet részünkről is. A másik módszer, hogy simán levisszük az ellenfél HP-ját zéróra.
A másik újítás, hogy a karakterünknek fakeze van (ez nem spoiler, az első fél órában kiderül), amitől nagyon erős, mert mindenféle trükkös dolgot lehet beleépíteni.
A karakter harci képességeit se vitték túlzásba. Csak 1 darab fegyvered van, egy katana-szerűség, amivel van egy alap támadás, illetve van egy erős támadás. Ezt ki lehet egészíteni egy speciális támadással, amit meg kell előtte tanulni, illetve kiegészítő akciókkal, amiket szinten meg kell előtte tanulni. Ha többfélét tanulsz, akkor csak az 1 darab aktívat tudod használni. Ezek a támadások visszaköszönnek az ellenfeleknél is persze. A fakéz azért kiszélesíti a palettát, de annak a használata nehezen szerezhető erőforráshoz van kötve (Spirit Emblem). Pl. a shuriken lövés 1 SE-be kerül, de vanak olyan akciók, amik 3-ba is. Nekem most maxra húzva a Spirit Emblemet, egyszerre lehet 17 (ha jól emlékszem). Szerezni SE-t pénzért lehet, valamint hátbaszúráskor kaphatsz, illetve néhol van a pályán is néhány. Szóval nem lehet túlzásba vinni a használatát, általában csak bossfight-nál veszi elő az ember.
Elég érdekesen oldották meg a "miért támadsz fel miután megöltek" kérdést, olyannyira, hogy ez a fő sztori. Ezt nem spoilerezem el, elég annyi a halálról, hogy amikor megpandázol, akkor ugrik a pénzed fele, illetve a gyűjtött tapasztalat egy része is. A pénzt meg lehet védeni azzal, hogy 110 aranyért lehet venni egy pénzeszsákot, amiben 100 arany van (amikor eladod). Így a pénz már tárgynak számít, és nem veszik el.
Kimaradt a multiplayer is.
Nekem nem igazán jött be a játék, ugyanaz a bajom, mint a többi elődjével, nagyon zavar, hogy az ellenfelek nem sebzik a társaikat. Ha körülvesz 3-4 ember, lengetik a kardokat és lándzsákat, simán átmennek a fegyvereik a többieken. Persze amúgy meg tök könnyű lenne, de nem tehetek róla, engem zavar és kész.
Még egy megjegyzés a pályatervezésről: most már sokkal 3D-sebb a pálya, mert a fakézbe van építve kötélvető is, amolyan bionic commando stílusban. Ez mindig előre meghatározott helyekre tud kapcsolódni, szóval azért még nem Assassin's Creed a dolog. Ettől függetlenül itt is mehetsz bárhova, akár a bosshoz is kapásból, az egész játékot 25 perc alatt végig lehet játszani. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Pont ez jutott eszembe nekem is. :)
Tegnap vertem le én is az utolsó bosst. Azaz tudtommal létezik még 2 (+2 mini), akiktől elzártak a sztoridöntéseim, őket majd esetleg NG+-ban.
Válaszolgatni fogok, ne vedd személyeskedésnek, csak most így, neked köszönhetően, könnyebb összeszedni a gondolatokat.
Már csak emiatt is ég és föld a különbség, plusz az egyéb részletek.
Ez kicsit úgy hangzik, hogy emiatt akkor a dodge a legoptimálisabb megoldás, ami téves, mert az itt kissé gimpelve van a Soulsokhoz képest, szóval pontosítanám: folyamatos védekezés helyett jól időzítve kell hárítani, az jár a legkisebb elszenvedett, ill. legnagyobb okozott kárral (posture). Ha ügyes vagy, a harc táncszerűbb, mint korábban bármikor; ha ügyetlen, ledarálnak másfél szempillantás alatt.
Sőt, már a borítóképről. És a címből, amennyiben értesz glorious nipponijül.
Ja, rengetegféle van, tulajdonképpen az előző játékokból ismerős más-moveset-minden-fegyvernek koncepciót tették szabadabbá, még ha eleinte kötöttebbnek tűnik is - csak egyetlen lehetséges fegyverre applikálhatod a stílusokat/effekteket, de magad választhatod meg őket, míg pl. Soulsban sosem tudsz majd tollas buzogánnyal Artorias-kardos szaltótámadást végrehajtani. Plusz a protézis funkcióit is lehet különféleképp kombinálni a kardozással, mármint amellett is, hogy a kardozás mellett használod őket.
Nehéznek véletlenül sem nevezném, minden leölt ellenfél után kapsz egyet (néha többet is?), idolokból pedig fillérekért vehetsz tetszőleges mennyiségűt.
Én asszem, 20 lesz az, valamint az egyik Shichimen
Én ugyan nem vittem túlzásba, de folyamatosan masszív többletekkel rendelkeztem specifikus farmolás nélkül is, és itt több száz darabról beszélek. A vége felé konkrétan a max. 999-ről.
Az XP progress bar fele is, ja. Szerencsére a megszerzett, de még elköltetlen skill pontok biztonságban vannak. (Hogy a pénzt milyen ráció mentén bántja a rendszer, nem tudom, elvégre az nem holmi spirituális vagy metacucc, hanem fizikailag ott csilingel a Sport Billy-szatyrodban, ennyi erővel a cipődet vagy a sáladat is elorozhatná a kaszás... de mindegy, játékdizájneri szempontból nyilván érthetőbb a büntetés.)
Illetve 550-ért és 1100-ért is, viszont az ilyen butyellárisokból végesek a készletek, nem bankolhatod a farmolt aranyad a krőzusi végtelenségbe.
Nekem az elején meglehetősen langyoska volt, de ahogy kinyílt világ, bossok, fejlesztések szintjén, úgy erősödött, és most ott tartok, hogy a remélhetőleg majd érkező DLC-je kb. a legjobban várt játékom. Az ember első Soulsához nem érhet fel, meg brutális számú dolgot máshogy is csináltam volna benne, de összességében fasza.
Meg keresztüldöfnek a pályageometrián, láthatatlan erőfal védi őket a meredélyekről való lezuhanástól stb. stb. Szintén zavar, azonban ezek többsége minden játékban így van, szinte technikai szükségszerűség.
Baráti tűzben
A levegőben úszós glitch runok különösen undorítóak. :D Persze respekt nekik is a fáradhatatlan leleményességükért, de a glitchless akkor is mindig lenyűgözőbb.
ibi amentia latet
Na végigjátszottam a World War Z-t 2x is botokkal.
Egyszer a 3. és egyszer a 4. nehézségi fokon az 5-ből. Egy végigjátszással a karakteremnek gyakorlatilag 4-5 szint hiányzott a maxból és fullos lett 3 fegyver is a kb. tucatnyiból. A legnehezebb fokozathoz már kéne ember is, mert a botok nem vesznek fel jobb fegyvereket, nem használnak cuccokat és csak követnek engem, lőnek és felsegítik a fekvő embert, de egyébként tök hülyék. Szóval aki képes a legnehezebben végigjátszani botokkal, az egy állat.
Ráadásul csak 2x verhetnek le a földre, a harmadiknál automatikusan meg is halsz már.
A japánban játszódó első pálya olyan istenesen nehéz, a többit kb. végig lehet nyomni hardon botokkal 2-3 nekifutásra. A japó első pályát azt vagy 5x kellett elkezdenem.
A játékidő dupla végigjátszással olyan 16 óra lehet. Ki lehet kalkulálni, hogy ki mennyit játszott a L4D és L4D2-vel a haverjaival modok nélkül és ezt összevetve a játék árával megéri-e neki.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ha nem epik sztóron lenne valószínű érdekelne, így sajnos skip.
Itt volt az ideje, hogy megnézzem a RE7-et. a RE5-öt nem játszottam végig, de ez a RE7 egy valamivel más hangulatú játék,
mint amire számítottam. Engem nyomokban még a Dead Spacere is emlékeztetett azzal a különbséggel, hogy it kevesebb akció volt, és nagyobb hangsúly a puzzlekon. Mondjuk amiatt, hogy soha nem volt annyi töltény, hogy teljes biztonsággal lehessen nekivágni egyegy új szakasznak azért tartotta a parafaktort. Néhányszor belekukkantottam Youtube végigjátszásba, mert totál nem tudtam továbbmenni.
A shooter mechanika nyilván lassú és szöszölős volt, ami egyébként totálisan illet egy horrorjátékhoz, volt amikor futottam mint a szél :D. A helyszínek hangulatosak voltak, és a grafikára sincs egy rossz szavam se. A legjob RE amivel eddig játszottam. Nekem egy olyan kb. 10 óra körül lett a végigjátszás. Horror fanoknak én merem ajánlani, ha esetleg még nem volt meg. Már vannak jó akciók úgy különösen megéri. Szerintem megnézem majd a RE2-t is akciósan, mert arról is jókat olvastam , és a demo plusz a RE7 alapján abban is van némi bizodalmam.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Sword Legacy: Omen
Kellemes kis rajzfilmgrafikás, izometrikus, körökre osztott RPG. Sztori az Artúr király mondakörrel érintőleges, aranyos, semmi kimagasló. A játékmenet kellemes. Akciópontokba kerülő mozgás és egyéni akció lehetőségek, amikből újat a csapat közös XP-jéből lehet venni. Mindegyik karaktert másra lehet felgyúrni, más fajta tárgyakat használhat, stb... Eleinte könnyű, a végén már jó sokat kell taktikázni hogy ne haljon ki senki. Ha Merlin odébb löki varázslattal azt a lőporos hordót, akkor a tündér felrobbantja íjjal, akkor az sebez annyit a gonosz lovagon hogy a tolvaj hátbaszúrja és kihaljon, közben Uther tankolja a másik kettőt... ilyesmi. Ajánlom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=CRO2FGmr3N4
Kicsit más szemszögből:
https://leet.hu/2019/04/29/sekirokrit/
Na, pont ennek a játéknak nem jutott eszembe nemrég a címe. Köszi!
Non serviam
Rage 2
Köszönöm a Bethesdának, hogy kivették a denuvot pár nap után úgyhogy family share-ben tudtam vele játszani... :D Örülök, hogy nem adtam érte pénzt, mert kurva ideges lennék. Először is leszögezném, hogy az akció része geci jó. Nagyon jól el vannak találva a fegyverek, élvezetes használni őket, az ellenefelek is ötletesek és változatosak is. Egy pillanatig nem éreztem unalmasnak az öldöklést. Annyi féleképp lehet csinálni, hogy az elképesztő. :D Igaz ez akkor jön ki igazán amikor az ember összeszedi a fegyvereket meg képességeket meg fejleszt rajtuk, de onnantól piszok mód élvezetes.
VISZONT, összeszedni őket a játék nagyon nagy része. Mászkálsz a nagy wastelanden, reménykedsz hogy belebotlasz egy ARK-ba, kitakarítod a környékét aztán megkapod a képességet vagy a fegyvert. Ezután repeat amíg meg nincsenek. Irritáló nagyon. Utána kezdhet aggódni az ember azon, hogy fejlesztenie is kéne. Köszönhetően a végtelenül okos embereknek van kb 6 skill tree. Fegyvereknek, abilityknek, a játékosnak is 4 különböző ág, hp/dmg/overdrive upgrade és a jármű fejlesztés.... :D Totálisan értelmetlen időhúzás az egész. Farmolod a currencyt (mert természetesen mindegyikhez másik fajta kell) mert mondjuk a hp meg dmg boost az eléggé szükséges a végéhez, igaz én 3 hp és 1 dmg után inkább leszartam. Hardon játszottam, de így se éreztem túlságosan nagy kihívásnak. Pár alkalommal haltam meg csak, de akkor is csak úgy hogy defibrillatorral felkeltem és mentem tovább. :D Legnehezebb fokozaton cserébe élvezhetetlen az egész. 2-3 lövésből meghalsz és több tár kell 1 mezei ellenfélbe is. Nade, ez a végtelen hajkurászás a különböző currencyk után igazából kiteszi a játék legalább 3/4ét. Minden side activity után kapsz pénzt vagy bármi mást szóval kvázi így kényszerít a játék bele, hogy csináld a copy paste campeket, recharge stationöket ésatöbbi. Amivel csak az az egyetlen baj, hogy mindegyik ugyanaz. Nem viccelek, láttál kettőt egy fajta dologból láttad az összeset. Minden fantáziót mellőz az egész. Némelyiknél még a layout is teljesen ugyanaz csak máshol van a térképen. :D
A másik szuper dolog, hogy minden ilyen activitynél vannak ládák. Felrite és ark ládák egyaránt (néhol data padok is) amiket érdemes összeszedni, mert ugye ebből lesz currency fejleszteni. Szóval odamész, kitakarítod az adott helyet ami kurva jó, élvezed az akciót 5-10 percig... Utána a következő 10 perc azzal telik, hogy keresed a ládákat. :D Elképesztően megtöri az akciót. Meg mondjuk az egész játék ilyen. Minden alkalommal ahogy megcsinálsz valamit akkor felugrik egy kép ahol megmutatja mennyi reput kaptál az adott emberhez meg mi a reward, várni kell pár mp-et utána ki lehet nyomni. Még ha le is szarja az ember a ládákat akkor is utána el kell autókázni a következő helyre ahol ugyanezt kell csinálni. :D Frusztráló, feleslegesen időrabló és szar design.
A fő küldetések (mind az a 7 darab... Nem, nem viccelek) jók igazából. Több kellett volna belőle, mondjuk úgy 3szor ennyi minimum. :D Meg ezek után simán adagolhatta volna a játék a fegyvereket "reward"ként, hogy ne kelljen órákat elbaszni azzal, hogy kóvájog az ember a mapon reménykedve abban, hogy talál egy arkot. Ehelyett igazából az a sztori, hogy a legelején megkérnek hogy keress meg 3 embert, megtalálod őket, elküldenek 1-1 küldetésre utána mikor megvan az a 3 küldetés akkor jön a 4. ami a vége. :D Ja de közben, miután megtaláltad őket el kell érni az 5. szintű reput velük csak akkor adják be a külön küldetést. Szóval a játék még így is kényszerít a side activity farmolásra. Igaz ez az 5ös szint kb 2 óra játék alatt össze is jön.
A car combat annyira nem lenne rossz igazából csak teljesen szükségtelennek éreztem és ott is mindegyik ugyanúgy zajlik le nulla változatossággal. Először kilövöd a kis autókat utána lövöd a nagyot amikor kiereszti a weak spotot és ennyi. Ugyanaz mint minden másik activity a játékban, láttál egyet, láttad mindet. Zéró kihívás, zéró változatosság és a reward is csak auto part amit a main kocsi fejlesztésre tudsz csak elkölteni. Meg mondjuk a vezetés se annyira élvezetes, kicsit téptem is a hajam a kötelező versenyzésnél.
Also a játék marketingje kurva nagy megvezetés. Szinte sehol nincs ilyen nagyon goofy dolog benne. A sztori is próbálja magát nagyon komolyan venni, szinte semmi poénkodás. Ahogy a világban se nagyon. Nem teljesen értem mi értelme volt full retardra venni a marketinget amikor magának a játéknak köze nincs hozzá.
Összességében ez baromi nagy hit and miss. Open world helyett kellett volna ebből csinálni egy többé kevésbé lineáris játékot ezzel a játékmenettel és akkor win. Így csak azt lehet rá mondani, hogy a lövés és akció nagyon jó cserébe minden más baromi szar. Az a baj, hogy ezt későbbi patch se fogja megmenteni, se extra content. Már csak azért se, mert fundamentálisan van elbaszva az egész koncepció és maga a core játék 2-3 óra maximum. Kár érte.
Ejj, pedig szemeztem vele... Szeretem az ilyen Far Cry-szerű open world játékokat, de ez még azoknál is szutyokabbnak tűnik :(.
20 fontot meger?