erdekes, hogy ezt a mirves raketas izet athoztak a master of orion2-bol
van hozza AI mod, nem probaltad azzal?
nekem eddig inkabb az a problema, hogy hagynak nagyon nyugodtan bekeben terjeszkedni, a moo2-ben azert jobban tamadtak (igy viszont tul eros leszek, mivel terjeszkedek mint a virus es a hatarokat lezarom) (meg ugye ott nem lehetett az utvonalakat lezarni)
Alapból én is így vagyok vele, de éppen az lep meg, hogy játékosok, ismerősök is dicsérik, akár Odyssey után is. (Hogy most jobbnak kell-e lennie az más kérdés, jó pár műfajt be lehetett volna szántani ezen az alapon évekkel ezelőtt :D)
De együtt tudok élni vele, ha innen nem kapok egyelőre többedvéleményt, csak érdeklődtem.Elvégre én a PS4 - bár a Pro miatt ez nem teljesen fair - előző generációhoz mért kétszeres árát is sokallom, mint a VGA-kért is, nemhogy a VR-ét mellé.
Nem modoltam, csak valami DLC-vel volt meg, azzal néztem.
Érdekes, nekem legnehezebben minden szomszéd mihamarabb belémköt, akármilyen kedvező dealt kötünk. A lezárás (space stationre gondolsz gondolom) meg kb. addig tartja fel őket, amíg akkora sereg jön, ami ellen problémáid lesznek. Amúgy a mirves baszással a space station is kb. 1 sortűz, miközben 1-2 largenál kisebb hajót leszed tőlem is.
A meklárok a messze legdurvábbak. Ha custom fajt raksz össze és megpróbálod összerakni őket, akkor kb. 3-4 pont hiányzik hozzá, míg a szarabb fajokat úgy össze lehet hozni, hogy még marad 2 extra pontod is.
feleannyit esznek, másfélszer annyit termelnek, auto javítják a hajóikat csatában. Durva. Sokkal több emberüket lehet kutatásra és építésre állítani.
Ha van egy több bolygóból álló rendszered, amiben van valami nagyon durva kajatermelő bolygó, meg több kevésbé élhető, de komoly ipari bolygó, akkor lesz valami bolygóközi kereskedelem épület, amit ha mindegyikben felépítesz, akkor szétosztják a kaját és az ipari termelést egymás között. A jobb rendszerekben körönként 200 építési pontod is lehet akár több bolygón is, amiből már a legnagyobb hajókat is fosni lehet kifelé tömegesen.
Egyszer próbáltam úgy játszani, hogy direkt nem tettem fel rakétákat, azzal a fajjal voltam, ami beam fegyverekre kap 50% bónuszt és keservesen nehéz lett tőle a játék. A végén elmentettem az idegen roham előtt (antari, vagy Natar, már elfelejtettem kik). Nekikmentem egy fullos beam alapú flottával és megnéztem mi jön ki, ha a csata előtt átfegyvereztem a flottát rakétásra.
Siralmas volt a különbség. Kb. 1 halálcsillag, 3-4 huge hajóval már ki lehet pucolni az egész idegen flottát rakéta+mirv alapon. Beam-el meg 3x ekkora flottával tudtam csak megoldani.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Game of the Year - God of War
Best Game Direction - God of War
Best Narrative – Red Dead Redemption 2
Best Action Game – Dead Cells
Best Art Direction – Return of the Obra Dinn
Best Role Playing Game - Monster Hunter: World
Best Fighting Game - Dragon Ball FighterZ
Industry Icon Award – Greg Thomas
Best Family Game - Overcooked 2
Best Action/Adventure Game - God of War
Best Student Game – Combat 2018
Best Score/Music - Red Dead Redemption 2
Best Audio Design - Red Dead Redemption 2
Best Performance - Roger Clark (as Arthur Morgan, Red Dead Redemption 2)
Games for Impact - Celeste
Best Ongoing Game - Fortnite
Best Mobile Game - Florence
Best VR/AR Game - Astro Bot Rescue Mission
Best Strategy Game - Into the Breach
Best Sports/Racing Game - Forza Horizon 4
Best Multiplayer Game - Fortnite
Best Independent Game - Celeste
Best Debut Indie Game - The Messenger
Best eSports Game - Overwatch
Best eSports Player - Dominique "SonicFox" McLean"
Best eSports Team - Cloud 9
Dead Cells-nek és Obra Dinn-nek külön örültem, mind a kettő teljes mértékben megérdemli, az év legjobb indie címei.
Érdekes volt látni a show alatt azt is, hogy az Epic bulldózerrel kezdett hajtani a Steam felé, nem kicsit dominált a címekkel.
Valamint a MK11 bejelentés.. valószínűleg rendben lesz a cucc, de erősen kimosatnám annak a fülét aki a zeneválasztásért volt felelős. Szó szerint förtelmes volt.
de erősen kimosatnám annak a fülét aki a zeneválasztásért volt felelős. Szó szerint förtelmes volt.
+111
pont ezt írtam én is valamelyik másik topikban. és ahogy elnézem a youtube kommentek is ezt kifogásolták. nem vagyok oda a rappért, de valami ütős számmal elmehetett volna. de ez a langyos fos nem tudom hogy keveredett ide...
nade, ez legyen a legnagyobb bajunk a játékkal, hogy a trailerben szar volt a muzsika és örvendezünk vala :)
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Lehetne az is a címe hogy Overcooked 2: Dark Souls. :D A DLC remekül kijavítja az alapjátékoban sokak által panaszolt túlzott konnyűséget. Sőt, belövi arra a tökéletes pontra, hogy irgalmatlanul nehéz, de közben elhiszitek magatokról (co-op játék lévén), hogy meg tudjátok csinálni.
Ahogy az első rész is, ez is elképesztően jó párban játszva. Sok innovációt maga a második rész nem hoz, viszont a pályák jobbak és mivel már az első rész is nagyon jó volt, ezért összességében itt sincs mit panaszolni.
Nekem továbbra is életem eddigi legjobb játékélményei között van dobogós helyen a sorozat. Utoljára tényleg a Golden Axe-ot élveztem ennyire, mikor még Bozzal toltuk egy billentyűzetről ketten ovis korunkban. :D
Ha csak idén megjelent játékokat lehet nevezni, akkor részemről a Hollow Knight a 2018-as év nyertese (mivel emellett csak régebbi játékokkal játszottam :)). Egy kicsit ez is csít, mert a játék már 2017-ben is játszható volt, de a tartalmilag elég sok dolgon változtató DLC-k majdnem mind 2018-ban jöttek, és így a teljesnek számított konzolos kiadás is 2018-as.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JuP47fRBsWg
Egy nagyon egyedi hangulatú platform-kalandjátékról van szó. Hívhatnám metroidvania játéknak is, de mivel se Metroiddal se Castlevania-játékkal nem játszottam soha, tőlem idegen egy kicsit ez a kifejezés.
Egyszerű elemekből építkező, mégis összetett játékról van szó. Igaz ez a játékot meghatározó két alappillérre, a platformingra és a harcra is. Az alapvető mozgások mellett mindössze egy maréknyi különleges képességre tehetünk szert, melyeket általában egy gombnyomással, vagy egyszerű kétbombos kombinációkkal hívhatunk elő. Ezek összefűzésével, illetve az ellenfelek kiismerésével tudunk felülkerekedni az elsőre szinte mindig lehetetlen kihívásnak tűnő bossokon.
Több helyen láttam a Dark Souls nevét emlegetni a játékkal kapcsolatban. Valamennyi igaz lehet belőle, bár nálam a DS-széria teljes egészében kimaradt. Elég sok a boss harc a játékban, amelyekben nagyon fontos az ellenfelek mozdulatainak kiismerése és a jó ritmusérzék. Ugyanakkor több bossnak tűnő ellenfélről később kiderül, hogy ha nem is tucatellenfél, de azért viszonylag gyakran találkozhatunk velük, és egy idő után már csak nevetni tudunk az első találkozáson, amikor még ismeretlenül, remegő térdekkel közelítettük meg őket.
Az eredményességünkön tudunk hangolni különböző charmok segítségével, melyből egy idő után már egész sok a birtokunkban lehet (összesen 40 darab van a játékban). Ezekkel, illetve a megfelelő kombinációjukkal például elég soknak tűnő (de bizonyos bossokkal szemben még mindig rohadt kevésnek számító) életerőre tehetünk szert, növelhetjük a képességeink erősségét vagy a kardunk hatótávját stb. Külön stratégiai réteget jelenthet az egyes nehezebb pályarészekhez illetve a bossokhoz, valamint a játékstílusunkhoz passzoló charmkombinációk megtalálása, kikísérletezése.
A játék jól adagolja az újdonságokat, így mindig van idő és lehetőség is begyakorolni az új mozdulatokat, vagy megszokni az új charmok hatásait. A történet nem lineáris, ahogy fedezzük fel az amúgy rohadt nagy térképet, egyre több lehetőségünk nyílik máshol tovább haladni, ha valahol falakba, vagy egy túl erős bossba ütköznénk. Egy-egy új képesség megszerzése után izgalmakkal teli komoly elfoglaltságot jelent már feltérképezett helyszínek újbóli meglátogatása, hogy tovább juthassunk ott, ahol eddig akadály állta utunkat. Ezeket a pontokat érdemes már első alkalommal is megjelölni a térképünkön, melyhez különböző színű jelölőket vásárolhatunk a felszínen lévő boltban.
Természetesen van gyors utazási lehetőség is, csak ehhez előbb gyalogosan fel kell derítenünk a helyi bogárexpressz egykor szebb napokat látott állomásait. Így is elég sok helyet többször is be fogunk járni, de ez is sokat tud gyorsulni az új képességeknek, és megnyitható útlevágásoknak köszönhetően.
Kiemelném a játék hangulatát, ami engem a játék első néhány órájában nagyon berántott, és a játék végéig végig fent tudott maradni. Ebben nagy szerepe van a rejtélyes sztorinak, a borzasztóan hangulatos helyszíneknek, a kiváló soundtracknek és a pazarul kivitelezett egyedi látványnak. A játék végig fent tudja tartani a játékos érdeklődését: ha épp nem a felfedezés élménye sarkall arra, hogy tovább menjünk, és a következő mentési pontként funkcionáló padig még eljussunk lámpaoltás előtt, akkor egy-egy boss kihívás szintje ösztönözhet arra, hogy újra és újra nekifussunk, más-más taktikával, charm kombinációval és esetleg a wiki oldalon tippek begyűjtésével, hogy végül begyűjtsük önmagunk elismerését, amiért végül győzedelmeskedünk.
Ha több tucat órányi játék, rengeteg rácsodálkozás, izzadás és ezáltal felértékelődött sikerélmény, valamint számtalan elhalálozás után a játék végére értünk, akkor elszörnyedhetünk azon, hogy vannak olyan emberi lények rajtunk kívül, akik az ekkor megnyíló Radiant Mode-ban halál nélkül 3-4 óra leforgása alatt is képesek végigvinni a játékot...
Ezek után főleg fokozottan melegen ajánlom neked a Dark Soulst (először az elsőt természetesen); a nemlinearitás, a helyek-históriák felfedezése, a borongós hangulat, a zenei zseni, az emlékezetes bossok, a sikerélmény, a relatíve egyszerűen "kezelhető", de gazdag eszköztárból összepuzzlezhető egyéni játékstílusok stb. révén szorosabban rokonítható a HK-val, mint a mindkét játék esetében kétélűvé túllihegett "nehézség" által.
Közben rájöttem, hogy a Subnautica is tavalyi játék, és az Epicnek hála játszottam is vele még tavaly. Ez is berántott egy-két éjszakán annyira, hogy órákkal a tervezett időpont után feküdtem végül le, szóval nyugodtan megkaphatja a második helyezést nálam 2018-ra. Egyszer majd talán be is fejezem. :)
Artistic Achievement - Return of the Obra Dinn
Game Design - Return of the Obra Dinn
Audio Achievement - God of War
Game Innovation - Nintendo Labo
Mobile Game - Florence
British Game - Forza Horizon 4
Multiplayer - A Way Out
Debut Game - Yoku's Island Express
Music - God of War
Narrative - God of War
Evolving Game - Fortnite
Original Property - Into the Breach
Family - Nintendo Labo
Performer - Jeremy Davies God of War (The Stranger, Baldur)
Game Beyond Entertainment - My Child Lebensborn
Best Game - God of War
death stranding? (bekerülhet egyáltalán, vagy van valami végdátum hozzá?)
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Eléggé meglepett hogy a The Game Awards-on a Control/Remedyt milyen sok kategóriában jelölték.
Nem volt egy rossz játék, de annyira hű de durván emlékezetes se...
Ez legalább annyira szól a Remedynek, meg a függetlenségének,. mint a játék minőségének. Nincs ezzel baj, szerintem a Control simán GOTY matéria, de elfogult vagyok.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
- Jött a Resident Evil 2, ami sokkal inkább egy új játék, mint az eredeti felújítása. Fantasztikus új mechanikák vannak benne pl. engem lenyűgözött ez az újfajta, harciasabb zombikerülgetés, amibe itt-ott raktak egy pici RNG-t is. Jobban sikerült igazi survival horrort csinálni így, mint a 7-ben, ami szintén egy remek játék, de szerintem egy kicsit nehézkesebben működött és jobban fel is engedett a végére. Élmény volt többször újrajátszani és lassacskán profivá válni benne ugyanúgy, mint a régi játékban.
- Volt Mortal Kombat 11, ami simán az NRS legjobb MK-játéka még a brutális grind ellenére is.
- Aztán megérkezett az Ion Fury is, ami nekem Duke, Blood és Half-Life fanként nyilván a szívem csücske lett viszonylag gyorsan, meg egy tényleg érdekes kísérlet is volt arra, hogy lehet-e autentikus retrójátékot csinálni. És hát lehet, ráadásul egy igazán tartalmas, mechanikailag mély 20 órás cucc lett nevetségesen komplex pályadesignnal.
- Kijött végre a Bloodstained is, ami végre visszahozta a Castlevania Igarashi-féle vonalát és bár még nem értem a végére, de abszolút méltó lett a mesterhez szerintem.
- Az Outer Worlds visszahozta az RPG-t az "akció-RPG" vagy "cinematic RPG" ZSÁNERBE, és még ez is befejezésre vár, de kiváló lett és nemcsak azért, mert az Obsidian csinált egy New Vegas 2-t. Nope, tele van egy csomó olyan rendszerszintű finomhangolással, ami simán meghaladja az NV-t és a Bethesda utóbbi próbálkozásait a zsánerben.
- Az Age of Empires 2 Definitive Edition is fasza lett, és oké, hogy elvileg remaster, de aki egy kicsit is benne van, tudja, hogy valójában nem az. :D A Forgotten Empires már kb. 2013 óta dolgozik az eredeti játék bővítésén, csináltak hozzá 4 új kiegészítőt, vagy új 20 új játszható népet és most ez az egész beérett azzal, hogy hozzányúlhattak a grafikához, a kezelőfelülethez meg a játékmenethez is. Emiatt más hatása van a játéknak, hardcore-abb lett, de kiforrottabb is, aminek az alapjait tényleg az Ensemble Studios tette le 20 éve, de egy tök másik szinten jár már.
Ha ezek közül választanom kéne, akkor talán a Resi 2-t tenném meg a személyes GOTY-emnek, de igazából szimplán csak annak örülök, hogy vannak remek játékok a piac minden szintjén: AAA-ban, indie-ben, retróban és újban. Oké, az AAA tényleg nem olyan hú de erős mostanában, de ez igazából már viszonylag régóta így van, a közepes és kis költségvetésű repertoár viszont folyamatosan bővül és egyre változatosabb. És akkor a Disco Elysiumot még ki sem próbáltam.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A Sekirora is elég sok kategóriában lehetett szavazni aminek örülök, mert nagyon jó játék lett.
A Resi 2 is remek volt.
Viszont hiányoltam a Days Gone-t amit tudom, hogy itt divat utálni de szerintem egy kifejezetten jó open world játék ami egy kissé döcögősen indul be, de aztán hamar magára talál. És nekem egy sokkal emlékezetesebb játék lett mint pl a Control.
Játékmenet nagyon fasza volt, az Oldest House-t is kedveltem de valahogy már ugyanúgy elfelejtettem mint Quantum Break-et. Lehet majd RTX-el revideálom.
erdekes, hogy ezt a mirves raketas izet athoztak a master of orion2-bol
van hozza AI mod, nem probaltad azzal?
nekem eddig inkabb az a problema, hogy hagynak nagyon nyugodtan bekeben terjeszkedni, a moo2-ben azert jobban tamadtak (igy viszont tul eros leszek, mivel terjeszkedek mint a virus es a hatarokat lezarom) (meg ugye ott nem lehetett az utvonalakat lezarni)
Parizer forever.
De együtt tudok élni vele, ha innen nem kapok egyelőre többedvéleményt, csak érdeklődtem.Elvégre én a PS4 - bár a Pro miatt ez nem teljesen fair - előző generációhoz mért kétszeres árát is sokallom, mint a VGA-kért is, nemhogy a VR-ét mellé.
Sors bona, nihil aliud.
Nem modoltam, csak valami DLC-vel volt meg, azzal néztem.
Érdekes, nekem legnehezebben minden szomszéd mihamarabb belémköt, akármilyen kedvező dealt kötünk. A lezárás (space stationre gondolsz gondolom) meg kb. addig tartja fel őket, amíg akkora sereg jön, ami ellen problémáid lesznek. Amúgy a mirves baszással a space station is kb. 1 sortűz, miközben 1-2 largenál kisebb hajót leszed tőlem is.
A meklárok a messze legdurvábbak. Ha custom fajt raksz össze és megpróbálod összerakni őket, akkor kb. 3-4 pont hiányzik hozzá, míg a szarabb fajokat úgy össze lehet hozni, hogy még marad 2 extra pontod is.
feleannyit esznek, másfélszer annyit termelnek, auto javítják a hajóikat csatában. Durva. Sokkal több emberüket lehet kutatásra és építésre állítani.
Ha van egy több bolygóból álló rendszered, amiben van valami nagyon durva kajatermelő bolygó, meg több kevésbé élhető, de komoly ipari bolygó, akkor lesz valami bolygóközi kereskedelem épület, amit ha mindegyikben felépítesz, akkor szétosztják a kaját és az ipari termelést egymás között. A jobb rendszerekben körönként 200 építési pontod is lehet akár több bolygón is, amiből már a legnagyobb hajókat is fosni lehet kifelé tömegesen.
Egyszer próbáltam úgy játszani, hogy direkt nem tettem fel rakétákat, azzal a fajjal voltam, ami beam fegyverekre kap 50% bónuszt és keservesen nehéz lett tőle a játék. A végén elmentettem az idegen roham előtt (antari, vagy Natar, már elfelejtettem kik). Nekikmentem egy fullos beam alapú flottával és megnéztem mi jön ki, ha a csata előtt átfegyvereztem a flottát rakétásra.
Siralmas volt a különbség. Kb. 1 halálcsillag, 3-4 huge hajóval már ki lehet pucolni az egész idegen flottát rakéta+mirv alapon. Beam-el meg 3x ekkora flottával tudtam csak megoldani.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
meg csak a 2. nagyobb jatek, es csak hardon vagyok, lehet azert konnyebb :)
Parizer forever.
GOD OF WAR FUCKYEAH!!!! \o/
Csak hogy itt legyen a teljes lista is.
Dead Cells-nek és Obra Dinn-nek külön örültem, mind a kettő teljes mértékben megérdemli, az év legjobb indie címei.
Érdekes volt látni a show alatt azt is, hogy az Epic bulldózerrel kezdett hajtani a Steam felé, nem kicsit dominált a címekkel.
Valamint a MK11 bejelentés.. valószínűleg rendben lesz a cucc, de erősen kimosatnám annak a fülét aki a zeneválasztásért volt felelős. Szó szerint förtelmes volt.
+111
pont ezt írtam én is valamelyik másik topikban. és ahogy elnézem a youtube kommentek is ezt kifogásolták. nem vagyok oda a rappért, de valami ütős számmal elmehetett volna. de ez a langyos fos nem tudom hogy keveredett ide...
nade, ez legyen a legnagyobb bajunk a játékkal, hogy a trailerben szar volt a muzsika és örvendezünk vala :)
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Fuck, a DUSK a GOTY nekem:
rwurl=https://i.imgur.com/E0jlrEC.jpg
Meg hát azért is, ami itt történik 2:20-nál:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=pv9p63lpzh4
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Overcooked 2: Surf 'n' Turf
Lehetne az is a címe hogy Overcooked 2: Dark Souls. :D A DLC remekül kijavítja az alapjátékoban sokak által panaszolt túlzott konnyűséget. Sőt, belövi arra a tökéletes pontra, hogy irgalmatlanul nehéz, de közben elhiszitek magatokról (co-op játék lévén), hogy meg tudjátok csinálni.
Ahogy az első rész is, ez is elképesztően jó párban játszva. Sok innovációt maga a második rész nem hoz, viszont a pályák jobbak és mivel már az első rész is nagyon jó volt, ezért összességében itt sincs mit panaszolni.
Nekem továbbra is életem eddigi legjobb játékélményei között van dobogós helyen a sorozat. Utoljára tényleg a Golden Axe-ot élveztem ennyire, mikor még Bozzal toltuk egy billentyűzetről ketten ovis korunkban. :D
Ha csak idén megjelent játékokat lehet nevezni, akkor részemről a Hollow Knight a 2018-as év nyertese (mivel emellett csak régebbi játékokkal játszottam :)). Egy kicsit ez is csít, mert a játék már 2017-ben is játszható volt, de a tartalmilag elég sok dolgon változtató DLC-k majdnem mind 2018-ban jöttek, és így a teljesnek számított konzolos kiadás is 2018-as.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JuP47fRBsWg
Egy nagyon egyedi hangulatú platform-kalandjátékról van szó. Hívhatnám metroidvania játéknak is, de mivel se Metroiddal se Castlevania-játékkal nem játszottam soha, tőlem idegen egy kicsit ez a kifejezés.
Egyszerű elemekből építkező, mégis összetett játékról van szó. Igaz ez a játékot meghatározó két alappillérre, a platformingra és a harcra is. Az alapvető mozgások mellett mindössze egy maréknyi különleges képességre tehetünk szert, melyeket általában egy gombnyomással, vagy egyszerű kétbombos kombinációkkal hívhatunk elő. Ezek összefűzésével, illetve az ellenfelek kiismerésével tudunk felülkerekedni az elsőre szinte mindig lehetetlen kihívásnak tűnő bossokon.
Több helyen láttam a Dark Souls nevét emlegetni a játékkal kapcsolatban. Valamennyi igaz lehet belőle, bár nálam a DS-széria teljes egészében kimaradt. Elég sok a boss harc a játékban, amelyekben nagyon fontos az ellenfelek mozdulatainak kiismerése és a jó ritmusérzék. Ugyanakkor több bossnak tűnő ellenfélről később kiderül, hogy ha nem is tucatellenfél, de azért viszonylag gyakran találkozhatunk velük, és egy idő után már csak nevetni tudunk az első találkozáson, amikor még ismeretlenül, remegő térdekkel közelítettük meg őket.
Az eredményességünkön tudunk hangolni különböző charmok segítségével, melyből egy idő után már egész sok a birtokunkban lehet (összesen 40 darab van a játékban). Ezekkel, illetve a megfelelő kombinációjukkal például elég soknak tűnő (de bizonyos bossokkal szemben még mindig rohadt kevésnek számító) életerőre tehetünk szert, növelhetjük a képességeink erősségét vagy a kardunk hatótávját stb. Külön stratégiai réteget jelenthet az egyes nehezebb pályarészekhez illetve a bossokhoz, valamint a játékstílusunkhoz passzoló charmkombinációk megtalálása, kikísérletezése.
A játék jól adagolja az újdonságokat, így mindig van idő és lehetőség is begyakorolni az új mozdulatokat, vagy megszokni az új charmok hatásait. A történet nem lineáris, ahogy fedezzük fel az amúgy rohadt nagy térképet, egyre több lehetőségünk nyílik máshol tovább haladni, ha valahol falakba, vagy egy túl erős bossba ütköznénk. Egy-egy új képesség megszerzése után izgalmakkal teli komoly elfoglaltságot jelent már feltérképezett helyszínek újbóli meglátogatása, hogy tovább juthassunk ott, ahol eddig akadály állta utunkat. Ezeket a pontokat érdemes már első alkalommal is megjelölni a térképünkön, melyhez különböző színű jelölőket vásárolhatunk a felszínen lévő boltban.
Természetesen van gyors utazási lehetőség is, csak ehhez előbb gyalogosan fel kell derítenünk a helyi bogárexpressz egykor szebb napokat látott állomásait. Így is elég sok helyet többször is be fogunk járni, de ez is sokat tud gyorsulni az új képességeknek, és megnyitható útlevágásoknak köszönhetően.
Kiemelném a játék hangulatát, ami engem a játék első néhány órájában nagyon berántott, és a játék végéig végig fent tudott maradni. Ebben nagy szerepe van a rejtélyes sztorinak, a borzasztóan hangulatos helyszíneknek, a kiváló soundtracknek és a pazarul kivitelezett egyedi látványnak. A játék végig fent tudja tartani a játékos érdeklődését: ha épp nem a felfedezés élménye sarkall arra, hogy tovább menjünk, és a következő mentési pontként funkcionáló padig még eljussunk lámpaoltás előtt, akkor egy-egy boss kihívás szintje ösztönözhet arra, hogy újra és újra nekifussunk, más-más taktikával, charm kombinációval és esetleg a wiki oldalon tippek begyűjtésével, hogy végül begyűjtsük önmagunk elismerését, amiért végül győzedelmeskedünk.
Ha több tucat órányi játék, rengeteg rácsodálkozás, izzadás és ezáltal felértékelődött sikerélmény, valamint számtalan elhalálozás után a játék végére értünk, akkor elszörnyedhetünk azon, hogy vannak olyan emberi lények rajtunk kívül, akik az ekkor megnyíló Radiant Mode-ban halál nélkül 3-4 óra leforgása alatt is képesek végigvinni a játékot...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Szerintem is.
Ezek után főleg fokozottan melegen ajánlom neked a Dark Soulst (először az elsőt természetesen); a nemlinearitás, a helyek-históriák felfedezése, a borongós hangulat, a zenei zseni, az emlékezetes bossok, a sikerélmény, a relatíve egyszerűen "kezelhető", de gazdag eszköztárból összepuzzlezhető egyéni játékstílusok stb. révén szorosabban rokonítható a HK-val, mint a mindkét játék esetében kétélűvé túllihegett "nehézség" által.
ibi amentia latet
Közben rájöttem, hogy a Subnautica is tavalyi játék, és az Epicnek hála játszottam is vele még tavaly. Ez is berántott egy-két éjszakán annyira, hogy órákkal a tervezett időpont után feküdtem végül le, szóval nyugodtan megkaphatja a második helyezést nálam 2018-ra. Egyszer majd talán be is fejezem. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ide is: Ash of gods. Nagyon tetszett.
The messenger
Év meglepetése számomra. Nagyon jó cucc!
rwurl=https://youtu.be/qJf9edBS0TQ
Esetleg valakit érdekel...
rwurl=https://youtu.be/Sid8xgIkcdo
BAFTA
Artistic Achievement - Return of the Obra Dinn
Game Design - Return of the Obra Dinn
Audio Achievement - God of War
Game Innovation - Nintendo Labo
Mobile Game - Florence
British Game - Forza Horizon 4
Multiplayer - A Way Out
Debut Game - Yoku's Island Express
Music - God of War
Narrative - God of War
Evolving Game - Fortnite
Original Property - Into the Breach
Family - Nintendo Labo
Performer - Jeremy Davies God of War (The Stranger, Baldur)
Game Beyond Entertainment - My Child Lebensborn
Best Game - God of War
The Game Awards
December 13 (péntek)- 2:30-6:00 (magyar idő)
Into the breach <3
Örülök hogy ilyen kis játékokat is értékelnek.
Én meg le vagyok maradva sok hónappal.
tegyék meg tétjeiket.
death stranding? (bekerülhet egyáltalán, vagy van valami végdátum hozzá?)
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ez évben sajnos csak a magam játékait tudnám idesorolni legalábbis amit végig is játszottam. Vagy fogok.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Geoff showjába bekerülhet-e Kojima játéka? :DDDD Majdnem minden kategóriában jelölve van és nyerni is fog. :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=4axLHMNXzu8
Itt lehet szavazni:
https://thegameawards.com/nominees
:DDDD
rwurl=https://i.imgur.com/FTl4VfW.png
Nekem ez egy nagyon rövid lista az elmúlt pár évben, a "maréknyi játék, amivel volt időm játszani" lista inkább :-)
Greedfall, Children of Morta, Crying suns...
Állítólag a Disco elysium volt nagyon jó idén, de odáig még nem sikerült eljutnom.
Eléggé meglepett hogy a The Game Awards-on a Control/Remedyt milyen sok kategóriában jelölték.
Nem volt egy rossz játék, de annyira hű de durván emlékezetes se...
Ez legalább annyira szól a Remedynek, meg a függetlenségének,. mint a játék minőségének. Nincs ezzel baj, szerintem a Control simán GOTY matéria, de elfogult vagyok.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Vegignezve a jatekokon, eleg szar ev volt. Siman belefer.
Jah, Control nálam is.... azontúl számomra még Beat Saber, Witcher 3 és Factorio :DDDDDDDDDDDDDDDD
Hmm, Outer Worlds még talán.
Nekem kedvemre való volt ez az év:
- Jött a Resident Evil 2, ami sokkal inkább egy új játék, mint az eredeti felújítása. Fantasztikus új mechanikák vannak benne pl. engem lenyűgözött ez az újfajta, harciasabb zombikerülgetés, amibe itt-ott raktak egy pici RNG-t is. Jobban sikerült igazi survival horrort csinálni így, mint a 7-ben, ami szintén egy remek játék, de szerintem egy kicsit nehézkesebben működött és jobban fel is engedett a végére. Élmény volt többször újrajátszani és lassacskán profivá válni benne ugyanúgy, mint a régi játékban.
- Volt Mortal Kombat 11, ami simán az NRS legjobb MK-játéka még a brutális grind ellenére is.
- Aztán megérkezett az Ion Fury is, ami nekem Duke, Blood és Half-Life fanként nyilván a szívem csücske lett viszonylag gyorsan, meg egy tényleg érdekes kísérlet is volt arra, hogy lehet-e autentikus retrójátékot csinálni. És hát lehet, ráadásul egy igazán tartalmas, mechanikailag mély 20 órás cucc lett nevetségesen komplex pályadesignnal.
- Kijött végre a Bloodstained is, ami végre visszahozta a Castlevania Igarashi-féle vonalát és bár még nem értem a végére, de abszolút méltó lett a mesterhez szerintem.
- Az Outer Worlds visszahozta az RPG-t az "akció-RPG" vagy "cinematic RPG" ZSÁNERBE, és még ez is befejezésre vár, de kiváló lett és nemcsak azért, mert az Obsidian csinált egy New Vegas 2-t. Nope, tele van egy csomó olyan rendszerszintű finomhangolással, ami simán meghaladja az NV-t és a Bethesda utóbbi próbálkozásait a zsánerben.
- Az Age of Empires 2 Definitive Edition is fasza lett, és oké, hogy elvileg remaster, de aki egy kicsit is benne van, tudja, hogy valójában nem az. :D A Forgotten Empires már kb. 2013 óta dolgozik az eredeti játék bővítésén, csináltak hozzá 4 új kiegészítőt, vagy új 20 új játszható népet és most ez az egész beérett azzal, hogy hozzányúlhattak a grafikához, a kezelőfelülethez meg a játékmenethez is. Emiatt más hatása van a játéknak, hardcore-abb lett, de kiforrottabb is, aminek az alapjait tényleg az Ensemble Studios tette le 20 éve, de egy tök másik szinten jár már.
Ha ezek közül választanom kéne, akkor talán a Resi 2-t tenném meg a személyes GOTY-emnek, de igazából szimplán csak annak örülök, hogy vannak remek játékok a piac minden szintjén: AAA-ban, indie-ben, retróban és újban. Oké, az AAA tényleg nem olyan hú de erős mostanában, de ez igazából már viszonylag régóta így van, a közepes és kis költségvetésű repertoár viszont folyamatosan bővül és egyre változatosabb. És akkor a Disco Elysiumot még ki sem próbáltam.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A Sekirora is elég sok kategóriában lehetett szavazni aminek örülök, mert nagyon jó játék lett.
A Resi 2 is remek volt.
Viszont hiányoltam a Days Gone-t amit tudom, hogy itt divat utálni de szerintem egy kifejezetten jó open world játék ami egy kissé döcögősen indul be, de aztán hamar magára talál. És nekem egy sokkal emlékezetesebb játék lett mint pl a Control.
Jó lesz az.
Játékmenet nagyon fasza volt, az Oldest House-t is kedveltem de valahogy már ugyanúgy elfelejtettem mint Quantum Break-et. Lehet majd RTX-el revideálom.