Zaxx írta: Hogy melyik engine-t fogja használni a Starfield és a The Elder Scrolls VI?
De most tényleg megnéz az ember egy RDR2 vagy Rage2 youtube videot, esetleg AC Odysseyt, aztán egy FO76-ot.. Mondjuk lehet, hogy a SF-re és a TESVI-ra sikerül még javítani rajta.. (Végülis CoD is valahol még mindig egy toldozott Q3 engine, ha jól tudom).
Ez látszik, ezt adom, talán az egyetlen része a F76-nak, ami tényleg szép.
a new system for the landscape generation
Okay?
For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even more.
Ja, ez remekül működik bizonyos motoroknál, de az már a Skyrimen is látszott, hogy hiába szaszeroltak sokat a motoron, a Gamebryo nem tudja levedleni a bőrét. Hiába néz ki valami szebben és képes valamivel többre, mint a korábbi iteráció, ha rozsdás alapokon áll az egész.
És akkor mindig le kell nyomni az ember torkán ezeket a hülye érveléseket, hogy hát ők azért nem engedik a FoV-állítgatást, mert elbaszná az animációkat... oh wait:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=F3IWhPOMSCg
Elcseszi az animációkat? Hát nem. Ha a modder ki tudja találni, hogyan lehet állítani a kamera FoVot anélkül, hogy a "weapon FoV" változna, akkor a Bethesda erre hogyan nem képes? Egy csomó olyan játék van, ami így kezeli a FoV beállítást és semmi baj nincs vele, sőt, az esetek többségében még talán jobb is, mint kizoomolni a fegyvermodellről. De nem, a Bethesda ilyet nem tud.
Kizártnak tartom, hogy a Fallout 76 megbukjon, mert látszik rajta a költséghatékonyság (tök egyértelmű, hogy erősen a F4-re építkeztek és hogy maga a fejlesztés is sokkal olcsóbb volt), de fuck, elég etikátlan dolog azt elvárni a vásárlótól, hogy fizessen 60 dollárt egy ezer sebből vérző koncepciónak annak reményében, hogy valaha egyszer majd játék lesz belőle... főleg három héttel a RDR2 után. :D
Mikor lesz már visszaforgatva az engine-be az a kurva sok pénz, amit a BGS keres a játékaival? Olcsó húsnak híg a leve, kis pénz, kis foci és egyéb bölcsességek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pontosan 0 moddal játszottam a Skyrimet és a FO-kat is, és nekem nem is nagyon hiányoztak. A modderek már megszokták a Creationt, ezért rendben van a lassan prevgen grafika (Jah, hogy melós lenne a creation rendszert beportolni egy korszerűbb grafikai enginbe ? Nincs több kérdésem.)
Kapcsolódó lol: az alapján, amit a Blizz mondott arról, hogy hogyan és mennyire írják át a War3 motorját, a War3 remaster alatt konkrétan egy fejlettebb renderer lesz, mint az SC2 alatt. :DD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez igaz lehet, van játék ami a hosszab éltciklusát a moddolhatóságnak köszönheti , de egy korszerű, ÉS moddolható engine vajon visszafordíthatalan károkat okozna a FO/TES franchisenak, vagy megugorhatatlan technológiai kihívás ? Mondjuk a Starfieldnél majd kiderül, hogy mennyire lehet upgradelni még a gamebryo/Creationt, részemről az FO76 nem túl meggyőző a jelenlegi felhozatalban.
Mindenen melóznak, amit említettél. Én akkor röhögtem fel, amikor elmondták, hogy PBR van az engine-ben, mondom "wow, a Blizzard menetel a modern érába!" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mondjuk nem tudom, én értem, hogy probléma ez, főleg az amcsiknál és főleg konzolon, de szvsz így megjelenéskor, ennyi buggal még beleférnek a hülye óriáspeccsek.
Nekem inkább az nagyon fura a technikai és játékmeneti shitshow után, hogy még a marketinggel is sikerült most befürödniük, miközben a Beth ha valamiben, hát abban tökéletes volt mindig is. Erre most a nagy hajrában kitalálják ezt a hülye Twitch streamet Rick & Morty-val meg a kisfaszommal, hogy a játék által eleve erősen célzott battle royale-közönséget megpróbálják behúzni vele, aztán így beégnek: https://kotaku.com/ninjas-fallout-76-stream-with-rick-morty-and-logic-di-1830351713
És hát pont ez a helyzet a játékkal is:
I’m sure, then, that Bethesda looked at Ninja, a famous rapper, and Rick and Morty, and saw demographic dollar signs. But having a bunch of good ingredients scattered across a table doesn’t mean you have a good cake. You’ve gotta make sure those ingredients work in concert first, and if you don’t, well, then all you’ve got is a mess.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Továbbmegyek, azt úgy nevezik, hogy map editor, te idióta (Mármint Toddiot). Köze nincs ahhoz, hogy a játék milyen engine alatt fut, amíg nem on-the-fly random generated a map, és F76-ben nem az.
Zaxx írta: És akkor mindig le kell nyomni az ember torkán ezeket a hülye érveléseket, hogy hát ők azért nem engedik a FoV-állítgatást, mert elbaszná az animációkat... oh wait:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=F3IWhPOMSCg
Elcseszi az animációkat? Hát nem. Ha a modder ki tudja találni, hogyan lehet állítani a kamera FoVot anélkül, hogy a "weapon FoV" változna, akkor a Bethesda erre hogyan nem képes? Egy csomó olyan játék van, ami így kezeli a FoV beállítást és semmi baj nincs vele, sőt, az esetek többségében még talán jobb is, mint kizoomolni a fegyvermodellről. De nem, a Bethesda ilyet nem tud.
Ismerek olyat, aki hányingert kap F4 default FoV-tól. Én is, főleg mióta 21:9-en vagyok. FoV állítás nélkül abszolúte játszhatatlan a cucc. Nem mintha a erőltetett multi miatt ne lenne az számomra.
Hát igen, a PC onlyság (egyik cég sem csak PC-re fejlesztett btw., multiplatform fejlesztő mindkettő) annyira be is jött mindkettőnek, hogy az MS tulajdonképpen a szakadék széléről rántotta vissza őket. Nem is tudom, hová tűnhetett az a sok vásárló, aki rendszeresen az asztalt veri a DRM miatt más termékeknél...
A CRPG-felvirágzás meg szép volt, jó volt, de sajnos a hardcore-abb közönség sosem volt igazán elégedett azzal, amit összehoztak, mert ők már csak ilyenek (egy besavanyodott, szélsőségesen szőrözős közönségre nem lehet működő üzletet építeni), a KS-lóvéból meg igazából csak a Wasteland 2-vel és a PoE 1-gyel sikerült csodát kihozni.
Egyelőre ez így szerintem jó hír (persze nem felhőtlenül), mivel két jó fejlesztő kapott stabilitást a Microsofttól ezzel a lépéssel. Meglátjuk, tudnak-e élni vele, na meg azt is, hogy az MS-nél meddig tart a szabad kéz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A "haldoklas" jelzo relativ, sose kellettek hogy nagyra noljenek es szuper sikeresek legyenek. Pont jo hogy viszonylag kicsik voltak es niche marketra fokuszaltak, megalomania helyett. Nagy cegek sohasem gyartanak olyan jatekokat amelyekre ezek a cegek fokuszaltak, mert nem eri meg energiat olniuk bele.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Meglátjuk, tudnak-e élni vele, na meg azt is, hogy az MS-nél meddig tart a szabad kéz.
a celja a MSnek ezzel hosszutavon szerintem az XBOX exkluzivok es Windows Store felviragoztatasa. Egyikbol se jarunk jol szvsz.
A CRPG-felvirágzás meg szép volt, jó volt, de sajnos a hardcore-abb közönség sosem volt igazán elégedett azzal, amit összehoztak
Hat egyre tobb teamre osztassal, ember felvevessel es parhuzamos fejlesztesek helyett, amelyek mind novelik a koltsegeket es viszik le a kreativ energiat, miert nem maradnak a core megoldasoknal? Kis maroknyi csapattal, par kulcs emberrel celzott crpg jatekokat fejleszteni. Nem felvenni a vilag osszes tortenetirojat, es hasonloak.
20 Eve 2-3 millabol es maroknyi csapatbol, piece of shit technologiai fejlettseg szinten osszehoztak egy Fallout 1-et. Manapsag mindenfele technologiai segitseggel, unityvel es hasonloakkal ez miert nem tud mukodni ugyanennyibol, ha nem a toredekebol?
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Az inXile baromira nem költekezte túl magát a létezése óta, a párhuzamos projectek futtatására meg konkrétan szükségük volt, mert csak úgy lehetett a cég minden alkalmazottját folyamatosan foglalkoztatni (már nem azt a kort éljük, amikor a programozó írja a játékok történetét is :D). Másrészt meg ez egy szenvedés volt a kezdetektől fogva, amit jól jelképez az, hogy egy darab játékot sem adtak még ki készen:
- a Wasteland 2-ből a bővített, engine-javított verzió lett igazán jó,
- a Torment 2 szintén fícsörszegényen jött ki, aztán vagy egy évig bővítgették-polírozták,
- az új Bard's Tale most jött ki és egy jó nagy kupi az is.
És akkor ugye a Torment 2 bukta volt, mert Planescape: Torment szent tehénségét lehetetlen úgy "folytatni", hogy mindenki elégedett legyen, a Bard's Tale-ről meg nem sokat tudni, de annyit már igen, hogy bukta lesz az is. Nem nyalábolta fel a niche közönség a dolgaikat, mert kurva sok egyéb indie project van = üzletileg bukás a független, indie, niche-t fejlesztő inXile és tök mindegy, mennyi mesét költesz, ez tény.
Az Obsidianről meg már régóta tudtuk, hogy a tönk szélén vannak, és éppen most buktak egy jókorát a PoE 2-vel, a Tyranny sem tejelt jól, sőt, a sikeres PoE sem elég egy cég életben tartásához. Konkrétan addig ment valahogy a cég, amíg az Armored Warfare-t fejlesztették a My.comnak, az tartotta el őket.
20 Eve 2-3 millabol es maroknyi csapatbol, piece of shit technologiai fejlettseg szinten osszehoztak egy Fallout 1-et.
Igen, és az Interplay és a Black Isle azóta is sikert sikerre halmoznak. A Fallout 1-2 lófasz volt a Baldur's Gate-hez képest üzletileg már annak idején is, a Planescape: Torment meg konkrétan istenes bukás volt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
- az új Bard's Tale most jött ki és egy jó nagy kupi az is.
Bard's Tale-ről meg nem sokat tudni, de annyit már igen, hogy bukta lesz az is.
A Bard's Tale felujitasa konkretan az egyik legszarabb otlet volt Fragotol. Szive csucske a jatek de sohasem mozgatott meg a sorozat, egy atlagszar feluletes jateknak tartottam. Kickstarterukre ugyan befizettem (mint a tobbire is) hogy tamogassam ezzel is legalabb a jovobeli munkajukat, a jatek kintvan mar egy ideje, le is van toltve, de nem tudtam ravenni magam hogy egyaltalan elinditsam. Teljesen feleslegesen olte bele a penzt es energiat, inkabb minthogy egy normalis termeket hypozott es vitt volna fel ehelyett.
Tipikusan nem szoktam amugy 0day cuccokkal jatszani, igy engem szemelyesen nem erint hogy nem 100%-osan adtak ki a Waste2-ot es a Tormentet, hosszu honapok utan mikor ranezek meg mar kiheveri a termek altalaban a gyermekbetegsegeket, de persze ertem a problemat a produktumokkal. Sok ezek kozul amugy az AAAs cimeket is erinti manapsag.
Az Obsidianről meg már régóta tudtuk, hogy a tönk szélén vannak, és éppen most buktak egy jókorát a PoE 2-vel, a Tyranny sem tejelt jól, sőt, a sikeres PoE sem elég egy cég életben tartásához. Konkrétan addig ment valahogy a cég, amíg az Armored Warfare-t fejlesztették a My.comnak, az tartotta el őket.
PoE2 FIG-en volt nyomatva (kb noname cucc a kickstarter mellett), holott kickstarteren kampanyoltak fel az elozo cimuket.
A Tyranny kampanybol nekem annyi ragadt le hogy PoE-light, gyorsan osszedobni valamit ugyanazokbol a felhasznalt otletekbol.
Btw szegeny Chris Taylor is ment a balettbe ugralni, ruszkiknak bedolgozni Wargaming-be. Amugy azok kozott voltam akik beizettek az ultolso projektjere, a Wildman-re es szurkoltam nekik. :D Konceptje a jateknak teljesen koser volt, csak fogalma nem volt az oregnek "atadni" azt a normie-knak. Papirra rajzolgatva stick figure cuccokkal, sik idegesen az anyagi nehezsegektol probalta meggyozni az embereket, de vagod te is a sztorit, ott voltunk egyutt a HWn es csovaltuk egyutt a fejunket az egesz meltdown-on. :D
Ott is inkabb az elozoleg elbaszott dontesek hoztak rajuk a problemakat, mintsem hogy eredetileg szar termekek csinaltak volna. Dungeon Siege total fasza sorozat volt. Supreme Commander is. Erre hoznak egy dontest hogy elkezdenek egy szar DOTA klont fejleszteni inkabb, majd egy Dungeon Siege-light klont, csak az urben es felvizelve.
A Fallout 1-2 lófasz volt a Baldur's Gate-hez képest üzletileg már annak idején is, a Planescape: Torment meg konkrétan istenes bukás volt.
Planescape nem lenne Planescape ha nem bukna, de viccet felreteve, pont arra akartam celozni hogy egy jo Fallout koncepcioval manapsag mar sokkal tobb embert meg tudnanak fogni mint regen amikor pionirok voltak az egeszben szinte. Plusz amit mondtam a technikai koltsegek 20 evre ra a technologiai fejlettsegnek es a csomo szolgaltatasnak hala toredeke kell legyen azoknak.
Nem tudom mi hianyzik nekik amugy hogy megfogjanak maguknak mindketten egy kielegito core kozonseget. Valoszinuleg az lehet amit emlitettel is, hogy csapbol is omlenek a faszabbnal faszabb jatekok (AAA es indie oldalrol is egyarant), egyszeruen az embereknek az ingerkuszobuk mar toronymagasan van, brutalisan sok cucc kozul tudnak valogatni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Csak nem? Surprise, surprise.
"Bethesda uses the same engine.
More news at elven."
Choose your next words with excpetional care!
De most tényleg megnéz az ember egy RDR2 vagy Rage2 youtube videot, esetleg AC Odysseyt, aztán egy FO76-ot.. Mondjuk lehet, hogy a SF-re és a TESVI-ra sikerül még javítani rajta.. (Végülis CoD is valahol még mindig egy toldozott Q3 engine, ha jól tudom).
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Egyik jatek se modolhato annyira mint a bethesda cuccia. Egyeb kerdes?
Én a dumán röhögök egyébként:
Hát baromira nem látszik, Todd.
Ez látszik, ezt adom, talán az egyetlen része a F76-nak, ami tényleg szép.
Okay?
Ja, ez remekül működik bizonyos motoroknál, de az már a Skyrimen is látszott, hogy hiába szaszeroltak sokat a motoron, a Gamebryo nem tudja levedleni a bőrét. Hiába néz ki valami szebben és képes valamivel többre, mint a korábbi iteráció, ha rozsdás alapokon áll az egész.
És akkor mindig le kell nyomni az ember torkán ezeket a hülye érveléseket, hogy hát ők azért nem engedik a FoV-állítgatást, mert elbaszná az animációkat... oh wait:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=F3IWhPOMSCg
Elcseszi az animációkat? Hát nem. Ha a modder ki tudja találni, hogyan lehet állítani a kamera FoVot anélkül, hogy a "weapon FoV" változna, akkor a Bethesda erre hogyan nem képes? Egy csomó olyan játék van, ami így kezeli a FoV beállítást és semmi baj nincs vele, sőt, az esetek többségében még talán jobb is, mint kizoomolni a fegyvermodellről. De nem, a Bethesda ilyet nem tud.
Kizártnak tartom, hogy a Fallout 76 megbukjon, mert látszik rajta a költséghatékonyság (tök egyértelmű, hogy erősen a F4-re építkeztek és hogy maga a fejlesztés is sokkal olcsóbb volt), de fuck, elég etikátlan dolog azt elvárni a vásárlótól, hogy fizessen 60 dollárt egy ezer sebből vérző koncepciónak annak reményében, hogy valaha egyszer majd játék lesz belőle... főleg három héttel a RDR2 után. :D
Mikor lesz már visszaforgatva az engine-be az a kurva sok pénz, amit a BGS keres a játékaival? Olcsó húsnak híg a leve, kis pénz, kis foci és egyéb bölcsességek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pontosan 0 moddal játszottam a Skyrimet és a FO-kat is, és nekem nem is nagyon hiányoztak. A modderek már megszokták a Creationt, ezért rendben van a lassan prevgen grafika (Jah, hogy melós lenne a creation rendszert beportolni egy korszerűbb grafikai enginbe ? Nincs több kérdésem.)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Hehe, ezt a blizzardnak is mondhatnád :D
Az hogy te nem játszottál modokkal semmit sem jelent. Elsősorban a modolhatóság miatt (is) még mindig népszerű a Skyrim.
Kapcsolódó lol: az alapján, amit a Blizz mondott arról, hogy hogyan és mennyire írják át a War3 motorját, a War3 remaster alatt konkrétan egy fejlettebb renderer lesz, mint az SC2 alatt. :DD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez igaz lehet, van játék ami a hosszab éltciklusát a moddolhatóságnak köszönheti , de egy korszerű, ÉS moddolható engine vajon visszafordíthatalan károkat okozna a FO/TES franchisenak, vagy megugorhatatlan technológiai kihívás ? Mondjuk a Starfieldnél majd kiderül, hogy mennyire lehet upgradelni még a gamebryo/Creationt, részemről az FO76 nem túl meggyőző a jelenlegi felhozatalban.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
(Szerintem unbalanced. A modelekhez képest kicsit sd a terrain. És én némi particleket is szívesen látnék benne, de azért nem rossz így sem.)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Mindenen melóznak, amit említettél. Én akkor röhögtem fel, amikor elmondták, hogy PBR van az engine-ben, mondom "wow, a Blizzard menetel a modern érába!" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha már Bethesda, ez is elég vicces:
https://twitter.com/USgamernet/status/1061047683475881984
Mondjuk nem tudom, én értem, hogy probléma ez, főleg az amcsiknál és főleg konzolon, de szvsz így megjelenéskor, ennyi buggal még beleférnek a hülye óriáspeccsek.
Nekem inkább az nagyon fura a technikai és játékmeneti shitshow után, hogy még a marketinggel is sikerült most befürödniük, miközben a Beth ha valamiben, hát abban tökéletes volt mindig is. Erre most a nagy hajrában kitalálják ezt a hülye Twitch streamet Rick & Morty-val meg a kisfaszommal, hogy a játék által eleve erősen célzott battle royale-közönséget megpróbálják behúzni vele, aztán így beégnek:
https://kotaku.com/ninjas-fallout-76-stream-with-rick-morty-and-logic-di-1830351713
És hát pont ez a helyzet a játékkal is:
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Már az Overwatch is PBR.
Choose your next words with excpetional care!
Továbbmegyek, azt úgy nevezik, hogy map editor, te idióta (Mármint Toddiot). Köze nincs ahhoz, hogy a játék milyen engine alatt fut, amíg nem on-the-fly random generated a map, és F76-ben nem az.
Ismerek olyat, aki hányingert kap F4 default FoV-tól. Én is, főleg mióta 21:9-en vagyok. FoV állítás nélkül abszolúte játszhatatlan a cucc. Nem mintha a erőltetett multi miatt ne lenne az számomra.
Ez miért gond konzolon?
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Sokan wifiznek rajtuk.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pedig elég egyértelmű a dolog...rwurl=https://thumbs.gfycat.com/GloriousMeaslyGossamerwingedbutterfly-max-1mb.gif
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Mondjuk lehetett valamelyest látni a páncélon, hogy specular map is van, aztán a végén majd 2080Ti-hoz adják a reforged RTX-t. :D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Ez viccnek azért durva volt. :]
Ha már Howard memes, a csúcs ez:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=yvGXCisAaR4
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A jövő héttől indul az egér és billentyűzet támogatás Xboxon néhány játéknál:
https://www.eurogamer.net/articles/2018-11-10-xbox-one-keyboard-and-mous...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
EJHA, a Microsoft megvette az Obsidiant ÉS az inXile-t:
https://www.eurogamer.net/articles/2018-11-09-microsoft-studios-obsidian-inxile-entertainment-acquisition
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
god fuckin damnit. Vegre par normalis indie PC only fejleszto erre konzolositjak oket, es DRM mentes GOG release-nek is bucsut mondhatunk. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ket haldoklo studiot is sikerult olcson felkapni, hogy lar ev es par anyagilag bukta jatek utan be lehessen csukni? yay!
sidenote: egyik se volt pc only.
Hát igen, a PC onlyság (egyik cég sem csak PC-re fejlesztett btw., multiplatform fejlesztő mindkettő) annyira be is jött mindkettőnek, hogy az MS tulajdonképpen a szakadék széléről rántotta vissza őket. Nem is tudom, hová tűnhetett az a sok vásárló, aki rendszeresen az asztalt veri a DRM miatt más termékeknél...
A CRPG-felvirágzás meg szép volt, jó volt, de sajnos a hardcore-abb közönség sosem volt igazán elégedett azzal, amit összehoztak, mert ők már csak ilyenek (egy besavanyodott, szélsőségesen szőrözős közönségre nem lehet működő üzletet építeni), a KS-lóvéból meg igazából csak a Wasteland 2-vel és a PoE 1-gyel sikerült csodát kihozni.
Egyelőre ez így szerintem jó hír (persze nem felhőtlenül), mivel két jó fejlesztő kapott stabilitást a Microsofttól ezzel a lépéssel. Meglátjuk, tudnak-e élni vele, na meg azt is, hogy az MS-nél meddig tart a szabad kéz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A "haldoklas" jelzo relativ, sose kellettek hogy nagyra noljenek es szuper sikeresek legyenek. Pont jo hogy viszonylag kicsik voltak es niche marketra fokuszaltak, megalomania helyett. Nagy cegek sohasem gyartanak olyan jatekokat amelyekre ezek a cegek fokuszaltak, mert nem eri meg energiat olniuk bele.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
a celja a MSnek ezzel hosszutavon szerintem az XBOX exkluzivok es Windows Store felviragoztatasa. Egyikbol se jarunk jol szvsz.
Hat egyre tobb teamre osztassal, ember felvevessel es parhuzamos fejlesztesek helyett, amelyek mind novelik a koltsegeket es viszik le a kreativ energiat, miert nem maradnak a core megoldasoknal? Kis maroknyi csapattal, par kulcs emberrel celzott crpg jatekokat fejleszteni. Nem felvenni a vilag osszes tortenetirojat, es hasonloak.
20 Eve 2-3 millabol es maroknyi csapatbol, piece of shit technologiai fejlettseg szinten osszehoztak egy Fallout 1-et. Manapsag mindenfele technologiai segitseggel, unityvel es hasonloakkal ez miert nem tud mukodni ugyanennyibol, ha nem a toredekebol?
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Az inXile baromira nem költekezte túl magát a létezése óta, a párhuzamos projectek futtatására meg konkrétan szükségük volt, mert csak úgy lehetett a cég minden alkalmazottját folyamatosan foglalkoztatni (már nem azt a kort éljük, amikor a programozó írja a játékok történetét is :D). Másrészt meg ez egy szenvedés volt a kezdetektől fogva, amit jól jelképez az, hogy egy darab játékot sem adtak még ki készen:
- a Wasteland 2-ből a bővített, engine-javított verzió lett igazán jó,
- a Torment 2 szintén fícsörszegényen jött ki, aztán vagy egy évig bővítgették-polírozták,
- az új Bard's Tale most jött ki és egy jó nagy kupi az is.
És akkor ugye a Torment 2 bukta volt, mert Planescape: Torment szent tehénségét lehetetlen úgy "folytatni", hogy mindenki elégedett legyen, a Bard's Tale-ről meg nem sokat tudni, de annyit már igen, hogy bukta lesz az is. Nem nyalábolta fel a niche közönség a dolgaikat, mert kurva sok egyéb indie project van = üzletileg bukás a független, indie, niche-t fejlesztő inXile és tök mindegy, mennyi mesét költesz, ez tény.
Az Obsidianről meg már régóta tudtuk, hogy a tönk szélén vannak, és éppen most buktak egy jókorát a PoE 2-vel, a Tyranny sem tejelt jól, sőt, a sikeres PoE sem elég egy cég életben tartásához. Konkrétan addig ment valahogy a cég, amíg az Armored Warfare-t fejlesztették a My.comnak, az tartotta el őket.
Igen, és az Interplay és a Black Isle azóta is sikert sikerre halmoznak. A Fallout 1-2 lófasz volt a Baldur's Gate-hez képest üzletileg már annak idején is, a Planescape: Torment meg konkrétan istenes bukás volt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A Bard's Tale felujitasa konkretan az egyik legszarabb otlet volt Fragotol. Szive csucske a jatek de sohasem mozgatott meg a sorozat, egy atlagszar feluletes jateknak tartottam. Kickstarterukre ugyan befizettem (mint a tobbire is) hogy tamogassam ezzel is legalabb a jovobeli munkajukat, a jatek kintvan mar egy ideje, le is van toltve, de nem tudtam ravenni magam hogy egyaltalan elinditsam. Teljesen feleslegesen olte bele a penzt es energiat, inkabb minthogy egy normalis termeket hypozott es vitt volna fel ehelyett.
Tipikusan nem szoktam amugy 0day cuccokkal jatszani, igy engem szemelyesen nem erint hogy nem 100%-osan adtak ki a Waste2-ot es a Tormentet, hosszu honapok utan mikor ranezek meg mar kiheveri a termek altalaban a gyermekbetegsegeket, de persze ertem a problemat a produktumokkal. Sok ezek kozul amugy az AAAs cimeket is erinti manapsag.
PoE2 FIG-en volt nyomatva (kb noname cucc a kickstarter mellett), holott kickstarteren kampanyoltak fel az elozo cimuket.
A Tyranny kampanybol nekem annyi ragadt le hogy PoE-light, gyorsan osszedobni valamit ugyanazokbol a felhasznalt otletekbol.
Btw szegeny Chris Taylor is ment a balettbe ugralni, ruszkiknak bedolgozni Wargaming-be. Amugy azok kozott voltam akik beizettek az ultolso projektjere, a Wildman-re es szurkoltam nekik. :D Konceptje a jateknak teljesen koser volt, csak fogalma nem volt az oregnek "atadni" azt a normie-knak. Papirra rajzolgatva stick figure cuccokkal, sik idegesen az anyagi nehezsegektol probalta meggyozni az embereket, de vagod te is a sztorit, ott voltunk egyutt a HWn es csovaltuk egyutt a fejunket az egesz meltdown-on. :D
Ott is inkabb az elozoleg elbaszott dontesek hoztak rajuk a problemakat, mintsem hogy eredetileg szar termekek csinaltak volna. Dungeon Siege total fasza sorozat volt. Supreme Commander is. Erre hoznak egy dontest hogy elkezdenek egy szar DOTA klont fejleszteni inkabb, majd egy Dungeon Siege-light klont, csak az urben es felvizelve.
Planescape nem lenne Planescape ha nem bukna, de viccet felreteve, pont arra akartam celozni hogy egy jo Fallout koncepcioval manapsag mar sokkal tobb embert meg tudnanak fogni mint regen amikor pionirok voltak az egeszben szinte. Plusz amit mondtam a technikai koltsegek 20 evre ra a technologiai fejlettsegnek es a csomo szolgaltatasnak hala toredeke kell legyen azoknak.
Nem tudom mi hianyzik nekik amugy hogy megfogjanak maguknak mindketten egy kielegito core kozonseget. Valoszinuleg az lehet amit emlitettel is, hogy csapbol is omlenek a faszabbnal faszabb jatekok (AAA es indie oldalrol is egyarant), egyszeruen az embereknek az ingerkuszobuk mar toronymagasan van, brutalisan sok cucc kozul tudnak valogatni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."