Szerintem azért az RMAH-nál is kapott már sokaktól kritikát a Blizzard. Az amúgy mennyire kőkemény konstruktív párbeszéd, amikor valaki elvakult fanboyoknak bélyegezi a rohadt Blizzard egyes döntéseit nem vagy kevésbé kifogásolókat? (Egyébiránt már a HW-n és más fórumokon is bűn volt sokak szemében elfogadni akár az SC2 kiegészítős modelljét.)
Ritkán olvasom a fórumaikat, de onnan viszont tényleg nagyon hiányoztak a kritikus hangok, ha mégis belelapoztam. Tegyük hozzá: azért hivatalos fórumokon ez meg tud esni, akadnak hozzá cenzorok is, fanboyok is. Neked meg nem kellene minden bugyrot olvasni :)
Az amúgy mennyire kőkemény konstruktív párbeszéd, amikor valaki elvakult fanboyoknak bélyegezi a rohadt Blizzard egyes döntéseit nem vagy kevésbé kifogásolókat?
Én nem bélyegzek senkit elvakult fanboynak, csak idővel levonom a következtetést. :D Nem tudom egyébként, hogy akadnak-e ilyen elemek az RW-n, de az jellemző szokott lenni, hogy a Blizzardot sokkal-sokkal megalapozottabban és részletesebben kifejtve kell kritizálni, mint bármelyik más céget ahhoz, hogy átüsd a falat.
Azzal, hogy az Activision megőrizte a brandet, sikerült kialakítania egy választóvonalat, egy átverést, ami még mindig jóval több kredibilitást ruház a Blizzardra, mint az Acti más szárnyaira. Pont a minap láttam valami beszélgetést a Bneten, ahol valaki fikázta az SC2-t, mire visszaszóltak neki, hogy "akkor CoDozzál, kisköcsög", majd jött a válasz: "az megvan, hogy ugyanaz a cég csinálja a CoDot, mint az SC2-t?" :DD Ha nem vagyok lusta hozzá, ezért is szeretem kiírni, hogy Activision Blizzard, hadd szokja a szem. :D
Szerintem azért az RMAH-nál is kapott már sokaktól kritikát a Blizzard.
Egyébként igen, csak a Diablo 3 végül nem lett akkora siker, amekkorát a Blizz várt volna tőle, és ezért a RMAH-elégedetlenkedés is megmaradt egy adag nagyobb hullámnak a hatalmas óceánon. Na meg aztán vissza is táncoltak onnan.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az a baj, hogy egy előre beállított negatív lencsén keresztül nézed az egész dolgot és ha mondjuk látsz 3 thread-et a 200ból ami kritikus akkor jön a "sokkal-sokkal több a kritikus hang". A blizz több faszkorbácsot kapott a legutóbbi wow patch miatt meg a rmah miatt mint a lootboxok miatt. Sokkal de sokkal többet. Csak persze az nem esik a szemed elé úgyhogy nehéz észrevenni.
Láttam a WoW-os elégedetlenkedést, sőt: abban a közösségben is kapták az ívet, nem véletlenül hozták vissza a klasszikus WoWot sem.
Az OW loot boxai meg istenigazából tényleg nem a Blizzardon csattantak (hanem az EA-n), de az előtérbe kerülésük eredményeként mélyült a kezdeti "tök jó, olcsóbb lesz a játék, loot boxot meg nem kell venned" narratíva.
Szerk: Egyébként arra leszek kíváncsi, hogy az SC2 esetében mikor fognak hallgatni a jó szóra: a free-to-play jó ötlet volt és a játékosbázist is megduplázta, de még mindig elég keményen kérik vissza a WoL és a HotS 6 workeres felállását, és jó sokan is hagyták ott a játékot amiatt, hogy frusztrálóbbnak érzik a LotV-os rohanást. A 12 workerrel az lett volna a cél, hogy könnyebb legyen a kezdés, erre én is csak azt veszem észre magamon, hogy "úristen 5 perce játszom és már a harmadik bázist építem, a kurva életbe hogy fogok én itt bármit csinálni?" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
nem véletlenül hozták vissza a klasszikus WoWot sem
Nem, egyelőre nem hozták vissza, csak amikor beszántották a nagyjából párezer embert érdeklő vanilla-szervereket, kitört a haddelhadd és arra tökéletes volt egy bejelentés, amelyről nem mellesleg azóta sem hallottunk.
a kezdeti "tök jó, olcsóbb lesz a játék, loot boxot meg nem kell venned" narratíva.
Továbbra is ott látom a gondot a te személyes narratívádban, hogy te úgy gondolod, hogy ahhoz, hogy teljes értékű legyen a játék, loot boxot kell venned - mert úgy gondolod, hogy minden szirszar kosztüm az alanyi jogon jár (mert hát a Quake 2-ben is Blade-del nyomultam ingyen.) Nem, nem kell megvenned a kosztümöt ahhoz, hogy sikereket tudj elérni a játékban, az csak egy extra, tehát helytálló a "nem kell venned". Nem kell aggódni, valahol a Team Fortress 2 környékén - Blizzard, meg a mocskos lootboxai ugye, CSGO, TF2... - én elengedtem, hogy minden szar meglegyen a karakteremhez, pedig ott bizony nem csak látványra kaptál mást, hanem gyakran játékmenetre is. Oszt' mégis ment a játék amíg toltam, szóval problem solved. Nem, nem kell az összes kosztüm a játékhoz, sőt, még egy kurva kosztüm sem kell, mert ****semmit nem befolyásol****, hogy hogy nézel ki. Azt, hogy ez személyesen zavar, valahol meg lehet érteni, de attól, hogy téged személyesen zavar valami, attól az még nem lesz általános igazság, akkor sem, ha több millió internetezőből akad olyan youtuber meg kommenter valamelyik fórumon, aki történetesen egyet ért veled.
nem a Blizzardon csattantak (hanem az EA-n)
Ha úgy gondolod, hogy lehet, vagy érdemes párhuzamot vonni a két eset között, megint azt jelzi, hogy a személyes narratívádat tolod rá a teljes iparra, a felesleget pedig leháncsolod. A Blizzardon azért nem csattant az ostor, mert a lootboxokkal kizárólag kozmetikai extrákat adtak (lásd felsőbb bekezdés), az EA-n meg azért, mert játékmechnaikai előnyöket osztogatott véletlenszerűen valós pénzért. Lehet ezt összehasonlítgatni ("HA NEM LENNE BLIZZARD NEM LENNE LOOTBOKSZ!!44"), csak teljesen felesleges, mert alapvető megközelítésében teljesen más, eltérő a két eset (és nem mellesleg tökéletesen példázza, hogy azért Activision ide vagy oda, azért igen eltérő szemléletű a két vállalat). És amúgy igen, muszáj elővenni a valós pénzű aukciósházat a tarsolyból, mert bár szerinted a két eset párhuzamba állítható, valójában kúrvára nem: ott volt valódi és jogos hőbörgés, ezért végül ki is vették a szoftverből - happy end. A loot boxok a Blizzardos formájukban egyszerűen nem okoztak akkora ellenállást, hogy érdemben foglalkozniuk kelljen vele. Ironikus, hogy az EA (meg a Warner is) beleütközött az ellenállásba - a BF2-ből és a Shadow of Warból kis kiműtötték a lootboxokat -, vajon, ha annyira zavaró lenne, nem ütközne hasonló falakba a Blizzard is? Dehogynem. Csak a legtöbben pont leszarják a kozmetikai extrát.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Továbbra is ott látom a gondot a te személyes narratívádban, hogy te úgy gondolod, hogy ahhoz, hogy teljes értékű legyen a játék, loot boxot kell venned - mert úgy gondolod, hogy minden szirszar kosztüm az alanyi jogon jár (mert hát a Quake 2-ben is Blade-del nyomultam ingyen.) Nem, nem kell megvenned a kosztümöt ahhoz, hogy sikereket tudj elérni a játékban, az csak egy extra, tehát helytálló a "nem kell venned". Nem kell aggódni, valahol a Team Fortress 2 környékén - Blizzard, meg a mocskos lootboxai ugye, CSGO, TF2... - én elengedtem, hogy minden szar meglegyen a karakteremhez, pedig ott bizony nem csak látványra kaptál mást, hanem gyakran játékmenetre is. Oszt' mégis ment a játék amíg toltam, szóval problem solved. Nem, nem kell az összes kosztüm a játékhoz, sőt, még egy kurva kosztüm sem kell, mert ****semmit nem befolyásol****, hogy hogy nézel ki. Azt, hogy ez személyesen zavar, valahol meg lehet érteni, de attól, hogy téged személyesen zavar valami, attól az még nem lesz általános igazság, akkor sem, ha több millió internetezőből akad olyan youtuber meg kommenter valamelyik fórumon, aki történetesen egyet ért veled.
Nem zavar engem sem a Quake Championsban, hogy apránként építgetem és színezem az armort, lassacskán unlockolgatja az ember az őt érdeklő dolgokat és jól van az úgy... csak amikor megnézed a statisztikákat, rájössz arra, hogy ezzel abszolút te vagy a kisebbség, és hogy átlagban a Blizzard annyit keres csak a boxokkal, amennyit 5 kiegészítővel sem tudna.
És akkor erre lehet azt mondani, hogy remek az üzleti modell, nekünk meg milyen jó, csak közben meg az van, hogy elfogadjuk a mikrotranzakciók alattomos jellegét és azt a körülményt, hogy nagyon sok emberről nagyon sok pénzt szednek le (tudom, aki hülye haljon meg, mi bezzeg zsenik vagyunk) cserébe azért, mert 20 dollárral olcsóbb a cucc. Ha patetikusan akarnám kifejezni magamat, azt mondanám: a más emberekkel való szolidaritás megváltásának értéke jelen árfolyam szerint egész pontosan 20 dollár. :)
Szerintem ez egy egész logikus vélemény, szoktam is csodálkozni azon, hogy 50 wall of text után sem sikerült megérteni.
Ha úgy gondolod, hogy lehet, vagy érdemes párhuzamot vonni a két eset között, megint azt jelzi, hogy a személyes narratívádat tolod rá a teljes iparra, a felesleget pedig leháncsolod.
Akkor az gondolom már csak az én személyes narratívám miatt van, hogy a BF2 boxai megszólalásig hasonlítanak az OW-ra, a különbség meg "mindössze" annyi, hogy a BF2-ben befolyásolták a játékmenetet is, ezért belebuktak a backlashbe. Engem ez megnyugtat, mert annyit jelez, hogy bár azt hagyjuk, hogy a lelkünket aprópénzre váltsák, azt már nem, hogy még a játékunkat is szétbasszák. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
átlagban a Blizzard annyit keres csak a boxokkal, amennyit 5 kiegészítővel sem tudna
A kúrva anyjukat, ahelyett, hogy szívvel-lélekkel csinálják ingyen, vagy most erre mit lehet mondani? Téged miért is zavar, hogy egy cég pénzt keres? Nem illik bele a kommunista profilba, vagy WAT? Ezt már az előfizetéses rendszernél sem értettem, hogy "ott van egy rakás szegény ostoba, aki..." - most azon felül, hogy "mert mink zsenik vagyunk", miért is kellene sajnálnom azt, akit ki tud egy ilyen rendszer használni? Én kevesebb leszek tőle? A játék kevesebb attól, hogy Jani elkölt rá százezer dollárt?
Ezt nem értem, mert nem magyarázod el, csak egyre több témában (Netflix-szerű modell, Loot Boxok) oda lyukadunk ki, hogy ugyan személyesen téged annyira nem zavar, de szegény hülyék, akik megszívják. Vigyünk vizet a Szaharába, demokráciát a közel-keletre, meg kell mentenünk mindenkit saját magától, vagy mi az egész alapja? Komolyan nem értem.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Lehet ezt összehasonlítgatni ("HA NEM LENNE BLIZZARD NEM LENNE LOOTBOKSZ!!44"), csak teljesen felesleges, mert alapvető megközelítésében teljesen más, eltérő a két eset (és nem mellesleg tökéletesen példázza, hogy azért Activision ide vagy oda, azért igen eltérő szemléletű a két vállalat).
Ezt aláírom, csak azt nem tartom jónak, amikor egy profitorientált vállalat fogyasztókhoz való érzelmi hozzáállásáról kezdünk el beszélni, olyan ugyanis nincs. Az Acti-Blizzard a core játékokat illetően jelenleg jóval sikeresebb vállalat az EA-nél, jobban ismerik a közönségüket is, és nincs is rajtuk olyan nyomás, mint az EA-n, ahol évről évre szaladni kell a maximális profit után, mert egyébként csökkennek a részvényárfolyamok. Egy cég akkor hajlamos rossz döntéseket hozni, amikor nincsen százas passzban, a Blizzard meg abszolút százas passzban van jelenleg, míg az EA folyamatos küzdelemben van a fogyasztói ellenszenvvel.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
amikor egy profitorientált vállalat fogyasztókhoz való érzelmi hozzáállásáról kezdünk el beszélni, olyan ugyanis nincs
Erről csak te beszélsz rendszeresen, nagyjából azóta, hogy Birdy-ről annak idején kiderült, hogy szereti a vállalatot és ha jól rémlik, emiatt egyszer téged bannoltak is a HW-ről. Senkinek - legalábbis itt az RW-n - nem szívügye a cég, mindenki tisztában van vele, hogy profitért dolgoznak, senkinek sincs házi oltárja - mármint rajtam kívül, de azon is Todd Howard képe van kint, nem pedig valamelyik Blizzard CEO-é. Amikor megjelent a Diablo 3, kapta az ívet, amikor elkezdték összeroppantani a WOW-ot, kapta az ívet - sőt, én is emlékszem rá, hogy milyen hőbörgés volt a törzsközösségtől amikor kiderült, hogy egy játék helyett háromra bontják a StarCraft 2-t. Kicsit olyan érzésem van, hogy itt speciel olyan harcot vívsz, amelyet rajtad kívül senki.
Pénzért dolgozik a Blizzard? Na ná hogy. Szereti a pénzt? Na ná hogy. Megkérdőjelezi ezt - a bnetes vallási fanatikusoktól függetlenül - bárki? Ugyan, dehogy. Nem azért nem ekézzük az Overwatch loot boxokat, mert Blizzardos intimtetkónk van. Azért nem, mert le se szarjuk, mert tényleg teljesen lényegtelen a játék élvezhetőségének megítélésében.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Nem zavar engem sem a Quake Championsban, hogy apránként építgetem és színezem az armort
De az zavar, hogy OW-ban ugyanez megy ráadásul kicsit fairebb módon. :D Egyszerűen bámulatosnak tartom, hogy egy sokkal szarabb rendszert védelmedbe veszel, mert egy olyan játék alatt van amit szeretsz, de a másik amit meg nem az rohadjon meg és igazából ők az okai az egész világ hanyatlásának.
Azért "zavar", mert ha megnézed, mekkora összegekről van szó, akkor az fog lejönni belőle, hogy egy játékosbázis egy részéből szednek össze annyi bevételt, amennyit 10 AAA sikercímmel lehetne, vagyis van egy adag ember, aki felfoghatatlanul sokat költ a játékra.
Nem akarok fájdalmasan belemenni a társadalmi összefüggésekbe, de a lényeg az, hogy a mindenféle elbaszott idő és pénz (piára, drogra, szerencsejátékra, videojátékra, whatever) csökkenti a társadalom gazdasági erejét. Hülye és kicsit demagóg példa, de ha most egy adag ember loot boxok formájában küldi el külföldi cégeknek azt a pénzt, amiből a későbbiekben tanulnia és fejlődnie kellett volna, akkor annak hatása lesz a nyugdíjrendszerre. :D Tudom, hogy két lábbal állunk a földön, és hogy mindenki magával van elfoglalva, így a konkrét összefüggéseket szeretjük a távoli és az absztrakt helyett, de az, ha az eddigi függőségek közé odatolakszik egy újabb, az végeredményben szívás nekünk, mint kapitalista társadalomnak. Persze ki tudja, lehet, hogy kitalálják majd a nemzeti loot boxokat, hogy a piához, a cigihez és a szerencsejátékhoz hasonlóan az államok ki tudják zsákmányolni ezt a szektort is ahelyett, hogy az Activision "nem adózik" belőle Hollandiában. :D
Másrészt meg nézd, én kurva sok olyat láttam és látok, hogy jobbra érdemes emberek elbasszák a fél életüket valami hülyeség miatt, szóval nem tetszik, hogy van erre még egy opciójuk.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
:D A semmittevésre fordított idő fontos! :D Pont olyannak mondod ezt egyébként, akinek melóban eszébe sem jutna szörfölgetni meg ha kell 2 napig nem alszik, hogy határidőre meglegyen valami. Csalóka az, hogy látszólag kinek mire van ideje. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem, csak emlékszem az oldalakon keresztül folytatott szájtépésekre amiben ekézted a blizzardot érte hiába "cosmetic only" hiába nem kötelező hiába nem játszol vele. :D Egyszerűen kurva jót röhögtem, hogy mostmár amúgy téged nem is zavar. Igaz ehhez kellett egy QC egy jóval lehúzósabb modellel, de legalább eljutottunk ide is.
(kérlek ne magyarázd meg, hogy akkor se volt vele bajod igazából csak x meg y, mert még jobban kiröhöglek)
(kérlek ne magyarázd meg, hogy akkor se volt vele bajod igazából csak x meg y, mert még jobban kiröhöglek)
Akkor nem magyarázom meg, de szerintem néhány kommenttel fölötted elég jól megmagyaráztam, és sosem az volt a gondom a cosmetic economy típusú mikrotranzakciókkal, hogy csak kozmetikai cucc, hanem az, hogy nem válogathatod meg az unlockjaiadat. Ez nyilván most is zavar, de Quake-ben tény, hogy kevésbé, mert egyszerűen kisebb a random merítés.
Egyébként miben szarabb a Quake rendszere, mint az Overwatché? Már azért is fura ez nekem, mert a Quake-kel játszhatsz ingyenesen, és ha sokat játszol vele, tutira pottyan champion is ingyér'. A Champions Pack meg olcsóbb, mint az OW.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én nem akarok a nyugdíjrendszerig elmenni, mert akkor már a gyíkembereket is valósnak tekinthetem, de az Overwatch-ban szükségszerű a loot-box. Kell bele ez a plusz tartalom, hogy ugyanazzal a karakterrel ezredjére se legyen teljesen ugyanolyan a játék. Igen mert a beszólások, a kinézetek és spray is fel tudja tudja dobni az adott karaktert, arról nem beszélve, hogy ezzel mutatod magad meg az online térbe. Kicsit Ready Player One hasonlat, de a virtuális térbe az vagy akivel játszol és ezt látják mások. Ezért, pontosan ezért a különbözőségért hajlandóak az emberek fizetni, mert így ideig óráig kitűnnek a többiek közül.
Aztán ez generálhat további vásárlásokat, mert az 1 bohóc százat csinál alapon ez így működik a valós életben is. Aki pedig megteheti meg is teszi, aki nem az többet játszik, igaz addigra már majd mindenki látta azt a skint, hallotta az új beszólást és a többi. Az idő itt kulcsfontosságú, pláne azoknak akik az online térben élik a napi életük nagy részét.
Azoknak hiába magyarázod be, hogy ne vedd meg ez sarlatánság. És lám ez egy sikeres modell, amivel egyébként tényleg nincsen semmi probléma, hiszen az alapvető játékmeneten semmit nem változtat. De mégis változtat rajta annyit egyéb szinteken, hogy eladhatóvá váljon.
Igazából még egy egyjátékos játékban is működhet, működik is, hiszen erre is már ezer példát láttunk és a lópáncél kezdetet meg mindenki ismeri, innen RW-ről tuti, hiszen mind játékosok vagyunk. Csak halkan jegyzem meg a mobilos játékok azok, amik erre az útra terelték az egész iparágat. Illetve ha még visszamegyek, az emberi természet, az hogy igazából mindenki mindig többre vágyik és ha van lehetősége akkor meg is teszi.
Blizzard meg addig, amíg magas színvonalú játékokat készít, nekem nem lesz ezzel ellenszenves. Kár lenne emiatt savazni őket. EA az már valóban más tészta, de én egyszerűen azzal kampányolok ellenük, hogy nem vásárlom meg a játékaikat. Az pont elég, hasznosabb, mint egy fél óránkénti wall of text. :)
alán kicsit megcsúsztunk a dolgot illetően, szóval megpróbálom leegyszerűsítve elmagyarázni, mi ezzel a gondom: az, hogy LÉTEZIK. Oké, nem befolyásolja a játékmenetet, oké, nem kell megvenned... de akkor vajon miért van mégis ott? :D Azért, hogy a Blizzard minden alkalommal eljátszhassa veled a kis manipulálós játékát. "Hé, nem akarsz lootboxot? Egy picit sem? Ócó!"
Mivel ez nem az Overwatch topik, nem fogok köntörfalazni: rohadtul undorító ilyet látni egy teljes árú játékban, a tömeg meg nyeli be a bizniszt atomból. "De hát csak kozmetikai cuccok!" Lehet azon lamentálni, hogy így meg úgy ártalmatlan, de te is tudod, hogy a manipuláció szintjén egyáltalán nem az, és úgy geciség a létezése, ahogy van. A szuggesztió erős fegyver, sőt, a legtöbb racionális érvnél erősebb.
Soha nem volt bajod vele, ja. :D Ráadásul ugye ott van az is, hogy currency-t is kapsz amiből kiveheted amit szeretnél külön. Szóval akkor most wat.
A Quake rendeszer azért szar, mert a sima ládából amit kigrindolsz abból lófaszt se kapsz igazából, a nagyból amit 5 szintenként kapsz abba meg van 3 loot ami most vagy jó vagy nem. Mennyibe is kerül annyi currency amiért kapsz 1 darab ládát? 5 dollár? OW-ban ezért kapsz 5 ládát amiben van 20 loot, nem 3. 20. 5 szintenként kapsz ládát? Ja nem, szintenként. Meg amúgy arcadeben ha játszol kapsz még 4et 1 hétre fixen. Szóval nagyjából azonos játékidő alatt én kiszedek 20 lootot amiben több mint valószínű lesz annyi currency hogy olyat is unlockoljak ami kéne vagy esik valami, te meg kapsz 3 darab valamit ami valószínűleg lófaszt nem ér. :D Értem én, hogy fasza, de lássuk be sokkal lassabb és szomorúbb quakeben kinyitni azt az 1 ládát a 3 lootért, mert OWban azt a napi párat. A free-to-play model meg addig működik a quake-ben amíg be nem lépsz 1v1-be és szétbasznak mert nem a meta alapján választottál hősöket. Szomorú, de ez van. Ha meg abban reménykedsz, hogy majd esik a hős akkor pont azt a dolgot bátorítod amitől hányingered van. Játékmenetet befolyásoló loot. Meg így akkor ha f2p-en vagy akkor igazából p2w, mert aki fizet az automatikusan előnyhöz jut. Ki lehet ezt forgatni magából elég könnyen csak ugye quake úgyhogy természetesen ilyet nem teszünk. :D BEZZEG AZ OW! hurrdurr. Vicc az egész, inkább ne erőltesd mostmár.
alán kicsit megcsúsztunk a dolgot illetően, szóval megpróbálom leegyszerűsítve elmagyarázni, mi ezzel a gondom: az, hogy LÉTEZIK. Oké, nem befolyásolja a játékmenetet, oké, nem kell megvenned... de akkor vajon miért van mégis ott? :D Azért, hogy a Blizzard minden alkalommal eljátszhassa veled a kis manipulálós játékát. "Hé, nem akarsz lootboxot? Egy picit sem? Ócó!"
Mivel ez nem az Overwatch topik, nem fogok köntörfalazni: rohadtul undorító ilyet látni egy teljes árú játékban, a tömeg meg nyeli be a bizniszt atomból. "De hát csak kozmetikai cuccok!" Lehet azon lamentálni, hogy így meg úgy ártalmatlan, de te is tudod, hogy a manipuláció szintjén egyáltalán nem az, és úgy geciség a létezése, ahogy van. A szuggesztió erős fegyver, sőt, a legtöbb racionális érvnél erősebb.
De hát pont erről beszélek most is. Azt sosem mondtam, hogy magamat féltem, de a hozzáállásomból gondolom eddig is egyértelmű volt, hogy nem én fogok loot boxot venni.
currency-t is kapsz amiből kiveheted amit szeretnél külön. Szóval akkor most wat.
150 órát Quake-eztem eddig... két apróságot vettem shardból.
Azzal meg egyetértek, hogy a Quake-ben moderáltabb a loot jóval, de én pont ezért szeretem: ott aztán tényleg nem a csini ökörségekért játszol, hanem a játékért. :D Egyébként bővül-szépül az is, mire kijön early accessből, valószínűleg jól fognak járni azok is, akik a grindolós addikciót keresik (vagy szétlövik őket elsőre és rage quitelnek :DD).
A free-to-play model meg addig működik a quake-ben amíg be nem lépsz 1v1-be és szétbasznak mert nem a meta alapján választottál hősöket.
De miért akarsz a pró játékmóddal játszani? A 1v1-hoz tudni kell játszani, kell hozzá minimum a hősök fele, ráadásul rohadtul unalmas is, a legnépszerűtlenebb játékmód (vagyis viszonylag sokat fogsz ülni a lobby-ban, mire jön ellenfél). Szerintem nem jó érv az, hogy "szar a free-to-play, mert nem tudok vele 1v1-ozni", mert a 1v1-nt eleve nem arra találták ki, hogy a f2p játékos azzal időzzöm (alapból nem is tud, hiszen 3 hős kell hozzá, amíg annyi nincs, játszani sem enged... és ha annyi van, akkor sem feltétlenül érdemes).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként tökéletesen leírtad a dolog pszichológiáját, igaz, te pont azt állítod be pozitívnak, amit én negatívnak tartok, ti. hogy van egy adag ember mindenféle komplexussal, akik a virtuális térben a fantáziájukra szeretnének hagyatkozni a megjelenésükben, és cégek ezt kihasználják. Én inkább azt mondom, hagyatkozz a fantáziádra inkább a valóságban a külsődet illetően, aztán meglepő dolgokat fogsz elérni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pozitívnak nem mondanám. Inkább csak érveltem a miértje mellett. Engem igazából ez a dolog, mármint a loot box vásárlás, nem érint, hiszen én annyit játszom ezzel a játékkal, hogy előbb utóbb úgy is meglesz az amire szívesen költenék játékbeli pénzből, vagy spontán megkapom egy szerencsés nyitásnál. Nekem inkább a játékélmény a fontos, az nagyon jól meg van oldva itt és persze időnként jó átvariálni egy hőst vizuálisan és egyéb téren, de ehhez nem kell a pénzemhez nyúlni.
Kifizettem egyszer a játék árát, ami az eddigi több mint 2 év alatt, ha játékidő/óra arányban nézem szinte ingyen volt és ezzel én teljesen elégedett vagyok. Általánosságban is elmondható, hogy ha Blizzard játékot veszek, azokkal igen magas óraszámot szoktam elérni. Így akár azt is mondhatom, hogy kivétel nélkül jó befektetések.
Azzal meg egyetértek, hogy a Quake-ben moderáltabb a loot jóval, de én pont ezért szeretem: ott aztán tényleg nem a csini ökörségekért játszol, hanem a játékért. :D
Nos ezzel nem értek egyet, hiszen az Overwatch-ban is a játékért játszol. Az más kérdés, hogy szintlépéskor kapsz mellé még cuccokat, amikkel színesítheted a hősöket. Sőt továbbmegyek, itt amellett, hogy kapsz egy kiváló játékélményt valójában a csapatodért harcolsz és csak másodsorban magadért. Amit úgy is elérhetsz, hogy a legjobb formádat nyújtod egyéniben és ha elég ügyes és tapasztalt vagy akkor jó időben, jó helyen meccset is nyerhetsz vele. De működhet ez úgy is, hogy alárendeled magad a csapatjátéknak és figyelsz arra mikor és hol kell lenned, hogy sikerre vigyétek. Illetve ezek párosítása a meccseken.
A hősök változatossága véget pedig igen szerteágazó a játékélmény, pont ez az egyik titka az Overwatch hosszútávú sikerének. Valamint a két fő játékmód is ennek van alárendelve, hogy ez tökéletesen működhessen és a csapat küzdhessen a közös győzelemért. Ez néha annyira ki tud éleződni és maguk a meccsek, de időnként az overtime is annyira késélen tud táncolni, hogy néha pihenni kell egy komoly meccs után. Amire pont jó egy cigiszünet mondjuk. Competitive módban pedig ez hatványozottan igaz.
A Quake is bőven kivesz az emberből. Nagyon nagy fókuszálást, reflexet, pálya és fegyverismeretet igényel és borzasztóan fárasztó tud lenni az állandó magas fokú koncentrálás, hogy jó legyél. Az adrenalin löket is lényegesen nagyobb, mint az OW esetén, de rövidebb idő alatt ki lehet belőle esni, mármint a formából és kevesebbet lehet vele emiatt játszani egyhuzamban. Mindkét játék jó a maga nemében, de a Quake játékmenete már ősrégi.
Ösztön játék főleg. Az OW taktikus és sokkal érdekesebb variációkat lehet belőle kihozni. Én úgy vagyok ezzel, hogy megvolt a Doom, Quake, UT, CS, COD sorolhatnám még mind multiban és orrvérzésig játszottam ezeket (főleg az UT-vel, az volt a nagy kedvenc), de elég volt.
Az OW ezeknél mindenben és nagyságrendekkel jobb élményt ad számomra.
Nálam is az UT ment sokat, a Quake 3-mal minimálisat játszottam. Azért nem jött be a Quake, mert unalmasnak éreztem azt a szigorú, tisztán skillre menő játékot, egyszerűen nem volt érdekes. A Quake Champions ezt azzal ellensúlyozza, hogy átvesz elemeket az Overwatchból, aztán ezeket visszakvékesíti és ettől lesz baromi érdekes. Pl. tökre szeretem azt, hogy az egyik karakter fizikája olyan, mint a Q3-ban, a másiké meg olyan, mint a Q1-ben (sőt: UT-s karakter is van), mert az ilyen apróságok az elsüthető speciális képességek mellett már hozzák azt a változatosságot, ami ahhoz kell, hogy mindig visszamenj egy kicsit fraggelni. Ezért szoktam ajánlani azoknak, akik úgy érzik, hogy a 90-es évek végén / 2000-es évek elején megcsömörlöttek az aréna FPS-től.
Persze kurva nehéz a QC is, abban nincs kompromisszum. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Általánosságban is elmondható, hogy ha Blizzard játékot veszek, azokkal igen magas óraszámot szoktam elérni. Így akár azt is mondhatom, hogy kivétel nélkül jó befektetések.
Igen, egyébként úgy érzem, hogy ez a tényező sok szarból húzta már ki a céget. Engem csak a stratégiai játékaik érdekelnek, de még úgy is komoly belegondolni abba, hogy kisebb-nagyobb-még nagyobb megszakításokkal ugyan, de 8 éve StarCraftozom. Persze ebben benne van az is, hogy nincs igazi konkurencia RTS-ben, de úgy érzem, hogy ha lenne, akkor is nehezen ugraná meg az SC2 szintjét.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A kozmetikai jutalmazásra lehet azt mondani, hogy szükségszerű, de arra már kevésbé, hogy valós pénzért miért csak lottóboxokat lehet venni. Az persze nem kérdés, hogy a Blizzardnak több pénzt hoz így.
Joda írta: Nem fog átfordulni, ahogy írtam semilyen másik piacon nem történt meg ez. CD-t DVD-t ugyanúgy tudsz venni, moziba ugyanúgy járhatsz stb stb... Egy extra dolog lesz amit nem lesz kötelező használni.
Oké, de szerinted nem fog eljönni egy olyan pont valamikor a jövőben, amikor az egyik médiamamut úgy dönt, hogy nem gyártat több fizikai példányt a vele szerződésben álló zenészek albumaiból, mert egyszerűen nem éri meg neki?
Ha a streaming megoldásokból származó bevételek többszörösére nőnek, miközben a fizikai példányok által produkált számok összezsugorodnak, akkor ez logikus lépés lesz szerintem. És ha egy médiamamutnak bejön a dolog, akkor általában követi a többi is (vagy kihal).
A digitális piac persze ekkor még megmarad, ahol albumokat továbbra is meg lehet venni önállóan, de az emlegetett médiamamut az előbbi analógiát használva dönthet úgy néhány évvel vagy évtizeddel később, hogy már azzal sem éri meg vacakolni, és onnantól csak a streamingbe fektet egyedül.
Ez a kép persze most lefestve erősen túlzónak tűnhet, de ki tudja, milyen érvek merülnek majd föl egy ilyen döntés mellett a jövőben.
Egy olyan vilagban nem tudok elkepzelni ilyen drasztikus valtozast 20-30 even belul ahol mai napig az emberek tobbsege dvd-t vesz ha filmet akar nezni.
Benne van a pakliban nem azt mondom, de a spotify/netflix paros is evek ota letezik es sikeres megis ennyi ideig tartott, hogy a jatekipart is elerje ez a tendencia feligmeddig.
Aggodni lehet, de semmi ertelme. Amikor mi 50esek leszunk akkor meg mar ugyis mindegy. :D
Szerintem azért az RMAH-nál is kapott már sokaktól kritikát a Blizzard. Az amúgy mennyire kőkemény konstruktív párbeszéd, amikor valaki elvakult fanboyoknak bélyegezi a rohadt Blizzard egyes döntéseit nem vagy kevésbé kifogásolókat? (Egyébiránt már a HW-n és más fórumokon is bűn volt sokak szemében elfogadni akár az SC2 kiegészítős modelljét.)
Ritkán olvasom a fórumaikat, de onnan viszont tényleg nagyon hiányoztak a kritikus hangok, ha mégis belelapoztam. Tegyük hozzá: azért hivatalos fórumokon ez meg tud esni, akadnak hozzá cenzorok is, fanboyok is. Neked meg nem kellene minden bugyrot olvasni :)
Sors bona, nihil aliud.
Én nem bélyegzek senkit elvakult fanboynak, csak idővel levonom a következtetést. :D Nem tudom egyébként, hogy akadnak-e ilyen elemek az RW-n, de az jellemző szokott lenni, hogy a Blizzardot sokkal-sokkal megalapozottabban és részletesebben kifejtve kell kritizálni, mint bármelyik más céget ahhoz, hogy átüsd a falat.
Azzal, hogy az Activision megőrizte a brandet, sikerült kialakítania egy választóvonalat, egy átverést, ami még mindig jóval több kredibilitást ruház a Blizzardra, mint az Acti más szárnyaira. Pont a minap láttam valami beszélgetést a Bneten, ahol valaki fikázta az SC2-t, mire visszaszóltak neki, hogy "akkor CoDozzál, kisköcsög", majd jött a válasz: "az megvan, hogy ugyanaz a cég csinálja a CoDot, mint az SC2-t?" :DD Ha nem vagyok lusta hozzá, ezért is szeretem kiírni, hogy Activision Blizzard, hadd szokja a szem. :D
Egyébként igen, csak a Diablo 3 végül nem lett akkora siker, amekkorát a Blizz várt volna tőle, és ezért a RMAH-elégedetlenkedés is megmaradt egy adag nagyobb hullámnak a hatalmas óceánon. Na meg aztán vissza is táncoltak onnan.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az a baj, hogy egy előre beállított negatív lencsén keresztül nézed az egész dolgot és ha mondjuk látsz 3 thread-et a 200ból ami kritikus akkor jön a "sokkal-sokkal több a kritikus hang". A blizz több faszkorbácsot kapott a legutóbbi wow patch miatt meg a rmah miatt mint a lootboxok miatt. Sokkal de sokkal többet. Csak persze az nem esik a szemed elé úgyhogy nehéz észrevenni.
Láttam a WoW-os elégedetlenkedést, sőt: abban a közösségben is kapták az ívet, nem véletlenül hozták vissza a klasszikus WoWot sem.
Az OW loot boxai meg istenigazából tényleg nem a Blizzardon csattantak (hanem az EA-n), de az előtérbe kerülésük eredményeként mélyült a kezdeti "tök jó, olcsóbb lesz a játék, loot boxot meg nem kell venned" narratíva.
Szerk: Egyébként arra leszek kíváncsi, hogy az SC2 esetében mikor fognak hallgatni a jó szóra: a free-to-play jó ötlet volt és a játékosbázist is megduplázta, de még mindig elég keményen kérik vissza a WoL és a HotS 6 workeres felállását, és jó sokan is hagyták ott a játékot amiatt, hogy frusztrálóbbnak érzik a LotV-os rohanást. A 12 workerrel az lett volna a cél, hogy könnyebb legyen a kezdés, erre én is csak azt veszem észre magamon, hogy "úristen 5 perce játszom és már a harmadik bázist építem, a kurva életbe hogy fogok én itt bármit csinálni?" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem, egyelőre nem hozták vissza, csak amikor beszántották a nagyjából párezer embert érdeklő vanilla-szervereket, kitört a haddelhadd és arra tökéletes volt egy bejelentés, amelyről nem mellesleg azóta sem hallottunk.
Továbbra is ott látom a gondot a te személyes narratívádban, hogy te úgy gondolod, hogy ahhoz, hogy teljes értékű legyen a játék, loot boxot kell venned - mert úgy gondolod, hogy minden szirszar kosztüm az alanyi jogon jár (mert hát a Quake 2-ben is Blade-del nyomultam ingyen.) Nem, nem kell megvenned a kosztümöt ahhoz, hogy sikereket tudj elérni a játékban, az csak egy extra, tehát helytálló a "nem kell venned". Nem kell aggódni, valahol a Team Fortress 2 környékén - Blizzard, meg a mocskos lootboxai ugye, CSGO, TF2... - én elengedtem, hogy minden szar meglegyen a karakteremhez, pedig ott bizony nem csak látványra kaptál mást, hanem gyakran játékmenetre is. Oszt' mégis ment a játék amíg toltam, szóval problem solved. Nem, nem kell az összes kosztüm a játékhoz, sőt, még egy kurva kosztüm sem kell, mert ****semmit nem befolyásol****, hogy hogy nézel ki. Azt, hogy ez személyesen zavar, valahol meg lehet érteni, de attól, hogy téged személyesen zavar valami, attól az még nem lesz általános igazság, akkor sem, ha több millió internetezőből akad olyan youtuber meg kommenter valamelyik fórumon, aki történetesen egyet ért veled.
Ha úgy gondolod, hogy lehet, vagy érdemes párhuzamot vonni a két eset között, megint azt jelzi, hogy a személyes narratívádat tolod rá a teljes iparra, a felesleget pedig leháncsolod. A Blizzardon azért nem csattant az ostor, mert a lootboxokkal kizárólag kozmetikai extrákat adtak (lásd felsőbb bekezdés), az EA-n meg azért, mert játékmechnaikai előnyöket osztogatott véletlenszerűen valós pénzért. Lehet ezt összehasonlítgatni ("HA NEM LENNE BLIZZARD NEM LENNE LOOTBOKSZ!!44"), csak teljesen felesleges, mert alapvető megközelítésében teljesen más, eltérő a két eset (és nem mellesleg tökéletesen példázza, hogy azért Activision ide vagy oda, azért igen eltérő szemléletű a két vállalat). És amúgy igen, muszáj elővenni a valós pénzű aukciósházat a tarsolyból, mert bár szerinted a két eset párhuzamba állítható, valójában kúrvára nem: ott volt valódi és jogos hőbörgés, ezért végül ki is vették a szoftverből - happy end. A loot boxok a Blizzardos formájukban egyszerűen nem okoztak akkora ellenállást, hogy érdemben foglalkozniuk kelljen vele. Ironikus, hogy az EA (meg a Warner is) beleütközött az ellenállásba - a BF2-ből és a Shadow of Warból kis kiműtötték a lootboxokat -, vajon, ha annyira zavaró lenne, nem ütközne hasonló falakba a Blizzard is? Dehogynem. Csak a legtöbben pont leszarják a kozmetikai extrát.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Nem zavar engem sem a Quake Championsban, hogy apránként építgetem és színezem az armort, lassacskán unlockolgatja az ember az őt érdeklő dolgokat és jól van az úgy... csak amikor megnézed a statisztikákat, rájössz arra, hogy ezzel abszolút te vagy a kisebbség, és hogy átlagban a Blizzard annyit keres csak a boxokkal, amennyit 5 kiegészítővel sem tudna.
És akkor erre lehet azt mondani, hogy remek az üzleti modell, nekünk meg milyen jó, csak közben meg az van, hogy elfogadjuk a mikrotranzakciók alattomos jellegét és azt a körülményt, hogy nagyon sok emberről nagyon sok pénzt szednek le (tudom, aki hülye haljon meg, mi bezzeg zsenik vagyunk) cserébe azért, mert 20 dollárral olcsóbb a cucc. Ha patetikusan akarnám kifejezni magamat, azt mondanám: a más emberekkel való szolidaritás megváltásának értéke jelen árfolyam szerint egész pontosan 20 dollár. :)
Szerintem ez egy egész logikus vélemény, szoktam is csodálkozni azon, hogy 50 wall of text után sem sikerült megérteni.
Akkor az gondolom már csak az én személyes narratívám miatt van, hogy a BF2 boxai megszólalásig hasonlítanak az OW-ra, a különbség meg "mindössze" annyi, hogy a BF2-ben befolyásolták a játékmenetet is, ezért belebuktak a backlashbe. Engem ez megnyugtat, mert annyit jelez, hogy bár azt hagyjuk, hogy a lelkünket aprópénzre váltsák, azt már nem, hogy még a játékunkat is szétbasszák. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A kúrva anyjukat, ahelyett, hogy szívvel-lélekkel csinálják ingyen, vagy most erre mit lehet mondani? Téged miért is zavar, hogy egy cég pénzt keres? Nem illik bele a kommunista profilba, vagy WAT? Ezt már az előfizetéses rendszernél sem értettem, hogy "ott van egy rakás szegény ostoba, aki..." - most azon felül, hogy "mert mink zsenik vagyunk", miért is kellene sajnálnom azt, akit ki tud egy ilyen rendszer használni? Én kevesebb leszek tőle? A játék kevesebb attól, hogy Jani elkölt rá százezer dollárt?
Ezt nem értem, mert nem magyarázod el, csak egyre több témában (Netflix-szerű modell, Loot Boxok) oda lyukadunk ki, hogy ugyan személyesen téged annyira nem zavar, de szegény hülyék, akik megszívják. Vigyünk vizet a Szaharába, demokráciát a közel-keletre, meg kell mentenünk mindenkit saját magától, vagy mi az egész alapja? Komolyan nem értem.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Ezt aláírom, csak azt nem tartom jónak, amikor egy profitorientált vállalat fogyasztókhoz való érzelmi hozzáállásáról kezdünk el beszélni, olyan ugyanis nincs. Az Acti-Blizzard a core játékokat illetően jelenleg jóval sikeresebb vállalat az EA-nél, jobban ismerik a közönségüket is, és nincs is rajtuk olyan nyomás, mint az EA-n, ahol évről évre szaladni kell a maximális profit után, mert egyébként csökkennek a részvényárfolyamok. Egy cég akkor hajlamos rossz döntéseket hozni, amikor nincsen százas passzban, a Blizzard meg abszolút százas passzban van jelenleg, míg az EA folyamatos küzdelemben van a fogyasztói ellenszenvvel.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Erről csak te beszélsz rendszeresen, nagyjából azóta, hogy Birdy-ről annak idején kiderült, hogy szereti a vállalatot és ha jól rémlik, emiatt egyszer téged bannoltak is a HW-ről. Senkinek - legalábbis itt az RW-n - nem szívügye a cég, mindenki tisztában van vele, hogy profitért dolgoznak, senkinek sincs házi oltárja - mármint rajtam kívül, de azon is Todd Howard képe van kint, nem pedig valamelyik Blizzard CEO-é. Amikor megjelent a Diablo 3, kapta az ívet, amikor elkezdték összeroppantani a WOW-ot, kapta az ívet - sőt, én is emlékszem rá, hogy milyen hőbörgés volt a törzsközösségtől amikor kiderült, hogy egy játék helyett háromra bontják a StarCraft 2-t. Kicsit olyan érzésem van, hogy itt speciel olyan harcot vívsz, amelyet rajtad kívül senki.
Pénzért dolgozik a Blizzard? Na ná hogy. Szereti a pénzt? Na ná hogy. Megkérdőjelezi ezt - a bnetes vallási fanatikusoktól függetlenül - bárki? Ugyan, dehogy. Nem azért nem ekézzük az Overwatch loot boxokat, mert Blizzardos intimtetkónk van. Azért nem, mert le se szarjuk, mert tényleg teljesen lényegtelen a játék élvezhetőségének megítélésében.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
De az zavar, hogy OW-ban ugyanez megy ráadásul kicsit fairebb módon. :D Egyszerűen bámulatosnak tartom, hogy egy sokkal szarabb rendszert védelmedbe veszel, mert egy olyan játék alatt van amit szeretsz, de a másik amit meg nem az rohadjon meg és igazából ők az okai az egész világ hanyatlásának.
Nevezzük szakmai ártalomnak...
Azért "zavar", mert ha megnézed, mekkora összegekről van szó, akkor az fog lejönni belőle, hogy egy játékosbázis egy részéből szednek össze annyi bevételt, amennyit 10 AAA sikercímmel lehetne, vagyis van egy adag ember, aki felfoghatatlanul sokat költ a játékra.
Nem akarok fájdalmasan belemenni a társadalmi összefüggésekbe, de a lényeg az, hogy a mindenféle elbaszott idő és pénz (piára, drogra, szerencsejátékra, videojátékra, whatever) csökkenti a társadalom gazdasági erejét. Hülye és kicsit demagóg példa, de ha most egy adag ember loot boxok formájában küldi el külföldi cégeknek azt a pénzt, amiből a későbbiekben tanulnia és fejlődnie kellett volna, akkor annak hatása lesz a nyugdíjrendszerre. :D Tudom, hogy két lábbal állunk a földön, és hogy mindenki magával van elfoglalva, így a konkrét összefüggéseket szeretjük a távoli és az absztrakt helyett, de az, ha az eddigi függőségek közé odatolakszik egy újabb, az végeredményben szívás nekünk, mint kapitalista társadalomnak. Persze ki tudja, lehet, hogy kitalálják majd a nemzeti loot boxokat, hogy a piához, a cigihez és a szerencsejátékhoz hasonlóan az államok ki tudják zsákmányolni ezt a szektort is ahelyett, hogy az Activision "nem adózik" belőle Hollandiában. :D
Másrészt meg nézd, én kurva sok olyat láttam és látok, hogy jobbra érdemes emberek elbasszák a fél életüket valami hülyeség miatt, szóval nem tetszik, hogy van erre még egy opciójuk.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pont az volt vele a mondandóm, hogy engem személy szerint, az én fogyasztói szemszögemből ez a megoldás nem zavar.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
:DDD No comment.
Internetes fórumokat olvasgatva ez nekem is gyakran eszembe jut.
Sors bona, nihil aliud.
Tehát ha kivételesen egyetértek veled, akkor no comment? :D Így helyeseljen itt az ember! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
:D A semmittevésre fordított idő fontos! :D Pont olyannak mondod ezt egyébként, akinek melóban eszébe sem jutna szörfölgetni meg ha kell 2 napig nem alszik, hogy határidőre meglegyen valami. Csalóka az, hogy látszólag kinek mire van ideje. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem, csak emlékszem az oldalakon keresztül folytatott szájtépésekre amiben ekézted a blizzardot érte hiába "cosmetic only" hiába nem kötelező hiába nem játszol vele. :D Egyszerűen kurva jót röhögtem, hogy mostmár amúgy téged nem is zavar. Igaz ehhez kellett egy QC egy jóval lehúzósabb modellel, de legalább eljutottunk ide is.
(kérlek ne magyarázd meg, hogy akkor se volt vele bajod igazából csak x meg y, mert még jobban kiröhöglek)
Akkor nem magyarázom meg, de szerintem néhány kommenttel fölötted elég jól megmagyaráztam, és sosem az volt a gondom a cosmetic economy típusú mikrotranzakciókkal, hogy csak kozmetikai cucc, hanem az, hogy nem válogathatod meg az unlockjaiadat. Ez nyilván most is zavar, de Quake-ben tény, hogy kevésbé, mert egyszerűen kisebb a random merítés.
Egyébként miben szarabb a Quake rendszere, mint az Overwatché? Már azért is fura ez nekem, mert a Quake-kel játszhatsz ingyenesen, és ha sokat játszol vele, tutira pottyan champion is ingyér'. A Champions Pack meg olcsóbb, mint az OW.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én nem akarok a nyugdíjrendszerig elmenni, mert akkor már a gyíkembereket is valósnak tekinthetem, de az Overwatch-ban szükségszerű a loot-box. Kell bele ez a plusz tartalom, hogy ugyanazzal a karakterrel ezredjére se legyen teljesen ugyanolyan a játék. Igen mert a beszólások, a kinézetek és spray is fel tudja tudja dobni az adott karaktert, arról nem beszélve, hogy ezzel mutatod magad meg az online térbe. Kicsit Ready Player One hasonlat, de a virtuális térbe az vagy akivel játszol és ezt látják mások. Ezért, pontosan ezért a különbözőségért hajlandóak az emberek fizetni, mert így ideig óráig kitűnnek a többiek közül.
Aztán ez generálhat további vásárlásokat, mert az 1 bohóc százat csinál alapon ez így működik a valós életben is. Aki pedig megteheti meg is teszi, aki nem az többet játszik, igaz addigra már majd mindenki látta azt a skint, hallotta az új beszólást és a többi. Az idő itt kulcsfontosságú, pláne azoknak akik az online térben élik a napi életük nagy részét.
Azoknak hiába magyarázod be, hogy ne vedd meg ez sarlatánság. És lám ez egy sikeres modell, amivel egyébként tényleg nincsen semmi probléma, hiszen az alapvető játékmeneten semmit nem változtat. De mégis változtat rajta annyit egyéb szinteken, hogy eladhatóvá váljon.
Igazából még egy egyjátékos játékban is működhet, működik is, hiszen erre is már ezer példát láttunk és a lópáncél kezdetet meg mindenki ismeri, innen RW-ről tuti, hiszen mind játékosok vagyunk. Csak halkan jegyzem meg a mobilos játékok azok, amik erre az útra terelték az egész iparágat. Illetve ha még visszamegyek, az emberi természet, az hogy igazából mindenki mindig többre vágyik és ha van lehetősége akkor meg is teszi.
Blizzard meg addig, amíg magas színvonalú játékokat készít, nekem nem lesz ezzel ellenszenves. Kár lenne emiatt savazni őket. EA az már valóban más tészta, de én egyszerűen azzal kampányolok ellenük, hogy nem vásárlom meg a játékaikat. Az pont elég, hasznosabb, mint egy fél óránkénti wall of text. :)
180
Sosem? :D Rííííííli? Idézek tőled párat:
Soha nem volt bajod vele, ja. :D Ráadásul ugye ott van az is, hogy currency-t is kapsz amiből kiveheted amit szeretnél külön. Szóval akkor most wat.
A Quake rendeszer azért szar, mert a sima ládából amit kigrindolsz abból lófaszt se kapsz igazából, a nagyból amit 5 szintenként kapsz abba meg van 3 loot ami most vagy jó vagy nem. Mennyibe is kerül annyi currency amiért kapsz 1 darab ládát? 5 dollár? OW-ban ezért kapsz 5 ládát amiben van 20 loot, nem 3. 20. 5 szintenként kapsz ládát? Ja nem, szintenként. Meg amúgy arcadeben ha játszol kapsz még 4et 1 hétre fixen. Szóval nagyjából azonos játékidő alatt én kiszedek 20 lootot amiben több mint valószínű lesz annyi currency hogy olyat is unlockoljak ami kéne vagy esik valami, te meg kapsz 3 darab valamit ami valószínűleg lófaszt nem ér. :D Értem én, hogy fasza, de lássuk be sokkal lassabb és szomorúbb quakeben kinyitni azt az 1 ládát a 3 lootért, mert OWban azt a napi párat. A free-to-play model meg addig működik a quake-ben amíg be nem lépsz 1v1-be és szétbasznak mert nem a meta alapján választottál hősöket. Szomorú, de ez van. Ha meg abban reménykedsz, hogy majd esik a hős akkor pont azt a dolgot bátorítod amitől hányingered van. Játékmenetet befolyásoló loot. Meg így akkor ha f2p-en vagy akkor igazából p2w, mert aki fizet az automatikusan előnyhöz jut. Ki lehet ezt forgatni magából elég könnyen csak ugye quake úgyhogy természetesen ilyet nem teszünk. :D BEZZEG AZ OW! hurrdurr. Vicc az egész, inkább ne erőltesd mostmár.
De hát pont erről beszélek most is. Azt sosem mondtam, hogy magamat féltem, de a hozzáállásomból gondolom eddig is egyértelmű volt, hogy nem én fogok loot boxot venni.
150 órát Quake-eztem eddig... két apróságot vettem shardból.
Azzal meg egyetértek, hogy a Quake-ben moderáltabb a loot jóval, de én pont ezért szeretem: ott aztán tényleg nem a csini ökörségekért játszol, hanem a játékért. :D Egyébként bővül-szépül az is, mire kijön early accessből, valószínűleg jól fognak járni azok is, akik a grindolós addikciót keresik (vagy szétlövik őket elsőre és rage quitelnek :DD).
De miért akarsz a pró játékmóddal játszani? A 1v1-hoz tudni kell játszani, kell hozzá minimum a hősök fele, ráadásul rohadtul unalmas is, a legnépszerűtlenebb játékmód (vagyis viszonylag sokat fogsz ülni a lobby-ban, mire jön ellenfél). Szerintem nem jó érv az, hogy "szar a free-to-play, mert nem tudok vele 1v1-ozni", mert a 1v1-nt eleve nem arra találták ki, hogy a f2p játékos azzal időzzöm (alapból nem is tud, hiszen 3 hős kell hozzá, amíg annyi nincs, játszani sem enged... és ha annyi van, akkor sem feltétlenül érdemes).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként tökéletesen leírtad a dolog pszichológiáját, igaz, te pont azt állítod be pozitívnak, amit én negatívnak tartok, ti. hogy van egy adag ember mindenféle komplexussal, akik a virtuális térben a fantáziájukra szeretnének hagyatkozni a megjelenésükben, és cégek ezt kihasználják. Én inkább azt mondom, hagyatkozz a fantáziádra inkább a valóságban a külsődet illetően, aztán meglepő dolgokat fogsz elérni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pozitívnak nem mondanám. Inkább csak érveltem a miértje mellett. Engem igazából ez a dolog, mármint a loot box vásárlás, nem érint, hiszen én annyit játszom ezzel a játékkal, hogy előbb utóbb úgy is meglesz az amire szívesen költenék játékbeli pénzből, vagy spontán megkapom egy szerencsés nyitásnál. Nekem inkább a játékélmény a fontos, az nagyon jól meg van oldva itt és persze időnként jó átvariálni egy hőst vizuálisan és egyéb téren, de ehhez nem kell a pénzemhez nyúlni.
Kifizettem egyszer a játék árát, ami az eddigi több mint 2 év alatt, ha játékidő/óra arányban nézem szinte ingyen volt és ezzel én teljesen elégedett vagyok. Általánosságban is elmondható, hogy ha Blizzard játékot veszek, azokkal igen magas óraszámot szoktam elérni. Így akár azt is mondhatom, hogy kivétel nélkül jó befektetések.
180
Nos ezzel nem értek egyet, hiszen az Overwatch-ban is a játékért játszol. Az más kérdés, hogy szintlépéskor kapsz mellé még cuccokat, amikkel színesítheted a hősöket. Sőt továbbmegyek, itt amellett, hogy kapsz egy kiváló játékélményt valójában a csapatodért harcolsz és csak másodsorban magadért. Amit úgy is elérhetsz, hogy a legjobb formádat nyújtod egyéniben és ha elég ügyes és tapasztalt vagy akkor jó időben, jó helyen meccset is nyerhetsz vele. De működhet ez úgy is, hogy alárendeled magad a csapatjátéknak és figyelsz arra mikor és hol kell lenned, hogy sikerre vigyétek. Illetve ezek párosítása a meccseken.
A hősök változatossága véget pedig igen szerteágazó a játékélmény, pont ez az egyik titka az Overwatch hosszútávú sikerének. Valamint a két fő játékmód is ennek van alárendelve, hogy ez tökéletesen működhessen és a csapat küzdhessen a közös győzelemért. Ez néha annyira ki tud éleződni és maguk a meccsek, de időnként az overtime is annyira késélen tud táncolni, hogy néha pihenni kell egy komoly meccs után. Amire pont jó egy cigiszünet mondjuk. Competitive módban pedig ez hatványozottan igaz.
A Quake is bőven kivesz az emberből. Nagyon nagy fókuszálást, reflexet, pálya és fegyverismeretet igényel és borzasztóan fárasztó tud lenni az állandó magas fokú koncentrálás, hogy jó legyél. Az adrenalin löket is lényegesen nagyobb, mint az OW esetén, de rövidebb idő alatt ki lehet belőle esni, mármint a formából és kevesebbet lehet vele emiatt játszani egyhuzamban. Mindkét játék jó a maga nemében, de a Quake játékmenete már ősrégi.
Ösztön játék főleg. Az OW taktikus és sokkal érdekesebb variációkat lehet belőle kihozni. Én úgy vagyok ezzel, hogy megvolt a Doom, Quake, UT, CS, COD sorolhatnám még mind multiban és orrvérzésig játszottam ezeket (főleg az UT-vel, az volt a nagy kedvenc), de elég volt.
Az OW ezeknél mindenben és nagyságrendekkel jobb élményt ad számomra.
180
Nálam is az UT ment sokat, a Quake 3-mal minimálisat játszottam. Azért nem jött be a Quake, mert unalmasnak éreztem azt a szigorú, tisztán skillre menő játékot, egyszerűen nem volt érdekes. A Quake Champions ezt azzal ellensúlyozza, hogy átvesz elemeket az Overwatchból, aztán ezeket visszakvékesíti és ettől lesz baromi érdekes. Pl. tökre szeretem azt, hogy az egyik karakter fizikája olyan, mint a Q3-ban, a másiké meg olyan, mint a Q1-ben (sőt: UT-s karakter is van), mert az ilyen apróságok az elsüthető speciális képességek mellett már hozzák azt a változatosságot, ami ahhoz kell, hogy mindig visszamenj egy kicsit fraggelni. Ezért szoktam ajánlani azoknak, akik úgy érzik, hogy a 90-es évek végén / 2000-es évek elején megcsömörlöttek az aréna FPS-től.
Persze kurva nehéz a QC is, abban nincs kompromisszum. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, egyébként úgy érzem, hogy ez a tényező sok szarból húzta már ki a céget. Engem csak a stratégiai játékaik érdekelnek, de még úgy is komoly belegondolni abba, hogy kisebb-nagyobb-még nagyobb megszakításokkal ugyan, de 8 éve StarCraftozom. Persze ebben benne van az is, hogy nincs igazi konkurencia RTS-ben, de úgy érzem, hogy ha lenne, akkor is nehezen ugraná meg az SC2 szintjét.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A kozmetikai jutalmazásra lehet azt mondani, hogy szükségszerű, de arra már kevésbé, hogy valós pénzért miért csak lottóboxokat lehet venni. Az persze nem kérdés, hogy a Blizzardnak több pénzt hoz így.
Sors bona, nihil aliud.
Oké, de szerinted nem fog eljönni egy olyan pont valamikor a jövőben, amikor az egyik médiamamut úgy dönt, hogy nem gyártat több fizikai példányt a vele szerződésben álló zenészek albumaiból, mert egyszerűen nem éri meg neki?
Ha a streaming megoldásokból származó bevételek többszörösére nőnek, miközben a fizikai példányok által produkált számok összezsugorodnak, akkor ez logikus lépés lesz szerintem. És ha egy médiamamutnak bejön a dolog, akkor általában követi a többi is (vagy kihal).
A digitális piac persze ekkor még megmarad, ahol albumokat továbbra is meg lehet venni önállóan, de az emlegetett médiamamut az előbbi analógiát használva dönthet úgy néhány évvel vagy évtizeddel később, hogy már azzal sem éri meg vacakolni, és onnantól csak a streamingbe fektet egyedül.
Ez a kép persze most lefestve erősen túlzónak tűnhet, de ki tudja, milyen érvek merülnek majd föl egy ilyen döntés mellett a jövőben.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Egy olyan vilagban nem tudok elkepzelni ilyen drasztikus valtozast 20-30 even belul ahol mai napig az emberek tobbsege dvd-t vesz ha filmet akar nezni.
Benne van a pakliban nem azt mondom, de a spotify/netflix paros is evek ota letezik es sikeres megis ennyi ideig tartott, hogy a jatekipart is elerje ez a tendencia feligmeddig.
Aggodni lehet, de semmi ertelme. Amikor mi 50esek leszunk akkor meg mar ugyis mindegy. :D
Gyomrom felfordul.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.