Most általában a CP életérzésről vagy kifejezetten az asztali fanokról van szó? Amennyiben az utóbbi, sajnos engedményeket kell tenniük a befogadóknak, mivel ez egy AAA shit és próbál széles közönségnek szólni.
Viszont meg merem kockáztatni hogy a sírók nagy százaléka az életérzés csapdájába estek, miszerint ilyennek meg olyannak KELL kinéznie egy CP zsánernek, pedig ha ügyesen kikockáznák a videót amit demonstrált a CDPR, eléggé precízen tettenérhető lenne a dolog. Ráadásul lófasz gameplayt se láttunk.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Ebben a cyberpunk dologban csak az a fura nekem, hogy miért lenne tele a jövő punkokkal, amikor már ma is nagyítóval kell keresni h találjon az ember egyet.... Nagyon más korban született ez az ötlet.
Újra olvastam a 2013as cikket az alkotókkal és valóban nem ezekkel a jelzőkkel éltek.
Fel akartak hagyni a sablonos mocskos sötét ábrázolással de megakarják hagyni a disztópiával járó sötétséget valóban csak nem annyira feltétlen vizuális eszközökkel.
Egyik részlet:
“But the core of cyberpunk is a lot more subtle than that. Cyberpunk is about the seductive qualities of corruption and decay… It doesn’t have to be dirty or grimy on the physical level. But on the psycho-social level, even the cleanest and most orderly Corp-zone should be rife with darkness and collapse.”
Ez nem a mi potenciális jövőnk ez csak egy fikció egy alternatívról. De megvan a maga alapvetése:
A világ három részre oszlig ebben az univerzumban. Három fajta válasz a követhetetlenül felgyorsuló technológiai fejlődésre. Akik behódolnak a nagyvállalatok akaratának és bábokként élnek a rendszerben, akik szándékosan a múlt felé tekintve régi eszközökkel elvonulva próbálnak békét lelni szal a technológia ellen vannak. És végül azok akik a technológiával élve azt felhasználva lázadnak hogy megdöntsék a rendszert, nah ők a Punkok. Ez a játék róluk szól.
-Igen, más korban született
-Nem is kéne feltétlen a punkságot erőltetni a maga punkkorszakban divatos majd elmúlt módján, de viszont az "egyszeri embernek tele a töke a rendszerrel és betart neki" motívum, meg pár más punkokra jellemző dolog valóban adja magát a cyberpunk sztorihoz. Ha ezeken a hangsúly és nem a tüsihajon, máris OKk a punkok.
Maga Gibson egyébként nagyon sokat változtatja a világait. Világon belül is a változás és az ahoz való adaptálódás az egyik legfontosabb tényező, az újabb és újabb világaiban pedig egyre közelebbi jövővel sőt jelennel foglalkozik, ezzel is szemléltetve, hogy nem az adott techről és környezetről szól a dolog. Ennyiben nekem picit fura is a CP2020, hogy erőlteti a nyolcvanas évek scifit, de persze nagyon hangulatos, úgyhogy OK :-) A CDProject pedig biztos vagyok benne, hogy nem szúrja el.
A küllemét tekintve: nekem esetleg egy kicsivel több kosz/por/kopás/szemét lehetne, amúgy tök jó a dizájn. Modellezéskor is nagyot javítanak ezek a hihetőségen, illetve ugye elhangzik a trailerben hogy ez egy ilyen törvénytelen város, ahoz meg automatikusan vártam a dzsuvát... Gibsonnak is kedvenc témája ugye a hulladék, meg az amortizáció, meg hogy ezek valószerűbbé teszik a dolgokat :-)
A Gépezetnek sincs, de attól még jók :-)
Viszont a Híd trilógia és a Blue Ant trilógia sztem eléggé cyberpunk, és lásd mint fent. (A Híd könyvek, főleg az utsó, nekem a legnagyobb kedvenceim :-) A Blue Ant vitatható, de nekem bejön.)
Nem igazán vágom a lore részét ennek a világnak, de nem hardcore gamerként nézve a trailert én speciel tapsolva üvöltöttem egy EZAZBAZDMEGVÉGRE-t, mint egy kisgyerek.
A 90-es években rengeteget játszottunk CP 2020-szal. Egyik kedvenc szerepjáték rendszerem még ma is. Amit eddig láttam a trélerekben az bíztató, grafikailag biztosan nem lesz gond a játékkal.
Amitől én tartok az a CDPR görcsös innovációs vágya. Van ott valami idióta, aki szerint az az innováció, hogy szembemegy a trendekkel (és ezáltal a játékosokkal). Szóval kicsit tartok tőle, hogy mit találnak ki megint és mennyi anyázás kell a játékosok részéről, mire javítják. (Lásd pl. a Witcherben a ládát a fogadóban. Mindenki szerette az elsőben, a másodikban kivették. A játékosok visszatetették. Aztán a harmadikban is megint kevertek vele, de arra most nem emlékszem pontosan.)
A witcher játékokban legalább volt mod support, ahol az ehhez hasonló problémákat lehetett orvosolni. Nem sok AAA játékról mondható ez el. Remélem ebben is lesz.
There are still stats that influence your abilities and weapons, and damage is dealt similar to other RPG shooters like Destiny 2 and The Division, with health bars appearing above bad guys and numbers jumping out to show how much damage your bullets are doing.
Nem mondom, hogy tps-nek nem örülnék jobban, de oké. Nem akkora para, hogy fps, viszont a health barokat és a rőpködő számokat ki nem állhatom fps-ekben és ha nem fekszenek meg néhány golyótól az ellenfelek az nekem nagyon immersion romboló.
During the offhands demo, the player was able to drive around the city at will in either first or third person
Megpróbáltam kiszedni a lényeget a Gamespot interjúból (nyugodtan javítsatok ki ahol tévedtem volna, lehet kiegészíteni, illetve előre is sorry a hibákért, sietősen lett gépelve):
- FPS lesz (a "shooter"-en kevesebb hangsúly, inkább First Person RPG)
- Választható férfi/női nem, karakter neve viszont fixen annyi hogy "V"
- Beszélő főhős lesz fix férfi/női hanggal
- Karaktergenerálási rendszer, kinézet testreszabása (arc, haj, tetkó, smink, stb.)
- Karaktergenerálásnál választható "életút": háttérsztori ami a játék során különböző dolgokra lesz befolyással
- Class-t nem lehet választani a játék elején, ezek a játék közben lesznek meghatározva ahogy haladunk/fejlődünk attól függően milyen perkeket választunk/kiegészítőket installálunk
- Hangsúlyozta, hogy a trailer-ben nappali időszakra fókuszáltak a cyberpunk elemek kiemelése gyanánt, de szolgáltatni fogják szépen a noir hangulatot is, a noir-os stílus pedig a küldetésekre/karakterekre is jellemző lesz.
- Napszak változás + időjárás rendszer
- Witcher 3 mintájára fejlesztésnél elsődlegesen a világra és a részletgazdagságra fókuszálnak
- Sztori szempontjából elsősorban nem egy "epic tale"-t, nem egy "világmegmentő" sztorit próbálnak felépíteni, hanem többnyire személyesebb hangvételű sztorikon lesz a hangsúly, ha jól értelmeztem
- Ranged/Melee harc is lesz
- 3 típusú lőfegyvercsalád lesz: Power / Tech / Smart.
Power: hagyományos típusú lőfegyverek
Tech: falon/tárgyakon/NPC-ken áthatoló lőfegyverek
Smart: célpontkövető fegyverek, célpontra tartó lövedékkel
- Vezethető járművek, motorok is (konkrétum nem hangzott el)
- Night City valahol Kalifornia partjain helyezkedik el (LA és San Francisco között)
- A városban 6 különböző, teljesen egyedi kinézetű/hangulatú kerület van
- Vertikalitásra helyezett nagy fókusz, több épületbe be lehet menni (többek közt ún. több szintes "Mega Building"-ekbe is ahol egy helyen van több kereskedő is például)
- XP szerzés két fronton történik:
Main/core mission-ök után szerzett XP
Side mission-ök után kapott ún. "Street cred" (a street cred-ből lehet unlockolni különböző kereskedőket, újabb melókat szerezni, stb.)
- Nincs level scaling
- Pontos megjelenési dátumot nem akart mondani, az elkövetkezendő időben szépen lassan fogják tolni az újabb és újabb infókat, de sokkal nyitottabbak lesznek mint eddig
mert ugye a régi fanok a demográfia tetemes százalékát teszik ki :D
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Azokról volt szó, akik kritizálták a trailert ilyen-olyan okokból.
Egyébként a fejlesztők is régi fanok állítólag. De basszák meg a régi fanok.
ibi amentia latet
Most általában a CP életérzésről vagy kifejezetten az asztali fanokról van szó? Amennyiben az utóbbi, sajnos engedményeket kell tenniük a befogadóknak, mivel ez egy AAA shit és próbál széles közönségnek szólni.
Viszont meg merem kockáztatni hogy a sírók nagy százaléka az életérzés csapdájába estek, miszerint ilyennek meg olyannak KELL kinéznie egy CP zsánernek, pedig ha ügyesen kikockáznák a videót amit demonstrált a CDPR, eléggé precízen tettenérhető lenne a dolog. Ráadásul lófasz gameplayt se láttunk.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Ezt csak úgy idebiggyesztem.
rwurl=https://i.imgur.com/HqMfuWm.jpg
Choose your next words with excpetional care!
rwurl=https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/8qbrix/heres_mikes_respo...
Döfi.
ibi amentia latet
rwurl=https://i.imgur.com/SvPxjsl.jpg
ez meg ősrégi art:
rwurl=http://jackalope-larp.com/wp-content/uploads/2018/04/cyberpunk-nightcity...
szerintem eléggé eltalálták.
és lol @ Nicodemus, amikor a kreátor szól be neked, az már ciki. :D
Ebben a cyberpunk dologban csak az a fura nekem, hogy miért lenne tele a jövő punkokkal, amikor már ma is nagyítóval kell keresni h találjon az ember egyet.... Nagyon más korban született ez az ötlet.
Újra olvastam a 2013as cikket az alkotókkal és valóban nem ezekkel a jelzőkkel éltek.
Fel akartak hagyni a sablonos mocskos sötét ábrázolással de megakarják hagyni a disztópiával járó sötétséget valóban csak nem annyira feltétlen vizuális eszközökkel.
Egyik részlet:
“But the core of cyberpunk is a lot more subtle than that. Cyberpunk is about the seductive qualities of corruption and decay… It doesn’t have to be dirty or grimy on the physical level. But on the psycho-social level, even the cleanest and most orderly Corp-zone should be rife with darkness and collapse.”
Ez nem a mi potenciális jövőnk ez csak egy fikció egy alternatívról. De megvan a maga alapvetése:
A világ három részre oszlig ebben az univerzumban. Három fajta válasz a követhetetlenül felgyorsuló technológiai fejlődésre. Akik behódolnak a nagyvállalatok akaratának és bábokként élnek a rendszerben, akik szándékosan a múlt felé tekintve régi eszközökkel elvonulva próbálnak békét lelni szal a technológia ellen vannak. És végül azok akik a technológiával élve azt felhasználva lázadnak hogy megdöntsék a rendszert, nah ők a Punkok. Ez a játék róluk szól.
-Igen, más korban született
-Nem is kéne feltétlen a punkságot erőltetni a maga punkkorszakban divatos majd elmúlt módján, de viszont az "egyszeri embernek tele a töke a rendszerrel és betart neki" motívum, meg pár más punkokra jellemző dolog valóban adja magát a cyberpunk sztorihoz. Ha ezeken a hangsúly és nem a tüsihajon, máris OKk a punkok.
Maga Gibson egyébként nagyon sokat változtatja a világait. Világon belül is a változás és az ahoz való adaptálódás az egyik legfontosabb tényező, az újabb és újabb világaiban pedig egyre közelebbi jövővel sőt jelennel foglalkozik, ezzel is szemléltetve, hogy nem az adott techről és környezetről szól a dolog. Ennyiben nekem picit fura is a CP2020, hogy erőlteti a nyolcvanas évek scifit, de persze nagyon hangulatos, úgyhogy OK :-) A CDProject pedig biztos vagyok benne, hogy nem szúrja el.
A küllemét tekintve: nekem esetleg egy kicsivel több kosz/por/kopás/szemét lehetne, amúgy tök jó a dizájn. Modellezéskor is nagyot javítanak ezek a hihetőségen, illetve ugye elhangzik a trailerben hogy ez egy ilyen törvénytelen város, ahoz meg automatikusan vártam a dzsuvát... Gibsonnak is kedvenc témája ugye a hulladék, meg az amortizáció, meg hogy ezek valószerűbbé teszik a dolgokat :-)
Ja igen, az érdekes amit Nicodemus írt, csak azt én még nem láttam amikor posztoltam :-)
Gibson Perifériájának sincs sok köze a " "klasszikus" " cyberpunkhoz.
A Gépezetnek sincs, de attól még jók :-)
Viszont a Híd trilógia és a Blue Ant trilógia sztem eléggé cyberpunk, és lásd mint fent. (A Híd könyvek, főleg az utsó, nekem a legnagyobb kedvenceim :-) A Blue Ant vitatható, de nekem bejön.)
Pont ez a lényeg.
Nem igazán vágom a lore részét ennek a világnak, de nem hardcore gamerként nézve a trailert én speciel tapsolva üvöltöttem egy EZAZBAZDMEGVÉGRE-t, mint egy kisgyerek.
Szóval felülök a vonatra én is, remélem jó lesz.
A 90-es években rengeteget játszottunk CP 2020-szal. Egyik kedvenc szerepjáték rendszerem még ma is. Amit eddig láttam a trélerekben az bíztató, grafikailag biztosan nem lesz gond a játékkal.
Amitől én tartok az a CDPR görcsös innovációs vágya. Van ott valami idióta, aki szerint az az innováció, hogy szembemegy a trendekkel (és ezáltal a játékosokkal). Szóval kicsit tartok tőle, hogy mit találnak ki megint és mennyi anyázás kell a játékosok részéről, mire javítják. (Lásd pl. a Witcherben a ládát a fogadóban. Mindenki szerette az elsőben, a másodikban kivették. A játékosok visszatetették. Aztán a harmadikban is megint kevertek vele, de arra most nem emlékszem pontosan.)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
A witcher játékokban legalább volt mod support, ahol az ehhez hasonló problémákat lehetett orvosolni. Nem sok AAA játékról mondható ez el. Remélem ebben is lesz.
Choose your next words with excpetional care!
Kiadáskor nem volt benne, ezért legtöbben kerestünk egy kiürített házat és oda dobáltuk a szajrét. :D
annyira jó olvasni hogy minden játék készítő cég 1 fos és kibaszik a játékosokkal.
MIND
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Te nem ezért jársz ide? :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
rwurl=https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=OinRDzEbqXc
Rohadt jó!
Jó lesz az.
Elvileg várható még info ma a játékkal kapcsolatban az alábbi időpontokban:
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1006552481973850113?s=07
Persze, hogy ennek is valami asztali RPG-rettenetből kell táplálkoznia. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
:D Istenigazából tökre. :D
:D
ibi amentia latet
Nagyon smooth casual szinten lett droppolva, hogy fps nézet lesz. :D
https://www.pcgamer.com/cyberpunk-2077-is-an-fps/
Nem mondom, hogy tps-nek nem örülnék jobban, de oké. Nem akkora para, hogy fps, viszont a health barokat és a rőpködő számokat ki nem állhatom fps-ekben és ha nem fekszenek meg néhány golyótól az ellenfelek az nekem nagyon immersion romboló.
First person driving. Ennek viszont örülök:D
rwurl=https://i.imgur.com/0W9mbz3.png
egyéb info, máshonnan (scannelve)
https://imgur.com/a/FoEgwoV#ki5QZ7k
Choose your next words with excpetional care!
Megpróbáltam kiszedni a lényeget a Gamespot interjúból (nyugodtan javítsatok ki ahol tévedtem volna, lehet kiegészíteni, illetve előre is sorry a hibákért, sietősen lett gépelve):
- FPS lesz (a "shooter"-en kevesebb hangsúly, inkább First Person RPG)
- Választható férfi/női nem, karakter neve viszont fixen annyi hogy "V"
- Beszélő főhős lesz fix férfi/női hanggal
- Karaktergenerálási rendszer, kinézet testreszabása (arc, haj, tetkó, smink, stb.)
- Karaktergenerálásnál választható "életút": háttérsztori ami a játék során különböző dolgokra lesz befolyással
- Class-t nem lehet választani a játék elején, ezek a játék közben lesznek meghatározva ahogy haladunk/fejlődünk attól függően milyen perkeket választunk/kiegészítőket installálunk
- Hangsúlyozta, hogy a trailer-ben nappali időszakra fókuszáltak a cyberpunk elemek kiemelése gyanánt, de szolgáltatni fogják szépen a noir hangulatot is, a noir-os stílus pedig a küldetésekre/karakterekre is jellemző lesz.
- Napszak változás + időjárás rendszer
- Witcher 3 mintájára fejlesztésnél elsődlegesen a világra és a részletgazdagságra fókuszálnak
- Sztori szempontjából elsősorban nem egy "epic tale"-t, nem egy "világmegmentő" sztorit próbálnak felépíteni, hanem többnyire személyesebb hangvételű sztorikon lesz a hangsúly, ha jól értelmeztem
- Ranged/Melee harc is lesz
- 3 típusú lőfegyvercsalád lesz: Power / Tech / Smart.
Power: hagyományos típusú lőfegyverek
Tech: falon/tárgyakon/NPC-ken áthatoló lőfegyverek
Smart: célpontkövető fegyverek, célpontra tartó lövedékkel
- Vezethető járművek, motorok is (konkrétum nem hangzott el)
- Night City valahol Kalifornia partjain helyezkedik el (LA és San Francisco között)
- A városban 6 különböző, teljesen egyedi kinézetű/hangulatú kerület van
- Vertikalitásra helyezett nagy fókusz, több épületbe be lehet menni (többek közt ún. több szintes "Mega Building"-ekbe is ahol egy helyen van több kereskedő is például)
- XP szerzés két fronton történik:
Main/core mission-ök után szerzett XP
Side mission-ök után kapott ún. "Street cred" (a street cred-ből lehet unlockolni különböző kereskedőket, újabb melókat szerezni, stb.)
- Nincs level scaling
- Pontos megjelenési dátumot nem akart mondani, az elkövetkezendő időben szépen lassan fogják tolni az újabb és újabb infókat, de sokkal nyitottabbak lesznek mint eddig
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/DfhAATdXcAsA-FG.jpg
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/DfhABt4XkAA01na.jpg
https://twitter.com/GwentBro/status/1006621231959822336?s=07