Tudod, hogy technikailag problémás a játék ---> nem nézed meg a guide-okat, mert azt minek = állításoddal ellentétben nem adtál neki még egy esélyt, hanem gondolkodás helyet átmentél "brrrr meh xar nyeh Jodába".
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tudom hogy van ilyen es magasrol leszarom. Nem az erdekel, hogy a fanok hogy javitottak ki kesobb a jatekot hanem az ahogy megjelent mint befejezett jatek. Annak pedig ilyen "szuper". Egyszeru vagyok, nem fogok fixeket keresgetni, alligatni. Ha szar ahogy van akkor nekem az is marad.
Eselyt megkapta, kapja meg mindig, de nem fogok fanfixekkel egyutt velemenyezni valamit mert az nem valos. Bocs.
Már nem tudom, emlékszem miként találtam rá. Ez egy mountain bike szimulátor (tényleg nem egy árkád cucc). Már a videók alapján megtetszett, megvéve, kipróbálva és majdnem az utolsó pályarészhez elérve meg még jobban a szívembe zártam.
Egyrészt igencsak addiktív. Ez abból adódik, hogy minden egyes futam teljesen véletlen generált útvonalon halad. Tehát ebből adódik, hogy akárhányszor végigjátszod ugyanazt a pályarészt, akkor sem fogsz hasonló ívvel találkozni. Négy nagyobb "fejezet" vagy inkább helyszín van a játékban.
Az első egy fennsík, minimális növényzettel.
A második már lényegesen technikásabb erdei szakasz.
A harmadik a sivatagba visz és nagyon élvezetes. Főleg az erdei szopóálarc után.
A negyedik, befejező rész pedig a havas hegycsúcsokra. Igazán durva tud lenni. :)
Ezeket egy campaign keretein belül is lehet játszani amolyan roguelike módban (nagyon ötletesen van megoldva). Vagy lehet freeride-ban is, ilyenkor az a poén, hogy a pálya felépítését mi adjuk meg. Három paraméter van amit lehet változtatni min-max határok közt.
Pálya meredeksége.
Pálya kanyargóssága.
Mutatványos elemek sokasága.*
*Van itt minden, mint ugratók, visszafordítók, szűk részek, hidak, akadályok, különböző elemek stb. Tényleg sok. És pályarészenként változnak is.
Az egész játékban az a nagyszerű, hogy igazából ez nem egy verseny. Szóval nem az az igazi mértékadó ahogy minél kevesebb idő alatt letudjuk a távot. Inkább az mennyi trükköt és ezáltal összegyűjthető pontot tudunk szerezni. Ráadásul minden pályának van egy kitétele amit, ha sikerül teljesíteni, akkor kapunk + 1 életpontot.
Életpont? Hogy jön ez ide, egy biciklis játékba.
Nos úgy jön a képbe, hogy 4 élettel kezdünk alapból és ha valamilyen oknál fogva bukunk, zakózunk, hibázunk, akkor bizony az -1 életpont levonással jár. Ha az élet elfogy, nincs más hátra újra neki kell kezdeni az adott helyszínnek. Érdekessége a játéknak, amit már fentebb is említettem a roguelike elemek. Lehet benne igen különleges fejlesztéseket választani, ha sikerült a pontjaink által elérni azt az értéket ami ezekhez kell és ezekkel könnyíthetünk, de akár nehezíthetünk is a futamainkon. Nagyon jó pofa dolgok vannak benne.
Szélesebb útszakasz, meredekebb pálya, könnyebb irányítás a levegőben, erősebb elrugaszkodás rámpáról, kevésbé élesebb kanyarok stb. Rengeteg van belőle.
Új helyszín megszerzéséhez pedig háromszor kell eljutni a Boss feladatig. És ott megcsinálni a három különböző feladatot. Egyszerre csak egyet lehet. Az első helyszínnél például át kell ugratni egy kőhídon, amin épp egy vonatszerelvény halad át. Aztán ugyanezt úgy kell megcsinálni (második alkalommal), hogy csinálunk egy 180 fokos átfordulást. Amivel nem is lenne gond, de leérkezni csak a rámpára lehet a túloldalon és pontosan.
Amit az elején írtam, hogy szimulátor. Nem véletlenül. A játéknak kiváló fizikája van és nagyon realisztikusan adja vissza a bringázást terepen. Nem mellesleg nagyon szép kinézete és hangulatos zenei aláfestéssel is rendelkezik valós előadók számaival.
Személyes vélemény: Remek vétel volt és várom az új tartalmakat hozzá. (A játék jelenleg korai hozzáférés státuszban van.) Addig is próbálom kitolni a határokat és minél feljebb menni a ranglistán.
- Ezek nem "fanfixek": az engine-t nem lehet normálisan konfigurálni a játékon belül menükből, így ini file-okat kell szerkesztgetned és parancsokat megadnod a cvar értékek módosításához. Ezek abszolút a kiadott játékban található fícsörök, csak nem annyira felhasználóbarát módon hozzáférhetőek, mint manapság.
- A játék 2011-ben, akkori hadverre jött ki, és alapból automatikusan konfigurálgat, szóval manapság már azoknak sem fog jól működni, akiknek annak idején szerencséjük volt, amikor a játék pont eltalálta a megfelelő értékeket.
Lol, emlékeim szerint a készítők "mentsége" az volt, hogy a büdös életben nem tesztelték egérrel, csak kontrollerrel, mert hát PC-n is azzal kell már ugye nyomni. Ezek szerint azóta képtelenek voltak megoldani a használható menü "problémáját". A fan config file is első héten megvolt, azóta se sikerült azt se megoldani, ehhez csak gratulálni tudok.
Ami azt illeti, kb akkor döntöttem el, hogy Carmac lehet, hogy technikailag régen jó volt, de gameplay, UX terén gőze nincs semmiről. Igazából good riddance, így legalább nem túlzottan lett sárba tiporva az id neve alapítója által. Azóta twitteren elejtett még néhány olyan dolgot, ami alapján soha nem kívánnám alkalmazottnak se (messze a legszebb: version control system-eket nem használ, mert nem ért hozzájuk egyáltalán és nem is kívánja megtanulni használatukat).
Számomra a fanfix nem az, amikor módosítod egy játékban a config file-t. Most pl. a Planescape Torment EE-t tolom, és felraktam hozzá egy modot, ami párbeszédek alatt kirakja a karakterek portréfotóját a beastiary-ből a hudba, hogy ne érezd olyan üresnek a widescreen hudot. Na, azt nevezhetjük fanfixnek, vagyis egy külön rajongói fejlesztésnek, ami javít a játékélményen.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez teljesen érthető hozzáállás szerintem, de miután látod, hogy okádék, szar vele játszani és el is könyveled, ugye nem fogod végigszenvedni? :D
Mármint, minek szopatod magad? Rakd fel a javítást vagy hagyd abba gec :D
Én ezt egyébként meg is értem valamennyire (szar a port, nem kérdés), csak hát elég nagy furaság nem áldozni egy órát arra, hogy rendesen fusson a cucc csak azért, hogy írhass egy csúnya kommentet az RW-re. Ennyit nem ér a fórum. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Megértem, de nekem ez valamennyire szokásom, mert sok retró címmel szoktam játszani (widescreen peccs telepítések, modok, ilyen-olyan fixek, stb.), és szvsz manapság a RAGE is bőven belefér már ebbe a kategóriába.
Legutóbb az I Have No Mouth and I Must Screamnél örültem is egyébként, mert pöpecül beállított ScummVM-et ad hozzá a NightDive, azzal nem kellett szarakodni. :) A múltkor meg Monkey Island 4-et telepítettem, na, az fájt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A MI4-et telepíteni nem nagy kunszt launcherrel, de nálam azt is utolérte a black screen-átok: 5 percig a fekete képernyőt kell nézni, amit tálcára rakni sem lehet, mire elindul a játék. Ez nem specifikus sajnos, számos régi játék ezt csinálja. Évek óta senki nem tudja, hogy mi ez. És már az előző rendszeremen is ugyanez ment (mondjuk pont a MI4-nél nem).
Szerk.: Na jó, ez is megoldódni látszik, csak a grafikai hibák miatt a felbontást nem érdemes az eredeti felé vinni.
He :D Hányszor előfordul ez velem manapság. Órákat töltök egy (régebbi) játék belövésére, modok, patchek stb., és mikor kész, 10 percet játszok és uninstall :D Fallout 4 volt a legutóbbi ilyen talán. Ahogy jöttek a modok pakoltam fel őket, nem is játszottam vele hónapokig, és mikor meg volt minden, amit akartam, mentem vele 1-2 küldit, építettem a bázison, és azóta is ott áll. :D
Neked fura úgy játszani egy játékkal ahogy megjelent? Wat? Bocsmár, de én jobb szeretek az alapján véleményt nyílvánítani amit a készítők elénkszartak. Nier-nél próbáltam ilyen olyan fixeket amik szét is baszták a játékot, de tény hogy jobb lett tőle a teljesítmény csak épp pár óra után nem tudtam elindítani többet a játékot... yay! Attól még egy rakás szar a port ami közel élvezhetetlen PC-n. Rage ugyanez pepitában. Egyszerűen menjenek a kurva anyjukba ha nekem ini fileokat kell szerkesztenem ahhoz, hogy ne essen szét a fejem miközben játszok. Persze tök jó, hogy fixelni lehet pár dolgot, hurrá, de miért is kell nekem ezzel baszakodni? Na ez itt a kurva nagy probléma. Viszont a kedvedért megpróbálok majd baszni neki valamit azokkal amiket linkeltél, hogy megkapja az általad is jóváhagyott esélyt. Bár nem tudom, attól mert irányítható lesz és nem fog szétesni a fejem 20 perc játék után, attól még a játékmenet nem lesz jobb valószínűleg. Annó PS3-on játszottam végig mikor megjelent, akkor is sokáig tartott, mert egyszerűen tré játék volt. Legalábbis úgy emlékszem rá, de egyelőre nem nagyon cáfol meg. :D
Meg amúgy nehogy azt hidd már, hogy az RW miatt játszok. :D Dafuq. Egyszerűen a 2. rész teasere után kíváncsi voltam PC-n ennyi év távlatából meg tudja-e változtatni a véleményem a játék, ennyi. Persze direkt majd töltök 21gb-ot órákon keresztül, szenvedek vele 1 órát csak azért, hogy jól megmondhassam a csúnya kommentem itt az rw-n. :D Szeretlek titeket, de ennyire azért nem. Van, hogy előkapok régi játékokat amik régen nem jöttek át. Most pl nekikezdtem pár hete a TR rebootnak, de attól is a falat kapartam csak épp nem írtam le ide. Majd folytatom aztán meglátjuk.
Az érthető, hogy nem szeret az ember külsős eszközökkel gányolni, és kíváncsi arra, hogy a fejlesztők mit hoztak ki belőle. Ugyanakkor többnyire mégiscsak azért játszunk, hogy jól szórakozzunk, ha az élményen van mód javítani a - akár játék autentikusságának megőrzése mellett -, akkor azt érdemes figyelembe venni.
A Dead Islandnél is megtapasztaltam az egeres, patcheletlenül hagyott stutterelést, konstatáltam, hogy a Techland elszúrta, de aztán feltettem a Dead Island Helpert, és percek alatt megoldottam a problémát. A véleményem a Techland munkájáról már megvolt, jöhetett az élvezet.
Ráadásul a Rage egy 2011-es játék, azóta kijött pár Windows, még én is váltottam kétszer. A hasonló korú Space Marine-nel jártam úgy mostanság, hogy a kompatibilitást kellett minden játékindításkor állítgatni, hogy normálisan fusson. (Állítgatás alatt azt értem, hogy először át kellett nyomni régebbi Winre, de a következő etapnál úgysem volt jó, akkor az tetszett neki, ha kikapcsolom.) A Kane & Lynch: Dead Mennél ugyanez volt.
Szóval a még nagyobb on kedvéért: nemrég ment le a fentebbi két játék. Az SM kissé unalmasan indult, de idővel jobban bejött, nem is csináltak belőle fedezéklövöldét, így amikor már több WH40k-s lehetőség és fegyver volt, egészen bejött. Nem "AAA csoda", de örülnék még újabb hasonló WH40k-s akciójátéknak. Lehet, hogy több értelme lett volna a Relictől, mint a DoW 3-nak.
K&L1 meg nagyon félkész volt, így minden Michael Mann-hangulat és az ezúttal nem szeretendő (bűnöző) antihősök ellenére nem sok értelme van pótolni.
Én is a folytatás miatt játszottam, na a Kane & Lynch 2: Dog Days teljesen jó volt. Ezúttal igazat adok swodernek: ez tényleg egy jó antilövölde, ami joggal felhozható az itt is kedvelt Spec Ops: The Line mellett (de hívószó lehet a Max Payne 3 vagy a Hotline Miami is, mind későbbi egyébként a K&L2-nél). Csak ez a játék nem frontálisan sztorizva akarta szájba rágni az üzenetet, hanem tényleg bedobott egy pár órányi plasztikusan, de hatásosan előadott erőszakgazdag fertőbe.
Gyakorlatilag az Uncharted antitézise, itt aztán nincsenek mészárlás közben szült jópofáskodások egy (illetve több) tömeggyilkostól, hanem a vérgőzös és helyenként balfék szituációkat "shitfuckolnak" végig. Nem szeretem én még a film graint se, de itt ez a VSH-s kézikamerás látvány bejött, a szétlőtt fejek és megcsonkított holttestek kikockázva még ütősebbek voltak. (Az első részben is szenvtelenül mentem el a lerepült, de visszafogottan véres vagy naturalista fejek mellett.)
Játékmenetre persze szkriptelt cső-TPS, egy-egy helyen már-már Virtua Cop, és nem is ebbéli önmagában értelmezhető erényeiért érdemes kezdeni, de valójában sokkal csiszoltabb a maga egyszerű módjában a szokványosabb elődnél. Például nem érzem azt, hogy bugos a fedezék hasznát, hanem működik. Vannak furcsaságok, hogy kiszednek onnan is, ha közel vagy a széléhez, de onnan szinte soha azonnal. Tudatos, hogy a biztonságérzetünket visszavették a szabványhoz képest. Pisztollyal is pár lövéssel kivégeznek másodpercek alatt, és megsebesülve is könnyen a földre kerülünk - ahonnan nem éri meg mindig felpattanni, hanem ésszel érdemes bekúszni a fedezékbe.
Jellemző, hogy még gránát sincs, csak poroltókat dobálhatunk, az ellenség meg még azt se. De kegyetlenül nehéz, és nekem úgy tűnik, hogy itt automatikusan gyógyul az ellenség is. Ezért hiába lősz valakit tízszer fejbe, ha közben hagytad lebukni. A fegyverek meg az elején bizalmasan szórnak, pontosabban az SMG-k csak Pulp Fiction-ös körbelövésekre jók vagy közelharcra (úgyis vehetjük, hogy amatőr bandaháborús hangulata van), valójában még a shotgunok is jobbak messzire. A fegyverbénázás mondjuk a gépkarabélyoktól véget ér.
Nekem bejött a két megválthatatlan, önáltató, torzonborz, lecsúszó bűnöző kalandja, de ez a narratív alá rendelt vérengzés inkább egy független fejlesztésre emlékeztet, mint egy fősodratbelire, és tényleg ebben a pár órában tud működni. Így érdemes kezelni, nem Gears of War-klónként. Sokkal érdekesebbnek és motiválóbbnak találtam, mint a GeoW-ot, de összehasoníllítani őket csak éppen azért "szabad", hogy észrevegyük mennyire mások.
Extreme-en az említettek miatt éltem talán legnehezebb TPS-e volt, mellyel a Steam szerint kétszer annyi időt töltöttem el, mint az első résszel (szintén a legmagasabb, ott morphine névre hallgató szinten), pedig az cselekményre a duplája volt. Szó szerint beleken csúszva vergődtem a végére, máshogy el sem tudnám képzelni az élményt :)
Annó még talán a régi HW-n én is pedzegettem, hogy a K&L 2 tök szórakoztató fedezék shooter, de mindenki lehurrogot, hogy milyen bugos, csúnya csőjáték.
Én még multiban is toltam LAN partikon, mert elborult játékmódjai vannak.
Mint például a BF HL, meg a Payday előtt majd 10 évvel megalkotott bankrabló játék.
Először csak a pisztolyos őrökön kell keresztül menni, majd a kiérkező sima rendőrökön. Majd jönnek a puskás rendőrök, majd a swatosok mellényekben, végül mesterlövészek, kutyák, páncélozott mukik, helikopterek minden.
A pénzzel meg el kell futni a furgonig, ahol külön van rá opció, hogy a fosztott pénz feléért rögtön elhúzzon és ott hagyja a szarban az üvöltöző haverokat, vagy opcionálisan várjon még egy kicsit extra dohányért a lemaradókra.
Meg a beépített zsaru mód. Ahol rablás közben az egyik játékos beépített ügynök és amíg csak ő tudja magáról hogy zsaru, szépen megy és mímeli a rablást. Majd egy óvatlan pillanatban ki kell végeznie a többi játékost. Túszul is lehetett ejteni őket, nagy királyság volt.
Ja jut eszembe, aki meghalt, az swatos rendőrként éledt újra, ezzel is jelentősen nehezítve a többiek életét.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nekem az említettek mind kimaradtak multiban, de érdekesen hangzik. Mondjuk érdekes rendőri feladat a kivégzés, de a játékból kiindulva ez belefér :)
Ráadásul van ezekben co-op is, de az első résznél vicces módon csak osztott képernyős PC-n is. Pedig abban jópofa lehet, amikor Lynch mint player 2 beőrül, és az összes civilt rendőrként látja a játékos. Több potenciál volt ezekben a játékokban, mint ami kisült belőle, illetve a második rész erősen félreértett darab.
Neked fura úgy játszani egy játékkal ahogy megjelent?
Ha a mostani gépemen bajosan fut vagy nincsenek meg azok a fícsörök, amiket elvárnék, akkor persze, hogy az. Egyébként elárulom, hogy én valamennyit játszottam a RAGE-dzsel a megjelenés idején: kalózváltozat volt és gyönyörűen futott a GTX 560-omon (2011-es kártya asszem, alatta Windows 7, az Nvidia kártyákon meg ment a GPU transcode vagy milyen fícsör, szóval kb. pont az a hardver, amire belőtték a játékot), de aztán félretettem úgy 5 óra után (emlékeim szerint a bevásárlóközpont utáni bossig jutottam), hogyaszongya "oké, ez jónak tűnik, majd egyszer megveszem". Aztán meg is vettem... néhány évvel később, amikor már GTX 970-em volt, és jött a pop-in rendesen.
Tehát az "úgy, ahogy megjelent" állapothoz korabeli hardverre (lehetőleg Nvidia GPU-val) és oprendszerre lenne szükségünk. :D Ez kicsit olyan, mint a GTA 4, ami pl. a megjelenés után kijött néhány peccsel lazán eldöcögött, aztán ahogy jöttek ki az újabb és újabb driverek és videokártyák, szépen lassan ledegradálódott futásban (megint elkezdett szaggatni) és hardvertámogatásban (a tavalyi peccsig ha nem írtál be neki 2-3 launch paramétert, fel sem ismerte a videokártyát, 640x480-ba vágta a felbontást és kiírta, hogy nincs elég VRAMod :D).
Itt a baj leginkább azzal van, hogy változnak a dolgok, szóval régebbi cuccok esetén gyakran szorulsz rá a szokásosnál kicsit mélyebb bütykölésre (és a RAGE ráadásul még hibátlan sem volt). Ugyanakkor a mi elvárásaink is mások már, pl. 2011-ben te sem akadtál volna ki azon, hogy nincs FoV-állítás egy játék menüjében, mert kb. a Serious Sam 3 volt az egyetlen olyan cím akkoriban, amelyik ezt hibátlanul csinálta, egyébként szinte tuti, hogy a legtöbb esetben konzolparancsokkal meg a konfig file-okkal kellett szarakodni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kipróbáltam a Dark Souls Remastered verziót, még jó hogy így tettem. A menü összevissza működik, egyszer enged rámenni opciókra, utána gondol egyet és nem, maga a menü teljesen átláthatatlan, több percnyi tanulmányozás után sincs meg az érzés, mint akármelyik jobb nevű játéknál, hogy ránézek és minden a helyén van, 2 percnyi tökörészés után SEM jöttem rá hogyan kell pajzsot adni a hősöm kezébe.
Maga a játék meg ugyanez, egyszer enged fel-le nézni az egérrel, utána már csak jobbra-balra lehet nézelődni, a harc teljesen béna, összevissza hadonászik a karakter, és talán negyedikre el is találja az ellenfelet, de ehhez az kell, hogy csontra úgy álljak, hogy szembe legyek vele, különben minden miss. Ekkora egy fos portot, atyaúristen... szóval elbúcsúztunk egymástól, ezért egy fillért sem vagyok hajlandó fizetni. Ja, és ronda is.
Amúgy bepróbáltam a harmadikat is, a menüje ugyanez, úgyhogy egyelőre onnan még nem mertem továbbmenni.
Ez a játék továbbra is borzasztóan hangulatos és kitud kapcsolni. Modern Warfare óta a kedvenc részem. Egyedül az optimalizálás nem lett az igazi. A BF1 ultrán fut 60al ez meg fullosan 40 korul mozog, ez azért vicc.
I'll blow your mind:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=575540168
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=122440311
Tudod, hogy technikailag problémás a játék ---> nem nézed meg a guide-okat, mert azt minek = állításoddal ellentétben nem adtál neki még egy esélyt, hanem gondolkodás helyet átmentél "brrrr meh xar nyeh Jodába".
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tudom hogy van ilyen es magasrol leszarom. Nem az erdekel, hogy a fanok hogy javitottak ki kesobb a jatekot hanem az ahogy megjelent mint befejezett jatek. Annak pedig ilyen "szuper". Egyszeru vagyok, nem fogok fixeket keresgetni, alligatni. Ha szar ahogy van akkor nekem az is marad.
Eselyt megkapta, kapja meg mindig, de nem fogok fanfixekkel egyutt velemenyezni valamit mert az nem valos. Bocs.
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/681280/header.jpg?t=1526396915
Már nem tudom, emlékszem miként találtam rá. Ez egy mountain bike szimulátor (tényleg nem egy árkád cucc). Már a videók alapján megtetszett, megvéve, kipróbálva és majdnem az utolsó pályarészhez elérve meg még jobban a szívembe zártam.
Egyrészt igencsak addiktív. Ez abból adódik, hogy minden egyes futam teljesen véletlen generált útvonalon halad. Tehát ebből adódik, hogy akárhányszor végigjátszod ugyanazt a pályarészt, akkor sem fogsz hasonló ívvel találkozni. Négy nagyobb "fejezet" vagy inkább helyszín van a játékban.
Az első egy fennsík, minimális növényzettel.
A második már lényegesen technikásabb erdei szakasz.
A harmadik a sivatagba visz és nagyon élvezetes. Főleg az erdei szopóálarc után.
A negyedik, befejező rész pedig a havas hegycsúcsokra. Igazán durva tud lenni. :)
Ezeket egy campaign keretein belül is lehet játszani amolyan roguelike módban (nagyon ötletesen van megoldva). Vagy lehet freeride-ban is, ilyenkor az a poén, hogy a pálya felépítését mi adjuk meg. Három paraméter van amit lehet változtatni min-max határok közt.
Pálya meredeksége.
Pálya kanyargóssága.
Mutatványos elemek sokasága.*
*Van itt minden, mint ugratók, visszafordítók, szűk részek, hidak, akadályok, különböző elemek stb. Tényleg sok. És pályarészenként változnak is.
Az egész játékban az a nagyszerű, hogy igazából ez nem egy verseny. Szóval nem az az igazi mértékadó ahogy minél kevesebb idő alatt letudjuk a távot. Inkább az mennyi trükköt és ezáltal összegyűjthető pontot tudunk szerezni. Ráadásul minden pályának van egy kitétele amit, ha sikerül teljesíteni, akkor kapunk + 1 életpontot.
Életpont? Hogy jön ez ide, egy biciklis játékba.
Nos úgy jön a képbe, hogy 4 élettel kezdünk alapból és ha valamilyen oknál fogva bukunk, zakózunk, hibázunk, akkor bizony az -1 életpont levonással jár. Ha az élet elfogy, nincs más hátra újra neki kell kezdeni az adott helyszínnek. Érdekessége a játéknak, amit már fentebb is említettem a roguelike elemek. Lehet benne igen különleges fejlesztéseket választani, ha sikerült a pontjaink által elérni azt az értéket ami ezekhez kell és ezekkel könnyíthetünk, de akár nehezíthetünk is a futamainkon. Nagyon jó pofa dolgok vannak benne.
Szélesebb útszakasz, meredekebb pálya, könnyebb irányítás a levegőben, erősebb elrugaszkodás rámpáról, kevésbé élesebb kanyarok stb. Rengeteg van belőle.
Új helyszín megszerzéséhez pedig háromszor kell eljutni a Boss feladatig. És ott megcsinálni a három különböző feladatot. Egyszerre csak egyet lehet. Az első helyszínnél például át kell ugratni egy kőhídon, amin épp egy vonatszerelvény halad át. Aztán ugyanezt úgy kell megcsinálni (második alkalommal), hogy csinálunk egy 180 fokos átfordulást. Amivel nem is lenne gond, de leérkezni csak a rámpára lehet a túloldalon és pontosan.
Amit az elején írtam, hogy szimulátor. Nem véletlenül. A játéknak kiváló fizikája van és nagyon realisztikusan adja vissza a bringázást terepen. Nem mellesleg nagyon szép kinézete és hangulatos zenei aláfestéssel is rendelkezik valós előadók számaival.
Elérhetőség: https://store.steampowered.com/app/681280/Descenders/
Személyes vélemény: Remek vétel volt és várom az új tartalmakat hozzá. (A játék jelenleg korai hozzáférés státuszban van.) Addig is próbálom kitolni a határokat és minél feljebb menni a ranglistán.
180
Remek, de néhány dolog:
- Ezek nem "fanfixek": az engine-t nem lehet normálisan konfigurálni a játékon belül menükből, így ini file-okat kell szerkesztgetned és parancsokat megadnod a cvar értékek módosításához. Ezek abszolút a kiadott játékban található fícsörök, csak nem annyira felhasználóbarát módon hozzáférhetőek, mint manapság.
- A játék 2011-ben, akkori hadverre jött ki, és alapból automatikusan konfigurálgat, szóval manapság már azoknak sem fog jól működni, akiknek annak idején szerencséjük volt, amikor a játék pont eltalálta a megfelelő értékeket.
Szerk: Ebben a guide-ban találsz kommentárt is az egyes beállításokhoz, azalapján teljesen jól be tudsz állítani magadnak mindent:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=467817781
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Lol, emlékeim szerint a készítők "mentsége" az volt, hogy a büdös életben nem tesztelték egérrel, csak kontrollerrel, mert hát PC-n is azzal kell már ugye nyomni. Ezek szerint azóta képtelenek voltak megoldani a használható menü "problémáját". A fan config file is első héten megvolt, azóta se sikerült azt se megoldani, ehhez csak gratulálni tudok.
Ami azt illeti, kb akkor döntöttem el, hogy Carmac lehet, hogy technikailag régen jó volt, de gameplay, UX terén gőze nincs semmiről. Igazából good riddance, így legalább nem túlzottan lett sárba tiporva az id neve alapítója által. Azóta twitteren elejtett még néhány olyan dolgot, ami alapján soha nem kívánnám alkalmazottnak se (messze a legszebb: version control system-eket nem használ, mert nem ért hozzájuk egyáltalán és nem is kívánja megtanulni használatukat).
@zaxx: hivatalos patch? Nem? Akkor fanfix.
Számomra a fanfix nem az, amikor módosítod egy játékban a config file-t. Most pl. a Planescape Torment EE-t tolom, és felraktam hozzá egy modot, ami párbeszédek alatt kirakja a karakterek portréfotóját a beastiary-ből a hudba, hogy ne érezd olyan üresnek a widescreen hudot. Na, azt nevezhetjük fanfixnek, vagyis egy külön rajongói fejlesztésnek, ami javít a játékélményen.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez teljesen érthető hozzáállás szerintem, de miután látod, hogy okádék, szar vele játszani és el is könyveled, ugye nem fogod végigszenvedni? :D
Mármint, minek szopatod magad? Rakd fel a javítást vagy hagyd abba gec :D
Éljenek a videojátékok!
Nem érted? Véleményt akar mondani róla. Kizárólag ennek tükrében érthető a hozzáállás is szerintem.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Én ezt egyébként meg is értem valamennyire (szar a port, nem kérdés), csak hát elég nagy furaság nem áldozni egy órát arra, hogy rendesen fusson a cucc csak azért, hogy írhass egy csúnya kommentet az RW-re. Ennyit nem ér a fórum. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy órát áldozni egy játék normális belövésére? Ilyet én még sosem tettem. Legfeljebb a hajdani első LAN-partykon mentek hasonló kínlódások.
Sors bona, nihil aliud.
Megértem, de nekem ez valamennyire szokásom, mert sok retró címmel szoktam játszani (widescreen peccs telepítések, modok, ilyen-olyan fixek, stb.), és szvsz manapság a RAGE is bőven belefér már ebbe a kategóriába.
Legutóbb az I Have No Mouth and I Must Screamnél örültem is egyébként, mert pöpecül beállított ScummVM-et ad hozzá a NightDive, azzal nem kellett szarakodni. :) A múltkor meg Monkey Island 4-et telepítettem, na, az fájt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A MI4-et telepíteni nem nagy kunszt launcherrel, de nálam azt is utolérte a black screen-átok: 5 percig a fekete képernyőt kell nézni, amit tálcára rakni sem lehet, mire elindul a játék. Ez nem specifikus sajnos, számos régi játék ezt csinálja. Évek óta senki nem tudja, hogy mi ez. És már az előző rendszeremen is ugyanez ment (mondjuk pont a MI4-nél nem).
Szerk.: Na jó, ez is megoldódni látszik, csak a grafikai hibák miatt a felbontást nem érdemes az eredeti felé vinni.
Sors bona, nihil aliud.
He :D Hányszor előfordul ez velem manapság. Órákat töltök egy (régebbi) játék belövésére, modok, patchek stb., és mikor kész, 10 percet játszok és uninstall :D Fallout 4 volt a legutóbbi ilyen talán. Ahogy jöttek a modok pakoltam fel őket, nem is játszottam vele hónapokig, és mikor meg volt minden, amit akartam, mentem vele 1-2 küldit, építettem a bázison, és azóta is ott áll. :D
Én egyszer a Baldurs Gate-et heggesztettem mindennel össze, hogy aztán letöröljem :D
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Neked fura úgy játszani egy játékkal ahogy megjelent? Wat? Bocsmár, de én jobb szeretek az alapján véleményt nyílvánítani amit a készítők elénkszartak. Nier-nél próbáltam ilyen olyan fixeket amik szét is baszták a játékot, de tény hogy jobb lett tőle a teljesítmény csak épp pár óra után nem tudtam elindítani többet a játékot... yay! Attól még egy rakás szar a port ami közel élvezhetetlen PC-n. Rage ugyanez pepitában. Egyszerűen menjenek a kurva anyjukba ha nekem ini fileokat kell szerkesztenem ahhoz, hogy ne essen szét a fejem miközben játszok. Persze tök jó, hogy fixelni lehet pár dolgot, hurrá, de miért is kell nekem ezzel baszakodni? Na ez itt a kurva nagy probléma. Viszont a kedvedért megpróbálok majd baszni neki valamit azokkal amiket linkeltél, hogy megkapja az általad is jóváhagyott esélyt. Bár nem tudom, attól mert irányítható lesz és nem fog szétesni a fejem 20 perc játék után, attól még a játékmenet nem lesz jobb valószínűleg. Annó PS3-on játszottam végig mikor megjelent, akkor is sokáig tartott, mert egyszerűen tré játék volt. Legalábbis úgy emlékszem rá, de egyelőre nem nagyon cáfol meg. :D
Meg amúgy nehogy azt hidd már, hogy az RW miatt játszok. :D Dafuq. Egyszerűen a 2. rész teasere után kíváncsi voltam PC-n ennyi év távlatából meg tudja-e változtatni a véleményem a játék, ennyi. Persze direkt majd töltök 21gb-ot órákon keresztül, szenvedek vele 1 órát csak azért, hogy jól megmondhassam a csúnya kommentem itt az rw-n. :D Szeretlek titeket, de ennyire azért nem. Van, hogy előkapok régi játékokat amik régen nem jöttek át. Most pl nekikezdtem pár hete a TR rebootnak, de attól is a falat kapartam csak épp nem írtam le ide. Majd folytatom aztán meglátjuk.
sad.gif
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
rwurl=https://i.ytimg.com/vi/YvIAulds_Ro/maxresdefault.jpg
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Vajon Chiller is előveszi egy körre? :D:D
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Az érthető, hogy nem szeret az ember külsős eszközökkel gányolni, és kíváncsi arra, hogy a fejlesztők mit hoztak ki belőle. Ugyanakkor többnyire mégiscsak azért játszunk, hogy jól szórakozzunk, ha az élményen van mód javítani a - akár játék autentikusságának megőrzése mellett -, akkor azt érdemes figyelembe venni.
A Dead Islandnél is megtapasztaltam az egeres, patcheletlenül hagyott stutterelést, konstatáltam, hogy a Techland elszúrta, de aztán feltettem a Dead Island Helpert, és percek alatt megoldottam a problémát. A véleményem a Techland munkájáról már megvolt, jöhetett az élvezet.
Ráadásul a Rage egy 2011-es játék, azóta kijött pár Windows, még én is váltottam kétszer. A hasonló korú Space Marine-nel jártam úgy mostanság, hogy a kompatibilitást kellett minden játékindításkor állítgatni, hogy normálisan fusson. (Állítgatás alatt azt értem, hogy először át kellett nyomni régebbi Winre, de a következő etapnál úgysem volt jó, akkor az tetszett neki, ha kikapcsolom.) A Kane & Lynch: Dead Mennél ugyanez volt.
Sors bona, nihil aliud.
Mondjuk a Dead Island az alap 30-as FOV-jával külön megér egy misét, még nekem is intenzív hányingerem volt tőle. :D
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Szóval a még nagyobb on kedvéért: nemrég ment le a fentebbi két játék. Az SM kissé unalmasan indult, de idővel jobban bejött, nem is csináltak belőle fedezéklövöldét, így amikor már több WH40k-s lehetőség és fegyver volt, egészen bejött. Nem "AAA csoda", de örülnék még újabb hasonló WH40k-s akciójátéknak. Lehet, hogy több értelme lett volna a Relictől, mint a DoW 3-nak.
K&L1 meg nagyon félkész volt, így minden Michael Mann-hangulat és az ezúttal nem szeretendő (bűnöző) antihősök ellenére nem sok értelme van pótolni.
Én is a folytatás miatt játszottam, na a Kane & Lynch 2: Dog Days teljesen jó volt. Ezúttal igazat adok swodernek: ez tényleg egy jó antilövölde, ami joggal felhozható az itt is kedvelt Spec Ops: The Line mellett (de hívószó lehet a Max Payne 3 vagy a Hotline Miami is, mind későbbi egyébként a K&L2-nél). Csak ez a játék nem frontálisan sztorizva akarta szájba rágni az üzenetet, hanem tényleg bedobott egy pár órányi plasztikusan, de hatásosan előadott erőszakgazdag fertőbe.
Gyakorlatilag az Uncharted antitézise, itt aztán nincsenek mészárlás közben szült jópofáskodások egy (illetve több) tömeggyilkostól, hanem a vérgőzös és helyenként balfék szituációkat "shitfuckolnak" végig. Nem szeretem én még a film graint se, de itt ez a VSH-s kézikamerás látvány bejött, a szétlőtt fejek és megcsonkított holttestek kikockázva még ütősebbek voltak. (Az első részben is szenvtelenül mentem el a lerepült, de visszafogottan véres vagy naturalista fejek mellett.)
Játékmenetre persze szkriptelt cső-TPS, egy-egy helyen már-már Virtua Cop, és nem is ebbéli önmagában értelmezhető erényeiért érdemes kezdeni, de valójában sokkal csiszoltabb a maga egyszerű módjában a szokványosabb elődnél. Például nem érzem azt, hogy bugos a fedezék hasznát, hanem működik. Vannak furcsaságok, hogy kiszednek onnan is, ha közel vagy a széléhez, de onnan szinte soha azonnal. Tudatos, hogy a biztonságérzetünket visszavették a szabványhoz képest. Pisztollyal is pár lövéssel kivégeznek másodpercek alatt, és megsebesülve is könnyen a földre kerülünk - ahonnan nem éri meg mindig felpattanni, hanem ésszel érdemes bekúszni a fedezékbe.
Jellemző, hogy még gránát sincs, csak poroltókat dobálhatunk, az ellenség meg még azt se. De kegyetlenül nehéz, és nekem úgy tűnik, hogy itt automatikusan gyógyul az ellenség is. Ezért hiába lősz valakit tízszer fejbe, ha közben hagytad lebukni. A fegyverek meg az elején bizalmasan szórnak, pontosabban az SMG-k csak Pulp Fiction-ös körbelövésekre jók vagy közelharcra (úgyis vehetjük, hogy amatőr bandaháborús hangulata van), valójában még a shotgunok is jobbak messzire. A fegyverbénázás mondjuk a gépkarabélyoktól véget ér.
Nekem bejött a két megválthatatlan, önáltató, torzonborz, lecsúszó bűnöző kalandja, de ez a narratív alá rendelt vérengzés inkább egy független fejlesztésre emlékeztet, mint egy fősodratbelire, és tényleg ebben a pár órában tud működni. Így érdemes kezelni, nem Gears of War-klónként. Sokkal érdekesebbnek és motiválóbbnak találtam, mint a GeoW-ot, de összehasoníllítani őket csak éppen azért "szabad", hogy észrevegyük mennyire mások.
Extreme-en az említettek miatt éltem talán legnehezebb TPS-e volt, mellyel a Steam szerint kétszer annyi időt töltöttem el, mint az első résszel (szintén a legmagasabb, ott morphine névre hallgató szinten), pedig az cselekményre a duplája volt. Szó szerint beleken csúszva vergődtem a végére, máshogy el sem tudnám képzelni az élményt :)
Sors bona, nihil aliud.
Annó még talán a régi HW-n én is pedzegettem, hogy a K&L 2 tök szórakoztató fedezék shooter, de mindenki lehurrogot, hogy milyen bugos, csúnya csőjáték.
Én még multiban is toltam LAN partikon, mert elborult játékmódjai vannak.
Mint például a BF HL, meg a Payday előtt majd 10 évvel megalkotott bankrabló játék.
Először csak a pisztolyos őrökön kell keresztül menni, majd a kiérkező sima rendőrökön. Majd jönnek a puskás rendőrök, majd a swatosok mellényekben, végül mesterlövészek, kutyák, páncélozott mukik, helikopterek minden.
A pénzzel meg el kell futni a furgonig, ahol külön van rá opció, hogy a fosztott pénz feléért rögtön elhúzzon és ott hagyja a szarban az üvöltöző haverokat, vagy opcionálisan várjon még egy kicsit extra dohányért a lemaradókra.
Meg a beépített zsaru mód. Ahol rablás közben az egyik játékos beépített ügynök és amíg csak ő tudja magáról hogy zsaru, szépen megy és mímeli a rablást. Majd egy óvatlan pillanatban ki kell végeznie a többi játékost. Túszul is lehetett ejteni őket, nagy királyság volt.
Ja jut eszembe, aki meghalt, az swatos rendőrként éledt újra, ezzel is jelentősen nehezítve a többiek életét.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nekem az említettek mind kimaradtak multiban, de érdekesen hangzik. Mondjuk érdekes rendőri feladat a kivégzés, de a játékból kiindulva ez belefér :)
Ráadásul van ezekben co-op is, de az első résznél vicces módon csak osztott képernyős PC-n is. Pedig abban jópofa lehet, amikor Lynch mint player 2 beőrül, és az összes civilt rendőrként látja a játékos. Több potenciál volt ezekben a játékokban, mint ami kisült belőle, illetve a második rész erősen félreértett darab.
Sors bona, nihil aliud.
Tudod, a rendőrök lelövik a fegyveres bűnözőket akik leölik az őröket a rablás közben.
rwurl=https://youtu.be/_XeCE-wygXM
Mondjuk így utólag megnézve a videót, ráférne egy ráncfelvarrás, meg a kamerarángást is kikapcsolnám.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Persze, nem tűzharc közbeni akcióra gondoltam. Illetve vannak olyan harmadik világbeli országok, ahol azon kívül is rendben van.
Sors bona, nihil aliud.
Ha a mostani gépemen bajosan fut vagy nincsenek meg azok a fícsörök, amiket elvárnék, akkor persze, hogy az. Egyébként elárulom, hogy én valamennyit játszottam a RAGE-dzsel a megjelenés idején: kalózváltozat volt és gyönyörűen futott a GTX 560-omon (2011-es kártya asszem, alatta Windows 7, az Nvidia kártyákon meg ment a GPU transcode vagy milyen fícsör, szóval kb. pont az a hardver, amire belőtték a játékot), de aztán félretettem úgy 5 óra után (emlékeim szerint a bevásárlóközpont utáni bossig jutottam), hogyaszongya "oké, ez jónak tűnik, majd egyszer megveszem". Aztán meg is vettem... néhány évvel később, amikor már GTX 970-em volt, és jött a pop-in rendesen.
Tehát az "úgy, ahogy megjelent" állapothoz korabeli hardverre (lehetőleg Nvidia GPU-val) és oprendszerre lenne szükségünk. :D Ez kicsit olyan, mint a GTA 4, ami pl. a megjelenés után kijött néhány peccsel lazán eldöcögött, aztán ahogy jöttek ki az újabb és újabb driverek és videokártyák, szépen lassan ledegradálódott futásban (megint elkezdett szaggatni) és hardvertámogatásban (a tavalyi peccsig ha nem írtál be neki 2-3 launch paramétert, fel sem ismerte a videokártyát, 640x480-ba vágta a felbontást és kiírta, hogy nincs elég VRAMod :D).
Itt a baj leginkább azzal van, hogy változnak a dolgok, szóval régebbi cuccok esetén gyakran szorulsz rá a szokásosnál kicsit mélyebb bütykölésre (és a RAGE ráadásul még hibátlan sem volt). Ugyanakkor a mi elvárásaink is mások már, pl. 2011-ben te sem akadtál volna ki azon, hogy nincs FoV-állítás egy játék menüjében, mert kb. a Serious Sam 3 volt az egyetlen olyan cím akkoriban, amelyik ezt hibátlanul csinálta, egyébként szinte tuti, hogy a legtöbb esetben konzolparancsokkal meg a konfig file-okkal kellett szarakodni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kipróbáltam a Dark Souls Remastered verziót, még jó hogy így tettem. A menü összevissza működik, egyszer enged rámenni opciókra, utána gondol egyet és nem, maga a menü teljesen átláthatatlan, több percnyi tanulmányozás után sincs meg az érzés, mint akármelyik jobb nevű játéknál, hogy ránézek és minden a helyén van, 2 percnyi tökörészés után SEM jöttem rá hogyan kell pajzsot adni a hősöm kezébe.
Maga a játék meg ugyanez, egyszer enged fel-le nézni az egérrel, utána már csak jobbra-balra lehet nézelődni, a harc teljesen béna, összevissza hadonászik a karakter, és talán negyedikre el is találja az ellenfelet, de ehhez az kell, hogy csontra úgy álljak, hogy szembe legyek vele, különben minden miss. Ekkora egy fos portot, atyaúristen... szóval elbúcsúztunk egymástól, ezért egy fillért sem vagyok hajlandó fizetni. Ja, és ronda is.
Amúgy bepróbáltam a harmadikat is, a menüje ugyanez, úgyhogy egyelőre onnan még nem mertem továbbmenni.
Dark soulst nem játszunk egerrel
.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
COD WW2
Ez a játék továbbra is borzasztóan hangulatos és kitud kapcsolni. Modern Warfare óta a kedvenc részem. Egyedül az optimalizálás nem lett az igazi. A BF1 ultrán fut 60al ez meg fullosan 40 korul mozog, ez azért vicc.
Egerrel a törökök sem tudtak játszani.