Jelenlegi hely

Elmélkedjünk játékokról!

Utolsó bejegyzés


+1, de mocsok nehéz volt.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Orcs Must die kb. hasonlít a koncepciójában.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



n0k0m írta: Bethesda legalább viszi ezt a "szabad döntés - következmények" vonalat Elder Scroll/Fallout vonalon, ami így gyerekfejjel mondjuk futurisztikus vágyálom volt, de abba se tud már újat mutatni.

Majdnem mindegy is, pontosan mikor voltál gyerek, azóta szinte csak a c&c fokozatos elcsökevényesedésének lehettél tanúja triplA vonalon (tisztelet a kivételnek). Nem hogy nem tudnak újat mutatni: a régi formát se tudják hozni, de legalább nincsenek is rákényszerítve, hisz' a jónép zabálja a tápanyagszegény gyorskajájukat. A legutóbbi Bethesda-"rpg" konkrétan a legjobb példa arra, mennyire le lehet butítani egy nyílt szerepjátékot nevével páváskodó szupertömegterméket okafogyott párbeszédrendszerrel, a szabad döntések & következmények illúziójával vagy hiányával, nem beszélve a kihívási faktor zsugorítósugárral való kezeléséről. Másfelé, tényleg indie-bb irányokba kell szimatolni, ha komolyabb rpg-élményre és a zsánerhatárok (nem befelé irányuló) feszegetésére vágyunk. Néha jön egy meglepetés, mint mondjuk a rengeteg szempontból a kiadó fő-rpg-inél sokkal rpg-sebb Prey, de az AAA szférától én már jót nem várok, ha niche-ebb stílusokról van szó. Vagy tulajdonképpen bármiről.

ibi amentia latet



de azért mikor ugye felröppent a hír, hogy a Blizz egy új IP-n dolgozik, én nem éppen egy Hellokitty grafikás 5v5 team-based multiplayer only mikrotanzakcióképes Overwatcht vártam...

6v6 és eredetileg nem Overwatch lett volna az új IP, az scrappelve lett és csak a classokat meg karakter meg világ concept artokat használták újra belőle. Amúgy az "darkosabb" lett volna, az eredeti concepteket kicsit felvizezték erre a színesebb, rajzfilmesebb verzióra. Amit sajnálok is, mert sokkal hangulatosabban néztek azok ki.



CJ képe
CJ

old but gold.

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



:DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A Bethesdával is az a helyzet sajnos, amit damoqles írt: innováció helyett butítás azon kívül, hogy azért a stúdió egyedisége azért valamennyire tartja magát (bár pl. a Fallout esetében ott is elég furcsa egyediségről beszélni, hiszen egy másik stúdió játékáról van szó). Én a Fallouttal is úgy vagyok, hogy majd inkább a kövi Wasteland, meg az Elex is elég jónak tűnik.

Az open world akció-kalandnál meg apró előrelépéseket és mellélépéseket látok az Ubisofttól, szóval abban a műfajban is szívesen látnék egy indie-bb alternatívát. Teszem azt egy esetleges Outcast 2 lehet nekem aztán middleware is, ha hű marad az eredeti játék "szimulációs" elemeihez, jó lesz a játékmenete és kap egy épkézláb történetet, akkor nagy összegben merek fogadni arra, hogy sokkal jobban be fog jönni egy AC-nél.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



:D

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Tegyük hozzá, hogy amikor kölyökként mindenre rácsodálkozott az ember, újdonság volt a 3D is, komplett - ma már evidenciának számító, vagy éppen sok év tündöklés után már feledésbe merült - műfajok sem léteztek, vagy csak alig játszható formában. Meg multi is csak úgy-ahogy. Annak idején éppen az új területre lépés is garantálta a kaszálást.

Viszont éppen ezért fura a UbiSoft magasztalása, hiszen a nyílt világú játékokért rengetegen tettek sokat előttük-mellettük, ők meg mostanában szinte csak a nagy frencsájzaikat futtatják futószalagon ugyanarra a formulára. Az csak hab a tortán, hogy nekem ellenszenves is. Ettől még az AC-k régen hoztak újdonságot, és örülök, ha az Origins jó irányba változott, mert mindig érdekelt az egyiptomi téma és a hosszabb fejlesztési ciklus miatt.

Viszont árnymedvénél érdemes hozzávenni, hogy eléggé szangvinikus típus, ha játékokról van szó, és maga is írta, hogy egy AC-t se játszott, sőt az FC3-4 is kimaradt neki. Ha pedig a Wildlandsben releváció neki, hogy egy lövéstől meghal, akkor valószínűleg annak a régi, taktikai lövöldeként tálalt, kevésbé mainstream iterációival sem.

Az egyértelmű, hogy régen a Sands of Time vagy a Beyond Good and Evil igencsak frissnek és egyéniséggel rendelkezőnek hatott. Értsd: tavaly játszottam végig először a SoT-ot, és életem egyik legjobb játékélménye lett. Kíváncsi leszek, hogy új BGE-ből mi lesz, legalább Ancel a 2D-s Raymanekkel a közelmúltban is bizonyított.

Az AAA-tól sokat várni innováció terén nem kell, van néhány topstúdió, ami még tud hozzátenni legalább a formulához, és nem az az érzése az embernek, hogy egy igazgatótanácsi ülésen döntöttek a legtöbb dizájnkérdésről (skincseréről).

A 2010-es évekből sokkal nehezebb az AAA csodákból arcbontó újítást megidéznem, míg a korábbi évtizedekből könnyű sorolni. A Rockstar és a CD Projekt szerencsére még nem Ubi. De legalább a Bethesdától, mint kiadótól az utóbbi években tényleg jöttek érdekesebb darabok, beleértve akár a Brutal Doom 2016-ot is. Az vicces, hogy fejlesztőként kevésbé megy nekik. Nekem egyik kedvencem mostanában a PlatinumGames, ők is mindig meg tudják kavarni a saját formulájukat, de ők sem 10 milliós közönségnek szólnak. Én a Dragon's Dogmát is azért csíptem, mert egy sajátos elegyet raktak összesen érdekes újításokkal, ha a megvalósítás a zsenialitástól a "jó, hát ezek japók, náluk biztos van értelme" szintig terjedt.

Mondjuk ha én kétségbeesetten innovációt keresnék nagy kiadótól, talán adnék esélyt a Nintendónak is. Hátha van valami a nagy felhajtásban, és ők generációkon át tényleg keményen nyomták, de a különcködésük rossz oldala miatt nem tartom egy ideje velük a lépést.

Sors bona, nihil aliud.



Ozzy írta:

de azért mikor ugye felröppent a hír, hogy a Blizz egy új IP-n dolgozik, én nem éppen egy Hellokitty grafikás 5v5 team-based multiplayer only mikrotanzakcióképes Overwatcht vártam...

6v6 és eredetileg nem Overwatch lett volna az új IP, az scrappelve lett és csak a classokat meg karakter meg világ concept artokat használták újra belőle. Amúgy az "darkosabb" lett volna, az eredeti concepteket kicsit felvizezték erre a színesebb, rajzfilmesebb verzióra. Amit sajnálok is, mert sokkal hangulatosabban néztek azok ki.

Titan volt, ha jól tudom a projekt neve MMO lett volna, de azt ugye törölték, és abból vettek át elemeket az Overwatchba. Pedig ugye a SC2-ben ott a fotoreal grafikai stílus, és engine, az átvezetőkben lehet látni, hogy kb. milyen grafikai szintet tudna hozni FPS-ben is (kérdés a teljesítményigény, inengine movienál nem számít) Az Overwatch is kb. egy mod nagyságrendű de gazdaságilag sikeres játék (mint a Valvenak a DOTA2). És a hagyományos játékokat kedvelőként, csak remélni tudom, hogy 10 év múlva nem csak ilyen rajzfilmgarfikás tranzakciós 6v6 játékok lesznek a PCs játékpiacon. Ilyenkor jön a képbe pl. a EA, Az Ubisoft, a Bethesda, (CDPR) akik azért szállítanak még 'hagyományos' játékokat is.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Pedig ugye a SC2-ben ott a fotoreal grafikai stílus,

Linkelnél képeket a külön bejáratú SC2-dből? Főleg a bazári űrelfekről? Nem jut eszembe a fotorealizmus a játékról, de az említetteknél az Overwatch karakterei sokkal vállalhatóbban néz ki a színes-szagos mezőnyben.

Emlékszem még, amikor az ment, hogy a WarCraft III "mangás", bezzeg az WC2! Hát igen, a Blizzard mindig is fotorealista cég volt.

Mellesleg az OW egy tök jó játék, és egyre kevésbé bízom a Blizzardban, hogy single-ben hasonló élményt tudjon nyújtani AAA szinten a szirupos megközelítésével (ez a baj a SC2 amúgy szórakoztató kampányaival is, nem az e-sport). Egy Witcher-szintű RPG fénykorukban sem ment volna (akkori színvonalon értve, persze). Én sokkal rosszabb új IP-t, illetve végeredményt vártam.

Ha nem vennének 180 fokos fordulatot, single-ben én tőlük egy új Lost Vikingsből vagy BlackThorne-ból nézném ki, hogy működne, de az utóbbi aligha lenne elég dárkos. Kár, hogy kicsiben nem gondolkodnak.

csak remélni tudom, hogy 10 év múlva nem csak ilyen rajzfilmgarfikás tranzakciós 6v6 játékok lesznek a PCs játékpiacon.

Hatalmas a piac, sokféle igénnyel, akkor is, ha uniformizáltnak tűnnek a játékok. A single-t kedvelőknek is fognak gyártani játékokat, mert sok a forever alone multigyűlölő. És akármilyen hihetetlen, a multizni kedvelők is szeretnek egyedül is játszani.

Sors bona, nihil aliud.



Mondjuk ha én kétségbeesetten innovációt keresnék nagy kiadótól, talán adnék esélyt a Nintendónak is. Hátha van valami a nagy felhajtásban, és ők generációkon át tényleg keményen nyomták, de a különcködésük rossz oldala miatt nem tartom egy ideje velük a lépést.

Én ettől függetlenül erősen gondolkodom egy Switch beszerzésén: az új Zeldában nem vagyok biztos abból a szempontból, hogy tényleg képes-e újat hozni az open worldbe, de a Mario Odyssey baromi jó platformernek tűnik.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Íme:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Mhw_L9QlBf8

Mondjuk az más kérdés, hogy ha alapvetően rajzfildesign a játék akkor tök fölösleges a 'fotoreal' grafika, mert nem hogy nem ad a hangulathoz, hanem talán még el is vesz belőle. A linkelt graffal például az Overwatch hősök fele valószínűleg nem működne.

És a PC játékipart nagyban meghatározza manapság már a konzol piac, azaz gyakran portokat kapunk konzol játékokból. És sok cég törekszik arra, hogy minél kevesebb ráfordítással minél több nyereséget realizálni. Valószínűleg ezért nem is jutott el még a Battlefront2 sem a 2005-ös szintre játékmenetben, mert kb. egy karakter áll annyi poligonból, mint a 2005-ösben egy egész pálya, és úgy vannak vele, hogy csak a szükséges minimumot teszik bele, hogy a rajongók még megvegyék, csakúgy, mint a CoD-nál.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Nem értem az első mondatot, vagy te se amit én írtam :D A C&C-vel kapcsolatosat meg végképp nem, hogy azt mire hoztad fel.

Fallout párbeszéd leépítése nagy csalódás volt, de én még időben kicsit visszább gondolkoztam Fallout 3/Oblivion vonalon. De most meglepődtem, hogy 2006-2008-ba jöttek ki, azt hittem újabbak, így az eredetileg mondott "2010 óta"-ba nem férnek be ja, benéztem.


ShowHide spoiler #

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A c&c RPG-knél choices and consequencest jelent (szerk.: a tököm gépel ennyit, ha addig más beelőz!). Mivel látszólag erről írtál, így feltételezhető volt, hogy ismered e RW-n is rendszeresen használt rövidítést. Ebben meg sosem volt a csúcson a Bethesda, legfeljebb magához képest fejlődött mások után kullogva. Eleve a Falloutot nem ők találták fel, és annak idején tényleg a széria számított ebben az egyik csúcsnak.

@Tompi

A Legacy of the Voidot félbehagytam, szóval ezt még nem láttam, másrészt nem véletlenül beszéltem a protossokról. De ez sem számít fotoreálnak manapság, ahogy a játék se ingame. Nem WoW-szinten van, az is igaz.

A konzolportok sem azt jelentik már, mint rég. Manapság inkább van egy százmilliókban mérhető platformfüggetlen massza, és vagy annak próbálnak bizonyos jobban körülhatárolható rétegeinek megfelelni, vagy abból próbálnak minél többet elcsípni, mindenkinek megfelelni, legyártania videojátékok könnyen fogyasztható lágersörét. Most is vannak PC-specifikus műfajok, de a tömegek miatt a platformok közönsége között éles különbségeket már nem lehet úgy kitenni, mint régen. Manapság pedig inkább párhuzamos fejlesztések dívnak, és sokkal ritkábban a foghegyből PC-re vetett portok, melyek 2009-10-ig jellemzőek voltak.

Sors bona, nihil aliud.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Én még várom, hogy milyen lesz a Virtual Console, mikor lehet accra játékokat venni stb. Nem is az baj, hogy drága az erejéhez képest a konzol, de még aranyáron vehetsz hozzá Pro Controllert, ha nem elégítenek ki a Joy-Conok. Engem bosszant, hogy minden generációban más irányítási gimmicket vesznek elő, ami csak egy-két játékban jelent valódi pluszt, de a BC-t és az emulációt is megbonyolítja. Engem ugyanis az SMG1-2 is érdekelne, nem csak az SMO. Persze azok PC-n már játszhatók, jobb minőségben, mint konzolon, de ezért nehéz dicsérni a Nintendót.

A NES és SNES Mininél is bosszantóak a limitációk, pedig ki lehetne többet hozni a koncepcióból. (A remélt/pletykált N64 Miniből meg az eddigieket lekövetve nehéz kihozni torzszülöttön kívül mást, de úgyis vinnék a népek.)

De persze hajrá, nem vagyok a Switch ellen.

Sors bona, nihil aliud.



Én még várom, hogy milyen lesz a Virtual Console, mikor lehet accra játékokat venni stb. Nem is az baj, hogy drága az erejéhez képest a konzol, de még aranyáron vehetsz hozzá Pro Controllert, ha nem elégítenek ki a Joy-Conok.

Yep, ezért nem jutottam tovább a gondolkodáson én sem. A Pro controller egyrészt kurva drága, másrészt az új Marióhoz pl. nem is ajánlják, elvileg kettéválasztott joyconokkal érdemes tolni.

Ettől még a játékaik állatnak tűnnek, még az Ubisoft is kiadott Switchre egy Mario-Rabbids XCOM-klónt, és állítólag iszonyú jó.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Zoo írta:

A Legacy of the Voidot félbehagytam, szóval ezt még nem láttam, másrészt nem véletlenül beszéltem a protossokról. De ez sem számít fotoreálnak manapság, ahogy a játék se ingame. Nem WoW-szinten van, az is igaz.

De az Overwatchnál valószínűleg nem csak az vitte el rajzfilm irányba a dolgokat, hogy úgy több minden belefér, hanem mert nem kell a textúrákkal, meg a modelezéssel tökölni. Kifaragják baltával, egy szín, gyurmashader, és mehet is a játékba. :D (Most belenéztem youtubeon mégegyszer néhány Overwatch gameplay videoba hogy jól emlékeztem-e, de jól. :D ) (Mondjuk azokat se nagyon értem megakik manapság a WoW-al játszanak, de mindegy, van aki meg a Crysist nem érti.)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

És süvített az OW előző VGA-mon is, ami egy csöves PC-jébe is kínos lett volna. A saját stílusán belül elég profin összerakták a látványt. Ha nem taszít (amit én megértek), akkor játszva jól néz ki. Teljesen más szemmel néztem én is videókon keresztül. (És nem csak arról van szó, hogy bejön-e, mert van, amit szeretek, de ettől még csúf.)

Egy multiplatform, multimilliós közönséget célzó multis FPS-nél ez így rendben is van. Ez van, ezzel játszanak az emberek, a Crytek meg kínlódik, mint a Crysisaik multija mindig is.

Sors bona, nihil aliud.



Szerintem ha láttam is leírva, akkor is a Command and Conquer jutott eszembe és akkor se értettem :D. Most már ezt is tudom.



Egy multiplatform, multimilliós közönséget célzó multis FPS-nél ez így rendben is van. Ez van, ezzel játszanak az emberek, a Crytek meg kínlódik, mint a Crysisaik multija mindig is.

Őszintén szólva én csodálom a CryTekben, hogy egyszerűen sehogyan sem tud meghalni. Komolyan, ők már vagy 6 éve a halálukon vannak, az engine-versenyt pedig már a Crysis megjelenésének napján elbukták (vagyis azt, amire az egész cégüket tulajdonképpen felhúzták). A CryEngine rosszul mérte fel a piaci igényeket, így az azokat halálpontosan behúzó Unreal 3 abszolút kinyírta... a cég meg valahogy azóta is él, sőt, két folytatást gyártott a Crysishez, launch-címet produkált az Xbox One-ra stb. Wow, pedig még az engine-jüket fejlesztő agyak is leléceltek az idhez.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Talán majd a Hunt:Showdown. Amolyan Resident evil+Left for dead és Battle Royal hibrid korrekt grafikával.. Amin elcsúszhat a projekt szerintem az a vidéki szetting, de ez adja meg a karakterét is egyben. Elvileg hamarosan EA fázisba kerül.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=giguwjdoidU

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Mi ez a kattogás a háttérben? Olyan, mintha fight stickkel tolnák. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nem tudom mivel csapatják, de esélyes, hogy egér/billentyűzettel, mert PC verzió lesz steamen először...

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



a régi RPG-k el nem avulásával nem értek teljesen egyet, konkrétan az NWN-t tényleg bizonyos nóvumok vitték el a hátukon

Kik élvezték annak idején újdonságok miatt a Neverwinter Nightsot? Ezek az emberek ma elavultnak élnék meg a játékot? Gondolom nem kell nagyon részletezni, hogy egy hobby mentén szerveződő csoport viselkedését miért nem lehet a jövőre kivetíteni.

Amennyiben két különálló gondolatról van szó: milyen szempontok alapján beszélsz "elavulásról?" A grafikus kezelőfelületek kapcsán például lehet elavulásról beszélni, mivel egy korszerűbb monitoron még modok mellett is nehéz lehet elolvasni a szöveget. A belső nézet, vagy a csapatnélküliség viszont csupán egy eltérő kifejezési eszköztárat jelent.

Az lenne fontos számodra, hogy a játék újdonságot nyújtson, de úgy, hogy közben tiszteletben tartja a klasszikusok által felállított zsánertulajdonságokat?



Kik élvezték annak idején újdonságok miatt a Neverwinter Nightsot?

Hát, ha lehet hinni az itteni benyomásoknak, akkor egy olyan játékról van szó, ami a technikai újdonságaival rejtette el azt, hogy játékmenetileg már akkor elavult volt a BG-hez képest. Tehát a NWN azért bizonyítja, hogy a régi RPG-k elavulnak, mert a lényeges része eleve elavult volt?

Én sem értem. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Arra gondoltam, hogy annak idején modulbarátság és a multi megoldása friss feature-nek hatott, de ma ezekkel nem fogsz odacsapni egy remasternél. A játékmenetre szintén az NWN volt az új BG, nem azt mondom, hogy jobb, de az új belépőknek, a 3D-s grafikára, az új szabályrendszerre kíváncsiaknak ez mind-mind érdekes lehetett. Mostanra mi maradt ebből? A nosztalgia.

A core gameplay akkor a frissítések miatt még jobban elmehetett, mint most, ellensúlyozva a csapatnélküliséget, de most a partyért kiáltó magányos RPG-zés RTS-es irányítással már nehezen értelmezhető. OK, lehetett KotoR módra is irányítani, de úgy sokkal rosszabbul működik, mint akár az, akár a Dragon Age, és még jobban kijön a grafikai elavultság is.

Ezért mondom, hogy az NWN nem volt hajdan jó, de releváns volt, most sokkal kevésbé az, és a pótlásra ajánlott alapkövek közé sem tartozik. Ráadásul PC-n annyira sem igényel remastert, mint bármely korábbi.

A régi RPG-ket én szeretem, vannak, melyek sok modernebbet leköröznek játékmenetre, de a legtöbb hajdan jót azért sikerült meghaladni (gyakran más régieknek). Annak idején vonzó lehetett a Daggerfall végtelen világa a végtelen ugyanolyan küldetéssel, de ma akármennyire is lehetne rosszmájúan UbiSoft-formulának hívni, nem éppen korszerű. A Realms of Arkania: Blade of Destiny harcrendszerét meg régen el lehetett nézni, de ma vállalhatatlan, hogy srégan lőni sem tudnak a varázslók és az íjászok, sőt a közelharcosok sem támadni, ezzel kivégezték a taktikai lehetőségeket. A Wizardryk ezeréves grindja sem korszerű, ha ez nem is olyan probléma, ami megszűnt számomra, de az ügyesebbek tesznek ellene vagy jobban elfedik. Ha későbbre evezünk, a Gothic harcrendszere az irányítás nehezen megszokhatóságától eltekintve a maga idejében hozta a szintet, aki ma ül le elé, az meg nem érti, és valóban van jobb. Ebben a Risen 1-nek is sikerült jól modernizálnia, de azon is lenne mit. Kíváncsi leszek az Elexre.

De Zaxx szerintem a Black Isle-korszak RPG-ire gondolt, és azoknál is azt gondolom, hogy ami releváció volt annak idején, az ma már nem annyira (az RtwP-rendszer újrafeltalálása, és popularizálása, a küldetések, a c&c, a csapattagok közötti repetitív beszólogatások). A Fallout ebből a szempontból jobb lehetne, de az első rész harca nem az igazi már, az AI különösen gyenge.

És igen, szeretem az újdonságokat és a fejlődést, az RPG-k már-már olyan öszvérműfajt képviselnek, mint az "akció-kalandok", hogy gyakran sok mindenben akarnak jók lenni. Kortól függetlenül küzdenek azzal, hogy a specialistákhoz képest gyengébb például a harcrendszerük (a modernebb specialistákhoz képest pedig pláne, lásd a PB-játékoknál felmerülő soulsozást és fejlesztői útkereséseket), egyáltalán kevés RPG van, mely minden fronton legalább erős közepes szintet megüt. Ami nem tragédia, csak valami több különböző minőségű elemből van összerakva, az idővel még jobban meglátszik.

Nem azt mondom, hogy ma rossz a BG(1), a Fallout, a Wizardry 8 és a Gothic, vagy hogy nem tudnak pluszt adni akár a mai játékokhoz képest is bizonyos aspektusaikban, de a kor érezhető rajtuk, és egy fiatalabb RPG-kedvelőt nehezebb megszólítaniuk akkor is, ha az nem a fősodrat bűvöletében él.

Sors bona, nihil aliud.



Szerintem attól, hogy a Baldur's Gate grafikája csicsásabb lett az újragondolással, attól még "egy fiatalabb RPG-kedvelőt nehezebben szólított meg" - mert szerintem ez amúgy olyan "fajta", aki nem is létezik nagyon.

Az NWN pedig egy dolog miatt volt kvázi "korszakalkotó" - bár Zoo írta, hogy neki ez nem volt releváns, de az AD&D gyakran nyögvenyelős, helyenként teljesen logikátlan 2.0-ás rendszerét lecserélte a D&D 3.0-ra, ez pedig önmagában is örvendetes tény. Szerintem maga a kampány ügyes átmenetet képezett a Baldur's Gate-féle... hát, nevezzük hardcore-abb szerepjátékok és a Diablo szerű akció dúsabb játékmenet között, tette mindezt úgy, hogy magát a rendszerhűségét nem áldozta fel, csak jóval áramvonalasabbra cserélte. Én nagyon szeretem a játékot, rengeteget nyüstöltem egyedül is és minden marhasága ellenére egy tök korrekt kis cucc volt, jó pár jó ötlettel (számomra az inaktív partytagok is segítették a beleélést, de én a Gothic-on szocializálódtam, nekem a BG jóval később jött és jött be, mint a BG, szóval előnyben vagyok).

És ami már talán elhangzott, de nem kereken: a multija a mai napig űberelhetetlen. Nem az, hogy a szervereken lehetnek akár százan is, hanem az, hogy egy D&D alapú rendszerrel, mesélővel és saját modulokkal lehet játszani, ez utóbbiakat pedig összehozni sem túl nagy ördöngösség. Mai napig megvan az a négy főnek lemesélt modulsorozatom, amiben semmi külsős programot nem használtam és körülbelül négy hétvégén át nyüstöltük, páratlan és fantasztikus élmény volt, ez pedig sem az öregedő UI, sem mások nem ölték ki a programból. Ha a remaster annyit elér, hogy esetleg egy olyan réteg is felfigyel rá, aki kihagyta a kisujjukat eltartva teázó habzó szájú nördök hisztije miatt, de ma már tenne vele egy próbát akár a kampánnyal is (ami alapból kooperatív és mégis a pörgősebb játékmenet okán sokkal szórakoztatóbb ebben a módban, mint a Baldur's Gate-ek), én már örülök, mert nem érdemelte meg az a cucc azt a savat, amit kapott. Egyszerűen nem a BG2 folytatása akart lenni, hanem egy modularitásról szóló, gyakorlatilag végtelen játékidővel rendelkező "digitális D&D 3.0" szimulátor, annak meg vesszek meg, fantasztikus volt és fantasztikus a mai napig. A D&D a 3.0 fölött gyakorlatilag nem találja az utat, viszont a 3.0-ával tökéletesítették az AD&D által lefektetett alapokat, ráadásul hosszú ideje tesztelt és bevált rendszer, nem pedig valami szar, amit két hét alatt dobtak össze egy Kickstartes-siker szarhoz, mert "ők értenek hozzá".

*szerk, mert fontos és kifelejtettem*: A lényeg az, hogy a Baldur's Gate-ekkel elsősorban a PC-s játékosokat célozta be szerintem tudatosan a brigád, míg az NWN a PNP RPG-seknek akart kedvezni, akik, ha működött a karakterük az asztalnál, létrehozhatták szinte ugyanazt digitálisan is, csatába vonulhattak a többiekkel a mesélő által eldirigált és megtervezett sztoriban.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!