Jelenlegi hely

Elmélkedjünk játékokról!

Utolsó bejegyzés

Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Nekem azzal nincs bajom, ha jól csiszolgatnak, és eljutattják így más platformokra is a játékokat, elvégre a régi játékosok egy része is vlaószínűleg tableten nyomul már. De ezeket sem tartottam létfontosságúnak. Az NWN meg ma még inkább kihagyhatóbb.

Elsősorban arra regáltam, hogy a régi RPG-k el nem avulásával nem értek teljesen egyet, konkrétan az NWN-t tényleg bizonyos nóvumok vitték el a hátukon, nem a sztori vagy a kampány mechanikája. Megjegyzem, én a harcrendszert a BG-ben sem szeretem. Nem mondom, hogy nem lehet az RtwP-t jól csinálni, de a klasszikus alkalmazásai nálam nem sültek el jól. Ez persze nem elavulás kérdése, elvégre annak idején is igaz volt.

Tegnap este egy másodpercem nem volt már az RW-re, majd ma valamikor átfutom a Tno által említett információmorzsákat, hogy mennyire van értelme az egésznek. A modulok kompatibilitása itt nagyon fontos pont lenne, mert nélkülük az egyik nagy erénye veszne el (átmenetileg?).

Szerk.: Amúgy én egy bug miatt adtam fel a végjátékhoz közeledve, de használtam akkor még magyarítást is, sőt patchek is jöttek még. Azon kívül nem volt bugos. A legjobbnak számító második kiegig meg kipróbáláson túl nem jutottam el, mert már az elsőn is halálra untam magam.

Sors bona, nihil aliud.



Nincs ezzel a képpel semmi baj. Still would bang play a kép alapján. A Lineage-féle valódi "csöcselfek" még fényévekre vannak ettől. Az más kérdés, hogy ettől még a(z alap)játék unalmas, hiába kezdtem neki vagy háromszor (multiban is), mindig félbemaradt valahol az első negyednél. Totál sekély volt mindenben a BGII után.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Nem érdekel, nekem az ilyen promóanyag elkomolytalanít egy fantasy történetet, mert nem felizgulni szeretnék rá, hanem átélni... és ezt nem tudom megtenni, ha meglátok egy ilyen páncélt. Mondjuk van az NWN-artban még rosszabb:
rwurl=https://i.neoseeker.com/ca/neverwinter_nights_conceptart_qlArM.jpg
Yep, mennyi védelmet szolgáltat már egy ilyen páncél egy ilyen komoly fantasy világban? Ha meg jól kiéreztem a promók alapján, hogy olcsó ponyva, akkor még jól is jártam, az eleve nem érdekel.

Nem értem, miért kell az összes ilyen érvet kifordítanod prüdériába meg feminizmusba. Nézz már rám, az egyik kedvenc játékom a Mortal Kombat, ilyen és ehhez hasonló karakterek vannak benne:
rwurl=http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110720214347/mortalkombat/es/ima...(MK9).png
rwurl=https://i.ytimg.com/vi/VNWsdNYJz2M/maxresdefault.jpg
Zavar az MK9-ben az, hogy Jade sztriptízrúdnak használja a rúdját? Nem, mert kurvára vicces abban a kontextusban (főleg ha előtte a karakter jól szét lett verve, aztán cafatokban lóg rajta a bőr, amikor csábosan belenéz a kamerába :DDD), és a játék teljes tálalása komolytalan. Na, pont ezt nem kérem egy RPG-től.

Enyhítené-e a helyzetet, ha az ilyen dizájnért egy nő volna felelős (Bayonetta-szitu)

Értem, tehát az az elmélet, hogy a Bayonettát azért nem fikázták le a szexualizált ábrázolásmódja miatt, mert nő csinálta? Gondolom a tálalásnak, Bayonetta karakterének és a történet kontextusának meg semmi köze nincs a dologhoz...

Strato: Hát, a Lineage-et sem fogom elindítani. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Szerintem a NWN-t se indítsd el, de ne a promócsöcselfek miatt, hanem mert szimplán van jobb CRPG, amivel jobban jársz.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Egyébként érdekes, nem igazán emlékszem mondjuk olyan komolyan vehető MK9-kritikára, ami kikéri magának, hogy lufimellű szexbábuk a női karakterek, pedig nem nő csinálta, hanem ő:
rwurl=https://static.gamespot.com/uploads/original/1406/14063904/2836706-86389...

Az MKX-nél viszont olyan rajongók voltak, akiknek nem voltak elég szexbábuk a karakterek, szóval SJW-ztek egy sort, azt meg nem vették észre, hogy a játék teljes koncepciója az volt, hogy az MKX egy komolyabb MK legyen. Na meg nem feledkeztek el a boobfaktorról sem azért:
rwurl=https://i.imgur.com/lmqaoqA.jpg

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Zaxx írta: Yep, mennyi védelmet szolgáltat már egy ilyen páncél egy ilyen komoly fantasy világban? Ha meg jól kiéreztem a promók alapján, hogy olcsó ponyva, akkor még jól is jártam, az eleve nem érdekel.

Forgotten Realms, tehát nyilván olcsó ponyva, nem holmi komoly fantasy. A D&D nem éppen a realisztikusság hajszolásának éllovasa, pláne Faerűnön, bár elismerem, a korai játékok komorabb hangulata - amit a történet ugyanúgy támogatott, mint a részletszegény grafika, illetve a zsánersajátosságok általános pre-blizzardisága, hogy úgy mondjam - átejtheti a felületesebben vizsgálódókat.
Lényeg, hogy a D&D alig kíván valamivel szimulátoribb lenni, mint akár a Mortal Kombat.

(Erről a páncélkérdésről amúgy mindig eszembe jut Conan, akit jellemzően félmeztelenül mészárolva illik ábrázolni, pedig Howard konkrétan több ízben is írta és a karakter szájába adta, hogy aki vértezetlenül indul harcba, az ostoba és halál fia. Kíváncsi volnék, a pucér, macsó barbárság és láncbikinis romantika vizuális ikonisága mennyire volna elterjedt a fantasyben, ha Frazettáék, a Conan-filmesek és más korai ábrázolásalakítók alaposabban olvasták / jobban tisztelték volna az alapanyagot. :))

Értem, tehát az az elmélet, hogy a Bayonettát azért nem fikázták le a szexualizált ábrázolásmódja miatt, mert nő csinálta? Gondolom a tálalásnak, Bayonetta karakterének és a történet kontextusának meg semmi köze nincs a dologhoz...

Hogy ne fikázták volna, csak ugye többnyire a tervező kilétének felfedése előtt. Az identitáspolitikai kontextuson kívüli tényezők vajmi keveset nyomnak náluk a latba ilyen kérdéseknél, de ebbe inkább ne akarjunk megint belemenni, mindegy.

ibi amentia latet



Elsősorban arra regáltam, hogy a régi RPG-k el nem avulásával nem értek teljesen egyet

Persze, RPG-je válogatja, én csak az alapján írtam, amit írtam, amit tudok a régi BioWare / Black Isle vonalról, mert ott azért zömében baromi jól kidolgozott RPG-rendszereket találsz, amik szerintem nem avulnak egykönnyen. Pl. ha manapság egy új játékos nekiáll az első Falloutoknak, biztos, hogy nem a remekül megírt világ és baromi sok szabadságot engedő RPG-rendszer ijesztheti el, hanem a mai játékokhoz képest durva kezelőfelület.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A D&D nem éppen a realisztikusság hajszolásának éllovasa, pláne Faerűnön, bár elismerem, a korai játékok komorabb hangulata - amit a történet ugyanúgy támogatott, mint a részletszegény grafika, illetve a zsánersajátosságok általános pre-blizzardisága, hogy úgy mondjam - átejtheti a felületesebben vizsgálódókat.

Tegyük hozzá, elég szétni Mobygamesen a Gold Box RPG-k dobozborítói közöttt, és tele vannak csöcöskkel és páncélbikinikkel. Ezek a játékokban is megjelentek. A BG mentesebb ezektől, de ettől nem hardcore-abb vagy reálisabb, ez is része volt mindig is a nerd fantasyponyvának. Nem lett ettől rosszabb a játékmenetük, és az NWN esetében sincs összefüggés.

De linkelhetnék sötét elfeket Zaxx kedvenc Heroes V-jéből, kínosak azok is, illetve az NWN-ből kiragadott bőven ízlésesebb. Rossz ettől a játék? Nem.

Sors bona, nihil aliud.



A Heroes 5-ben kb. ez a legdurvább:
rwurl=http://www.wallcoo.net/game/HeroesV/wallpapers/1024x768/Blood_Fury.jpg
És ugye tudjuk, hogy a játékban nem így néz ki. :D

Egyébként:
rwurl=https://www.celestialheavens.com/images/screenshots/homm5/Misc/M&M_heroe...
Az esetek többségében meg így festenek a hölgyek:
rwurl=https://www.celestialheavens.com/homm5/images/characters/Hav_Isabel.jpg

A promóanyagokból meg semmi "csúnyára" sem emlékszem, nem az van, hogy olyan a kép, hogy faszán felpolcoljuk a bögyöt, a karakter nyakát meg olyan pozícióba hajlítjuk, hogy a lehető legtöbbet láthasd belőle.

Az NWN-nél így nézett ki a marketing:
rwurl=https://i.imgur.com/HfggpGg.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/vtH4EuR.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/czCNqYU.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/GItEfLQ.jpg
Az uccsó kettőre azt mondom, hogy elmennek, mert az egyik nem több a damoqles által is megidézett "kardozós-baszós" barbárábrázolásnál, a másikon meg legalább XL-es dudák nincsenek. Az első ezzel szemben úgy néz ki, mintha éppen most lenne orgazmusa a csajnak, a második meg az előbbihez hasonló testpozíció mellett roppantul elérzékenyül attól a kardtól.

És mondom, nekem nem az a bajom ezzel, hogy szexista (persze ettől még totálisan az), hanem az, hogy ha így reklámoznak egy játékot, akkor azt nem fogom tudni komolyan venni. Az ilyesmi leértékel egy RPG-t.

Mert rendben, előfordulnak máshol is ilyesmik:
rwurl=https://images.launchbox-app.com/d9cb6cb1-6f52-47e4-b969-08ae8ea7f903.jpg
Csak nem ez a hangsúlyos és nem ezzel akarják eladni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Tno képe
Tno

A magyar államnak se a legjobb a reklámja, aztán mégis használod az útjait. Csak hogy valami rendkívül relevánsat mondjak.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



A promóció a kezdetek kezdete óta kiadói feladatkörbe tartozik: azaz a reklámok, borítók és egyéb promóciós anyagok jellemzően nem a készítők vezénylésével készülnek. A szaksajtónak adott interjúkat szintúgy érdemes helyükön kezelni, hiszen a kiadóval kötött szerződés mindig behatárolja, hogy mit mondhat az interjúalany, sőt, sokszor ezek is a reklámkampány részei.

Miért ilyen fontosak számodra a reklámok?



Akkoriban sokat számítottak, amikor a játékokkal kapcsolatos információforrásom zömében a PC Guru-t és hasonló újságokat jelentette. Ugye a poén az, hogy ja, simán lehet, hogy maga a játék egyébként egyáltalán nem ilyen (és hát azzal a grafikával ha ilyen lenne, az se számítana sokat), én csak azt akartam éthetővé tenni, hogy annak idején miért maradt ki.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A konklúzióval együtt ez az utóbbi pár oldal melegmémért kiált, hát hol van Sunyi, amikor nem belezős FB videót kellene megosztani? :D

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



A NWN-ban sem hangsúlyos in-game (pl. az ellenpéldáddal, a PST-vel szemben), és nem "azzal akarják eladni", elvégre közel sem a fentiek a játékhoz készült egyedüli vagy akár legjobban nyomatott reklámanyagok*. Ami szerinted egy az egyben orgazmuspofa, az pedig szerintem továbbra is csak egy önmagában egész ízlésesen tálalt, esztétikus, átszellemültséget sugárzó megjelenítés, és nem érdekel, hogy a tinifanok esetleg arra verték, mert ha tényleg három koncepciófestmény miatt vették meg a játékot, nem maradhatott el a jól megérdemelt, keserű csalódásuk.

*természetesen mélységesen elítéled a CDPR-t is a Cyberpunk 2077-ért, gondolom

ibi amentia latet



KOMOLYABB Mortal Kombat... :DDD Ennyi, kiszálltam...



*természetesen mélységesen elítéled a CDPR-t is a Cyberpunk 2077-ért, gondolom

Aki mélységesen elítéli, az nem érti a koncepcióját, ezért nem értem én sem az ilyen példákat. A PST-vel is mi lenne a gond, az intellektuális bordélyház? Könyörgöm, attól, hogy intellektuális, még bordélyház (csak nem dugnak benne :D), a bordélyház intézményét meg nem szeretjük, de ha valahol lehet jogosan szexualizálni egy szobrot meg egy karaktert, akkor az bizony az a hely. :D

Ezen annyira tudok örömködni, amikor leírom konkrét példával illusztrálva, hogy az NWN-artok hogyan ábrázolják nevetségesen a női karaktereket, aztán ellenpéldákként olyan címeket kapok vissza, amik meg nem ezt csinálják (protip: továbbra sem a csöccsel van a baj). Pedig én már mondtam rendes ellenpéldát: MORTAL KOMBAT. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



n0k0m írta: KOMOLYABB Mortal Kombat... :DDD Ennyi, kiszálltam...

Nem a véleményemet írtam le, hanem egy tényt. Nyilván az MK-ból sosem lesz Shakespeare dráma, de szerintem bárki aláírja, aki játszott vele, hogy komolyabb a tálalás, a történet meg sokkal.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RhYB-D9oHYs
Elsősorban 8:30-tól tessék megnézni. Ha neked ennek olyan feelingje van, mint az MK9-nek, akkor nem szóltam.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

És ugye tudjuk, hogy a játékban nem így néz ki. :D

Abban az értelemben, hogy stratégiai nézetből nem látod sokat, igazad van, egyébként semmivel nem jobb, ahogy a játékban kinéz.

Aribeth vagy bárki fel sem tűnt, hogy gagyifantasy maca lenne. Mert nem néztem reklámokat, csak játszottam a játékból, amiben az említettekből semmi nem tűnik fel.

A King's Bounty: Armoed Princess meg Ameliával reklámozta magát, mégsem jelentett ez változást a The Legendhez képest. A Dragon Age II eldominásított Flemethje is kínos az Origins után, de ilyen az NWN-ben nincs. (És nem érdekel, ha Aribethről több háttérkép és reklámanyag van. Csak egy szintig van jelentősége, hogy miről szól a marketing.)

Én az általad felhozottaknál sokkal rosszabbakat láttam már, beleértve a Heroes V-öt is és a WoW-ot, szerintem túl komolyan veszed az egész témát és a reklámokat is.

Megjegyzem, számomra simán röhejes a legtöbb bunyós játék csöcsszimulációs promója, de játszva már nem csípte a szemem a Soul Calibur, az MK vagy a DOA. Persze a felvonások között vannak különbségek. De összességében kb. bármilyen japó játék elővehető lenne ezért. Jó, a Mario talán nem, de az Okami már simán.

Sors bona, nihil aliud.



Abban az értelemben, hogy stratégiai nézetből nem látod sokat, igazad van, egyébként semmivel nem jobb, ahogy a játékban kinéz.

'I choose now to live as a gay man'

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Video games are serious business. Semmi nem fér bele, ami nem reális vagy nem menne át a múzeumi kurátorokon.

De inkább csendben maradok, mert megint eljutunk oda, hogy Boris Vallejo a nagy művész.

Sors bona, nihil aliud.



semmivel nem jobb, ahogy a játékban kinéz.

Annyira atom low-res, hogy nekem nem offenzív, meg azért ugye annyi értelme van, hogy a blood fury egy gyors, lerohanós-visszarohanós, de egyébként rohadtul gyenge egység, vagyis páncélozva kevés értelme lenne. Így szexualizálva sincs sok persze, azt aláírom.

Aribeth vagy bárki fel sem tűnt, hogy gagyifantasy maca lenne. Mert nem néztem reklámokat, csak játszottam a játékból, amiben az említettekből semmi nem tűnik fel.

Alright, de egyébként a heroesos példád is mutatja, hogy baj van a fantasyval, pontosabban az elfekkel. :D Egy borzalmasan sekélyes, szar faj, aminek a lényege kb. annyi, hogy szépek, innentől meg már megérthető, hogy miért vannak szerencsétlenek még a WoW-ban is agyonszexualizálva. Na meg ugye füvet szagolgatnak meg fákkal barátkoznak, ők a fantasy MTVSZ-esei, szóval nem kell komoly kreativitás a lengén öltöztetésükhöz.

Peter Jacksoné minden tiszteletem, amiért még Tolkienon is képes volt javítani azzal, hogy egy csúnya színészre osztotta Elrond szerepét (mondjuk nem nagy fejlődés, mert a könyvben meg asszem öreg volt, csak szép öreg :D), de Cate Blanchettben is van egy tiszteletteljesebb minőség amellet, hogy jó nő. Persze ettől még ott is utálom az elfeket. :D

Én az általad felhozottaknál sokkal rosszabbakat láttam már, beleértve a Heroes V-öt is és a WoW-ot, szerintem túl komolyan veszed az egész témát és a reklámokat is.

Tény, hogy az NWN reklámanyaga nem a legborzasztóbb példa, én csak elmeséltem, miért nem érdekelt a játék annak idején. Ezzel nem kell egyetérteni, manapság én sem értenék vele egyet, mert megnéznék belőle 3 játékement videót és kész.

Megjegyzem, számomra simán röhejes a legtöbb bunyós játék csöcsszimulációs promója, de játszva már nem csípte a szemem a Soul Calibur, az MK vagy a DOA.

Ettől még a DoA-n ott egy plecsni, ami miatt valószínűleg nem kapnád elő mutogatni egy házibuliban, és valószínűleg a polcnak sem egy előkelőbb helyére tennéd a dobozát. :D A DoA nem több szexTekkennél, a Tekken pedig hatvanszor jobb játék, szóval inkább azt ajánlom helyette. A DoA-t kb. csak azért lehet komolyan venni bunyós játékként, mert a japánoktól ciki lenne egy komolytalan, egyébként nem ott van a hangsúly, hanem a csöcsfizikán.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nem olyan nagy, olyan átlag perui férfi, azok meg picik ;-)



Sejjjj
Kevés stúdióra vagy fejlesztő csapatra használnám a kreatív, innovatív, lenyűgöző színvonallal nivót teremtő kifejezéseket. Nagyon régen ilyen volt a Bioware mielőtt átmentek gagyiba (hoo van máá a Kotor meg a Jade Empire?!) aztán volt a Blizzard aki az esport oltárán számolta fel saját ambícióit, vagy a Valve akik aztán mindig a legmagasabb minőséget szállítottak mindenből, ők először csak megtagadták a 3as számot majd idővel felszámoltak minden érdemi játék fejlesztést a cégben (maradt a TF2 sapka gyártás) és már csak a pénzt számolják amit behoz a steam. Így számomra egy legény maradt a gáton: CD Project Red mert nekik még nem volt elég idejük a siker nyomására elkurvulni és remélem nem is fognak és a CyberPunk 2077 egy masszív mérföldkő lesz az egész játék iparban.

De akik viszont az igazi alapkövei a mainstream játék ipar eligénytelenedésének azok az EA és pl az Ubisoft. Az Ubisoft ami régen Beyond good and evilt és nagyszerű PoP játékokat csinált. Az Ubi ami ma már rágyógyult a sandboxra, de annak is a legiparosabb formájára hogy évente szállíthassanak valami új szart. Utálom, lassan már minden nagy játékukat legyen az AC,FC, WD, vagy Wildlands esetleg Division. (utóbbit kedveltem még legjobban). Szépek, el lehet velük b@szni az időt de nincs bennük igazi teljesítmény: Ötlet, kreativitás, innováció, magas színvonal, emlékezetes elemek.

Szóval nekem már egyre kevesebb hitem van akármelyik logóban (kivétel a CDPR) amit meglátok egy játék előtt. De mindig felvagyok készülve a pozitív csalódásra, ami nagyon ritkán következik be.
Meg ha már sok szarral játszottál elkezded értékelni a kicsit jót is, ami nem a játék dícsérete hanem inkább a csökkent igényekről tanuskodik. Ezért veszek elő időről időre régi kedvenceket hogy újra érezzem azt amit hiányolok. Hogy ne felejtsem el őket hiányolni.



Ezért veszek elő időről időre régi kedvenceket hogy újra érezzem azt amit hiányolok. Hogy ne felejtsem el őket hiányolni.

Ez mekkora igazság már. :D Egyébként az Ubisofton én különösen ki vagyok borulva, mert el nem tudom képzelni, hogyan lehet ennyire kibaszott sok pénzből, ennyi nagy siker után, ennyi kiváló szakemberrel, 500-1000 fős fejlesztőbrigádokkal ilyen megúszós darab szarokat belepottyantani a budiba évről évre. Hogy bazmeg megfogják az előző rész térképét, ráépítik az új játékot, kikúrják az ablakon egy évvel később és akkor azt olvasom egy magyar fórumon, hogy micsoda egyedi élmény volt.

Meg hogy előveszed basszus a 18 éves Outcastot feltupírozva és akkor nézegeted, hogy baszki itt nincsenek objective markerek, hanem úgy van kidolgozva az AI, hogy oda kell menned egy NPC-hez, meg kell kérdezned, hogy hol van amit keresel és ELMONDJA, de úgy, hogy megérted és rájössz, hogy a fenének sincs szüksége objective markerekre. Dinamitot akarsz lootolni? Megkérdezel egy lázadót, és elmondja, hogy bazmeg ott egy templom, mögötte egy tó, ott a dinamit. Mit csinál erre az Ubisoft TIZENNYOLC ÉVVEL KÉSŐBB? Csinál egy térképet, amin az utolsó bizbasz is rajta van, mm pontosságra meg van határozva, hogy a viktoriánus Londonban hol találod Hasfelmetsző Jack elhagyott szál seggszőrét, és ha esetleg old school kedve van, akkor is másszál meg egy harangtornyot, aztán máris kiszúrod, mi van a 200m-el odébb lévő sikátor pocsolyájába rejtve. Immerszió? A felfedezés élménye? Ugyan, ki a fenének kell az, nézz csak rá a térképre, az majd előhozza belőled a pavlovi akarom-reflexet, és elmész megkeresni.

Borzalmas gyalázat ez ám tág kontextusban nézve. Egy mai nagy kiadó annyit nem mer elvárni a modern játékostól, hogy mondjuk egy iránytű alapján tájékozódjon, pedig csak négy kurva betű van ám rajta.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Mindenkire válaszolva, pont annyira szarok ezek a játékok, mint minden más is. Elvesztették a játékok a varázsukat, ötlettelennek tűnnek, mert nincs 5-10+ éve semmi olyan kiugró játékmenetbeli fejlődés, amitől ráizzadna az ember a székre. Régi játékok remake-jei nagyobbakat ütnek, mint az új címek... erősen elgondolkoztató. Valakit le"facepalm"olni, mert bejött neki az új Far Cry/AC meg már végleg értelmetlen (mondjuk vissza kikelni ezen, meg parasztozni is). Egyszerűen nem mennek már át az új ötletek a rostán, mondhatnám VR, végtelen generált világok, új irányítási módok stb. Ott van pl. (bocs ez jut eszembe épp) a Pokemon GO, mindenki volt egy pillanatig legalább olyan hülye, még ha az ilyen kommersz dolgok nem is rántják be, hogy 2-3 utcát elsétálgasson a háza körül. Abból is mi lett? Egynyári sláger, és egy épkézláb példa nincs arra, hogy ezt a "augmented reality" megoldást átültették volna megint egy sikeres játékba. Én is azon veszem észre magam, hogy a 457. részét várom a tropico-nak meg a többi franckarikának, amiből az első rész egy kellemes izometrikus grafikával pont ugyan azt tudta mint ez fogja. Ne mondja nekem senki, hogy tizen-száz ezeres erőforrás növekedéssel nem lehet túllépni egy rohadt dotán, cs-n, hl2-őn, civilization-ön, morrowinden, vagy bármi egyebet mondjak, ami néhány grafikai cukormázon kívül szart se fejlődött.



Én azzal nem értek egyet, hogy hatalmas arcleolvasztásokra van szükség, simán csak okos innovációra. Pl. mivel lehetne megváltani az Assassin's Creedet? Mondjuk azzal, hogy a csávó végre egyszer arra mászik, amerre te akarod ahelyett, hogy gyakran random elugrál ide-oda, vagy arra vár, hogy egy peremen egyensúlyozva cseszegesd a kontrollert, mire rájön, hogy te merre akarsz továbbmenni. A Syndicate-ben legalább végül is feladták a mászás fejlesztését, helyette megkaptad a grappling gunt a Batmanből, a design team meg gondolom elment sörözni.

És tényleg apróságok, mondjuk hogy ne legyen minden harmadik küldetés az, hogy követsz egy fószert és vakarod a töködet közben, hogy valamiféle erőfeszítést kelljen kifejtened ahhoz, hogy ráakadj bizonyos dolgokra, ilyesmik. A prezentáció egyre csak szépül, a világ egyre nagyobb lesz, közben meg 10 éve ugyanazzal a szarral játszol.

Szvsz a megoldás a néhány jó AAA kiadót és stúdiót leszámítva az indie szféra, ott még lehet meglepetésekre számítani meg jól megcsinált koncepciókban gyönyörködni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



De ezt "A prezentáció egyre csak szépül, a világ egyre nagyobb lesz, közben meg 10 éve ugyanazzal a szarral játszol." nem csak az AC-nál érzem, hanem minden játéknál. Amit te írsz, hogy apró, nem világmegváltó fejlesztésekkel építi magát, az talán a GTA sorozat. Feldobják egy kis endorphinnal, multival, autó fizikával, FPS nézettel, mikor éppen mivel. Annál mondjuk rácsodálkozok minden új részre, persze nem esek így se akkorát a székről, mint a GTA 3 volt, de akkorát nem is lehet :D.

Egyébként ne értsd félre, nekem az AC valahol a játékok legalja a ráderőltetett szar repetatív missziókkal, ami talán 1-2 részében vált elviselhetővé, de már rég hidegen hagy, az első résztől meg a hányinger kerülget szabályosan.

Indie szférát meg nem kell bemutatnod, mert én vagyok lassan itt az egyetlen, aki az indie alatt nem a "kispojén" játékokat érti, ha már topikcímeknél maradunk. Ott van pl. a Rising Storm 2 - vietnam, ami aztán egy igazi Battlefield - vietnam folytatásnak ér fel (van vagy 10 dollár). De mindenki nagy ívben szarik rá, pedig kevés játékban volt, hogy egy sarokba fossak az életemért. Grafika lehet hogy egy erős közép, de amikor bekapsz egy tüzérségi csapást, akkor abba rendesen beleéled magad.

Olyan játékokért vagyok még nagyon szomorú, mint pl. a Red Faction mindent lerombolhatsz fizikája, vagy pl. a Savage - Battle for Newerth RTS-FPS-TPS-RPG online kombó (amibe annó a Red Alert is belebukott). Bethesda legalább viszi ezt a "szabad döntés - következmények" vonalat Elder Scroll/Fallout vonalon, ami így gyerekfejjel mondjuk futurisztikus vágyálom volt, de abba se tud már újat mutatni.



Nicodemus írta: a Valve akik aztán mindig a legmagasabb minőséget szállítottak mindenből, ők először csak megtagadták a 3as számot majd idővel felszámoltak minden érdemi játék fejlesztést a cégben (maradt a TF2 sapka gyártás) és már csak a pénzt számolják amit behoz a steam.

A valvenál mára a szerverkarbantartók és az Esport rendezvényszervezők a stratégiai munkaerő és a kivételes kretivititás jegyében bejelentettek egy DOTA kártyajátékot. valve=tesco. Akkor merül fel a neve manapság, ha vásárol a gamer. És a Witcher3 valóban olyan szinten volt tartalmas és kidolgozott, hogy gyakorlatilag etalon lett a kategóriájában, mint anno a Skyrim. De azért pl. aki szereti a multilövöldéket, mint a Battlefield stb. azoknak megkerülhetetlen a EA, és a SW fanoknak is valamennyire, mivel a SW fölhozatal az utóbbi időkből kb. 2 darab Battlefront cím. Ubisoftról nekem a PoP sorozat ugrik be, Az AC amiből a Black Flag volt nekem az utolsó, a FC amiből meg a FC2. A Blizzard szerencsére még mindig tud 3-ig számolni, de azért mikor ugye felröppent a hír, hogy a Blizz egy új IP-n dolgozik, én nem éppen egy Hellokitty grafikás 5v5 team-based multiplayer only mikrotanzakcióképes Overwatcht vártam...

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Új Horde-t a népnek !

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ZjsDPHHycjI

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Imádtam!

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!