Nem rossz az sem, de a DC elég durván kibővíti megalomán hosszúságúra a filmet, és nagyon sok érdekes dolgot kibont. Mondjuk úgy, hogy a mozis verzió a 7/10, a DC meg a 9/10. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De ja, ahogy eddig sikerult kivennem, a DCn jobbak a szinek, a FCn jobb a felbontas (es van 1 vagy 2 shot mint pl a linkelt a galambos ahol jobb a CGI). Miert nem lehetett ezt FDC-t csinalni ahol jo a felbontas is meg a szin is? :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Amúgy király a DC és az FC is, nekem háromszori DC és egyszeri TC után nem lógott ki a lóláb az FC-nél, de kikockázva nyilván kimutatható, és ja, ennyire kékíteni nem kellett volna. A galambos jelenetnél viszont azonnal feltűnt a különbség.
Szóval Bagoly nagyon melléfogni nem tud (illetve de, Ridley Scott-film, nem fog neki tetszeni), egyedül a szinkronos DC-től óvakodnék, ha jól rémlik, abban leszinkronizálták Edward James Olmos halhatatlan magyar szavait is.
Ridley Scott's first opportunity to release his version of the movie. The Theatrical version from the 80ies and the re-release as so called Director’s Cut in the early 90ies, which was based on the workprint, were all made without Ridley Scott's blessing.
Ridleynél a fű zöld, a kép kék. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem ez köztudott, az viszont nem lesz világos tőle, hogy miért kellett naviszínnel megáldania. Tehát tartalmilag 99%-ra ugyanúgy vágta volna, de nem volt neki elég kék? Vagy csak azért, hogy valamiben más legyen, és ez juott az eszébe? De a legvalószínűbb, hogy a Prometheus tehet erről is.
Nyilván egy Scott-maraton után jobban átjönne, hogy milyen szűrőket szeret, annál jobban, mint így kiragadva.
Azt félretéve, hogy Ridley enyhén szólva is békében él a kék színnel, nekem úgy tűnik, hogy utólag simán csak nem volt megelégedve a színkompozícióval: a Blade Runner szétcseszett jövőképébe annyira nem illenek bele a meleg színek, a kéknél hidegebbet meg keresve sem találni. Ebből a szempontból pl. sokkal "nemesebb" változtatás a Mátrix utólagos telizöldesítésénél, mert ott csak folytatásokkal való képi egység volt a cél, csak ugye minden poszt-rilíz változtatás furcsának tűnik, ha már megszoktad a filmet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A matrixnak pont az lenne a lényege hogy ne tudjuk megkülönböztetni a valóságtól a programtól.
De így? Nem tűnt fel senkinek hogy minden takony zöld?!
Emlékszem mikor moziban néztem a Reloaded-et,már akkor nagyon zavart a zöld 50 árnyalata de gondoltam csak a második rész lesz ilyen.
Ezt nem egészen értem, kifejtenéd jobban?
Mert nekem az jott le hogy van a valóság ahol gépek terrorizálják a zioniakat. Es van a Matrix ami az emberek számára a "vélt valóság". Utóbbi az első filmben eléggé hasonlított a mi világunkra, de a Bluray kiadásban vizuálisan kissé egységesítették a Reloaded színeivel.
ahogy irtam is, a valosagot a valosagra ertettem, ahol gepek terrorizaljak a zioniakat, nyalkaban tenyesztik az embereket es szurke az eg. Zoldben van tipikusan abrazolva.
A velt valosag (corporate shotok, stb), azaz a matrix, meg ahol kekes szineket preferaltak a legtobbszor.
szerk: vagy pont forditott szinskalaban emlexem, ahogy raneztem hirtelen a neten most a shotokra. A lenyeg csak az lenne hogy az eltero szinvilagokkal probaltak abrazolni a valosagot, es a velt valosagot. Pont hogy "vagd" hol vagy, mint nezo.
A valóság elég egyértelmű színek nélkül is. A csupa fém beltere a hajónak(Nebuchadnezzar), vagy a sötét járatok a föld alatt, zion barlangja vagy a gèpek városa...
Sztem felesleges volt a zöld szűrő, anélkül is tökéletesen tudtuk volna hogy a matrixban vagyunk.
Már egyszer régen kifejtettem, hogy ez miért hülyeség, de még1x röviden: a mátrix, mint "álomvilág" lényege az az első filmben, hogy sokkal hívogatóbb, mint a valóság, emellett meg valódinak is tűnik. Ennek megfelelően az eredeti verzió meleg színeket használ, és így jó a kontraszt a "tökéletes" mátrix és a halott valódi világ között.
A folytatásra ugye ez a dolog már megdől, szóval a zöld jó helyen is van a második meg a harmadik részben, de az elsőben? Bleh, képileg egy kicsit kicsinálja a felvezetést.
Hát szerintem koherensebb lett volna ha minden filmben azonos az "álomvilág" ábrázolása. Bár a folytatásokban extrémebb helyeken is járunk, mint pl. a francia kastélya vagy a limbo (metro), nekem mégis furcsa volt ez a nagyon erőltetett zöld színvilág.
Ezért érdekelne h szted mivel indokolt a folytatásokban a matrixon bellüli világ átkomponált színvilága, hisz elvileg ugyan az a világ mint az első részben.
Azért lehet indokolt a váltás, mert a folytatások már nem foglalkoznak a mátrixszal úgy, mint az első rész: nincs dilemma a piros és a kék bogyó között, nincs olyan karakter, mint Cypher, aki vissza akar menni a mátrixba stb., tehát a későbbi filmekben már el van döntve, hogy az álomvilág rossz, és hogy a valóság a maga élhetetlenségében is jobb. Az is igaz, amit te mondasz: extrémebb helyeken vagy, és abba a kispolgári létbe már bele sem nézel, amiben Neo van az első filmben.
Ettől függetlenül szerintem is jobb lett volna meghagyni olyannak, amilyen az első filmben volt, de védhető a dolog, és a karakterek szempontjából talán jobb is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem. Azt írja hogy más volt a matrix prezentálásának a funkciója az első és mondjuk a második részben. De ez csak művészi megközelítés hogy más hatást akartak kelteni. De ez ettől még nem logikus. A matrix 1ben ábrázolt világ amit Neo a valóságnak hisz, az ugyan az a világ mint a folytatásokban, mert bár ő maga változik a világ elvileg nem nagyon. Szóval nem érzem igazán indokoltnak a vizuális különbséget.
Az de nagy volt vegig vittem legalabb ketszer, de mar a vegere nem is emlekszem..
Amikor a lakáson vagyunk, ott kurva sok időt eltököltem, mert annyira jo volrlt a zene emlékszem! :)
"Fight steel Die honor"
"I eat resistance for breakfast"
Mr. Conan
En a simat is nagyon szeretem.
az multiple ending-es jatek volt ha nem csal a memom. Tobbfelekeppen vegig tudtad vinni, attol fuggoen milyen donteseket hoztal.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nem rossz az sem, de a DC elég durván kibővíti megalomán hosszúságúra a filmet, és nagyon sok érdekes dolgot kibont. Mondjuk úgy, hogy a mozis verzió a 7/10, a DC meg a 9/10. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Yep
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ahogy ígértem, lőttem pár screenshot-ot arról hogy mit értek "kékesebb" alatt. Annyit pontosítanék hogy valóban nem minden jelenetre jellemző a változás, viszont jó pár szekvenciában tetten érhető. A teljesség igénye nélkül itt van 6 darab példa. Bal oldalt a Final Cut, jobb oldalt a DC.:
http://i791.photobucket.com/albums/yy200/Otoky/Blade%20Runner/BR6.jpg
http://i791.photobucket.com/albums/yy200/Otoky/Blade%20Runner/BR5.jpg
http://i791.photobucket.com/albums/yy200/Otoky/Blade%20Runner/BR4.jpg
http://i791.photobucket.com/albums/yy200/Otoky/Blade%20Runner/BR3.jpg
http://i791.photobucket.com/albums/yy200/Otoky/Blade%20Runner/BR2.jpg
http://i791.photobucket.com/albums/yy200/Otoky/Blade%20Runner/BR1.jpg
És valóban. Közben én is megnéztem a comparison cikket, és ott is látszik néhány képen a különbség:
http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=4589
Ez azért milyen durva már:
FC:
rwurl=http://www.schnittberichte.com//www/SBs/4589/24.jpg
DC:
rwurl=http://www.schnittberichte.com//www/SBs/4589/25.jpg
Baromi jól felújították Ridley-ék összességében, kéken is. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
:DDDDD
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QZOLKwSsFik&feature=push-u&attr_tag=lnsU...
Ryan Gosling, generációnk egyik legnagyobb színésze... of korsz. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
#67, #68
rwurl=http://images-cdn.9gag.com/images/thumbnail-facebook/10092085_1397095911...
De ja, ahogy eddig sikerult kivennem, a DCn jobbak a szinek, a FCn jobb a felbontas (es van 1 vagy 2 shot mint pl a linkelt a galambos ahol jobb a CGI). Miert nem lehetett ezt FDC-t csinalni ahol jo a felbontas is meg a szin is? :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Az alsó kékesebb!
Amúgy király a DC és az FC is, nekem háromszori DC és egyszeri TC után nem lógott ki a lóláb az FC-nél, de kikockázva nyilván kimutatható, és ja, ennyire kékíteni nem kellett volna. A galambos jelenetnél viszont azonnal feltűnt a különbség.
Szóval Bagoly nagyon melléfogni nem tud (illetve de, Ridley Scott-film, nem fog neki tetszeni), egyedül a szinkronos DC-től óvakodnék, ha jól rémlik, abban leszinkronizálták Edward James Olmos halhatatlan magyar szavait is.
Sors bona, nihil aliud.
Az a moziban felvett kamerás verzió? :D
Egyébként gondolom ez áll a kékülés mögött:
Ridleynél a fű zöld, a kép kék. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem ez köztudott, az viszont nem lesz világos tőle, hogy miért kellett naviszínnel megáldania. Tehát tartalmilag 99%-ra ugyanúgy vágta volna, de nem volt neki elég kék? Vagy csak azért, hogy valamiben más legyen, és ez juott az eszébe? De a legvalószínűbb, hogy a Prometheus tehet erről is.
Nyilván egy Scott-maraton után jobban átjönne, hogy milyen szűrőket szeret, annál jobban, mint így kiragadva.
Sors bona, nihil aliud.
rwurl=http://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2015/10/on-set-prometheus-ri...
Full blue. :DD
Azt félretéve, hogy Ridley enyhén szólva is békében él a kék színnel, nekem úgy tűnik, hogy utólag simán csak nem volt megelégedve a színkompozícióval: a Blade Runner szétcseszett jövőképébe annyira nem illenek bele a meleg színek, a kéknél hidegebbet meg keresve sem találni. Ebből a szempontból pl. sokkal "nemesebb" változtatás a Mátrix utólagos telizöldesítésénél, mert ott csak folytatásokkal való képi egység volt a cél, csak ugye minden poszt-rilíz változtatás furcsának tűnik, ha már megszoktad a filmet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A matrixnak pont az lenne a lényege hogy ne tudjuk megkülönböztetni a valóságtól a programtól.
De így? Nem tűnt fel senkinek hogy minden takony zöld?!
Emlékszem mikor moziban néztem a Reloaded-et,már akkor nagyon zavart a zöld 50 árnyalata de gondoltam csak a második rész lesz ilyen.
a matrixban a matrix szinte mindenhol kek (offisz, corporate shotok), a valosag takonyzoldben van abrazolva.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ezt nem egészen értem, kifejtenéd jobban?
Mert nekem az jott le hogy van a valóság ahol gépek terrorizálják a zioniakat. Es van a Matrix ami az emberek számára a "vélt valóság". Utóbbi az első filmben eléggé hasonlított a mi világunkra, de a Bluray kiadásban vizuálisan kissé egységesítették a Reloaded színeivel.
ahogy irtam is, a valosagot a valosagra ertettem, ahol gepek terrorizaljak a zioniakat, nyalkaban tenyesztik az embereket es szurke az eg. Zoldben van tipikusan abrazolva.
A velt valosag (corporate shotok, stb), azaz a matrix, meg ahol kekes szineket preferaltak a legtobbszor.
szerk: vagy pont forditott szinskalaban emlexem, ahogy raneztem hirtelen a neten most a shotokra. A lenyeg csak az lenne hogy az eltero szinvilagokkal probaltak abrazolni a valosagot, es a velt valosagot. Pont hogy "vagd" hol vagy, mint nezo.
rwurl=http://cinevenger.com/wp-content/uploads/2012/03/matrix_color_11.jpg
rwurl=http://cinevenger.com/wp-content/uploads/2012/03/matrix_color_2.jpg
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A valóság elég egyértelmű színek nélkül is. A csupa fém beltere a hajónak(Nebuchadnezzar), vagy a sötét járatok a föld alatt, zion barlangja vagy a gèpek városa...
Sztem felesleges volt a zöld szűrő, anélkül is tökéletesen tudtuk volna hogy a matrixban vagyunk.
Másodsorban csak a Matrix 1-ben voltak kék színek a matrixon bellül.(amit te is írtál) De a bluray kiadásra azt is megváltoztatták. Mostma zoood
nyilvan, csak megemlitettem mint erdekes (es esetleg kevesbe nyilvanvalo) artistic choice-ot a filmben.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
ah ok akkor meg is csak nem csalt a memom. A matrix 1 et tobbszor lattam, a sequel-eket mar csak 1szer 1szer.
meh, az eredeti elgondolas jobb volt szerintem (blurayest nem lattam btw). :D Corporate, "steril" vilag, keknek.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Már egyszer régen kifejtettem, hogy ez miért hülyeség, de még1x röviden: a mátrix, mint "álomvilág" lényege az az első filmben, hogy sokkal hívogatóbb, mint a valóság, emellett meg valódinak is tűnik. Ennek megfelelően az eredeti verzió meleg színeket használ, és így jó a kontraszt a "tökéletes" mátrix és a halott valódi világ között.
A folytatásra ugye ez a dolog már megdől, szóval a zöld jó helyen is van a második meg a harmadik részben, de az elsőben? Bleh, képileg egy kicsit kicsinálja a felvezetést.
Szerk: ezt is posztoltam már, de attól még továbbra is baromi érdekes:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=gtktg9hbC_g
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát szerintem koherensebb lett volna ha minden filmben azonos az "álomvilág" ábrázolása. Bár a folytatásokban extrémebb helyeken is járunk, mint pl. a francia kastélya vagy a limbo (metro), nekem mégis furcsa volt ez a nagyon erőltetett zöld színvilág.
Ezért érdekelne h szted mivel indokolt a folytatásokban a matrixon bellüli világ átkomponált színvilága, hisz elvileg ugyan az a világ mint az első részben.
Előző hozzászólás.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Azért lehet indokolt a váltás, mert a folytatások már nem foglalkoznak a mátrixszal úgy, mint az első rész: nincs dilemma a piros és a kék bogyó között, nincs olyan karakter, mint Cypher, aki vissza akar menni a mátrixba stb., tehát a későbbi filmekben már el van döntve, hogy az álomvilág rossz, és hogy a valóság a maga élhetetlenségében is jobb. Az is igaz, amit te mondasz: extrémebb helyeken vagy, és abba a kispolgári létbe már bele sem nézel, amiben Neo van az első filmben.
Ettől függetlenül szerintem is jobb lett volna meghagyni olyannak, amilyen az első filmben volt, de védhető a dolog, és a karakterek szempontjából talán jobb is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem. Azt írja hogy más volt a matrix prezentálásának a funkciója az első és mondjuk a második részben. De ez csak művészi megközelítés hogy más hatást akartak kelteni. De ez ettől még nem logikus. A matrix 1ben ábrázolt világ amit Neo a valóságnak hisz, az ugyan az a világ mint a folytatásokban, mert bár ő maga változik a világ elvileg nem nagyon. Szóval nem érzem igazán indokoltnak a vizuális különbséget.
Ok, értem az álláspontodat.