Van más fajta ellenfél (nem a Thermal), de 99%ban fekete trutyikat kell kerülgetni vagy rambózni, ahogy tartja kedved. Ettől eltekintve változatosak és sokféle van. Persze pár darab csak az "alap" verziók tuningolt változatai, de emiatt mást is tudnak csak az alapjai ugyanazok. Mindnek megvan a saját taktikája, egyedi dolga amivel meg lehet fogni vagy Ő fog meg téged 1mp alatt. Egyáltalán nem zavaró. Történet szempontjából nem is lenne túl sok értelme másfajta ellenfelet belerakni.
Prey
GOTY 2017. Nagyon meglepődnék ha ennél ötletesebb vagy színvonalasabb játék jelenne meg idén. Baromi hosszú, rengeteg dologgal ami befolyásolja a végjátékot, hibátlan design és még sorolhatnám napestig mennyi mindenben kiemelkedő játék. Ha nagyon kötekedni akarnék akkor a rengeteg össze-vissza mászkálást fel tudnám említeni, mint FU GAME dolgot, de igazából nem zavart az sem. A végére már fejből tudtam mindennek a helyét úgyhogy gyorsan tudtam közlekedni. Egyszerűen tényleg annyira tartalmas játék, hogy oldalakat kéne róla írni mire kifejthetném a véleményem mindenről. :D Nem is tudom mikor volt utoljára olyan játék ami ennyire beszippantott volna. Ezek után az a baj, hogy a SS3-nak esélye se lesz megugrani ezt a szintet. Egyszerűen kizártnak tartom. Azt hiszem ezután jöhet majd legalább egy új végigjátszás. \o/
Detto, még a végére se értem. Horizon után idén ez a második nagy meglepetés számomra. 13 órát öltem bele már most. Ez egy single játéknál elég jó szám szerintem.
Lords of the fallen
ma kezdtem csak. Jó nehéz így elsőre. Jó szar a menü (hogy hogy kell potit inn, pláne hogy kell szintet lépni, az nekem csak a googleről derült ki...). Hangulatos a grafika, a zene, egyelőre jól fest a történet. Meglátjuk milyen lesz később.
hibátlan design és még sorolhatnám napestig mennyi mindenben kiemelkedő játék
Napestig nem kell de azért némi részletet megoszthatnál, hogy mitől is GOTY? Komolyan kérdem.
Eddig néztem pár reviewt és a videók alapján (is) meglehetősen középszerűnek jön át az egész. És a vélemények is eddig ezt támasztják alá. Ezért érdekelne, hogy mik azok a ficsörök vagy dolgok, amik nem voltak láthatóak a videókban esetleg, amitől mégis teljesen más a kép?
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Elég jó kis sandbox orc szeletelős játék eddig. Nem sok órát toltam még bele és némileg tartok tőle, hogy a harcrendszer hamar ki fog fulladni de egyelőre még élvezetes a dolog pláne az execution kill-ek kellően szaftosak.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Igen, mert a Dishonored 2-ről is pont pár nappal ezelőtt makulátlan véleményem volt. :D Nade mind1, már megszoktam.
Miértek:
Az állomás felépítése kezdésképpen kurva jó. Egyszerűen élvezet kívül és belül is körbejárni. Nincs egy olyan "pálya" amire a lapos vagy unalmas jelzőt lehetne aggatni. Mindenhol rengeteg bejárható út van a fő csapáson kívül. Kis rejtett sarkok, szobák, alagutak stb... Pár persze úgy van megoldva, hogy csak megfelelő képességgel tudsz arra menni (emelés vagy morph pl), de nekem az is meglepő volt mennyire figyeltek arra, hogy tényleg mindennek kihatása legyen mindenre. Idejét nem tudom mikor volt ilyen komplex és jól felépített pályadesign egy ilyen típusú játékban. Rég. Nagyon rég.
A mellékküldetéseknek van értelme és a sztorijuk is nagyon jó. Kiegészítik a fő képet és szintén mindenre kihatással vannak. Igaz ezek miatt tényleg össze-vissza kell mászkálni az egész állomáson, de a folyamatos változás miatt ez se unalmas "már megint" hatást kelt hanem élvezettel fedezi fel az ember mi változott. Mondani se kell ezeket is rengetegféleképp meg lehet csinálni, van amit észre se vesz majd sok ember elsőre, mert rohadtul nem evidens. Ahogy némelyik megoldása is nem kevés backtrackinget igényel ráadásul nem fogja a kezed közbe a játék, nem adja a szádba a megoldást. Emiatt volt amit nem is tudtam megcsinálni, mert nem jöttem rá. Üdítő ez a mostani szájbarágós játékok világában. A fő sztoriról nem is akarok sokat írni, de nagyon eltalálták azt is szvsz. Végig tartottam tőle, hogy nagyon "shock" feeling lesz, de nem. Hála a jó égnek más irányba vitték el. Nagyon jól tették.
Az ellenfelek változatosak és rákényszerítenek a taktikázásra. Ha elbaszod csomó minden 1 shotol. Nyilván a végén ha fel van tápolva a karakter akkor már kicsit könnyebb, de ott is akkor legyen 2-3 shot. Emiatt rá vagy kényszerítve, hogy úgy adagold az alapanyagokat ahogy épp kell, mert feltétlen nem vagy velük elárasztva. Emiatt ahogy a trailer is mondta: recycle everything! :D Baromi fun mechanika szvsz. A környezetet is fel tudod használni elég sokfajta módon, hogy finoman fogalmazzak. Mindezt úgy, hogy én személy szerint nagyon bele se kostoltam a "varázsolós" részébe a dolgoknak. Viszont ha valaki így tesz akkor az is hoz magával egy érdekes mechanikát... :)
Hack: irritáló. Viszont ezerszer jobb mint a bioshockos vezetékszerelés.
Szóval így az egész egyszerűen piszok pozitív szájízt hagyott bennem és alig várom, hogy újra nekikezdjek kicsit más megoldásokkal, mindent felkutatva végigjátszani. Az audio logok és emailek is sokat tesznek hozzá az egészhez, de ez evidens. Jót mosolyogtam, hogy ezeket olvasva van egy kvázi mellékküldetés ami nem az, de... Szóval van értelme azokat is bújni.
Persze minderre lehet azt mondani, hogy yawn minden volt már, láttuk már, játszál valami jobb rpgvel, igen. Viszont ebben a stílusban ilyen kivételes játék a Bioshock óta nem volt példa. Egyértelműen látszik, hogy irgalmatlan sokat merített a shock játékokból meg még innen-onnan, de olyan jó a végeredmény, hogy ez egyáltalán nem baj. Aztán most lehet mondani, hogy mindentől elájulok ami új meg shiny, de egyrészt ez már rég nem igaz, másrészt meg FU. :D Kivételes játék, maximálisan megéri az árát ha az ember szereti a stílust és pont.
Úgy döntöttem, hogy a Witcher 3 előtt végignyomom az első 2-t hogy mégis tisztába legyek a háttérrel, akkor még nem mekkora fába vágom a fejszémet:)
Witcher 1 enhaced edition:
Először is a grafikai update elképesztő, ahhoz képest mikor játék baromi jó néz ki, a fények, vízeffekt főleg meglepőek voltak. Az animációk már nem annyira és harcrendszer elsőre rettenetes volt (már az hogy 5 sec kell mire előveszi a kardot elég idegtépő volt, főleg ha véletlenül a másikat vetted elő:D), leginkább úgy lehetne leírni, hogy egyszerre volt buta és frusztráló, az alchemy meg jó lett volna ha egy tutoriallal kezd, mert már a játék vége felé sikerült találnom egy videót amiben elmondták, hogy kellett volna különféle effecteket célirányosan hozzáadnom a potikhoz...
A másik ami leginkább idegesítő volt, az a rengeteg futkosás, azért mert egy kertíés az útban volt és mire megkerültem lement a nap, de a legjobb, ha van egy 20 centi magas stég, arról nem lehet leugrani, vissza kell menni oda ahol felmentem rá.
Viszont most a pozitívum
A story, a karakterek, a dialógusok, questek, egyszerűen kibaszott jók voltak. 59 órát toltam bele pedig a végén már kihagytam 1-2 hosszúnak ígérkező sidequestet. van egy kiabszott hosszú main storyba ágyazott de szerteágazó quest "Vizima investigation" na itt tanultam meg igazán, hogy nem mondhatok akármit az npc-knek és nem vádolhatok meg mindenkit vakon. ugyanis eljutottam egy olan pontra, hogy már senki nem akart segíteni és jól el is akadtam, újra kellett kezdenem attól a ponttól ahogy megérkeztem Vizimába és újra felépíteni a most már normális kapcsolatrendszert az npc-kkel, itt asszem 15 óra gameplay ment a levesbe:) pedig már a torony kinyitásához 1 darab item hiányzott már (állítólag egy bug is lehetett) és milyen jól tettem, mert bőven volt olyan aki később nagyon is meghálálta a segítséget és könnyebbé tett egyes questeket. Külön kiemelném, hogy a mocsár az egyik legjobb ingame mocsár map volt amit láttam, viszont a játék végén lévő mocsári temető a legótvarabb map volt amit valaha láttam bármiben...
Az viszont tény, hogy a játékidő nagy részét a vizima-mocsár-vizima útvonal ette meg, de így sem bántam meg, az egyik legjobb játékélmény volt, minden hibája ellenére, nincs egyértelműen jó/rossz döntés, akármit döntesz valaki úgyis mindig megszívja, szóval elég realisztikus volt.
A legvégén viszont volt pár dolog ami érdekelt volna, de nem derült rá fény még a második részben sem
pl
ShowHide spoiler #
mi a franc történt Alvinnal???? elteleportált megint és szó sem esett róla utána
A 2ik részben sikerült kb mindent továbbfejleszteni (OMG a combat system!!!) de majd később leírom:)
Én annó megvettem steamen olcsón az első kettő részt a hármas meg megvan PS4-en. Amikor megjelent próbáltam vele játszani de nagyon nem fogott meg. Aztán mikor megvettem olcsón steamen gondoltam na majd most de kb ugyanaddig jutottam ( mondjuk első fél óra) és megint nem tudtam túllendülni leginkább azon amit te is írtál. Mivel rögtön akcióval indul az első rész engem a harcrendszer olyan szinten kizökkentett, hogy nem tudtam magamat ezen túltenni és a mai napig nem sikerült.
Gondolom azért ezen csak csiszoltak úgyhogy én lehet kihagyom az első kettő részt és egyből a harmadiknak ugrok neki hátha az jobban megfog mert hát dicsérni mindig dicsérik ezeket és szeretnék eljutni már addig, hogy látom miért is :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
En kb. 10 ora utan untam bele :/ De ebbol 3-4 melo utani, "na jooooooo, elinditom" volt.
Valami nagyon hianyzik nekem ebbol a jatekbol, de annyira erdektelen, repetitiv, lelektelen az egesz, hogy nincs kedvem meg ahhoz sem, hogy vegig gondoljam, megis mi :D Hoppe, lehet megis sikerult leirni egy kicsit
Ja benéztem. Azt hittem, hogy a Witcher témára reagáltál :) Hát ja amúgy eléggé repetitívnek ígérkezik a játék de most még jó így néha-néha egy-két órára.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Én azt mondom a második szintén enhanced edition résznek érdemes nekiugrani, mert ha jól tudom eredetileg annak is olyan retek szar volt a harcrendszere mint az elsőnek, de olyat faragtak belőle az update-el, hogy el se hittem. Ég és föld.
A harcrendszere az első résznek elsősorban szokatlan (videók alapján rettegtem tőle), de ha belejön az ember, egyáltalán nem rossz. Mármint lehet utálni, nyilván ízlés dolga, ha valami ennyire kilóg a sorból, de egész jól tud működik. Na jó, 2017-re már nyilván még inkább megöregedett, de amilyen a harc sok RPG-szerűségben (klasszikusokban is), nekem a Witcherét nehezemre esik bántani.
Egyébiránt messze az eleje a leggyengébb része, legalább a prológuson annak idején is érdemes keresztülvergődni, hogy szintet lépjen a játék, de inkább Vizimába kellett ehhez - vagy ha úgy tetszik, a következő szintlépéshez - bejutni. Persze te már jó eséllyel jobban járhatsz a harmadik résszel, de ezt én nem tudhatom, mert azt én sem ismerem :)
A felmerült alkímia pedig nekem tetszett benne, és világos volt minden, én nem bánom, ha nem fogják a kezem (mondjuk itt elengedve sem éreztem), de sajnos a modern játékok engem is elszoktattak tőle.
Amúgy mind a hármat játszva (W3-at csak félig) azt kell mondanom hogy az 1es a legjobb, az idegesítően sok mászkálás ellenére is. Ráadásul úgy hogy még nosztalgiás máz sincs rajtam, tavaly kezdtem el az összeset, a W1ben van valami melankolikus extra amit a többiben nem leltem föl (kb. mint a Morrowind után egyik TES játékban sem) - a harcrendszerét meg egyenesen imádtam.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
A Witcher 1 harcrendszere hard fokozaton élvezetes igazán. Azt az említett grafika update-et majd megnézem, mert amikor utoljára játszottam vele, már igencsak öregecske volt látványilag.
KMZ: A melankólikus extra megvan a 3-ban is, ha játszottál az előző kettővel, csak nem olyan tömény kiadásban. De ahogy halad az ember a vége felé, annál inkább feltekerik a fűtést. A legvégén már az ember szíve megszakad, ahogy érzi, hogy hamarosan vége Geralt kalandjainak. :/
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
A Witcher 3 minden idők legesleg RPGje nekem egyelőre. A történet, a hangulat, a karakterek, de még a rendszere is gyönyörű. És minden idők top open world játéka is, mert egyedül itt láttam megoldva, hogy a legtöbb dolog, amit csinálok, kihasson a világra is.
Amióta olvasom a könyveket, még jobban értékelem. Csodálatosak, és a játékok nagyszerűen idomulnak a történetükhöz (ami nem kis szó mert nem egy egyszereplős faék egyszerű sztoriról van szó, hanem egy kidolgozott, élő, lélegző, varázslatos, ugyanakkor sár-és verejtékszagú világról). (Mondjuk a játékok után ez pesze nem meglepetés de tényleg nagyok a könyvek és nagy szó hogy ilyen gyönyörűen illeszkednek hozzájuk :-) ).
Mint nagy "immersive sim" imádó, jó olvasni ezeket a kritikákat és úgy összességében a pozitív visszhangot. Sajnos a mai napig elmaradásban vagyok a Dishonored 2-vel és a Deus Ex: MD-el, valamint a Prey-el is kicsit az leszek, de abszolút prioritás ezek pótlása amint lesz rá lehetőségem.
Amúgy jelenleg szerintem az Arkane Studios az egyik legjobb fejlesztőgárda akik kellően modernizálva (a klasszikusokat idéző szellemet és mechanikákat megtartva), remek érzékkel viszik tovább a Looking Glass által megteremtett (Ion Storm, Irrational által továbbvitt) stílust. Tavaly pont újrajátszottam a Dark Messiah-t, és szinte kisebb meglepetésként ért hogy mennyi mindent hagytam ki belőle kb. 10 évvel ezelőtti első végigjátszás során. Még ha csiszolatlan gyémánt is volt, erősen érezni lehetett az inspirációkat, valamint a korai Dishonored útirányt. A Deus Ex designer, Harvey Smith csatlakozása és a Dishonored pedig a legjobb ami az Arkane-el, valamint a modern "immersive sim" stílussal történhetett szvsz.
Bár a Bethesda-nak mint kiadónak voltak/vannak ballépései, annak viszont rettenetesen örülök, hogy teret és forrást adnak ennek a rétegjátéknak számító stílusnak mindenféle destruktívabb belekontárkodás nélkül (tökéletes ellenpélda ugye a Square Enix és a Deus Ex esete).
Amúgy jelenleg szerintem az Arkane Studios az egyik legjobb fejlesztőgárda akik kellően modernizálva (a klasszikusokat idéző szellemet és mechanikákat megtartva), remek érzékkel viszik tovább a Looking Glass által megteremtett (Ion Storm, Irrational által továbbvitt) stílust.
Egyre több az ilyen stúdió, a játékaik meg általában jól is fogynak, szóval én egyre inkább úgy látom, hogy nemcsak zsenialitás meg elhatározás kérdése volt ez az alapokhoz való visszatérés, hanem technológiai vívmány is. Manapság ahogy a filmekben, úgy a videojátékok terén is egyre kisebb szerepe van a látványnak, szóval kell a mélyebb játékmenet, a konzolos technológia meg a game design meg fejlődött annyit az utóbbi x évben, hogy a régi, komplexebb cuccok is megoldhatóvá váltak modern kiszerelésben. Jobb a hardver, jobb a kontroller és annak a kihasználása (ezen a téren a nyugat nem keveset nyúlt a japánoktól egyébként, hála az égnek), szabadabb és átgondoltabb, áramvonalasabb a UI design, már csak egy jó fejlesztő kell a Doom 4-hez vagy a Prey-hez hasonló eredményhez.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Fentebb az Enhanced Editionről volt szó, az azért elég régi (2008-as) grafikai update. Nekem nem rémlik, hogy azóta sokat csiszolták volna.
Ami a harcrendszert és szokatlanságát illeti, szerintem van egy meghatározóan fontos szempont, amiről még nem esett szó. A játék alapvetően nem modern kaszabolós akció-RPG-nek készült, afféle RPG-sített, konzolokat is figyelembe vevő God of Warként, Soulsként, Batman Arkham-akármiként. Nem véletlenül a BioWare NWN-hez használt Aurora engine-jét használja, és nem véletlenül játszható izometrikus nézetben. Amikor 2007 előtt 4 évvel elkezdték fejleszteni, amikor az NWN kiegészítői (nincs ezekben igazi party, bár az alapjátékhoz képest fejlődik ezen a téren) vagy a már az Aurora utódját használó KotOR (itt is vannak party nélküli párbajok) még frissek voltak. Az NWN2 meg csak a The Witcher előtt jelent meg kevesebb mint egy évvel.
Szóval ha a Baldur's Gate-et, a KotOR-t, a WoW-ot vagy éppen igazi körökre osztott RPG-ket nem vesszük elő hasonló vonatottságok miatt, akkor itt is érdemes figyelembe venni, hogy nem az akciós akolról van szó, hanem egy más, köztesebb, időzítésekkel megspékelt formuláról.
A valós idejűbben akciós RPG-k meg akkor kb. ott tartottak, mint a Gothic 3 vagy az Oblivion.
Nem. Van amelyik olyan mintha tűzből lenne.
Milyen spoiler? Képre reagáltam. Játékot nem játszottam. Ezért kérdeztem mert eddig mindenhol csak ilyet látni képek alapján.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Szakértői vélemény.
Van más fajta ellenfél (nem a Thermal), de 99%ban fekete trutyikat kell kerülgetni vagy rambózni, ahogy tartja kedved. Ettől eltekintve változatosak és sokféle van. Persze pár darab csak az "alap" verziók tuningolt változatai, de emiatt mást is tudnak csak az alapjai ugyanazok. Mindnek megvan a saját taktikája, egyedi dolga amivel meg lehet fogni vagy Ő fog meg téged 1mp alatt. Egyáltalán nem zavaró. Történet szempontjából nem is lenne túl sok értelme másfajta ellenfelet belerakni.
a válasz
ibi amentia latet
Pont azért írtam mert nem szakértői vélemény.
Prey
GOTY 2017. Nagyon meglepődnék ha ennél ötletesebb vagy színvonalasabb játék jelenne meg idén. Baromi hosszú, rengeteg dologgal ami befolyásolja a végjátékot, hibátlan design és még sorolhatnám napestig mennyi mindenben kiemelkedő játék. Ha nagyon kötekedni akarnék akkor a rengeteg össze-vissza mászkálást fel tudnám említeni, mint FU GAME dolgot, de igazából nem zavart az sem. A végére már fejből tudtam mindennek a helyét úgyhogy gyorsan tudtam közlekedni. Egyszerűen tényleg annyira tartalmas játék, hogy oldalakat kéne róla írni mire kifejthetném a véleményem mindenről. :D Nem is tudom mikor volt utoljára olyan játék ami ennyire beszippantott volna. Ezek után az a baj, hogy a SS3-nak esélye se lesz megugrani ezt a szintet. Egyszerűen kizártnak tartom. Azt hiszem ezután jöhet majd legalább egy új végigjátszás. \o/
Detto, még a végére se értem. Horizon után idén ez a második nagy meglepetés számomra. 13 órát öltem bele már most. Ez egy single játéknál elég jó szám szerintem.
13 óra, Night plíz. 22 óránál lett vége nálam. :D
Nem tudom eldönteni, hogy sírjak, vagy nevessek.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Azért mondom, hogy még a végére sem értem... Annyi minden tenni való van és MÁR MOST 13 órát öltem bele. Így jó? :D
U.i.: Meg volt az első desktopra crashem :(
Lords of the fallen
ma kezdtem csak. Jó nehéz így elsőre. Jó szar a menü (hogy hogy kell potit inn, pláne hogy kell szintet lépni, az nekem csak a googleről derült ki...). Hangulatos a grafika, a zene, egyelőre jól fest a történet. Meglátjuk milyen lesz később.
esetleg nem árt utánanézni a shield bashnek sem, úgy emlékszem az sem volt egyértelmű :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
rwurl=http://i.imgur.com/go8UGOy.jpg
Napestig nem kell de azért némi részletet megoszthatnál, hogy mitől is GOTY? Komolyan kérdem.
Eddig néztem pár reviewt és a videók alapján (is) meglehetősen középszerűnek jön át az egész. És a vélemények is eddig ezt támasztják alá. Ezért érdekelne, hogy mik azok a ficsörök vagy dolgok, amik nem voltak láthatóak a videókban esetleg, amitől mégis teljesen más a kép?
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Middle-earth: Shadow of Mordor
Elég jó kis sandbox orc szeletelős játék eddig. Nem sok órát toltam még bele és némileg tartok tőle, hogy a harcrendszer hamar ki fog fulladni de egyelőre még élvezetes a dolog pláne az execution kill-ek kellően szaftosak.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Igen, mert a Dishonored 2-ről is pont pár nappal ezelőtt makulátlan véleményem volt. :D Nade mind1, már megszoktam.
Miértek:
Az állomás felépítése kezdésképpen kurva jó. Egyszerűen élvezet kívül és belül is körbejárni. Nincs egy olyan "pálya" amire a lapos vagy unalmas jelzőt lehetne aggatni. Mindenhol rengeteg bejárható út van a fő csapáson kívül. Kis rejtett sarkok, szobák, alagutak stb... Pár persze úgy van megoldva, hogy csak megfelelő képességgel tudsz arra menni (emelés vagy morph pl), de nekem az is meglepő volt mennyire figyeltek arra, hogy tényleg mindennek kihatása legyen mindenre. Idejét nem tudom mikor volt ilyen komplex és jól felépített pályadesign egy ilyen típusú játékban. Rég. Nagyon rég.
A mellékküldetéseknek van értelme és a sztorijuk is nagyon jó. Kiegészítik a fő képet és szintén mindenre kihatással vannak. Igaz ezek miatt tényleg össze-vissza kell mászkálni az egész állomáson, de a folyamatos változás miatt ez se unalmas "már megint" hatást kelt hanem élvezettel fedezi fel az ember mi változott. Mondani se kell ezeket is rengetegféleképp meg lehet csinálni, van amit észre se vesz majd sok ember elsőre, mert rohadtul nem evidens. Ahogy némelyik megoldása is nem kevés backtrackinget igényel ráadásul nem fogja a kezed közbe a játék, nem adja a szádba a megoldást. Emiatt volt amit nem is tudtam megcsinálni, mert nem jöttem rá. Üdítő ez a mostani szájbarágós játékok világában. A fő sztoriról nem is akarok sokat írni, de nagyon eltalálták azt is szvsz. Végig tartottam tőle, hogy nagyon "shock" feeling lesz, de nem. Hála a jó égnek más irányba vitték el. Nagyon jól tették.
Az ellenfelek változatosak és rákényszerítenek a taktikázásra. Ha elbaszod csomó minden 1 shotol. Nyilván a végén ha fel van tápolva a karakter akkor már kicsit könnyebb, de ott is akkor legyen 2-3 shot. Emiatt rá vagy kényszerítve, hogy úgy adagold az alapanyagokat ahogy épp kell, mert feltétlen nem vagy velük elárasztva. Emiatt ahogy a trailer is mondta: recycle everything! :D Baromi fun mechanika szvsz. A környezetet is fel tudod használni elég sokfajta módon, hogy finoman fogalmazzak. Mindezt úgy, hogy én személy szerint nagyon bele se kostoltam a "varázsolós" részébe a dolgoknak. Viszont ha valaki így tesz akkor az is hoz magával egy érdekes mechanikát... :)
Hack: irritáló. Viszont ezerszer jobb mint a bioshockos vezetékszerelés.
Szóval így az egész egyszerűen piszok pozitív szájízt hagyott bennem és alig várom, hogy újra nekikezdjek kicsit más megoldásokkal, mindent felkutatva végigjátszani. Az audio logok és emailek is sokat tesznek hozzá az egészhez, de ez evidens. Jót mosolyogtam, hogy ezeket olvasva van egy kvázi mellékküldetés ami nem az, de... Szóval van értelme azokat is bújni.
Persze minderre lehet azt mondani, hogy yawn minden volt már, láttuk már, játszál valami jobb rpgvel, igen. Viszont ebben a stílusban ilyen kivételes játék a Bioshock óta nem volt példa. Egyértelműen látszik, hogy irgalmatlan sokat merített a shock játékokból meg még innen-onnan, de olyan jó a végeredmény, hogy ez egyáltalán nem baj. Aztán most lehet mondani, hogy mindentől elájulok ami új meg shiny, de egyrészt ez már rég nem igaz, másrészt meg FU. :D Kivételes játék, maximálisan megéri az árát ha az ember szereti a stílust és pont.
Úgy döntöttem, hogy a Witcher 3 előtt végignyomom az első 2-t hogy mégis tisztába legyek a háttérrel, akkor még nem mekkora fába vágom a fejszémet:)
Witcher 1 enhaced edition:
Először is a grafikai update elképesztő, ahhoz képest mikor játék baromi jó néz ki, a fények, vízeffekt főleg meglepőek voltak. Az animációk már nem annyira és harcrendszer elsőre rettenetes volt (már az hogy 5 sec kell mire előveszi a kardot elég idegtépő volt, főleg ha véletlenül a másikat vetted elő:D), leginkább úgy lehetne leírni, hogy egyszerre volt buta és frusztráló, az alchemy meg jó lett volna ha egy tutoriallal kezd, mert már a játék vége felé sikerült találnom egy videót amiben elmondták, hogy kellett volna különféle effecteket célirányosan hozzáadnom a potikhoz...
A másik ami leginkább idegesítő volt, az a rengeteg futkosás, azért mert egy kertíés az útban volt és mire megkerültem lement a nap, de a legjobb, ha van egy 20 centi magas stég, arról nem lehet leugrani, vissza kell menni oda ahol felmentem rá.
Viszont most a pozitívum
A story, a karakterek, a dialógusok, questek, egyszerűen kibaszott jók voltak. 59 órát toltam bele pedig a végén már kihagytam 1-2 hosszúnak ígérkező sidequestet. van egy kiabszott hosszú main storyba ágyazott de szerteágazó quest "Vizima investigation" na itt tanultam meg igazán, hogy nem mondhatok akármit az npc-knek és nem vádolhatok meg mindenkit vakon. ugyanis eljutottam egy olan pontra, hogy már senki nem akart segíteni és jól el is akadtam, újra kellett kezdenem attól a ponttól ahogy megérkeztem Vizimába és újra felépíteni a most már normális kapcsolatrendszert az npc-kkel, itt asszem 15 óra gameplay ment a levesbe:) pedig már a torony kinyitásához 1 darab item hiányzott már (állítólag egy bug is lehetett) és milyen jól tettem, mert bőven volt olyan aki később nagyon is meghálálta a segítséget és könnyebbé tett egyes questeket. Külön kiemelném, hogy a mocsár az egyik legjobb ingame mocsár map volt amit láttam, viszont a játék végén lévő mocsári temető a legótvarabb map volt amit valaha láttam bármiben...
Az viszont tény, hogy a játékidő nagy részét a vizima-mocsár-vizima útvonal ette meg, de így sem bántam meg, az egyik legjobb játékélmény volt, minden hibája ellenére, nincs egyértelműen jó/rossz döntés, akármit döntesz valaki úgyis mindig megszívja, szóval elég realisztikus volt.
A legvégén viszont volt pár dolog ami érdekelt volna, de nem derült rá fény még a második részben sem
pl
A 2ik részben sikerült kb mindent továbbfejleszteni (OMG a combat system!!!) de majd később leírom:)
Én annó megvettem steamen olcsón az első kettő részt a hármas meg megvan PS4-en. Amikor megjelent próbáltam vele játszani de nagyon nem fogott meg. Aztán mikor megvettem olcsón steamen gondoltam na majd most de kb ugyanaddig jutottam ( mondjuk első fél óra) és megint nem tudtam túllendülni leginkább azon amit te is írtál. Mivel rögtön akcióval indul az első rész engem a harcrendszer olyan szinten kizökkentett, hogy nem tudtam magamat ezen túltenni és a mai napig nem sikerült.
Gondolom azért ezen csak csiszoltak úgyhogy én lehet kihagyom az első kettő részt és egyből a harmadiknak ugrok neki hátha az jobban megfog mert hát dicsérni mindig dicsérik ezeket és szeretnék eljutni már addig, hogy látom miért is :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
En kb. 10 ora utan untam bele :/ De ebbol 3-4 melo utani, "na jooooooo, elinditom" volt.
Valami nagyon hianyzik nekem ebbol a jatekbol, de annyira erdektelen, repetitiv, lelektelen az egesz, hogy nincs kedvem meg ahhoz sem, hogy vegig gondoljam, megis mi :D Hoppe, lehet megis sikerult leirni egy kicsit
Nna, prey nekem is
9 órát toltam bele eddig, megérte. Folyt köv.
És ez most az első vagy a harmadik vagy mindegyik részre vonatkozik? :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Shadof of Mordor-nak meg nem jott ki a folyatasa :)
Ja benéztem. Azt hittem, hogy a Witcher témára reagáltál :) Hát ja amúgy eléggé repetitívnek ígérkezik a játék de most még jó így néha-néha egy-két órára.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Én azt mondom a második szintén enhanced edition résznek érdemes nekiugrani, mert ha jól tudom eredetileg annak is olyan retek szar volt a harcrendszere mint az elsőnek, de olyat faragtak belőle az update-el, hogy el se hittem. Ég és föld.
A harcrendszere az első résznek elsősorban szokatlan (videók alapján rettegtem tőle), de ha belejön az ember, egyáltalán nem rossz. Mármint lehet utálni, nyilván ízlés dolga, ha valami ennyire kilóg a sorból, de egész jól tud működik. Na jó, 2017-re már nyilván még inkább megöregedett, de amilyen a harc sok RPG-szerűségben (klasszikusokban is), nekem a Witcherét nehezemre esik bántani.
Egyébiránt messze az eleje a leggyengébb része, legalább a prológuson annak idején is érdemes keresztülvergődni, hogy szintet lépjen a játék, de inkább Vizimába kellett ehhez - vagy ha úgy tetszik, a következő szintlépéshez - bejutni. Persze te már jó eséllyel jobban járhatsz a harmadik résszel, de ezt én nem tudhatom, mert azt én sem ismerem :)
A felmerült alkímia pedig nekem tetszett benne, és világos volt minden, én nem bánom, ha nem fogják a kezem (mondjuk itt elengedve sem éreztem), de sajnos a modern játékok engem is elszoktattak tőle.
Sors bona, nihil aliud.
Amúgy mind a hármat játszva (W3-at csak félig) azt kell mondanom hogy az 1es a legjobb, az idegesítően sok mászkálás ellenére is. Ráadásul úgy hogy még nosztalgiás máz sincs rajtam, tavaly kezdtem el az összeset, a W1ben van valami melankolikus extra amit a többiben nem leltem föl (kb. mint a Morrowind után egyik TES játékban sem) - a harcrendszerét meg egyenesen imádtam.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
A Witcher 1 harcrendszere hard fokozaton élvezetes igazán. Azt az említett grafika update-et majd megnézem, mert amikor utoljára játszottam vele, már igencsak öregecske volt látványilag.
KMZ: A melankólikus extra megvan a 3-ban is, ha játszottál az előző kettővel, csak nem olyan tömény kiadásban. De ahogy halad az ember a vége felé, annál inkább feltekerik a fűtést. A legvégén már az ember szíve megszakad, ahogy érzi, hogy hamarosan vége Geralt kalandjainak. :/
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
A Witcher 3 minden idők legesleg RPGje nekem egyelőre. A történet, a hangulat, a karakterek, de még a rendszere is gyönyörű. És minden idők top open world játéka is, mert egyedül itt láttam megoldva, hogy a legtöbb dolog, amit csinálok, kihasson a világra is.
Amióta olvasom a könyveket, még jobban értékelem. Csodálatosak, és a játékok nagyszerűen idomulnak a történetükhöz (ami nem kis szó mert nem egy egyszereplős faék egyszerű sztoriról van szó, hanem egy kidolgozott, élő, lélegző, varázslatos, ugyanakkor sár-és verejtékszagú világról). (Mondjuk a játékok után ez pesze nem meglepetés de tényleg nagyok a könyvek és nagy szó hogy ilyen gyönyörűen illeszkednek hozzájuk :-) ).
Mint nagy "immersive sim" imádó, jó olvasni ezeket a kritikákat és úgy összességében a pozitív visszhangot. Sajnos a mai napig elmaradásban vagyok a Dishonored 2-vel és a Deus Ex: MD-el, valamint a Prey-el is kicsit az leszek, de abszolút prioritás ezek pótlása amint lesz rá lehetőségem.
Amúgy jelenleg szerintem az Arkane Studios az egyik legjobb fejlesztőgárda akik kellően modernizálva (a klasszikusokat idéző szellemet és mechanikákat megtartva), remek érzékkel viszik tovább a Looking Glass által megteremtett (Ion Storm, Irrational által továbbvitt) stílust. Tavaly pont újrajátszottam a Dark Messiah-t, és szinte kisebb meglepetésként ért hogy mennyi mindent hagytam ki belőle kb. 10 évvel ezelőtti első végigjátszás során. Még ha csiszolatlan gyémánt is volt, erősen érezni lehetett az inspirációkat, valamint a korai Dishonored útirányt. A Deus Ex designer, Harvey Smith csatlakozása és a Dishonored pedig a legjobb ami az Arkane-el, valamint a modern "immersive sim" stílussal történhetett szvsz.
Bár a Bethesda-nak mint kiadónak voltak/vannak ballépései, annak viszont rettenetesen örülök, hogy teret és forrást adnak ennek a rétegjátéknak számító stílusnak mindenféle destruktívabb belekontárkodás nélkül (tökéletes ellenpélda ugye a Square Enix és a Deus Ex esete).
Egyre több az ilyen stúdió, a játékaik meg általában jól is fogynak, szóval én egyre inkább úgy látom, hogy nemcsak zsenialitás meg elhatározás kérdése volt ez az alapokhoz való visszatérés, hanem technológiai vívmány is. Manapság ahogy a filmekben, úgy a videojátékok terén is egyre kisebb szerepe van a látványnak, szóval kell a mélyebb játékmenet, a konzolos technológia meg a game design meg fejlődött annyit az utóbbi x évben, hogy a régi, komplexebb cuccok is megoldhatóvá váltak modern kiszerelésben. Jobb a hardver, jobb a kontroller és annak a kihasználása (ezen a téren a nyugat nem keveset nyúlt a japánoktól egyébként, hála az égnek), szabadabb és átgondoltabb, áramvonalasabb a UI design, már csak egy jó fejlesztő kell a Doom 4-hez vagy a Prey-hez hasonló eredményhez.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Fentebb az Enhanced Editionről volt szó, az azért elég régi (2008-as) grafikai update. Nekem nem rémlik, hogy azóta sokat csiszolták volna.
Ami a harcrendszert és szokatlanságát illeti, szerintem van egy meghatározóan fontos szempont, amiről még nem esett szó. A játék alapvetően nem modern kaszabolós akció-RPG-nek készült, afféle RPG-sített, konzolokat is figyelembe vevő God of Warként, Soulsként, Batman Arkham-akármiként. Nem véletlenül a BioWare NWN-hez használt Aurora engine-jét használja, és nem véletlenül játszható izometrikus nézetben. Amikor 2007 előtt 4 évvel elkezdték fejleszteni, amikor az NWN kiegészítői (nincs ezekben igazi party, bár az alapjátékhoz képest fejlődik ezen a téren) vagy a már az Aurora utódját használó KotOR (itt is vannak party nélküli párbajok) még frissek voltak. Az NWN2 meg csak a The Witcher előtt jelent meg kevesebb mint egy évvel.
Szóval ha a Baldur's Gate-et, a KotOR-t, a WoW-ot vagy éppen igazi körökre osztott RPG-ket nem vesszük elő hasonló vonatottságok miatt, akkor itt is érdemes figyelembe venni, hogy nem az akciós akolról van szó, hanem egy más, köztesebb, időzítésekkel megspékelt formuláról.
A valós idejűbben akciós RPG-k meg akkor kb. ott tartottak, mint a Gothic 3 vagy az Oblivion.
Sors bona, nihil aliud.