Jelenlegi hely

Elmélkedjünk játékokról!

Utolsó bejegyzés


Youtube a barátod:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=fKDayRrQ0Gs
A Midway egyik utolsó szuperprodukciója (értsd: bukása :D) volt, és alapvetően egy nagyon fun játék. Mellesleg a John Woo féle Hard Boiled folytatása.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Lehet, hogy feltelepítem a Crysist megnézem mi a helyzet így 2017-ben

Én tavaly ezt megtettem, azóta is rémálmaim vannak. Persze még most is vannak pillanatai azért, de régen ugye a Crysis volt a 30 fps-es motion blurbe áztatott istenkirályság grafikailag. Ma már nem szeretjük annyira a motion blurt (főleg nem azt a kezdetleges megvalósítást, ami a Crysisben van), meg a 30 fps-t sem. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Már töltöm is Steamen. Én annó ATI 2900-el vágtam neki, 60 FPS 1680x1050-be ritkán volt, de azért voltak epic pillanatai a Crysisnak vitathatatlanul. Részemről minden idők 10 legjobb FPS-ében biztosan benne van. A Második rész sajna elment konzol first irányba így olyan is lett. A harmadik részt már nem is próbáltam.

30 FPS A Force Unleashedet telepítettem fel legutóbb, de akkora borzalom 30 FPS-el, hogy hihetetlen. Van hozzá 60 FPS mod, csak akkor bugos lesz a fizika, és real jedinek kell lenni, hogy oda dobja a player a tárgyakat ahová akarja, mert amint megragadja, az elindul felfelé.. :D

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



A harmadikat én sem, de nekem a második valamiért jobban bejött, mint az első. Tetszett a városi helyszín, szépen sztrímlájnolták a játékmenetet, így alapvetően több lehetőséged volt, csak a Predator-hangulatot hiányoltam az első részből.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A második már csak ok. volt szerintem. Nem voltak benne olyan epic pillanatok, mint pl. mikor a hegy alól előtűnt az idegen űrhajó, vagy mikor fagyott hajót találnak a szigeten stb. Kétségtelenül jó lett volna egy Predator mod a játékhoz, készült is egy, de csak egy pálya.

The heat of the Jungle mod

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=cvdM7V05c78

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Voltak olyan helyzetek, amikor nem választhattam a kézenfekvő megoldást mechanika miatt. Most hadd ne játsszam újra azért, hogy jelentről jelentre levezessem, hol ;)

Az UC-ben szerintem is túl jó volt a blindshot, bár az én repertoáromnak alig volt része, és annyira nem volt hatékony szerintem, mint véled. A Spec Ops rémlik arany középútként. Az MP3-ban ellenben csuklólövéssel még gyorsan le is mészároltak, ha próbálkoztál vele, és még közelről találatnál is alig sebzett. Szóval direkt büntetés gyanánt volt benne :) De inkább ez, mint a fedezéklövöldébe való átmenet, ha választani kell, ez nem kérdés.

Nincs, de egyébként csak azért nincs, mert öreg szar az engine, és megfogja a teljesítményt a proci. Maga a videokártya vinné.

Nyilván az engine tehet róla, de nincs 2007-es játék, mely így néz ki, és viszi is jól valami. Szóval jogos mutogatni a Crysist, de aki játszott is vele, az tudja, hogy annak idején sem volt minden jobb. Más meg sme közelítette ezt a szintet. A konzolos, nagyon szép, de azért más kategória, ráadásul cső Uncharted se tartotta még a 30 fps-t sem akkortájt. (A jóval szebb folytatás már igen.)

@Tompi

Akkor az árdifi módosul 100k vs 150k kb. (A GTX 1070 nem nagyon volt olcsóbb 150knál nyitóáron, sőt.., a GTX8800 meg régen volt.)

De így meg ugye azt állítod, hogy már 320 MB RAM is elég volt neki a videokártyán. Mediumban 1280x1024-hez és többnyire 30 fps-hez talán. Az inflációval pedig nem is foglalkoztunk.

Basszus, volt idő, amikor a havi átlagbér duplájánál többért hozták haza Ausztriából az "olcsó" C64-eket! Nem feltétlen a VGA-kat érzem a leginkább túlárazottnak vagy helyben topogónak manapság, ha már a PC-komponenseket nézzük. (Jó, a Ryzen ha most nem is megváltás játékra, legalább normálisabban hozza el a sok magot, és az AMD-t vissza versenybe.)

Tehát én ezt a "bezzeg a Crysis!" témát nem kimondottan az anyagi oldala felől fognám meg.

Sors bona, nihil aliud.



Viszont lehetett tetőkre mászni és valahogy nekem a képességek is jobban ütöttek a városban (pl. az őserdőben annyira azért nem volt látványos a sprintelés meg az "erőugrás", épületek között cikázni meg földszintes épületek tetejére felhuppanni nagyobb poén volt. A pályatervezés is kellemesebb volt nekem, mert oké, hogy zártabb megoldás még az első rész tág csöveinél is, de legalább voltak alternatív útvonalak (pl. az utcán mész-e vagy a csatornában, melyik irányból veszed be a military checkpointot stb.), amitől egy kicsit magától értetődőbb volt a taktikázás.

Ha össze kéne hasonlítanom a két játékot, akkor azt mondanám, hogy az első is nagyon jó volt meg viszonylag sok szabadságot adott, viszont ott én még éreztem a tech demó szagot, a második részben viszont már egyáltalán nem. Azt is nagyon szerettem benne, hogy lehetett taktikusan előrehaladni-settenkedni benne, viszont sokkal jobban lehetett kezelni klasszikus FPS-ként is a képességek megfelelő használatával, míg az elsőben általában leszedtek, ha rambózni próbáltam a legnehezebb fokozaton.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Az első részben ott volt, hogy megostromolhattad a bázisokat, támadhattál bármilyen irányból (járművekkel akár), tiéd volt a játszótér. Emellett volt tankcsata és repülőgépes pálya. A folytatás ehhez képest egy cső lett, ahol a legtöbb esetben ha be is ülhettél egy járműbe, akkor vagy a sztoriban kellett railshooterkedned vele, vagy néhány méter után zsákutcába jutottál. Ha ennek az ellenkezőjét élvezted az elődben, akkor ez fájdalmas volt.

A sztori mindkettőben szar volt, a második részé akár még jobbnak is tűnne, de tényleg arról szólt minden második mondat, hogy a SUIT feltalálja újra a kereket, és a SUIT megmenti a világot, mert a SUIT a kulcs. Mármint a SUIT. Tudom én, hogy Richard Morgan írta, de elég baj ez neki.

A mechanika amúgy jóval csiszoltabb lett, és a betonba oltott dzsungel sem volt rossz. Az előkapott új idegentípusok viszont sajnos unalmasak voltak. Jó FPS volt mindkettő.

A harmadik részt meg az első pályán hagytam abba, mert a múltkori egyhetes Origin-próba alatt több motivációt nem tudtam meríteni hozzá. (Ettől még lehet akár a legjobb rész is, éppen ez az, hogy nem tudom.)

Sors bona, nihil aliud.



Az első részben ott volt, hogy megostromolhattad a bázisokat, támadhattál bármilyen irányból (járművekkel akár), tiéd volt a játszótér. Emellett volt tankcsata és repülőgépes pálya. A folytatás ehhez képest egy cső lett, ahol a legtöbb esetben ha be is ülhettél egy járműbe, akkor vagy a sztoriban kellett railshooterkedned vele, vagy néhány méter után zsákutcába jutottál. Ha ennek az ellenkezőjét élvezted az elődben, akkor ez fájdalmas volt.

Igen, az első rész sok szempontból változatosabb volt, de nekem a pacing annyira nem feküdt, mint a másodikban. A C2 erősebb linearitása miatt nem volt annyira hangsúlyos az, hogy felderítgess-megmászdadzsungelt, hanem szépen sorban kaptad a feladatokat, és nem igazán volt közöttük "menj A-ból B-be, közben lesz néhány tucat katona, whatever, fight" típusú átvezető részek, hanem csak a feszes akció.

Én a nyíltsággal sokszor vagyok úgy, hogy unalmasnak találom, ha nincs teletömve a világ érdekes dolgokkal. Lehet, hogy ezért van az, hogy pl. a Max Payne 3-ban sem zavart a csövesség, meg hogy máig nagyon szívesen ülök le bármelyik Half-Life epizód elé. Szvsz a linearitás kifejezetten előny lehet, ha kidolgozottsággal párosul.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A lerombolt város rohadt jól meg volt csinálva az idegenek is jók voltak, a harcok sem voltak rosszak, lehetett taktikázni, sőt még a grafika is fejlődött, és optimalizáltabb is lett valamelyest az első részhez képest, de hiányoznak belőle azok az epic pillanatok amik nekem az első részt a második elé helyezik..

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Amikor leültem az első Crysis elé, akkor ez elég nagy megváltás volt a csövesség közben. És ugye számos akciójátékban jól működött a köztes út. Akár a messze nem nyílt világú Doom 1-2 vagy Build engine-es klasszikusok szövevényesebb pályáit nézzük, akár a NOLF-ot, Deus Exet, Thiefet. Mondom kilógva a kategóriából. Persze működik a cső, és a napjaink erőltetett tartalmatlan homokozója mellett gyakran jobban is esik (Mirror's Edge: Catalyst, helló!).

Szóval a C1 a teljes csövesség antitézise volt, nem túlságosan kidolgozott pályákkal, de FPS-hez mérten érdekes lehetőségekkel. A C2 ebből túl sokat vett el, lásd a járműhasználatról írtakat. Szerencsére tényleg adott mást cserébe. A Battlefield: Bad Company nyomta még hatalmas csataterekkel pályák helyett akkoriban, túl sok átgondolás abban sem volt, de a későbbi railshooterkedésnél nem működött rosszul, ha nem is csak emiatt a BC-é az egyetlen (?) jó BF-kampány.

Sors bona, nihil aliud.



Auto-reload

A Max Payne 2-re visszaugorva asszem ez az elem volt az, amit a legtöbben utáltak benne. :D Fura volt a "super bullet time" is valamennyire, szinte már egy szuperhősjátékot játszottál.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Valve 2003 (before Steam)

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=4ddJ1OKV63Q

Valve 2016 (after Steam)

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9G48GTRfgGM

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


CJ képe
CJ

Elmélkedjünk Zaxxről...
rwurl=https://imgflip.com/s/meme/Philosoraptor.jpg

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Sok a komment, pubi? :D

Én ezt a topikot jobban bírom, mint a "milyen vidyát nyomtál"-t, mert ezt nem olvassa senki sem. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A Max Payne 2-t elnézve eszembe jutott egy dolog: vajon létezik olyan "sweet spot" időben, amit elérve valamelyest konzerválódik a grafikai minőség? Egyre többször esik meg velem az, hogy ha 2002-2004 körüli játékot indítok el "mai" felbontásban, még manapság is találok olyan részeket, amik bőven kedvesek a szemnek. Pl.:
rwurl=http://i.imgur.com/eFgC7IW.jpg
Ha erre így 2017-ben ránézek, teljesen frankó textúrafelbontást látok, és ha ez illő art designnal párosul, akkor baromi szépnek tudok érezni egy régi játékot is, jelen esetben a MP2-t, de így járok a 2002-es No One Lives Foreverrel, a 2003-as Sands of Time-mal, vagy a 2004-es Half-Life 2-vel és Doom 3-mal is. A nyíltabb pályákon persze bőven érezni az eltelt időt (ez igaz a MP2-re, a HL2-re meg aztán még annál is jobban), de szép és kész. Miért van ez? Én kötődöm a korszakhoz túlzottan nosztalgikusan vagy tényleg van az a "minimumszint" évjáratban, ami már elég ahhoz, hogy még akár az igazán régi 3D grafika is kortalanul tetszetős legyen? Illetve Tompihoz visszakanyarodva: lehet, hogy egyszerűen csak az igazán látványos, ugrásszerű fejlődés maradt el félig-meddig az utóbbi másfél évtizedben (pl. tök mindegy, hogy real-time dinamikus árnyékokat nézegetsz vagy pre-baked statikus cuccot, utóbbi is nézhet ki jobban, mint az előbbi, ha van olyan jó a kompozíció)?

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Tno képe
Tno

Én a Half Life 2-nél, illetve aztán még felpatchelve azzal a résszel, ami behozta a HDR-t, szóval annál a szintén húztam meg magamban az "oké, akkor ennél jobb grafika nem is kell, lehet minden időt másba ölni" vonalat:)

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Én annak idején 1998-99 környékén, az első saját PC miatt éltem meg, hogy a kor grafikája már jó nekem. Volt is olyan ugrás, ami ezt indokolta, hiszen egy Half-Life vagy egy SiN a korábbi FPS-ekhez képest olyan emberi karaktereket produkált, hogy élőnek hatottak. Az NFS3 meg fotoreálisnak tűnt szoftveres módban is, de amikor 6-7 éve elővettem hardveresben a lényegében ugyanazt hozó NFS4-et, akkor rájöttem, hogy nagyon nem volt az. Az Outcast is odacsapott, de ma már azért mégsem nagy was ist das. Direkt 3D-s játékokat írok, mert egy Heroes of Might and Magic III cheat lenne. (Érdekes, hogy annak idején a Jagged Alliance 2 2D-s izometrikus grafikáját leszólták, mert elavult, de ma jobban néz ki, mint a kor 3D-t erőltető "csodái". Sőt, ami tényleg durva, hogy animációkban gyakran veri a maiakat is, de az ettől független.)

Szóval a 2002-2004 már jobb megközelítés szerintem is. Ennek egyszerű oka van: akkorra vált kifinomulttá a korábbi baltával faragott 3D-s grafika, bejöttek új effektek, végre voltak normális árnyékok, tükröződések stb. Azóta meg nem volt újabb paradigmaváltás. A 3D ("a másik") vagy a VR - egyelőre? - nem tört át, így maradt a régi, nagyobb felbontással, több effekttel, tyúklépésben előrehaladva a korábbi ugrásokhoz képest. Ugye a full HD a CRT-s felbontások után vagy a 4K pixeltöbbszörözés, melyet jobb esetben modderek el tudnak végezni ezeken a 3D-s játékokon a szélesvásznúsítással együtt. Nem véletlen, hogy az említett évek játékaiból indult ki a remaster hullám is. Bár más portolások is megestek (Banjo-Kazooie XBLA-re), PS3-ra így idézték meg a PS2-es klasszikusokat, ahol csak egy generációt kellett behozni. A korszakban jellemző 3D platfromerek animációs filmeket idéző látványa ehhez abszolút passzolt is.

Egyébiránt tényleg grafikai stílustól is függ, egy fotoreális játék gyorsabban fog öregedni, pláne ha sikerült is meghaladni. Ugye 2004-ben - addig a Max Payne 2 volt nálam az abszolút csúcs - jött a nagy grafikai szintlépés (HL2, Doom 3, The Chronicles Riddick: EfBB, Far Cry), ezek jellemzően PC-sek voltak (a Riddick kivételével), amikor még mertek a platformra teli gőzzel AAA játékot gyártani. A Far Cry is azért tűnhet öregesebbnek, mert a Crysis már 2007-ben bebüntette, de az éppen az egyik utolsó nagy példa a PC-s hardverek a komprosszimumok és következmények nélküli kifacsarására.

Egy Sands of Time-ra viszont abszolút igaz, hogy nem elsősorban technikailag szép, hanem elkapták a játékhoz passzoló tökéletes látványvilágot, és azt kellő aprólékossággal kidolgozták. Ez nyilván a mai napig jól néz ki, pláne nosztalgiával leöntve, ezért a Max Payne 2 még jobb példa ide, de az egyértelmű, hogy ami ma is jól néz ki, azon az (egyedi) "art" segít a legtöbbet.

A NOLF amúgy 2000-es, felteszem, te a második részre gondoltál.

Sors bona, nihil aliud.


Tno képe
Tno

Pár hónapja egy ismerősöm pont felhozta a játékok grafikájával kapcsolatos témát, akkor néztük meg a Need for Speed 4-et is, amire úgy emlékeztem, hogy annál jobb grafikát nem tudtam elképzelni annak idején:) Gecire idegesített amúgy - még annak idejébben - az erőszakos 3D-sítés, elsősorban a CRPG-k, Diablo-klónok terén, minden nap elmondtam egy miatyánkot egy, a kor színvonalán megcsinált 2D-s hasonló stílusú játékért. A 3D végül eljutott odáig, hogy most már képesek hibrid (!!!:D) technikával visszaadni valami hasonló látványt :D (Pillars of Eternity).

Az előző hozzászólásomban meg nyilvánvalóan szinten van.

Szerk.: Hm, a Dio2 2000-ben jelent meg? Mintha rémlene valami halvány aggódás és megkönnyebülés a grafikai megvalósítást illetően - bár nem emlékszem, promózták-e a zöld csontvázakat megjelenés előtt?...:D (Jójó, akkoriban egy furcsa nézéssel azért elintéztem:P)

Szerk.2: Hm, mondjuk a NWN esetében nem emlékszek akkora ellenérzésre... Lehet, inkább az RTS-ek terén zavart? Az biztos, hogy baromira zavart, amikor láthatóan azért tettek 3D-be egy játékot, hogy rondább legyen... Meg arra is emlékszem, amikor megláttam, hogy hogyan fog kinézni a War3...

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Elég ránézni a 2002-es NWN-re, tök jó, hogy be lehetett zoomolni, borzasztóan csúnya sem volt, de nehéz előrelépésnek értékelni. Vagy a Desperados 3D-s folytatásai is véleményesen néznek ki. Míg az új Shadow Tactics már nagyon is jól, és nem is limitál a "2D-s" felbontás, simább is az élmény, mint a régiekben. Szóval igen, végre sikerült beelőzni a 20 éves szintet!

Egyébként azért tud kifelé tolódni egy-egy berögzült látványéra. Például a Rome Total War annak idején büntetősen nézett ki, de a Shogun 2 óta már csak másképp nézek rá, míg a Warhammer és az utóbbi között kevésbé egyértelmű a különbség. Mondjuk ezek közül a Shogun 2 fut jól, és a Rome teljesít máig a legrosszabbul :)

Szerk.: Nekem a Diablo 2 sosem volt olyan nagy látványélmény, mint az első rész demója, amikor elsőzör megláttam, illetve meghallottam azt felerősítve a Tristram-témát mellé.

Sors bona, nihil aliud.


Tno képe
Tno

Ja igen, te is épp megemlíted az NWN-t:) Mondjuk az is azt hittem még ezred előtti...
Dio2-őt csak azért írtam, hogy az még 2D lett, az egyhez képest nyilván visszalépés, legalábbis dizájnban (bár erről mindig visszás beszélni, hiszen mégiscsak a legaddiktívabb lootolós játék, amivel valaha játszottam :D).
Rome Total War is mintha már kezdene megöregedni nekem is, de a Medieval TW esetében ugyanezt tudom mondani, csakúgy, mint az NFS4 esetében:)

Off: Nem a Rome TW2-re gondolsz, mint rosszul teljesítő? Vagy milyen szempontból?

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Amikor 750 Ti-n néztem (értsd: végigjátszottam két és háromnegyed kampányt) a Rome 1-et (1060-on még nem próbáltam, de nincsenek vérmes reményeim), akkor is 35-45 között ugrált az fps. Ha felgyorsítottam a játékot, akkor beesett egy számjegyig. A Shogun 2 eközben tartotta a 60-at. Elavult régi engine, régi játékhoz híven nem szereti a nagy felbontásokat, de legalább lehet vele emulálni a GeForce 4 MX-es élményeket

Jellemző, hogy a Warhammerben meg birodalomtérkép akad al egjobban, legalábbis nem volt még akkora seregem, hogy jobban szaggasson, bár itt sokat javított az 1060, csak értelemszerűena CPU-limiten nem segít.

Mindenesetre az újabb Total Warok nemcsak szebbek, de az animációk fejlődése miatt a harcok is valóságosabbak (oké, nem azokat kell lesni, de itt akár még érdemes is), legfeljebb a hemoglobinért kell fizetni.

Sors bona, nihil aliud.


Tno képe
Tno

Hm, valami miatt úgy emlékszem, hogy a Rome 2-őt jobban szokták szidni az optimalizálatlanság miatt. Mesélhetnél az 1060-as TW:WH élményeidről, én is ilyesmibe tervezek beruházni :D 3/6Gb, milyen felbontás, cpu?
Teljesen off lesz már, de anno ledöbbentem, hogy játszható tempóban vitte a GTA3-at/Vice City-t az MX400 :P

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Majd a topikjában este - rossz esetben holnap - írok a performance-ról, SSD vs HDD-ről. Főleg, ha lesz is időm belenézni aktuális patchek mellett.

Sors bona, nihil aliud.



Én annak idején 1998-99 környékén, az első saját PC miatt éltem meg, hogy a kor grafikája már jó nekem. Volt is olyan ugrás, ami ezt indokolta, hiszen egy Half-Life vagy egy SiN a korábbi FPS-ekhez képest olyan emberi karaktereket produkált, hogy élőnek hatottak. Az NFS3 meg fotoreálisnak tűnt szoftveres módban is, de amikor 6-7 éve elővettem hardveresben a lényegében ugyanazt hozó NFS4-et, akkor rájöttem, hogy nagyon nem volt az. Az Outcast is odacsapott, de ma már azért mégsem nagy was ist das.

Ez a 98-99 körüli éra nekem sem működik már, de még a valamivel későbbi címek sem. Nyilván van egy különbség a HL1 és a NOLF között, de nekem nem számít, a HL1 is csúnya, meg a NOLF is, pedig a NOLF asszem már 2000 (utóbbinak egyébként rohadtul szüksége lett volna arra a Night Dive-os remasterre, mert kurva sok gond van mindkét résszel mai oprendszeren). Az megint más kérdés, hogy ettől függetlenül sokkal szívesebben játszom a HL1-gyel, mint a Black Mesával, mert annyival jobb a hangulat meg a játékmenet. :D

Direkt 3D-s játékokat írok, mert egy Heroes of Might and Magic III cheat lenne.

Érdekes, hogy pont a Heroes 3-mat hozod fel, mert néhány hete dumáltam egy haverommal, akinek a Heroes 5 a híróz, és mondta, hogy ő nagyon sokszor megpróbálkozott a harmadik résszel, de egyszerűen annyira csúnya, hogy nem bírta sokáig. :D Én ezzel nem értek egyet, de tény, hogy már a korabeli sajtó is fikázta a H3 grafikáját, és 800x600-as eredeti pompája sem sikerült túl időtállóra. Szvsz azt is a "képeskönyv" art style vitte el a hátán mindig is, nem maga a grafikai minőség, mert azért bőven nem egy Age of Empires 2 vagy Red Alert 2 külcsínben, tehát voltak nála már akkoriban is sokkal szebb 2D-s játékok.

Ennek egyszerű oka van: akkorra vált kifinomulttá a korábbi baltával faragott 3D-s grafika, bejöttek új effektek, végre voltak normális árnyékok, tükröződések stb.

Igen, szerintem is így van, összességében igazából 2002-2004-től néz ki úgy a 3D-s környezet, hogy valamivel jobban "elhidd", mint korábban, és tényleg akkor kezdtek el megjelenni bizonyos effektek, amik megdobták az összminőséget. Már a Max Payne első részében is jól esett a detail textures effekt például, mert hiába látod, hogy nagyon gyenge a textúrafelbontás sok helyen, számít az a kis "hamis élesség" közel érve. A MP2 füsteffektje meg a korhoz képest olyan jó, hogy el sem hiszem, és Max árnyéka is elég meggyőzően szimulálja a mai "soft shadows" effekteket azzal, ahogyan elmossa a távolabbi részeket. A kezdetleges Havok fizika is alaposan megdobja az összhatást.

Egy Sands of Time-ra viszont abszolút igaz, hogy nem elsősorban technikailag szép, hanem elkapták a játékhoz passzoló tökéletes látványvilágot, és azt kellő aprólékossággal kidolgozták.

Igen, de pl. ott is jellemző (bár a Warrior Withinre még jobban), hogy néhol behoznak egy-két effektet, amik megdobják a képminőséget (pl. a köd vagy a kifejezetten jól megvalósított fények, itt-ott egy kis primitív motion blur), a WW meg nagyon szereti átszínezni a képet is poszt-effektekkel. A PoP-ok igazából ott veszítenek, hogy tipikus konzolportok, szóval a textúrák nagyon nem úgy néznek ki, mint egy rendes PC-s játékban, mert a PS2 volt a "referenciaverzió."

A NOLF amúgy 2000-es, felteszem, te a második részre gondoltál.

Yep, csak elírtam. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Szvsz azt is a "képeskönyv" art style vitte el a hátán mindig is, nem maga a grafikai minőség,

Pontosan ezért írtam, hogy nem érdemes felhozni abból az érából, mert ezzel az erővel a '97-es Curse of Monkey Islanddel is lehetne. Ezeknél a játékoknál amúgy is a felbontás a rákfene, de akár Desperadosnál is, és ha 1024x768 is, az is kevés ma már, nemcsak a 800x600 vagy 640x480. Ettől függetlenül ezek látványa eléggé örök tud lenni, ha a kiindulópontod (felbontásemelés) megvalósul. (Ahol meg újrafestés nélkül fel tudod csavarni a felbontást, és mütyürré sem válik a játék, ott meg 2D-s engine-ről nem is beszélhetünk.)

A HoMM V mondjuk érdekes, hiszen nem csúnya, de gyakran mechanikailag zavaró a 3D-s grafika, és igazán sosem rajongtam a látványáért. A monumentális 3D-s town screenek sem hozzák a korábbiakat. Egy új játékosnek lehet etlaon az V látványa, nekem viszont vannak fenntartásaim. A játékot persze hibái ellenére isnagyon szeretem.

Mellesleg a III is túlzsúfolt tud lenni az I és II után, ha a térképre magára gondolok, először kellett egyet nyelni a sok vizuális információ befogadásához.

Sors bona, nihil aliud.


Tno képe
Tno

Lábjegyzetként még ideírom, hogy eszembe jutott, hogy a Rome 2-t a botrányosan rosszabb charge-fizika miatt szokták szidni (amellett, h a gazdaságot is elbaszták benne) :D (én nemtom, én maradtam az 1-nél :D) Plusz hogy a Dungeon Keeper 2-t bizony azért nem is játszottam végig (végig? belenéztem pár pályába, vagy skirmish-be), mert fájt a szívem a grafika miatt. (Még amikor 32-ről 96 MB-ra bővítettem, akkor is elég nehezen váltottam át a magasabb felbontásra, aztán végül tán megszoktam :D)
Szerk.: Á, már megint hazudok, kurvára nem tetszettek a szalamandrák a démonporontyok helyett húzás pl., meg annyira beleestem egyszerűen az első részbe, hogy nem tudtam megemészteni az egyéb játékmenetbeli változásokat sem, bár Horny megjelenése titokban tetszett...

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



A HoMM V mondjuk érdekes, hiszen nem csúnya, de gyakran mechanikailag zavaró a 3D-s grafika, és igazán sosem rajongtam a látványáért

Mechanikailag nem értem, mi lehet zavaró a 3D-ben? Az első patch óta van rögzített HOMM-nézet, amelyben, ha valami véletlen belelógna a képbe, az átlátszóvá válik, a városképernyő látványos, de ott sem kell a 3D, csak parasztvakítás - az építkezéseket úgyis a felhasználói felületből kell csinálni, vagy legalábbis, úgy van értelme - a csatáknál meg csak akkor forgatod a kamerát, ha akarod, szóval wat.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling


Tno képe
Tno

(Ahol meg újrafestés nélkül fel tudod csavarni a felbontást, és mütyürré sem válik a játék, ott meg 2D-s engine-ről nem is beszélhetünk.)

psi múltkor amúgy határozottan állította, hogy valami virtuális gép le tudja kezelni a helyzetet.

Más.: Néha eszembe jut a Nocturne, hogy mennyire rá voltak izgulva a népek (meg én is, emlékszem hogy ámuldoztam a szoftver-renderelt 2-3 FPS-sel száguldozó demón :D (és szerintem ahhoz is 640*480 alá kellett menni:P)), aztán úgy elfelejtette mindenki, hogy sok-sok éve nem láttam megemlítve sehol. Valakinek vannak vele tapasztalatai? (és esetleg a Blair Witch-es játékokkal?... akkoriban nem volt gépem, komoly listákat állítottam össze játszani való játékokból, ilyenek voltak a Blair Witch játékok is, de aztán nem került rájuk sor.)

Szerk.: Lol, hogy ezeket így egybevettem:

"Nocturne engine
Previously named "Demon engine", it's the rendering engine used in Nocturne and the Blair Witch video game series."

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Csak, hogy mutassam.
Világtérkép: rwurl=http://i.imgur.com/IMo3GBZ.jpg
Világtérkép HC (kb. két térkép van az egész játékban, ahol egy tereptárgy "belelóg" a kamerába, de akkor is látszanak a körvonalaid, gombnyomásra meg kivilágosodik minden interaktív elem): rwurl=http://i.imgur.com/0Bw1qz9.jpg
Építkezés: rwurl=http://i.imgur.com/9BIz4gS.jpg
Csata: rwurl=http://i.imgur.com/hddWFpq.jpg

Itt hol merülnek fel mechanikai gondok?

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!