"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Amá' meg van mindendlcvel. Azzal is a a baj, mint ezzel a d.d.d-el, alig van ember a szerókon, a népek inkább a fisi-fosi Battlefield 3-4Néggy!!! és társaival játszanak, az ilyen menő játékok helyett :(
Legalább a M&B Warband szerókon akad nép, és hála a modolásoknak, egész király ostrom pályák vannak (falat le lehet katapultozni, léghajókkal csapatni stb.)
Zoo írta: Gyakorlatilag idén csak ímmel-ámmal játszottam eddig bármit is. Kínomban már kerestem valami régi kedvenc, egyszerű irányítású körökre osztott stratégiát, hogy majd Steam Controllerrel kipróbálom kényelmes helyzetből, mert a sok ülőmunka már... sok.
Végül a Heroes of Might and Magic: A Strategic Questre, azaz első részre esett a választás, 5 órán át képtelen voltam kilépni belőle, pedig annyira brutálisan fapados, mint amennyire volt már a folytatás megjelenése óta. De elvarázsol még mindig. Mondjuk továbbra is csak a farm (knight) és a mountain (warlock) frakció jön be, a másik két klasszikus vár fura módon a lesajnált negyedik részig soha nem vonzott, de hőseik a bónuszaik miatt jöhetnek (a sorceress ugye hajózásban über mozgékony, a barbár pedig szárazföldön a keményebb terepeken).
Nem mondom, lenne kedvem a Valkyria Chronicleshöz és az XCOM 2-höz is, de azok túl újak az imázsomhoz képest. És még nyomokban is használnák a hardvert. Hm, talán váltani kéne még visszább, a King's Bountyra.
Szerintem a Heroes 1 nem annyira fapados azért. Az irányítása még mindig klappol, csak fícsörökben nagyon szegényes.
Mellesleg készülget egy Heroes 2 remake a harmadik rész alá, valamikor most fog majd kijönni belőle az új 0.8-as béta verzió: https://www.facebook.com/thesuccessionwarsmod/
A bétában már benne lesz a Heroes 1 teljes kampánya és az összes pályája is, a HoMM3 HD modot meg alapból támogatni fogja, egyébként meg alaposan kibővítik a játékot a H3 mintájára. Ugyanannyi lényed lesz, mint a H3-ban, ápgrédelheted is majd őket, az RPG rendszer fícsöreit pedig úgy bővítik ki, hogy a második és a harmadik rész érdekes mixe legyen, de mégis a H2 szellemiségét kövesse a harmadik részé helyett. Nagyon jó projectnek tűnik, az új lények meg az új frakciók így fognak festeni:
rwurl=http://i.imgur.com/kq36yJ1.png
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Össze, de a compatibility résznél írja az oldal, hogy valamit módosítani kell a beállításokon: https://sites.google.com/site/heroes3hd/
Asszem, hogy manapság azt az ERA nevű izét érdemes feltenni: benne van a WoG is, és elvileg reverse engineerelt, pofozott engine dohog alatta.
Közben végigértem az Armageddon's Blade főkampányán, a csodás 8 pályás eposzi kalandon... az Armageddon's Blade-en. :D A végét egy kicsit mintha elmérték volna az NWC-nél: a főgonosz hős, Xeron nyílt terepen vár rád, a visszavonulást akadályozó artifactot viszont nem kapod meg, így vert helyzetben fogja magát és visszavonul a démoni fővárosba. Az utolsó town eléréséhez egy border guardot kell leverni, így magában a városban ez fogadja az embert végső ütközetként:
rwurl=http://i.imgur.com/q57WWMZ.jpg
Nem is tudom, ki fogja nyerni ezt a csatát. :DD
Cserébe viszont "manticore" lettem :D
rwurl=http://i.imgur.com/F1j0B3O.jpg
Mellesleg sosem értettem, hogy mi alapján szüli a Heroes 3 ezeket a pontszámokat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem a Heroes 1 nem annyira fapados azért. Az irányítása még mindig klappol, csak fícsörökben nagyon szegényes.
Nem tudom, hogy te mire gondoltál fapadosság alatt, de én erre :)
Persze a 3-hoz képest a 2 is fapados a wait hiányával. A balance meg mindben érdekes, amikor a heti sárkánypopuláció más vár egész heti lénytermését megzabálja, vagy ott a főördögök gyengesége is az arkangyolokhoz képest.
Ez a dzsinnes frakció pedig érdekesnek tűnik, bár az maga is egy randomfüggő lény. Bezzeg a szellemeket nem merik berakni egy várba sem :)
A balance meg mindben érdekes, amikor a heti sárkánypopuláció más vár egész heti lénytermését megzabálja, vagy ott a főördögök gyengesége is az arkangyolokhoz képest.
Azért összességében a H3 egész jól el van találva balanszban szerintem, persze azt egy percig sem merném állítani, hogy tökéletes.
A dungeon pl. iszonyú drága, szóval teljesen érthető, hogy erősek a fekete sárkányok... a hátrány inkább az, hogy a többi lény viszonylag béna tud lenni, szóval egy kisebb pályán, ahol mondjuk nincs annyi nyersanyag és időd sincs kiépíteni az army-t, az esetek többségében simán be lehet darálni őket, nagyobb, nyersanyagban gazdagabb pályákon működnek csak jól. Igazán OP fajból talán kettő van a játékban: a conflux meg a nekró, de kisebb pályán a nekró sem tud annyira kibontakozni, a sárkányuk meg kifejezetten rossz.
Csak az infernóra merném azt is kijelenteni, hogy borzalmas. Az még elmenne, hogy a főördög szar (az már annyira nem, hogy még drága is :D), de igazából egy valamire való egységet alig találsz a várukban:
- az imp semmire sem jó
- az egyetlen ranged unituk olyan lassú, hogy mire sorra kerülne, meg is hal, a továbbfejlesztett verzió területi támadása meg sebzi a saját egységeket is, szóval egyszerűen nem érdemes továbbfejleszteni
- a horned demon nem tudom, minek van
- a pit lord erős, de olyan speciális képessége van (a halott saját egységet feltámasztja démonként), amit csak akkor tudsz használni, ha már eleve vesztésre állsz :D
A háromfejű kutyájuk remek, és az efreet sultan is hasznos, de ő is csak a játék elején.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A cerberus/efreet/devil azért elég gyors és keményen odacsapós kombó. (Valójában egyébként is szeretem az ördögöket felkapni a "no enemy retaliation" és a sebességük miatt, de ettől még fizikailag fájóan gyengék.) A (horned) demon meg nem lenne rossz, ha lenne valami spéci képessége vagy gyors lenne, de így olyan semmilyen. Viszont a pit lordokkal akár brutális démonseregeket is lehet gyártani, például tudatosan leöletett impekből. Persze ez sehol nincs ahhoz, ha nekiindulsz a nekrókkal Thanttal (az animate deaddel kezdő, és arra bónuszt kapó vámpírhős) és Drakula-regimentjével.
A castle gate meg királyság. Poén azért az velük nyomulni, csak könnyebben érzi azt az ember, hogy melléjük más is a seregbe, vagy érdemes építeni a gyorsan elfoglalt többi várra.
De ez a Heroes 1-2-ben szinte alap volt. Minek bohóckodna az ember ezekben küklopszokkal vagy paladinokkal/crusaderekkel, ha ott a sárkány? Olcsón jók persze, sárkányokat, főnixet vagy titánokat szerezni :) Ettől függetlenül gyorsan lehet nyomulni a játék elején a lovagvárral, szoktam vele kezdeni.
Mindenesetre a démonok élőhalottakkal perverz módon kevert serege a H4-ben (imp-ghost-vampire-devil/bone dragon felállás elég gyors és hatékony) vagy a H5 gatingjével sokkal használhatóbbak voltak.
Igen, az impeknek szerintem a fejlesztőknél is kb. az volt az értelme, hogy majd jól démont csinálsz belőlük a pit lorddal, de ez olyan sovány vígasz, amikor mondjuk beállít a nekró hős nyugisan pár ezer csontvázzal és egy szép adag vámpírral, aztán castol egy mass haste-et. :D Az efreettel is hasonló a bajom: az elején brutálisan jó egység, utána meg már csak arra jó, hogy odapörköljön a ranged unitoknak, amire az általános reakció erősebb seregeknél az, hogy gyorsan megölik (amire persze aztán lehet démont hozni, de ha az efreeted meghalt a démonok sem fognak sokáig élni), aztán castolnak egy resurrectiont. Egy idő után egyszerűen előjön az, hogy csak majdnem erős egységek, ezért könnyen tudnak halni, így a sebességüket nem lesz érdemes kihasználni.
Az archdevilnél is jó, hogy nem lehet visszaütni nekik, csak pont annyival gyengébbek a legtöbb lvl 7 lénynél, hogy ez sok helyzetben nem számít, és nem is annyira villámgyorsnak, hogy ne lehessen counterelni. A castle gate az viszont tényleg frankó dolog... ha van legalább két inferno várad. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
XCOM2
hat ez meg lama fokozaton is megizzasztott parszor, foleg az elejen, amikor az egyik kiegnek koszonhetoen rnd bedobalja a megabrutal szornyeket, lehetoleg idolimites es nehez mapokra.
egyszer belefutottam egy hajtepos hibaba -meg kellett vedeni vmi szrt, de az elso kortol lotte egy advenced mech+2 bunyi, nekem meg harom kor volt odaerni ugy hogy mindenkit futtattam. lehetetlen volt megcsinalni. reload segitett. amugy baromi jo.
ARMA3
nehez mint a dog, tok jo OpFp filigje van es meg szep is!
Kb 2 hete vettük meg egy kollegával amikor kijött. Nagyon sok betegsége van még, elsősorban a lag, optimalizálatlanság, de ez valahol érthető egy earlyaccess cuccnál. A fejlesztők egyelőre elég jó ütemben rakják ki a pecseket.
A játék a H1Z1 és hasonló king of the hillek mintájára ment. Nekem nagyon bejött, iszonyat hangulatbomba. Leginkább duo-ban toltuk ismerőssel. Ekkor a pályára 50db 2 fős csapatot dobnak le, és lehet írtani egymást a talált fegyverekkel. Nagyon kell a kommunikáció, kúszás-mászás és taktika. Meg mázli, hogy jó fegyót lútolj :D
Amennyire észrevettem próbálják minél realisztikusabbra venni a figurát, legalábbis sebződés és fegyverek tekintetében.
Kicsit talán soknak tűnik a 30 ojró, főleg egy félkész cuccért, de nekem egyelőre nagyon bejött.
Hála az égnek végre végigértem a Mass Effecteken. Egymás után toltam le őket, életemben először a default John Sheparddel, az adept osztályból. Menet közben nagyjából igazodtam a kánonhoz, ha egyáltalán lehet ilyenről beszélni. A robotikus full paragon/renegát helyett azt választottam, ami a számra jött, így furamód egy inkább renegát karakter jött ki. Pedig elég jószívű voltam, fajokat sosem irtottam ki, a társak közül aki túlélhette, az túlélte. A végén a csoportképen elég nagy volt a létszám, alig fértek el az emberek. :D Mátkám, Liara minden esetben a csapatban volt (ME/ME3), így két adepttel mondhatni bakfitty volt a játék, harmadiknak többnyire vittem valami techest, aztán csókolom. ME2-ben elég random karakterekkel mentem, de még így is nevetségesen könnyű volt.
ME: Még mindig ez a kedvenc. Hiába a hatodik végigjátszás, minden percét élveztem. Igen, még a Makozásnak is! Persze sok helyen avítt már, dehát mégiscsak egy 10 éves játékról van szó. Az inventory borzalmas, a bugok is régi ismerősök már, ez van. Mivel nem volt mentésem, nem tudtam insanity-n kezdeni, de így is izzadtam. Történet, karakterek, látvány, zene, mind-mind maradandó élmény. :) Ja, és persze ismét Kaidan halt meg. Van, akinél ő túléli?
ME2: Ugyanaz történt, mint az eddigi három végigjátszásom alatt: az elején nagyon bekezd a játék, de félúton valamiért leül. Ezt tartott a legtovább végigvinni, nem a hossza miatt, hanem mert szabályosan untam helyenként, magam sem értem, miért, mert a történet nem rossz. Az engine-cserét üdvözlöm, a repetitív küldetések visszaszorítását is, de a scannelés még mindig a széria legalja (még úgy is, hogy most csak a rich bolygókat csináltam meg). Kicsit talán sok a karakter, bár végülis 1-2 kivétellel mind jónak mondható. A DLC-k közül az Overlord nálam még mindig üti a Shadow Brokert, pedig mindenki azért van oda. Ja, és forduljon fel az a dizájner, aki kitalálta, hogy a Legionos küldetések után egyből kezdeni kell a suicide missiont!!!
ME3: Másodjára találkoztunk csak, valamiért annak idején nem fogott meg. Nem is túl jó, egy erősen streamline-olt második részre emlékeztet, pedig már az sem volt valami bonyolult. Mindössze harmadik rész létére folyamatosan épít a nosztalgiára, és jól csinálja, hangulatosak a nagy találkák. A két legjobb küldetés mondjuk a DLC-kben van: a Leviathan és Omega simán a csúcspontja a játéknak nálam. Ezért jár is egy jó nagy fakk a BioWare-nek! A másik fakkot azért kapják, mert annak idején hiába csináltam meg mindent, a multi nélkül nem lehetett megkapni a legjobb befejezést. Ezen legalább már javítottak.
Lassan jöhet is az Andromeda, de előbb még megvárom, hogy lesz-e valami nagyobb változtatás még benne.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
A Northgard picit a Settlersre emlékeztető játék, amiben egy viking klánt lehet irányítani. Még béta, de már tökéletesen működik, egy bugot sem láttam - kampány és multi még nincs, a sima single player már tökéletes.
Meglepően összetett játék. Van hét erőforrás - élelem, fa, kő, vas, pénz, hírnév, tudás - amivel, meg még néhány első ránézésre kevésbé nyilvánvalóval - véges számú építési hely, véges számú emberanyag - gazdálkodva lehet megpróbálni a klánnal boldogulni. Természetesen mindegyikre szükség van, és természetesen az egyiket mindíg fel kell áldozni a másikért...
Több más klánnal, a játéktéren honos vadállatokkal és mitológiai lényekkel, legtöbbször pedig az időjárással és a körülményekkel folyamatos küzdelemben folyik a verseny az ötféle győzelem egyikéért: -Ezer hírnév, 12 terület, és a Királyok oltárának megépítése; -Az összes többi klán faluházájának lerombolása; -Szinte az összes tudomány megszerzésével az összes isten áldásának (az áldások passzív bónuszok amiket mindíg bizonyos számú tudomány után kapunk) elnyerése; -Hatalmas pénzösszeg felhalmozása; -Végül az adott pálya speciális lehetősége (Győzd le a Vyvernt, kovácsold ki Odin koronáját a lávatóban, stb).
A játék egyáltalán nem könnyű, a klán már az első télen kitűnően ki tud halni, ha nem halmozott fel elegendő tüzifát és élelmet. De hogyan is halmozott volna fel terményt, ha termőföld csak a szomszédos területen van, amit farkasok járnak, így harcosok kellenek az elfoglalásához, de a harcosokhoz barakk és pénz, csakhogy nincs elég pénz, de ahoz meg kereskedés kellene, de annak meg már nincs hely, és új területet kéne foglalni hozzá... Szóval nem sétagalopp.
Az épületek, az egységek (szinte mindet mezei klántagból taníthatjuk be, és vissza is lehet fokozni őket azzá ha muszáj) egyaránt változatosak. Tovább gazdagítják a játékot a választható klánok különlegességei (pl. a Holló klán élelem helyett pénzért is foglalhat területet, és zsoldosokat tud fogadni), és a pályák adta extra lehetőségek (pl. a Jöttün óriások tanyája, amivel üzletelve idővel baráttá válnak és elküldik nekünk egy csököttebb, de azért emberhez mérten elég méretes testvérüket).
Megvettem PS4-re a Nathan Drake Collection-t mert jó olcsó volt és bepótoltam az eddig kimaradt Uncharted 3-at. Nagyon kevésre emlékszem már a másodikból azon felül, hogy nagyon állat volt annó és ebben a folytatásban sem kellett ilyen téren csalódni. Egy igazi feel good kaland/buddy cop akció még ha picit tán rövidnek is tünt mert kb hétvégén végig is toltam.
Kövi az Uncharted 4 lesz. Kiváncsi vagyok, hogy tudták a gép váltással még magasabb szintre emelni mindezt :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Nálam mentett állások alapján első nekifutásra az UC3 volt talán a leghosszabb, de nagyságrendileg egy kategória volt a három PS3-as rész, tehát 5-10-os különbségekről beszélünk. De ha gyorsan száll az idő egy játékkal, akkor nyilván rövidnek tűnik :)
Asszonypajtással játszogattuk a Rust-ot, mert amúgy ő csak ilyen farmolgatós/építgetős játékokat éli, de ennél agyfelb*szósabb játékot ritkán láttam, pedig nem jellemző, hogy egy játék kihozzon a sodromból. Beszorulásból, falon átsétáló állatoktól, random kifagyásokból való elhullás mellett még a harcrendszer is olyan, hogy valószínűleg túl realisztikusra akarták csinálni, ennek örömére bármely 4000 Ft-os kínai egérrel olyan makrót lehet rá írni, hogy esélyed se legyen anélkül. Community-re meg inkább nem mondok semmit, ehhez képest a cs/dota-ban lévő beszólások tudományos értekezésnek hatnak.
Átnéztem steamcharts-on a még nem teljesen halott játékok top ~200 listáját, de elkeserítő a helyzet...Tudtok valamit, ami gyűjtögetés-építgetés-valami kicsi harc és érdemes kipróbálni? Pár éve amikor ezek bejöttek megszámolni se lehetett az early access címeket.
Eddig egyébként Robocraft-oztunk még, de azt is szétcseszték a fejlesztők, azzal hogy 5v5 arena játékot csináltak belőle (esport tönkretesz egy játékot... na szép).
Most ilyen settlers-es dologra gondolsz? Mert én is elég tanácstalan vagyok a téren. Nézegettem ezt a Northland-et, vagy mit, de nem igazán nyerte el a tetszésem... Maradt a Banished (ami hátha már élvezetesebb, mint 2 éve volt), meg a Sim City klón modern része, de hát az nem settlers...
Szerk.: ja, hogy ez a Rust. Akkó' végképp nemtom :D
(Igazából a Pharaoh-t kihagytam annak idején, bár az se settlers, de közelebb áll hozzá :P)
Hirtelen azt hittem rossz topic-ba írtam, mert amúgy az "indie"-be ment pont erről értekezés :). Amúgy magamnak olyat is keresek, de multira jó lenne valami időelcsesző survival játék, mint a Rust. Hurtworld-ön agyalok, de elég drága vakon bevenni 2 példányt.
Ha az FPS nézőpont számít, akkor The Forest, single és co-op van csak, szóval nem kell random idiótákkal foglalkozni. Lassan ugyan, de alakulgat a játék, és még story is van benne. Illetve szerintem a témában megkerülhetetlen a Dont Starve Together, felülnézetes, felfedezős-túlélő néha-harcolós éhenhalós. Co-op-ban ugyan még nem próbáltam, de egyedül remek. Meg persze Terraria. Aztán az Conan Exiles-ról hallottam még jókat, még nem próbáltam, illetve Space Engineers se rossz éppen, de csak 2-3 óra tapasztalatom van vele.
TL;DR Dont Starve Together-d érdemes meglesni, épp akciós, kemény 25% (11,24€), de ez két példányt jelent a játékból.
most egy ojró
http://store.steampowered.com/app/70000/
megvéve:
nem is gondolkodtam rajta ennyiért
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én is bezsákoltam :D Gyűlnek szépen a játékaim a steamen is :D
A Primal Carnage benne van a jelenlegi Humble Bundle-ben:
https://www.humblebundle.com/hooked-on-multiplayer-bundle
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Amá' meg van mindendlcvel. Azzal is a a baj, mint ezzel a d.d.d-el, alig van ember a szerókon, a népek inkább a fisi-fosi Battlefield 3-4Néggy!!! és társaival játszanak, az ilyen menő játékok helyett :(
Legalább a M&B Warband szerókon akad nép, és hála a modolásoknak, egész király ostrom pályák vannak (falat le lehet katapultozni, léghajókkal csapatni stb.)
Szerintem a Heroes 1 nem annyira fapados azért. Az irányítása még mindig klappol, csak fícsörökben nagyon szegényes.
Mellesleg készülget egy Heroes 2 remake a harmadik rész alá, valamikor most fog majd kijönni belőle az új 0.8-as béta verzió:
https://www.facebook.com/thesuccessionwarsmod/
A bétában már benne lesz a Heroes 1 teljes kampánya és az összes pályája is, a HoMM3 HD modot meg alapból támogatni fogja, egyébként meg alaposan kibővítik a játékot a H3 mintájára. Ugyanannyi lényed lesz, mint a H3-ban, ápgrédelheted is majd őket, az RPG rendszer fícsöreit pedig úgy bővítik ki, hogy a második és a harmadik rész érdekes mixe legyen, de mégis a H2 szellemiségét kövesse a harmadik részé helyett. Nagyon jó projectnek tűnik, az új lények meg az új frakciók így fognak festeni:
rwurl=http://i.imgur.com/kq36yJ1.png
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A HoMM HD mod összeboronálható a WoG-gal?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Most a Humble miatt feltehetően lesz egy csomó friss hús, főleg, mert az $1-os tierben van a játék...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Össze, de a compatibility résznél írja az oldal, hogy valamit módosítani kell a beállításokon:
https://sites.google.com/site/heroes3hd/
Asszem, hogy manapság azt az ERA nevű izét érdemes feltenni: benne van a WoG is, és elvileg reverse engineerelt, pofozott engine dohog alatta.
Közben végigértem az Armageddon's Blade főkampányán, a csodás 8 pályás eposzi kalandon... az Armageddon's Blade-en. :D A végét egy kicsit mintha elmérték volna az NWC-nél: a főgonosz hős, Xeron nyílt terepen vár rád, a visszavonulást akadályozó artifactot viszont nem kapod meg, így vert helyzetben fogja magát és visszavonul a démoni fővárosba. Az utolsó town eléréséhez egy border guardot kell leverni, így magában a városban ez fogadja az embert végső ütközetként:
rwurl=http://i.imgur.com/q57WWMZ.jpg
Nem is tudom, ki fogja nyerni ezt a csatát. :DD
Cserébe viszont "manticore" lettem :D
rwurl=http://i.imgur.com/F1j0B3O.jpg
Mellesleg sosem értettem, hogy mi alapján szüli a Heroes 3 ezeket a pontszámokat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem tudom, hogy te mire gondoltál fapadosság alatt, de én erre :)
Persze a 3-hoz képest a 2 is fapados a wait hiányával. A balance meg mindben érdekes, amikor a heti sárkánypopuláció más vár egész heti lénytermését megzabálja, vagy ott a főördögök gyengesége is az arkangyolokhoz képest.
Ez a dzsinnes frakció pedig érdekesnek tűnik, bár az maga is egy randomfüggő lény. Bezzeg a szellemeket nem merik berakni egy várba sem :)
Sors bona, nihil aliud.
Azért összességében a H3 egész jól el van találva balanszban szerintem, persze azt egy percig sem merném állítani, hogy tökéletes.
A dungeon pl. iszonyú drága, szóval teljesen érthető, hogy erősek a fekete sárkányok... a hátrány inkább az, hogy a többi lény viszonylag béna tud lenni, szóval egy kisebb pályán, ahol mondjuk nincs annyi nyersanyag és időd sincs kiépíteni az army-t, az esetek többségében simán be lehet darálni őket, nagyobb, nyersanyagban gazdagabb pályákon működnek csak jól. Igazán OP fajból talán kettő van a játékban: a conflux meg a nekró, de kisebb pályán a nekró sem tud annyira kibontakozni, a sárkányuk meg kifejezetten rossz.
Csak az infernóra merném azt is kijelenteni, hogy borzalmas. Az még elmenne, hogy a főördög szar (az már annyira nem, hogy még drága is :D), de igazából egy valamire való egységet alig találsz a várukban:
- az imp semmire sem jó
- az egyetlen ranged unituk olyan lassú, hogy mire sorra kerülne, meg is hal, a továbbfejlesztett verzió területi támadása meg sebzi a saját egységeket is, szóval egyszerűen nem érdemes továbbfejleszteni
- a horned demon nem tudom, minek van
- a pit lord erős, de olyan speciális képessége van (a halott saját egységet feltámasztja démonként), amit csak akkor tudsz használni, ha már eleve vesztésre állsz :D
A háromfejű kutyájuk remek, és az efreet sultan is hasznos, de ő is csak a játék elején.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A cerberus/efreet/devil azért elég gyors és keményen odacsapós kombó. (Valójában egyébként is szeretem az ördögöket felkapni a "no enemy retaliation" és a sebességük miatt, de ettől még fizikailag fájóan gyengék.) A (horned) demon meg nem lenne rossz, ha lenne valami spéci képessége vagy gyors lenne, de így olyan semmilyen. Viszont a pit lordokkal akár brutális démonseregeket is lehet gyártani, például tudatosan leöletett impekből. Persze ez sehol nincs ahhoz, ha nekiindulsz a nekrókkal Thanttal (az animate deaddel kezdő, és arra bónuszt kapó vámpírhős) és Drakula-regimentjével.
A castle gate meg királyság. Poén azért az velük nyomulni, csak könnyebben érzi azt az ember, hogy melléjük más is a seregbe, vagy érdemes építeni a gyorsan elfoglalt többi várra.
De ez a Heroes 1-2-ben szinte alap volt. Minek bohóckodna az ember ezekben küklopszokkal vagy paladinokkal/crusaderekkel, ha ott a sárkány? Olcsón jók persze, sárkányokat, főnixet vagy titánokat szerezni :) Ettől függetlenül gyorsan lehet nyomulni a játék elején a lovagvárral, szoktam vele kezdeni.
Mindenesetre a démonok élőhalottakkal perverz módon kevert serege a H4-ben (imp-ghost-vampire-devil/bone dragon felállás elég gyors és hatékony) vagy a H5 gatingjével sokkal használhatóbbak voltak.
Sors bona, nihil aliud.
Igen, az impeknek szerintem a fejlesztőknél is kb. az volt az értelme, hogy majd jól démont csinálsz belőlük a pit lorddal, de ez olyan sovány vígasz, amikor mondjuk beállít a nekró hős nyugisan pár ezer csontvázzal és egy szép adag vámpírral, aztán castol egy mass haste-et. :D Az efreettel is hasonló a bajom: az elején brutálisan jó egység, utána meg már csak arra jó, hogy odapörköljön a ranged unitoknak, amire az általános reakció erősebb seregeknél az, hogy gyorsan megölik (amire persze aztán lehet démont hozni, de ha az efreeted meghalt a démonok sem fognak sokáig élni), aztán castolnak egy resurrectiont. Egy idő után egyszerűen előjön az, hogy csak majdnem erős egységek, ezért könnyen tudnak halni, így a sebességüket nem lesz érdemes kihasználni.
Az archdevilnél is jó, hogy nem lehet visszaütni nekik, csak pont annyival gyengébbek a legtöbb lvl 7 lénynél, hogy ez sok helyzetben nem számít, és nem is annyira villámgyorsnak, hogy ne lehessen counterelni. A castle gate az viszont tényleg frankó dolog... ha van legalább két inferno várad. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
XCOM2
hat ez meg lama fokozaton is megizzasztott parszor, foleg az elejen, amikor az egyik kiegnek koszonhetoen rnd bedobalja a megabrutal szornyeket, lehetoleg idolimites es nehez mapokra.
egyszer belefutottam egy hajtepos hibaba -meg kellett vedeni vmi szrt, de az elso kortol lotte egy advenced mech+2 bunyi, nekem meg harom kor volt odaerni ugy hogy mindenkit futtattam. lehetetlen volt megcsinalni. reload segitett. amugy baromi jo.
ARMA3
nehez mint a dog, tok jo OpFp filigje van es meg szep is!
"okey-dokey!"
ajánlom sovietWomble's arma bullshittery youtube videókat :D
Best... outro... ever:
rwurl=http://i.imgur.com/P5rFLoZ.jpg
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
Kb 2 hete vettük meg egy kollegával amikor kijött. Nagyon sok betegsége van még, elsősorban a lag, optimalizálatlanság, de ez valahol érthető egy earlyaccess cuccnál. A fejlesztők egyelőre elég jó ütemben rakják ki a pecseket.
A játék a H1Z1 és hasonló king of the hillek mintájára ment. Nekem nagyon bejött, iszonyat hangulatbomba. Leginkább duo-ban toltuk ismerőssel. Ekkor a pályára 50db 2 fős csapatot dobnak le, és lehet írtani egymást a talált fegyverekkel. Nagyon kell a kommunikáció, kúszás-mászás és taktika. Meg mázli, hogy jó fegyót lútolj :D
Amennyire észrevettem próbálják minél realisztikusabbra venni a figurát, legalábbis sebződés és fegyverek tekintetében.
Kicsit talán soknak tűnik a 30 ojró, főleg egy félkész cuccért, de nekem egyelőre nagyon bejött.
Well.... f*ck. o.O
Hála az égnek végre végigértem a Mass Effecteken. Egymás után toltam le őket, életemben először a default John Sheparddel, az adept osztályból. Menet közben nagyjából igazodtam a kánonhoz, ha egyáltalán lehet ilyenről beszélni. A robotikus full paragon/renegát helyett azt választottam, ami a számra jött, így furamód egy inkább renegát karakter jött ki. Pedig elég jószívű voltam, fajokat sosem irtottam ki, a társak közül aki túlélhette, az túlélte. A végén a csoportképen elég nagy volt a létszám, alig fértek el az emberek. :D Mátkám, Liara minden esetben a csapatban volt (ME/ME3), így két adepttel mondhatni bakfitty volt a játék, harmadiknak többnyire vittem valami techest, aztán csókolom. ME2-ben elég random karakterekkel mentem, de még így is nevetségesen könnyű volt.
ME: Még mindig ez a kedvenc. Hiába a hatodik végigjátszás, minden percét élveztem. Igen, még a Makozásnak is! Persze sok helyen avítt már, dehát mégiscsak egy 10 éves játékról van szó. Az inventory borzalmas, a bugok is régi ismerősök már, ez van. Mivel nem volt mentésem, nem tudtam insanity-n kezdeni, de így is izzadtam. Történet, karakterek, látvány, zene, mind-mind maradandó élmény. :) Ja, és persze ismét Kaidan halt meg. Van, akinél ő túléli?
ME2: Ugyanaz történt, mint az eddigi három végigjátszásom alatt: az elején nagyon bekezd a játék, de félúton valamiért leül. Ezt tartott a legtovább végigvinni, nem a hossza miatt, hanem mert szabályosan untam helyenként, magam sem értem, miért, mert a történet nem rossz. Az engine-cserét üdvözlöm, a repetitív küldetések visszaszorítását is, de a scannelés még mindig a széria legalja (még úgy is, hogy most csak a rich bolygókat csináltam meg). Kicsit talán sok a karakter, bár végülis 1-2 kivétellel mind jónak mondható. A DLC-k közül az Overlord nálam még mindig üti a Shadow Brokert, pedig mindenki azért van oda. Ja, és forduljon fel az a dizájner, aki kitalálta, hogy a Legionos küldetések után egyből kezdeni kell a suicide missiont!!!
ME3: Másodjára találkoztunk csak, valamiért annak idején nem fogott meg. Nem is túl jó, egy erősen streamline-olt második részre emlékeztet, pedig már az sem volt valami bonyolult. Mindössze harmadik rész létére folyamatosan épít a nosztalgiára, és jól csinálja, hangulatosak a nagy találkák. A két legjobb küldetés mondjuk a DLC-kben van: a Leviathan és Omega simán a csúcspontja a játéknak nálam. Ezért jár is egy jó nagy fakk a BioWare-nek! A másik fakkot azért kapják, mert annak idején hiába csináltam meg mindent, a multi nélkül nem lehetett megkapni a legjobb befejezést. Ezen legalább már javítottak.
Lassan jöhet is az Andromeda, de előbb még megvárom, hogy lesz-e valami nagyobb változtatás még benne.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Valaki már írt itt róla, én mostanra tudtam elmélyedni benne:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KHyDxWH-tvw
A Northgard picit a Settlersre emlékeztető játék, amiben egy viking klánt lehet irányítani. Még béta, de már tökéletesen működik, egy bugot sem láttam - kampány és multi még nincs, a sima single player már tökéletes.
Meglepően összetett játék. Van hét erőforrás - élelem, fa, kő, vas, pénz, hírnév, tudás - amivel, meg még néhány első ránézésre kevésbé nyilvánvalóval - véges számú építési hely, véges számú emberanyag - gazdálkodva lehet megpróbálni a klánnal boldogulni. Természetesen mindegyikre szükség van, és természetesen az egyiket mindíg fel kell áldozni a másikért...
rwurl=http://i.imgur.com/THTWvOb.jpg
Több más klánnal, a játéktéren honos vadállatokkal és mitológiai lényekkel, legtöbbször pedig az időjárással és a körülményekkel folyamatos küzdelemben folyik a verseny az ötféle győzelem egyikéért: -Ezer hírnév, 12 terület, és a Királyok oltárának megépítése; -Az összes többi klán faluházájának lerombolása; -Szinte az összes tudomány megszerzésével az összes isten áldásának (az áldások passzív bónuszok amiket mindíg bizonyos számú tudomány után kapunk) elnyerése; -Hatalmas pénzösszeg felhalmozása; -Végül az adott pálya speciális lehetősége (Győzd le a Vyvernt, kovácsold ki Odin koronáját a lávatóban, stb).
A játék egyáltalán nem könnyű, a klán már az első télen kitűnően ki tud halni, ha nem halmozott fel elegendő tüzifát és élelmet. De hogyan is halmozott volna fel terményt, ha termőföld csak a szomszédos területen van, amit farkasok járnak, így harcosok kellenek az elfoglalásához, de a harcosokhoz barakk és pénz, csakhogy nincs elég pénz, de ahoz meg kereskedés kellene, de annak meg már nincs hely, és új területet kéne foglalni hozzá... Szóval nem sétagalopp.
Az épületek, az egységek (szinte mindet mezei klántagból taníthatjuk be, és vissza is lehet fokozni őket azzá ha muszáj) egyaránt változatosak. Tovább gazdagítják a játékot a választható klánok különlegességei (pl. a Holló klán élelem helyett pénzért is foglalhat területet, és zsoldosokat tud fogadni), és a pályák adta extra lehetőségek (pl. a Jöttün óriások tanyája, amivel üzletelve idővel baráttá válnak és elküldik nekünk egy csököttebb, de azért emberhez mérten elég méretes testvérüket).
rwurl=http://i.imgur.com/lg5zNLO.jpg
Összességében igen kellemes, csak ajánlani tudom, és várom a teljes verzió.
Szerintem meg frissiben is "avítt" volt, én a hibáinak a többségét nem tudom a korával elfedni.
Sors bona, nihil aliud.
Megvettem PS4-re a Nathan Drake Collection-t mert jó olcsó volt és bepótoltam az eddig kimaradt Uncharted 3-at. Nagyon kevésre emlékszem már a másodikból azon felül, hogy nagyon állat volt annó és ebben a folytatásban sem kellett ilyen téren csalódni. Egy igazi feel good kaland/buddy cop akció még ha picit tán rövidnek is tünt mert kb hétvégén végig is toltam.
Kövi az Uncharted 4 lesz. Kiváncsi vagyok, hogy tudták a gép váltással még magasabb szintre emelni mindezt :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Nálam mentett állások alapján első nekifutásra az UC3 volt talán a leghosszabb, de nagyságrendileg egy kategória volt a három PS3-as rész, tehát 5-10-os különbségekről beszélünk. De ha gyorsan száll az idő egy játékkal, akkor nyilván rövidnek tűnik :)
Sors bona, nihil aliud.
Asszonypajtással játszogattuk a Rust-ot, mert amúgy ő csak ilyen farmolgatós/építgetős játékokat éli, de ennél agyfelb*szósabb játékot ritkán láttam, pedig nem jellemző, hogy egy játék kihozzon a sodromból. Beszorulásból, falon átsétáló állatoktól, random kifagyásokból való elhullás mellett még a harcrendszer is olyan, hogy valószínűleg túl realisztikusra akarták csinálni, ennek örömére bármely 4000 Ft-os kínai egérrel olyan makrót lehet rá írni, hogy esélyed se legyen anélkül. Community-re meg inkább nem mondok semmit, ehhez képest a cs/dota-ban lévő beszólások tudományos értekezésnek hatnak.
Átnéztem steamcharts-on a még nem teljesen halott játékok top ~200 listáját, de elkeserítő a helyzet...Tudtok valamit, ami gyűjtögetés-építgetés-valami kicsi harc és érdemes kipróbálni? Pár éve amikor ezek bejöttek megszámolni se lehetett az early access címeket.
Eddig egyébként Robocraft-oztunk még, de azt is szétcseszték a fejlesztők, azzal hogy 5v5 arena játékot csináltak belőle (esport tönkretesz egy játékot... na szép).
Most ilyen settlers-es dologra gondolsz? Mert én is elég tanácstalan vagyok a téren. Nézegettem ezt a Northland-et, vagy mit, de nem igazán nyerte el a tetszésem... Maradt a Banished (ami hátha már élvezetesebb, mint 2 éve volt), meg a Sim City klón modern része, de hát az nem settlers...
Szerk.: ja, hogy ez a Rust. Akkó' végképp nemtom :D
(Igazából a Pharaoh-t kihagytam annak idején, bár az se settlers, de közelebb áll hozzá :P)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Hirtelen azt hittem rossz topic-ba írtam, mert amúgy az "indie"-be ment pont erről értekezés :). Amúgy magamnak olyat is keresek, de multira jó lenne valami időelcsesző survival játék, mint a Rust. Hurtworld-ön agyalok, de elég drága vakon bevenni 2 példányt.
Elég kézenfekvő, de azért megkérdezem: Minecraft?
Aztán: Terraria? Starbound?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Quake III: Arena? :D
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Ha az FPS nézőpont számít, akkor The Forest, single és co-op van csak, szóval nem kell random idiótákkal foglalkozni. Lassan ugyan, de alakulgat a játék, és még story is van benne. Illetve szerintem a témában megkerülhetetlen a Dont Starve Together, felülnézetes, felfedezős-túlélő néha-harcolós éhenhalós. Co-op-ban ugyan még nem próbáltam, de egyedül remek. Meg persze Terraria. Aztán az Conan Exiles-ról hallottam még jókat, még nem próbáltam, illetve Space Engineers se rossz éppen, de csak 2-3 óra tapasztalatom van vele.
TL;DR Dont Starve Together-d érdemes meglesni, épp akciós, kemény 25% (11,24€), de ez két példányt jelent a játékból.
H1N1, DayZ?
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése