Jelenlegi hely

Resident Evil / Biohazard

Utolsó bejegyzés


Hát elég drága a season pass, és nem találtam infot róla hogy hány óra játékidőt adnak a dlc-k.



Újra neki estem az első rész HD remaster verziójának pc-n. Elképesztően hangulatos a játék. Az egyetlen dolog amit nem szeretek benne azok a nyíló ajtók animációja. Simán kivehették volna a játékból mert elég fárasztó amikor fél óra játék idò alatt 40szer nézed végig.
Remélem a második részhez is készül majd egy újra textúrázott kiadás..



Én is a napokban vittem végig az első részt, mondjuk nem visszatérőként, hanem most először. Összességében meglepően jól tartja magát így 20+ évesen is (na persze a 2002-es meg a mostani HD rimászter, nem az eredeti), bár azon egy kicsit meglepődtem, hogy mennyire nincs parafaktora a játéknak + hogy a Silent Hill szériához képest mennyire primitívek a fejtörők. Ha életedben egy db normális kalandjátékkal játszottál már, nemhogy elakadni nem fogsz, de még gondolkodóba esni sem, annyira röhejesen a szemed előtt van kivétel nélkül az összes megoldás (amikor ki kell keverni a V-JOLT-ot már azt hittem, hogy itt az első értelmes fejtörő... aztán kicsit körülnézve rájöttem, hogy szó szerint a falra van írva a megoldás :DDD).

A limites mentési rendszer se vágódott be nálam elsőre, de aztán a végére összeszámoltam, hogy normal, vagyis az első végigjátszáskor választható legnehezebb szinten is 30 ink ribbont adott a játék, ami untig elég. Hardon állítólag 21 van, de mivel én normalon is csak össz-vissz 22-t mentettem, így az sem tűnik nagy érvágásnak.

Amitől baromi jól tartja magát a játék, az a level design meg a játékmenet erőforrásbeosztós, valóban "túlélő" jellege. A mansion baromi jól lett összerakva, az Alone in the Darkban látott megoldás mélyebb verziója, és ugyanez igaz a harcra meg a zombik kerülgetésére is. Annyira frankó élmény apránként kinyitogatni minden szobát és átfésülni minden apró zugot, látni, ahogyan folyamatosan engednek a kisebb-nagyobb rejtélyek, hogy amikor végül összeáll a kép, megérted: nem csak a survival horror fejlődéstörténetének Alone in the Dark és Silent Hill közötti darabkáját, de egy igazán egyedi játékélményt is kaptál. Az elsőre kifejezetten gyengének tűnő sztoriban is kellemeset csalódtam, a Trevor-család története egészen feldobta a végeredményt, na meg így legalább azt is látom, hogy Bakerék azért akkora hatalmas nagy újítást nem jelentenek a hetedik részben (főleg látva azt a részt, amikor az elpusztíthatatlan Lisa Trevor üldöz a barlangban, amíg ki nem jutsz).

Fasza volt hát, annyira, hogy Valentine kisasszony kampánya után nekiálltam újra Chrisszel is, ami jó, mert elég nagy különbségek vannak kettejük között játékmenetben és történetben is. Ami vicces, hogy Chris néhány fejtörőnél Rebecca segítségére szorul, amitől az eleve könnyű puzzle részek miatt egy buta tuloknak tűnik Jill-hez képest. Talán ezt manapság nem mernék meglépni a fejlesztők (lelki szemeim előtt látom is a cikkeket a femináci játékról :D), ebből is látszik, hogy egy ártatlanabb kor gyermeke a játék. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Engem a túl kicsi inventory zavart nagyon. A puzzle feladatok pedig tenyleg egyszeruek.
El is felejtettem ezeket a kurva orias pokokat. Bar a jatekot en sem tartom paranak, de hala a pokiszonyomnak, elegge kivert a viz ezektol a szaros izelt labuaktol.
A zombikat konnyu kerulgetni, ellenben mikor farkas emberre valtoznak akkor mar nem olyan egyszeru veluk.



Igen, az inventory limit elsőre nekem is gáznak tűnt, mert a kalandjátékos berögződések miatt felkapkodtam mindent, azt is, ami éppen nem kellett. Jillel valamivel könnyebb a dolog egyébként, mert ő 8 tárgyat cipelhet magával, Chris meg csak hatot.

A zombikat konnyu kerulgetni, ellenben mikor farkas emberre valtoznak akkor mar nem olyan egyszeru veluk.

Azokra a crimson head izékre gondolsz? Szvsz az egy baromi jó ötlet a remake-től: ugye ha nem lövöd szét a "kinyiffantott" zombik fejét (ami pisztoly esetén teljesen random, de puskával is csak majdnem biztos) vagy nem gyújtod fel őket a nagyon limitáltan rendelkezésedre álló kerozinnal, akkor erősebb zombikként, crimson headekként térnek vissza, ami tök jó arra, hogy csak szükség esetén öldököld őket. Még a hunterekről tudnám elképzelni, hogy farkasemberként csapódtak le, de nekik meg a zombikhoz nincs közük, szóval nem tudom. :D

Mellesleg engem a crimson headekkel kapcsolatban az érintett érzékenyen, hogy a tőled teljesen függetlenül a mansionben előforduló hullák is úgy támadnak fel. Ezt másodjára sikeresen el is felejtettem, szóval kószál is most egy az egyik folyosón... asszem egy ideig még nem megyek vissza oda. :D

Amit szvsz elrontottak a HD remasterben, az a nehézségi szintek választása: RE1-szűzeknek csak a játék végigvitele után fog kiderülni, hogy van hard nehézség a játékban, viszont az elején, amikor a feltett kérdésre válaszolva kell nehézségi szintet választanod 3 opciót látsz, így automatikusan az easy-t fogod normalnak venni, a normalt meg hardnak. A 2002-es GameCube verzióban ez még nem így volt: két lehetőség közül választhattál, csak a HD verzió aztán kapott egy very easy fokozatot is, így jött ki a 3, másodjára a 4 nehézségi szint. Inkább simán csak ki kellett volna írni, hogy very easy - easy - normal.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Szerintem a Crimson Head-ekre gondolok. Hosszú a körmük és gyorsak.
Én még sose játszottam Chrissel, mindig Jill-t választom. Az inventory mérete azért zavar mert sokszor túl későn jöttem rá hogy valamire szükségem lesz.
Én easy-n játszom most, és néha még így is leizzadok.
Meg amire nem emlékeztem, hogy volt egy faházban egy zombi nő féleség egy zsákkal a fején. Nem tudtam megölni, így végül elmenekültem.



Szerintem a Crimson Head-ekre gondolok. Hosszú a körmük és gyorsak.

Ők azok, igen. :D

Én még sose játszottam Chrissel, mindig Jill-t választom.

Egyébként szerintem érdemes, mert a különbségek jól feldobják a játékmenetet. Pl. Chrisnél csak 6 tárgy lehet, lockpick helyett viszont mindig magánál tartja az öngyújtót, ami hasznos, mert így két inventory slot helyett egy is elég a hullák felgyújtásához, az öngyújtóra meg egyébként is viszonylag gyakran van szükséged. Mivel lockpickje nincs, ezért azokhoz az ajtókhoz, amiket Jill fel tud törni külön is, "old key-ekre" van szüksége, de ez nem igazán hátrány, mert mindig az utadba kerül néhány. Emellett egy kicsit strapabíróbb is, szóval lövöldözés helyett bátrabban lehet vele kerülgetni a zombikat, mert 1-2 nagyobb harapás is belefér (normalon ez már viszonylag fontos, mert jóval több a zombi). Az egyik defenzív fegyvere ráadásul egy gránát, ami azonnal lerobbantja a zombik fejét, vagyis meg is halnak tőle, meg fel sem támadnak.

Ami igazi hátrány, hogy nincs gránátvetője, mint Jillnek, így egy kicsit jobban kell sáfárkodni a lőszerrel, bár gránátok helyett szerintem többet kap a puskához. Az sem előny, hogy pisztoly helyett egy szál túlélőkéssel kezdi a játékot, de nagyon hamar megkapja a pisztolyt ő is. Valamivel később jutsz vele puskához is, mert be kell tenned a shoti helyére a mansion másik végében található rossz puskát, ugyanis nincs társad, aki megmenthetne a kilapító csapda elől.

Meg amire nem emlékeztem, hogy volt egy faházban egy zombi nő féleség egy zsákkal a fején. Nem tudtam megölni, így végül elmenekültem.

Igen, őt nem lehet sebezni, elsőre én is elvesztegettem rá egy tárat a puskából (ráadásul olyan régen mentettem, hogy a visszatöltés sok progresstől fosztott volna meg, szóval cumi volt), de később a nevét is megtudod majd.

ShowHide spoiler #

Egyébként ha megmented a kigyóharapott társadat Chrisszel, akkor kapsz tőle egy rádiót, amin Wesker a csajjal való összefutásod előtt szól, hogy nem tudod sebezni és fuss. Lehet, hogy ez Jillel is így van, de vele nekem nem sikerült megmenteni a fickót.

Lesz majd egyébként ellene bossfight is, ami Jillel a játék egyik legkönnyebb része akkor, ha közvetlenül előtte jó döntést hozol a sztoriban.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ja, mellesleg ha jól tudom, akkor a sebezhetetlen zombicsajt a remake adta hozzá a játékhoz (a teljes háttérsztorijával egyetemben), szóval ha csak az eredeti volt meg eddig, akkor azért nem emlékszel rá. A poén az, hogy kb. emiatt a kis mellékvágány miatt ér valamit a játék története. :D

Legyen ilyen a második rész rimásztere is, és ha összejön, csinálják meg a harmadikat is, mert ritka, hogy valami ennyivel jobb legyen az oridzsinál verziónál. Pofátlanul elképesztő minőség egyébként. Röhej, hogy több, mint 10 évig GameCube-ra volt kárhoztatva a játék fasza verziója, ráadásul ott a Capcom elvárásaihoz képest még buknia is sikerült... az meg azért elég sokat elmond a Nintendo first party-third party eladásainak viszonylatáról, hogy egy ilyen csoda bukni tud. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Igen, valóban a régi Resi 1-el játszottam, és abban a hitben éltem hogy ezt is ismerem mert hogy ugyan az a játék csak vizuálisan felhúzták . Nem is olvastam utána hogy vannak e változtatások pedig valóban vannak, és nem is kevés, úgy hogy még a felénél sem tartok.
A másik meg az hogy elvagyok szokva ettől a nehézségtől. Régen könnyebben ment, most meg....elvagyok puhulva. De a mai játékok is hibásak. De talán öregszem is.
Zaxx ha majd késztetést érzel rá, írhatnál egy verdiktet a játékról. Elég alaposan megfigyelsz mindent, ezért kiváncsi lennék rá.



Majd fogok egyszer, de egyrészt nagy valószínűséggel nem az RW-re, másrészt meg a szabadidőmbe most nem igazán fér bele (illetve beleférne, de valamikor játszani is kell :D).

In other news:
rwurl=http://i.imgur.com/gX1BXqf.jpg
rwurl=http://i.imgur.com/mNeKvyD.jpg
Ott van a falon, izomagy! :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



XD Sohase kedveltem Christ. Sokkal inkább Leon párti vagyok. Ezért is örülnék a második rész remake-jének.

Amúgy fent vagy nekem steam-en, és láttam már hogy elég sok órát beleöltél a Resibe. (Mezzanine néven futok)



XD Sohase kedveltem Christ.

Ettől függetlenül továbbra is nagyon ajánlom, hogy vidd majd végig vele is, mert a különbségektől ha egy tök új játékot nem is kapsz, egy frissnek érződőt azért igen.

Egyébként engem a RE karakterei sosem mozgattak meg nagyon, szvsz Chris és Leon is nagyjából generic action man különösebb jellemvonások nélkül, csak Leon legalább béna egysorosokat ereget a negyedik részben a falusiakról meg a bingóról. :D

Amúgy fent vagy nekem steam-en, és láttam már hogy elég sok órát beleöltél a Resibe. (Mezzanine néven futok)

Ó, akkor megvagy. :) Egyébként a Steam egy kicsit csalóka, mert alt-tabolós-összevissza mászkálós fajta vagyok, szóval a jelentős része holtteher annak. :D Olyan 20 órám van benne kb.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


CJ képe
CJ

Walkthrough(nem)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5iszUCmLyW4&t=203s

Amúgy spoileres.

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Azért így 6 borzasztó RE-film után érdekes belegondolni, hogy mi lett volna, ha a Capcom Andersonék agymenése helyett Geore Romero forgatókönyvére bólint rá:
http://www.dailyscript.com/scripts/resident_evil_romero.html

In the next instant, ANOTHER DOG LEAPS at Wesker from behind.
He hears its snarl... too late. He dives into the grass...
too late. The dog is about to land on him when...
...it's BLASTED out of mid air by... Barry.

BARRY
Even-Steven, boss. You saved my
ass in the desert. I saved yours I
in Pennsylvania.

Wesker stand, straightening his ever-present sunglasses.

WESKER
I don't believe in being... 'Even-
Steven' with anybody. A man saves
my ass...I pay him back. Before
this day is over, I'll pay you back,
Barry. Just... stick with me, okay?

I like this! :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Resident Evil 7 banned footage

Megvettem a Season Pass-t indítanám, de sehol sincs a DLC... Megjelenés: 02.21.

rwurl=https://media.giphy.com/media/3ohA2PWSIXIApLxLHi/giphy.gif



Asszem csak PS4-re jött ki korábban, egyébként meg a Steam-oldalról:

All Season Pass content will be available by December 31, 2017.

Szóval nem most érdemes ráizgulni a DLC-kre.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Tudom ez tévesztett meg... Mindenhol fent vannak a Banned Footage DLC videói a neten.



Bírom, ahogyan sokan rácsodálkoznak a falon átrobbanó Baker bácsira, pedig a Resident Evil 2 és Mr. X már lefektette ezt a badass pillanatot:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=npM43fceaiA
Dat's one tough motherfucker.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nekem még mindig Nemesis a top szörny. :) Abból is jöhetne egy HD Remake a második rész után.

STARSSSSS...

rwurl=http://vignette3.wikia.nocookie.net/villains/images/1/1a/Resident-evil-n...

U.i.: Akkor a PSXes emulátoros Resi 2vel jobban járok? Végigvinném azt is akkor.



Én a GameCube verziót vittem végig Dolphin emulátoron, szóval szerintem azzal jársz jobban, de nem láttam még a PSX változatot emulálva, szóval egyébként amelyikhez kedved van. A GC-s változatról előzetesen annyit hallottam, hogy valamivel jobban néz ki meg gyorsabban is tölt (gyorsabban nyílnak az ajtók két képernyő között :D), de egyébként teljesen megegyezik a PSX verzióval. Emulátoros szempontból az is a GC mellett szól, hogy a Dolphin simán jobb, mint azok a PS-emulátorok, amiket ismerek.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Köszi! Gondolom kontroller (sima mezei Xbox) erősen ajánlott?



Az, mondjuk nem használ sok gombot a játék, a manapság megszokott, pontos analóg joystickos irányításról meg ne is álmodj (tank controls, fuck yes! :D), szóval igazából billentyűzettel is teljesen kivitelezhető.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Szvsz a psychobilly műfaj ofkorsz jobban passzolt volna ide, de egye fene, jó ez:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=97aiSGxmizg

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Átteszem ide, mert itt ON, és a Resident Evil szempontjából talán még érdekes is van benne elrejtve. A DMC RE-gyökerei kapcsán Zaxx kommentjére reagálok.

Amikor még korai stádiumban volt a DMC, 1999 végén, akkor hivatkozott rá Mikami (aki ugye executive producer volt elég sok mindennél) PS2-es RE-folytatásként. Akkor a RE3 már a boltokban volt, és a Biohazard Code Veronica külön projekt (és nem sequel) volt még csak Dreamcastre.

Ez volt ugye az első hivatalos említése, korábban a későbbi RE3-at az első két rész között játszódó Biohazard 1.5-nek szánták, Kamiya nagy projektjét pedig Biohazard 3-nak (ugye ő rendezte a RE2-t is, és az írót is vitte magával). De mivel több idő kellett neki a nagy szabad kéz és az ambíciói miatt, a 1.5-ből lett a 3, 3-ból pedig a 4, majd később a DMC, mert rájöttek, hogy marhára nem RE az, amit összepartizánkodott a mester. Ezt a Eurogamer-cikket szerintem nagyon szeretnéd elolvasni ;)

Szóval Code Veronicának a rendelkezésre álló információink alapján sosem készült, egyértelműen fő résznek szánták, kezdetben a 3-nak (ahogy írtad, de nem az ismert 3 helyett), később a 4-nek, (hogy még volt-e más kavarás a háttérben a számozással, azt sosem lehet kizárni). Ez meg is magyarázza, hogy a 3-ast miért érezték sokan visszalépésnek (én nem, mert sosem próbáltam :), nem igazi folytatásnak, és azt is, hogy a 4 végül miért csak nagy sokára jött, a széria eredeti atyjától.

(Magánvélemény: szeretem a RE1-et, de az Alone in the Dark-os tapasztalataim rányomták a bélyegüket, és ezért a DMC1-et innovatívabbnak tartom, és jobban játszható eredeti formájában mai fejjel. Persze újabb is. Ettől persze még Kamija és Mikami is óriási legenda, a RE szerepét pedig nem kicsinyelném le, csak "remake"-nek éltem meg, kissé modernebben, pár újdonsággal, bizonyos pontokon butítva.)

Sors bona, nihil aliud.



Szóval Code Veronicának a rendelkezésre álló információink alapján sosem készült, egyértelműen fő résznek szánták

A Code Veronicát viszont számozott résznek szánták, csak volt egy szerződésük a Sony-val, ami miatt a Nemesist kellett elkeresztelni Resident Evil 3-nak. A Nemesis ahogyan te is írod, eredetileg egy sima spinoff volt, de a végleges verzió sem sokkal több ennél ("Jill Valentine kalandjai a második rész idején"), a Code Veronica meg az RE2 egyenes folytatása (az RE2 vége ugye az, hogy Claire elindul megkeresni Christ ---> a CV erről szól). Long story short: a CV Resident Evil 3 címmel jelent volna meg, ha nincs a Sony, így értettem, amit írtam.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Ja igen, így korrekt, az a bizonyos tagmondat korábban kissé félrevezetett :)

Szegény CV pedig szépen befürdött sorszám nélkül a Dreamcasten.

Sors bona, nihil aliud.



Hát igen, a Capcom már akkor is tudta, hogyan kell a rossz lóra tenni (utána meg olyan sokat tanult a hibából, hogy kitalálta: Nintendo-exkluzív lesz a RE :D).

Egyébként érdekes az EG-cikkben az az indítás, hogy a törölt RE4-ből is forradalom lett volna. Nyilván mélységeiben nem ismerjük a projectet, de nekem mindig "Resident Evil meets Silent Hill" epizódnak tűnt az a koncepció, egy csipetnyi Mr. X / Nemesis vonallal a kampós csávó képében. Biztos jó játék lett volna mondjuk, a Capcom meg mintha szeretné felidézgetni néha, szóval nem lepődnék meg azon, ha néhány eleme eltalálna a RE2 remake-ig (ahogyan azért a végleges RE4-ben is ott a hangulatos kis rész az életedre törő, majd darabjaira hulló páncélokkal :D).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A Resident Evilben nekem mindig az számított a védjegynek hogy NEM volt benne semmilyen természetfeletti dolog. Szerintem jó hogy nem keverték. A Silent Hill az természetfeletti a Resi meg nem. Nekem így tetszett.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Egyébként igen, ezt az "infected people" vonalat kár lenne otthagyni, mert a 90-es években hatalmas divat volt, de manapság már viszonylag kevesen csinálják, és tulajdonképpen a Resident Evil 4-ig kellett várnunk arra is, hogy a Capcom egyértelműen erre az irányvonalra álljon rá (az eredeti T-vírus ugye még megölte az embert és csak aztán hatott "igazán", a plaga parazitáknál ez már nem követelmény, halál nélkül zombulsz be tőlük).

Mindig az a hülye Tarantino-interjú jut eszembe a Resident Evilről, amit nem sokkal a Grindhouse után csináltak vele. Ebben elmeséli, hogy a Grindhouse Planet Terror című fele egy régi Umberto Lenzi zombifilm alapján készült, és hogy amikor valami olyasmit mondtak Lenzinek, hogy "hé, Tarantino nagyon szereti azt a zombifilmedet", a csávó teljesen fel volt háborodva és kijelentette, hogy "it's not zombies, it's infected people, he did not even understand the film!" :D

Szerk: Jaj, megtaláltam Youtube-on, még mindig sírva röhögős:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=qtR5Cxscnu4

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!