A fórumokat bújó és promóciós anyagokat nagyító alatt vizsgáló RPG Codex fanatistái bukkantak rá a
turpisságokra, mely szerint a
Torment: Tides of Numenera kalapozása alatt beígért "stretch goalok" közül többet sem fognak tudni megjelenéskor teljesíteni.
- a játékoshoz csatlakozó karakterek száma 9-ről 6-ra csökkent
- a barkácsolást kukázták
- az Oázis helyszínt drasztikusan megnyirbálták
- a testreszabható napló maximum a játékon kívül fog helyet kapni
A Kickstarter láz csúcsidejében 4 millió dollárt összegyűjtő
kampány alatt ígértek fűt-fát, de a példa remekül illusztrálja a játékfejlesztés sajátosságait, és hogy az egymással szorosan összefüggő fícsörökre nagyon nehéz külön-külön árcédulát aggatni; no meg hogy a veteránokból verbuválódott csapat fantáziája is könnyen elrugaszkodhat a valóságtól. Természetesen nem a Torment: Tides of Numenera az első túl sokat vállaló projekt az ambiciózus gyűjtések földjén, de az ilyen renoméval és kiadói asszisztenciával rendelkező csapattól az alapvető kommunikáció a létminimumot kéne képezze.
Csakis a stúdión áll, hogy tiszta vizet öntsenek a pohárba, de az eset egyben felvetheti a kérdést, hogy játékosi szemszögből miben tér el az ilyen jellegű gyűjtés egy kiadó reklámhadjáratától. Felépítését tekintve nem sokban, hiszen a Torment: Tides of Numenera esetében is egy ismert márka felélesztésének ígéretét lebegtették meg az emberek szemei előtt. Az ígéretek vonatára viszont volt lehetőség jegyet is váltani, amiért cserébe lehetőség nyílt a fejlesztőkkel is cseverészni, de ettől független az ígéretek vonata a kiadók által sokszor bejárt reklámhadjárat állomásain állt meg, növelve az érdeklődést és az irracionális elvárásokat a játékkal szemben.
A RPG Codexes asztalborogatások látva: megérte? Érdemes egyáltalán a célzottan elvárásokat építő reklámokra időt pazarolni, amikor több játék készül, mint valaha?