Jelenlegi hely

túlélős

Megszavazta a nép: Fortnite első benyomások

Fórum:

Ez az Epic Games új játéka, mely még Early Access üzemmódban megy. Műfaját tekintve 4 személyes építős-zombiölős lövölde. 1 napja van meg, szóval még nem tudok sokat róla, de azt mind megosztom. :)

A sztori szerint az emberiség kb. teljesen kipusztult, mert sötét felhők vannak az égen és zomboidok jönnek ki belőle, ha villámlik – ennél jobban kb. felesleges is belemenni a sztoriba. :) Ugyanakkor itt vége is az ismert túlélős-építős játékokhoz való hasonlóságnak, ugyanis itt a grafika vidám, színes, rajzfilmszerű. Nincs vér meg belek meg ilyesmi. A szereplők sem magukba fordult szenvedő túlélők, hanem általában humoros karakterek.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=HfSX9mds9Xg
A játékban egy Parancsnokot alakítunk, aki különböző feladatokra küldi ki az embereit, akik szintén mi vagyunk. Nem tudom minek ez a plusz réteg, de mindegy, ez van. A kiküldött emberek a valódi karaktereink. Van jó pár kaszt és azokon belül is alkasztok. Pl. van a Ninja mint főkaszt és annak van alkasztja, a Bruiser. Az alkaszt határozza meg, hogy milyen speciális támadásai vannak a karakternek: pl. az én karakteremnek van egy Crescent Kick nevű támadása, ami egy köríves rúgás. Egy másik Ninja alkasztnak (aminek nem tudom a nevét) ehelyett 3 shuriken eldobása van. Egyelőre nem tudom, hogy hány alkaszt van, gyanítom, hogy 4-5.
A hősöknek (és minden cuccnak) megvan az MMO-kból ismert színkódja is, fehér/szürke (Common), zöld (Uncommon), kék (Rare), lila (Epic), narancs (Legendary). Ez azt hiszem abba szól bele, hogy magasabb Tiert lehet elérni vele a képességekben. Ha már szóba került: a Képességek Tierekre vannak osztva. A Tier 1-ben 74 különböző okosság van elszórva egy folyamatábraszerű hálón. Ahhoz, hogy a karakter Tier 2-re menjen, először is max. szint kell az adott Tieren (az első Tierhez csak 10. szint, könnyű elérni), aztán bizonyos ágakon végigmenni, és kell még pár tárgy is. Nekem most 2 Training manual vagy ilyesmi hiányzik, még nem tudom honnan lehet szerezni.

Na jó, de milyen a játék?

A játék úgy néz ki, hogy megjelensz a térképen egymagad vagy más emberekkel – ez lehet egy vadregény vagy városi pálya (valószínű lesz más is később). Azt nem tudom, hogy random generált-e, könnyen lehetséges, hogy az. A karaktert külső nézetből látjuk alapból, de van 1st person nézet is. Mindenkinek van egy csákánya, amivel vadul elkezd nyersanyagot gyűjteni (ezek nem vesznek el pályák között, szóval ha tele vagy, akkor nem kell bányásznod). 3 fajta van: kő, fa és fém. Ehhez szét kell verni tárgyakat, fákat, köveket. Gyakorlatilag minden rombolható, ami nem a pálya része.
Lehet továbbá kutakodni is (főleg városban) mindenféle tárgyak reményében, amelyek főleg kraftolási alapanyagok, fegyverek, csapdák és lőszer lehet. Sajnos szűkös az inventory, de szerencsére nincs is nagyon sokféle tárgy. A pályán kóricálva rendszeresen találkozni kis eseményekkel: megmentésre váró túlélő, idegen kristály, megépítendő radarállomás, kincsesláda, alvó zombik, stb.
Van a pályán egy fő cél is, amit meg kell védeni a rárontó zomboidoktól. Mindig van idő arra, hogy előtte építkezzen a csapat. Nagyon könnyen lehet az összegyűjtött nyersanyagokból egy pici erődöt rittyenteni az ojjektum köré. Ez a mostani szinten még csak falakat és csapdákat jelent, később bizonyára lesznek automata fegyverek és más egyéb is. A csapdákról érdemes pár szót ejteni. Ezeknek is megvan a maguk színkódja; lehet őket tenni padlóra, falakra, sőt még plafonra is. Nagyon változatosak, a sima tüskéktől kezdve van minden: elektromos áram, kábító fény, mérgező felhő stb.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=gZWg4iXp_lE
Az építésről kicsit bővebben

Egy gombnyomással építő üzemmódba lehet váltani, bárki építhet, kaszttól függetlenül. 4 alap dolgot lehet építeni:
  • Padló: 3x3-as padló.
  • Fal: 3x3-as fal.
  • Lépcső: Alapból egy rámpát jelent, ami egy 3x3x3-as kocka aljáról átlóban a tetejére visz.
  • Tetraéder: egy pici piramis, nem használtam még.

Ezeket gyors egymás utánban lehet szórni és használni, nem kell megvárni, hogy megépüljön teljesen. Pl. ha fel akarsz jutni egy hegyre, csak szaladsz és dobod magad elé a rámpákat. Nincs fizika, egy 45 fokos 30 méter magas farámpa gond nélkül megáll mindenféle alátámasztás nélkül, nem fog eldőlni. Ez így nem tűnik soknak, viszont van egy nagyon érdekes lehetőség: át tudod szerkeszteni a 3x3-as paneleket a légyen (on the fly)! Pl. ha egy falnál az alsó 3 négyzetet hagyod meg, akkor az egy kis mellvéd van korlát. Ha a középsőt veszed ki, akkor az egy ablak. Nagyon sok variáció van, és bár legtöbbször csak a falat és mellvédet használjuk, szükség van a többire is (pl. a radartorony építésnél). A küldetésekben általában bónusz jár, ha x elemnél kevesebb védelmet építenek a játékosok. Egyébként az építés nálam nem okozott semmilyen lassulást, pedig jártam pár durván kiépített bázisban.

Ha kész a bázis, vagy valamelyik játékos elindítja a következő fázist, akkor jönnek a zomboidok. Ezekből eddig vagy 6-8 félét láttam, szóval elég változatos. Itt heveny lövöldözés és vagdalózás következik néhány percig, de ha a csapat odafigyel, általában nem nehéz jól szerepelni. A teljesítménytől függően kapunk xp-t, ami képességpontokban realizálódik. A karakter nem kap direktben xp-t, hanem egy közös Xp-poolba kerül valamennyi. Ezt aztán szabadon lehet osztani bármelyik karakterünknek. Sokszor kapunk Lámát is (ládát), amit szét kell verni (kinyitni) mindenféle jutalmak reményében. A küldetésekben lehet kapni speciális pénzt is (ami valódi pénzért lehet venni egyébként), amiért további, értékesebb lámákat lehet venni. Nekem nagy szerencsém volt, mert az egyik ilyen küldetésekből összeszedett pénzből vett Láma ezüstlámává változott (még jobb cucc van benne) és találtam egy Epic Ninja karaktert. Elég tápos. :)
A probléma most az, hogy bár van kék kard tervrajzom, amivel normális fegyvert tudok neki csinálni, viszont elég nehéz a hozzávalókat megtalálni. Ugyanis a fegyverek elhasználódnak és eltörnek egy (elég hosszú, több óra használat) idő után. Ilyenkor csak annyi a teendőd, hogy inventory, ráböksz egy tervrajzra és már gyártod is az újat, ami pár másodperc alatt el is készül. Lőszert is gyárthatsz menet közben (kell is), ez is csak annyi, hogy a Reloadot nyomva tartod.

Saját bázis

Van egy saját bázisod is, amit a sztori előrehaladásával súlyos csaták közben upgradelni kell. Ezek a csaták már igénylik a több játékos jelenlétét vagy durván túlcsapdázását. Tartozik még hozzá sok-sok megmentett túlélő (ők is színkódosok), akik mindenféle bónuszokat adnak a fő karakternek. Ezek menedzselése is egy külön feladat, vannak mindenféle célcsoportok, ahová embereket lehet rendelni, pl. orvosok, kutatók, bázisvédők, stb. Minden Túlélő jó valamiben, de nehéz olyan csapatot összerakni, akik illenek egymáshoz és ahhoz értenek, amihez kell és még elég jó a színük is. Még van pár téma, amiről lehetne írni, de már megint túl hosszú lett. :) Érdemes esetleg nézni pár live streamet róla.

Ha valaki esetleg tolja, keressen meg, unqltango a nevem a játékban.

Az eredeti komment hivatkozasa: http://www.rewired.hu/comment/133008#comment-133008

Conan: Exiles prealfa előzetes

Fórum:

A szakértők szerint a Conan: Exiles nagyjából egy dinoszauruszok és puskák nélküli ARK: Survival Evolvednek felel meg. Íme némi alfa előtt fútidzs:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=gnL2cLMpnzA

Conan: Exiles tízer

Fórum:

Roodie jóvoltából becsapódott hozzánk egy rövid announcement tréler a Conan: Exiles című játékból... ami alapvetően egy nyílt világú, kraftolós-termelős survival cím lesz. Conan = hentelés és barbarizmus, mit nem lehet ezen érteni????? A befejezett játékokban nem igazán bővelkedő műfajhoz hűen természetesen early accessben indul a kapálás tavasztól. Termeszd a kukoricát, Conan!

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=oEIcftl0OZk

Dying Light - Túl az 5 millión, és több mint 10 órányi tartalommal jön a The Following DLC

Fórum:

Vezethető járgányokkal és színes vidéki tájakkal bővít az akár 20 órára rúgó The Following DLC. (Legalábbis a Techland szószólója szerint.)

rwurl= https://www.youtube.com/watch?v=8B_ldti4QGI
Továbbá remekül teljesített az alapjáték, mely a több mint 5 millió eladott példányszámával a 10 legkelendőbb amerikai játékai közé is felkerült, már ami az idei év dobozos példányait illeti. Mindennek függvényében érthető, hogy miért került talonba a Hellraid címmel készülő kaszabolda, továbbá a Dead Island 2 beláthatatlan csúszása miatt valószínű, hogy még egy darabig fejni fogják az élőhalott tehenet.

Forrás: VideoGamer, Fortune

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!