Az id Software még szombaton mutatta be a DOOM Vulkan verzióját, az NVIDIA pedig most makulátlan minőségben is közzétette a következő generációs GTX videokártyákat promotáló szeánszon készült demót. A Vulkan támogatás egyébként a megjelenést követően nem sokkal debütál majd (természetesen csak a PC verzióhoz), így a DOOM lehet az első olyan AAA kategóriás blokkbászter cím, ami szőröstül-bőröstül kihasználja az új technológia előnyeit.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=anrvBD4aTGY
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=anrvBD4aTGY
HD letöltés: geforce.com
A videó igencsak meggyőző képet mutat a játékmenet sebességéről, de érdemes megjegyezni, hogy mindezt sebességnövelő ápgrédekkel és 120-as FoV mellett sikerült elérniük az id-s fiúknak. Remélhetőleg nulláról indulva sem kell majd csigaként vánszorognunk az áhított fejlesztések megkaparintásáig.
A gameplay brutalisan jol nez ki tovabbra is. Elso napos vetel lenne szerintem a jatek annyira el van minden talalva benne, de annyi dolgom van hogy lehet honapok mulva jutok meg oda hogy foglalkozzak vele.
Amugy nem szeretnek "that guy" lenni, de szerintem bullshot a video, olyan ertelemben hogy csomo helyen (amikor egyszerre csomo vizualis veresseg / glory kill, vagy ilyesmi tortent) ugy festett joval 60FPS ala esik a sebesseg, es csak az ekkor erosen beuto motion blur effektus menti meg.
Remelhetoleg mindez csak a youtube konverzio miatt jon elo, viszont nem vagyok benne biztos mivel rakat reccenes mentes tukorsiman futo 60 FSP videot is lattam amik vakolatlanul szepen visszaadtak a sebesseget.
Ez nem korrekt amugy Zaxx teso, mivel ez a video elozo generacios TitanX-en keszult (ugyan allitolagosan 1080p-n, lehet az zavart meg), es nem ugyanaz mint a mosott videokameras prezentacio alatt ment. :)
Amugy talan most van arra esely hogy a Vulkan atvegye a DirectX-tol a hosszu eveken at tarto vezetest? :)
Ha minden platformra pofonegyszeruen (pontositva inkabb DX-hez viszonyitva egysegekkel kevesebb meloval) atviheto az adott cim, es meg gyorsabb is nala, az kifejezetten imponalo lesz a fejlesztoknek.
Foleg azoknak a tudataban mondom mindezt, hogy ugye vagjuk hogy a legpolarisabb nagy third party motrok mint a Cryengine, Source es az Unreal Engine is erdeklodest mutatott a tamogatas utan, ezaltal (ha ugye meglepik) biztositva azt az osszes ezekre megjeleno cimekre is.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Remélem a Vulkán Windows 7-en is kitör.
elmeletileg pont ez az egyik legnagyobb erossege, hogy nem OS-re resztriktalt (mestersegesen), mint az MS csinalja kihasznalva a monopol helyzetet a windows eladasok buzditasara a DX-el, hanem a driverben automatikusan benne van. Azaz ha a driver megy az adott rendszereden, a Vulkan is benne van. :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Én a 2 gigás letöltős verziót néztem csak meg, de az simának tűnt teljesen.
De attól még a demó ugyanaz, azt meg direkt nem írtam le sehova, hogy a rögzített felvétel nem GTX 1080-on, hanem TitanX-en fut. :) Nem akartam ezzel komplikálni a cikket, fölösleges infók, egyedül akkor lett volna értelme, ha ebben a videóban is ott lenne az fps counter, de nincs. Egyébként az NVIDIÁs cikkben írják, hogy eredetileg az 1080-ason kellett volna pörögnie ennek is, csak az idesek elfelejtették hazavinni a kártyát. :D
Szvsz egyébként az élőben adott változat látványosabb volt a néhány őrült láncfűrészelős és glory kill miatt, de üsse kő, ez meg jobban néz ki. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azért zene lehetne folyamatosan, főleg a hentelős részeknél, (persze lehet, hogy itt direkt ki volt kapcsolva, de nem biztos) A Vulkan meg örvendetes, de elvileg az is inkább procilimitre jó, mint a dx 12. Nem ?
(Amúgy meg ma éjféltől mehet a töltés Váááááááááááááá)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Azért a Vulkan még is csak a jó öreg, de már túl öreg OpenGL utóda, meg nem mellékesen a Mantle tesója. Ezen felül szvsz OSX-en, illetve új nevén MacOS(!) alatt is lesz nyilván, a mobil IGP és az Android is felkészülten várja ... Viszont vitatnám, hogy "benne van a driverben", pl. AMD drivernél úgy néz ki, hogy van benne egy D3D driver, egy OGL driver, egy Mantle driver, egy OpenCL driver, egy Audio driver (melyikhez milyen), és most már egy Vulkan driver is. Aztán lehet pislogni mitől 3-400Mb egy telepítő. :D
Az NVIDIA driverekben is ugyanígy van. Egyébként - állítólag - a Vulkannek nagyon kevés köze van az OpenGL-hez, de még a Mantle-höz képest is tök más. Kb. ott meg is áll a dolog, hogy az OpenGL-t és a Vulkant is a Khronos Group fejleszti. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
meg ha nem is jobb mint a DX12, es "csak" ugyanazt tudja, mar az is brutalisan nagy elony hogy nem Win10 exkluziv cucc, hanem az elodokon is mukodik (mi van ha epp win7-en vagy win8on akarsz gamelni ugye), plus az apple gepeken, linux disztrokon, steam OS-en, es androidon is akar. Azaz egy fejlesztessel majd hogy nem egy rakat masik platformot le tudsz fedni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Videóhoz, ez azért sokkal hosszabb és benne van pici a Labor pályából ami sokkal szemetebb.
Carmack nagyon elismerően nyilatkozott a Vulkanről, szóval simán lehet, hogy egyébként jobb is, mint a DX12. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez az elso gameplay video ami meggyozott arrol, hogy nem lesz hulladek. :) Mar nem a grafika miatt, hanem fokent a 'hianyzo' weapon wheel, meg a normalis mozgasi sebesseg okan. Mar csak kikapcsolhato kivegzes animaciok kellenenek, es teljes lenne a szanalmas eletem, amiben elorelathatolag meg egy jo fel evig ugysincs idom a jatek kozelebe se nezni. :D
en is igy gondolom az eddigi latottakbol itelve, de ezert irtam hogy ha mar "csak" olyan jo mint a DX12, mar akkor is nagy elonye van az emlitett aspektusaival.
Ha viszont meg jobb is, akkor erted. :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
akkor kirobbano orommel fogod hallani, hogy opciokban kegyetlen sok minden allithato, kozottuk a kivegzes animaciok is. :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Amennyire tudom a kivégzéseket külön neked kell csinalnod, szóval nem kötelező, azt meg ki lehet menüben kapcsolni, hogy highlightolva legyen a szörny, ha nyomhatod az executeot. Szóval lehet számodra tisztán, szárazon játszani :)
azért a 120-as fov sokat dob a sebesség érzeten, és nem véletlenül hangya méretű néhány ellenfél ennek köszönhetően. a zúzós zene nekem is hiányzik hent közben, ettől függetlenül nagy fasza videó.
Az öncélú erőszakra kihegyezett videók elvették a kedvemet, de ez a gameplay meggyözőtt, jöhet.
Sajna OSX-re (vagy ha MacOS lesz a neve ujra, akkor arra) eleg valoszinu, hogy nem lesz Vulkan. Az Apple mar evek ota csak a sajat Metal API-jat gyurja.
A Mantle-hez kepest egyaltalan nem mas, mivel az AMD gyakorlatilag odaadta a Khronos-nak es ebbol lett a Vulkan.
Konnyen lehet, hogy ennek ellenere sokkal jobban fog futni Win10-en.
even Vulkan will benefit a lot from WDDM 2.0. GPU memory management on Win7/8 was our biggest issue with Mantle
Johan Andersson
@repi
Technical Director on Frostbite at Electronic Arts
ez vilagos, es siman nem is vagyok a fejlodes ellen (surface-emen mar win10 van, desktopon meg majd par honap mulva upgradelek), de mondjuk az opcio megmaradhatna hogy fuggetlenul ha lassabb is, legalabb tudja a kliens futtatni az adott cimet a valasztott OS-en.
Sok esetben nem opcio az adott illetonek az upgrade, vagy nem feltetlen logikus lepes csak a jatekok vegett, ha tipikusan melora hasznalja.
Arra kellene hajtani hogy minel tobb platformon es ezaltal minel tobb OS-re elerheto legyen az adott API, biztositva igy a konnyu atjarast es a kompatibilitast. Szemben azzal mint a MS csinal, hogy szandekosan a legfrissebb OS-e kore epit mindent. Amit teljesseggel ertek uzleti szempontbol miert teszi, csak nem ertek egyet a hozzaallasaval, mivel ugye nyilt platform parti vagyok. Az kellene hogy legyen az elsodleges szempont az informatikaban hogy minel szabadabb es szelesebb korben elerhetobb legyen az adott szoftvered az emberek szamara, nem pedig hogy amennyire csak tudd limitald a lehetosegeit, es ezzel kizarolag csak a sajat okoszisztemadhoz lancold oket.
Mondjuk ki kell emelni persze hogy az Apple apszolut tullott a MS-en ugye hardware es szoftware szinten is a felhasznalo limitaciojahoz es a szabvanyossagra torekedesre, igy kifejezettebben neheztelek ra. Sajnalatos hogy itt is mint az internet video szolgaltatasban jatszania kell a seggfejet es direkt csak egy sajat szolgaltatasat nyomassa, feltoredezve es megnehezitve az amugy sem egyszeru szabvanyositast. Windowsban legalabb meg van a lehetoseged hogy hasznalj mas APIkat, OSX-ben meg ugye tudtommal csak azt hasznalhatod amit az Apple megenged, es ott is ahogy mondod a sajat Metal-jat fogja nyilvan preferalni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Szerintem sokszor egyszeruen nem eri meg backport-olni dolgokat korabbi OS-ekre. Nem csak azert mert vegyen ujabb OS-t a hulye user, hanem mert kompatibilitasi gondokat okozhatna a reginel. Amiota WDDM van (Vista) nem is csinalja mar ezt Direct3D kapcsan a Microsoft. A Windows 7 eseteben mar eleve tobb mint egy eve vege a mainstream support-nak (5 evnel oregebb olyan OS-t aminek legalabb ket eve volt ujabb verzioja a Microsoft sosem tamogatott erdemben a biztonsagi frissitesek kivetelevel, szoval ebben semmi uj dolog nincs), a 8.1 pedig eleg nepszerutlen ahhoz, hogy ne foglalkozznak vele (erre mondanak, hogy ott az ingyenes Win10). A Linux kivetelevel az osszes egyeb lenyeg platformon ettol sokkal rosszabb a helyzet (Android, iOS, OSX).