Amennyire felfogtam, nekem az lenne a jó ha a vinyó halk lenne és bírná azt hogy lényegében napi 24 órában megy; hacsak nem tud olyat a NAS hogy sleepeli a hardvert vagy legalább a vinyókat, amikor nem hajtjuk (ami legalább 16-20 óra a napokból általában, ugye)
Egyébként így fél óra táblázatszerkesztés után úgy tűnik, hogy a legjobb ár/érték arány az ha veszek egy 2 diszkes rendszert 2*4TB vinyóval, mert az úgy 27-32Ft / GB költséggel jár 110-130K végső árral (ez mondjuk mindenképpen elég magas).
Ennél csak az a jobb ár/érték, 23,5-26Ft / GB árszinten, ha 3/4 lemezes rendszert veszek nettó 8TB kapacitással (3 diszk 4TB mérettel), de az meg már 190K-ba fájna a végén, és nekem 8TB már felesleges, 4TB viszont valszleg jó darabig elég lesz...
De még itt is versenyképes a 2*8TB lemezes verzió, mert az is 190-200K összköltségű. Szóval 8TB kapacitás felett kezdi csak megérni a 4 lemezes rendszer a RAID5 (?) tükrözéssel (aminél 3 lemez van és 2 lemeznyi a végső kapacitás). Ennél kisebb kapacitásnál kb. mindig a két lemezes ma a nyerőbb.
WD RED diszkekkel számoltam és 4 féle NAS árral (2 lemezes olcsó / Synology, 3/4 lemezes olcsó / Synology).
Meglepő módon az Árukeresőn a WD RED 4TB vinyó a legnépszerűbb - szóval más is tud spreadsheetezni :D
hacsak nem tud olyat a NAS hogy sleepeli a hardvert vagy legalább a vinyókat, amikor nem hajtjuk (ami legalább 16-20 óra a napokból általában, ugye)
Csak három dolgot mondanék:
- idegesítő megvárni amíg felpörög (főleg aki tech-ben nem járatos és nem tudja... de annak is, aki igen)
- ha nem több órára állítod be a spindown-t, akkor ez naponta többször elő tud fordulni
- valójában ha normál üzemi hőmérsékleten (hdd függő, átlag 30-40°C, lásd backblaze reliability blogpost-okat) messze a legmegterhelőbb dolog a felpörgetés egy vinyó életében. Mondjuk én a NAS-omat offline storage-ként használom, tippre egy-két havonta lövöm be, hogy a nagygépemről (abban is van egy 8TB-os lemez) átdobjam a termelődött anyagokat.
Köszi, közben egyelőre asszem a Zyxel 2 lemezes cucc felé kezdek orientálódni, úgy tűnik az a legjobban fogyó cucc is itthon szóval valszleg könnyű hozzá helpet találni, meg nekem semmi extra csoda dologra nincs szükségem amúgy sem, csak legyen egy tévéről is elérhető file szerver és annyi :)
Raid: backupnak. Rátologatnám a fotókat, munkákat, egyéb dolgokat, és jó lenne ha backupolódna is, már 2x buktam sok mindent vinyóhalál miatt.
Linuxot nem akarom ehhez megtanulni, meg nemtom 35 pénzért milyen gépet lehet összeheggeszteni egyébként is, ami ráadásul jó lenne ha halk is lenne meg keveset is fogyasztana. Economies of scale miatt esélyes hogy a NAS gyártó olcsóbban is ki tudja hozni, meg télleg kellően lebutított UI-t is ad hozzá.
igy van, nekem is gugli foto lett az onsite backup es a tukrozes mellett. potolhatatlan kepek, inkabb adatbanyasszon rajta a gugli, mint hogy elvesszen.
Ez eddig okes, de ez a Zephyrus G15, nem? 4800H+2060 6GB. A VR Bench meg AMD 4800H+ dedikalt AMD vga. Ket teljesen kulonbozo dolog. Vagy csak en vagyok szellemi fogyatekos es nem ertek valamit.
Ebben sajnos egyetertek. Mar eleg regota megy a "sure, van nvidia killer kartya, majd jon, hogynelenne" aztan kurvara nem tortenik semmi. :D Mondjuk valszeg azert, mert eloszor a CPU R&D-re ment el minden eroforras az elmult 5 evben. Csakhat addig meg az nv tovabbra is azt csinal amit akar ami mindenkinek rossz. Alig varom az RTX3080-t MSRP $999 startolo aron a 3080ti meg johet $1300-ert... (nem founders/reference kartyak eseten ofc)
NAS
Ha esetleg valakinek van itt tippje és tapasztalata, akkor az alábbi két dolgon filózok:
Zyxel NAS326 kb. 35ért vagy Synology DS218j kb. 55ért
Előbbi is elég kéne legyen nekem, de állítólag béna az oprendszere
Seagate Ironwolf 4TB 5900rpm vagy WD RED 4TB 5400 rpm
Mindkettő kb azonos áron van, és elég egy sima otthoni hálózat szűk keresztmetszetéhez; a kérdés hogy melyik a halkabb és/vagy megbízhatóbb
Láttam hogy van thread a prohardveren, de vééééégtelen hosszú, embernek nincs ideje végigolvasni.
Tesztekben a NASból egyértelműen a Synology a jobb és hajlok is rá; a vinyóknál viszont képtelenségnek tűnik igazságot tenni...
Sajnos ironwolf-ból csak a 8TB 7200rpm-es változattal van tapasztalatom. Az seek-elés közben jelentősen hangosabb, mint a korábbi 5900rpm 4TB seagate green v mi volt.
7200rpm okkal hangosabb...
És igen múltkor sokallottam, de jobban utánagondolva, nem 1 évre veszem, és akkor már inkább most vegyem a drágábbat, mint később eladni a gagyit és még megvenni a drágábbat... :P
Na, itt a legolcsóbb ajánlott cucc is 60K és már megy is fel 100K fölé a többivel, köszi de nem :D
Amennyire felfogtam, nekem az lenne a jó ha a vinyó halk lenne és bírná azt hogy lényegében napi 24 órában megy; hacsak nem tud olyat a NAS hogy sleepeli a hardvert vagy legalább a vinyókat, amikor nem hajtjuk (ami legalább 16-20 óra a napokból általában, ugye)
Egyébként így fél óra táblázatszerkesztés után úgy tűnik, hogy a legjobb ár/érték arány az ha veszek egy 2 diszkes rendszert 2*4TB vinyóval, mert az úgy 27-32Ft / GB költséggel jár 110-130K végső árral (ez mondjuk mindenképpen elég magas).
Ennél csak az a jobb ár/érték, 23,5-26Ft / GB árszinten, ha 3/4 lemezes rendszert veszek nettó 8TB kapacitással (3 diszk 4TB mérettel), de az meg már 190K-ba fájna a végén, és nekem 8TB már felesleges, 4TB viszont valszleg jó darabig elég lesz...
De még itt is versenyképes a 2*8TB lemezes verzió, mert az is 190-200K összköltségű. Szóval 8TB kapacitás felett kezdi csak megérni a 4 lemezes rendszer a RAID5 (?) tükrözéssel (aminél 3 lemez van és 2 lemeznyi a végső kapacitás). Ennél kisebb kapacitásnál kb. mindig a két lemezes ma a nyerőbb.
WD RED diszkekkel számoltam és 4 féle NAS árral (2 lemezes olcsó / Synology, 3/4 lemezes olcsó / Synology).
Meglepő módon az Árukeresőn a WD RED 4TB vinyó a legnépszerűbb - szóval más is tud spreadsheetezni :D
Csak három dolgot mondanék:
- idegesítő megvárni amíg felpörög (főleg aki tech-ben nem járatos és nem tudja... de annak is, aki igen)
- ha nem több órára állítod be a spindown-t, akkor ez naponta többször elő tud fordulni
- valójában ha normál üzemi hőmérsékleten (hdd függő, átlag 30-40°C, lásd backblaze reliability blogpost-okat) messze a legmegterhelőbb dolog a felpörgetés egy vinyó életében. Mondjuk én a NAS-omat offline storage-ként használom, tippre egy-két havonta lövöm be, hogy a nagygépemről (abban is van egy 8TB-os lemez) átdobjam a termelődött anyagokat.
Köszi, közben egyelőre asszem a Zyxel 2 lemezes cucc felé kezdek orientálódni, úgy tűnik az a legjobban fogyó cucc is itthon szóval valszleg könnyű hozzá helpet találni, meg nekem semmi extra csoda dologra nincs szükségem amúgy sem, csak legyen egy tévéről is elérhető file szerver és annyi :)
csak annak minek raid? valami kiszuperált pc is tökéletes erre. Valami linux és samba kell és csá.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Én anno régi ipademmel wi-fi-n keresztül osztottam meg a laptopom médiakönyvtárát úgy ahogy mondod SMB-n keresztül.
Raid: backupnak. Rátologatnám a fotókat, munkákat, egyéb dolgokat, és jó lenne ha backupolódna is, már 2x buktam sok mindent vinyóhalál miatt.
Linuxot nem akarom ehhez megtanulni, meg nemtom 35 pénzért milyen gépet lehet összeheggeszteni egyébként is, ami ráadásul jó lenne ha halk is lenne meg keveset is fogyasztana. Economies of scale miatt esélyes hogy a NAS gyártó olcsóbban is ki tudja hozni, meg télleg kellően lebutított UI-t is ad hozzá.
Linux Jo pedig:)
On site backup meg hát leginkább lelkiismeretnek tesz jót.
Nem tudom mennyi fotod van de gondolom pár száz giga.
Lehet lenne olcsóbb megoldás is azért mondom.
Kényelmesnek kényelmes csak szerintem felesleges a warezre a raid ha számít az ár.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
fotókat backupnak vagy google photos-ra (ha nem baj, hogy google felnyalja őket), vagy pl amazon cloud-ra. Utóbbi asszem évi ~30k 1TB-ig.
igy van, nekem is gugli foto lett az onsite backup es a tukrozes mellett. potolhatatlan kepek, inkabb adatbanyasszon rajta a gugli, mint hogy elvesszen.
Parizer forever.
Tekintve LY magic remote-tal kapcsolatos megjegyzéseit, a hálózat is szűk lehet/lesz.
Kiszivárgott valami az egyik következő laptopos NV kártyáról.
2080 Ti +20% teljesítmény, 15" laptopban.
A cikkben benézték, mert a 4800APU-ra hitték hogy radeon, de a DVGA az egy ismeretlen új NV kártya, feltételezhetően a 3080M.
Kérdés, hogy 15" XPS-ben, vagy 5 kilós, két tápegységgel hajtott gamer battleship-ben. Gondolom utóbbi...
Linkre nem kattintottál? Asus Zephyrus GA401IV
Anno a vr bench eredményt redditen láttam, szóval nem. Legutóbbi Zeph amit láttam mondjuk eléggé böszme volt.
A mobil nv honnan jott? En eddig mindenhol big navi-t lattam csak ezzel kapcsolatban. Volt VR bench dev komment is.
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/emhb8f/about_the_amd_gpu_beating_2080ti_by_17_leak/
Van egy AMD APU a gépben és egy DVGA NV.
https://www.technopat.net/sosyal/konu/asus-zephyrus-g-ga401iv-dxdiag.804...
Display Devices
---------------
Card name: AMD Radeon(TM) Graphics
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: AMD Radeon Graphics Processor (0x1636)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Type: Full Device (POST)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_1636&SUBSYS_1F111043&REV_C6
Device Status: 0180200A [DN_DRIVER_LOADED|DN_STARTED|DN_DISABLEABLE|DN_NT_ENUMERATOR|DN_NT_DRIVER]
Device Problem Code: No Problem
Driver Problem Code: Unknown
Display Memory: 8391 MB
Dedicated Memory: 496 MB
Shared Memory: 7894 MB
Current Mode: 2560 x 1440 (32 bit) (60Hz)
HDR Support: Not Supported
Display Topology: Internal
Display Color Space: DXGI_COLOR_SPACE_RGB_FULL_G22_NONE_P709
Color Primaries: Red(0.643555,0.331055), Green(0.301758,0.609375), Blue(0.155273,0.061523), White Point(0.313477,0.329102)
Display Luminance: Min Luminance = 0.500000, Max Luminance = 270.000000, MaxFullFrameLuminance = 270.000000
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: unknown
Monitor Id: AUOE68C
Native Mode: 2560 x 1440(p) (60.012Hz)
Output Type: Internal
Monitor Capabilities: HDR Not Supported
Display Pixel Format: DISPLAYCONFIG_PIXELFORMAT_32BPP
Advanced Color: Not Supported
Driver Name: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\u0348053.inf_amd64_d857fc3ed0c41b07\B348005\aticfx64.dll,C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\u0348053.inf_amd64_d857fc3ed0c41b07\B348005\aticfx64.dll,C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\u0348053.inf_amd64_d857fc3ed0c41b07\B348005\aticfx64.dll,C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\u0348053.inf_amd64_d857fc3ed0c41b07\B348005\amdxc64.dll
Driver File Version: 26.20.14001.3000 (English)
Driver Version: 26.20.14001.3000
DDI Version: 12
Feature Levels: 12_1,12_0,11_1,11_0,10_1,10_0,9_3,9_2,9_1
Driver Model: WDDM 2.6
Graphics Preemption: Primitive
Compute Preemption: DMA
Miracast: Not Supported
Detachable GPU: No
Hybrid Graphics GPU: Integrated
Power P-states: Not Supported
Virtualization: Paravirtualization
Block List: No Blocks
Catalog Attributes: N/A
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 10/23/2019 4:00:00 PM, 1919624 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp: Unknown
Device Identifier: {D7B71EE2-5576-11CF-4B78-A0097DC2D735}
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x1636
SubSys ID: 0x1F111043
Revision ID: 0x00C6
Driver Strong Name: oem43.inf:cb0ae414f65a09d8:ati2mtag_Renoir:26.20.14001.3000:PCI\VEN_1002&DEV_1636&SUBSYS_1F111043&REV_C6
Rank Of Driver: 00CF0000
Video Accel: Unknown
DXVA2 Modes: DXVA2_ModeMPEG2_VLD DXVA2_ModeH264_VLD_NoFGT DXVA2_ModeHEVC_VLD_Main DXVA2_ModeH264_VLD_Stereo_Progressive_NoFGT DXVA2_ModeH264_VLD_Stereo_NoFGT DXVA2_ModeVC1_VLD DXVA2_ModeHEVC_VLD_Main10 DXVA2_ModeVP9_VLD_Profile0 DXVA2_ModeVP9_VLD_10bit_Profile2
Deinterlace Caps: n/a
D3D9 Overlay: Not Supported
DXVA-HD: Not Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
MPO MaxPlanes: 2
MPO Caps: ROTATION,VERTICAL_FLIP,HORIZONTAL_FLIP,YUV,BILINEAR,STRETCH_YUV,HDR (MPO3)
MPO Stretch: 16.000X - 0.250X
MPO Media Hints: rotation, resizing, colorspace Conversion
MPO Formats: NV12,420_OPAQUE
PanelFitter Caps: ROTATION,VERTICAL_FLIP,HORIZONTAL_FLIP,YUV,BILINEAR,STRETCH_YUV,HDR (MPO3)
PanelFitter Stretch: 16.000X - 0.250X
Extension Drivers:
Driver Name: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\amdkmdae.inf_amd64_d9d8818e177b0c8c\amdkmdae.inf
Driver Version: 26.20.14001.3000
Driver Date: 10/24/2019
Driver Provider: Advanced Micro Devices, Inc.
Catalog Attributes: N/A
Component Drivers:
Driver Name: Unknown
Driver Version: Unknown
Driver Date: Unknown
Driver Provider: Unknown
Catalog Attributes: N/A
Card name: NVIDIA Graphics Device
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: Graphics Device
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_1F12&SUBSYS_1F111043&REV_A1
Device Status: 0180200A [DN_DRIVER_LOADED|DN_STARTED|DN_DISABLEABLE|DN_NT_ENUMERATOR|DN_NT_DRIVER]
Device Problem Code: No Problem
Driver Problem Code: Unknown
Display Memory: 13874 MB
Dedicated Memory: 5980 MB
Shared Memory: 7894 MB
Current Mode: Unknown
HDR Support: Unknown
Display Topology: Unknown
Display Color Space: Unknown
Color Primaries: Unknown
Display Luminance: Unknown
Driver Name: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nvam.inf_amd64_2626e2eb18663673\nvldumdx.dll,C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nvam.inf_amd64_2626e2eb18663673\nvldumdx.dll,C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nvam.inf_amd64_2626e2eb18663673\nvldumdx.dll,C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nvam.inf_amd64_2626e2eb18663673\nvldumdx.dll
Driver File Version: 26.21.0014.4104 (English)
Driver Version: 26.21.14.4104
DDI Version: 12
Feature Levels: 12_1,12_0,11_1,11_0,10_1,10_0,9_3,9_2,9_1
Driver Model: WDDM 2.6
Graphics Preemption: Pixel
Compute Preemption: Dispatch
Miracast: Not Supported
Detachable GPU: No
Hybrid Graphics GPU: Discrete
Power P-states: Not Supported
Virtualization: Paravirtualization
Block List: No Blocks
Catalog Attributes: N/A
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 10/17/2019 4:00:00 PM, 944632 bytes
WHQL Logo'd: No
WHQL Date Stamp: None
Device Identifier: Unknown
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x1F12
SubSys ID: 0x1F111043
Revision ID: 0x00A1
Driver Strong Name: oem30.inf:0f066de367514f4e:Section038:26.21.14.4104:pci\ven_10de&dev_1f12&subsys_1f111043
Rank Of Driver: 00CF0001
Video Accel: Unknown
DXVA2 Modes: DXVA2_ModeMPEG2_VLD DXVA2_ModeVC1_D2010 DXVA2_ModeVC1_VLD DXVA2_ModeH264_VLD_Stereo_Progressive_NoFGT DXVA2_ModeH264_VLD_Stereo_NoFGT DXVA2_ModeH264_VLD_NoFGT DXVA2_ModeHEVC_VLD_Main DXVA2_ModeHEVC_VLD_Main10 DXVA2_ModeMPEG4pt2_VLD_Simple DXVA2_ModeMPEG4pt2_VLD_AdvSimple_NoGMC DXVA2_ModeVP9_VLD_Profile0 DXVA2_ModeVP9_VLD_10bit_Profile2
Deinterlace Caps: n/a
D3D9 Overlay: Unknown
DXVA-HD: Unknown
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
MPO MaxPlanes: 0
MPO Caps: Not Supported
MPO Stretch: Not Supported
MPO Media Hints: Not Supported
MPO Formats: Not Supported
PanelFitter Caps: Not Supported
PanelFitter Stretch: Not Supported
Ez eddig okes, de ez a Zephyrus G15, nem? 4800H+2060 6GB. A VR Bench meg AMD 4800H+ dedikalt AMD vga. Ket teljesen kulonbozo dolog. Vagy csak en vagyok szellemi fogyatekos es nem ertek valamit.
pótolhatatlan képek?
Ez nem a 2060.
Annak a Device ID-je 1F11 (vagy más), ez pedig az eddig ismeretlen 1F12.
https://devicehunt.com/view/type/pci/vendor/10DE/device/1F11
Vagy persze egy jól szerkesztett átverés, de erre mindig is volt esély.
Haaaaaaat, eleg nagy nyujtozkodas ha engem kerdezel, de mkay. Remelhetoleg marciusban a GTC-n kiderul.
Hát én már nehezen hiszem hogy az AMD csak így "zsebből" kiránt egy ilyen VGA-t. Főleg hogy az NV CEO mondta, hogy +50% teljesítmény várható...
Persze én örülnék a legjobban, ha lenne egy ilyen kategóriás AMD VGA, csak ezt már rég teríteni kéne ha lenne, legalább a vállalati firepro piacon...
Meg itt van ez is közben:
https://www.techradar.com/news/evgas-rtx-2060-ko-launches-at-dollar279-t...
Ebben sajnos egyetertek. Mar eleg regota megy a "sure, van nvidia killer kartya, majd jon, hogynelenne" aztan kurvara nem tortenik semmi. :D Mondjuk valszeg azert, mert eloszor a CPU R&D-re ment el minden eroforras az elmult 5 evben. Csakhat addig meg az nv tovabbra is azt csinal amit akar ami mindenkinek rossz. Alig varom az RTX3080-t MSRP $999 startolo aron a 3080ti meg johet $1300-ert... (nem founders/reference kartyak eseten ofc)
ja
egyik gyerek sem lesz soha tobbe 3 eves
Parizer forever.
NAS
Ha esetleg valakinek van itt tippje és tapasztalata, akkor az alábbi két dolgon filózok:
Zyxel NAS326 kb. 35ért vagy Synology DS218j kb. 55ért
Előbbi is elég kéne legyen nekem, de állítólag béna az oprendszere
Seagate Ironwolf 4TB 5900rpm vagy WD RED 4TB 5400 rpm
Mindkettő kb azonos áron van, és elég egy sima otthoni hálózat szűk keresztmetszetéhez; a kérdés hogy melyik a halkabb és/vagy megbízhatóbb
Láttam hogy van thread a prohardveren, de vééééégtelen hosszú, embernek nincs ideje végigolvasni.
Tesztekben a NASból egyértelműen a Synology a jobb és hajlok is rá; a vinyóknál viszont képtelenségnek tűnik igazságot tenni...
Sajnos ironwolf-ból csak a 8TB 7200rpm-es változattal van tapasztalatom. Az seek-elés közben jelentősen hangosabb, mint a korábbi 5900rpm 4TB seagate green v mi volt.
https://ipon.hu/magazin/cikk/meg-meg-sem-jelent-maris-elgancsolta-az-5600-xt-t-az-nvidia
Synologynak tényleg jó/felhasználóbarát az oprendszere valószínűleg ezért is kerül majd a duplájába.
(Amúgy multkor még nem az volt a válasz, hogy az "60k ba kerül kössz de nem" ?)
7200rpm okkal hangosabb...
És igen múltkor sokallottam, de jobban utánagondolva, nem 1 évre veszem, és akkor már inkább most vegyem a drágábbat, mint később eladni a gagyit és még megvenni a drágábbat... :P