Jelenlegi hely

Early Accessben az Ion Maiden

Utolsó bejegyzés

Early Accessben az Ion Maiden
A 3D Realms hosszú várakozás után ma végre bejelentette új játékát, az Ion Maident, amit a Steam Early Access keretében már meg is vásárolhatunk. Íme a bejelentő trélerke:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QcAwzusZUrQ
Ha az előzetes alapján nem lenne egyértelmű, az Ion Maiden alatt a Duke Nukem 3D-t, a Bloodot és a klasszikus Shadow Warriort is hajtó Build engine dolgozik (egészen pontosan az EDuke32 nevű source port), így egy 100%-ig autentikus retro lövöldét tisztelhetünk benne. Főhősünk ezúttal a rossz emlékű Bombshellből már ismerős Shelly "Bombshell" Harrison, aki itt még mechanikus testrészek nélkül, egyszerű, ám nagyon badass GDF-tisztként veszi fel a harcot Neo D.C. rosszarcúival.

Aki befizet az Early Accessre, az egyelőre csak egy privjú kampánnyal lesz gazdagabb, de szerencsére nem nyúlfarknyi demóról, hanem egy kövér "shareware epizódról" van szó, mint a régi szép időkben. A Duke 3D modder közösségből verbuvált fejlesztők különösen komplex pályadesignt álmodtak össze nekünk, szóval a hosszú, MIDI-zenével és egysorosokkal színesített szórakozás garantált. Maga a játékmenet elsőre egyébként leginkább Blood-fanoknak fog kézre esni, mivel nagyon sok onnan megismert elem visszatér (nagy örömömre még a rugdosható fejek is :D).

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ylsUMfP1T3o
Én az első néhány pálya alapján nem nagyon tudok belekötni a játékba: az akció a helyén van, Shelly poénos karakter, a kézzel rajzolt textúrák és sprite-ok gyönyörűek és még olyan apró hangulati elemek is helyet kaptak, mint pl. hősnőnk doomosan animált profilképe. A teljes verzió megjelenése még idén várható, szóval megyek is vágni a centit, a végső simításokhoz pedig sok sikert kívánok a Voidpointnak.

Kritikák az early access verzióról: GGGManlives, Gameinformer, Destructoid.

A játék Steamen, DRM-mentesen pedig GOG-on vagy a 3D Realmstől érhető el.
Szerkesztette: Doom - 2018 már 01


Chiptune lesz? Azt hittem maradnak a MIDI-nél, mint a Duke, Blood esetében. De sebaj, hangulatos lesz így is :D



Ajj, azt ott bizony elírtam valamiért, MIDI van a játékban. :D

Szerk: Fixed.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Néhány secreten szakadok:
rwurl=https://i.imgur.com/eTxqZkz.jpg

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



MIDI

rwurl=http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/mobile/000/023/021/e02e5ffb5f980cd82...
ez valamilyen module tracker cuccnak hangzik.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Yep, neked lesz igazad, ez van a hivatalos oldalon:

True tracked module music!

Már csak egy kérdésem van: mi a nyavaja az a tracked module music? :D Nekem MIDI-t mondtak, szóval a kettőnek van valami köze egymáshoz? Modern MIDI? :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Tyu, lassuk csak.

Ok, gondolj barmilyen Amiga jatekra (akar a PC portjukra), illetve pl PC-n Unreal Tournament 1 vagy Deus Ex 1 zeneje, vagy pl Epic Pinball/Pinball Dreams. Azok tracker module cuccok. Tracker-nek a osszefogo nyelven a jellegzetes zeneszerkeszto program csaladot hivjak amikben irodtak, a modulokat meg a zeneszamoknak.

Technikailag a midi es a module muzsika hasonlitanak egymasra (nincs elore felveve a zene mint egy MP3 eseten), hanem real-time kottabol olvasodik amikor lejatszodik. A kotta meg megszolaltatja a kiszabott hangszereket.

A MIDI (leegyszerusitve a kerdest) egy tipikusan elore meghatarozott (tipikusan gyenge minosegu) default hangszer hang-csomaggal mukodik, ezert van hogy a legtobb MIDI-nek jellegzetes (rossz ertelemben vett mű, mesterkelt) hangzasa van.

A modulokban viszont te magad vaghattad ossze tetszes szerint a hangszer hangokat, gyakorlatilag nagyon egyedi hangzast biztositva szinte minden egyes szamnak, raadasul sokkal magasabb minosegu, es hosszabban tarto hangszer hangokat is tartalmazhatott.

A masik nagy technikai elonye a moduloknak hogy beepitett es univerzalisan (lejatszok altal is) tamogatott effektusokat is hasznalhattal a custom hangszerek mellett. Ide erve pl filtereket amik tompitottak es atformaltak az adott hangokat, segitve a kompoziciok komplexabb hangzasat, es segitettek az kifejezetten jellegzetes lassu fel-le csusztatast a hangskalan is.

Hatalmas kultusza van az egesz tracker module vilagnak es egy fontos resze a jatektortenelemnek is.

A module zenek tortenelmileg a chip-zenebol fejlodtek ki viszont, nagyon hasonlo technikaval dolgoznak a Tracker programok is, a kottajuk kb identikus. A chip-zeneket is valamilyen Tracker progival irtak (irjak) sok esetben. A MIDI egy kulon ag, az a profi zeneszek jatekszere volt mindig is, mig a module zenek a geek-ek, gamerek cucca, mint pl anno c64 muzsikak is.

Vagy 1x eve foglalkozok/foglalkoztam module zeneirassal is, versenyeken is voltam/nyertem igy egesz benne vagyok a temaban. :)

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Oké, akkor a hírben marad MIDI, aki kommentet is olvas, az meg okosabb lesz. :D

Nekem azért volt furcsa a dolog, mert nincsenek szokásos MP3 / OGG, akármi zenefájlok a játék könyvtárában, de akkor már tudom, hogy miért nem, meg azt is, hogy miért szól sokkal jobban a MIDInél. Nagyon jól sikerült cucc egyébként, ömlik belőle a frankó kis "90's cyberpunk" hangulat.

A zeneszerzőről sem tudok semmit, valami híresebb finn ex-demoscener, a finn demosceneről meg aztán lövésem sincs. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



nincsenek szokásos MP3 / OGG, akármi zenefájlok a játék könyvtárában

tippelek hogy .XM (Fast Tracker 2-ben irt) zenefajl lehet talan, az volt tikusan a legtobb demoscene-s kedvenc programja, demoscenes programozok is irtak (Pascal-ban), ez az egyik legmeghatarozobb tracker program az idobol. Azt lehet megleled a jatekban, es XM playereket is talalsz a neten tuti, ha hallgatni akarod oket.

En, mint komponalo progi anno viszont a masik nagykutya, de joval kevesbe popularis termek az Impulse Tracker (.IT vegzodessel) mellett tettem le a voksomat, mint valasztott szerszam. Technikailag fejlettebb volt, de a demoscene sokszor nem szerette, mert megtorte a "szent demoscene" kompatibilitast, a friss, jobb funkcioival: 64 hang csatorna (a FT2-nek a 32-je helyett), 256-ig kitolhato virtualis hang csatornak, modernebb filterek, stb. :)

Az Impulse Tracker, az S3M formatumbol fejlodott ki (Scream Tracker 3), biztos vagyok benne hogy sok regi jatekban S3M fajlokat is fellelhetsz es ugyanugy lejatszhatsz playerrel.

Meg 1 erdekesseg keppen, az Amiga szamitogepek hardware-esen tamogattak a beepitett hangcsipjukben a mindharom emlitettnel regebbi, viszont demoscene-ben a "legfobb szinten tisztelt szent gral, ahonnan az egesz megindult" module formatumot a .MOD fajlokat. Innen ered a modulok neve is. A S3M formatum meg ebbol a MOD formatumbol fejlodott ki, hogy osszeerjen a vilag. :)

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



A Winamp anno ezeket extra plugin nélkül lejátszotta. Most előkaptam a Mine Bombers című kiváló DOS-os játék egyik s3m-jét, és a Pot Player is simán viszi.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Na, belenéztem a GRP file-ba és XM formátumú a zene valóban. A Winamp viszi (nekem még mindig az az alap zenelejátszó a gépemen, leszarom, hogy meghalt, Winamp 4ever :D).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



lottoznom kellene talan, igy a topikban elhangzottak utan? :D

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Winamp meghalt

az hogy leallnak egy program fejlesztesevel sok esetben nem azt jelenti hogy "kinyirtak" (ha csak nem Microsoft Termekrol beszelunk pl), hanem hogy elertek a tokeletesseget, mentek mast fejleszteni amire meg jocskan rafert. :)

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



elertek a tokeletesseget

Pontosan. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hopp, lesz a játékból nagydobozos kiadás... floppykkal. :DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



OFF: Emlékeim szerint a 2.7x verziószám felettiek mocskos nagy bughalmok voltak, meg valahol ott jött az, hogy eredeti fejlesztők kiléptek és egy ember reszeltgette egyre rosszabbra a programot. Én sajnáltam, mert a nyilvánvaló szuper zene lejátszó képességei mellett elég jó volt a Web TV része is.



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



14"-os monochrome nem vót ?

rwurl=https://www.thelifestream.net/forums/images/smilies/TripleFacePalm.jpg

:D (amúgy ahhoz képest nem néz ki rosszul)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Az ott egy TV, ha nem tűnt volna fel, és elmondja, hogy miért nem régi monitoron nézték meg.

Egyébként poén, hogy bennehagyták a játékban a szoftveres módot, láttam is, hogy sokan direkt 4:3-ban és alacsonyabb felbontásban nyomják, csak igazából nincs értelme. Ha előkapom a Duke 3D-t, általában szoftveresen és 720p-ben szoktam játszani, mert az a játék úgy az igazi (jobbak a kontrasztok, alacsonyabb felbontáshoz jobban illeszkednek a low res grafikai elemek is), de az Ion Maidenen nagyon látszik, hogy a hardveres OpenGL rendererre és magas felbontásokra tervezték. Szoftveresen 720p feletti felbontásokon nagyon lassú is, a játszhatatlanság határát súrolja, a robbanások meg a fizikai effektek (amik egyébként nagyon jól néznek, bár elsőre furcsa volt ilyet látni egy Build-játékban) különösen megfektetik. :)

Szerk: Ja, ami viszont nagyon bejön, pedig biztosra vettem, hogy nem fogom szeretni, az a 256 színhez való ragaszkodás. Nem tűnik színtelen-szagtalannak a játék tőle, nagyon kreatívan használták ki a palettát, és tényleg autentikusabb így, tulajdonképpen simán oda lehet rakni a Shadow Warrior és a Duke 3D mellé, mint 3DR játékot külcsínre.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Az, hogy meghalt egy dolog, de az megvan, hogy például az AIMP-hoz képest nagyon gyenge a hangminősége? Mert akkor nem értem a ragaszkodást, és nem is akarom megtudni, csak az informálás volt a szándékom.

Sors bona, nihil aliud.



én is aimp-ot használok ha mp3-ról van szó.
de inkább spotify

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



például az AIMP-hoz képest nagyon gyenge a hangminősége?

Bullshit.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



az megvan, hogy például az AIMP-hoz képest nagyon gyenge a hangminősége?

hogyan merik ezt? Abszolut nem vagyok valami audiophile, de erdekel a technikai modszer.

Sajat tapasztalatom szerint szinte erezhetetlenul minimalis a hangkulonbseg (ha egyaltalan van) barmilyen player kozott. Nem beszelek ugye kulonbozo c64-es fajlokrol amikhez specialis szoftveres szintetizatort es egyebeket mukodtetnek pluginekkel, ahogy nagy kulonbsegek lehetnek a pluginek leprogramozasatol fuggoen, hanem pl sima mp3-ra.

Ahogy kivettem, a valamire valo kulonbseg maganal a hangkartya fajtajanal (vagy profibb esetben valami jo kis kulso DAC-nal) es a hozza intezett fulhallgato minosegetol fugg, kiemelkedetten, ami ketto ugyes komboja kihozza egymasbol a kraftot igazan.

Zenelejatszasra nalam foobar2000 btw. Komponalasra meg kisezer cucc.

Hardware meg ez:
rwurl=http://www.wooaudio.com/images/fullsize/wa7-8.jpg
rwurl=https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/02/aplusautomation/vend...
WA7 FireFlies (http://www.wooaudio.com/products/wa7fireflies.html)
es AKG K702

Brutalis hangminoseg ezzel a komboval. Legyen az kozonseges windows media player is akar.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



a mouse view/aim milyen benne? mint az old duke nukemben, vagy inkább mint a brutal doom?

(ejtsd: pontosság, reszponzivitás)

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Pont olyan, mint az EDuke32-ben, vagyis jobb, pontosabb, mint a régi Duke-ban.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



picsába, most meg kellett vennem :D

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Egyébként a gránátot lehet átdobni asztal vagy bármilyen tereptárgy túloldalára? Nekem nem jött össze, egyedül ez nem tetszik benne, de minden más nagyon fasza.

Jó lesz az.



Nem fogod megbánni, csak egy dologra készülj fel: nincs még beoptimalizálva a cucc igazán. Borzalmas fps-re nem kell számítani, csak az EDuke32 nem igazán szereti a 120 alatti értékeket. Ezeket a tippeket érdemes megnézegetni, ha szarul futna (nekem a threaded optimizationt pl. be kellett kapcsolnom a control panelben, hiába volt automatikusra állítva alapból):
http://steamcommunity.com/app/562860/discussions/0/1694914735993022193/

rune: Meg lehet csinálni, csak kicsit bénácska. Nagyon fölé kell dobni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ááá ok. Köszi a tippet. :D

Jó lesz az.



Azért arra kíváncsi vagyok, hány év kell még ahhoz, hogy elkezdjenek jönni, az "oldschool" autoregenes, csőpályás, cutscene FPS-ek :)



AIMP-ot használok én is. Éppen most akartam panaszkodni, hogy egyszerűen nem tudom beállítani a rendszert, hogy ne kérjen futtatási engedélyt minden indításkor. De közben frissítettem (3-4 év után :D) és megoldódott a gondom :P :D

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!