Jelenlegi hely

52 milliónál a GTA 5, míg a Take-Two éves forgalma megfeleződött


52 milliónál a GTA 5, míg a Take-Two éves forgalma megfeleződött

A rekorddöntögető GTA 5 rajtot követően várható volt, hogy visszább fog esni a szoftveróriás forgalma ($2,4 milliárdról $1,1 milliárdra), viszont a tavalyi év ugyanezen szakaszához képest növekedett a bevételük (Non-GAAP szinten $21,5 millióról $54,3 millióra).

  • 29 milliónyi GTA 5 ment el a prev-gen konzolok első 6 hetében; 10 millió a jelenlegi generáció és 2 millió a PC induló hetében, azaz az 52 millió eladott példányból 41 millió fogyott az első néhány héten
  • az Evolve-ból 2,5 millió példányt szállítottak le
  • a Borderlands franchise pedig túllépte a 25 milliót, melynek az egyharmada a tavalyi évből származik

Fontos megjegyezni, hogy a fenti adatok a disztribútoroknak leszállított példányszámokat takarják (shipped != sold).

Noha a Take-Two a japán társaival ellenben a nyugati piacot célozza elsősorban, ahol még mindig a dobozos termékek dominálnak, viszont a tavalyi év 16%-áról 42%-ra ugrott a digitális forgalmuk, amiért az Evolve és a Civilization példáit követve borítékolható, hogy a jövőbeli játékaik mind DLC-kkel és egyéb kapcsolt termékekkel fognak érkezni.

És a GTA 5 elsöprő sikerét látva, garantált, hogy nem fognak elmozdulni az aranyat tojó tyúkjuktól, de a részek közötti 4-5 évet és a mostani forgalom zuhanását is elnézve, felmerülhet a kérdés, hogy mennyire kockázatos nagyobb franchiseokba fektetni, amikor az előző generációhoz képest 80%-al csökkent a tripla-A-s stúdiók száma, és a saját égiszük alatt futó, Borderlands: The Pre-Sequel-ért is felelős 2K Australianál is le kellett húzniuk a rolót.

Forrás: Take-Two, GamesIndustry

Szerkesztette: swoder - 2015 máj 19

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!