A Konami vezetésében tűzzel-vassal küzdenek azért, hogy a REWiRED főoldalának állandó szereplőivé váljanak. Küldetés teljesítve: annyira durván körbejár a varázsgomba a fiúknál, hogy újra és újra elő kell venni őket néhány bekezdésre.
Tegnap a cég új vezérigazgatója, a játékos nevű Hideki Hayakawa indított egy különösen erős kijelentéssel: a Konami innentől kezdve a mobil eszközöket tekinti termékei elsődleges platformjának. Ez nemcsak mobilos játékokat jelent, hanem a vásárlói modell átformálását is magával hozza, ami a hangzatos "pay-as-you-play" elképzelésben valósul meg. Az eddigi mobilos és konzolos Konami játékok bevételi adatai azt mutatják, hogy a vásárló még akkor is szívesen fizet külön az extra tartalomért, ha teljes árú dobozos terméket emelt le kedvenc boltjának polcáról. A "pay-as-you-play" képében a játékos nem egy egész termékért fizet tehát, hanem annak tartalmat és egyéb fícsöröket rejtő részeiért. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy az olcsón, rövid idő alatt elkészített és - mondjuk ki - igénytelen játékok feldarabolásával összességében több pénzt gombolhatnak le a gyanútlan vásárlóról, mint korábban bármikor.
A baj tetézése érdekében Hayakawa azt is megosztotta a nagyérdeművel, hogy tervezik a mobilos Metal Gear Solid és Winning Eleven címeket. Ennél a résznél nekem már komolyan beugrott a Félelem és reszketés Las Vegasban című film ikonikus csomagtartója, de még azzal együtt sem találtam logikus magyarázatot a mondatra.
Mindeközben a Silent Hills-hullámok sem hagynak alább. Ma rövid interjú jelent meg az IGN-en Guillermo del Toroval, amiben a mexikói rendezőzseni ismét sajnálatát fejezi ki a játék törlésével kapcsolatban. Elmondása szerint remekül megértették egymást Hideo Kojimával, a Silent Hill mitológiája pedig izgalmas, vérfagyasztó fejezettel bővült volna. Del Toro láthatóan még mindig nagyon izgatott a játékkal kapcsolatban, még arra is utalást tett, hogy ha hagynák, azonnal belevágna a munkába - persze csak akkor, ha Kojimával együtt teheti ezt.
Leírhatatlanul nagyot csalódtam a Konamiban. Mégis hogyan fordíthat hátat ennyire egyértelműen egy legendás kiadó olyan klasszikusoknak, mint a Silent Hill, a Metal Gear Solid vagy a Castlevania? Ja, mellesleg a Castlevania: Symphony of the Night szellemi örököse négy nappal a Kickstarter kampány indulását követően már több mint 2 millió dollárt gyűjtött be a rajongóktól. Tudjátok, ez az a játék, aminek a Konami szerint nincs piaca manapság.
Forrás: IGN
Thx, Damoqles!
rwurl=http://i.imgur.com/R9liIGv.jpg
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Konami went full EA.
Kojima meg Del Toro fogja magát szépen és csináljanak egy horrort, aminek nem Silent Hills a neve, aztán szevasz. Szerintem még Kickstarteren is elsöprő sikere lenne, ha indítanának egy kampányt. PT szintű parázást akarok tizenx órán keresztül. Már a PT is betett, de kell. :D
A Konami meg ezek után szépen tűnjön el a süllyesztőben a francba.
- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!
Nem fog. A Konaminak ez csak egy részleg volt a sok közül, ráadásul a bevételeket nem is a gamedev termelte a legjobban, de nem is teljesített rosszul. A CEO és öltönyösei egyszerűen megnézték a költséghatékonyságokat és azt látták, hogy ezek a címek sokáig készülnek, nagy költséggel, míg egy mobil bohóckodás (ha bejön) összehasonlíthatatlan profitot termel költségarányban. Ne feledjétek a mobil piac egyik fellegvára Japán és a pay to play ott virágzik.
Az öltönyösök, pláne ha mohók, akkor nem lacafacáznak, ha valamit a fejükbe vesznek.
Amúgy meg Hideo amint indítana egy Kickstartert, biztos vagyok benne, hogy pillanatok alatt összesöpörné a projektpénzt.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Mind az 50 milliót megszerezné Kickstarteren, ami alsó hangon kellhet egy Kojima játékhoz? Látok benne elég sok Ken Levine-t, el tudom képzelni, hogy a játékfejlesztési munkamenete hasonlóan tésztanyújtós.... ami meglehetősen drága tud lenni.
Ne becsüld le a mai trendet, ami a hype vonatokat illeti. Mondjuk a költség valószínűleg a töredéke lenne :) hisz a marketinget, mint költségszorzót ki is lehet dobni egy Kickstarternél. De lásd ott az SC hype és ők már több, mint 90 millából pezsgőzhetnek...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
50 millió? Kicsit alábecsülöd Kojimát. Igen, még reklám nélkül is. :D
Az MGS5-ről simán el tudok képzelni egy gigászi költségvetést, de szvsz a Silent Hills esetében biztosan nem lett volna ekkora összegről szó.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jó, hát mondtam egy nagy számot hasracsapásra :) Nyilván semmi infóm sincs, hogy mennyi egy Kojima game, de ebbe az összegbe én sem gondoltam bele a reklámot. Amúgy 25 millát enged meg a Kickstarter.
50 millió azért referenciapont a számomra, mert kb. ennyibe hozta ki az eredeti Infinity Ward az évi betevő CoDot rutinosan, fölösleges költségek nélkül, vagyis ennyiből ki lehet hozni egy AAA játékot, ha az ember nem cseszi el közben dolgokat. Aztán az Activision persze még rátesz 150-200 millió reklámköltséget.
Szerintem Kojima arcán full elégedett vigyor lenne ennyivel is. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Viszont lehetne még hízlalni az összeget KS-en kívül is.
Sors bona, nihil aliud.
Na igen, mennyit is nyelt be eddig star citizen? Simán megvolt a 25-öt KS-on kívülről, valszleg csak az utóbbi évben. :D
Most épp a épp a $83 millió felé galoppoznak:
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám