Egyrészt azt értem, hogy populárisabb megvalósítással nyilván nagyobbat lehetne szakítani, azt viszont borítékolom előre, hogy a játékmechanikát egy bizonyos szintnél nem lesznek hajlandóak tovább butítani (ha egyáltalán. eléggé személyes a projekt, a másik meg, hogy úgy általában a japán (modern) kultúrától kb. felfordul a fő fejlesztő gyomra, szóval a mangás megvalósítást csak finoman lehet beadagolni :D) másrészt egy Khmer Birodalomra hajazó frakciót azért szerintem be lehetne kajál(tat)ni :)
yupp ezen is gondolkoztam. raadasul mivel a HKK tulajjal relativ jo kapcsolatban is vagyok eloszor pont arra gondoltam, hogy mi lenne ha azt hoznam ide honositasra. majd viszont pont a HKK peldajabol rajottem hogy miert jobb es egyszerubb ujat krealni:
-a helyi igenyeknek inkabb megfelelonek kell lennie
-gyakorlatilag olcsobb kidolgozni es megcsinalni 4-5 kreativ emberrel meg 4-5 helyi munkaerovel (plane ha ez a tizes csapat is ugy all hozza, hogy akkor lesz penzunk belole ha eladtuk), mint barmelyik kulfoldi ceggel szerzodest kotni, licenszeltetni, szakmai lektroraltatni a kesz viet nyelvut, nyomda/szin/papir minosegi munkakat csinaltatni, hogy megfeleljen az o szabvanyaiknak stb. + a kulfoldi cegek kb 90%-a roppant rugalmatlan az olyan problemakkal szemben amik kimondottan helyi specialitasok-en meg egesz jol ismerem a terepet.
plane hogy utolag nem tudnak atnyulni a fejem felett es egyszeruen kifizetni a forditast, majd osszehaverkodni az altalam talat terjesztovel-es engem kihagyva qrva sok penzt csinalni.:D
ertem.
mondjuk amire en gondoltam az csak az alap rendszer, tehat nem kell nekunk teljesen az oveket hasznalni-a grafikai kinezet meg, hogy az o nemtomhogyhivjak kartyajatekuk bosch festmenyeket hasznal a mienk meg manga figurakat az senkit nem erdekel.
igazandibol itt vietben olyan magas szinten all egyelore a szerzoi jogok vedelme, hogy siman lelophatnam magic vagy a vampire rendszeret is-de egyreszt szivesebb nem lopok, masreszt olyasmit akarnek ami alapbol egyszerubb, de ugymond a kiegeszitokkel bonyolithatova, reszletesebbe valhat a jatek.
amennyit en filoztam eddig jatek otleten abbol olyasmire jutottam, hogy nem -klanok, torzsek, orszagok, szinek/mana, istnek- alapura osztanam fel a jatekot hanem kasztokra-mittomen harcos/varazslo/rugo aztan arra johetnek buffok/debuffok, felszerelesek/akciok toktudja. a fejemben azert mar jobban ossze allt, de hosszu lenne leirni.
pedig elobb utobb le kene.:)
Akkor inkább amolyan Hearthstone jellegű megközelítésben gondolkozol? Szerintem ettől függetlenül nem árt legalább két egymással szemben álló nagy frakció alá besorolni a lapokat, hogy lehessen jó vx. gonosz vagy bal vs. jobb rangadókat is szervezni.
Ha komolyan gondolod, mindenképp kezdd el leírni, mert így csak nagyon alacsony szinten lehet bármiféle értelmes diskurzust kihozni ebből az egészből.
Vicces amit írsz, mert ő(k) is épp ilyen sokcuccos-buffos-idézgetős stílust szeretnének. És te úgy gondolod, hogy akkor lenne egy varázsló kaszt, és akkor az csak varázsló típusú kártyákat tudna használni egyébként? (Mivel a további frakciók (gyk színek) szerinti felosztás ugye eredetileg azt szolgálná, hogy ne tudjon bárki bármit használni, mert úgy jóval nehezebb az egyensúly megteremtése)
yupp valami hasonlo. de a szuperfinom hangolast azert kikerulnem olyasmivel, hogy a common lapok nagyresze amolyan kozos hasznalatba veheto izek. mittomen, lo, segedek, haramia banda, erod, akarmik.
@Strato
ezt mondom en is, kell tobb frakcio, csak nem 5-6-akarhany mint a magicben, vagy a vampireben, hanem ahogy irtam a harom kaszt harcol egymas ellen. mindenki valaszt egyet aztan usgyi. meg az is felmerult bennem hogy a kasztok hasznalnak egy karakter kartyat jatek kozben es kaszton belul is lehetnek mas karakterek mas kepessegekkel. pl 3fele varazslo/harcos/tolvaj minden 60 lapos dekkben egy karakter tutira aztan lehet cserelgetni.
majd persze ha muxik a dolog be lehet hozni mas kasztokat is, anelkul, hogy a balance borulna.
egen tudom, hogy le kene irnom, de az egesz csak a fejemben leledzik, raadasul nem akarnam kieroltetni ezt a tipust, barmire vevo vagyok.
meg en is gondolkozom mennyire vegyem magam komolyan az ugyben, mert tudom hogy baromi sok meloval jarna a reszemrol a jatek letrehozasan kivul -itteni forditokat talalni-persze angolrol vietre, tehat a jatekot nekunk angolra kell fejleszteni- nyomdat felhajtani -es ami a leghuzosabb, terjesztot talalni.
Warren: You do need to be thinking about player improvisation early, though. We did build
those proto-missions [on Deus Ex]. That's what I called them, I can't remember if anybody else did. We built that White House mission where everything was sort of hacked together, which didn't show how the game was going to play but showed the potential of it.
I can't really talk much about System Shock 3, but I will say that we're just beginning to prototype a bunch of stuff, and if you think about giving players the ability to improv early, you can start to see the fruits of that early.
We built one thing out—I should not be talking about this—where there are a couple ways to get past a problem. But I found one that no one knew was going to work. Instead of taking five, six minutes to play through this space, I did it in 10. Ten seconds. It was pretty magical when I figured out something that no one on the team knew was going to work, even early. And we've got another system that I'm not going to talk about that we've started prototyping. And already we're starting to see people use it, family and friends testers, they're starting to do things with it that we had no idea would work. When you start seeing that, even early on, that's the magic of these games. It's what makes them different.
If everybody on the development team knows what every player is going to do, my advice to them is just go make a movie.
mo-n szerintem lehetetlen volt nem dolgozni az osszes otthon elofordulo cegnek a "szakmaban". plane amig nem volt "neved" es/vagy osszekottetesed, haveri korod a szakman belul.:D kulsoskent, probaidoskent (gyorsan kirugtak az utso napon), havernak bedolgozasban (mert uszott a meloban, de annyi volt a fule mogott, hogy inkabb fizetett masnak, nehogy kirugjak csak kesz legyen hataridore) stb.
A hazai game iparnak ez a korszaka - szerencsére - már véget ért szerintem. A "nagy" stúdiókkal együtt.
Kisebb genyózások vannak talán még, de manapság a fiatalok többsége úgy kezd, hogy már az első munkahelye is kellően civilizált, nem kell azon paráznia hogy megjön-e a havi fizetés, vagy hogy kit baszott át a főnöke a partnerek közül és az mennyire fog rá visszaütni.
Idegesítő is néha látni, hogy milyen dolgok miatt panaszkodnak ;)
Hát nem bántam volna ha én is inkább a többségbe tartozom. :)
Másrészről viszont life lessonnek jó volt. Megtanultam ezt-azt, hogy álljak hozzá és hogyan kezeljem a jövőben az embereket.
Csak kíváncsiságból: Hány játékfejlesztő van jelen a fórumon? Ebből hányan vannak még a szakmában?
Kezdem én: az voltam 10+ évig, de az utóbbi években már üzleti fejlesztésben vagyok. Azóta kisimult kicsit a homlokom, megszűnt a "mikor megy tönkre a cégem/lesz-e következő project" bizonytalanság. :)
Egyrészt azt értem, hogy populárisabb megvalósítással nyilván nagyobbat lehetne szakítani, azt viszont borítékolom előre, hogy a játékmechanikát egy bizonyos szintnél nem lesznek hajlandóak tovább butítani (ha egyáltalán. eléggé személyes a projekt, a másik meg, hogy úgy általában a japán (modern) kultúrától kb. felfordul a fő fejlesztő gyomra, szóval a mangás megvalósítást csak finoman lehet beadagolni :D) másrészt egy Khmer Birodalomra hajazó frakciót azért szerintem be lehetne kajál(tat)ni :)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
yupp ezen is gondolkoztam. raadasul mivel a HKK tulajjal relativ jo kapcsolatban is vagyok eloszor pont arra gondoltam, hogy mi lenne ha azt hoznam ide honositasra. majd viszont pont a HKK peldajabol rajottem hogy miert jobb es egyszerubb ujat krealni:
-a helyi igenyeknek inkabb megfelelonek kell lennie
-gyakorlatilag olcsobb kidolgozni es megcsinalni 4-5 kreativ emberrel meg 4-5 helyi munkaerovel (plane ha ez a tizes csapat is ugy all hozza, hogy akkor lesz penzunk belole ha eladtuk), mint barmelyik kulfoldi ceggel szerzodest kotni, licenszeltetni, szakmai lektroraltatni a kesz viet nyelvut, nyomda/szin/papir minosegi munkakat csinaltatni, hogy megfeleljen az o szabvanyaiknak stb. + a kulfoldi cegek kb 90%-a roppant rugalmatlan az olyan problemakkal szemben amik kimondottan helyi specialitasok-en meg egesz jol ismerem a terepet.
plane hogy utolag nem tudnak atnyulni a fejem felett es egyszeruen kifizetni a forditast, majd osszehaverkodni az altalam talat terjesztovel-es engem kihagyva qrva sok penzt csinalni.:D
"okey-dokey!"
ertem.
mondjuk amire en gondoltam az csak az alap rendszer, tehat nem kell nekunk teljesen az oveket hasznalni-a grafikai kinezet meg, hogy az o nemtomhogyhivjak kartyajatekuk bosch festmenyeket hasznal a mienk meg manga figurakat az senkit nem erdekel.
igazandibol itt vietben olyan magas szinten all egyelore a szerzoi jogok vedelme, hogy siman lelophatnam magic vagy a vampire rendszeret is-de egyreszt szivesebb nem lopok, masreszt olyasmit akarnek ami alapbol egyszerubb, de ugymond a kiegeszitokkel bonyolithatova, reszletesebbe valhat a jatek.
amennyit en filoztam eddig jatek otleten abbol olyasmire jutottam, hogy nem -klanok, torzsek, orszagok, szinek/mana, istnek- alapura osztanam fel a jatekot hanem kasztokra-mittomen harcos/varazslo/rugo aztan arra johetnek buffok/debuffok, felszerelesek/akciok toktudja. a fejemben azert mar jobban ossze allt, de hosszu lenne leirni.
pedig elobb utobb le kene.:)
"okey-dokey!"
Akkor inkább amolyan Hearthstone jellegű megközelítésben gondolkozol? Szerintem ettől függetlenül nem árt legalább két egymással szemben álló nagy frakció alá besorolni a lapokat, hogy lehessen jó vx. gonosz vagy bal vs. jobb rangadókat is szervezni.
Ha komolyan gondolod, mindenképp kezdd el leírni, mert így csak nagyon alacsony szinten lehet bármiféle értelmes diskurzust kihozni ebből az egészből.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Vicces amit írsz, mert ő(k) is épp ilyen sokcuccos-buffos-idézgetős stílust szeretnének. És te úgy gondolod, hogy akkor lenne egy varázsló kaszt, és akkor az csak varázsló típusú kártyákat tudna használni egyébként? (Mivel a további frakciók (gyk színek) szerinti felosztás ugye eredetileg azt szolgálná, hogy ne tudjon bárki bármit használni, mert úgy jóval nehezebb az egyensúly megteremtése)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
yupp valami hasonlo. de a szuperfinom hangolast azert kikerulnem olyasmivel, hogy a common lapok nagyresze amolyan kozos hasznalatba veheto izek. mittomen, lo, segedek, haramia banda, erod, akarmik.
@Strato
ezt mondom en is, kell tobb frakcio, csak nem 5-6-akarhany mint a magicben, vagy a vampireben, hanem ahogy irtam a harom kaszt harcol egymas ellen. mindenki valaszt egyet aztan usgyi. meg az is felmerult bennem hogy a kasztok hasznalnak egy karakter kartyat jatek kozben es kaszton belul is lehetnek mas karakterek mas kepessegekkel. pl 3fele varazslo/harcos/tolvaj minden 60 lapos dekkben egy karakter tutira aztan lehet cserelgetni.
majd persze ha muxik a dolog be lehet hozni mas kasztokat is, anelkul, hogy a balance borulna.
egen tudom, hogy le kene irnom, de az egesz csak a fejemben leledzik, raadasul nem akarnam kieroltetni ezt a tipust, barmire vevo vagyok.
meg en is gondolkozom mennyire vegyem magam komolyan az ugyben, mert tudom hogy baromi sok meloval jarna a reszemrol a jatek letrehozasan kivul -itteni forditokat talalni-persze angolrol vietre, tehat a jatekot nekunk angolra kell fejleszteni- nyomdat felhajtani -es ami a leghuzosabb, terjesztot talalni.
"okey-dokey!"
Figyelj, kiállsz az utcasarokra... És téveszméid azért ne legyenek, az egész az ÉN fejemben létezik :D
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Itt egy fincsi oldal pályatervezés témában, rengeteg tutorial és érdekes cikkek játékfejlesztőknek:
de 3d modellezőknek is ad tippeket az oldal
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KSTn3ePDt50
Choose your next words with excpetional care!
Humble Bundle Launches Multi-Platform Publishing & Funding Initiativerwurl=http://imgur.com/VeDbG4QCsak azért akadt meg rajta a szemem / azért linkelem, mert nagyon érdekel a Scorn és a No Truce sorsa.
ibi amentia latet
LOL
ibi amentia latet
What a sad day for Canada - and therefore the rest of the World!
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Talán ide:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=WC6Xx_jLXmg
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ez is csak marginálisan kapcsolódik, de érdekes:
Mi a közös a Call of Cthulhu, a Civiliaztion, a Doom és az Age of Empires között?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
The designers of Dishonored, Bioshock 2 and Deus Ex swap stories about making PC's most complex games
ibi amentia latet
Stöki most dobta át:
http://iddqd.blog.hu/2017/03/26/checkpoint_3x05_a_philos_laboratories
Aszondta előtte egyek meg egy egész level Xanaxot.
Vélemények majd mondjuk holnap ilyenkor...
Húztad ott az igát?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
mo-n szerintem lehetetlen volt nem dolgozni az osszes otthon elofordulo cegnek a "szakmaban". plane amig nem volt "neved" es/vagy osszekottetesed, haveri korod a szakman belul.:D kulsoskent, probaidoskent (gyorsan kirugtak az utso napon), havernak bedolgozasban (mert uszott a meloban, de annyi volt a fule mogott, hogy inkabb fizetett masnak, nehogy kirugjak csak kesz legyen hataridore) stb.
"okey-dokey!"
És a projekt végén az egész csapatot is, legalábbis az ember mindig ezt hallotta.
Van egy ex-kollégám, aki grafikusként dolgozott ott. Mindig azt mesélte, hogy a főnök egy őrült volt ott.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Pont most összefutottam vele, és említettem neki a podcastet. Ő még a Zsolt-érában melózott ott, szóval a fenti rá értendő.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Jah, első melóhely volt. Van pár meredek állítás meg maszatolás, alkalomadtán megkommentelem majd jól ottan... (előtte még moderálnom kell magam)
Főnök... olyanból még nem találtam olyat, akinél ez ne jönne elő előbb-utóbb.
Ezek szerint mindenki összeszed egy kis "egészséges" ptsd-t a karrierje kezdetén?:)
on:
https://simonschreibt.de/gat/homeworld-2-backgrounds/
https://simonschreibt.de/gat/homeworld-2-backgrounds-tech/
Homeworld backgroundok vertex colorral mentek. Soha nem gondoltam volna.
rwurl=https://data.simonschreibt.de/gat026/wireframe01.gif
most találtam. tök jó kis oldalnak tűnik
https://simonschreibt.de/game-art-tricks/
Choose your next words with excpetional care!
A hazai game iparnak ez a korszaka - szerencsére - már véget ért szerintem. A "nagy" stúdiókkal együtt.
Kisebb genyózások vannak talán még, de manapság a fiatalok többsége úgy kezd, hogy már az első munkahelye is kellően civilizált, nem kell azon paráznia hogy megjön-e a havi fizetés, vagy hogy kit baszott át a főnöke a partnerek közül és az mennyire fog rá visszaütni.
Idegesítő is néha látni, hogy milyen dolgok miatt panaszkodnak ;)
Hát nem bántam volna ha én is inkább a többségbe tartozom. :)
Másrészről viszont life lessonnek jó volt. Megtanultam ezt-azt, hogy álljak hozzá és hogyan kezeljem a jövőben az embereket.
Choose your next words with excpetional care!
Ehhez nem kell játékfejlesztőnek állni, elég, ha itthon próbálsz munkát találni.
Ha valakit esetleg érdekel az ilyen:
https://www.allegorithmic.com/blog/warhammer-40000-dawn-war-3-discover-r...
Choose your next words with excpetional care!
Csak kíváncsiságból: Hány játékfejlesztő van jelen a fórumon? Ebből hányan vannak még a szakmában?
Kezdem én: az voltam 10+ évig, de az utóbbi években már üzleti fejlesztésben vagyok. Azóta kisimult kicsit a homlokom, megszűnt a "mikor megy tönkre a cégem/lesz-e következő project" bizonytalanság. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Ha a grafikus is számít akkor én +1 :) A Zen Studiós fail után már 1 éve vagyok a Twofish nevű helyen.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától