Ismét eltelt egy hét, újra meg kell tehát gyújtani a gyertyákat Lord Gaben oltárán, és ha túl vagyunk ezen a műveleten, szemrevételezhetjük, hogy az előző héten mely játékok hozták a legtöbb bevételt a digitális szoftverüzletben.
Elképesztő őrületté válhat az EVERSPACE, legalábbis abból kiindulva, hogy a játék még csak szűk öt napja jelent meg, és máris felkerült a Steam legnépszerűbb címei közé (tizedikként). A program keveréke az egyszerű shoot’em’up csodáknak és a rúzslike műfajnak, szóval garantáltan őrülten addiktív – a körülbelül háromszáz értékelésből pedig, amelyet a korai hozzáférés program keretein belül érkezett hozzá, az alkotók itt nem vállalták túl magukat, amelyet a vásárlók és a jencibékák is meghálálnak, őszintén pozitív értékelésekkel.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KZC5vzBr4v0Kilencedik helyig jutott a legendásan borzalmas PC-s portolást kapó Batman: Arkham Knight, köszönhetően a Warner egész héten át tartó akcióinak. A Denevérember tehát magabiztosan szaggatott be több ezer (esetleg tízezer) játékos Steam könyvtárába, abban pedig csak reménykedni tudunk, hogy a borzalmasan leprogramozott és lekommunikált szoftver egy esetleges folytatásra olyan fejlesztőket kap a PC-s portolásra, akik megérdemlik az epertortát, és nem fejezik be a produktum patchelését úgy, hogy a hibák nagy részét – akarva, vagy akár azok mélységének köszönhetően akaratlanul – nem javították ki.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FX1uGqXD2n8És ha már Warner akciós hét: nyolcadik helyig küzdötte fel magát az egykor szebb időket is megélő Monolith (tudjátok, az a vállalat, amelynek többek között a Bloodot, a Rage of Magest, valamint a No One Lives Forever sorozatot is köszönhetjük) legújabb csodája, a Middle-earth: Shadow of Mordor. A „Gyűrűk Urás Assassin’s Creedként” is emlegetett program egyik legnagyobb húzóereje, hogy – talán azóta utolsóként a Warner istállójából érkező címként – fantasztikus lett a PC-s változat portolása. Ráadásul a nemezisrendszerrel operáló mechanikának hála, bizony a játékmenet sem lett rossz, még ha a sztori pár elemét látva valószínűleg Tolkien kétségbeesetten fogná a fejét, vagy legalább egy harakirit követne el, esetleg pornót posztolna valamelyik topikunkba, és rábízná a munkát a moderátorokra.
rwurl=https://youtu.be/54m1YfEuYU8Hetedik helyig tornázta fel magát ezúttal a Rocket League – a megacrossplatform autós-labdajáték hibrid tehát továbbra is őrületesen népszerű, és a legnagyobb varázsát ezúttal is az jelenti, hogy a PC-sek összecsaphatnak a „ki a legnagyobb jencibéka” címért az Xbox One-osokkal és a PlayStation 4-esekkel is. Kár, hogy a konzolháború még nem dőlhet el, mert bár a Microsoft már ezer éve zöld utat adott a fejlesztőknek, a Sony továbbra is akadékoskodik, így a videojátékgéppel rendelkezőek kénytelenek várni még egy kicsit, hogy eldőljön, ki foglalhatja el a dobogó második fokát magától értetődő módon a PC Masterrace alatt.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KocLDfisJ0EHatodik lett a Grand Theft Auto ötödik része, ami egy kis visszaesés a múlt heti negyedik helyezés után. A sztori során három hétpróbás gazembert irányíthatunk – ezúttal tényleg kedvünkre válogatva a hősök között –, és miközben megpróbáljuk felgöngyölíteni az ezúttal fantasztikusra sikerült sztorit, őrült küldetéseket oldhatunk meg, amelyek közül messze kiemelkednek a különböző heistek, nagyobb balhék. Aki pedig ráun a magányos kalandozásra, várja a multiplayer, amely továbbra is vagyonokat termel a kiadónak és a fejlesztőknek, köszönhetően a „barátságos” mikrotranzakciós rendszernek .
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3DBrG2YjqQATovábbra is szégyent hoz a „semmit ne rendelj elő” mozgalom tagjaira az ötödik helyig jutó ARK: Schorched Earth DLC, amely ráadásul fizetős tartalom lesz egy még mindig korai hozzáférésű stádiumban leledző játékhoz majd valamikor a jövőben. Persze az anyag továbbra sem tűnik rossznak – sőt, megjelenésével a dínólovagló szimulátort nyugodtan átnevezhetjük majd „Így neveld a sárkányodat – Hardcore Editionre”.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Ot_NIoBE0j8Negyedik lett, és ezzel éppen csak lemaradt a dobogóról a 2K sportszimulátora, az NBA 2K17. A program továbbra is szép siker a platformon – akár csak elődei – és ha hozzátesszük, hogy a tragikus körülmények között elhalálozott Harambe gorilla emlékmozgalom központi szereplője a játék, valószínű, hogy ez idén sem lesz másképpen. Mindenki kapja elő… az előkapnivalót a hős emlékére, de persze azért zsákoljon is néhányat, akár a pályán is.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=t89CaiUHZWcA bronzérem ezúttal Mad Max nyakába került – nálunk itt az RW-n a fórumbejegyzések alapján az elejétől fogva afféle kultikus klasszikussá avanzsálódott a program, de úgy tűnik, sokan mások is szívesen beneveznek egy kis sivatagi showra, még ha ezúttal részeg struccokra nem, kizárólag agresszív ellenfelekre számíthatnak. Sűrűbben kellene akcióznia a Warnernek, nem igaz?
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Fs-SkS0u4PoA szerepjátékok sem maradnak szégyenben a héten, elvégre a Divinity: Original Sin 2 korai hozzáférésű változata az igen kiemelt árcímke – egy cent híján negyvenöt euróért zsákolhatjuk be a játékot – ellenére sem rettenti el az embereket, ami az előző rész ismeretében azért nem meglepő – ő kapta az ezüstérmet. Nagyjából az egyetlen olyan Kickstarteres játékról beszélünk, amelyben azt kaptuk, amelyet megígértek, sőt, bizonyos esetekben még többet is. Az új felvonásban teljes szinkront, új játékmódokat, teljes kontrollertámogatást, osztott képernyős kooperatív módot, és hosszú-hosszú órákig tartó sztorit is kapunk, új befejezéssel, fegyverstílusokkal, képességekkel, feladványokkal, ellenségekkel és még sok minden mással is – sőt, a türelmetlenek ugye már le is csaphatnak a portékára.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=yG6YOUXyx3QMeglepetés: a legsikeresebb ezúttal a lövöldözős taktikai játék, amely egyrészt nagyjából több évtizede ugyanazokat a pályákat, és fegyvereket nyújtja, cserébe viszont pár nap alatt garantáltan megtanulhatunk a segítségével oroszul. Igen, az aranyérmet ezúttal a Counter-Strike: Global Offensive ragadta magához, mi pedig csak reménykedünk, hogy a csalók és a smurfolók újabb és újabb példányokat vásárolnak maguknak, mert nélkülük szinte semmit sem érne a játék…
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RzZ2bWZ_8Ho
Elképesztő őrületté válhat az EVERSPACE, legalábbis abból kiindulva, hogy a játék még csak szűk öt napja jelent meg, és máris felkerült a Steam legnépszerűbb címei közé (tizedikként). A program keveréke az egyszerű shoot’em’up csodáknak és a rúzslike műfajnak, szóval garantáltan őrülten addiktív – a körülbelül háromszáz értékelésből pedig, amelyet a korai hozzáférés program keretein belül érkezett hozzá, az alkotók itt nem vállalták túl magukat, amelyet a vásárlók és a jencibékák is meghálálnak, őszintén pozitív értékelésekkel.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KZC5vzBr4v0Kilencedik helyig jutott a legendásan borzalmas PC-s portolást kapó Batman: Arkham Knight, köszönhetően a Warner egész héten át tartó akcióinak. A Denevérember tehát magabiztosan szaggatott be több ezer (esetleg tízezer) játékos Steam könyvtárába, abban pedig csak reménykedni tudunk, hogy a borzalmasan leprogramozott és lekommunikált szoftver egy esetleges folytatásra olyan fejlesztőket kap a PC-s portolásra, akik megérdemlik az epertortát, és nem fejezik be a produktum patchelését úgy, hogy a hibák nagy részét – akarva, vagy akár azok mélységének köszönhetően akaratlanul – nem javították ki.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FX1uGqXD2n8És ha már Warner akciós hét: nyolcadik helyig küzdötte fel magát az egykor szebb időket is megélő Monolith (tudjátok, az a vállalat, amelynek többek között a Bloodot, a Rage of Magest, valamint a No One Lives Forever sorozatot is köszönhetjük) legújabb csodája, a Middle-earth: Shadow of Mordor. A „Gyűrűk Urás Assassin’s Creedként” is emlegetett program egyik legnagyobb húzóereje, hogy – talán azóta utolsóként a Warner istállójából érkező címként – fantasztikus lett a PC-s változat portolása. Ráadásul a nemezisrendszerrel operáló mechanikának hála, bizony a játékmenet sem lett rossz, még ha a sztori pár elemét látva valószínűleg Tolkien kétségbeesetten fogná a fejét, vagy legalább egy harakirit követne el, esetleg pornót posztolna valamelyik topikunkba, és rábízná a munkát a moderátorokra.
rwurl=https://youtu.be/54m1YfEuYU8Hetedik helyig tornázta fel magát ezúttal a Rocket League – a megacrossplatform autós-labdajáték hibrid tehát továbbra is őrületesen népszerű, és a legnagyobb varázsát ezúttal is az jelenti, hogy a PC-sek összecsaphatnak a „ki a legnagyobb jencibéka” címért az Xbox One-osokkal és a PlayStation 4-esekkel is. Kár, hogy a konzolháború még nem dőlhet el, mert bár a Microsoft már ezer éve zöld utat adott a fejlesztőknek, a Sony továbbra is akadékoskodik, így a videojátékgéppel rendelkezőek kénytelenek várni még egy kicsit, hogy eldőljön, ki foglalhatja el a dobogó második fokát magától értetődő módon a PC Masterrace alatt.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KocLDfisJ0EHatodik lett a Grand Theft Auto ötödik része, ami egy kis visszaesés a múlt heti negyedik helyezés után. A sztori során három hétpróbás gazembert irányíthatunk – ezúttal tényleg kedvünkre válogatva a hősök között –, és miközben megpróbáljuk felgöngyölíteni az ezúttal fantasztikusra sikerült sztorit, őrült küldetéseket oldhatunk meg, amelyek közül messze kiemelkednek a különböző heistek, nagyobb balhék. Aki pedig ráun a magányos kalandozásra, várja a multiplayer, amely továbbra is vagyonokat termel a kiadónak és a fejlesztőknek, köszönhetően a „barátságos” mikrotranzakciós rendszernek .
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3DBrG2YjqQATovábbra is szégyent hoz a „semmit ne rendelj elő” mozgalom tagjaira az ötödik helyig jutó ARK: Schorched Earth DLC, amely ráadásul fizetős tartalom lesz egy még mindig korai hozzáférésű stádiumban leledző játékhoz majd valamikor a jövőben. Persze az anyag továbbra sem tűnik rossznak – sőt, megjelenésével a dínólovagló szimulátort nyugodtan átnevezhetjük majd „Így neveld a sárkányodat – Hardcore Editionre”.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Ot_NIoBE0j8Negyedik lett, és ezzel éppen csak lemaradt a dobogóról a 2K sportszimulátora, az NBA 2K17. A program továbbra is szép siker a platformon – akár csak elődei – és ha hozzátesszük, hogy a tragikus körülmények között elhalálozott Harambe gorilla emlékmozgalom központi szereplője a játék, valószínű, hogy ez idén sem lesz másképpen. Mindenki kapja elő… az előkapnivalót a hős emlékére, de persze azért zsákoljon is néhányat, akár a pályán is.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=t89CaiUHZWcA bronzérem ezúttal Mad Max nyakába került – nálunk itt az RW-n a fórumbejegyzések alapján az elejétől fogva afféle kultikus klasszikussá avanzsálódott a program, de úgy tűnik, sokan mások is szívesen beneveznek egy kis sivatagi showra, még ha ezúttal részeg struccokra nem, kizárólag agresszív ellenfelekre számíthatnak. Sűrűbben kellene akcióznia a Warnernek, nem igaz?
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Fs-SkS0u4PoA szerepjátékok sem maradnak szégyenben a héten, elvégre a Divinity: Original Sin 2 korai hozzáférésű változata az igen kiemelt árcímke – egy cent híján negyvenöt euróért zsákolhatjuk be a játékot – ellenére sem rettenti el az embereket, ami az előző rész ismeretében azért nem meglepő – ő kapta az ezüstérmet. Nagyjából az egyetlen olyan Kickstarteres játékról beszélünk, amelyben azt kaptuk, amelyet megígértek, sőt, bizonyos esetekben még többet is. Az új felvonásban teljes szinkront, új játékmódokat, teljes kontrollertámogatást, osztott képernyős kooperatív módot, és hosszú-hosszú órákig tartó sztorit is kapunk, új befejezéssel, fegyverstílusokkal, képességekkel, feladványokkal, ellenségekkel és még sok minden mással is – sőt, a türelmetlenek ugye már le is csaphatnak a portékára.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=yG6YOUXyx3QMeglepetés: a legsikeresebb ezúttal a lövöldözős taktikai játék, amely egyrészt nagyjából több évtizede ugyanazokat a pályákat, és fegyvereket nyújtja, cserébe viszont pár nap alatt garantáltan megtanulhatunk a segítségével oroszul. Igen, az aranyérmet ezúttal a Counter-Strike: Global Offensive ragadta magához, mi pedig csak reménykedünk, hogy a csalók és a smurfolók újabb és újabb példányokat vásárolnak maguknak, mert nélkülük szinte semmit sem érne a játék…
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RzZ2bWZ_8Ho
Én tökre nem értem a Mad Max pozitív fogadtatását: kb. évente újranézem az összes filmet, ősfan vagyok, de a játék a humort leszámítva egy unalomtenger, Max meg küllemben és szinkronhangban is elég gáz (pl. a hangja már alapból sem stimmel igazán, de az akcentusa is hol ilyen, hol olyan - az akcentuskülönbégekre a Fury Road is rájátszott, de ott Max őrült is volt, itt meg csak egy jellemtelen, élettelen csávó, szóval nem is érted, hogy miért variálja).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nekem meg azon kevés játékok egyike, ahol még az achievementeket is megcsináltam. Igaz, én csak kb. 10 évente nézem újra a filmeket (kivéve a Fury Roadot).
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
5 órám van benne egyelőre, szóval lehet, hogy a későbbiekben jó lesz, de meglepődnék rajta, mert ennyi manapság egy RPG-nél is sok lenne felvezetésnek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Akkor neked úgy látom kimaradt a Piranha Bytes munkássága. :D A Risen kezdő táborában 8-10 órát lazán elszöszöltem. Bár a Gothiccal pont ezzel emelkedtek ki, hogy a műfajra jellemző hősködés, felemelkedés sokáig elmaradt, és az élményt a játékos alárendelt szerepköre, átlagjani bőrébe bújás jelentette. Ettől független bátran merem ajánlani, és elnézést kérek a Gothic, sekélyes Borderlands-klónnal való összevetése miatt. :)
Ami nem megy, azt kár erőltetni. Nekem 68 órám ment bele, és minden perce aranyat ért. :) Ellenben a Borderlandsnél nem értem el a 9 órát, nekem nem tűnt fel, hogy hasonlítanának egymásra.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én a Risent akkor uninstalláltam, amikor szembesültem benne a "harcrendszerrel", vagyis nagyon az elején. :D A Piranha Bytes játékokat egyszerűen nem veszi be a gyomrom sajnos, pedig biztosan jó RPG-k lehetnek.
Az 5 órát mondjuk elsősorban egy olyan típusú játéknál gondolom soknak, mint a Mad Max: sandbox akció-kaland tulajdonképpen. Még vissza fogok rá térni, mert a harcrendszere minden minimalizmusával együtt is bejön (tetszik, hogy egy kicsit jobban kell benne időzíteni és mozogni, mint az Arkham játékokban, pedig egyébként a City vagy a Knight komplexistásától nagyon messze van, legnagyobb meglepetésemre a shotgunt meg nagyon jól, "madmaxesen" használja a játék), az autós harc meg kifejezetten jól lett megoldva, csak valahogy nincs a világában semmi érdekes.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Itt is megemlíteném, hogy az Everspace-el óvatosan... A kezdeti eufória hamar elszáll, és onnantól inkább csak egy újabb tartalom nélküli idegesítő grindjáték. Véleményem a megfelelő topikban.
Olyan, mint a New Vegas: 1000-1500 óra alatt még csak a felszínt kapargatod, ekkora puding ne legyél, vagy évekig emlegetni fogjuk ám a fórumon, hogy "bezzeg sajnáltál ennyi időt a Mad Maxra!44"
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Kicsit egyébként hasonló a szituáció, mert nagyon hasonlóan indul a két játék: AAA-tól szokatlanul minimálban, egy jó hosszú intró után. Az NV-ben maximalizmustól függően tart vagy 8-10 óráig, mire kinyílik a játék, de ez igazából nem elvesztegetett idő, mert nyomja beléd a lore-t, az meg leköti azt, aki kíváncsi arra, hogy hol tart Kalifornia a Fallout 2 óta. Van az egészben egy ilyen "oké, több, mint 10 éve láttad utoljára ezt a helyet, a kronológiában is eltelt vagy 40 év, elmondjuk, mi van most" szándék az Obsidian részéről, ami a játék többi részéhez még kell is.
A Mad Max első két órája ehhez képest egy nagyon kicsi és jelentéktelen zárt részen folyik, a sztori meg a felütést követően komolyan megcsappan. Amikor végre kijutottam onnan, vártam, hogy "na, most majd biztos jön az első hub", erre kapsz egy másik hideoutot fél tucat élettelen karakterrel, küldetésről küldetésre valami aprósággal bővül csak a repertoárod, a "kinyílt" világ pedig ubisoftos tornyok laza halmaza, nagyon szűken mért történettel és fetch questekkel... és most kb. itt tartok. Valahogyan túl lassú ahhoz, hogy fenntartsa az érdeklődést, és az indokot is csak abban látom, hogy az Avalanche rohadt félősen tanítgatja egyesével a játékelemeket, nehogy összezavarjon. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha nem élvezed eléggé az autóval való harcot, nem kenyered a gyüjtögetés és közben a bázis-fejlesztgetés, akkor ez van. Kb. 30 óra környékén vagyok, most nyílt meg a felső terület, de még a második bázist fejlesztgetem és "szabadítom fel" a területeket, de egyelőre úgy tűnik, hogy annyi a játék, amit írtál. Nekem ez pont megfelel, hogy újra visszatérjek, mert autókázni jó, gyűjtögetni meg valamiért rohadtul imádok. Sztoriban meg semmi különös, így kb. féltávon. Viszon az igaz, hogy hősünk jobb lenne, ha csendben maradna néha, mert borzasztó tud lenni a szinkron. Bár ha az volt a szándék, hogy én legyek tőle életunt, elérték a célt.
Ja, és remekül fest az egész terület viszonylag tűrhető gépigénnyel.
Hát lődd ki, eleve miért van bekapcsolva?
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Mert Chumbucket meg kifejezetten jó. =)