Emlékeztek még a Warcraft Adventuresre, a Blizzard 90-es években fejlesztett, ám soha ki nem adott kalandjátékára? Ha nem, akkor most itt a remek lehetőség a memóriafrissitésre: Reidor, a Scrolls of Lore nevű Warcraft-fansite egyik fórumozója közkinccsé tette a játék egy kissé félkész, ám teljes mértékben (végig)játszható verzióját.
Két órányi kalandozás után úgy tűnik, hogy a befejezetlenség főként a hanganyag terén érhető tetten: a szép, rajzfilmes átvezetők többségében sajnos nincs zene, a hangeffektek jó rész pedig placeholder. Szerencsére a tényleges játékmenet során már nem találkoztam ilyen hiányosságokkal, így könnyedén sikerült belelendülnöm a fejtörők megoldásába.
És hogy milyen maga a játék? Végleges verdikttel ugyan még nem szolgálhatok, de az már látszik, hogy igazán minőségi munkáról van szó. A készítők meglehetősen direkt módon másolták le a LucasArts klasszikus point-n-click kalandjait: az egyértelmú külcsínbeli inspiráción túl a játék humora is rengeteget merít a Monkey Islandből, főhősünk, a Warcraft 3-as alteregóját egyébként csak nyomokban tartalmazó Thrall pedig leginkább a Full Throttle Benjére emlékeztet. Érdekes módon még így sem érződik egyszerű klónnak a játék, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a "nyúlásokat" kiválóan sikerült összeházasítani a Warcraft sajátos világával.
Hogy a Blizzard miért nem adta ki a Warcraft Adventurest annak idején, számomra egyelőre komoly rejtély. Remélem, hogy a program felszínre kerülése és esetleges jó fogadtatása megmozgat majd valamit a cégben, mert igazán befejezésre érdemesnek tűnik a dolog.
Letöltés itt... amíg a Blizzard be nem toppan. :)
Thx, nagi!
ÁPDÉT: A Blizzard sajnos valóban betoppant, így a játék máris eltávolításra került. Aki letöltötte, őrizze meg szűkösebb napokra.
Két órányi kalandozás után úgy tűnik, hogy a befejezetlenség főként a hanganyag terén érhető tetten: a szép, rajzfilmes átvezetők többségében sajnos nincs zene, a hangeffektek jó rész pedig placeholder. Szerencsére a tényleges játékmenet során már nem találkoztam ilyen hiányosságokkal, így könnyedén sikerült belelendülnöm a fejtörők megoldásába.
És hogy milyen maga a játék? Végleges verdikttel ugyan még nem szolgálhatok, de az már látszik, hogy igazán minőségi munkáról van szó. A készítők meglehetősen direkt módon másolták le a LucasArts klasszikus point-n-click kalandjait: az egyértelmú külcsínbeli inspiráción túl a játék humora is rengeteget merít a Monkey Islandből, főhősünk, a Warcraft 3-as alteregóját egyébként csak nyomokban tartalmazó Thrall pedig leginkább a Full Throttle Benjére emlékeztet. Érdekes módon még így sem érződik egyszerű klónnak a játék, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a "nyúlásokat" kiválóan sikerült összeházasítani a Warcraft sajátos világával.
Hogy a Blizzard miért nem adta ki a Warcraft Adventurest annak idején, számomra egyelőre komoly rejtély. Remélem, hogy a program felszínre kerülése és esetleges jó fogadtatása megmozgat majd valamit a cégben, mert igazán befejezésre érdemesnek tűnik a dolog.
Letöltés itt... amíg a Blizzard be nem toppan. :)
Thx, nagi!
ÁPDÉT: A Blizzard sajnos valóban betoppant, így a játék máris eltávolításra került. Aki letöltötte, őrizze meg szűkösebb napokra.
Nagyon kellemes játék lett, aranyos a története is (sokat változott azóta a Warcraft lore :-) )
Mert akár milyen jó lett volna, megbukott volna üzletileg. Lásd az összes, abban vagy az előző évben megjelent point-and-click kalandjátékokat, amik között olyanok vannak, mint pl. a minden idők legjobbjai között emlegetett Grim Fandango.
Nem mellesleg ez a grafika akkora már technikailag messze túlhaladott volt, de még nem volt annyira öreg, hogy retro/nosztalgia érzetre építsen. Legtöbb szempontból eladhatatlan anyag, még a voiceover költségét se hozta volna vissza.
ha netán valaki nem olvasta volna:
Amivel az a baj (most próbáltam), hogy nálam valamiért bebugzik, és amikor bemegyek valami helyre, "kifestőkönyvvé" változik a kép, és egér rángatással "színeződik be".
Viszont amit redditen írtak, azzal működik rendesen, csak annak meg az a hátránya, hogy eltűnik a taskbar.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Ezt rettentően sajnáltam anno, hogy lelőtték, húzom is le ízibe. :D
- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!
Az kétségtelen, hogy bukta lett volna. Bár, van szerintem egy legalább egymilliós játékosbázis, ami még a "szart" (itt értsd: bármit, kalandjátékot, TBS-t, platformjátékot, de még akár interaktív mozit is) is megvenné, ha blizzard lenne a dobozon. Keresni biztos nem kerestek volna vele.
Viszont ha már rászántak X összeget/évet, hogy szinte készre hozzák, akkor még azt a kicsit még beletehették volna igazán. Persze ismerem a vezetők gondolkodását, és valahol meg is értem, mert logikailag levezethető - de az élet (és így az üzlet sem) nem csak színtiszta logika.
Mindenesetre nagyon örülök, hogy (legalább) így is kiszivárgott (?), jöhet akkor következőnek a SC:Ghost, meg utána esetleg egy HL2 ep3 (valódi) is :)
Nem leszek népszerű, de ez szerintem szar, nem csodálkozom, hogy Blizznéniék elkaszálták.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Kicsit rákerestem, és találtam egy nyilatkozatot a Blizztől a miértre. Röviden megijedtek a Grim Fandangotól, ami már 3D-ben nyomult az ő 2D-jükkel szemben, így idejétmúltnak gondolták a dolgot.
Az eladásokkal szerintem olyan hatalmas nagy probléma nem lett volna a Warcraft név a Monkey Island 3 sikere miatt. Biztosan nem uralták volna vele a toplistákat, de kerestek volna vele.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
iddqd-n lévő egyik emberkének köszönhetően innen szlopálható.
https://mega.nz/#!y0RUFTAT!chc7fhhbh7SS1lVc7YtoNeJ5FTIPqA_CRDK_4GIlwWs
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Ezt még nem volt időm kipróbálni, de annak idején került ki pár orosz eredetű játékmenet-video ki a HW-re, és azok alapján sem voltam meggyőzve róla, hogy ütött volna. Azért örülök, hogy most ezt már tényleg megis tudhatjuk.
Egyébként meg nagyrészt renomé és IP-építés kérdése volt, hogy ki akarták-e adni. Addigra már a StarCRaft tarolása is egyértelművé tette, hogy a harmadik WarCrafttal nagyot lehet markolni, ha Koreában nem is jött össze az öntrónfosztás.
Továbbá egy gyakorlatilag kész játék bevezetése a piacra, kiadása, támogatása is még szignifikáns hányadát jelentette volna a plusz költségnek, nincs olyan, hogy ennél a stádiumnál már ingyenpénz lett volna. Az árát visszahozhatta volna, de az említett szempontok nem lett volna elég.
A Ghostnál is nagyon látszott, hogy elment mellette a világ, nem is maradt esélye megjelenni, de a StarCraftnak is kellett, hogy maga mögött hagyja a WarCraft II engine-jét.
Sors bona, nihil aliud.