Akkor elvileg automatákban is van kézifék aka rögzítőfék, csak elektromos. Azaz, ha nem parkoló állásban van, de a kézifék aktív akkor nem gurul az autó sehová. nem ?
Nem akarok én itt okoskodni, nézz meg róla vmi videót youtube-on. A lényeg meg pont az, hogy ebben az autóban nem úgy működött, mint az összes többiben, vagyis emberünk (meg sokan mások) azt hitte, hogy jó állásban hagyta a kart, közben meg simán elgurult az autó.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Tompi írta: Nem vezettem automatát, ha az a bizonyos parkoló állás az ami automatikusan "behúzza a kéziféket" az más. Ha neked biztos infóid vannak, hogy ez a helyzet, és automatákban nincs kézifék akkor tévedtem.
nem tudom mondjuk milyen biztonsagi standardok vannak amik kotelezik a gyartokat, de en itt nyugaton sok autmata szemelygepkocsifajtat es kisebb teherautokat is vezettem. Minben volt teljesen kulon vonalon mozgo (mechanikus) kezifek (vagy mint kulon pedal, vagy a kezednel), a klasszikus automata valtos "parking mode"-sebessegbe tevess mellett (ami szintugy megfogja a kerekeket), mint extra eros vedelem. A sulikban tanitjak is es kiemelik hogy ha mashol nem is, leglabb nagyobb leejto/emelkedo szogekben parkolasnal (hegyeknel pl), kifejezetten batorkodjunk is hasznalni, mint extra vedelmet, ne bizzuk magunkat az elektromos automata valtosra.
Sok ember viszont lustasagbol baszik hasznalni (en sem teszem tipikusan, mondjuk legtobb esetben eleve a varoson belul es sima talajon mozgok/parkolok), csak a sima parking modba nyomom a sebessegvaltot es megyek a dolgomra.
Azaz az automata kocsikban kvazi 2 kerekeket fogo fekrendszer is van (a valtos parking mode, es a kezifek), szemben a klasszikus valtosakkal, ahol ugye csak 1 (kezifek).
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A Jeep váltókarját ugyanis a megszokotthoz képest máshogyan kellett parkolás-fokozatba állítani, és fény sem jelezte, ha ez megtörtént, így sokszor üresben maradtak az autók, és semmi sem akadályozta meg, hogy elinduljanak.
ez mondjuk rohadt nagy szopatas, pont a fenti kommentembe emlitett szituacio miatt. Legnagyobbreszt mivel eleve adott, a parking mode fekre tamaszkodnak az emberek a hetkoznapi esetben.
De itt egy erdekesseg is azonnal. Ha nem teszed parking modba a valtot, nem tudod kivenni a kulcsot a kocsibol, addig fogja a mechanizmus. Igy mondjuk siman vaghatjuk hogy a pasink ugy hagyta el a kocsijat, hogy az meg kulcs alatt volt es dolgozott is, ami eleve rohadt veszelyes tud lenni onmagaban is, sohasem tudhatod hogy aktivan jaro motor alatt milyen varatlan szitukat idezhet elo a kocsid, ugy hogy senki nincs a volan mogott hogy kontrolalja a szitut.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ezzel biztos egyedül vagyok de én ha sima egyenes úton parkolok akkor is behúzom a kéziféket + sebességbe hagyom az autót. Így ha jön valami vicces kedvű aki kitolná az útra keresztbe mert mért ne az nem fogja tudni.
Értem, szóval a parking mode ugyanúgy 'rögzíti' az autót, mint a kézifék. Mondjuk ha ritkábban húzósabb emelkedőn kellett parkolnom akkor kézifék+sebességbe rakva hagytam ott az autót. Úgy tudom, hogy talán kötelező egy rögzítőfék az autókra, hogyha a fő fékrendszer meghibásodik akkor is meg lehessen állítani az autót.
mert klasszikus valtos rendszerrel gondolkodsz, ott az is volt a modi igen.
Az automata valtosnal mint direkt ezert ki is emeltem (mivel a magyarorszagiak nem sokan ismerhetik), a parking modba teves lefogja mind a 4 kereket mint a kezifek is, csak mint a valto design resze. Parking modba kell tenned a kocsit ha el akarod hagyni, maskepp ki se tudod venni a kulcsot. Es a parking modos 4 kereket lefogo fekrendszer a tipikus helyzetekben elegendo is.
Kvazi 2 kulon "kezifek" rendszer is adott az automata jarganyokba, szemben a klasszikus valtosakkal, ahol csak 1.
Az automata valtonal ezen felul meg Tolatas, Vezetes es Uresbeteves van (esetenkent egyeb extra modok, de ezek a legtipikusabb felallasok). Tolatas moddal visszafele mesz, a Vezetes moddal elore, nincs "sebessegbe" teves mint a klasszikus valtosaknal mivel nincs "sebessegvaltas" a kocsikon, mind elektromosan szamolja a szamitogep epp a szituaciohoz merten. Te csak taposod a gazpedalt es gyorsul a kocsid 0-200km/h-ig roccenes nelkul. Az Ures modot eletemben nem hasznaltam meg, nyilvan max vontatasnal vagy ha kezzel tolni szeretned a jarganyt valahova, akkor tud jol jonni.
Az automata valtos sokkal kenyelmesebb es biztonsagosabb is a legtobb esetben, nem kell tokolnod egy felesleges mozdulatsorral amit ki tudsz technologiaval valtani, jobban oda tudsz koncentralni az uton torteno esemenyekre. Kifejezetten ha dugoba vagy eros varosi forgalomba kerulnel, ahol valtossal allandoan tokolnod kellene a megallassal es indulassal, az automataval meg full lazulas.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Tompi írta: Értem, szóval a parking mode ugyanúgy 'rögzíti' az autót, mint a kézifék. Mondjuk ha ritkábban húzósabb emelkedőn kellett parkolnom akkor kézifék+sebességbe rakva hagytam ott az autót. Úgy tudom, hogy talán kötelező egy rögzítőfék az autókra, hogyha a fő fékrendszer meghibásodik akkor is meg lehessen állítani az autót.
jaja, itt a szopatas csak annyi volt, hogy a megszokott parking modos uzemmod helyett (emlekezetbol a parking mod mindig a sebessegvalto tetejen van, igy lelfelulre kell tenni) a Jeep ezen valtozataiban nem "ugy" kellett abba rakni, hanem valoszinuleg az uresjarat volt legfelul, parking mode meg ki tudja hol.
Masik hulyeseg magatol a pasitol eredt mint mondtam, hogy elhagyta a kocsit mig jart a motor. Ez eleve nem egy okos otlet mivel semmi kontrollod nincs egy mukodo gepjarmu felett, es en is csak nagyon nyomos szitukban szoktam azt csinalni.
Parking modba teves nelkul nem tudod kivenni a kulcsot mivel fogja a mechanika, igy szandekosan ugy hagyta el a kocsijat, rizikot vallalva, hogy tudta hogy a motor mukodik, nem veletlen szitu volt.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
ja meg elfelejtettem hozzatenni egy szintugy kifejezetten fontos reszletet a mondanivalohoz. A parking mode-ba tevessel nyitja az elektronika az ajtozarakat is meg. Amig nem teszed abba a modba, zarva vannak, hiaba probalod megszokasbol megnyitni a kilinccsel. Kezileg te override-ozhatod az ajtozarat a mechanikus karokkal az ajton ugye, de ez ismet egy kulon melo es kifejezetten akarnod kell azt, nem hupsz szituacio.
Masik jel, hogy ha a kulcsot a kocsiban maradt, es ugy akarod elhagyni, az auto elkezd sipolni hogy figyelmeztessen erre.
Csomo jel van ami arra figyelmeztet hogy hello, parking modba kellene tenni a kocsit mielott elhagynad, es igy biztositani a kerekeket (ezek kozul csak 1 a dashboard led, ami jelzi a parking modban levest ugye es kizarolag hivatkoztak ra hogy a Jeep-nel nem jelezte ezt). Amikre a pasing ugy fest fittyethanyva tett ra, es manualisan szepen sorra kiiktatta kezzel az elektromos biztonsagi vedelmeket, amik pont ilyen esetektol vedenenek meg, ha figyelmetlensegbol/megszokasbol nem a kello lepesek szerint jarnal el.
Elhiszem hogy szopatas hogy a Jeep-nel nem a standard szerint vonultattak fel az automata sebessegvalto allapotok, de nagyon akarnod kell hogy a tobbi tovabbi biztonsagi elektromos vedelmi kapukat is athidald, es a vegen csak ne parking modban hagyd el a kocsit (hanem pl uresben).
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Némi kiegészítés: A motort attól még leállíthatod, hogy nincs parking módban a váltó, tehát a motor nem feltétlenül járt.
Mire jó az üresbe rakható az ótómatában? Pl nekem tök jól jön az utcánkban indulás után, amikor még erősebb a motorfék, mert a melegedés miatt csak magasabb fordulaton vált fel. Akkor a fekvőrendőrök után állandóan nyomni kéne neki, hogy valamilyen értelmes sebességgel haladjunk (ne lassuljon eleve vissza a magas motorfék miatt az enyhe lejtőn), míg ha üresben lecsorgok, akár nagyobb is marad az átlagsebességem, feleakkora emisszió mellett, mert alapjáraton megy a moci.
Ezt a bizonyos "vitorlázás" technikát amúgy manuális váltósoknál gyakrabban használják, mert egy enyhe lejtőnél kevesebbet fogyaszt a bemelegedett motor is, ha ahelyett, hogy néha rágyorsítanánk a motorfék kompenzálásaként, inkább hagyjuk üresben, alapjáraton rotyogni.
Ez az ótómatáknál nem olyan lényeges, mert eleve kikuplungol a rendszer, de nézd meg kisebb lejtőn, hogy a gurulás szabadabb (kevesebb sebességvesztéssel jár), ha üresbe teszed, ezzel leválasztva a váltómű veszteségeinek egy részét a rendszerről, amit a kerékforgással táplálna amúgy vissza. (nem tudom, mi okozza a veszteséget, hiszen elvben a motorból veszi le a kakaót az életben maradáshoz, mégis érezhető nálam a változás, ha üresben hagyom gurulni.)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Némi kiegészítés: A motort attól még leállíthatod, hogy nincs parking módban a váltó, tehát a motor nem feltétlenül járt.
ez korrekt, de az ajtozarakat ettol meg fogja az elektronika barhol mashol vagy parking modon kivul, hiaba probalod nyitogatni oket. Mellesleg ettol fuggetlenul meg a motort sem allitotta a pasink, mint megtudhatjuk a cikkbol ugye.
Mire jó az üresbe rakható az ótómatában? Pl nekem tök jól jön az utcánkban indulás után, amikor még erősebb a motorfék, mert a melegedés miatt csak magasabb fordulaton vált fel. Akkor a fekvőrendőrök után állandóan nyomni kéne neki, hogy valamilyen értelmes sebességgel haladjunk (ne lassuljon eleve vissza a magas motorfék miatt az enyhe lejtőn), míg ha üresben lecsorgok, akár nagyobb is marad az átlagsebességem, feleakkora emisszió mellett, mert alapjáraton megy a moci.
Ezt a bizonyos "vitorlázás" technikát amúgy manuális váltósoknál gyakrabban használják, mert egy enyhe lejtőnél kevesebbet fogyaszt a bemelegedett motor is, ha ahelyett, hogy néha rágyorsítanánk a motorfék kompenzálásaként, inkább hagyjuk üresben, alapjáraton rotyogni.
Ez az ótómatáknál nem olyan lényeges, mert eleve kikuplungol a rendszer, de nézd meg kisebb lejtőn, hogy a gurulás szabadabb (kevesebb sebességvesztéssel jár), ha üresbe teszed, ezzel leválasztva a váltómű veszteségeinek egy részét a rendszerről, amit a kerékforgással táplálna amúgy vissza. (nem tudom, mi okozza a veszteséget, hiszen elvben a motorból veszi le a kakaót az életben maradáshoz, mégis érezhető nálam a változás, ha üresben hagyom gurulni.)
oh az engine break mechanizmus szamomra kifejezetten jo ha befigyel mindig, stabilabb sebesseget produkal es nem gyorsul a kivant sebessegen (sebesseghataron) felul, szoval mint egy ujabb biztonsagi layer (es nem kezd el villogni mogottem a rendor), de legalabb latom hogy miert lehet bizonyos szitukban erdekes. Nem mellesleg a fekeket is kimeli ha aktiv a motorfek.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Kicsit talán offtopik, de én is hajlok már arra hogy következőre automata váltós gépet vegyek...
Elég sokat fejlődtek az utóbbi pár évben, úgy tűnik hogy a fogyasztás is jobb velük, meg gyorsabban is kapcsolnak (a jobbak), meg azért egy dízellel a városi forgalomban kuplungolgatni és váltogatni nem is olyan jó móka.
Egyedül az a gáz, hogy azért a karbantartás és vész esetén a javítás, az azért mégis elég durva tétel...
Bandido írta: Ezzel biztos egyedül vagyok de én ha sima egyenes úton parkolok akkor is behúzom a kéziféket + sebességbe hagyom az autót. Így ha jön valami vicces kedvű aki kitolná az útra keresztbe mert mért ne az nem fogja tudni.
Biztos nem, de próbáltad már az autódat betolni, megmozdítani, ha sebességben van? Én kb soha nem húzok crazy féket, csak ha randalírozni akarok menet közben, vagy valami iszonyat meredek részen állok ;) Annó fater tanította így, hogy ne szopd be télen az esetleges befagyást, mert az vicces tud lenni. Persze gondolom a mai autóknál már ez elég ritka, ennek ellenére én nem húzogatom és általában meg is szoktam mosolyogni, mikor valaki betépi a kéziféket, mikor full sík helyen parkol.
Vajk kímélő, lejtőn lefelé üresben menő őrületétől pedig azonnal agyfaszt kaptam, hiszen nincs is annál jobb, mikor valamilyen oknál fogva elmegy a fékerő, aztán baszhatod, semmi motorfékkel gurulsz lefelé mint egy állat, zéró eséllyel a lassabb lejutásra. Az emisszió meg full meh, miután látok egy tetves öreg buszt, vagy valami fos teherautót, mikor 1 másodperc alatt pöfögi ki az én autóm éves károsanyag kibocsátását.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Most te komolyan attól rettegsz, hogy a kétkörös fékrendszer hirtelen, minden előzmény nélkül megszűnik funkcionálni a kocsiban? Szerinted mennyi az esélye ennek? Szerinted mit számít ilyenkor a motorfék? Szerinted mennyi ismét sebességbe tenni (egy pöccintés). Ebben az esetben inkább a kézifék lehet a megmentő.
@LY: Neked nem kell paráznod, mert úgy is új kocsikkal jársz. Az automatával nem szokott para lenni, pláne nem korábban, de akkor valami garis típushiba lesz inkább.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ha dízelt veszel, már nyugodtan lehet automata is: a legnagyobb szopást már úgyis konfiguráltad bele.
// Leginkább két esetben nincs a világon semmi gond akár egy régi 4 sebességes automatával sem:
- ha elég erős az autó
- vagy ha elég kicsi (CVT, stb.)
Aki nem izgul rá, annak meg tök felesleges váltogatni.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Kipróbáltam, mi van, ha nincs P-ben, és ki akarok jutni. Természetesen simán nyílt az ajtó. Ez ilyen amcsi "nézzüktotálhülyénekajuzertkülönbenbeperel" dolog lehet odaát.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Hadd tegyem fel szó szerint a kérdést (előre is elnézést kérek, de kellően kifejezőnek érzem), ami eszembe jutott soraid olvasva:
Te mi a faszról beszélsz hülyegyerek? :DDD
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Oké, képtelen vagy a válasz gomb megnyomására, fogadjuk ezt el.
De amikor lesétálsz a család autójához (az Európában található, Magyarországon ugye) és azt hiszed, hogy az bármire jó példa vagy cáfolat, miközben amerikai autókról van szó, akkor nem érzed magad egy kicsit felkészületlennek és száninak? Csak egy picit?
ShowHide spoiler #
Az is erős határeset, hogy psy Kanadából hiszi azt, hogy minden autó egyforma, de legalább nem ekkora képzavar - nah meg ő nem is csinál úgy, mintha 100-as benyát hugyozna.
Szóval abba bele se megyek, hogy márkánként és típusonként változhat bármi, ahogy egy európai autóban sincs mindig ugyan ott minden fokozat például - aki pedig ilyen érveléssel kezdi, csak magát égeti, de durván.
Mert kéne ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Próbálhatod menteni a menthetőt, de sajnos úgy néz ki, nem ugyanazt a topicok olvassuk. Elég szánalmas, hogy mindenre ugrani próbálsz...
De, hogy valami konstruktív is legyen; nem gondoltam, hogy nem fog kinyílni, de poénból tettem egy próbát. Valóban kinyílt, end of story, lehet tovább futni a köröket,
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mit kell azon megmenteni, hogy nem tudod használni a fórumot, de még az autókhoz is hülye vagy, mégpedig annyira, hogy le kell menned kipróbálni, hogyan működik valami a sajátodban - nem mintha amúgy ez az egész bármit is számítana, hiszen semmiképpen sincs semmi értelme :D
Már önmagában az, hogy előbb vitatkozol róla, majd utána mész le megnézni, zseniálissá teszi az egészet ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Amint bárki megmondja, miért kell következetesen és végletesen hülyének lenni, átbeszélhetjük, hogy ez belőlem miért váltja ki azt amit. Addig semmi értelme ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Akkor elvileg automatákban is van kézifék aka rögzítőfék, csak elektromos. Azaz, ha nem parkoló állásban van, de a kézifék aktív akkor nem gurul az autó sehová. nem ?
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Lásd előző hsz: itt vmi újítás volt, a kar elektromos, átbaszta a 'megszokásos' usereket, azért volt a visszahívás is.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Nem akarok én itt okoskodni, nézz meg róla vmi videót youtube-on. A lényeg meg pont az, hogy ebben az autóban nem úgy működött, mint az összes többiben, vagyis emberünk (meg sokan mások) azt hitte, hogy jó állásban hagyta a kart, közben meg simán elgurult az autó.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
nem tudom mondjuk milyen biztonsagi standardok vannak amik kotelezik a gyartokat, de en itt nyugaton sok autmata szemelygepkocsifajtat es kisebb teherautokat is vezettem. Minben volt teljesen kulon vonalon mozgo (mechanikus) kezifek (vagy mint kulon pedal, vagy a kezednel), a klasszikus automata valtos "parking mode"-sebessegbe tevess mellett (ami szintugy megfogja a kerekeket), mint extra eros vedelem. A sulikban tanitjak is es kiemelik hogy ha mashol nem is, leglabb nagyobb leejto/emelkedo szogekben parkolasnal (hegyeknel pl), kifejezetten batorkodjunk is hasznalni, mint extra vedelmet, ne bizzuk magunkat az elektromos automata valtosra.
Sok ember viszont lustasagbol baszik hasznalni (en sem teszem tipikusan, mondjuk legtobb esetben eleve a varoson belul es sima talajon mozgok/parkolok), csak a sima parking modba nyomom a sebessegvaltot es megyek a dolgomra.
Azaz az automata kocsikban kvazi 2 kerekeket fogo fekrendszer is van (a valtos parking mode, es a kezifek), szemben a klasszikus valtosakkal, ahol ugye csak 1 (kezifek).
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
ez mondjuk rohadt nagy szopatas, pont a fenti kommentembe emlitett szituacio miatt. Legnagyobbreszt mivel eleve adott, a parking mode fekre tamaszkodnak az emberek a hetkoznapi esetben.
De itt egy erdekesseg is azonnal. Ha nem teszed parking modba a valtot, nem tudod kivenni a kulcsot a kocsibol, addig fogja a mechanizmus. Igy mondjuk siman vaghatjuk hogy a pasink ugy hagyta el a kocsijat, hogy az meg kulcs alatt volt es dolgozott is, ami eleve rohadt veszelyes tud lenni onmagaban is, sohasem tudhatod hogy aktivan jaro motor alatt milyen varatlan szitukat idezhet elo a kocsid, ugy hogy senki nincs a volan mogott hogy kontrolalja a szitut.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ezzel biztos egyedül vagyok de én ha sima egyenes úton parkolok akkor is behúzom a kéziféket + sebességbe hagyom az autót. Így ha jön valami vicces kedvű aki kitolná az útra keresztbe mert mért ne az nem fogja tudni.
Értem, szóval a parking mode ugyanúgy 'rögzíti' az autót, mint a kézifék. Mondjuk ha ritkábban húzósabb emelkedőn kellett parkolnom akkor kézifék+sebességbe rakva hagytam ott az autót. Úgy tudom, hogy talán kötelező egy rögzítőfék az autókra, hogyha a fő fékrendszer meghibásodik akkor is meg lehessen állítani az autót.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
mert klasszikus valtos rendszerrel gondolkodsz, ott az is volt a modi igen.
Az automata valtosnal mint direkt ezert ki is emeltem (mivel a magyarorszagiak nem sokan ismerhetik), a parking modba teves lefogja mind a 4 kereket mint a kezifek is, csak mint a valto design resze. Parking modba kell tenned a kocsit ha el akarod hagyni, maskepp ki se tudod venni a kulcsot. Es a parking modos 4 kereket lefogo fekrendszer a tipikus helyzetekben elegendo is.
Kvazi 2 kulon "kezifek" rendszer is adott az automata jarganyokba, szemben a klasszikus valtosakkal, ahol csak 1.
Az automata valtonal ezen felul meg Tolatas, Vezetes es Uresbeteves van (esetenkent egyeb extra modok, de ezek a legtipikusabb felallasok). Tolatas moddal visszafele mesz, a Vezetes moddal elore, nincs "sebessegbe" teves mint a klasszikus valtosaknal mivel nincs "sebessegvaltas" a kocsikon, mind elektromosan szamolja a szamitogep epp a szituaciohoz merten. Te csak taposod a gazpedalt es gyorsul a kocsid 0-200km/h-ig roccenes nelkul. Az Ures modot eletemben nem hasznaltam meg, nyilvan max vontatasnal vagy ha kezzel tolni szeretned a jarganyt valahova, akkor tud jol jonni.
Az automata valtos sokkal kenyelmesebb es biztonsagosabb is a legtobb esetben, nem kell tokolnod egy felesleges mozdulatsorral amit ki tudsz technologiaval valtani, jobban oda tudsz koncentralni az uton torteno esemenyekre. Kifejezetten ha dugoba vagy eros varosi forgalomba kerulnel, ahol valtossal allandoan tokolnod kellene a megallassal es indulassal, az automataval meg full lazulas.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
jaja, itt a szopatas csak annyi volt, hogy a megszokott parking modos uzemmod helyett (emlekezetbol a parking mod mindig a sebessegvalto tetejen van, igy lelfelulre kell tenni) a Jeep ezen valtozataiban nem "ugy" kellett abba rakni, hanem valoszinuleg az uresjarat volt legfelul, parking mode meg ki tudja hol.
Masik hulyeseg magatol a pasitol eredt mint mondtam, hogy elhagyta a kocsit mig jart a motor. Ez eleve nem egy okos otlet mivel semmi kontrollod nincs egy mukodo gepjarmu felett, es en is csak nagyon nyomos szitukban szoktam azt csinalni.
Parking modba teves nelkul nem tudod kivenni a kulcsot mivel fogja a mechanika, igy szandekosan ugy hagyta el a kocsijat, rizikot vallalva, hogy tudta hogy a motor mukodik, nem veletlen szitu volt.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Akkor azért ez az eset inkább a fickó gondatlanságán múlott, mint a parkolóállás megváltoztatásán.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
ja meg elfelejtettem hozzatenni egy szintugy kifejezetten fontos reszletet a mondanivalohoz. A parking mode-ba tevessel nyitja az elektronika az ajtozarakat is meg. Amig nem teszed abba a modba, zarva vannak, hiaba probalod megszokasbol megnyitni a kilinccsel. Kezileg te override-ozhatod az ajtozarat a mechanikus karokkal az ajton ugye, de ez ismet egy kulon melo es kifejezetten akarnod kell azt, nem hupsz szituacio.
Masik jel, hogy ha a kulcsot a kocsiban maradt, es ugy akarod elhagyni, az auto elkezd sipolni hogy figyelmeztessen erre.
Csomo jel van ami arra figyelmeztet hogy hello, parking modba kellene tenni a kocsit mielott elhagynad, es igy biztositani a kerekeket (ezek kozul csak 1 a dashboard led, ami jelzi a parking modban levest ugye es kizarolag hivatkoztak ra hogy a Jeep-nel nem jelezte ezt). Amikre a pasing ugy fest fittyethanyva tett ra, es manualisan szepen sorra kiiktatta kezzel az elektromos biztonsagi vedelmeket, amik pont ilyen esetektol vedenenek meg, ha figyelmetlensegbol/megszokasbol nem a kello lepesek szerint jarnal el.
Elhiszem hogy szopatas hogy a Jeep-nel nem a standard szerint vonultattak fel az automata sebessegvalto allapotok, de nagyon akarnod kell hogy a tobbi tovabbi biztonsagi elektromos vedelmi kapukat is athidald, es a vegen csak ne parking modban hagyd el a kocsit (hanem pl uresben).
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
en ezt mondom igen.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Némi kiegészítés: A motort attól még leállíthatod, hogy nincs parking módban a váltó, tehát a motor nem feltétlenül járt.
Mire jó az üresbe rakható az ótómatában? Pl nekem tök jól jön az utcánkban indulás után, amikor még erősebb a motorfék, mert a melegedés miatt csak magasabb fordulaton vált fel. Akkor a fekvőrendőrök után állandóan nyomni kéne neki, hogy valamilyen értelmes sebességgel haladjunk (ne lassuljon eleve vissza a magas motorfék miatt az enyhe lejtőn), míg ha üresben lecsorgok, akár nagyobb is marad az átlagsebességem, feleakkora emisszió mellett, mert alapjáraton megy a moci.
Ezt a bizonyos "vitorlázás" technikát amúgy manuális váltósoknál gyakrabban használják, mert egy enyhe lejtőnél kevesebbet fogyaszt a bemelegedett motor is, ha ahelyett, hogy néha rágyorsítanánk a motorfék kompenzálásaként, inkább hagyjuk üresben, alapjáraton rotyogni.
Ez az ótómatáknál nem olyan lényeges, mert eleve kikuplungol a rendszer, de nézd meg kisebb lejtőn, hogy a gurulás szabadabb (kevesebb sebességvesztéssel jár), ha üresbe teszed, ezzel leválasztva a váltómű veszteségeinek egy részét a rendszerről, amit a kerékforgással táplálna amúgy vissza. (nem tudom, mi okozza a veszteséget, hiszen elvben a motorból veszi le a kakaót az életben maradáshoz, mégis érezhető nálam a változás, ha üresben hagyom gurulni.)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez korrekt, de az ajtozarakat ettol meg fogja az elektronika barhol mashol vagy parking modon kivul, hiaba probalod nyitogatni oket. Mellesleg ettol fuggetlenul meg a motort sem allitotta a pasink, mint megtudhatjuk a cikkbol ugye.
oh az engine break mechanizmus szamomra kifejezetten jo ha befigyel mindig, stabilabb sebesseget produkal es nem gyorsul a kivant sebessegen (sebesseghataron) felul, szoval mint egy ujabb biztonsagi layer (es nem kezd el villogni mogottem a rendor), de legalabb latom hogy miert lehet bizonyos szitukban erdekes. Nem mellesleg a fekeket is kimeli ha aktiv a motorfek.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ezt a záras dolgot ki kell próbálnom.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kicsit talán offtopik, de én is hajlok már arra hogy következőre automata váltós gépet vegyek...
Elég sokat fejlődtek az utóbbi pár évben, úgy tűnik hogy a fogyasztás is jobb velük, meg gyorsabban is kapcsolnak (a jobbak), meg azért egy dízellel a városi forgalomban kuplungolgatni és váltogatni nem is olyan jó móka.
Egyedül az a gáz, hogy azért a karbantartás és vész esetén a javítás, az azért mégis elég durva tétel...
Biztos nem, de próbáltad már az autódat betolni, megmozdítani, ha sebességben van? Én kb soha nem húzok crazy féket, csak ha randalírozni akarok menet közben, vagy valami iszonyat meredek részen állok ;) Annó fater tanította így, hogy ne szopd be télen az esetleges befagyást, mert az vicces tud lenni. Persze gondolom a mai autóknál már ez elég ritka, ennek ellenére én nem húzogatom és általában meg is szoktam mosolyogni, mikor valaki betépi a kéziféket, mikor full sík helyen parkol.
Vajk kímélő, lejtőn lefelé üresben menő őrületétől pedig azonnal agyfaszt kaptam, hiszen nincs is annál jobb, mikor valamilyen oknál fogva elmegy a fékerő, aztán baszhatod, semmi motorfékkel gurulsz lefelé mint egy állat, zéró eséllyel a lassabb lejutásra. Az emisszió meg full meh, miután látok egy tetves öreg buszt, vagy valami fos teherautót, mikor 1 másodperc alatt pöfögi ki az én autóm éves károsanyag kibocsátását.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Most te komolyan attól rettegsz, hogy a kétkörös fékrendszer hirtelen, minden előzmény nélkül megszűnik funkcionálni a kocsiban? Szerinted mennyi az esélye ennek? Szerinted mit számít ilyenkor a motorfék? Szerinted mennyi ismét sebességbe tenni (egy pöccintés). Ebben az esetben inkább a kézifék lehet a megmentő.
@LY: Neked nem kell paráznod, mert úgy is új kocsikkal jársz. Az automatával nem szokott para lenni, pláne nem korábban, de akkor valami garis típushiba lesz inkább.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ja, 9 éves Mazdával ;)
Ha dízelt veszel, már nyugodtan lehet automata is: a legnagyobb szopást már úgyis konfiguráltad bele.
// Leginkább két esetben nincs a világon semmi gond akár egy régi 4 sebességes automatával sem:
- ha elég erős az autó
- vagy ha elég kicsi (CVT, stb.)
Aki nem izgul rá, annak meg tök felesleges váltogatni.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Híjnye. Azért megkérik rendesen az árát.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=144346425
http://index.hu/kultur/cinematrix/2016/08/03/halala_utan_jott_a_level_hogy_visszahivjak_az_autot_ami_megolte/
Kipróbáltam, mi van, ha nincs P-ben, és ki akarok jutni. Természetesen simán nyílt az ajtó. Ez ilyen amcsi "nézzüktotálhülyénekajuzertkülönbenbeperel" dolog lehet odaát.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Hadd tegyem fel szó szerint a kérdést (előre is elnézést kérek, de kellően kifejezőnek érzem), ami eszembe jutott soraid olvasva:
Te mi a faszról beszélsz hülyegyerek? :DDD
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Leülhetsz :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Oké, képtelen vagy a válasz gomb megnyomására, fogadjuk ezt el.
De amikor lesétálsz a család autójához (az Európában található, Magyarországon ugye) és azt hiszed, hogy az bármire jó példa vagy cáfolat, miközben amerikai autókról van szó, akkor nem érzed magad egy kicsit felkészületlennek és száninak? Csak egy picit?
Szóval abba bele se megyek, hogy márkánként és típusonként változhat bármi, ahogy egy európai autóban sincs mindig ugyan ott minden fokozat például - aki pedig ilyen érveléssel kezdi, csak magát égeti, de durván.
Mert kéne ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Próbálhatod menteni a menthetőt, de sajnos úgy néz ki, nem ugyanazt a topicok olvassuk. Elég szánalmas, hogy mindenre ugrani próbálsz...
De, hogy valami konstruktív is legyen; nem gondoltam, hogy nem fog kinyílni, de poénból tettem egy próbát. Valóban kinyílt, end of story, lehet tovább futni a köröket,
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mit kell azon megmenteni, hogy nem tudod használni a fórumot, de még az autókhoz is hülye vagy, mégpedig annyira, hogy le kell menned kipróbálni, hogyan működik valami a sajátodban - nem mintha amúgy ez az egész bármit is számítana, hiszen semmiképpen sincs semmi értelme :D
Már önmagában az, hogy előbb vitatkozol róla, majd utána mész le megnézni, zseniálissá teszi az egészet ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
most eleg fasz voltal, miert kellett ezt igy es ebben a stilusban?
hogy nemi on legyen, vegre van megint 2.0dci megane2 a hahun, januarban majdnem vettem egyet, azota nem volt
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_grandtour_2.0_dci_privilege-10355242
ez most kisse megtetszett
Parizer forever.
Amint bárki megmondja, miért kell következetesen és végletesen hülyének lenni, átbeszélhetjük, hogy ez belőlem miért váltja ki azt amit. Addig semmi értelme ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw