A legtöbb helyen kishazánkban ugyan azt a MOL-t tankolod, a kútak csak adalékolják.
Ez általában egy elég silány cucc, például pár hónapig a kocsiban hagyod és kocsonyás lesz, megbasz mindent szárazon, stb.
Természetesen 'tisztán' látás nem lehetséges, de amiket lehet tudni:
- a 100-as alapból jobb minőségű, de ettől még nem az igazi
- Az OMW Maxxmotion-jét sokan javasolják, az pl. eláll a tankban, nem okoz gondokat, meg jól fogyaszt, meg ilyenek (én is azzal járok sok éve, 95-sel, lévén 25 éves az autó)
- Dízelesek vehetik az OMW szuperspeciált, azt osztrák finomítóból hozzák, mert a magyar gázolaj adalékolva se tudná, amit ők ígérnek
- Árpád-híd pesti hídfőnél levő OMW kút (OMW székház aljában) elvileg csak osztrák finomítóból érkező naftákat árul
- A dél-keleti országrészben a Lukoil kutakon elvileg a saját finomítójukból (ukrán vagy román) hozzák a naftát, arra is azt mondják jobb (és még olcsóbb is)
- Aki határ közelében lakik vagy jár külföldön, MINDIG tankoljon ott :) Utóljára vmi faluvégi Shellen tankoltam az osztrákoknál, majdnem egy literrel kevesebbet evett az autó és erősebb volt :3
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Nem tudom, hogy a plug-in hibrid mit jelent, de a zöld rendszámot olyan autók kapják amelyeknek nincs káros anyag kibocsájtásuk.
Az más kérdés, hogy benzines vagy dízel autókon is előfordulhat ilyen szép zöld rendszám mert amikor megjelentek ezek a rendszámok az okmányirodában nem tudták, hogy mire is valóak ezek és így kiadták olyan kocsikra is amelyekre nem lett volna szabad. Visszavonni meg nem tudják most már. Magyarország én így szeretlek.
Hogy bedughatod a konnektorba és feltölti magát, vagyis van teljes értékű elektromos üzem, robbanómotor nélkül.
de a zöld rendszámot olyan autók kapják amelyeknek nincs káros anyag kibocsájtásuk.
Ahogy te azt megálmodtad: bármire rárakják, amit újonnan helyeznek forgalomba és van benne elketromotor is = 500 lovas V8 SUV Duracell nyuszival lazán kap zöld rendszámot.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Rosszul. Hivatalosan bárki megkaphatja, akinek a járműve tud kizárólag elektromos üzemben is működni. Ennyi. Hogy erre csak 5 kilométeren át képes? Az nem baj, megkapja, annak minden előnyével együtt.
A szokásos dilettáns szabályozás: nem fogyasztáshoz kötik, vagy kibocsájtáshoz, hanem egy elektromotor meglétéhez. Még nem hozzáértőnek is evidens, hogy faszság, de nem baj.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Vajk írta: A Priust mindenki tudja, hogy lopják. Vásárlás előtt megvizsgálnám, mit lehet ez ellen tenni a gyakorlatban
Egy megoldás van: nem szabad venni priust. Az akksiért lopják, a többi alkatrész csak extra a bontós haveroknak. :D
Egyébként micrához: anno volt első szériásunk, legnagyobb motorral valódi dodzsem volt. (Aztán öcsém szarrátörte ofc. Neki bezzeg semmi baja nem lett, hála a sok légzsáknak.)
Szerintem legalább a második genre gondolhatsz, amit én bakancsnak neveztem - bár, ha sok légzsák, akkor meg még inkább a köv gen, ami már nem is kellene.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ah, igen, hivatalosan a "második" generációs, K11C volt. Úgy értettem első itthoni. ;) Azzal egyetértek, hogy az azt követő nem kéne: valami iszonyatosan randa volt. :-/
Nekem semmi gondom a következő designjával, mint eltalált női autó, viszont ez nehezebb is. Krétán egy ilyen jutott a bérlősöktől, miután a tejfölösdoboz Nissan kisautó lerobbant. A legkisebb ?1100 köbcm? moci volt volt benne, és szánalmasan küszködött vele az emelkedőn. Ugye kibocsátási normák, meg a kaszni súlya...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Erről a spoileres témáról jut eszembe, hogy szoktam ám látni csodákat a péntek esti leruccanások alkalmával. A legtöbb eléggé khmm... viszont láttam egy Citroen BX-et... igen, nem írtam el. Narancssárgára fújva és kb úgy körbe építve, mint ezek a hill climb-os rally autók. Na az ütött.
De mit is akartam ezzel? Nos, abból a szempontból megkövetlek, hogy ezek a találkozók nagyon hatékonyan hordják össze a korlátolt embereket. Már csak azért is korlátoltak, mert sokan közülük magával az autó hajtással, mi több, az általuk hajtott márkával definiálják az énképüket. Ez határozza meg a személyiségüket. Érted? Astrát dobott a gép/muter = fanatikus Opelos vagyok, szénné ültetem because of race car...
Azért vannak minőségibb találkozók is, csak olyat ritkábban rendeznek.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kézfejen, hüvelyk-mutató ujj által bezárt részen Opel jel tetkó. Überelhetetlen.
(Az tényleg nagyon durva amúgy, hogy amilyen autót lelakva apu oda adott, az a legjobb, kész, világ kizár.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Egyel magasabb kaszt a tudatos választó (vagy beletrafált, és pont ezt dobta a gép, lásd előbbi példa :D), ilyenkor az esetek 70%-a leszűkül a Honda v.s. Bömös évszázados ellenállásra. A Hondás valahol beismeri, hogy szegény ember tuning autójára volt csak pénze, de tulajdonképpen a BMW-k nagy része is lefingott szar, úgyhogy végeredményben tök mind1. Előbbi soha nem fog sportautózni igazán első kerék 1.6-al, a másik alatt meg lassan lerohad az egész, mert drágább arányában az alkatrészt, oszt ugyanúgy elnyomta az összes ZS-t első kötényre, nem marad píz olajcserére.
Igazából van még feljebb is pár kaszt, majd őket is megemlíthetem puszta szórakozásként, rám is sor kerül. :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Na akkor kezdhetsz velem - Beemert vettem, amikor kell akkor fizetek mint a katonatiszt, de már most bennem a dilemma hogy akkor mibe üljek át, mert az Alfa Giulia is csodaszép (csak a 156-os után félek tőle), meg a Jaguar XE se tűnik rossznak, de azért ott a 4-es is... :D
Nyilván nem rád értette, felesleges beleállni. Ugyanakkor biztos te is látod magad körül, hogy a bmw-sek nagyobbik része azért tényleg a fent leíró példára passzol.
Amúgy +1 az omv-re. És nem elfelejteni, hogy nem minden az oktanszam, amcsi autók, wankel például a minél alacsonyabbat szereti :)
Benzin témához:
Német Shellel, autópályán, úgy, hogy próbáltam a 150-160-nal tempomattal menni, ami azért sajnos sok felgyorsítást is eredményez, mert szinte állandóan bejön eléd valami fasz 100-120-al 100m-en, de mindegy is. Szóval így is 1 Literrel kevesebbet fogyasztott és valóban sokkal jobban ment/megy a kocsi!
Csak úgy:
Vettem tegnap egy MX-5-öt ;) Motort meg eladom.
2000-es, 1.8, 146 paripa, fekete. Úgy lehet vele driftelni, ahogy nem szégyenled.
Beltér hagy némi kívánni valót maga után, közel sem makulátlan, van rajta némi spoiler is, bár sztem nem áll neki rosszul, sőt, de ezért az árért egy jó kiindulási alap! Magyarországon nincs több 1.8, mindet megnéztem és nagyon kotlák, vagy igazából azért az árért kotlák, amit kérnek érte :(
Németbe meg nem akartam kimenni, mert a tapasztalatok alapján ott sem fogok jobbat kapni ennyiért és még baszakodhatok is vele, uh. ez maradt ez meg olcsó volt, ahhoz képest motorikusan-mechanikusan totál fasza, van TÜV-ös sportdob, leömlő,bukócső is rajta. VIN kód alapján gyári sport futómű van alatta.
Sperres Difi az alap. Szóval király kis verda, de lesz vele meló azért, hogy ne csak jó legyen, de szép is. Most egyelőre rendbe rakom a belteret(értsd: kormány bőrözés, váltógombból valami gagyi van benne, váltózsák elszakadt, ilyesmi apróságok...), aztán télen a többit.
Képet majd teszek fel ma, miután elhoztam. (Egyelőre le van foglalózva)
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Vajk írta: Egyel magasabb kaszt a tudatos választó (vagy beletrafált, és pont ezt dobta a gép, lásd előbbi példa :D), ilyenkor az esetek 70%-a leszűkül a Honda v.s. Bömös évszázados ellenállásra. A Hondás valahol beismeri, hogy szegény ember tuning autójára volt csak pénze, de tulajdonképpen a BMW-k nagy része is lefingott szar, úgyhogy végeredményben tök mind1. Előbbi soha nem fog sportautózni igazán első kerék 1.6-al, a másik alatt meg lassan lerohad az egész, mert drágább arányában az alkatrészt, oszt ugyanúgy elnyomta az összes ZS-t első kötényre, nem marad píz olajcserére.
Igazából van még feljebb is pár kaszt, majd őket is megemlíthetem puszta szórakozásként, rám is sor kerül. :D
Először is hatalmas gratula az MX-5-höz! Nem néztem volna ki belőled, kisfiam ;P Most legalább lesz megint mit szerelni, és nem eljönni vele majd ősszel, mikor hívlak.
A BMW témában; pillanatra sem gondolnám, hogy LY beleállt volna a dologba (bár az CoD-os Xbox felbontás mutyi óta tudja a fene). Akikről én beszélek, azoknak zömében sem pénzük, sem kultúrájuk. Ráadásul látszik is LY, hogy benned van a bugi: olasz és angol autókat nézegetsz. Szopni akarsz, mert legbelül érzed, hogy ez való neked (lelki társak vagyunk; én is gondolkodom az erőforrás kompresszorral történő megbízhatatlanná tételében)
Inkább beszéljünk erről a német autós buzulásról, ami kis hazánkban, meg a környéken megy. Nekem nem igazán volt választásom, mert a Mergát még fater hozta be másfél évesen egy kint élő barátunk buzdítására, én meg nyilván éltem a lehetőséggel, mikor már nem kellett neki. A gond az, hogy a németben élő barátunk azóta is rendszeresen meggyőzi, hogy jürgen wágonokat kell venni, úgyhogy, ha a legközelebbi kocsiját meg akarom tőle venni, az egy Audi A5 lesz.
Ez az egész német kocsi fetisizmus olyan, mintha az emberek valahol titkon azt gondolnák; ha elég kitartóan vásárolják a német vasat, egy idő után jutalomként visszajön Hitelr, és végre rendet tesz. Jön az anslussz, és eljő a Kánaán, vagy mittomén'. Közben a fenntartási költségek magasak és a Wolksvagen konszern gyakorlatilag (oké, túlzok, de értitek a lényeget) ugyanazokat az autókat gyártja 30 éve, csak lépést tartanak a technológiával.
A Mergák formavilága viszonylag harmonikus, de maximum ennyit lehet elmondani róluk, a BMW meg ott van azoknak, akik legalább arra rájöttek, hogy az előző kettővel nem lehet élvezetesen autózni (már ha igénye van rá, offkóz).
Apám A5-je nagyon szofisztikált szerkezet. Elsőre kicsit le is nyűgözött a Merci traktorszerű karaktere után, de aztán pár vezetés után rájöttem, hogy még sincs számomra semmi kifejezetten vonzó a kocsiban. Egyszerűen ki van már hipózva belőle minden vezetési élmény, a kormányt kisujjal tekergeted, 0 visszajelzést ad. A külső történések mintha valahol máshol játszódnának le a TV túloldalán. Totál kóma. Nem túl érdekesek ezek a németek eddigi tapasztalataim szerint.
Ezzel vissza is kanyarodnék a BMW-hez. Itt két dolog találkozik: egyrészt a dojcslánd über alles szemlélet + gyorsan szeretek menni. Ha egyenlőségjelet teszünk az összeadás után, jellemzően egy nagy büdös tahót kapunk eredményül. Nem a kocsi termeli őket, ők választják a kocsit. Ha szeretsz gyorsan menni, de korlátolt vagy, ez lesz belőle. Hiába gonosz általánosítás ez, ha egyszer rendszeresen tesznek róla, hogy ez a kép alakuljon ki a márkát hajtókról.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
jellemzően egy nagy büdös tahót kapunk eredményül. Nem a kocsi termeli őket, ők választják a kocsit.
kapd be, egy x5-re gyurok :)
igaz, ha meglesz, soha tobbet nem allok meg zebranal, nem indexelek savvaltasnal es senkit sem engedek be magam ele, az autpalyan meg mindenkit levillogok (kisebb szarokon ecceruen atgazolok :D)
Egyszerűen ki van már hipózva belőle minden vezetési élmény, a kormányt kisujjal tekergeted, 0 visszajelzést ad.
Mivel lehetne ezt fokozni... start-stop automatika, aztán következő szint a halk hibrid hajtás, kis dízel generátor motorral (szigorúan traktoros/kisteherautós hangvétellel) ha elfogyna a szufla.
Ha egyenlőségjelet teszünk az összeadás után, jellemzően egy nagy büdös tahót kapunk eredményül.
Esetleg kivétel a kis Z3/4 modellek, mert abba nem fér be a nagy, csak a kompaktabb büdös tahó? :D
Az x5 már olyan suttyóság és az önszivatás mintapéldája, hogy nem is értem, miért áll bárki szóba veled (ez az egész válás dolog is máris árnyaltabb képet fest) dzsászt kidin!
Ne legyél hülye. Ha nem a legújabb van belőle, onnantól máris valami lecsúszott vállalkozónak... vagy olyan lecsúszott vállalkozónak fog nézni. Csúnyán avul is a kinézetük, a fényszóró mattul, esnek le a fakó műanyag darabok körben. Bónuszként a gatyád ráköltöd.
Noooormális?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A Z-t a barátnőjüknek veszik. ;) A német barátunk is Z4-re akart rögtön rábaszélni, mikor mondtam, hogy jöjjön ki velem vásárolni, a válaszom ennyi volt:
Lol, Z4, neked? Elférsz benne egyáltalán félbevágás nélkül? :D
BTW, kis autókra: vicces volt anno nézni az újságíró társakat beszállni a becsövezett Lotus Elise-ekbe a Hungaroringen. Már amelyiknek sikerült, a legtöbbnek nem igazán hajlott annyira a lába. XD
A Z-t a barátnőjüknek veszik. ;)
Hmm, érthető, nekem is első gondolatom mindig amikor meglátok egyet, hogy "milyen cuki kis... he? bmw?"
termeszetesen nem
aki normalis, az valamelyik japan (esetleg nemet) marka 1.6-os szivo benzines verziojat veszi, minden mas lutri, nagyzolas, stb...
mondja ezt egy merdzso/elmenyautos (bocs, mar nem emlexem mit vettel) :D
a 0-ra amortizalt (13 ev, 300k+ km) ronyomat (1.6 benyas), total ertelmetlen mar lecserelni, minden mas dragabban fenntarthato, amortizalodo vacak lesz :)
(meg soha nem hagyott ot, de a multkor csak jobboldali ablaktorlovel erdekes volt az m0 szakado esoben)
Akkor az üzemanyagokról, lólépésben:
A legtöbb helyen kishazánkban ugyan azt a MOL-t tankolod, a kútak csak adalékolják.
Ez általában egy elég silány cucc, például pár hónapig a kocsiban hagyod és kocsonyás lesz, megbasz mindent szárazon, stb.
Természetesen 'tisztán' látás nem lehetséges, de amiket lehet tudni:
- a 100-as alapból jobb minőségű, de ettől még nem az igazi
- Az OMW Maxxmotion-jét sokan javasolják, az pl. eláll a tankban, nem okoz gondokat, meg jól fogyaszt, meg ilyenek (én is azzal járok sok éve, 95-sel, lévén 25 éves az autó)
- Dízelesek vehetik az OMW szuperspeciált, azt osztrák finomítóból hozzák, mert a magyar gázolaj adalékolva se tudná, amit ők ígérnek
- Árpád-híd pesti hídfőnél levő OMW kút (OMW székház aljában) elvileg csak osztrák finomítóból érkező naftákat árul
- A dél-keleti országrészben a Lukoil kutakon elvileg a saját finomítójukból (ukrán vagy román) hozzák a naftát, arra is azt mondják jobb (és még olcsóbb is)
- Aki határ közelében lakik vagy jár külföldön, MINDIG tankoljon ott :) Utóljára vmi faluvégi Shellen tankoltam az osztrákoknál, majdnem egy literrel kevesebbet evett az autó és erősebb volt :3
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Áh, most jut eszemben, a Shell helyén van erre egy OIL!. Ami német lenne ugye, de erről még nem hallottam, hogy itthon milyen.
Nem tudom, hogy a plug-in hibrid mit jelent, de a zöld rendszámot olyan autók kapják amelyeknek nincs káros anyag kibocsájtásuk.
Az más kérdés, hogy benzines vagy dízel autókon is előfordulhat ilyen szép zöld rendszám mert amikor megjelentek ezek a rendszámok az okmányirodában nem tudták, hogy mire is valóak ezek és így kiadták olyan kocsikra is amelyekre nem lett volna szabad. Visszavonni meg nem tudják most már. Magyarország én így szeretlek.
Hogy bedughatod a konnektorba és feltölti magát, vagyis van teljes értékű elektromos üzem, robbanómotor nélkül.
Ahogy te azt megálmodtad: bármire rárakják, amit újonnan helyeznek forgalomba és van benne elketromotor is = 500 lovas V8 SUV Duracell nyuszival lazán kap zöld rendszámot.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
OMV lesz az, amúgy egyetértek, én is csak Maxxmotiont tankolok, eléggé meghálálja az autó.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én a hivatalos szöveget mondtam. A gyakorlat más persze. Mint ahogy írtam megtalálható síma benzines illetve dízel autókon is.
Rosszul. Hivatalosan bárki megkaphatja, akinek a járműve tud kizárólag elektromos üzemben is működni. Ennyi. Hogy erre csak 5 kilométeren át képes? Az nem baj, megkapja, annak minden előnyével együtt.
A szokásos dilettáns szabályozás: nem fogyasztáshoz kötik, vagy kibocsájtáshoz, hanem egy elektromotor meglétéhez. Még nem hozzáértőnek is evidens, hogy faszság, de nem baj.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Azért ennél árnyaltabb, mint ahogy lefested
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/08/06/kik_kaphatnak_zold_rendsza...
Mondjuk a cikket olvasva vakarhatja az ember a fejét, hogy a 4 kitételből a középső kettő miért tulajdonképpen egy és ugyanaz...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Egy megoldás van: nem szabad venni priust. Az akksiért lopják, a többi alkatrész csak extra a bontós haveroknak. :D
Egyébként micrához: anno volt első szériásunk, legnagyobb motorral valódi dodzsem volt. (Aztán öcsém szarrátörte ofc. Neki bezzeg semmi baja nem lett, hála a sok légzsáknak.)
Szerintem legalább a második genre gondolhatsz, amit én bakancsnak neveztem - bár, ha sok légzsák, akkor meg még inkább a köv gen, ami már nem is kellene.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ah, igen, hivatalosan a "második" generációs, K11C volt. Úgy értettem első itthoni. ;) Azzal egyetértek, hogy az azt követő nem kéne: valami iszonyatosan randa volt. :-/
Pedig szerintem női autónak nagyon is cuki. Gondolom nyilván erre is mentek rá a formatervezésnél, és be is jött.
Anyám imádta a régit, nem úgy az újabbikat. :-/
(Tőle származik a dodzsem megnevezés is :D)
Nekem semmi gondom a következő designjával, mint eltalált női autó, viszont ez nehezebb is. Krétán egy ilyen jutott a bérlősöktől, miután a tejfölösdoboz Nissan kisautó lerobbant. A legkisebb ?1100 köbcm? moci volt volt benne, és szánalmasan küszködött vele az emelkedőn. Ugye kibocsátási normák, meg a kaszni súlya...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
1.0 (Vmi vidéki esküvőn állt egy ilyen, fullba spoilerezve, a szélvédőcsíkon MICRA 1.0 :D )
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Erről a spoileres témáról jut eszembe, hogy szoktam ám látni csodákat a péntek esti leruccanások alkalmával. A legtöbb eléggé khmm... viszont láttam egy Citroen BX-et... igen, nem írtam el. Narancssárgára fújva és kb úgy körbe építve, mint ezek a hill climb-os rally autók. Na az ütött.
De mit is akartam ezzel? Nos, abból a szempontból megkövetlek, hogy ezek a találkozók nagyon hatékonyan hordják össze a korlátolt embereket. Már csak azért is korlátoltak, mert sokan közülük magával az autó hajtással, mi több, az általuk hajtott márkával definiálják az énképüket. Ez határozza meg a személyiségüket. Érted? Astrát dobott a gép/muter = fanatikus Opelos vagyok, szénné ültetem because of race car...
Azért vannak minőségibb találkozók is, csak olyat ritkábban rendeznek.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kézfejen, hüvelyk-mutató ujj által bezárt részen Opel jel tetkó. Überelhetetlen.
(Az tényleg nagyon durva amúgy, hogy amilyen autót lelakva apu oda adott, az a legjobb, kész, világ kizár.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Egyel magasabb kaszt a tudatos választó (vagy beletrafált, és pont ezt dobta a gép, lásd előbbi példa :D), ilyenkor az esetek 70%-a leszűkül a Honda v.s. Bömös évszázados ellenállásra. A Hondás valahol beismeri, hogy szegény ember tuning autójára volt csak pénze, de tulajdonképpen a BMW-k nagy része is lefingott szar, úgyhogy végeredményben tök mind1. Előbbi soha nem fog sportautózni igazán első kerék 1.6-al, a másik alatt meg lassan lerohad az egész, mert drágább arányában az alkatrészt, oszt ugyanúgy elnyomta az összes ZS-t első kötényre, nem marad píz olajcserére.
Igazából van még feljebb is pár kaszt, majd őket is megemlíthetem puszta szórakozásként, rám is sor kerül. :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Na akkor kezdhetsz velem - Beemert vettem, amikor kell akkor fizetek mint a katonatiszt, de már most bennem a dilemma hogy akkor mibe üljek át, mert az Alfa Giulia is csodaszép (csak a 156-os után félek tőle), meg a Jaguar XE se tűnik rossznak, de azért ott a 4-es is... :D
Milyen BMW-d van most? (Tudom E90, de motor/felszereltség?)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Nyilván nem rád értette, felesleges beleállni. Ugyanakkor biztos te is látod magad körül, hogy a bmw-sek nagyobbik része azért tényleg a fent leíró példára passzol.
Amúgy +1 az omv-re. És nem elfelejteni, hogy nem minden az oktanszam, amcsi autók, wankel például a minél alacsonyabbat szereti :)
Benzin témához:
Német Shellel, autópályán, úgy, hogy próbáltam a 150-160-nal tempomattal menni, ami azért sajnos sok felgyorsítást is eredményez, mert szinte állandóan bejön eléd valami fasz 100-120-al 100m-en, de mindegy is. Szóval így is 1 Literrel kevesebbet fogyasztott és valóban sokkal jobban ment/megy a kocsi!
Csak úgy:
Vettem tegnap egy MX-5-öt ;) Motort meg eladom.
2000-es, 1.8, 146 paripa, fekete. Úgy lehet vele driftelni, ahogy nem szégyenled.
Beltér hagy némi kívánni valót maga után, közel sem makulátlan, van rajta némi spoiler is, bár sztem nem áll neki rosszul, sőt, de ezért az árért egy jó kiindulási alap! Magyarországon nincs több 1.8, mindet megnéztem és nagyon kotlák, vagy igazából azért az árért kotlák, amit kérnek érte :(
Németbe meg nem akartam kimenni, mert a tapasztalatok alapján ott sem fogok jobbat kapni ennyiért és még baszakodhatok is vele, uh. ez maradt ez meg olcsó volt, ahhoz képest motorikusan-mechanikusan totál fasza, van TÜV-ös sportdob, leömlő,bukócső is rajta. VIN kód alapján gyári sport futómű van alatta.
Sperres Difi az alap. Szóval király kis verda, de lesz vele meló azért, hogy ne csak jó legyen, de szép is. Most egyelőre rendbe rakom a belteret(értsd: kormány bőrözés, váltógombból valami gagyi van benne, váltózsák elszakadt, ilyesmi apróságok...), aztán télen a többit.
Képet majd teszek fel ma, miután elhoztam. (Egyelőre le van foglalózva)
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
rwurl=https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13700046_1763649840536552_...
Először is hatalmas gratula az MX-5-höz! Nem néztem volna ki belőled, kisfiam ;P Most legalább lesz megint mit szerelni, és nem eljönni vele majd ősszel, mikor hívlak.
A BMW témában; pillanatra sem gondolnám, hogy LY beleállt volna a dologba (bár az CoD-os Xbox felbontás mutyi óta tudja a fene). Akikről én beszélek, azoknak zömében sem pénzük, sem kultúrájuk. Ráadásul látszik is LY, hogy benned van a bugi: olasz és angol autókat nézegetsz. Szopni akarsz, mert legbelül érzed, hogy ez való neked (lelki társak vagyunk; én is gondolkodom az erőforrás kompresszorral történő megbízhatatlanná tételében)
Inkább beszéljünk erről a német autós buzulásról, ami kis hazánkban, meg a környéken megy. Nekem nem igazán volt választásom, mert a Mergát még fater hozta be másfél évesen egy kint élő barátunk buzdítására, én meg nyilván éltem a lehetőséggel, mikor már nem kellett neki. A gond az, hogy a németben élő barátunk azóta is rendszeresen meggyőzi, hogy jürgen wágonokat kell venni, úgyhogy, ha a legközelebbi kocsiját meg akarom tőle venni, az egy Audi A5 lesz.
Ez az egész német kocsi fetisizmus olyan, mintha az emberek valahol titkon azt gondolnák; ha elég kitartóan vásárolják a német vasat, egy idő után jutalomként visszajön Hitelr, és végre rendet tesz. Jön az anslussz, és eljő a Kánaán, vagy mittomén'. Közben a fenntartási költségek magasak és a Wolksvagen konszern gyakorlatilag (oké, túlzok, de értitek a lényeget) ugyanazokat az autókat gyártja 30 éve, csak lépést tartanak a technológiával.
A Mergák formavilága viszonylag harmonikus, de maximum ennyit lehet elmondani róluk, a BMW meg ott van azoknak, akik legalább arra rájöttek, hogy az előző kettővel nem lehet élvezetesen autózni (már ha igénye van rá, offkóz).
Apám A5-je nagyon szofisztikált szerkezet. Elsőre kicsit le is nyűgözött a Merci traktorszerű karaktere után, de aztán pár vezetés után rájöttem, hogy még sincs számomra semmi kifejezetten vonzó a kocsiban. Egyszerűen ki van már hipózva belőle minden vezetési élmény, a kormányt kisujjal tekergeted, 0 visszajelzést ad. A külső történések mintha valahol máshol játszódnának le a TV túloldalán. Totál kóma. Nem túl érdekesek ezek a németek eddigi tapasztalataim szerint.
Ezzel vissza is kanyarodnék a BMW-hez. Itt két dolog találkozik: egyrészt a dojcslánd über alles szemlélet + gyorsan szeretek menni. Ha egyenlőségjelet teszünk az összeadás után, jellemzően egy nagy büdös tahót kapunk eredményül. Nem a kocsi termeli őket, ők választják a kocsit. Ha szeretsz gyorsan menni, de korlátolt vagy, ez lesz belőle. Hiába gonosz általánosítás ez, ha egyszer rendszeresen tesznek róla, hogy ez a kép alakuljon ki a márkát hajtókról.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
kapd be, egy x5-re gyurok :)
igaz, ha meglesz, soha tobbet nem allok meg zebranal, nem indexelek savvaltasnal es senkit sem engedek be magam ele, az autpalyan meg mindenkit levillogok (kisebb szarokon ecceruen atgazolok :D)
Parizer forever.
Mivel lehetne ezt fokozni... start-stop automatika, aztán következő szint a halk hibrid hajtás, kis dízel generátor motorral (szigorúan traktoros/kisteherautós hangvétellel) ha elfogyna a szufla.
Esetleg kivétel a kis Z3/4 modellek, mert abba nem fér be a nagy, csak a kompaktabb büdös tahó? :D
Az x5 már olyan suttyóság és az önszivatás mintapéldája, hogy nem is értem, miért áll bárki szóba veled (ez az egész válás dolog is máris árnyaltabb képet fest) dzsászt kidin!
Ne legyél hülye. Ha nem a legújabb van belőle, onnantól máris valami lecsúszott vállalkozónak... vagy olyan lecsúszott vállalkozónak fog nézni. Csúnyán avul is a kinézetük, a fényszóró mattul, esnek le a fakó műanyag darabok körben. Bónuszként a gatyád ráköltöd.
Noooormális?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A Z-t a barátnőjüknek veszik. ;) A német barátunk is Z4-re akart rögtön rábaszélni, mikor mondtam, hogy jöjjön ki velem vásárolni, a válaszom ennyi volt:
rwurl=https://youtu.be/1MLry6Cn_D4
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Lol, Z4, neked? Elférsz benne egyáltalán félbevágás nélkül? :D
BTW, kis autókra: vicces volt anno nézni az újságíró társakat beszállni a becsövezett Lotus Elise-ekbe a Hungaroringen. Már amelyiknek sikerült, a legtöbbnek nem igazán hajlott annyira a lába. XD
Hmm, érthető, nekem is első gondolatom mindig amikor meglátok egyet, hogy "milyen cuki kis... he? bmw?"
termeszetesen nem
aki normalis, az valamelyik japan (esetleg nemet) marka 1.6-os szivo benzines verziojat veszi, minden mas lutri, nagyzolas, stb...
mondja ezt egy merdzso/elmenyautos (bocs, mar nem emlexem mit vettel) :D
a 0-ra amortizalt (13 ev, 300k+ km) ronyomat (1.6 benyas), total ertelmetlen mar lecserelni, minden mas dragabban fenntarthato, amortizalodo vacak lesz :)
(meg soha nem hagyott ot, de a multkor csak jobboldali ablaktorlovel erdekes volt az m0 szakado esoben)
Parizer forever.