Jelenlegi hely

Beszámoló: Broken Age

Utolsó bejegyzés

Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag
Beszámoló: Broken Age

Sok-sok éven át ment a sóhajtozás a régi LucasArts- és Sierra-kalandok után, akárhány fősodraton kívül került darab is jelent meg. 2012 februárájában a Double Fine csapata kapcsolta fel a lámpát az alagút végén: megindították a közösségnél kalapozó Kickstarter-kampányukat, hogy Tim Schafer kalandpápa visszatérhessen a gyökereihez. Mint az köztudott, az említett úriember a műfaj számos lenyűgöző darabjában vállalta a főkolompos szerepét. Nem csoda hát, hogy az 1998-as Grim Fandango utáni visszatérését hangos áhítat fogadta, sőt bankot robbantott a perselyadományokkal, és valóságos crowdfunding-cunamit indított el. Egyre több ígéretes és kevésbé ígéretes projekt be is ért azóta, valóban sikerült rendesen felbolydítani az állóvizet. De hogy sikerült maga, a keresztségben végül a Broken Age nevet kapó vállalkozás? Ugyanis a röpke betekintés kínáló Act I után e héttől immár előétel helyett végre akár a teljes a tortát is bemajszolhatjuk.

Bár aligha a legfontosabb, de a legszemebeötlőbb: a játék igazán szemeket és füleket gyönyörködtetőre sikeredett, a közönségtől beszedett több mint 3 millió dollárból (amit sikerült a kelleténél gyorsabban felemészteni, hogy ne legyen problémamentes a finanszírozás) nem C64-es, NES-es múltidézést kapunk. A látvány – bármennyire is nem techdemó a műfaj – mindig is fontos szerepet töltött be ebben a játékok ezen szegmensében is. A ’90-es évektől klasszikusok egytől egyig szépek, mesések (King’s Quest, The Legend of Kyrandia), elborultak (Sanitarium) vagy éppen stílusosan “grimek” (Grim Fandango) voltak, sőt azok a mai napig, esetükben új értelmet nyer a szépkorúság fogalma. Nyilván megosztó lehet, hogy a Broken Age sem a legszószorosabb értelemben vett klasszikus rajzos megoldást, sem a modern 3D-set nem követi, hanem a saját útját járja, de a finoman stilizált stílusa nálam igenis betalált. A karakterek természetesen izegnek-mozognak, ahogy csak illik, ami egy ilyen statikus játékstílustól el is várható. A mai napig etalon számomra a Sam & Max Hit the Road bizonyos helyszíneken megjelenő megoldásai, amikor vad társunk, Max elszórakozik a környezetével, például a fotocellás ajtóval. A látvány tehát szerencsére ezúttal sem esik akkor szét, ha a karakterek meg mernek mozdulni. Sajnos láttunk már arra példát, hogy festményként szebb egy-egy kalandjáték, mint mozgóképként (lásd I Have No Mouth and I Must Scream, The Whispered World).

Ami az auditív támadást illeti, a melbourne-i filharmornikusok atmoszférafokozó előadására nem lehet panasz, szépen végigkíséri a mesét, bár valószínűleg nem less a leghallgatottabb OST. Nálam sem. A szinkronhangok esetében pedig a veretes névsor egyúttal reprezentatív is a minőséget tekintve. Természetesen nemcsak Elijah Wood, Jennifer Hale, Jack Black vagy Wil Wheaton tesz ki magáért, de például a női főszereplőként megszólaló Masasa Moyo is, akinek a neve talán kevésbé ismerős, noha már szintén jó pár videojátékban (pl. Batman: Arkham Origins, Halo: ODST, Halo Wars, Jade Empire, Skylanders széria) hallatott magáról.

Valamilyen rejtélyes módon sikerült menet közben kifogyni a KS-milliókból

A külsőségek felől persze már az Act I sem hagyott kétségeket, más szempontból viszont nagyon is. A történet felütése ugyanis nagyon érdekesnek bizonyult, és remek lehetőség lebegtetett be egy mélyebb értelmű kalandozásra az egyszeri könnyed mókázás helyett, és mindezt egy egyedi, mondhatni keserédes hangulattal leöntve. A felnőtté válás, a felelősségvállalás, az önfeláldozás témái mind ügyesen kerülnek elő a puttonyból a játék elején, majd a korai csavarok és a bevezető szakasz csúcspontja egyaránt komoly találgatásokat váltott ki. Nem, nem óceánmélységű lélektani boncolgatásról van szó, de a kezdetben benne volt az esély… nos, gyakorlatilag bármire.

Ezt az esélyt azonban sajnos csakhamar sikerült maradéktalanul eljátszani. A folytatásban gyorsan lehullik a lepel a legizgatóbb rejtélyekről, és ezek bizony ruhában sokkal izgatóbbak voltak, mint pucéron. A nyilvánvalóan nem vérkomoly, de látszólag intelligens irányból Schafer belerántotta a szekeret az árokba, és banális vagy debil válaszokat kapunk. Természetesen számos nagy klasszikus utazik direkt marhaságokban, a Broken Age-ben azonban mindez a hangulat felpofozását jelenti, sőt ami azt illeti, még én is érzem egy tenyér nyomát az arcomon. Az említett témák ugyanis megrakadnak ott ahol voltak, aki az Act I-et végigjátszotta, az az értelmes tartalomnak gyakorlatilag már birtokában van. Ez nem azt jelenti, hogy a későbbiekben nem rejt elmésségeket a játék, de ez marad a dumák és alkalmi fricskák szintjén. A debil ökörségek is működhetnének persze, ha valóban viccesek lennének, kevesebb klisével. És persze főleg, ha az egyéves szünet alatt ne talált volna ki bárki jobbat helyettük. Magát a lezárást is megfertőzik a sablonok, legalábbis részemről a stáblistát határozottan nem saját “Ez igen!” felkiáltásom vezette be.

Mindez azért is fájó, mert valaha a kalandjátékok kiemelkedtek történetmesélésben. A Doom sztorija még szó szerint pár mondat volt (hál’Istennek!), az RPG-k is többnyire sokáig a kazamatákban vagy esetleg a kietlen vadonban csúsztak-másztak, hogy vértől iszamosan trónolhassunk a levágott szörnyek tetemcafatjain. A kalandjátékok jelentették a filmszerűséget is, ha léteztek is Dungeon Lair-, Mad Dog McCree- vagy éppen Wing Commander-szerű “filmek” is. És bár nem vagyok korunk “cinematikusságának” feltétel nélküli híve, de azt el kell ismerni, hogy minden más műfaj nagy utat járt be narratívában és játékmenetben is, illetve próbálkozik is összekapcsolni a kettőt. A régi sztártól tehát az sem biztos, hogy maradéktalanul elég, ha régi fényében csillog. Mindenestre jelen esetben nem a régi eszközökre hegyezem a kritikát, azok most is alkalmasak a cél kiszolgálására interaktív filmmé válás nélkül, hanem a forgatókönyv problémáira.

Félreértés ne essék, szerethető meséről van szó, de a roppant eredeti nyitány után maga a főszál annál ötlettelenebb, érdektelenebb lesz. Helyette kapunk más, szintén ígért és elvárt erényeket: humort és karaktereket. Az előbbi inkább a szellemes, mint a röhejes kategóriában utazik, ami szerintem a korábbi Tim Schafer-i munkásságággal a legkevésbé sem áll szemben, és részemről a legkevésbé sem problémás. Nem érik el ugyan az oltáromon kiemelkedő helyet elfoglaló Grim Fandango színvonalát sajnos, de a poénok és a karakterek végig szórakoztatóak maradnak, így aki a – remélhetőeleg jól ismert – stílusból kér még többet, újat, nem marad szórakoztató adag nélkül. Itt jegyzem meg, külön örömteli, hogy bár sok mindent nem lehet külön megvizsgálni, a különböző tárgykombinációk, illetve tárgy-személy kombinációk rengeteg különböző dumát hoznak magukkal, van mit kiprovokálni belőlük.

Az Act I után a legtöbb rajongói kritika a hossz és a feladványok miatt érte a Double Fine-t. Joggal, nem véletlen, hogy a fejlődést ígérő fogadkozások sem maradtak el. Nos, nem is hazudtak. A játék terjedelme összességében a Monkey Islandekéhez vagy a Day of the Tentacle-éhez mérhető, a Full Throttle-nál pedig természetesen hosszabb, tehát akár a hajdani, akár a mai standardnek megfelel.

A puzzle-ök fokozása már kétségesebbnek tűnt, de hát Schafer ne lenne rá képes? Egy darabig fennállt még a kétely, mert ebből a szempontból az Act II pontosan ott vette fel a fonalat, ahol az még tavaly félbeszakadt. Idővel azonban bekeményedik (nagyjából a teljes játék felétől), és egy gyenge közepes szintet elér a kihívás, ami önmagában meg is felelt ide, nem lehet a Monkey Island 2 Mega-Monkey mode-ja vagy a szemetebb Sierra-klasszikusok a követendő minta mindenhol és mindenkor. A problémát a második fél esetében nem a nehézségi szint jelenti, hanem a feladványok frusztráló mivolta. Éppen a némi fejtörést igénylők esetében kell rengeteget le-fel futkosni a képernyők a között. Arra is van példa, hogy hiba vagy az idő letelése esetében lehet újrakezdeni elölről. Pár perc, de fárasztóbb feladványok ezzel könnyen megmételyezik az élményt, és nem kellemes, ha így növekszik a kihívás és a játékidő. A helyzetet emellett tovább ronthatja, hogy aránylag kevés helyszínen játszódik a játék, ha azok változnak is, újra és újra átfutni rajtuk egyre kevésbé izgalmas. Ezen az irányítás gördülékenysége és a karaktereink tempóssága segít, míg az amúgy dicséretes sok humorlehetőség visszaüthet: ha a tárgyak többségét kipróbálval mindenkin farmoljuk a poénokat, akkor értelemszerűen még inkább csak kavargunk, mint gólya végterméke a levegőben. (Persze egy Legend of Kyrandia-féle labirintusfeltérképezés vagy egy “sandbox” Sierra-kaland után akár interaktív filmnek is megélhetjük.) Szerencsére akadnak jobb puzzle-ök is, tényleg sikerült erősíteni ezen a fronton, egyszerűen csak messze van játékmenet szempontjából mind a makulátlantól, mind a klasszikustól a végeredmény.

Tim Schafer veretes életműve - persze a Monkey Islandeket főleg Ron Gilbert vitte, de mint társírók, Dave Grossmannel együtt ők hárman sokat tettek hozzá az ikonhoz

Mit is mondhatnék zárszóul? A csalódottságom most már nem titok, pedig igenis jól szórakoztam. A Broken Age egy korrekt és szerethető játék lett, mely kiváló körítést kapott. Fordítva jobban szeretném, így viszont nálam a 2005-ös Psychonautscal bezárólag szinte csak a tökéletességgel hadakozó schaferi életműben a Brütal Legenddel küzd az utolsó helyért. Persze jó is egy olyan utolsó(előtti) hely, ahol nem mással kiváltható dögunalmas B-kategóriás vagy éppen “profi” szórakoztatóipari termékek között folyik a harc. Egyébként több szempontból is a másik legendás kalandmester, Ron Gilbert Double Fine-nal koprodukcióban elkövetett 2013-as alkotását, a The Cave-et idézi. Ott is kibontatlan marad a jó téma, dadog a játékmenet, mely túlnyomórészt túl könnyed is. Mégis egy szerethető, jó humorú játékról van szó, én például végig is játszottam a biztonság kedvéért hatszor. A Broken Age azonban elektronmikroszkóp alatt született, az elvárások még inkább megroppantották, és még mindig érezni rajta nem kis nyomokban a tabletszökevénységet, ha a büdzsé miatt nagygépes terv is lett a szikrából hamar. Ebből talán érezhető, hogy minden savanyúbb megjegyzés ellenére szerintem még mindig egy szórakoztató kalandot kínál a játék, a schaferizmust kedvelőknek nem érdemes elmeszelni. Mindössze az elvárásokat ajánlott takaréklángon tartani, a játék – talán nem is túlságosan meglepő módon – ugyanis végső soron nagyobbat szólt annak idején a Kickstarteren, mint azt a kijelzőinkön teszi most.

Szerkesztette: Zoo - 2016 szep 13


Jó kis beszámoló, szerintem én is ki fogom próbálni a játékot.



Mennyiben igaz az hogy a játék

ShowHide spoiler #

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Utaltam is rá, hogy kevés helyszín van, ha azok változni is fognak. Lesznek új képernyők az Act I-hez képest, de zömében a régiek módosulnak. Új karakter sem lesz sok.

Sors bona, nihil aliud.



kb ezt is kepzeltem rola evekkel ezelottrol is ahogy haladt a fejlesztes es ropkodtek az infok.

A legnagyobb hibat ott kovettek el hogy szuper high production valuet akartak a klasszikus pixelgrafika helyett elkovetni, es ez hatalmas extra idot emesztett fel, es detto ekkora plusz koltsegeket is kovetelt. Mivel a csapatot akik dolgoztak mindenen, ettol fuggetlen etetni kellett. Aztan tartalomra mar nem maradt zsozso es kidolgozasido.

Pont nem ez volt a megfelelo ido hogy sziporkazzanak ilyesmivel, hanem azt kellett volna nyujtaniuk amit a kickstarterben is felpitcheltek, egy hoskort idezo kalandjatekot, nem egy techdemot. Ezt raertek volna barmikor a kesobbiekben is. De mint kutyabol sem lesz szalonna, Tim is Tim marad.

Na de usse ko, karom nekem ebbol nem szarmazik (csak sajnalom hogy szetbaszta a mararek renomejat es maradek potencialjat is a cegenek), majd megveszem learazottan valamikor es lejatszom egy nap alatt egyszer.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Én elakadtam mindkét szálon még az Act 1-ben, végigjátszáshoz meg nem nyúlok, szóval egyelőre várom az ihletet, de valószínűleg sosem jutok el a végére. :D

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A Kickstarter eredetileg - bár nem ezzel nyomatták - valami 2-4 fő által összedobott mobilos szintű múltidéző bohóckodás lett volna. A magasabb prezentációs szintnek én mindenképpen örülök, és nem is hiszem, hogy a játék rovására ment. A Double Fine kerete adott, nem kértek volna kölcsön az inXile-tól 40 designert és írót. Eleve nem is volt ez elvárás, hiszen elsősorban Timtől várta az ember e szempontokból a sziporkát, ami részben össze is jött. Persze akkoriban még lehetett bízni abban, hogy hátha Ron Gilbert is beszáll, adta volna amgát, de aztán kiderült, hogy csak a nyomokban hasonló problémákkal is küzdő The Cave erejéig ugrott be.

Hogy a nagy sikerű kampány mennyi görcsöt okozott az ő oldalukon és mennyi elvárást a másikon, az persze nyilvánvaló. Eleve Tim is azt ígérte könnyek között, hogy a legjobb kalandjátékát akarja elkészíteni, és nyilván nem kérdéses, hogy ezt komolyan gondolta. Kevesebb tét mellett - és esetleg a semmiből érkezve - más játékot kaphattunk volna, de hogy hardcore-abbat vagy jobbat, abban nem vagyok biztos, a szájíz viszont máshogy alakulhatott volna.

Elnézve a Yooka-Laylee KS-tarolását, joggal merül fel, hogy mire juthatna a Double Fine egy Psychonauts 2-vel. Az utóbbi időben a financiális kínlódással, a Spacebase-zel, a nem klasszikus Broken Age-dzsel valóban sikerült erodálniuk annyira a renomét, hogy nem lenne belőle következő Star Citizen. Valószínűleg adnék rá, de csak mert szívesen megadnám az esélyt, nem azért, mert maximálisan bíznék benne. Egyre kevésbé értem, hogy a Psychonautsban hogy sikerült annyira jól összedobni a játékmenetet is. Abnormálisan jó lett az a játék, és Tim előtte csak kalandjátékokat fejlesztett. Nem írom le a Double Fine-t, csak kevéssé bízom benen hogy szerethető játékok helyett kis vagy nagy csodákat fognak letenni az asztalra.

In Thimbleweed Park we trust :) Bár oda végül nem szálltam be. Egy The Cave-szinttel már simán elleszek, és addig jó, amíg jó vagy korrekt kalandjátékokra is tudunk újra fanyalogni, nem kell körbeugrálni a közepest is, mint egy időben.

Sors bona, nihil aliud.



Na, nekiesek újra a játéknak (mert persze a mentéseim nincsenek meg az ACT 1-ból), aztán jól elolvasom a cikket. Hogy kommentelek-e utána, azt majd meglátjuk. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Én még nem értem a végére, de ők már igen:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=junQ2cvB4Tw

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



meni tenksz a figyelemfelhivasert. Ez hianyzott meg a teljessegbol a sorozatban es gondolom vartak is sokan (en egy darabig figyeltem a youtube-jukat de utana meguntam varni es szinte el is feledkeztem rola eddigre). Mindjart lesem is.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Most pucoltam ki a spamet a levládámból, és aközben akadtam rá. Elkezdtem nézni. Elég keserédes.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



marmint nem is csodalkozom rajta, az egesz projekt nyogvenyelosen ment, es keservesen, emberektol valltak meg akik xx eve ott dolgoznak, mivel folyamatosan azon ragtak magukat elfogyott a love es az ido (tobbi munkasok fizetese), stb. De ez van ha bena a managemenet, Tim meg (ha masban nem annyira is de ebben kulonosen) bena ugye sajna.

Csak ugy erdekelt az egesz sorozat, mivel jo volt beletekinteni egy olyan projektbe ahol nincs kulonosebb direction es majdhogy nem mindent on the fly dontenek el, hogy mikent tud az osszkep alakulni. Meg ha a vegen totalisan nem is azt nyujtjak a backereknek amit felpicheltek evekkel ezelott es megy az anyazas mindenfelol. :D

Felneztem a Gog-ra is, keresve valami 50-70% sale-t vagy mit hogy jatsszak is vele, de meg mindig 25dolcsi kernek erte, bar igaz nem olyan reg adtak ki. Kivarok persze.

Kivancsi vagyok mi lesz a kovetkezo projektjuk amugy, persze valoszinuleg azt se backelem, csak kivarom sale-ben.

off persze, de Amanita Design dolgozhatna sebesebben Samoroston is mivel izommal varom a Machinarium 2-tot, az full aras vetel lesz a reszemrol... valamikor 7-8 even belul elorelathatolag gondolom. :)

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



BTW a Massive Chalice-szel tett valaki próbát itt?

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



basszus en (hulye) backeltem is, azt remeltem valami kiraly kis sztoris hackand slash RPG lesz ahol orokolhetsz kepessegeket az emberektol meg hasonlo finomsagok, majdnem kb mint a Gas Powered Games-nek a failed kickstarter Wildman-je.

Erre egy szornyen bena grafikas lepegetos taktikai katonas TBS-t kaptunk. xD
rwurl=http://i.imgur.com/UB0JK9d.jpg

Elso palyanal meguntam es otthagytam. De ne en legyen a bench-mark, probalja ki mindenki maga es majd eldonti.

Valoszinuleg persze el lehet ezzel is jatszani mint mindennel, de ebben a mai jatekdompingben omlenek a faszabbnal faszabb fejlesztesek, minek vesztegessem az idomet egy ilyen minosegu termekkel ugye ha van 1000nyi masik, jobb.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Engem érdekel, de ha időm lenen rá, akkor azt inkább Crusader Kingsbe ölné. Úgy tűnik és hírlik, annak a koncepcióját hasznosítja kicsiben, egy kis XCOM-mal mixelve (ami amúgy már baromi jól hangzik papíron). Elég vérszegény volt kalapozás rá, így be sem szálltam annak idején.

@psishock

Kimondott átverést én nem látok, mert a kampányból szinte csak annyi derült ki, hogy kalandjátékot fognak készíteni.

Sors bona, nihil aliud.



Kimondott átverést én nem látok, mert a kampányból szinte csak annyi derült ki, hogy kalandjátékot fognak készíteni.

azt igertek visszamennek a multba es egy igazi klasszikus kalandot csinalnak (affele lucas arts classic fazonnal, bar ezt igy direkt nem emlitik csak celoznak ra). Igy aki ertelemszeruen klasszikus faszanyos kalandot vart ennek folyaman, az csalodott. Persze aki modern cut-scenekkel tomott Telltale fazonu jatekot, az nyilvan kevesbe.

En kozonyos vagyok a kerdesbol, nem hajlok egyik "iranyba" sem csak jo jatekokkal akarok jatszani. Broken Age nekem tul draga azert amit nyujt, akcioban viszont megveszem valoszinu. ~10 dolcsi mar siman belefer erte szerintem.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Én sem backeltem a MC-t, mert nem volt elég konkrét számomra a pitch. Mondjuk a Broken Age esetében sem volt az, viszont egy jó kalandjáték Timéktől jó üzletnek tűnt látatlanban is. Ezzel szemben a Double Fine-tól egy stratégiai játékra nem fizetek be látatlanba.
Mondjuk eleve nem túl drága, a visszajelzések meg Többnyire pozitívak, szóval lehet, hogy egyszer egy 75%-os Steam akcióban bekerül a zsákba, de bőven van mivel játszanom enélkül is. Nekem az XCOM is bejött, az öröklődési rendszer meg érdekesen hangzik, de kicsit zavar, hogy nem sok visszhang ért el hozzám a játékról.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Persze aki modern cut-scenekkel tomott Telltale fazonu jatekot, az nyilvan kevesbe.

Ezt nem igazán tudom hova tenni, semmivel sem "cutscene-esebb" a játék, mint az első Monkey Island, nem interaktív filmről van szó. Az irányítás nem annyira hardcore a sok, részben fölösleges igével, mint a régiek, de ez nem hátrány. A Grim Fandangóban – vagy mondjuk a posz-LucasArts, igencsak könnyű Syberiában – meg például tárgykombinációk sem léteznek, amik itt igen.

A játéknak megvannak a maga hiányosságai, de attól, hogy nem nehéz vagy a puzzle-ök nem az igaziak, nem a műfaj ment mellé. Attól, hogy az új Shadow Warrior nem jön be valakinek, attól még ugyanúgy FPS, és annak sem a CoD-féle, de nyilván megváltozott kicsit, és a megvalósítás is más minőségi szinten történt.

Sors bona, nihil aliud.



Ezt nem igazán tudom hova tenni

csak a "fan" review-ek mondjak, pl gogon/kickstarter kommenteknel olvastam. En mondom nem jatszottam a jatekot igy nem tudok szemelyes tapasztalatokbol nyilatkozni.

Mindenkepp erdekel a jatek de kicsit dragallom, majd megveszem sale-en. A Grim remake-et is dragallom ha mar ott vagyunk.

Idom mint a tenger, lesz itt (karacsonyi) sale mindenbol dogivel meg.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Néhány érdekesség a videóból (via gamesindustry.biz):

- csak lassan-lassan fog megtérülni a befektetésük, hiszen a KS-en összekalapot pénzhez még legalább ugyanannyit hozzácsaptak saját zsebből
- azaz a Broken Age budgetje $7 millió körülire tehető

- a remasterelt Grim Fandango pedig 1 hét alatt $1,7 milliót hozott a DF konyhájára

***

Az eredetileg kért összeg függvényében tényleg felmerülhet a félremenedzselés gondolata, de érdemes szem előtt tartani, hogy a DF az egyik legdrágább városban helyezkedik el és elsősorban veteránokat foglalkoztat, akiknek ára van: mintha $10k/hó-t emlegetett volna Schafer per fő, amiben betegbiztosítástól kezdve minden járulákos költség benne van.

A KS modell egyértelműen a kenyéren és vizen, és/vagy olcsóbb régióban élő fejlesztőket támogatja... míg a Double Fine esete inkább az industry realitásokra világít rá, hogy a pár főnél nagyobb csapatoknak a béreire is alig elegendő az a $4-5 millió. (meg hogy Schafernek lehet nem rock star voice actorokra kellett volna költenie a budget jelentős részét :D)



Na, végigtoltam én is. A kezdés után 9-10 órával később értem a végére (a mentéseknél látható adat alapján). Ebben szerintem elég sok felesleges mászkálás volt, ahogy az összetettebb fejtörőket próbáltam felfogni és kivitelezni. Némelyikükkel nem is az volt a bajom, hogy időzítettek vagy mászkálósak, hanem az, hogy nem sok dolog utalt rá, hogy azt kellene csinálni, az viszi előre az ügyet. Ez mondjuk főleg az Act 2-re jellemző.
Kicsit vártam, hogy a helyszínileg ketté szakadt két főszereplő között több kapcsolat, feladvány legyen, de ami végül ebből lett az nálam egy kissé szájelhúzós.

ShowHide spoiler #

A poénok jók voltak, bár a térdemet azért nem csapkodtam egyiken sem. Egynek jó volt a játék, de én is másféle és esetleg mondanivalóval is bíró történetre számítottam. Bízom benne, hogy nem ez volt Schafer utolsó kalandjátéka. Nem volt rossz, de tudna ő ennél jobbat is.

Gondoltam, támogatókén megkeresem a végén nevem a stáblistában, de egyrészt nem tudom már, hogy milyen formában adtam meg, másrészt az A betűsök végére sem értem el, hamarabb meguntam. Elég lesz a tudat, hogy ott vagyok valahol. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Vegulis vegigkuzdottem rajta en is magam.

Az elso feleben tul bebi szintuek a "puzzlek", vagyis inkabb csak egyik karaktertol vidd a masikig a cuccot jelleguek.

A masodikban viszont elszallt teljesen moon logic-ba a dolog. A hexagon drotozas puzzle miatt majdnem teljesen otthagytam a rakba a jatekot. Azt a clusterfuckot amiket azzal csinaltak, nem sok point and clickban lattam, szerencsere, mivel egyaltalan nem valik az elonyere, hatalmasat rombol a jatekelmenyen. Walkthrough nelkul soha nem talaltam volna ki a megoldast, foleg nem ugy hogy valtogatni kell a 2 karakter kozott es emeletileg "vagniuk" kell az egymas kozotti infokat, ugy hogy nem is beszeltek sohasem, es hogy tobbszor at kell kotogetni a vegso megoldashoz.

Az fuggetlen hogy az elso act a konnyusege miatt nem nagy kihivas, de jo narrativat ad. Ugy van az ember vele, ha mar szar a jatekmenet, legalabb hatradol es elvezi a sztori kibontakozasat. Viszont az act 2 kinszenvedes es unalmas, alig vartam mar hogy legyunk a vegen, mivel semmi ujat nem tudott adni a nyuzason felul. Se a jatekmenet nem jo, se a sztori.

Az art design szerintem szornyu, olyan mintha minden karakternek le lenne vagva az orra

, de perszonalis preferencia ugye, valakinek biztos bejon ez is. Az animaciok viszont kifejezetten impresszivek ahhoz kepest hogy ebbol a festmenyes vacakolasbol mit lehet kihozni. Voice acting nagyszeru, talan az animacioval kezben a jatek legnagyobb erossegei. Zene ugyan teljesen profin kevert, de teljesen felejtos es erdektelen.

Overall kozepes szinten indul a jatek, de hamar leesik az elvezetfaktor a beka segge ala, es ott is marad.

A Wadjet Eye kalandjatekok ettol fenyevekkel elolrebb vannak.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Mivel nemrég láttam róla cikket katoakun, eszembe jutott: én (is) a csomózós résznél azt mondtam, hogy szopjanakle.... :-/

+ teljesen egyetértek psi-vel, Wadyet Eye játékai klasszisokkal jobbak. Minden. Egyes. Területen.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!