A műfaj legelhivatottabb kedvelőit célzó, de a zseniális tutorial dizájnának köszönhetően talán az egyik legjobb kiinduló játék lehet a Skullgirls. Három éves kintléte alatt túlesett egy kiadóváltáson, egy sikeres Indiegogo kampányon és hamarosan PS4-ről, Vitaról is játszható lesz: crossplay-jel, szinkronizált küldetésekkel és számtalan egyéb fícsörrel kibővítve.
Annak ellenére, hogy a videojátékok egészét tekintve mindig is valemennyire rétegműfajnak számított a bunyózás, a Mortal Kombat X zsinórban másodjára ült fel az Egyesült Királyság eladási listájának élére. Tehát joggal merülhet fel a kérdés, hogy az Injustice, Skullgirls és a ki tudja mennyi ideig exkluzív, de műfajon belül király Street Fighter 5-tel szemben mire lesz elegendő a Microsoft egyetlen üdvöskéje, a Killer Instinct.
"az Injustice, Skullgirls és a ki tudja mennyi ideig exkluzív, de műfajon belül király Street Fighter 5-tel szemben mire lesz elegendő a Microsoft egyetlen üdvöskéje, a Killer Instinct."
Ez már csak azért is így van, mert Ed Boonék csúnyán átverték a boxos közönséget azzal a kijelentéssel, hogy "minden platformon 1080p-ben fog futni az MKX." Mint utóbb kiderült, az 1080 az stimmel, a vízszintes 1920 képpont helyett viszont csak kb. 1340-et rak eléd a játék. Ez már hányadik fail az Xbox One-nál?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nehezebb Box1ra optimalizalni jatekot, mert jelentosen gyengebb gep lett mint a konkurens ps4.
Igen, ezért is egyre könnyebb amellett érvelni, hogy az Xbox One egyszerűen nem tekinthető "következő generációs" konzolnak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Milyen következő? Másfél évnél idősebbek. Current gen. A next gen még messze van.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Idézőjelek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem mérvadó, vagy pontosabban eltörpül a pixeleket bogarászók száma azzal a ténnyel szemben, hogy a Sony sorra karolja fel a bunyós játékokat, és már most többet számlál, mint az előnnyel indító Microsoft... a Street Fighternél pedig egy rövid ideig tartó exkluzivitás is elegendő, hogy a kompetitív réteg és a keménymag letáborozzon a Sony mellett, ami miatt már önmagában a Playstation eggyé fog válni a bunyós műfajjal. Persze, régen is a Sony volt a dominánsabb a műfajon belül, csak a Killer Instincttel nyitásból naivan azt reméltem, hogy nem fog annál megállni a Microsoft tudománya és talán valamivel kiélezettebb lesz a mezőny.
Hát ennek nagyon sok oka van:
- Már az eredeti Xbox idejében bebukott a Microsoft a verekedős játékokkal: a Dead or Alive 3 nem ütött elég nagyot, a többi meg borzalmas volt - emlékszik még valaki a Tao Fengre vagy a Kakuto Chojinra? Ugye, hogy nem. :D
- Az Xbox 360-at is utálták a verekedős fanok, mivel szörnyű volt a kontrolleren a D-Pad
- A Killer Instinct nem indított túl fényesen: kevés volt a karakter és a játékmód (most is az), a játékmenet maga elsőre nagyon egyszerűnek és butának tűnik (sokkal jobban, mint a régi Mortal Kombat részek például), az üzleti modell pedig nem túl nyerő egy bunyós játékhoz képest
- Az Xbox One nem támogatja az előző generációs fight stickeket, amiknek az olcsóbb, gagyibb változata is körülbelül 30 ezer forintba kerül, az Xbox One-nal kompatibilis darab pedig kb. 200 dollár
- Fightpadből sincs nagy választék Xboxra, pl. a fanatikusok által legjobbnak tartott, vicces nevű Hori Fighting Commander továbbra is PS exkluzív kontroller
- Az Xbox One kontroller D-Padje sokkal jobb a korábbinál, egy Killer Instinct vagy egy Mortal Kombat minden probléma nélkül irányítható is vele, de a komolyabb cuccokhoz (ahol mondjuk sok a félköríves mozdulat, mint a Street Fighter vagy a Guilty Gear) egyszerűen még mindig túlságosan gagyi
- Street Fighter 5 az életben nem fog kijönni Xbox One-ra, ennél nagyobb veszteség pedig nem is érheti a hardcore játékost, Killer Instinct ide vagy oda. Az SF a verekedős játékok alfája és omegája (meg a turbója :D).
- A Dualshock kontrollerek D-Padjével legendásan jó bunyózni (mondjuk én pl. nem szeretem, mert a nintendós keresztet szoktam meg a négy gomb helyett, ezért az Xbox One kontroller jobban is tetszik).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tekken?
Mindkettő működik, és én nem látom azt a nagy kialakításbeli különbséget, hogy feltűnjön. Van itthon Nintendo- és Sony-kontrollerem is, hát elsősorban nem D-pad alapján tennék közöttük különbséget, az biztos.
Sors bona, nihil aliud.
Klasszikus meg minden, de az újabb részek nem csillogtak valami fényesen, talán majd a Tekken 7.
A nagy átlagnak nem is számítanak az olyan apróságok, mint a D-Pad, mivel alig használják, de bunyós játéknál fontos, hogy jó legyen. Az Xbox One-ét sokan azért nem szeretik, mert "klikkelős", zajos, az átlós inputokat meg szokni kell vele, Dualshocknál ez egy kicsit könnyedebb, szóval alkalmasabb is a baromi gyors nyomkodásra. Nagy különbség tényleg nincs, igazából figther szempontból a pontos D-Pad és az egymáshoz közel lévő, könnyen nyomható, nagyobbacska face gombok számítanak, ezeknek meg mindkét kontroller eleget tesz. Akit nagyon érdekel, az meg úgyis vesz egy minőségibb fightpadet vagy egy sticket, ha tényleg őrült. Szvsz amíg a PS4 és a One kontrollerekkel tournament szinten lehet tolni (oké, a legtöbb japán címmel nem lehet), addig nem kell külön irányítóért boltba rohanni. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én sokat használom, azért is kerültem az Xbox 360-kontrollert még PC-hez is, de nem tudtam, hogy ezek között is létezik szigorú rangsor. Illetve a válaszod alapján még most sem tudom :)
Persze tény, hogy NES-sel jól feltalálták, mi kell ide, azé máig versenyképes. (A szabadalmak miatti kínlódást meg most hagyjuk, szomorú, amikor a vásárló jár pórul a kerék feltalálása miatt.)
Sors bona, nihil aliud.