Ma végre volt időm nekiülni rendesen, és a sok próbálgatás után nekiállni egy kampánynak... csúfos kudarc lett!
Az eleje jól indult, Grimgor pajtással vágtam neki, és hamar jött a Waaagh, ment minden, mint a karikacsapás, sorra foglaltam a településeket, a népesség lelkes volt, és én is! Gyorsan hívtam még egy lordot, kapott ő is sereget, és sorban igáztam le a környező orkokat... Amikor is a törpék gondoltak egyet, és hátbatámadtak. Mire visszaértem, 5 településem náluk volt, a lelkesség a padló alatt, és persze bankrupcy is fenyegetett... sebaj, innét még visszaküzdöttem magam, gyorsan elfogadva a maradék ork törzsek több ezer arannyal megtámogatott, kétségbeesett békekötési kísérletetit, amikor is először a második számú lordomag megorgyilkolták (mocskos Border Princes, hozzájuk ki szólt?), rögtön utána meg benéztem egy ostromot, és Grimgort agyonverték. Itt feladtam, menthetetlennek tűnt a helyzet :-D
Pár észrevétel:
- public order - ne hanyagolt a boss tentet, NAGYON fog kelleni a public order később, ha jönnek az eventek, és nincs más módja emelni/szinten tartani
- ne higgy a non-agression pactnek :-D
- legyen 1-2 assassin agented a fő sereged körül, és ha az ellenfél küldi a sajátjait, próbáld elkapni őket, mert rohadt idegesítőek
- az első épületed, amint a főváros 3. szintű, a goblin workshop legyen, különben elmaradsz a fejlesztésekben!
- mindig legyen nálad legalább egy farkaslovas (vagy malaclovas, bár azokból 3-4 is jól jön) egység, amíg a lordod nem ül hátason - nincs annál bosszantóbb, amikor majdnem agyonvágod az ellenség lordját, az elkezd futni, és nem éred utol. Ellóg, és 3 kör múlva újra ott áll egy sereggel :-D
Korrigálom magam: a 100. kör után bejött a szopóálarc. Viszont gyáva módon békét lehet kötni a legtöbb agresszorral (és szinte kivétel nélkl még egy halom pénzt is kisajtolok belőlük), így van némi idő arra, hogy összekaparja magát az ember.
Eddigi tapasztalat (első total warom, és az is easy-n mert a törpök mindenképp megvertek normalon, tizedikre is):
kisvárosokban mindíg boss tent, kincsesláda, és amint lehet watchtower majd orc tower. Amíg nincs orc tower és vele fal, mágnesként vonzza az ellent. A boss tent nélkül előbb-utóbb lázadás lesz, és a corruption ellen is kelleni fog. A pénzből meg több kell itt a háborúhoz mint Montekukorikúnak. Mást a kisvárosokba nem igazán érdemes, mert 3. szint fölé nem mennek, így nem lehet mást kimaxolni, illetve 3 slot lesz csak addig. (a boss tent így se lesz maxos de azt muszáj mindenhová).
A nagyvárosokba már nem tudom mi az ideális, én ott szoktam a sok lépcsős fejlesztős cuccokat mert ott van esélyem kimaxolni, illetve hát védelem oda is, meg ott többnyire van valami bánya amiből ott is dőlhet a pénz - és amikor azt hiszem hogy na most már elég pénzem van, na akkor nincsen.
A diplomácia kizárólag erőből működik nekem, ha létezik is olyan hogy "nem vagyok erős de cserébe nagyon jó diplomata", én nem találkoztam vele.
Az ügynökök nagyon jók, a goblin big boss felfejlesztve kiválóan megöli az ellenség kémeit, lordját, lerombolja a városfalat stb., és hát igen, az ellenfél kémei is hatékonyak tehát tőlük is védhet. A goblin és ork sámánt ügynökként picit kevésbé találtam hasznosnak de azért ők se rosszak.
Sajna relatíve hamar egynél több sereg kell, a fő seregbe megy ami erős, a resztlibe mindegy csak sokan legyenek, ezek beállnak az ellenfél által megcélzott kisvárosokba hogy visszaforduljon, amikor meg nincs veszélyes közelben akkor rabolnak a területén (legalább ennyivel csökkentve a deficitet amit a fenntartásuk okoz).
A WAAAGHokat úgy találtam hogy a kisvárosokra célszerű küldeni, lehetőleg védtelenre, mert a nagyvárosokkal és a nagy seregekkel nem bírnak el de ezeket beveszik, vagy legrosszabb esetben lefoglalják az ellenfelet.
A káosz corruption később kellemetlen kezd lenni, ha nincs elég boss tent, nagyon gyorsan emelkedik. Event is van amiben lehet csökkenteni de később egy állandó event növeli :-P Ork sámán csökkenti de belőle egy van tartományból meg sok. Szóval boss tent mindenhová.
Reaper írta: Viszont gyáva módon békét lehet kötni a legtöbb agresszorral
Jaj, én ilyet nem csinálok, szaladtak hozzám a törpék, amikor ment a szekér, hogy még 2000 aranyat is adnak, csak legyen non-agression pact, de egy ork sosem egyezkedik a törpékkel!
:-) igen, azért stílusidegennek érzem Warhammerileg hogy a törp nagykirály szóba álljon az urukokkal (ha csak az nem számít hogy a fejükre olvassa a vétkeiket a Harag Könyvéből :-) )
De Reaper vámpírékkal játszik, tőlük pedig egyenesen elvárás hogy szövetkezzenek majd hátbaszúrjanak!
Ezt töltés közben írta ki egyszer, nagyon tetszik:
"Join me in my rooms, I see that you are a man of excellent... taste..." -Isabella Von Carstein
Reaper írta: Viszont gyáva módon békét lehet kötni a legtöbb agresszorral
Jaj, én ilyet nem csinálok, szaladtak hozzám a törpék, amikor ment a szekér, hogy még 2000 aranyat is adnak, csak legyen non-agression pact, de egy ork sosem egyezkedik a törpékkel!
Mannfred egyezséget kötött ugyan a hamis Császárral, de persze kizárólag jókora summért (3K+ Dark Magic) cserébe és azért, hogy seregeit újracsoportosítva, elsöprő erejű támadást indítson a gyanútlan emberekre. Esetleg megvárva, amíg a Káosz csatlósai is felfordulást okoznak a vidékeiken...
Számomra csalódás, hogy nem csupán a (legendary) lordok, de az ügynökök sem halnak meg, csupán kiesnek pár körre. Korábban ez nem így működött, sőt: volt, hogy a hipertápos kémeim/orgyilkosaim 2-3 kör alatt elhullottak ,mert mind kivénhedt. Na, az volt az igazi szopóroller.
Rengeteg tekintetben sokkal, de sokkal egyszerűbb és könnyebb a Warhammer, mint bármelyik történelmi iteráció. Sajnálatos.
Az hogy nem halnak meg csak kimaradnak kicsit, nekem nehezítés is, mert az összes frakció összes nyomorult kémje meg lordja jön újra :-P
És én easy-n játszok :-) Majd ha sikerül megnyerni így, nekiszaladok a normálnak is.
Korábban ez nem így működött, sőt: volt, hogy a hipertápos kémeim/orgyilkosaim 2-3 kör alatt elhullottak ,mert mind kivénhedt. Na, az volt az igazi szopóroller.
A régi Total Warok (Rome 1 és előtte) ügynökeit nem is sírom vissza. A Shogun 1-ben és a Medievalben úgy lehetett épkézláb nindzsákat, orgyilkosokat képezni, hogy egymásra uszítottam őket, és csak egy maradhat alapon kaptam olyat, akit már lehetett is használni. Persze annál is megvolt a komoly esély, hogy megöleti magát. A Rome túl gyors öregedését sem szerettem, a 2 kör alatt eltelő év túlzás volt, a négy évszakra bontás (Shogun 1-2) sokkal korrektebb.
És tegyük hozzá, így az ellenségnek is lehetnek jó ügynökeik, régen ki lehetett röhögni az AI próbálkozásait.
Jó kérdés, nem tudom. Nálam volt ugyan critical success, de nem figyeltem, hogy meghalt-e az ellenséges ügynök.
Éjjel betört a Káosz, nagyon örültem neki. Pár körrel korábban még vígan kuncogtam, hogy szétgyalázza a Birodalmat, erre besétált hozzám is egy sereggel és csuklóból porig rombolta az egyik 3. szintű városomat. Kurvára örültem neki.
Kell egy olyan mod, ami lerövidíti a kampánytérképen egy körben megtett távolságot, mert ez a békaugrás-hadművelet faszság.
Jaja, láttam. De én olyasmire gondolok, hogy ne lehessen 1 körön belül városról-városra ugrálni. Ez a Káosz horda is a fow-ból tűnt fel, és nem hogy a határ melletti, hanem az eggyel beljebb fekvő provinciát perzselte fel... Valójában ez is fejlesztői hanyagság, mert készíthettek volna 3x ekkora térképet is, ahol vannak normális távolságok. De alternatív megoldásként talán megfelelő lenne a mozgáspontok felezése is.
A káosz elég durva, sztem gyorsabbak is mint én, meg hát viszik magukkal a "városaikat", meg durván nyomják fel a corruptiont amerre járnak... cserébe ha lenyomsz egy sereget tőlük, bukják sztem az infrastruktúrát is vele.
A rohadt corruptionjük eszi a seregeimet, lázítja a városaimat, és kifogtam a legerősebb seregemmel hogy egyszerre támadta meg Archaon az Örökkévaló, egy Tzincs Változás Ura fődémon, meg kettőjük egy-egy kimaxolt serege, káosz-óriásokkal, fattyakkal, amit akartok... Grimgor derekasan helytállt, Archaonnak meg is mutatta ki a jobb* ahogy illik, de a seregemet lenyomták mint a csikket, és végül fölötte is győzött a söpredék túlereje :-). Visszatöltöttem egy korábbi állást és odavittem mindent a környékről, megorgyilkoltam szabotáltam stb. amit csak lehetett, aztán nekimentem most már két sereggel és én is óriásokkal, mindjárt másként végződött :-)
*Warhammer lore:
Egyszer amikor Archaon elhozta volna a világvégét, legyőzte volna pont a Császárság seregét, és épp le készült fejezni a hősüket, Grimgor a szűk baráti körével (Da Immortulz) egyszerűen begangolt a csatamezőre, a szó legszorosabb értelmében megfejelte az Örökkévalót, közölte vele hogy "Git! Grimgor iz da bestest!", félholtra verte, és röhögve távozott a black orcjaival. Ez konkrétan a történelem része a Warhammerben :-)
Illetve volt, sok évig, amíg úgy nem döntöttek hogy átírják.
És az átírásnál is majdnem ez lett a vége, úgy lefejelte, hogy szétpattant Archaon harmadik szeme (az artifact a sisakján), csak a rohadék csalt, a kardjában lakozó démont hívta elő, amikor vesztésre állt, az meg szétszedte Grimgor fejszéjét, amikor az hárította a kardcsapásokat.
A legviccesebb, hogy ugye a Warhammer (és a 40K) történelmét hivatalosan sokáig úgy írták, hogy lejátszatták a főbb csatákat, és az lett a történelem ami a csata eredménye.
Csak hát persze nekik volt egy elképzelésük hogy kinek kéne nyerni, ezért úgy tervezték a csatát hogy eleve erősen lejtsen a pálya :-)
Ennek ellenére többször összejött hogy a vesztesnek szánt sereggel jobban játszottak vagy csak szerencsésen dobtak nagyon, és dőlt az elképzelésük.
Ilyenkor aztán többször is átírták utólag az eredményt :-P Pl. amikor a törpöknek hősi halált kellett volna halniuk a skavenekkel szemben, de mert a játékos nagyon jól játszott a slayerekkel, a végén minden skaven és a nagy sikítóharang is megfeküdt, a hitehagyottak meg csalódottan álltak a hullahegyeken hogy megint nem jött össze a hősi halál :-) Na ezt is átírták, meg a fentit is, ahol Arcsikának győznie kellett volna, de nagyon elkenték a pici száját.
Aztán hagyták a fenébe és már nyíltan szartak a csaták eredményére a történelem írásakor, végül pedig lehúzták az egész világot a vécén és jött ez az általam nagyon silánynak tartott Age of Sigmar...
Yessss, kivégeztem a chaos warriors frakciót! Úgy látszik azok az ótvar erős seregek voltak minden amijük volt, plusz nincsenek ugye városaik*, így a frontvonalon kell helytállni ellenük (nem könnyű) és akkor egyszerre győzhetek akár.
*viszont a lerombolt városok helyén káoszkapukat hagynak, amik borzasztó gyorsan rontják meg a tartományokat, aztán ők gyógyulnak mi meg sebződünk ha arra járunk, a szomszédos városok meg lázonganak...
Az a helyzet, hogy sokat tökörésztem (jobban mondva karbatett kézzel végignéztem, ahogy szétverik a Birodalmat, gondoltam, hátha meggyengül mindkét fél...) és szétcsapták 1 kör alatt 3 városomat. Ezért visszatöltöttem egy korábbi mentést és most én fenyítettem be őket. Így már egyből más a helyzet.
De ffs, ha tényleg a Chaos Wastes-ig vissza kell verni őket, az marha messze van. És vagy attrition miatt szívok addig végig, vagy kiépítek egy fél birodalmat -- viszont az meg rengeteg pénz és idő... Szóval amit te "kivégzésnek" hívsz, az szerintem csak átmeneti visszaverés a gyakorlatban. :-)
Nekem most az Empire jelenti a problémát. Huszon-egynehány település, kismillió sereg, és bár külön nem megoldhatatlan, de azt játssza hogy hármasával-négyesével járnak a seregei, elfut előlem, és a kövi körben körbeáll, és letapos négy sereggel... Az is bajom, hogy végtelenségig kite-olhat hiszen menekülni march stance-ben is lehet, de támadni csak a rövidebb hatótávú alapban. Betámadhatom a városait amik nem futnak el, de akkor ostromolnom kell, addig meg visszajön és megüt a garrisonnal erősítve (plusz ha csak lehet egyszerre sok sereggel :-) )
Na majd jön még kutyára kamion.
Most van az első 40+vs40+ csata. Rohadt szar. Azt sem látom, ki-kivel van, és noha elvileg fölényben vagyok, elpicsáz a gép, mert egyszerűen nem látom át a csatateret (és az egységeimet sem). Ja, és persze a gagyi egységek jönnek be tőlem először, majd csak utána az elitek. Szar ez így. A frász se akar auto-resolve-ot csak azért, hogy nyerjen, úgy semmi értelme.
Meg bizony!
WAAAGH!
rwurl=http://static.comicvine.com/uploads/scale_super/11126/111264266/4992152-...
Ma végre volt időm nekiülni rendesen, és a sok próbálgatás után nekiállni egy kampánynak... csúfos kudarc lett!
Az eleje jól indult, Grimgor pajtással vágtam neki, és hamar jött a Waaagh, ment minden, mint a karikacsapás, sorra foglaltam a településeket, a népesség lelkes volt, és én is! Gyorsan hívtam még egy lordot, kapott ő is sereget, és sorban igáztam le a környező orkokat... Amikor is a törpék gondoltak egyet, és hátbatámadtak. Mire visszaértem, 5 településem náluk volt, a lelkesség a padló alatt, és persze bankrupcy is fenyegetett... sebaj, innét még visszaküzdöttem magam, gyorsan elfogadva a maradék ork törzsek több ezer arannyal megtámogatott, kétségbeesett békekötési kísérletetit, amikor is először a második számú lordomag megorgyilkolták (mocskos Border Princes, hozzájuk ki szólt?), rögtön utána meg benéztem egy ostromot, és Grimgort agyonverték. Itt feladtam, menthetetlennek tűnt a helyzet :-D
Pár észrevétel:
- public order - ne hanyagolt a boss tentet, NAGYON fog kelleni a public order később, ha jönnek az eventek, és nincs más módja emelni/szinten tartani
- ne higgy a non-agression pactnek :-D
- legyen 1-2 assassin agented a fő sereged körül, és ha az ellenfél küldi a sajátjait, próbáld elkapni őket, mert rohadt idegesítőek
- az első épületed, amint a főváros 3. szintű, a goblin workshop legyen, különben elmaradsz a fejlesztésekben!
- mindig legyen nálad legalább egy farkaslovas (vagy malaclovas, bár azokból 3-4 is jól jön) egység, amíg a lordod nem ül hátason - nincs annál bosszantóbb, amikor majdnem agyonvágod az ellenség lordját, az elkezd futni, és nem éred utol. Ellóg, és 3 kör múlva újra ott áll egy sereggel :-D
Szerintem csak az ork frakció szopóálarc, mert a vámpírokkal eddig - 100. kör környékén vagyok - walk in the park, hardon.
Non serviam
Korrigálom magam: a 100. kör után bejött a szopóálarc. Viszont gyáva módon békét lehet kötni a legtöbb agresszorral (és szinte kivétel nélkl még egy halom pénzt is kisajtolok belőlük), így van némi idő arra, hogy összekaparja magát az ember.
Non serviam
Eddigi tapasztalat (első total warom, és az is easy-n mert a törpök mindenképp megvertek normalon, tizedikre is):
kisvárosokban mindíg boss tent, kincsesláda, és amint lehet watchtower majd orc tower. Amíg nincs orc tower és vele fal, mágnesként vonzza az ellent. A boss tent nélkül előbb-utóbb lázadás lesz, és a corruption ellen is kelleni fog. A pénzből meg több kell itt a háborúhoz mint Montekukorikúnak. Mást a kisvárosokba nem igazán érdemes, mert 3. szint fölé nem mennek, így nem lehet mást kimaxolni, illetve 3 slot lesz csak addig. (a boss tent így se lesz maxos de azt muszáj mindenhová).
A nagyvárosokba már nem tudom mi az ideális, én ott szoktam a sok lépcsős fejlesztős cuccokat mert ott van esélyem kimaxolni, illetve hát védelem oda is, meg ott többnyire van valami bánya amiből ott is dőlhet a pénz - és amikor azt hiszem hogy na most már elég pénzem van, na akkor nincsen.
A diplomácia kizárólag erőből működik nekem, ha létezik is olyan hogy "nem vagyok erős de cserébe nagyon jó diplomata", én nem találkoztam vele.
Az ügynökök nagyon jók, a goblin big boss felfejlesztve kiválóan megöli az ellenség kémeit, lordját, lerombolja a városfalat stb., és hát igen, az ellenfél kémei is hatékonyak tehát tőlük is védhet. A goblin és ork sámánt ügynökként picit kevésbé találtam hasznosnak de azért ők se rosszak.
Sajna relatíve hamar egynél több sereg kell, a fő seregbe megy ami erős, a resztlibe mindegy csak sokan legyenek, ezek beállnak az ellenfél által megcélzott kisvárosokba hogy visszaforduljon, amikor meg nincs veszélyes közelben akkor rabolnak a területén (legalább ennyivel csökkentve a deficitet amit a fenntartásuk okoz).
A WAAAGHokat úgy találtam hogy a kisvárosokra célszerű küldeni, lehetőleg védtelenre, mert a nagyvárosokkal és a nagy seregekkel nem bírnak el de ezeket beveszik, vagy legrosszabb esetben lefoglalják az ellenfelet.
A káosz corruption később kellemetlen kezd lenni, ha nincs elég boss tent, nagyon gyorsan emelkedik. Event is van amiben lehet csökkenteni de később egy állandó event növeli :-P Ork sámán csökkenti de belőle egy van tartományból meg sok. Szóval boss tent mindenhová.
Corruptiont lehet csökkenteni az adott területhez rendelt heroval is (van ilyen fejlesztése).
Jaj, én ilyet nem csinálok, szaladtak hozzám a törpék, amikor ment a szekér, hogy még 2000 aranyat is adnak, csak legyen non-agression pact, de egy ork sosem egyezkedik a törpékkel!
:-) igen, azért stílusidegennek érzem Warhammerileg hogy a törp nagykirály szóba álljon az urukokkal (ha csak az nem számít hogy a fejükre olvassa a vétkeiket a Harag Könyvéből :-) )
De Reaper vámpírékkal játszik, tőlük pedig egyenesen elvárás hogy szövetkezzenek majd hátbaszúrjanak!
Ezt töltés közben írta ki egyszer, nagyon tetszik:
"Join me in my rooms, I see that you are a man of excellent... taste..." -Isabella Von Carstein
Mannfred egyezséget kötött ugyan a hamis Császárral, de persze kizárólag jókora summért (3K+ Dark Magic) cserébe és azért, hogy seregeit újracsoportosítva, elsöprő erejű támadást indítson a gyanútlan emberekre. Esetleg megvárva, amíg a Káosz csatlósai is felfordulást okoznak a vidékeiken...
Non serviam
Számomra csalódás, hogy nem csupán a (legendary) lordok, de az ügynökök sem halnak meg, csupán kiesnek pár körre. Korábban ez nem így működött, sőt: volt, hogy a hipertápos kémeim/orgyilkosaim 2-3 kör alatt elhullottak ,mert mind kivénhedt. Na, az volt az igazi szopóroller.
Rengeteg tekintetben sokkal, de sokkal egyszerűbb és könnyebb a Warhammer, mint bármelyik történelmi iteráció. Sajnálatos.
Non serviam
Az hogy nem halnak meg csak kimaradnak kicsit, nekem nehezítés is, mert az összes frakció összes nyomorult kémje meg lordja jön újra :-P
És én easy-n játszok :-) Majd ha sikerül megnyerni így, nekiszaladok a normálnak is.
A régi Total Warok (Rome 1 és előtte) ügynökeit nem is sírom vissza. A Shogun 1-ben és a Medievalben úgy lehetett épkézláb nindzsákat, orgyilkosokat képezni, hogy egymásra uszítottam őket, és csak egy maradhat alapon kaptam olyat, akit már lehetett is használni. Persze annál is megvolt a komoly esély, hogy megöleti magát. A Rome túl gyors öregedését sem szerettem, a 2 kör alatt eltelő év túlzás volt, a négy évszakra bontás (Shogun 1-2) sokkal korrektebb.
És tegyük hozzá, így az ellenségnek is lehetnek jó ügynökeik, régen ki lehetett röhögni az AI próbálkozásait.
Sors bona, nihil aliud.
Nem is annyira nehezítés, mint inkább irritáló. Akit megorgyilkolnak, haljon meg, ffs.
Ez is a szélmalomharc-érzést erősíti sajnos. Nem érzem úgy, hogy eltalálták volna a kampány dinamikáját.
Non serviam
Nem figyeltem eddig, de a critical success-nél sem halnak meg az ügynökök? (A Lordokra már írták hamarabb, hogy nem lesznek megölhetőek)
Jó kérdés, nem tudom. Nálam volt ugyan critical success, de nem figyeltem, hogy meghalt-e az ellenséges ügynök.
Éjjel betört a Káosz, nagyon örültem neki. Pár körrel korábban még vígan kuncogtam, hogy szétgyalázza a Birodalmat, erre besétált hozzám is egy sereggel és csuklóból porig rombolta az egyik 3. szintű városomat. Kurvára örültem neki.
Kell egy olyan mod, ami lerövidíti a kampánytérképen egy körben megtett távolságot, mert ez a békaugrás-hadművelet faszság.
Non serviam
Olyan már van, hogy saját területen megnöveli. Azaz ha védekezel, utoléred.
Jaja, láttam. De én olyasmire gondolok, hogy ne lehessen 1 körön belül városról-városra ugrálni. Ez a Káosz horda is a fow-ból tűnt fel, és nem hogy a határ melletti, hanem az eggyel beljebb fekvő provinciát perzselte fel... Valójában ez is fejlesztői hanyagság, mert készíthettek volna 3x ekkora térképet is, ahol vannak normális távolságok. De alternatív megoldásként talán megfelelő lenne a mozgáspontok felezése is.
Non serviam
Szigorúan Total War szüzeknek: youtube videósorozat - belenéztem, alapos!
A káosz elég durva, sztem gyorsabbak is mint én, meg hát viszik magukkal a "városaikat", meg durván nyomják fel a corruptiont amerre járnak... cserébe ha lenyomsz egy sereget tőlük, bukják sztem az infrastruktúrát is vele.
A rohadt corruptionjük eszi a seregeimet, lázítja a városaimat, és kifogtam a legerősebb seregemmel hogy egyszerre támadta meg Archaon az Örökkévaló, egy Tzincs Változás Ura fődémon, meg kettőjük egy-egy kimaxolt serege, káosz-óriásokkal, fattyakkal, amit akartok... Grimgor derekasan helytállt, Archaonnak meg is mutatta ki a jobb* ahogy illik, de a seregemet lenyomták mint a csikket, és végül fölötte is győzött a söpredék túlereje :-). Visszatöltöttem egy korábbi állást és odavittem mindent a környékről, megorgyilkoltam szabotáltam stb. amit csak lehetett, aztán nekimentem most már két sereggel és én is óriásokkal, mindjárt másként végződött :-)
*Warhammer lore:
Egyszer amikor Archaon elhozta volna a világvégét, legyőzte volna pont a Császárság seregét, és épp le készült fejezni a hősüket, Grimgor a szűk baráti körével (Da Immortulz) egyszerűen begangolt a csatamezőre, a szó legszorosabb értelmében megfejelte az Örökkévalót, közölte vele hogy "Git! Grimgor iz da bestest!", félholtra verte, és röhögve távozott a black orcjaival. Ez konkrétan a történelem része a Warhammerben :-)
Illetve volt, sok évig, amíg úgy nem döntöttek hogy átírják.
És az átírásnál is majdnem ez lett a vége, úgy lefejelte, hogy szétpattant Archaon harmadik szeme (az artifact a sisakján), csak a rohadék csalt, a kardjában lakozó démont hívta elő, amikor vesztésre állt, az meg szétszedte Grimgor fejszéjét, amikor az hárította a kardcsapásokat.
A legviccesebb, hogy ugye a Warhammer (és a 40K) történelmét hivatalosan sokáig úgy írták, hogy lejátszatták a főbb csatákat, és az lett a történelem ami a csata eredménye.
Csak hát persze nekik volt egy elképzelésük hogy kinek kéne nyerni, ezért úgy tervezték a csatát hogy eleve erősen lejtsen a pálya :-)
Ennek ellenére többször összejött hogy a vesztesnek szánt sereggel jobban játszottak vagy csak szerencsésen dobtak nagyon, és dőlt az elképzelésük.
Ilyenkor aztán többször is átírták utólag az eredményt :-P Pl. amikor a törpöknek hősi halált kellett volna halniuk a skavenekkel szemben, de mert a játékos nagyon jól játszott a slayerekkel, a végén minden skaven és a nagy sikítóharang is megfeküdt, a hitehagyottak meg csalódottan álltak a hullahegyeken hogy megint nem jött össze a hősi halál :-) Na ezt is átírták, meg a fentit is, ahol Arcsikának győznie kellett volna, de nagyon elkenték a pici száját.
Aztán hagyták a fenébe és már nyíltan szartak a csaták eredményére a történelem írásakor, végül pedig lehúzták az egész világot a vécén és jött ez az általam nagyon silánynak tartott Age of Sigmar...
Yessss, kivégeztem a chaos warriors frakciót! Úgy látszik azok az ótvar erős seregek voltak minden amijük volt, plusz nincsenek ugye városaik*, így a frontvonalon kell helytállni ellenük (nem könnyű) és akkor egyszerre győzhetek akár.
*viszont a lerombolt városok helyén káoszkapukat hagynak, amik borzasztó gyorsan rontják meg a tartományokat, aztán ők gyógyulnak mi meg sebződünk ha arra járunk, a szomszédos városok meg lázonganak...
Na, akkor én is a Káosz ellen fordulok, tőlem északra úgyis minden tartományt felgyújtottak már.
Non serviam
Nem aggódnék emiatt, ők úgyis alapból mindenkivel háborúban állnak, fordulnak ők ellened :-D
Az a helyzet, hogy sokat tökörésztem (jobban mondva karbatett kézzel végignéztem, ahogy szétverik a Birodalmat, gondoltam, hátha meggyengül mindkét fél...) és szétcsapták 1 kör alatt 3 városomat. Ezért visszatöltöttem egy korábbi mentést és most én fenyítettem be őket. Így már egyből más a helyzet.
De ffs, ha tényleg a Chaos Wastes-ig vissza kell verni őket, az marha messze van. És vagy attrition miatt szívok addig végig, vagy kiépítek egy fél birodalmat -- viszont az meg rengeteg pénz és idő... Szóval amit te "kivégzésnek" hívsz, az szerintem csak átmeneti visszaverés a gyakorlatban. :-)
Non serviam
Nem, kiírta hogy a káosz nincs többet, volt egy hosszú szöveg hogy jujjdejó, és eltűnt a káosz rontás event is.
ja igen ez a Chaos Warriors frakció. Az egyéb északi népek (Varg, stb) hagyományosan látszanak működni.
Hmm, ez érdekes. Tehát akkor kvázi megvolt nálad az endgame. A Varg meg a többiek már lepkefing a "nagy" Káoszhoz képest.
Non serviam
Nekem most az Empire jelenti a problémát. Huszon-egynehány település, kismillió sereg, és bár külön nem megoldhatatlan, de azt játssza hogy hármasával-négyesével járnak a seregei, elfut előlem, és a kövi körben körbeáll, és letapos négy sereggel... Az is bajom, hogy végtelenségig kite-olhat hiszen menekülni march stance-ben is lehet, de támadni csak a rövidebb hatótávú alapban. Betámadhatom a városait amik nem futnak el, de akkor ostromolnom kell, addig meg visszajön és megüt a garrisonnal erősítve (plusz ha csak lehet egyszerre sok sereggel :-) )
Na majd jön még kutyára kamion.
Most van az első 40+vs40+ csata. Rohadt szar. Azt sem látom, ki-kivel van, és noha elvileg fölényben vagyok, elpicsáz a gép, mert egyszerűen nem látom át a csatateret (és az egységeimet sem). Ja, és persze a gagyi egységek jönnek be tőlem először, majd csak utána az elitek. Szar ez így. A frász se akar auto-resolve-ot csak azért, hogy nyerjen, úgy semmi értelme.
Non serviam