Egy olyan világban, amelyikben ez az első Arkham játék, az Asylum, a City ÉS az Origins meg nem létezik, talán. :D A városban kóválygás-küldetésre vadászgatás pl. nyilván itt a legjobb, csak "nem hiszed el" a dolgot, mert az Asylum és a City erős, de képregényes narratívájához képest is faszság, hogy órák alatt evakuálják a lakosságot (vazeg, egy éjszaka alatt játszódik megint minden és amikor beüt a szar, már este van - ennyi erővel bemondhatták volna azt is a lakosságnak az evakuációs "plot" helyett, hogy "bocsi, srácok, még mindig az Unreal Engine 3-at használjuk, mennetek kell" :D).
Ráadásul a sztori annyira sablonos, hogy a vége felé már azon röhögtem, hogy "na, vajon kit rabolnak el legközelebb?"...ennél jobban már csak akkor, amikor aztán rendre el is rabolták a 4. vagy 5. delikvenst. Batman jobb pillanataiban egy bunkó paraszt, rosszabbakban egy félőrült balfasz, aki folyamatosan nem látja a fától az erdőt (mellesleg amikor kiderült a "félőrültség" oka a játék első harmadánál, először nem hittem el, amit hallok, mert akkora hülyeségnek tűnt és ja, az is, igazából a történetnek az a része csak és kizárólag azért van itt, hogy Mark Hamill megint szórakozhasson egy jót Jokerként), a Red Hood sztorit meg úgy írták át, hogy sokkal kevesebb értelme legyen, mint a képregényben.
A City-vel egy picit az volt a baj, hogy a fő cselekményszál ide-oda csapongott a supervillainek között, így néhányan elvesztek a mixben, itt viszont átestek a ló túlsó oldalára: Arkham Knight végigpanaszkodja a játékot, így crybaby lesz belőle igazi fenyegetés helyett, Scarecrow meg csak dumál ugyanabban a tónusban 15 órán keresztül, miközben a többi, érdekesebb ellenfél mellékküldetésekre redukálódik.
A bossfightokról meg fogalmam sincs, hova tűntek: Arkham Knight ellen van 4 "bossfight", ebből 2 tankcsata, 1 batmobilos üldözés, 1 pedig predator szoba. A többiek sem állnak valami jól: Two-Face-t szimpla henchmanként kell lelopakodni, Penguin egyetlen gomb lenyomása után kerül padlóra, Firefly-t 4-5 alkalommal üldözni kell egy kicsit és kész ("Batman, te most meghalsz... ezért most elrepülök, te meg üldözz a kocsival, abba biztos belehalsz majd, mert szar vagy KRESZből, háhá!" - igazán rossz csak akkor lesz, amikor belegondolsz, hogy ez az a szörnyű bosszú, amit az Origins óta tervez ?D). Az előző három játékból megszokott bossfightoknak egyszerűen se hírük, se bűzük, helyette tankozni tudsz, foglalgatod a "Ubisoft tornyokat" meg szórakozhatsz az egyébként nagyon frankó dual combattel... igazán sovány vigasz.
Nem rossz játék, sőt, a sok sirámom ellenére néhol még nagyon-nagyon jó is, de az előző 3 rész után ez egy hatalmas nagy összevisszaság (ja, az Origins is simán jobb nála), az írók meg egy bazi nagy alkotói válságon lehetnek túl (legalábbis remélem, hogy túl vannak rajta, mert nagyon úgy néz ki, hogy egy Justice League vagy Superman játék lesz a következő a Rocksteadytől, szóval nem kéne elbaszni azt is).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát, ha hozzák nekem ezt a szintet bőven elég. Főleg, hogy az elmúlt... 10-20 évben a szuperhős játékok valami borzalmasan sikerültek. De akkor vegyünk most már az Arkham Knightot annak a bizonyos lécnek, amit meg kell ugrania mostantól minden képregényes játéknak. :P Én csak örülnék neki.
Főleg, hogy az elmúlt... 10-20 évben a szuperhős játékok valami borzalmasan sikerültek.
Az Arkham Asylum már 7 éve megjelent, szóval ez 2009-ben lett volna igazán jó indok. A sima licencjátékhoz képest persze az AK egy mestermű, de magához képest sajnos nem igazán. A batmobilnál pl. azt érzem, hogy azért van benne a játékban a tankos hülyeség, mert nem bíztak abban, hogy egyébként elég jó a kocsi, pedig kurva jó a kocsi. Úgy zúzza szét a környezetet, mint egy tank, távirányítható, a házak tetejére fel lehet vele mászni néhol, lehet használni bunyó közben (meg egyébként is féltucat olyan képessége van, ami nagyon fasza), a Riddler fejtörőket (ezek pl. egyértelműen itt a legjobbak, de nagyon durván) baromi jól kiegészítették vele, a falhúzogatós time trial versenyek jó része fantasztikus... egyszerűen nem értem, miért kellett a tankos cucc. A batmobil a legjobb vezethető jármű sandbox játékban, evör, semmi szükség nem lett volna ezekre a csatákra.
Az Arkham Knight karakterrel meg az a gond, hogy a Rocksteady valószínűleg imádta, hogy kitalálhat egy új szereplőt... de ez a marketing kampány ellenére sem egy új szereplő, hanem csak valaki, akit az írók átneveztek, mert egyébként mindenki előre tudta volna az egyik csavart a sztoriban (persze így is tudod 5 perc után, hogy ő pont az az ember, akire gondolsz, de whatever). Túl sokat szerepel, túl egydimenziós, túl érdektelen, miközben a cselekmény központi motorjának kéne lennie.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kivégezve. Teljesen jó volt. A második felében bevezetett helixes téma már szerintem felesleges volt. Inkább afféle könnyítésnek pakolhatták a játékba, én 95%-ban tudtam boldogulni nélküle is. Sokszor el is felejtettem, hogy van ilyen lehetőség is. Talán nehezebb fokozaton nyer igazán értelmet.
Aki szereti a Commandost és a Prince of Persiát, az feltétlenül tegyen egy próbát vele. Most elkezdett érdekelni a másik két Chronicles is. Van valakinek tapasztalata velük?
Addig is felvettem az évekkel korábban ledobott Assassin's Creed II fonalát. Épp ott tartottam, hogy elkezdték az arcomba nyomni a gyűjtögethető és fejleszthető dolgokat. A főszál mellett az egyszerűbb dologokra biztosan rá fogok menni, de például a 100 madártoll begyűjtését valószínűleg kihagyom. :)
Az animusos körítésről még mindig nem tudom eldönteni, hogy cool-e vagy béna. A későbbi részekben is erőltetik?
Isten ments, dehogy! Az kérlek alássan ugyanis nem erőltetés, hanem szerves, fontos része a játéknak - főleg a negyedik epizódtól felfelé, ahol egy irodában kell kínlódva sétálgatni a számítógépek között.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Oké, ezt megérdemeltem. :)
Amit mondani akartam, hogy én szívesen végigjátszanám Ezio történetét anélkül is, hogy közben néha beledumálna egy jelenbeli karakter olyanokat, hogy ápdételi a térképemet a sírkamrák helyével, illetve, hogy a fejezetek végén poligonokra bomlana a város csak azért, hogy aztán másodpercekkel később újra felépüljön.
Persze a játék elején vagyok még, az első rész meg kimaradt, szóval nem vagyok feltétlenül ellene, ha lesz valami komolyabb szerepe is ezek mellett. Eddig nem sok volt.
őleg, hogy az elmúlt... 10-20 évben a szuperhős játékok valami borzalmasan sikerültek.
Mint a...
The Incredible Hulk: Ultimate Destruction (a Prototype fejlesztőinek első sandboxa)
inFamous 1-3
X-Men Legends 1-2, Marvel Ultame Alliance 1-2
Freedom Force (van folytatása is)
az érintett Lego-játékok
Sanits Row 4
Viewtiful Joe
The Wonderful 101?
De a Deadpool vagy a Raven-féle Wolverine sem örvend éppen közutálatnak, és a Spider-Manek között is van jobb hírű. Azt pedig nem tudom, hogy a The Darkness 1-2 vagy az Injustice: Gods Among Us ér-e.
Nem kell mindet szeretni, de azt, hogy az összes borzalmas közülük, szerintem te sem gondolod komolyan.
Nem fog sokat belezavarni. Ők se tudják mit kezdjenek a jelenkori szállal ezért aztán nem is kezdtek vele semmit. :D Hébe-hóba csinálgatni kell vele pár dolgot, de totál irreveláns és zagyvaság az egész. Az AC2 és a Brotherhood teljesen jó, toljad csak, a Revelations-nél már kezdett valami elgurulni és azóta is gurul... :D Mondjuk a Black Flag jó volt, de a többi már nem. :(
Isten ments, dehogy! Az kérlek alássan ugyanis nem erőltetés, hanem szerves, fontos része a játéknak - főleg a negyedik epizódtól felfelé, ahol egy irodában kell kínlódva sétálgatni a számítógépek között.
Attól még nem lesz igazad, hogy az Ubi azóta agyonfejte a frencsájzt és többek között az Animust is sikerült elcseszniük ezzel. Ha nincs Desmond és nincs Animus, akkor nincs átívelő cselekménye a játékoknak és semmi sem köti össze egymással Altairt, Eziót és Connort. A terv mindig is az volt, hogy a jövőbeli / jelenkori szegmens több rész alatt érje el a kerek történetet pl. úgy, ahogyan egy több évados sorozat is teszi. Lehet nem szeretni, lehet vele vitatkozni, de a tény attól még tény marad, kérdezd csak meg Patrice-t!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Itt hibázol, ugyanis itt tematikailag és mechanikailag is remekül passzolt a játék világába az Animus. Az már persze más kérdés, hogy később mit kezdtek vele... és igen, már a második részben is borult a mechanikai koherencia, a narratíváról nem is beszélve.
Amúgy én még csak az első négy résszel a játszottam, de ez alapján az első kettőt merném igazából ajánlani. Ennyi év után talán kicsit rossz szájízt fog hagyni az első rész, de messzemenően a legkoherensebb világot adja, míg a második rész egy kellemesen buta popcorn/exposition-fest.
A Brotherhoodban egyedül Rómát találták el, míg az egyébként sem legárnyaltabb karaktereket bajuszpödrő ripacsokra és arcpirító marhaságokra cserélték, a terképet ellepő vizuális zajról/collectathotokról nem is beszélve. Legalja. Ezek után a Revelations lényegesen üdítőbbnek hatott, mégha Altair karakterét körbevevő misztikumot ki is nyírták az egyébként elfogadható lezárással.
Pc-n belövöd 30fps-re ha akarod, atomstabilan tartani fogja neked gtx980-on. Igaz nem a játékbeli opciót kell használni, mert az se működik rendesen. Amúgy való igaz, hogy egy titan x-en se tartja a fix 60fps-t, viszont már egy 970 is vígan elviszi kimaxolva betonstabil 30fpsel. Szóval ha választani kéne, hogy a konzolos 30 körüli kínszenvedős össze-vissza ugráló frame rate-et nézzem vagy a pc-s stabil 30-at akkor szerintem te is tudod melyik a racionálisabb. :D Más lenne a helyzet, ha nem lettek volna olyan idióták hogy unlockolt frame rate-el adják ki ps4-re. Vagy ha vették volna a fáradságot, hogy minimálisan optimalizálják.
Vége... és WOW, a befejezéstől padlót fogtam, annyira sok szinten tökéletes. Biztos vagyok benne, hogy a kezdetektől kőbe volt vésve, hogy ide kell kifutnia a történetnek, mert ekkora sztori-katyvasz után egyáltalán nem számítottam arra, hogy a semmiből az arcomba tolják minden idők egyik legjobb videojátékos befejezését (hogy most ez így van-e vagy sem, azt majd úgyis mindenki eldönti magának, de ha Batman fan vagy, akkor ÍGY VAN).
Ha cinikus akarnék lenni, azt mondanám, hogy az Arkham Knight toronymagasan a legjobb Assassin's Creed játék a széria a történetében, de a lezárást elnézve történeti szempontból ez mindenképpen így van, mert amit az Ubi nem fog megtenni soha a büdös életben (definitíve lezárni a történetet), azt a Rocksteady itt lazán megcsinálta, a pénzszivattyúzás-császár WB meg valamiért hagyta nekik megcsinálni. Wow, Rocksteady, wow, WB, tapsvihar! :D Mellesleg Kevin Conroy a világ legszerencsésebb Batmane, ilyen hattyúdalról más csak álmodhat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Aludtam is rá egyet, végig is gondoltam és nálam mindenképpen ott van a top 5-ben és marad is (főleg azért, mert nemcsak maga a befejezés jó, hanem konkrétan rohadtul feldobja a befejezés utáni szokásos "megyek és begyűjtök mindent" dolgot). Your mileage may vary, of course.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tudom, hogy az Animus és a koherencia tekintetében az első rész van legjobban összerakva, de már a 2. rész is avittnak tűnik ebben-abban, szóval nem hiszem, hogy ennél visszább mennék az időben. Különösen, hogy a 4. részre a kalózos körítés miatt már szemet vetettem az első előzetesek idején. Ha hirtelen rám szakadna az időlottó főnyeremény, akkor simán félbehagynám a most játszott 2. részt, és bepótolnám az elsőt a továbblépés előtt, de így valószínűleg a II után a IV-re fogok ugrani, nagy eséllyel a Chronicles kimaradt két részét is közbeiktatva, és ezzel valószínűleg ki is végzem a magam részéről a frencsájzt.
A II-ben a jelenkori részeket könnyen figyelmen kívül tudom hagyni. Igazából úgy vagyok vele, hogyha lenne építve rá valami a történetben, akkor teljesen el tudnám fogadni a szinkronizálásos üzeneteket, meg a társaikat, de a játék eleje óta csak amolyan béna körítésnek tűnik az egész, amit simán ki lehetett volna hagyni.
de a játék eleje óta csak amolyan béna körítésnek tűnik az egész, amit simán ki lehetett volna hagyni.
Mert bárki bármit is mond, ez a kezdetektől fogva így is van. Oké, hogy hidat képez a részek között, de nagyjából ezen felül maga az Ubisoft sem tudott mit kezdeni a dologgal, kínlódnak is vele rendesen, főleg, mert bekerültek a csapdába, és már kihagyni sem lehet (elvégre sokan vannak, akik elvárják :DDDD), aztán jön majd a négyben is látható - alig várom, hogy elkezd - szinte teljesen opcionális, mégis, zavaróan jelenlevő agonizálás egy irodában, megszakítva az amúgy durván erős atmoszférát.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A lényeg tulajdonképpen az, hogy az Ubi nem tudja, mit kezdjen a dologgal, mert furcsa módon az AC eredetileg volt annyira szerzői cucc AAA projekt ellenére, hogy igazából pont az a 3-4 ember értette a Desmond vonalat, aki aztán otthagyta őket a Brotherhood / Forgotten Sands környékén. Ehhez képest egyébként szerintem az AC3-ban korrekt végkifejletre fut ki a dolog.
Az viszont biztos, hogy aki nem csinálta meg az első rész teljesen opcionális "kalandjátékos" szegmenseit és nem olvasta el érdeklődően a rakatnyi e-mailt, meg eleve sem fogta meg a kirakósdi, azt az AC2-ben már tökre nem fogja érdekelni a dolog, mert nem úgy tervezték a sztorit sajnos (sőt, abban is biztos vagyok, hogy csak az képes értékelni Desmond "kalandjait", aki az elsőtől az AC3-ig bezárólag az összes részt alaposan végiggyűrte). Az tuti, hogy végezhettek volna jobb melót ezen a téren már Patricék is, de ez van. Én valahogy úgy vagyok ezzel, hogy legalább van a szériának egy olyan szegmense, amit nem a konszúmeridiótáknak gyártottak, de ennek sajnos ára van.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na ja, annál a mondatnál szerintem mindenki, akinek beugrott dobott egy hátast. :D
A mellékküldik nagy részével végeztem, mert a fősztori második felében őszintén szólva annyira szétcsúszik a pacing, hogy igyekeztem minél tovább elhúzni és a mellékes dolgokkal pótolni a hiányzó változatosságot. A Season of Infamyből még van kettő, egy rohadt aknát még meg kell találnom a legnagyobb szigeten (Batman GPS-sze sajnos hülyébb lett az Arkham City-hez képest és baromira bosszant, hogy minden második mellékküldetésnél úgy kell levadászni a célokat, "hadd érezze a lehető leghosszabbnak a játékot a paraszt!" alapon), meg még Riddlerből is van vagy 90 trophy.
Igazából a "megmondtam"-ra annyit, hogy baromira örülök annak, hogy a lehető legjobb szájízzel fejezheti be az ember a játékot, de sajnos ez még nem nullázza a hibákat. Persze félreértés ne essék, sandbox címek között ez az egyik legszórakoztatóbb cucc, amit valaha sikerült összehozni, de az Asylum és a City (+Origins) ennél sokkal több volt. A történetvezetés és a "minute-to-minute gameplay" az, ahol az előzményekhez képest csúnyán megbicsaklik az Arkham Knight.
Az Arkham City-t azzal promózták annak idején, hogy a "oké, hogy kicsi a világ, de ez a legkidolgozottabb világ evör" és ez minden szempontból így is volt. A fősztori helyszíneivel teljesen összeegyeztethető Bane-es mellékküldetést leszámítva nem volt olyan eleme a játéknak, amin azt érezted, hogy csak azért van ott, hogy üzletileg minél értékesebb legyen a "60 dolláros csomag", vagyis hogy minél több játékidőt sajtoljanak ki belőle. A Knightban sajnos a mellékküldetések majd' felénél már ez van: foglalj el tornyokat, pusztíts el checkpointokat, keresd meg az elveszett tűzoltókat, semmisíts meg aknákat, kapd el a milícia parancsnokait, szedd le az égről a drónokat.
Ez az, ami lehúzza a játékot, az már csak hab a tortán, hogy az egyik tevékenység - a tankozás - hamar unalmassá válik. Ezt biztosan érezték is a fejlesztők, mert nehézséggel igyekeztek kiváltani a monotonitást: ez valahol oké, de amikor egyszerre öt duplacsövű tank + egy drón becéloz, miközben két oldalról jön a homing missile, hardon meg pillanatok alatt szétkaphatják a fullra felpáncélozott kocsidat, akkor egy kicsit kezd eleged lenni a dologból, mert tömegbe került, menekülő egérkének érzed magadat Batman helyett. :D
Másrészt meg az alapszituációt tekintve itt már nagyon erősen kilóg a lóláb: hiába dobták ki az ablakon a bossfightokat, az Arkham Knight tipikusan olyan cucc, amire a külföldi kritika a "gamey" kifejezést szokta használni: sok eleme annyira irreális és logikátlan, hogy csak és kizárólag egy videojátékban lehet értelmük és ez megint egy olyan dolog, amit a korábbi részekben szinte csont nélkül sikerült elkerülni. Arkham City? Egy lezárt börtönkerület Gotham lepusztult óvárosában, ahol evidens, hogy csak bűnözők vannak - olyan, mintha a 20 évvel ezelőtt nyóckerből kótert csinálnának, oké. Arkham Knight? "Hát őőő, izé, van ez a Sacrecrow és ezért percek alatt evakuálunk mindenkit a városból, de a bűnözők itt maradtak lootolni" - tényleg? :D Az Origins karácsonyi hókatasztrófája is elég nagy hülyeség volt, de ez? :DDD
Szóval a Rocksteady nem gyalázta meg saját gyermekét a harmadik résszel, sőt, egy igazán frankó játékot tettek le az asztalra + sikerült feldobni a régi játékelemeket is a rengeteg újítással, de a percekre lebontott játékmenet Assassin's Creedesen felemás lett még úgy is, hogy egyébként sokkal-sokkal jobb annál.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én nem ajánlom az első részt. Egy kicsit meg is lep, hogy éppen swoder dicséri, mert ha valami folyamatosan feltartott kézzel jelezte folyamatosan, hogy egy patikamérlegen kimért játék, akkor az az volt. Nem azért, mert jó volt (mechanikailag baromi gyenge, olyan mint a 2, csak rosszabb, kevesebb stb. még a folytatások előtt is, nemhogy utánuk visszatérve), hanem mert erőltetetten futtatja le veled a főszálon ugyanazokat a koncentrikus köröket, ugyanazokkal a mellékküldetésekkel. És egy elképesztően borzasztó végjátékkal.
A szentföldi milliő persze jó benne, csak nincs meg az a szintű kidolgozottság, mint a folytatásokban, hogy tényleg ott jársz azokban a városokban, és nézed a korabeli, létező műemlékeket. Viszont ott konkrétan a jelenkori részek tetszettek a legjobbak, egy érdekes sci-fi alapjait fektették le. Amiből később hatásvadász játék-szappanopera lett, tehát a Zaxx által említett, ideig-óráig kitartó érdemei ellenére a folytatásokban minden alaposság ellenére elvesztettem az érdeklődésemet. Maradt így a játékból számomra egy adott korban mászkáló szimulátor, hidegen hagyó sztorival és ubisoftos játékmenettel.
@Zaxx
Az Arkham City-t azzal promózták annak idején, hogy a "oké, hogy kicsi a világ, de ez a legkidolgozottabb világ evör" és ez minden szempontból így is volt.
Szerintem meg a világ egyik legfölöslegesebb sandboxa volt. OK, tök jó, hogy a bűnözők csevegéseit minden sarkon ki lehetett hallgatni (az Asylumban is), tele volt Riddler-cuccokkal és mellékküldetésekkel (talán túl sok is volt ezekből), sok-sok épülettel, reklámmal gondosan felépítve. De nem éreztem azt, hogy bármit is lehetne tenni benne, amitől világnak érezném (persze, mert börtön volt, de nekem attól még játszani kéne benne), innentől sandboxként nálam megbukott.
Félreértés ne essék, bitang jó játék az Arkham City, és a kevésbé feszes mivolta ellenére is veri nálam az Asylumot (a jobb végjáték ott is kellemesebb szájízt hagyott, és persze sok apróságban fejlődött, csiszolódott, "nehéz" lenne utána visszatérni az elődhöz), de sandboxként nem adnám senki kezébe mintának.
A City-t én sosem tekintettem sandbox címnek: vannak benne arra mutató elemek, de istenigazából egy jó nagy pálya sok lehetőséggel, különösebb véletlenszerűségek - már ha a riddler contactok levadászását nem tekinted toronymagasan annak - nélkül a játék. Az Arkham Knight már sokkal inkább sandbox cím, mert rengeteg dolgod van és minden utcasarkon találni valami elfoglaltságot, de hatalmas meglepetések ott sem érik az embert.
Egyébként, ha már itt tartunk, hiányoltam az Origins random bűncselekményeit is: egyszerű és nem hiperkidolgozott elem volt, viszont valamennyire megtöltötte élettel a játékteret, míg az Arkham Knightban inkább csak lófrálnak a rosszarcúak meg autós üldözősdit játszanak a rendőrséggel. Nagy hiba ez szerintem, mert a város hatalmas és tele van betörendő kirakatokkal és elmozdítható ATM-ekkel, ehelyett viszont fix mellékküldetések garmadáját zúdítja rád a játék (az egyedüli kivételt a harckocsival a városban furikázó parancsnokok levadászása jelenti, legalábbis ránézésre nekem teljesen randomnak tűnt, hol bukkannak fel, üldözés közben meg elég őrülten tudnak irányt változtatni is). Istenigazából amit lehet, azt kihozzák ezekből, pl. a checkpointfoglalósdi kifejezetten tetszett, mert a jó részük igazából "taktikai fejtörő" (pl. látsz egy rácsot, amin keresztül be lehet jutni, bejutsz, elsettenkedsz a fegyveresek alatt, megnyomsz egy gombot, ami kinyit egy kaput, amin keresztül be tudod távirányítani a batmobilt és - persze szigorúan gumilövedékekkel :D - szétlősz mindenkit) vagy olyan nehéz bunyó, hogy alaposan elő kell készíteni a terepet, mielőtt ütlegelnél... de a Ubisoft tornyok még néhány eredeti ötlettel együtt is csak Ubisoft tornyok maradnak. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Akkor jó, mert nem voltam benne biztos, hogy most etalon sandboxként tekintesz-e a Cityre vagy sem :) Bűncselekmények amúgy voltak már szerintem ott is, csak limitáltabban, mint az Originsben. Mondjuk azokra is rá lehetett unni gyorsan, a jórészt a City térképét újrahasznosító Origins sem lett jobb "sandboxnak", de mint játékot - és mint előzményt -, bírtam azt is.
Az Origins fikázását egyébként én sosem értettem. Az alapgond ugye az lenne, hogy nem ad elég újdonságot a City-hez képest, pedig rengeteget ad, csak nem annyira a játékmenetben, hanem prezentációban: egyrészt a WB Montreal visszamozdult az Asylum nagy belső tereihez (mellesleg a Knightban ezekből van kb. 2-3, szóval főleg kinti helyszíneken megy a buli), tálalásban pedig nem a Timm-Dini-Conroy féle Batmant, hanem az "amerikai" stílusú, sötétebb-komolyabb sztorit kapod, ami pl. Bane-nél és Jokernél nagyon pozitív változást hozott a karakterépítésben.
Remélem is, hogy a hírekkel ellentétben a WB Montreal nem Superman játékot kalapál, hanem a stílusukhoz sokkal jobban illő és az Origins végén belengetett Suicide Squadon rabszolgázik. Kicsit rontja az esélyeimet, hogy a Knight elég erősen utalgat Supermanre meg a Justice League-re.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mondjuk Bane - bizonyos okokból - egy büdös nagy nulla volt Rocksteadynél, így az Originsban elég volt a kötelező minimumot hozni egy óriási hullámhegyhez.
Játékmenetben van pár újdonság, de inkább átszabtak más korábbi képességeket, illetve átskinezték a bossfightokat. Nem csodálom, ha az AK-ban legalább nem ezzel próbálkoztak :)
Ami engem engem zavart, azok a különböző szintlépős dolgok benne, főleg, amikor sztorihoz kötöttek, és ha túljutottál abban egy bizonyos szinten, akkor a predator vonalon nem léphetsz előre. Még akkor sem, ha korábban teljesítetted, de még az előző feladat volt a soros.
Remélem is, hogy a hírekkel ellentétben a WB Montreal nem Superman játékot kalapál, hanem a stílusukhoz sokkal jobban illő és az Origins végén belengetett Suicide Squadon rabszolgázik.
Azért nem lenne baj, ha a komfortzónájukból kilépve valami frissebben dolgoznának, de én bármelyikre vevő leszek, ha jó lesz (a port is).
Igen, Bane szar lett a Rocksteady játékokban... mondjuk ez érthető, mert akárki akármit is mond a WB-től, akár van Origins, akár nincs, akár létezik az "Arkhamverse", akár nem, a Rocksteady játékok az Animated Series folytatásai, ott meg ugyanez a tulok volt Bane.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy olyan világban, amelyikben ez az első Arkham játék, az Asylum, a City ÉS az Origins meg nem létezik, talán. :D A városban kóválygás-küldetésre vadászgatás pl. nyilván itt a legjobb, csak "nem hiszed el" a dolgot, mert az Asylum és a City erős, de képregényes narratívájához képest is faszság, hogy órák alatt evakuálják a lakosságot (vazeg, egy éjszaka alatt játszódik megint minden és amikor beüt a szar, már este van - ennyi erővel bemondhatták volna azt is a lakosságnak az evakuációs "plot" helyett, hogy "bocsi, srácok, még mindig az Unreal Engine 3-at használjuk, mennetek kell" :D).
Ráadásul a sztori annyira sablonos, hogy a vége felé már azon röhögtem, hogy "na, vajon kit rabolnak el legközelebb?"...ennél jobban már csak akkor, amikor aztán rendre el is rabolták a 4. vagy 5. delikvenst. Batman jobb pillanataiban egy bunkó paraszt, rosszabbakban egy félőrült balfasz, aki folyamatosan nem látja a fától az erdőt (mellesleg amikor kiderült a "félőrültség" oka a játék első harmadánál, először nem hittem el, amit hallok, mert akkora hülyeségnek tűnt és ja, az is, igazából a történetnek az a része csak és kizárólag azért van itt, hogy Mark Hamill megint szórakozhasson egy jót Jokerként), a Red Hood sztorit meg úgy írták át, hogy sokkal kevesebb értelme legyen, mint a képregényben.
A City-vel egy picit az volt a baj, hogy a fő cselekményszál ide-oda csapongott a supervillainek között, így néhányan elvesztek a mixben, itt viszont átestek a ló túlsó oldalára: Arkham Knight végigpanaszkodja a játékot, így crybaby lesz belőle igazi fenyegetés helyett, Scarecrow meg csak dumál ugyanabban a tónusban 15 órán keresztül, miközben a többi, érdekesebb ellenfél mellékküldetésekre redukálódik.
A bossfightokról meg fogalmam sincs, hova tűntek: Arkham Knight ellen van 4 "bossfight", ebből 2 tankcsata, 1 batmobilos üldözés, 1 pedig predator szoba. A többiek sem állnak valami jól: Two-Face-t szimpla henchmanként kell lelopakodni, Penguin egyetlen gomb lenyomása után kerül padlóra, Firefly-t 4-5 alkalommal üldözni kell egy kicsit és kész ("Batman, te most meghalsz... ezért most elrepülök, te meg üldözz a kocsival, abba biztos belehalsz majd, mert szar vagy KRESZből, háhá!" - igazán rossz csak akkor lesz, amikor belegondolsz, hogy ez az a szörnyű bosszú, amit az Origins óta tervez ?D). Az előző három játékból megszokott bossfightoknak egyszerűen se hírük, se bűzük, helyette tankozni tudsz, foglalgatod a "Ubisoft tornyokat" meg szórakozhatsz az egyébként nagyon frankó dual combattel... igazán sovány vigasz.
Nem rossz játék, sőt, a sok sirámom ellenére néhol még nagyon-nagyon jó is, de az előző 3 rész után ez egy hatalmas nagy összevisszaság (ja, az Origins is simán jobb nála), az írók meg egy bazi nagy alkotói válságon lehetnek túl (legalábbis remélem, hogy túl vannak rajta, mert nagyon úgy néz ki, hogy egy Justice League vagy Superman játék lesz a következő a Rocksteadytől, szóval nem kéne elbaszni azt is).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát, ha hozzák nekem ezt a szintet bőven elég. Főleg, hogy az elmúlt... 10-20 évben a szuperhős játékok valami borzalmasan sikerültek. De akkor vegyünk most már az Arkham Knightot annak a bizonyos lécnek, amit meg kell ugrania mostantól minden képregényes játéknak. :P Én csak örülnék neki.
Az Arkham Asylum már 7 éve megjelent, szóval ez 2009-ben lett volna igazán jó indok. A sima licencjátékhoz képest persze az AK egy mestermű, de magához képest sajnos nem igazán. A batmobilnál pl. azt érzem, hogy azért van benne a játékban a tankos hülyeség, mert nem bíztak abban, hogy egyébként elég jó a kocsi, pedig kurva jó a kocsi. Úgy zúzza szét a környezetet, mint egy tank, távirányítható, a házak tetejére fel lehet vele mászni néhol, lehet használni bunyó közben (meg egyébként is féltucat olyan képessége van, ami nagyon fasza), a Riddler fejtörőket (ezek pl. egyértelműen itt a legjobbak, de nagyon durván) baromi jól kiegészítették vele, a falhúzogatós time trial versenyek jó része fantasztikus... egyszerűen nem értem, miért kellett a tankos cucc. A batmobil a legjobb vezethető jármű sandbox játékban, evör, semmi szükség nem lett volna ezekre a csatákra.
Az Arkham Knight karakterrel meg az a gond, hogy a Rocksteady valószínűleg imádta, hogy kitalálhat egy új szereplőt... de ez a marketing kampány ellenére sem egy új szereplő, hanem csak valaki, akit az írók átneveztek, mert egyébként mindenki előre tudta volna az egyik csavart a sztoriban (persze így is tudod 5 perc után, hogy ő pont az az ember, akire gondolsz, de whatever). Túl sokat szerepel, túl egydimenziós, túl érdektelen, miközben a cselekmény központi motorjának kéne lennie.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
WAT :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Bár ha szeretsz ingadozó frame rate-et nézni meg 20fpsre leeséseket tapasztalni akkor ja. Kell alá a PS4. :D Istenem... XD
Assasin's Creed Chronicles China
Kivégezve. Teljesen jó volt. A második felében bevezetett helixes téma már szerintem felesleges volt. Inkább afféle könnyítésnek pakolhatták a játékba, én 95%-ban tudtam boldogulni nélküle is. Sokszor el is felejtettem, hogy van ilyen lehetőség is. Talán nehezebb fokozaton nyer igazán értelmet.
Aki szereti a Commandost és a Prince of Persiát, az feltétlenül tegyen egy próbát vele. Most elkezdett érdekelni a másik két Chronicles is. Van valakinek tapasztalata velük?
Addig is felvettem az évekkel korábban ledobott Assassin's Creed II fonalát. Épp ott tartottam, hogy elkezdték az arcomba nyomni a gyűjtögethető és fejleszthető dolgokat. A főszál mellett az egyszerűbb dologokra biztosan rá fogok menni, de például a 100 madártoll begyűjtését valószínűleg kihagyom. :)
Az animusos körítésről még mindig nem tudom eldönteni, hogy cool-e vagy béna. A későbbi részekben is erőltetik?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Isten ments, dehogy! Az kérlek alássan ugyanis nem erőltetés, hanem szerves, fontos része a játéknak - főleg a negyedik epizódtól felfelé, ahol egy irodában kell kínlódva sétálgatni a számítógépek között.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Oké, ezt megérdemeltem. :)
Amit mondani akartam, hogy én szívesen végigjátszanám Ezio történetét anélkül is, hogy közben néha beledumálna egy jelenbeli karakter olyanokat, hogy ápdételi a térképemet a sírkamrák helyével, illetve, hogy a fejezetek végén poligonokra bomlana a város csak azért, hogy aztán másodpercekkel később újra felépüljön.
Persze a játék elején vagyok még, az első rész meg kimaradt, szóval nem vagyok feltétlenül ellene, ha lesz valami komolyabb szerepe is ezek mellett. Eddig nem sok volt.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Mint a...
The Incredible Hulk: Ultimate Destruction (a Prototype fejlesztőinek első sandboxa)
inFamous 1-3
X-Men Legends 1-2, Marvel Ultame Alliance 1-2
Freedom Force (van folytatása is)
az érintett Lego-játékok
Sanits Row 4
Viewtiful Joe
The Wonderful 101?
De a Deadpool vagy a Raven-féle Wolverine sem örvend éppen közutálatnak, és a Spider-Manek között is van jobb hírű. Azt pedig nem tudom, hogy a The Darkness 1-2 vagy az Injustice: Gods Among Us ér-e.
Nem kell mindet szeretni, de azt, hogy az összes borzalmas közülük, szerintem te sem gondolod komolyan.
Sors bona, nihil aliud.
Nem fog sokat belezavarni. Ők se tudják mit kezdjenek a jelenkori szállal ezért aztán nem is kezdtek vele semmit. :D Hébe-hóba csinálgatni kell vele pár dolgot, de totál irreveláns és zagyvaság az egész. Az AC2 és a Brotherhood teljesen jó, toljad csak, a Revelations-nél már kezdett valami elgurulni és azóta is gurul... :D Mondjuk a Black Flag jó volt, de a többi már nem. :(
Attól még nem lesz igazad, hogy az Ubi azóta agyonfejte a frencsájzt és többek között az Animust is sikerült elcseszniük ezzel. Ha nincs Desmond és nincs Animus, akkor nincs átívelő cselekménye a játékoknak és semmi sem köti össze egymással Altairt, Eziót és Connort. A terv mindig is az volt, hogy a jövőbeli / jelenkori szegmens több rész alatt érje el a kerek történetet pl. úgy, ahogyan egy több évados sorozat is teszi. Lehet nem szeretni, lehet vele vitatkozni, de a tény attól még tény marad, kérdezd csak meg Patrice-t!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sanits Row 4, Infamous, Freedom Force, Viewtiful Joe, The Wonderful 101!?
Látom rosszul fogalmaztam...
Ennyi. Én arra értettem, hogy az Arkham Knight legyen a leggyengébb a felsoroltak közül és akkor nem lesz baj. Sajnos több rossz van, mint jó.
Itt hibázol, ugyanis itt tematikailag és mechanikailag is remekül passzolt a játék világába az Animus. Az már persze más kérdés, hogy később mit kezdtek vele... és igen, már a második részben is borult a mechanikai koherencia, a narratíváról nem is beszélve.
Amúgy én még csak az első négy résszel a játszottam, de ez alapján az első kettőt merném igazából ajánlani. Ennyi év után talán kicsit rossz szájízt fog hagyni az első rész, de messzemenően a legkoherensebb világot adja, míg a második rész egy kellemesen buta popcorn/exposition-fest.
A Brotherhoodban egyedül Rómát találták el, míg az egyébként sem legárnyaltabb karaktereket bajuszpödrő ripacsokra és arcpirító marhaságokra cserélték, a terképet ellepő vizuális zajról/collectathotokról nem is beszélve. Legalja. Ezek után a Revelations lényegesen üdítőbbnek hatott, mégha Altair karakterét körbevevő misztikumot ki is nyírták az egyébként elfogadható lezárással.
Az benne a "szép", hogy ezt i7+16GB+GTX980-al is élvezheted.
Pc-n belövöd 30fps-re ha akarod, atomstabilan tartani fogja neked gtx980-on. Igaz nem a játékbeli opciót kell használni, mert az se működik rendesen. Amúgy való igaz, hogy egy titan x-en se tartja a fix 60fps-t, viszont már egy 970 is vígan elviszi kimaxolva betonstabil 30fpsel. Szóval ha választani kéne, hogy a konzolos 30 körüli kínszenvedős össze-vissza ugráló frame rate-et nézzem vagy a pc-s stabil 30-at akkor szerintem te is tudod melyik a racionálisabb. :D Más lenne a helyzet, ha nem lettek volna olyan idióták hogy unlockolt frame rate-el adják ki ps4-re. Vagy ha vették volna a fáradságot, hogy minimálisan optimalizálják.
Még mindig Arkham Knight
Vége... és WOW, a befejezéstől padlót fogtam, annyira sok szinten tökéletes. Biztos vagyok benne, hogy a kezdetektől kőbe volt vésve, hogy ide kell kifutnia a történetnek, mert ekkora sztori-katyvasz után egyáltalán nem számítottam arra, hogy a semmiből az arcomba tolják minden idők egyik legjobb videojátékos befejezését (hogy most ez így van-e vagy sem, azt majd úgyis mindenki eldönti magának, de ha Batman fan vagy, akkor ÍGY VAN).
Ha cinikus akarnék lenni, azt mondanám, hogy az Arkham Knight toronymagasan a legjobb Assassin's Creed játék a széria a történetében, de a lezárást elnézve történeti szempontból ez mindenképpen így van, mert amit az Ubi nem fog megtenni soha a büdös életben (definitíve lezárni a történetet), azt a Rocksteady itt lazán megcsinálta, a pénzszivattyúzás-császár WB meg valamiért hagyta nekik megcsinálni. Wow, Rocksteady, wow, WB, tapsvihar! :D Mellesleg Kevin Conroy a világ legszerencsésebb Batmane, ilyen hattyúdalról más csak álmodhat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=http://i.imgur.com/txYfbBg.gif
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Aludtam is rá egyet, végig is gondoltam és nálam mindenképpen ott van a top 5-ben és marad is (főleg azért, mert nemcsak maga a befejezés jó, hanem konkrétan rohadtul feldobja a befejezés utáni szokásos "megyek és begyűjtök mindent" dolgot). Your mileage may vary, of course.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tudom, hogy az Animus és a koherencia tekintetében az első rész van legjobban összerakva, de már a 2. rész is avittnak tűnik ebben-abban, szóval nem hiszem, hogy ennél visszább mennék az időben. Különösen, hogy a 4. részre a kalózos körítés miatt már szemet vetettem az első előzetesek idején. Ha hirtelen rám szakadna az időlottó főnyeremény, akkor simán félbehagynám a most játszott 2. részt, és bepótolnám az elsőt a továbblépés előtt, de így valószínűleg a II után a IV-re fogok ugrani, nagy eséllyel a Chronicles kimaradt két részét is közbeiktatva, és ezzel valószínűleg ki is végzem a magam részéről a frencsájzt.
A II-ben a jelenkori részeket könnyen figyelmen kívül tudom hagyni. Igazából úgy vagyok vele, hogyha lenne építve rá valami a történetben, akkor teljesen el tudnám fogadni a szinkronizálásos üzeneteket, meg a társaikat, de a játék eleje óta csak amolyan béna körítésnek tűnik az egész, amit simán ki lehetett volna hagyni.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Mert bárki bármit is mond, ez a kezdetektől fogva így is van. Oké, hogy hidat képez a részek között, de nagyjából ezen felül maga az Ubisoft sem tudott mit kezdeni a dologgal, kínlódnak is vele rendesen, főleg, mert bekerültek a csapdába, és már kihagyni sem lehet (elvégre sokan vannak, akik elvárják :DDDD), aztán jön majd a négyben is látható - alig várom, hogy elkezd - szinte teljesen opcionális, mégis, zavaróan jelenlevő agonizálás egy irodában, megszakítva az amúgy durván erős atmoszférát.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Nagyon ajánlom ezt a videót, igaz, Patrice nem sok konkrétummal szolgál, de kb. addig elmegy, ameddig elmehet:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=syV2-ZuaxC8
A lényeg tulajdonképpen az, hogy az Ubi nem tudja, mit kezdjen a dologgal, mert furcsa módon az AC eredetileg volt annyira szerzői cucc AAA projekt ellenére, hogy igazából pont az a 3-4 ember értette a Desmond vonalat, aki aztán otthagyta őket a Brotherhood / Forgotten Sands környékén. Ehhez képest egyébként szerintem az AC3-ban korrekt végkifejletre fut ki a dolog.
Az viszont biztos, hogy aki nem csinálta meg az első rész teljesen opcionális "kalandjátékos" szegmenseit és nem olvasta el érdeklődően a rakatnyi e-mailt, meg eleve sem fogta meg a kirakósdi, azt az AC2-ben már tökre nem fogja érdekelni a dolog, mert nem úgy tervezték a sztorit sajnos (sőt, abban is biztos vagyok, hogy csak az képes értékelni Desmond "kalandjait", aki az elsőtől az AC3-ig bezárólag az összes részt alaposan végiggyűrte). Az tuti, hogy végezhettek volna jobb melót ezen a téren már Patricék is, de ez van. Én valahogy úgy vagyok ezzel, hogy legalább van a szériának egy olyan szegmense, amit nem a konszúmeridiótáknak gyártottak, de ennek sajnos ára van.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://youtu.be/4xbbpH-20ak?t=17
Legjobb jelenet!
;) Megmondtam.
Amúgy gondolom akkor még vissza van a 100%-os teljesítés, igen? Ha nem akarsz vele bajlódni nézd meg neten, de megéri szerintem. :P
U.i.: Amúgy, ha lemegy az ára érdemes beszerezni a Season Pass-t a Batman: Arkham Knight - Season of Infamy kieg miatt.
Na ja, annál a mondatnál szerintem mindenki, akinek beugrott dobott egy hátast. :D
A mellékküldik nagy részével végeztem, mert a fősztori második felében őszintén szólva annyira szétcsúszik a pacing, hogy igyekeztem minél tovább elhúzni és a mellékes dolgokkal pótolni a hiányzó változatosságot. A Season of Infamyből még van kettő, egy rohadt aknát még meg kell találnom a legnagyobb szigeten (Batman GPS-sze sajnos hülyébb lett az Arkham City-hez képest és baromira bosszant, hogy minden második mellékküldetésnél úgy kell levadászni a célokat, "hadd érezze a lehető leghosszabbnak a játékot a paraszt!" alapon), meg még Riddlerből is van vagy 90 trophy.
Igazából a "megmondtam"-ra annyit, hogy baromira örülök annak, hogy a lehető legjobb szájízzel fejezheti be az ember a játékot, de sajnos ez még nem nullázza a hibákat. Persze félreértés ne essék, sandbox címek között ez az egyik legszórakoztatóbb cucc, amit valaha sikerült összehozni, de az Asylum és a City (+Origins) ennél sokkal több volt. A történetvezetés és a "minute-to-minute gameplay" az, ahol az előzményekhez képest csúnyán megbicsaklik az Arkham Knight.
Az Arkham City-t azzal promózták annak idején, hogy a "oké, hogy kicsi a világ, de ez a legkidolgozottabb világ evör" és ez minden szempontból így is volt. A fősztori helyszíneivel teljesen összeegyeztethető Bane-es mellékküldetést leszámítva nem volt olyan eleme a játéknak, amin azt érezted, hogy csak azért van ott, hogy üzletileg minél értékesebb legyen a "60 dolláros csomag", vagyis hogy minél több játékidőt sajtoljanak ki belőle. A Knightban sajnos a mellékküldetések majd' felénél már ez van: foglalj el tornyokat, pusztíts el checkpointokat, keresd meg az elveszett tűzoltókat, semmisíts meg aknákat, kapd el a milícia parancsnokait, szedd le az égről a drónokat.
Ez az, ami lehúzza a játékot, az már csak hab a tortán, hogy az egyik tevékenység - a tankozás - hamar unalmassá válik. Ezt biztosan érezték is a fejlesztők, mert nehézséggel igyekeztek kiváltani a monotonitást: ez valahol oké, de amikor egyszerre öt duplacsövű tank + egy drón becéloz, miközben két oldalról jön a homing missile, hardon meg pillanatok alatt szétkaphatják a fullra felpáncélozott kocsidat, akkor egy kicsit kezd eleged lenni a dologból, mert tömegbe került, menekülő egérkének érzed magadat Batman helyett. :D
Másrészt meg az alapszituációt tekintve itt már nagyon erősen kilóg a lóláb: hiába dobták ki az ablakon a bossfightokat, az Arkham Knight tipikusan olyan cucc, amire a külföldi kritika a "gamey" kifejezést szokta használni: sok eleme annyira irreális és logikátlan, hogy csak és kizárólag egy videojátékban lehet értelmük és ez megint egy olyan dolog, amit a korábbi részekben szinte csont nélkül sikerült elkerülni. Arkham City? Egy lezárt börtönkerület Gotham lepusztult óvárosában, ahol evidens, hogy csak bűnözők vannak - olyan, mintha a 20 évvel ezelőtt nyóckerből kótert csinálnának, oké. Arkham Knight? "Hát őőő, izé, van ez a Sacrecrow és ezért percek alatt evakuálunk mindenkit a városból, de a bűnözők itt maradtak lootolni" - tényleg? :D Az Origins karácsonyi hókatasztrófája is elég nagy hülyeség volt, de ez? :DDD
Szóval a Rocksteady nem gyalázta meg saját gyermekét a harmadik résszel, sőt, egy igazán frankó játékot tettek le az asztalra + sikerült feldobni a régi játékelemeket is a rengeteg újítással, de a percekre lebontott játékmenet Assassin's Creedesen felemás lett még úgy is, hogy egyébként sokkal-sokkal jobb annál.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én nem ajánlom az első részt. Egy kicsit meg is lep, hogy éppen swoder dicséri, mert ha valami folyamatosan feltartott kézzel jelezte folyamatosan, hogy egy patikamérlegen kimért játék, akkor az az volt. Nem azért, mert jó volt (mechanikailag baromi gyenge, olyan mint a 2, csak rosszabb, kevesebb stb. még a folytatások előtt is, nemhogy utánuk visszatérve), hanem mert erőltetetten futtatja le veled a főszálon ugyanazokat a koncentrikus köröket, ugyanazokkal a mellékküldetésekkel. És egy elképesztően borzasztó végjátékkal.
A szentföldi milliő persze jó benne, csak nincs meg az a szintű kidolgozottság, mint a folytatásokban, hogy tényleg ott jársz azokban a városokban, és nézed a korabeli, létező műemlékeket. Viszont ott konkrétan a jelenkori részek tetszettek a legjobbak, egy érdekes sci-fi alapjait fektették le. Amiből később hatásvadász játék-szappanopera lett, tehát a Zaxx által említett, ideig-óráig kitartó érdemei ellenére a folytatásokban minden alaposság ellenére elvesztettem az érdeklődésemet. Maradt így a játékból számomra egy adott korban mászkáló szimulátor, hidegen hagyó sztorival és ubisoftos játékmenettel.
@Zaxx
Szerintem meg a világ egyik legfölöslegesebb sandboxa volt. OK, tök jó, hogy a bűnözők csevegéseit minden sarkon ki lehetett hallgatni (az Asylumban is), tele volt Riddler-cuccokkal és mellékküldetésekkel (talán túl sok is volt ezekből), sok-sok épülettel, reklámmal gondosan felépítve. De nem éreztem azt, hogy bármit is lehetne tenni benne, amitől világnak érezném (persze, mert börtön volt, de nekem attól még játszani kéne benne), innentől sandboxként nálam megbukott.
Félreértés ne essék, bitang jó játék az Arkham City, és a kevésbé feszes mivolta ellenére is veri nálam az Asylumot (a jobb végjáték ott is kellemesebb szájízt hagyott, és persze sok apróságban fejlődött, csiszolódott, "nehéz" lenne utána visszatérni az elődhöz), de sandboxként nem adnám senki kezébe mintának.
Sors bona, nihil aliud.
A City-t én sosem tekintettem sandbox címnek: vannak benne arra mutató elemek, de istenigazából egy jó nagy pálya sok lehetőséggel, különösebb véletlenszerűségek - már ha a riddler contactok levadászását nem tekinted toronymagasan annak - nélkül a játék. Az Arkham Knight már sokkal inkább sandbox cím, mert rengeteg dolgod van és minden utcasarkon találni valami elfoglaltságot, de hatalmas meglepetések ott sem érik az embert.
Egyébként, ha már itt tartunk, hiányoltam az Origins random bűncselekményeit is: egyszerű és nem hiperkidolgozott elem volt, viszont valamennyire megtöltötte élettel a játékteret, míg az Arkham Knightban inkább csak lófrálnak a rosszarcúak meg autós üldözősdit játszanak a rendőrséggel. Nagy hiba ez szerintem, mert a város hatalmas és tele van betörendő kirakatokkal és elmozdítható ATM-ekkel, ehelyett viszont fix mellékküldetések garmadáját zúdítja rád a játék (az egyedüli kivételt a harckocsival a városban furikázó parancsnokok levadászása jelenti, legalábbis ránézésre nekem teljesen randomnak tűnt, hol bukkannak fel, üldözés közben meg elég őrülten tudnak irányt változtatni is). Istenigazából amit lehet, azt kihozzák ezekből, pl. a checkpointfoglalósdi kifejezetten tetszett, mert a jó részük igazából "taktikai fejtörő" (pl. látsz egy rácsot, amin keresztül be lehet jutni, bejutsz, elsettenkedsz a fegyveresek alatt, megnyomsz egy gombot, ami kinyit egy kaput, amin keresztül be tudod távirányítani a batmobilt és - persze szigorúan gumilövedékekkel :D - szétlősz mindenkit) vagy olyan nehéz bunyó, hogy alaposan elő kell készíteni a terepet, mielőtt ütlegelnél... de a Ubisoft tornyok még néhány eredeti ötlettel együtt is csak Ubisoft tornyok maradnak. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Akkor jó, mert nem voltam benne biztos, hogy most etalon sandboxként tekintesz-e a Cityre vagy sem :) Bűncselekmények amúgy voltak már szerintem ott is, csak limitáltabban, mint az Originsben. Mondjuk azokra is rá lehetett unni gyorsan, a jórészt a City térképét újrahasznosító Origins sem lett jobb "sandboxnak", de mint játékot - és mint előzményt -, bírtam azt is.
Sors bona, nihil aliud.
Az Origins fikázását egyébként én sosem értettem. Az alapgond ugye az lenne, hogy nem ad elég újdonságot a City-hez képest, pedig rengeteget ad, csak nem annyira a játékmenetben, hanem prezentációban: egyrészt a WB Montreal visszamozdult az Asylum nagy belső tereihez (mellesleg a Knightban ezekből van kb. 2-3, szóval főleg kinti helyszíneken megy a buli), tálalásban pedig nem a Timm-Dini-Conroy féle Batmant, hanem az "amerikai" stílusú, sötétebb-komolyabb sztorit kapod, ami pl. Bane-nél és Jokernél nagyon pozitív változást hozott a karakterépítésben.
Remélem is, hogy a hírekkel ellentétben a WB Montreal nem Superman játékot kalapál, hanem a stílusukhoz sokkal jobban illő és az Origins végén belengetett Suicide Squadon rabszolgázik. Kicsit rontja az esélyeimet, hogy a Knight elég erősen utalgat Supermanre meg a Justice League-re.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mondjuk Bane - bizonyos okokból - egy büdös nagy nulla volt Rocksteadynél, így az Originsban elég volt a kötelező minimumot hozni egy óriási hullámhegyhez.
Játékmenetben van pár újdonság, de inkább átszabtak más korábbi képességeket, illetve átskinezték a bossfightokat. Nem csodálom, ha az AK-ban legalább nem ezzel próbálkoztak :)
Ami engem engem zavart, azok a különböző szintlépős dolgok benne, főleg, amikor sztorihoz kötöttek, és ha túljutottál abban egy bizonyos szinten, akkor a predator vonalon nem léphetsz előre. Még akkor sem, ha korábban teljesítetted, de még az előző feladat volt a soros.
Azért nem lenne baj, ha a komfortzónájukból kilépve valami frissebben dolgoznának, de én bármelyikre vevő leszek, ha jó lesz (a port is).
Sors bona, nihil aliud.
Igen, Bane szar lett a Rocksteady játékokban... mondjuk ez érthető, mert akárki akármit is mond a WB-től, akár van Origins, akár nincs, akár létezik az "Arkhamverse", akár nem, a Rocksteady játékok az Animated Series folytatásai, ott meg ugyanez a tulok volt Bane.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az megvan, hogy a Batman Animated-ben (is/már) Mark Hamill volt Joker hangja? :)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Persze alap. Illetve ő adta a hangját és szerepelt az animációs/élőszereplős sorozatokban is mint Trickster Flash egyik gyengébb ellensége. :D
rwurl=http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/12/08/23E40EA500000578-0-image-m-4_1...