Jelenlegi hely

Társasjátékok birodalma

Utolsó bejegyzés


Köszönöm a tippeket. Alapvetően inkább coop jellegű játékokra pályázom, "jobb a béke" alapon. Mégis csak a feleségemmel akarok társasozni. :D Pár társast már játszottunk kettesben és mivel nem két főre voltak optimalizálva (ha egyáltalán bármennyire is), ezért általában az a tapasztalat, mint Monopolynál. Akinek az elején mákja van, onnantól menthetetlenül győzelemre áll és a másik játékos csak szenved és gyűlöl.

Szóval a coop volna a lényeg, család kontra zombik/Ősi Istenek/ufók stb. Egyébként ezért is szemezek valahol az Arkham Horror-ral, havernak van és azt mondja, hogy annyira nem kritikus ott se a nyelvismeret, bár ketten nagyon küzdelmes (vagy esélytelen).

The strong eat, the weak are meat.



Mi jatszottunk mar ivos ki nevet a vegent is baratnommel :) sok agymunka ahhoz mondjuk nem kell

Arkhambol eddig 3 kort jatszottunk ketten, abbol egyet nyertunk meg. O mondjuk diablon/heroeson es tarsain nevelkedett leanyzo, szoval fogekony az ilyenre (Lovecraftre is) - ha parod nem hasonlo cipoben jar, Arkham nem feltetlenul a legjobb valasztas (elsore), hisz elegge komplex a szabalyrendszer (bar szerintem tokre nem veszes, de legtobb embernel az fo negativum, hogy bonyolult es hosszu).

Hetvegen epp azon gondolkodtam, hogy lehetne tovabbfejleszteni vetkozos Arkham Horrorra :)

Regen minden jobb volt.



Még a Kis herceget tudom ajánlani, az nálunk bejött. 2-5 playeres, és valahol tényleg ki kell cseszni a másikkal, nem bonyolult, családi röpke mókának jó.
http://www.szellemlovas.hu/tarsasjatekok/index.php?r=webboltTermekValtoz...

Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.



Egy svéd társasjátékbolt reklámja:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Ws3socxmgck

"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



kurvajó :D



Hát, nagyjából így nézett ki, amikor a hétvégén besétáltunk a Sugárban lévő társasjáték boltba. :D

Egyébként a tippek alapján - amit utólag is köszönök - végül vettünk egy Pandemic-et. Sajnos szombat óta bontatlanul áll, mert mindig közbe jön valami, de előbb-utóbb megküzdünk azokkal a fránya vírusokkal. :)

The strong eat, the weak are meat.



Képes útmutató a "Hogyan nyerjünk a Monopolyban, és hogyan veszítsük el közben az összes barátunkat" témában:
http://imgur.com/a/vX3zm

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



Nem tud valaki (emberi áron) eladó Gears of War társast? Sajnos már nem gyártják, így normál csatornákon nem lehet hozzájutni.



ibi amentia latet



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



! Eastman-es ! (Amit persze megmagyaráz, hogy IDW-s, de így is mekkora menő már :D )

“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw



Nem látok most náluk használtan egy példányt se, de talán velük vedd fel a kapcsolatot, hátha szólnak majd, ha megkéred őket és lesz nekik: http://www.szellemlovas.hu/



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."




Én erre neveztem be most nemrég (persze beszari módon csak a print&play opcióra):

rwurl=http://cdn.shopify.com/s/files/1/0415/3361/t/2/assets/logo.png

A név nem véletlen - legnagyobb inspiráció a Commandos játékok. Settenkedős küldetésmegoldós, az előzetesek alapján nagyon király. Bár a képeken counterek vannak a figurák helyett, 28mm-es modellekhez van tervezve, az meg nekem van rengeteg, így csak a kártyákat, jelzőket és a pályaelemeket kell majd nyomtatni (erre már megvan a nyomda). Május végén érkezik a pdf talán, majd beszámolok.

A BGG-n van egy ingyenes preview, de az már elég régi szabályokkal és kártyákkal dolgozik. Nekünk már az is bejött, de a tesztelők állítása szerint az új verzió még jobbabb.



Ez engem is nagyon érdekel, KS óta követem.

"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."


Lou képe
Lou
Donator

Firefly: The Game

https://boardgamegeek.com/boardgame/138161/firefly-game

1 óra szabálymagyarázás,
alap "gyors" bevezetőküldetés ~3-4 óra játék volt (a játék által ígért 1-2 óra helyett)

röviden: tetszett.

hosszabban: Rengeteg kártya van a játékban, asztalon épphogy elfértünk 3-an.
Sajnos nem árt ismerni is a kártyákat úgy nagyjából, hogy tudjad hol mire számíthatsz
Mindenki fejlesztgeti a saját hajóját, vesz föl legénységet, vesz használati tárgyakat, csinálja a küldetéseket.
Egymás közötti interakció olyanban merül ki, hogy el tudod venni a legénységének elégedetlen tagjait, ha egy mezőn vagytok, illetve időnként az aktuálistól jobbra ülő játékos mozgathatja a Reaver / Alliance figurát a pályán, amik, ha nem vagy kellően fölkészülve rájuk, elég szívások lehetnek. De így is kellően izgalmas volt, és nem éreztem hátránynak, hogy viszonylag kevés hatással vagyok a többiek játékára (kiegészítők ezen változtatnak, hogy már sokkal durvábban ki lehet tolni egymással).
A játékban te vagy leginkább előrehaladásod akadálya, olyan tekintetben, hogy milyen mértékben vállalsz kockázatokat. biztosítod magad szinte mindenre, és apránként haladsz előre, kevesebbet fizető küldetésekkel, vagy kockáztatsz, futsz előre a jobb pénzért, amivel aztán csúnyán szívhatsz is.

Ebben a próbajátékban az volt az igazán mókás, hogy a kezdőjátékos nyerte meg, ő teljesítette először a feltételeket, de másik ketten is ugyanabban a körben végeztünk volna :D

szerk: ja igen, a hangulat. :)
Az teljesen jól megvolt. Kifejezetten tetszett, hogy minden apró elemében a sorozatnak találtak valamit, amit kártyává lehetett tenni, és meglepően színvonalasan sikerült, szóval látszik, hogy fektettek bele energiát rendesen.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



ibi amentia latet



Megvolt az idei első KecskemétCON is (2016.03.11.-2016.03.15.), jöhet a tl;dr. Haverral csak 2 éjszakára mentünk szokás szerint, de mostmár érik egy hosszabb kiruccanás is. Csináltam pár képet is, de nem töltöttem fel sehova,
úgyhogy a játékokhoz random képeket dobáltam be a netről.

I. (fél) nap

Reggel 8-kor indultunk Veszprémből, odaérve kis TESCO-zás és ha jól emlékszem, kb 11kor már ültünk is le az első játékhoz.

-

Viceroy

rwurl=http://i.imgur.com/UiOmaHv.jpg

Érkezéskor általában 2 személyes játékkal kezdünk, hiszem nagy valószínűséggel mindenki épp a közepénél tart egy partinak. Elsőnek a viceroy-t próbáltuk, haver szerezte be kickstarterről.
Karakter és törvény kártyákból kell a játék során piramist építeni lehetőleg úgy, hogy a kártyán levő szines ikonok az elhelyezés után illeszkedjenek. A kártyák költsége attól függ, hogy a piramis hanyadik szintjére
helyezzük le. Nyilván a leépített kártya bónuszokat ad ami lehet valamilyen színű erőforrás, extra kártya vagy egyéb pontozást befolyásoló tokenek. Nem is mennék bele jobban, nem tetszett. Az egy dolog, hogy a témát egyáltalán
nem adja vissza, de maga a játékmenet sem volt túl izgalmas.

rwurl=http://www.boardgamequest.com/wp-content/uploads/2014/12/Viceroy-Kicksta...
rwurl=http://whoseturnisitanyway.com/wp/wp-content/uploads/2014/10/Viceroy-Pyr...

-

Patchwork

rwurl=http://www.hitgames.ca/media/product/420/patchwork-mayfair-games-0298770...

Még mindig a 2 személyes bemelegítés részeként, elővettünk egy patchwork-öt. Egyikünk sem játszott vele soha, de még a szabályát sem ismertük és mégis a játék kipakolása után kb 5 perccel már játszottunk is.
Borzalmasan egyszerű, könnyed és gyors játék, mély döntéseket nem igényel, de azért van lehetőség taktikázni.
A lényeg kb annyi, hogy erőforrásokból (gombok) lehet foltokat vásárolni, amiket utána tetris szerűen be kell illeszteni a saját táblára lehetőleg úgy, hogy ne maradjanak ki üres részek, ugyanis azok a végén minusz pontot érnek.
Minden elemnek a költségén kívül van egy időigénye is. Minél időigényesebb tile-t épít be az ember, annál többet kell előrelépni a körszámláló táblán. Ez azért megfontolandó, mert nem felváltva jönnek a játékosok, hanem mindig
az jön, aki a körszámlálón épp hátul áll, tehát előfordulhat, hogy a másik játékos akár többször is jön egymás után.

rwurl=http://1.bp.blogspot.com/-iCPh_urn6RU/VpvR3-SEV_I/AAAAAAAASFE/eJAN9JQlP9...
rwurl=http://www.jedisjeux.net/img/800/patchwork-1887-1414315382.jpg

Aki szeretne egy gyors és egyszerű 2 személyes játékot, annak melegen ajánlom. Feleséggel/barátnővel vagy gyerekkel (8+) ideális. Ja és olcsó :D

-

Last Night on Earth

rwurl=http://www.gateplay.com/images/products/detail/Last_Night_Earth_board_ga...

Ebéd után lettünk 5-en, átnyargaltunk kicsit az ameritrash vonalra. Pár mondatban összefoglalva ez egy zombis semi-cooperative játék, ahol 1 ember irányítja a zombikat, a többiek pedig próbálják végrehajtani az aktuális küldetést.
Először a játékosok hajtják végre az akcióikat (tetszőleges sorrendben), ami mozgásból, tárgy/esemény kártyák kereséséből és harcból áll, utána pedig a zombi játékos jön. Kockadobások alapján új zombikat hozhat fel a térképre,
illetve a már fent lévőket mozgathatja akarata szerint, ezen kívül pedig esemény kártyákat játszhat ki, ami a legfontosabb momentuma a zombi fázisnak.
Annyiban kicsit 'antitematikus' a játék, hogy itt ugye a zombi játékos miatt 'okos' zombikról beszélünk, akik nem pusztán látható/hallható/szagolható ingerek alapján cselekszenek, hanem taktikusan :D.
Mindig is szerettem az ilyen tipusú játékokat, ahol van egy kitüntetett játékos (akár titkos, akár nyílt), aki bizony a többiek ellen dolgozik.

rwurl=http://www.8thdimensioncomics.com/wp-content/uploads/2014/10/LNOE1.jpg
rwurl=http://www.wired.com/wp-content/uploads/blogs/geekdad/wp-content/uploads...

-

The Gallerist

rwurl=https://i.ytimg.com/vi/mSLzRrJ1HLI/maxresdefault.jpg

A hétvége legösszetettebb játéka, 1 óra tömény szabálymagyarázattal ültünk neki, a végére már kicsit zúgott a fejem :D. Szerencsére a szabálytanulás és a játék közé beékelődött a vacsora, így volt egy pici idő megemészteni
a hallottakat.
Hát igen, ez egy hamisítatlan Vital Lacerda játék, ha valakinek ez mond valamit. Előző játéka a CO2 sem az egyszerűségéről volt híres, itt meg talán még rátett egy kis lapáttal.
4-en kezdtünk neki, ami egyébként a max játékosszám is.
A lényege, hogy mindenki egy galériát igazgat, ahol különböző művészeti cucokat (festmények, fényképek, szobrok, digital art-ok) lehet kiállítani. Ehhez először fel kell fedezni a művészeket, megvásárolni tőlük a műalkotásokat,
bevonzani a látogatókat a saját galériánkba és a lehető legnagyobb haszonnal eladni a műveket. Az árat úgy tudjuk felnyomni, hogy promótáljuk a művészeket, persze ezáltal azok a játékosok is jól járnak, akik szintén beruháztak
ugyanannál a művésznél más műtárgyra. A játékot pénzre játszuk, értelemszerűen az nyer, aki a legvégén a legtöbb bevételt érte el.

Érdekessége, hogy meglehetősen sok dologra kell figyelni a játék során, mégsem érzi az ember, hogy nehéz dönteni. Alapvetően elég kevés akció közül lehet választani és a komplexitása ellenére viszonylag gyorsan át lehet látni
a játékot. 3.5 óráig tartott a játék, 3. lettem a 4-ből, de mindenkinek 140 körüli pontszáma volt a végére, tehát közel volt a teljes mezőny.

rwurl=http://static1.squarespace.com/static/54da1198e4b0e9d26e55b0fc/t/5655cf3...
rwurl=http://1.bp.blogspot.com/-sEGEf5Ctu6U/VaQVqiXv4dI/AAAAAAAAOpo/nyHiQwi8Z4...
rwurl=http://cdn3.volusion.com/fb5h9.2ghmh/v/vspfiles/photos/101653-6.jpg?1436...

-

Erőnk már nem volt utána másra, mentünk aludni.

II. (teljes) nap

Zombicide - Black Plague

rwurl=https://ksr-ugc.imgix.net/projects/1886569/photo-original.png?v=14328222...

A napot reggeli után fél10 fele egy másik zombis cooperative játékkal kezdtük. A Zombicide original verziójával játszottam 1.5-2 éve, nem volt rossz, de annyira jónak sem tartottam. Sok dolog zavart a szabályrendszerben,
kíváncsi voltam, hogy a fantasy verziója mennyiben lett más, de csalódnom kellett. 1-2 idegesítő részt kijavítottak, meg történt pár apró improvement, de gyakorlatban nekem ez egy sima Zombicide volt fantasy
setting-gel és nem több. Egy olyan küldetést játszottunk, ahol össze kell gyűjteni x mennyiségű kaját és le kell jutni egy vault-ba ami a játékos kör végére zombimentes. Első nekifutásra beletört a bicskánk, rögtön játszottunk
mégegyet ami meg borzalmasan könnyűre és emiatt unalmasra sikerült. Idegesít a játékban, hogy akár 1 épületben fel lehet húzni a teljes tárgypaklit. Idegesít, hogy gyakorlatilag a távolsági fegyverek sokkal hatékonyabban
használhatóak, mint a közelharciak. Ez eredeti zombicide-ban ha egy szomszédos mezőre lőttél ahol volt játékos is, akkor automatikusan őt találtad el. Itt annyiban jobb a helyzet, hogy csak sikertelen dobás esetén történik
meg ez, de még így is bosszantó.
Azért mindenképpen megérne még 1-2 próbát azért esetleg más küldetéssel.

rwurl=http://cdn.crowdfundinsider.com/wp-content/uploads/2015/06/Zombicide-Bla...
rwurl=http://www.highdefdigest.com/blog/wp-content/uploads/2016/01/ZBP-game.png
rwurl=http://www.matthewchappory.co.nz/Blog/wp-content/uploads/2016/01/Zombici...

-

Ora et Labora

rwurl=http://cdn.shopify.com/s/files/1/0274/9631/products/Untitled_62f8c863-20...

Uwe Rosenberg (Agricola, Caverna, Le Havre, stb...) féle erőforrás management játék. Zanzásítva: akciókkal különböző nyersanyagokra teszünk szert, ezekből kész termékeket készítünk épületek használásával, és a végén VP-re
konvertáljuk. Ez ugye elég sok economy játékra ráhúzható sablon, a lényeg nyilván a részletekben van. Az egyik ilyen a körszámláló tárcsa, mely egyben azt is jelöli, hogy melyik alapanyagból épp mennyi áll rendelkezésre a tárcsa
mutatója mögé rakott tokenekkel. Minél régebb óta van bent a nyersanyag, annál több vehető ki belőle.

rwurl=http://2.bp.blogspot.com/-DMgV5-WEdvs/T36_uO7JAqI/AAAAAAAAXiU/jKBllafd34...

Az ilyen játékokat akkor szeretem, ha nem túl 'szorosak'. Ez nálam azt jelenti, hogy nincs minden kicentizve, nem érzi úgy az ember, hogy folyamatosan optimális döntést kell hoznia, hogy játékban maradjon. Máshogy fogalmazva
frusztrál az olyan játék, ahol úgy érzem, hogy sok rossz döntés között kell megtalálnom a jót, vagy a legkevésbé rosszat. Szerencsére ez a játék nem ilyen. Sok lehetőség van ami jó. Nyilván itt is törekedni kell a legjobb
megtalálására, de inkább legyen olyan a játék, hogy több jó döntés közül kell egyet választani.
Első lettem annak ellenére, hogy az ilyen tipusú játékokban általában az utolsók között szoktam végezni. Ennek valahogy mindig az az oka, hogy túl korán kezdek el 'hajrázni'. Nem építem ki eléggé
az economy engine-t, túl hamar kezdek el rámenni a nyers VP-re, és a játék végére ez kifullad. Itt tudatosan próbáltam ezzel szembe menni és meg is lett az eredménye.

Ja egyébként egy kolostort kell fejleszteni a játékban különböző épületekkel és a fő épület kiegészítéseivel.

rwurl=http://cf.geekdo-images.com/images/pic1582519_lg.jpg
rwurl=http://boardofplaying.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/01/score.jpg

-

[b]Elysium[b]

rwurl=http://ecx.images-amazon.com/images/I/A1ZRfxKyE4L._SL1500_.jpg

Frankó set collection kártyajáték görög mitológia témával. A kártyák különböző mitológiai hősöket, tárgyakat és isteni erőket reprezentálnak, a játékosok maguk pedig félistenek, akik a kártyákkal a saját
legendáikat írják meg úgy, hogy a beszerzett kártyákat az elysiumba 'viszik'.
Vagy valami ilyesmi :D.
A kártyák egy csomó bónuszt adnak egészen addig, amíg a táblánk aktív részén helyezkednek el, de amint eltettük őket az elysium-ba, a hatásuk megszűnik, cserébe a végén érnek majd nekünk victory pontokat.
A játék gyönyörű, a kártyákon pedig kevés a szöveg, leginkább piktogrammokkal jelzik a képességeiket.

rwurl=http://cdn.pastemagazine.com/www/articles/elysium%20boardgame%20cards.jpg
rwurl=http://d1mvvfdyo8jq4k.cloudfront.net/media/susd/images/2015/4/23/54da210...

-

Castles of Mad King Ludwig

Erről már írtam régebben, most nem térek ki rá. Ez anno annyira bejött, hogy meg is vettem. Szerencsére casual gémerekkel is tök jól játszható játék. Nálam ez fontos szempont, mert a gémer társaságomat gyakorlatilag 1 srác
látja el folyamatosan játékokkal, így én inkább a lazább játékokra rendezkedtem be.

-

Splendor

rwurl=http://s1.ibtimes.com/sites/www.ibtimes.com/files/2015/06/30/splendor-fr...

Este már csak erre volt agykapacitás. Gyorsan megtanulható kártyajáték. Drágakövekből lapokat kell vásárolni, amik szintén termelnek drágaköveket, így a későbbi kártyák árához már a korábban megvett kártyák is hozzájárulnak.
Az olcsóbb kártyák a játék végén értéktelenek, a drágábbak viszont már pontot érnek (1-3). Aki először összegyűjt 15 pontot, az nyer. Brilliáns játék, szintén ajánlott aki egyszerű és gyorsan megtanulható játékot keres.

rwurl=http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/02/aplusautomation/vendorimages/...

-

Éjfél elmúlt, alvás...

III. (fél) nap

-

Modern Art

rwurl=http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1qMZKHFXXXXXcXpXXq6xXFXXXw/Modern-font-b-A...

Be akartak még előző este szervezni erre a játékra, de már nem volt rá energia, reggel viszont pótoltuk. Fun tekintetében talán a legjobb játék volt. Szeretem a játékokban az aukciós mechanikát, ebben a játékban pedig
kb az összes létező aukciós módszer előfordul. Festményeket kell egymásnak eladni illetve egymástól megvenni és az nyer, aki a 4. kör végén a legtöbb pénzt csinálta. A megvett képek a játékos elé kerülnek az asztalra és a kör
végén lehet pénzzé tenni, utána viszont kikerülnek a játékból.

Aukciók tipusai:
- Szabad aukció: bekiabálás alapú, mennek a licitek játékos sorrendtől függetlenül. Jó móka.
- Fix áras aukció: Az eladó mond egy fix összeget és játékossorrendben mindenki válaszol, hogy passzolja, vagy megveszi. Amint valaki azt mondja, hogy oké elviszi, akkor le is zárul azonnal az aukció.
- Egy körös aukció: Játékos sorrendben megyünk egy kört. A következő játékos vagy fölé igér az előzőnek, vagy passzol. A sort az eladó zárja, megveheti akár a saját képét is természetesen.
- Titkos aukció: Paraván mögött kiszámolják a játékosok a markukba, hogy mennyit szánnak a képre és utána egyszerre mindenki megmutatja
- Dupla aukció: két kártyát is árverésre lehet bocsátani. Ennek a részleteibe nem mennék most bele, mert picit összetettebb.

A játékban 5 festő képei játszanak, ezeket a kártya szine határozza meg, az aukció tipusát pedig a sarkokban lévő ikon. Egy körnek akkor van vége, ha az egyik festőnek már lent van az asztalon 4 képe és a soron következő
játékos bemutat egy ötödiket és eldobja azt. Ilyenkor jön a bevétel fázis, amikor a bankból lehet pénzt kapni a képekért. Azok a képek érik a legtöbbet, amelyikből a legtöbb van lent az asztalon.
Érdekessége, hogy ez kumulálódik a következő körökben is. Tehát ha teszem azt a barna színű kártyából volt lent a legtöbb az első körben és a másodikban is, akkor az értéke megduplázódik.

Kezdetben nagyon nehéz volt felmérni, hogy mennyiért éri meg egy képet megvenni (illetve az eladónak eladnia), mert nagyon nem lehetett látni, hogy melyik kép mennyit fog majd érni a bevétel fázisban, de a játék közepére
egész jól belejöttünk. Figyelni kell, hogy ki melyik színt tolja jobban, melyik kártyát érdemes későbbre tartogatni és melyiket érdemes viszonylag gyorsan kiszórni.

Sajnos ahogy néztem, nem kapható már a játék, mert elég régi, pedig ez akár nem gémer társasággal is egész jól játszható pár sör mellett.

rwurl=http://xn--hyv330g.net/akmiweb/product/boardgame/swanpanasia/image/Moder...
rwurl=http://www.cnjeu.fr/images/observatoire/barbier/art2.jpg

-

Lords of Waterdeep

rwurl=http://ecx.images-amazon.com/images/I/81tVInsxubL._SL1200_.jpg

Sima worker placement játék DnD tematikával, amiből kb SEMMI nem jön át :D, ettől függetlenül nagyon jó kis cucc. Gyönyörű tábla, még szebb kártyák amiken még flavor text is van, de a játék alatt kb csak azt nézi az ember,
hogy milyen szinű fakockákat akar gyűjteni. Alapvetően arról szól, hogy küldetéseket kell megoldani, amikért VP-t és egyéb dolgokat (pl pénz) lehet kapni. A küldetésekhez sereget kell toborozni, ami állhat varázslókból,
tolvajokból, papokból és harcosokból. Ezeket reprezentálják a különböző színű fakockák. A játék kezdetén fix számú akcióhely van ahova el lehet helyezni a 'munkásokat', de ezek bővíthetőek épületek építésével.
Ha valaki megépít egy épületet, akkor létrehoz egy új akcióhelyet adott tulajdonsággal. Ez annyiból jó, hogy ha valaki munkást helyez egy ilyen mezőre, akkor az épület építője szintén kap valami tápot.

Példa 1-2 akciómezőre:
- kapsz 1 varázslót (lila kocka)
- kapsz 2 harcost (narancssárga kocka)
- kapsz 2 aranyat és választhatsz a 4 aktív küldetés közül egyet
- kapsz 4 aranyat
- és még sok más...

rwurl=http://ecx.images-amazon.com/images/I/915uaNomJsL._SL1500_.jpg

A worker placement mechanizmus meg van kicsit bolondítva un. intrika kártyákkal, melyeket szintén csak adott akciómezőn lehet kijátszani, viszont közvetlen lehet velük tápot kapni, vagy akár másik játékost akadályozni.
Nekem nagyon tetszett, bár azt azért sajnálom, hogy a téma nem jött át jobban. Scoundrels of Skullport kieggel játszottuk, ami érzésem szerint elég sokat adott hozzá az alap játékhoz. A lényege, hogy 2 extra akciómező táblát
hozott a játékba, melyeken az alap táblán található mezők mondhatni táposabb változatai találhatóak, viszont ezen mezők választása esetén a játékos kap egy koponya tokent is, amik a játék végén minusz pontot érnek.
Ezektől természetesen meg lehet szabadulni a játék során de nem egyszerű, szóval mérlegelni kell, hogy mikor mennyire éri meg ezen akciók közül választani. Minél több koponya kerül ki a központi pool-ból, annál nagyobb
lesz a játék végén a negatív értéke.

rwurl=http://cf.geekdo-images.com/images/pic1692733_md.jpg

-

Ez volt az ucsó játék, következett az ebéd, utána pedig indultunk haza. Köv KecskemétCON októberben...



Jön a HALO univerzumra épülő felszíni csatározás 1:100-ban. HALO - Ground Command

"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



Megvettük a Colt Express-t, most már játszottunk vele párat, és jó. Kb. 30-40 perc egy játék, ha hatan vagyunk akkor is.

rwurl=https://cardpile.nl/wp-content/uploads/2015/08/colt_exptess_components.png

Az az alap szitu, hogy mind ugyanazt a vonatot akarjuk kirabolni... Az fogja nyerni a játékot, aki a legtöbb pénzt birtokolja a végén. Van minden játékosnak egy rablója, plusz egy marsall figura. Van egy szerelvény, ami áll mozdonyból és annyi kocsiból ahányan játszunk. Mindnek van teteje és belseje. A kocsik belsejében különböző értékek vannak, egy részükről tudni mennyi pénzt ér, többségükről, amíg el nem raboltad, nem, plusz van egy nagy érték a mozdonyban. Minden játékosnak van egy paklija, amit, kör elején mindenki megkever, és húz belőle hat lapot. Aztán "tervezés jön: a kezéből sorban lerak egy lapot mindenki. Utána ebben a sorrendben végrehajtják amit leraktak. Muszáj végrehajtani amit leraktál, nem lehet pl. mozgást letenni és nem mozogni. Mivel mire rád kerül a sor hogy rakj, általában láttad, mit raktak az előtted jövők, már tudsz kalkulálni vele hogy ki hol lesz, mit csinál addigra. A lapok lehetnek:
-mozgás: ha kocsiban vagy, akkor egy kocsival előbbre vagy hátrébb, ha a tetőn, akkor minimum egy max. három kocsival előre vagy hátrébb.
-Mászás: Ha bent vagy, a tetőre, ha fent, akkor be a kocsiba.
-Rablás: ott, ahol vagy, felveszel 1 értéket a padlóról. Ha több van, te választasz.
-Pofon: azt pofozhatod, akivel egy helyen vagy (azonos kocsiban és ugyanúgy a tetőn vagy ugyanúgy bent). Az áldozatod ledobja a padlóra egy általad választott értékét, és átkerül egy kocsival előrébb vagy hátrébb, ahogy választod.
-Lövés: Ha bent vagy, azt lőheted aki valamelyik szomszéd kocsiban van. Ha a tetőn, akkor bárkit aki előtt nem áll más (ha három kocsival és néggyel mögötted is van célpont, a hármasat kell mert ő takarja a négyest). Mindenkinek hat tölténye van, amikor meglősz valakit, ebből odaadsz neki egyet, ő pedig belekeveri a paklijába (a háta ugyanolyan mint a saját lapoké). Hígul a paklija, egyre kisebb valószínűséggel húz majd jó lapokat. Ezen kívül a játék végén az, aki a legtöbb golyót kilőtte, "párbajhős" lesz, ami plusz pénzt ér.
-Marsall: Egy kocsival előre vagy hátra küldi a marsallt. A marsall mindíg a kocsik belsejében marad. Ha egy játékos bábuja találkozik a marsallal, kap egy golyót (mintha meglőtte volna egy játékos, csak a marsall paklijából), és felmenekül a tetőre. Ez akkor is bekövetkezik ha nem a marsall lép a játékosra hanem az lép vagy azt pofozzák stb a marsallra.
-végül ha akarsz, kimaradhatsz a körből és húzhatsz három lapot, ekkor a következő körben abból a kilencből kell rakjál. Ennek akkor van értelme ha pl. sok golyót húztál és nem nagyon van értelmes lapod, vagy ha nagyon kéne pl. másznod de nem húztál mászást...

Van egy pici pakli a vonatnak is: random húzunk belőle párat, felcsapjuk az elsőt, és azon látjuk, mi fog történni a következő három-négy körben. Leggyakrabban (a kártya első körében mindíg) sima kör van, de van hogy sötétben megy a vonat: fejjel lefelé rakjuk le a lapokat mielőtt végrehajtanánk, néha megfordul a sorrend egy körre, vagy mindenki az utolsó kocsirs csúszik hátra aki a tetőn volt, vagy más különlegesség.

Van továbbá hat karakter, mindenki egyet választ, mindegyik tud valami egyedit:
-az egyik minden kártya első körében fejjel lefelé rakja le a lapját a tervezéskor, mintha sötétben lenne.
-az egyik hat helyett hét lapot húz
-van egy aki tud lőni függőlegesen is (a kocsija tetejére vagy a tetejéről a belsejébe)
-van aki ha pofoz, és egy kisebb értéket választ eldobatni, akkor azt nem eldobatja hanem el is rabolja
-van akit csak akkor lehet pofozni és lőni ha nincs más célpont
-és van aki ha lő, a célpontot odébb is löki egy kocsival.

Nem bonyolult, egész pörgős, aranyos. Az egy bajom hogy a kocsik picik és könnyűek, könnyű odébblökni ahogy próbálod a rablódat lerakni a tetőről a kocsiba...



darkling írta: Dark Souls társas közeleg.

További infók:

Further to the exciting announcement we made last week, it's time to share some details about the upcoming Dark Souls board game.

Designed from the ground up, the Dark Souls board game is a brutally hard exploration miniatures game for 1-4 players. Prepare to die. Because this will be the hardest board game you have ever played.

Featuring an exciting "fast setup, long reveal" mechanic that gets you into the game faster and builds the location as you explore. The sense of danger is palpable as you discover new locations and the monsters that inhabit these dark places. The core combat mechanic and enemy behavior system forces deep strategic play and clever management of stamina to survive.

The game will ship with numerous boss and mini-boss encounters, and as mentioned above, will utilize an innovative behavior mechanic that will mean no two encounters are ever the same, thus giving the game near infinite replayability.

Using our advanced miniatures pipeline and working with one of the finest board game manufacturers in the world, the quality and detail in the miniatures will be world class. As Dark Souls fans, and with the entirety of the Dark Souls universe available to us, one of the hardest decision has been to narrow down which enemies and bosses to include in the core game. We wanted to be sure to use both old favorites as well as new enemies from Dark Souls 3.

We are pleased to reveal that one of the boss fights included in the core game will be the Dragon Slayer Ornstein and Executioner Smough.

From the start of this project, Steamforged Games has worked closely with the team at BANDAI NAMCO Entertainment; Dark Souls fans can be sure that this board game will give an experience that captures the very essence of the original video games.

We launch the Kickstarter project on the 19th April.

fb

Plusz egy render:
rwurl=https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/12970981_10738...

"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



3 perc alatt meglett a cél. Most tart fél misinél.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Állítólag a társasjátékok sokkal jobban szaladnak kickstarteren mint a játékok.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!