A túlélő horror műfaj sikerét harsogja blogján a Capcom online community managere. Az alkalom is adott: az idén januárban PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360 és Xbox One platformokra megjelent régi-új változat átlépte az egymilliós küszöböt, ami a játékosok által virtuálisan hazahordott legális kópiákat illeti.
A korszellemnek mondhatni abszolút megfelel ez a siker, hiszen az elmúlt években jó pár marginálissá váló műfaj kezdte újra bontogatni a szárnyait, és ez a hullám utolérte a nagy és közepes kiadókat is. A 60 millió eladott példány fölött szárnyaló franchise maga pedig igencsak izmos továbbra is, hiszen a vegyes fogadtatású Resident Evil 6-ból is több mint 6 millió ment el, ezzel a kiadó történetének harmadik legsikeresebb játéka, éppen az ötödik rész, valamint a Street Fighter II mögött.
A másik trend, melybe tökéletesen belesimul immár a Resident Evil is, a remasterhullám sikeres meglovagolása, hiszen konzolról már PC-re is áthúzódnak a magasabb felbontású, pofozgatott újabb verziók értékesítése, elég csak a Sleeping Dogsra, a Metro szériára, a Fable: The Lost Chaptersre vagy éppen a Dark Souls II-re gondolni. A Resident Evil esetében a megkérdőjelezhetőbb húzásokkal szemben legalább elmondható, nem csupán némi erőfeszítést igényel, hogy a mára kissé darabos 1996-os klasszikust beszerezze és működésre bírja az ember PC-n, de a 2002-es, eredetileg GameCube-ra készült remake talált így végre kiutat Nintendóéktól.
Még érdekességképp érdemes lehet megemlíteni, hogy a Steamspy szerint a HD Remake teljesítményének kb. 10%-át teszik a PC-s eladások.
A szokásosnál is nagyobb a hullámzás. 30%-os hiba is volt benne, ami aztán megjavult? A family sharingről nem írják, hogy számítana, ingyenes hétvége pedig tudtommal nem volt.
Nem tamáskodom, csak morfondírozom.
Sors bona, nihil aliud.