Az Obsidian Entertainment az éppen most futó GDC-n jelentette be a Paradox Interactive gondozásában készülő új RPG-jét, a Tyranny-t!
A még idén löncsölni vágyó játék sztorija igazán érdekes premisszával bír: a világot teljesen leigázta Kyros, a gonosz hadúr, a játékos pedig az ő egyik kiemelten fontos szolgáját, a Fatebinder titulusra hallgató törvényhozót alakítja majd. Feladatunk így Kyros hatalmának megszilárdítása, ezen keresztül a vidék rendjének megteremtése lesz, célunkat pedig RPG-hez hűen elérhetjük szelíden, de akár erőszakkal is.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=yc-WqIRNDKY
Ennek megfelelően a Tyranny a döntések által formálható világra helyezi a hangsúlyt. A fejlesztők ígérete szerint a Fatebinder legapróbb rezdülései is befolyásolják majd a sztorit, így a játék többedszeri végigvitelekor is teljesen más befejezéseket láthatunk, mint korábban. A koncepció erősen hajaz a Wasteland 2-re, ott viszont baromi magasra került a léc ezen a téren, szóval lesz mit bizonyítania az Obsidiannek.
Én bízom a srácokban, hiszen a lehetőség adott: a Paradox Interactive számára igazán jó befektetésnek bizonyult a Pillars of Eternity, szóval attól nem kell tartanunk, hogy fölösleges megkötésekkel akadályoznák a fejlesztők munkáját.
További shotokért erre tessék
A még idén löncsölni vágyó játék sztorija igazán érdekes premisszával bír: a világot teljesen leigázta Kyros, a gonosz hadúr, a játékos pedig az ő egyik kiemelten fontos szolgáját, a Fatebinder titulusra hallgató törvényhozót alakítja majd. Feladatunk így Kyros hatalmának megszilárdítása, ezen keresztül a vidék rendjének megteremtése lesz, célunkat pedig RPG-hez hűen elérhetjük szelíden, de akár erőszakkal is.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=yc-WqIRNDKY
Ennek megfelelően a Tyranny a döntések által formálható világra helyezi a hangsúlyt. A fejlesztők ígérete szerint a Fatebinder legapróbb rezdülései is befolyásolják majd a sztorit, így a játék többedszeri végigvitelekor is teljesen más befejezéseket láthatunk, mint korábban. A koncepció erősen hajaz a Wasteland 2-re, ott viszont baromi magasra került a léc ezen a téren, szóval lesz mit bizonyítania az Obsidiannek.
Én bízom a srácokban, hiszen a lehetőség adott: a Paradox Interactive számára igazán jó befektetésnek bizonyult a Pillars of Eternity, szóval attól nem kell tartanunk, hogy fölösleges megkötésekkel akadályoznák a fejlesztők munkáját.
Ha már egy képpel megyünk, menjünk evvel:
rwurl=http://images.contentful.com/dy60jvll8sii/5wQZp49W7eW8UE6wKwOYIK/a267525...
Vagy evvel:
rwurl=http://images.contentful.com/dy60jvll8sii/6MFqidui1ayUeYMcGCE4KW/4208e61...
Tim Cain (Fallout) is ezen dolgozik egy éve. De nem ez az a projekt, amivel kapcsolatban Feargus Urquhart novemberben elkottyantotta, hogy Cainnal brainstormingolnak egy új Kickstarteres játékról... (forrás: rpgcodex)
Az Obsidiannak olvad a keze az alatta égő munkától mostanában.
Más infók innen-onnan:
ibi amentia latet
Szépnek szépek, csak a játékból nem látszik rajtuk semmi, szóval nope.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Őszintén szólva nem vagyok lenyűgözve - az Obsidian (eddig) azért lavírozgatott a "felsőbb kategóriás" feljesztőstúdióvá válás útján (legalábbis Alpha Protocolt akkor sem neveztem volna low budgetnek, ha valójában az is volt, de ugyanez igaz a New Vegasra is például), most meg összebútoroznak a paradoxxal, és nekiállnak ezeknek a kétdés cuccoknak, amiknek ugyan megvan a maga bája, de egyre sanszosabb, hogy nagyobb volumenű folytatást így már nem nagyon vállalnak be - ami csak azért gond, mert pl. az NWN 2 is - szigorúan kampány-ügyileg - sokkal jobb volt, mint az első, de ugyanez igaz a KOTOR-ra is.
És itt most amúgy nem csak a látványvilággal van a baj - bár nekem az sem jön be, még, ha olyan kőkeményen nyomják az ART-ot, hogy szinte már kedvem lenne berakni egy múzeumba, amibe aztán tuti be sem tenném a lábam - de valahogy az egész nem fog meg. Bár mondjuk nekem a Pillars of Eternity sem jött be, szóval gyanús, hogy nem vagyok célközönség.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Ezt nem biztos, hogy tudom értelmezni, mindenesetre az én képeim új ablakban megnőnek, a tiéd meg a galéria leggenerikusabbja. :P
@Bagoly
Sok projektjük fut egyszerre, AAA sem kizárt. Vampire-t/WoD-ot is csinálnak majd még, a Paradox se hülye, nyugi.
ibi amentia latet
Obsidian sajna nálam is lejtmenetben van egy jó ideje. Valahol az Aliens RPG kaszával kezdődött, azt máig nem hevertem ki.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Flame-lavinára számítottam, de akkor "jó látni" - nem az amúgy, épp szomorú -, hogy nem csak nálam csúszott félre valami náluk.
@damoqles: az, hogy lesz WOD, nem azt jelenti, hogy az lesz az AAA kategória csúcsa, pláne, hogy elvileg a paradoxnál vannak a jogok. Simán benne van a pakliban egy Shadowrun szerű, felülnézetes "generic Unity" cucc, de ne legyen igazam.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Nem tudtam, hogy az a lényeg, hogy az "AAA kategória csúcsát" hajtsák.
Ne legyen.
ibi amentia latet
Rosszul fogalmaztam - permanens álmatlanság komoly fizikai munkával együtt képes ilyenekre -, annyit akartam kihozni a dologból, hogy én a paradoxtól kurvára nehezen tudok elképzelni bármilyen felsőkategóriás játékot, az alsó-középkategória pedig pazarlása lenne (van?) az Obsidiannak.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Az a baj, hogy régebben a nagyokkal voltak partiban, de ez mára elolvadt, enyhén szólva garázscég benyomását keltik. Mi a top RPG az újabbak közül jelenleg? Nem tudom, de talán a Witcher 3. Nahát ahhoz képest a cikkbéli cuccról ennyi jut eszembe:
rwurl=https://youtu.be/vcsAdtxuH8k?t=114
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Pedig... ha manapság egy cuccban ennyi kávé és csoki lenne, mint az Őrült Stone megfelelő jelenetében... én előfizetném :-)
Kreativitás szempontjából, vagy mire gondolsz? Mert még mindig produkciós értékek mentén meghatározott kategóriákról beszélsz, amik max. a profitábilitással függenek össze. A Paradox pedig élő példája, hogy kategóriájukban is lehet pénzt csinálni. Csak zárójelben, de pont idén tervezik tőzsdére bocsátani a részvényeiket.
A 10-15 évvel korábbi helyzethez hasonlítás meg azért nem a legszerencsésebb, mivel a világgazdasági helyzet és a játékértékesítési piac is jócskán megváltozott. Konkrétabban, a produkciós költségek annyira megnövekedtek, hogy nem sok kiadó tudja vállalni a vele járó kockázatokat. A gazdasági válság nyilván besegített, aminek a hatását az Obsidian is érezte a THQ-val kötött partnerségében. De hány független, egyprojektes RPG stúdióról lehet beszélni manapság? CD Projekt RED? A lengyel gazdasági viszonyokból fakadóan eleve nem összevethetőek az Amerika/Nyugat-központú ágazattal, míg geográfiai körzetükben sem az átlagot erősítik.
Ettől elkanyarodva viszont kíváncsi lennék, hogy mi tetszett/nem tetszett a Pillars of Eternityben.
Attól függ, hogy nálad egyáltalán labdába rúghat-e egy Original Sin vagy Wasteland 2 vagy akár Age of Decadence a dobogóért folyó versenyben.
ibi amentia latet
Kurva siralmas eresztés, fiúk. És még csodálkozunk, miért halnak ki/butulnak le a komplexebb műfajok a csillivilli AAA mainstream sekélyességek javára.
Videojátékos körökben a Vampire neve egyet jelent a Bloodlinesszal. A Paradox tudja ezt, és nem azért pengetett ki annyi aktatáskát a White Wolfért, hogy aztán veszni hagyja a legnyilvánvalóbban kínálkozó lehetőségeket.
A pazarlásuk meg nem ez, hanem a ruszki MMO-k mentőöv-projektjei. Azokat kényszerből vállalták be, miután a nagykiadók rendre visszadobták az AAA ötleteiket (Star Wars, Aliens, XBone-indító Stormlands), míg a Pillarst és a Tyrannyt azért, mert a profiljukba vág, értenek hozzá és ilyet akarnak csinálni.
ibi amentia latet
Tehetek én arról, hogy egy ilyen szar képen látszik legjobban a játék? :D Viccet félretéve nem szoktam 750-nél szélesebb képet beilleszteni a hírekbe, a képen lévő hivatkozást meg elhasználjuk a "tovább" gombra, ezért került be ez... viszont ezért van ott a link a többi shotra is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ebben van gazdasági szükségszerűség is, ahogy arról swoder is írt. A főoldalon is volt már róla szó, hogy nem viccből mentek a Kickstarterre. Ettől függetlenül nem kell ennek örülni.
Én megértem, ha kell valakinek a 3D-s, más nézetű immerzió (szerintem is kell mindkettő, én sem izometrikus és körökre osztott Gothic-epigont várok a PB-től, ha várok tőlük valamit), most valóban ellentrend van vele szemben, de ez nem feltétlen eredményez rosszabb csomagokat. Az Alpha Protocolnál is iszonyú kompromisszumokat kellett kötniük a költségvetés és a Sega parancsszavai miatt. A nagyobb alkotói szabadság,a kiadói béklyóktól való megszabadulás (bár itt ez a Paradox miatt kérdéses, de nyilván nem beszélhetünk annyira alárendelő viszonyról, mint a KotOR 2-nél).
Egyébként a Dragon Age: Origins is működött még nem olyan régen AAA izometrikus RPG-ként, bár te azt se szeretted.
Sors bona, nihil aliud.
Én azt csak csatában kapcsoltam át izometrikusra. Maga a nézet egyébként nem akkora probléma, elvégre az első Witchert háromszor toltam végig madártávlatból (ott a third person számomra játszhatatlan volt), na meg a NWN2-t is úgy játszottam Obsidianéktól. Ettől függetlenül a Gothic óta erősen visszaesett nálam az izometrikus csapat RPG-k szeretete.
Wasteland 2-ben a karaktergenerálásnál tartok; úgy érzem, el kéne olvassak egy pár 100 oldalas guide-ot, hogy a 170 skillből ne úgy válogassak össze, hogy 30 óra után kiderüljön, ezt nem így kellett volna. 20 éve még elment egy ilyen csínytevés, de most már nem szívesen pocsékolom az időmet. A Divinity: Original Sin a listámon van, ám előbb pótolni akartam az elődöket, de legalábbis a Divinity 2-t. Abból nem nagyon lesz semmi, eléggé elborzadtam a kipróbálásakor, holott Gothicokkal egy szinten levőnek említették több helyen is. Az Age of Decadence-t csak felületesen ismerem, azt hiszem, ez az, ahol a jó magaviseletű karaktereket keményen büntizi a játék, nos hát így eléggé kihagyósnak tűnik. :)
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én se nagyon bújtam kasul a Wasteland 2 manuálját, csak csináltam egy karizmatikus vezetőt rohampuskával, egy tolvaj mesterlövészt, egy félelmes közelharcost meg egy hacker gránátost géppityuval, és elvoltam (a partizható NPC-kkel együtt). :)
Az Original Sin történetileg nem a sorozat folytatása, ugyanis minden addigi Divinity-játék előtt játszódik (kivéve a Dragon Commandert, ami jó sokszorosan kakukktojás).
A Decadence-ben valószínűleg csak arról van szó, hogy egy kemény és könyörtelen világot próbál szimulálni, annak minden széplelkű-zabáló opportunizmusával és gothicos antiidealizmusával. :)
ibi amentia latet
A produkciós skála szerint szabott értékrendekkel önmagukban semmi gond nincsen, viszont legjobb tudomásom szerint Bagoly és Sterner is nagy rajongói a Piranha Bytes játékainak, melyek soha nem produkciós kvalitásukban emelkedtek ki. Az Obsidian lépéseinek egy kalap alatt kezelése a játékaik milyenségével sokkal inkább arra enged következtetni, hogy a stúdióról alkotott képüket külső és belső tényezők egyaránt formálták. Melyek közül a külső tényezők rendre valamilyen szűrőn keresztül kerülnek lekommunikálva, legyen szó promó anyagról, célzott PR dumáról vagy csak a rajongói sajtó nyelvezetéről.
Nem véletlen, hogy a CD Projekt RED vagy a Witcher 3 dícséretekor több játékos is egy kalap alatt emlegeti a játék pozitív kvalitásait a szakáll DLC-vel. Az utóbbinál sokszor nem is a DLC játékra gyakorolt hatását, hanem sokkal inkább a gesztust dícsérik. Tehát a diskurzus tárgyát hiába képezi a cég vagy a termékük, a beszélgetés inkább egy róluk együttesen kialakított imázsról folyik. Hasonló a benyomásom az Obsidian "felsőbb kategóriás, nagyobb" stúdióként való leírásakor is, hiszen a cégről alkotott képet a játékaik megítélése mellett a cég különböző (vélt üzleti) lépései teszik ki.
Mindezzel nem a cégekhez fűződő személyesebb viszonyunkat kívánom kérdőre vonni, hanem a téma felvetheti a kérdést, hogy az informálódás módja, forrása miként formálja a véleményünket, alakítja magát a szempontjainkat.