Ha valakinek szintén befigyelne az előzőleg leírt appcrash bibi a chryssalidos retaliationben, a "megoldás" egyszerűen az, hogy visszatöltés nélkül kell végigcsinálni a küldit. 10+ órával vagyok utána, és azóta se jelentkezett a probléma.
A végzetszámlálót most visszanyomtam 3 pöttyre. Közeledek ahhoz a ponthoz, amikor félek, hogy a játéknak hamarosan vége, és képtelen vagyok nem elhúzni a dolgot, mert nem akarom, hogy vége legyen. :)
Ja, pro tip: ne sajnáljátok a pénzt proxi aknákra és EMP-bombákra. Aratnak.
tegnap elindítottam én is a játékot, tutorial utáni harmadik küldetés betöltése után kilépett úgy a desktopra, hogy lecrashelte a windows 10 desktopot is (start menü működött, de ikonok, meg az asztal maga kihalt teljesen), nem is láttam még ilyet... :DDD
en se, csak valamelyik autopsy adott MKIIeset. A gyartast workshoppal most tervezem, hova rakjam, mikor lesz ra penzem. Legalabbis a leiras azt mondja akkor lesz modositas ra, meg a szomszedos szobakba engeneer helyett lehet azokat kuldeni hogy uzemeltesse, erre leszek kivancsi, de nem sikerul tul jo helyre rakni mar sajnos :(
Az emberek szintenkent meg lehet csak a specialistara igaz, a rangeremen neztem meg, annak 20+skullmineres skulljack25je, es full rangos mar. 5tel kezdett asszem(mintha az elejen ennyi lett volna mindenkinek), igy tippre csak 3 rangnal nott neki. Vagy nem tudom.
eLeM
"Say, please,... pretty please,... ...with cherry on top!"
Nem értem ezeket a modokat. Most akkor hivatalosan ii támogatja a steam vagy a firaxis a cheatelést az ilyen könnyítő modokat? Mert ha jól értem akkor ez is önkényesen fékezi a turn órát bizonyos küldiknél?
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
workshop működés:
1 engineer dolgozik benne, ad 2 robotot, amit engineer helyett használhatsz alatta-fölötte-mellette (átlósan nem).
ha upgrade-eled, akkor még egy engineer helyezhető bele, ami ad további 2 robotot.
részemről pont sikerült úgy lerakni, hogy 2 erőmű mellett van, szóval hibátlanul ki tudom használni, de comm szoba is teljesen jó mellé.
és igen, sajnos nem lehet trükközni, hogy az első engineer által adott 2 robot egyikét rakod be a 2. poziba, így tképpen 3 extra robotot nyerve 1 valós engineer-ből, pedig szép lett volna :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Gondolom, nincs szelektálás modok terén. Az mindenesetre nekem első blikkre nem tűnik cheatnek, hogy amíg nem fedezi fel az AI a csapatot, addig nem ketyeg az óra. Inkább a taktikai lehetőségek kibővítését látom benne.
azt hiszem pont jókor adtam új csilivili fegyót a sniper-nek.
(gauss fegyvereket amúgy veteran fokozaton simán át lehet ugrani, tök fölösleges pénz-/anyagkidobás)
codex nyakoncsípés környéke:
ShowHide spoiler #
aktuális VIP mentős küldetésben sikerült skulljack-elni egy codex-et.
megjelent az az avatar izé. grenade launcher, kinyitottam a házat, amibe bemenekült, sniper elnyomott rá egy olyan deadeye skill-t, critical, és kampec.
ezután megjelent vmi nagy exosuit-os mérgezőszkafanderes izé, azonnal le is lett kaszabolva, de azzal azért meglepett, hogy újjáéledt. szerencsére egy eldobott mimic beacon vagy mifenére rámozdult, szóval nem volt gond.
de így "sajnos" se az avatar-ról, se erről nem tudom hogy mikre képesek :D
ranger-eknek a reaper skill. sírok a gyönyörűségtől. kicsit se übertáp :DDD
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
reaper szerintem is uber tap. De snipernek is van valami hasonlo. A tobbit meg nem lattam.
Codex az szivatos tud lenni
ShowHide spoiler #
(teleport, clone(felezi az eletet, de ketto lesz), lofegyverek disabledbe rakasa teruleten) En szeretem mihamarabb kinyirni.
A mergezoset pont most lattam eloszor en is. Mivel neztem a tegnapi Mingles with Jingles videot, a felkeles nem lepett meg, overwatch szetszedte elsore, majdnem kinyirta masodikra, aztan azzal szivtam, mig melle raktam valakit, aki latta es le is lohette a maradek par HPjat, mert bujocskazott egy lukban, nem lattam igy oldalrol csak kicsit mogemenve.
szerk: je egy bug. levettem a master hangerot fele ala kicsivel, hogy ne legyen hangos, tegnap is total hangos volt, lejebb vettem. Ma megint ordit, megnezem, ott van mint volt, lejebb vettem, nem hallom vissza raktam jo lett. Olyan, mintha ujra inditasnal nem zavartatna magat es bar a csuszka nem ott van 100as hangeron szol... Jo nem game breaking de akkor is... lol
eLeM
"Say, please,... pretty please,... ...with cherry on top!"
Na, ez a játék nálam akkor most pihen egy darabig, inkább visszatérek az EW: Long Warhoz. Kurva idegesítő a rengeteg timed mission. Egyáltalán mégis hogy gondolták ezt egy TB játékban? A tököm sem fog 10x visszatöltögetni (pláne, ha küldetés elején elfelejtek master save-et kreálni) csupán azért, mert 1 körrel lemaradtam valami kibaszott apróságról, miközben minden alien le van terítve.
És a klibaszott falak/emeletek kurva idegesítő módon vannak megcsinálva, lófaszt se látni.
timer: teljesen jól gondolták. extra izgalom, és nem tudsz 5-5 mezőt előrehaladgatva folyton overwatch-ba rakva mindenkit agyonbiztosítani magad.
ugyanúgy van időd átgondolni a stratégiát, amivel megközelíted a proglémát.
általában van időm az első ambush-hoz jól elhelyezkedni, utána meg többnyire megúszom az ész nélkül előre rohanást is, 1-2 embert overwatch-ba szoktam tudni rakni. specialist pl simán le tud általában faragni egy kört, mert távolról is tud a gremlinnel hack-elni, szóval kb kötelező magaddal vinni, és szépen fal mögül fedezékből már megoldja a problémát, és elég utána leszedni a rosszfiúkat.
talán 1x volt, hogy az utolsó körben teljesítettem a feltételt, általában 3-4 kör marad a végére.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
amúgy részemről kb így néz ki a sebzés eloszlás:
sniper 15-20%
gremlin 5%
gránát/rakéta/egyéb heavy skill 30%
kardozás 30%
lőfegyver 15% (overwatch included)
(mostanában 1 sniper, 1 specialist, 2 heavy, 2 ranger fölállásban mászkálok)
tegnap volt egy "érdekes" bug a VIP küldetésben amúgy. egy ilyen holoplakátfal mögötti advent officer konkrétan eltűnt. - tanúm is van rá ismételten.
azt hittem, hogy a második robbanástól kipurcant, nem törődtem vele, előrébb húzódtam a többiekkel, és átadtam a kört.
amikor is szépen fölbukkant a semmiből mögöttem, és critical-t nyomott azonnal egy emberembe.
visszatöltés, jobban megnéztem, nincsen ott. semmit sem ajánlott föl becélzásra a játék. hát akkor nincs más megoldás, odadobunk egy gránátot, hátha azt megérzi.
de ennyi már elég is volt, csak fölé kellett vinnem a gránát mezőt, és előbukkant a semmiből, már lőni is lehetett rá...
szóval vicces bug, és az ilyenek miatt (is) mentek rohadt sűrűn.
ez az első tényleges bug, amibe belefutottam azt hiszem
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Lou írta: timer: teljesen jól gondolták. extra izgalom, és nem tudsz 5-5 mezőt előrehaladgatva folyton overwatch-ba rakva mindenkit agyonbiztosítani magad.
Alapvetően egyetértek. Ugyanúgy ahogy a halálóra ez is arra van, hogy folyamatosan az embert nyomás alatt tartsa és ne az legyen, hogy kurva biztosra menve teljesen kihivásmentes lesz a játék.
Ez alol persze vannak kivételek is mint amikor múltkor egy Very Difficult küldiben az volt a cél, hogy egy szerkezetet védjünk meg az alienek elöl és amúgy is 8 kör van hátra és azt látom amint befejeztem az első előreosonós körömet, hogy az ellenfél már ott parkol és már első körtöl kezdve kb nyedével faragja le a védendő szerkentyű HP-ját. Ez azért nem fasza. Pláne nem fasza amikor kiderült, hogy a házban benne ahol a szerkentyű van 2 db sectoid és egy Andromedon ház mellett 2x3 fős csapat amiből az egyiknél egy heavy mech. Tehát választani lehetett vagy berontok minnél hamarabb a házba de mire odaérek a cucc HP-jának min fele már nincs meg és lekaszaboltatom az egész csapatomat vagy lassabban araszolok és próbálok leszedni külsős csapatokat de akkor meg kb 2 körrel késöbb már nincs életben az objective.
Na az ILYEN timed objectivek a tényleg genyók. Mentem is vissza és egy másikat választottam végül mert ez számomra teljesíthetetlen volt.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ebből csináltam már hármat, tegnap a legutóbbi is ilyen volt. Miután a házinép észrevesz, rendszerint hagyják is a célpont abuzálását és inkább rád koncentrálnak. Aknákat mindenkinek, EMP-k a gránátosoknál, haywire protocol az első robira/ágyúra, plusz neadj'isten egy psi muksó a megfelelő képességekkel, vagy egy rejtve maradó, közel kolbászolva robbantó ranger... öö, szóval nagyjából a küldetéstípustól független default felállás, ha úgy tetszik. :)
A csomóba gyűlt ellenség lába alá egy-két aknát lőni annyira OP taktika, hogy komolyan mondom, félek, nerfelni fogják a legelső javításban.
Néhány napja egy kurta háttérduma során valaki (Tygan?) arról filózott, hogy legközelebb talán mi megyünk majd az idegenek bolygójára, mi leszünk a hódító zufók. Még nem értem a játék végére, nemtom, ez mennyire lesz reális kilátás sztori szempontjából, de elég logikus következő lépcsőfoknak tűnik egy majdani harmadik részre. Firaxis, fel van adva a lecke. Természetesen csak egy, az EW innen hiányzó elemeit a 2-be integráló nagy, szaftos DLC kiadása után.
A megvaslósítástól a körlimit. Az összes Panzer General és klónja arra épül, amelyik nem (pl. Rites of War), az emiatt borul is. Az XCOM közelebbi rokonai közül pedig az Incubationben épített még erre jól, a Jagged Alliance: Deadly Games meg rosszul (az utóbbi szerintem még közepes szinten is gyakran máktengert kívánt, én legalábbis úgy éreztem, hogy a tökéletes taktika sem elég, de talán csak béna voltam).
Alapvetően minden ami nem kényelmi előnyt ad, az cheat. Ha az időlimitet tolod ki az elején tetszőlegesen az egyértelműen az, persze nem eget verő mértékben, de nem is elhanyagolható szint azt te is érzed, különben nem vetetted volna fel a költői kérdést.
A másik oldalról viszont nem multiban tolod vki más rovására, és innentől kezdve teljesen mindegy, valójában saját magadnak generálsz vele egy egyedi nehézségi szintet. Az egyetlen amivel cheatelni lehet singleben, ha legnehezebb fokozaton az összes achi rekordsebességű begyűjtésére rommá nerfeled a nehézséget modokkal, majd mész dicsekedni, hogy te voltál a legügyesebb.
Saját szórakoztatásra szerintem tökmindegy, nem értelmezhető a cheat fogalma, ennyi erővel a total conversionök, mint pl. a Long War is az ugye.
A timerrel meg abból a szempontból nem értek egyet, hogy igen, mindenkit frusztrál, engem is, de ez kritikus része a játék dinamikájának - EW-ben pl. pont ezért vezették be a Meld-et, mert enélkül megtehetted azt is, hogy körönként egy kockát araszol előre és többszáz körből tolsz le egy küldit szinte kockázat nélkül. Ebben a játékban a timer kiiktatása/lassítása olyan, mintha mittomén a battlefieldekben nem lehetne beszállni a járművekbe. :) Persze ettől még jogosan utálhatod a mechanizmust, mint ahogy azt is bőven lehet utálni ha járművel csapatnak el egy FPS-ben.
Tegnap telepítettem a kamera modot, csakugyan jobb valamivel az eredmény (bár még finomhangolni kell, mert túl lassú a zoom és a yew), de ettől még ugyanúgy zavaros, hogy pl. melyik fal hol van és mi mit takar ki.
Belekukkantottam az EW-be, és ott a kevésbé csilli-villi grafikának köszönhetően sokkal letisztultabb az összkép.
Ami még számomra bosszantó, az pontosan az új concealment mechanika: ha kiszúrnak a csúnyák, akkor gyakorlatilag van egy ingyen körük. És az is faszság, hogy egy ember miatt bukik ilyenkor a komplett gárda, még akkor is, ha a többiek sokkal hátrébb vannak. Mondjuk a legtöbbször pont emiatt az első adandó alkalommal szarok is az egész lopakodásra és kitámadok, hiszen úgysem lehet végigosonni a pályán.
De az is lehet, hogy egyszer végre kipihenten és időhiánytól mentesen kéne végre játszanom egy kicsit. Meg újrakezdeni az egészet, mert 1-2 dolgot valószínűleg elbasztam a fejlesztésekkel meg az építkezéssel.
No az elöbb belefutottam valamilyen fura bugba aminek köszönhetően az Enemy Turnben az ellenség csak áll mint a cövek és nem csinál semmit.
Ezt most kivételesen két küldi erejéig kőkeményen kihasználtam mert amúgy esélyem sem lett volna azokat megcsinálni a jelenlegi fejlettségi szintemen.
Egyiknél 8 kör limites cucc amit csupán 11 enem öriz köztük olyan finomságok mint Andromedon, egy kibaszott Sectopod vagy 3 muton és még pár tápos alap Advent katona. Ha még ez nem lenne elég 4 kör után bedobnak még 2 Heavy Mechet és egy Heavy Lancert. Fincsi. Olyan szinten meghalltam volna mint a pinty.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Amit fent írtam a folytatás/DLC esetleges/reménybeli szettingjéről,
ShowHide spoiler #
azt most a történet "lezárása" fényében le is cserélném/kibővíteném egy Terror from the Deep koncepcióval, sőt: a nagy DLC vízalatti lesz, a folytatás pedig űrbeli, na, megegyeztünk, Solomon?
Tegnap este kivételesen jól szórakoztam a játékkal; nem lehet, hogy ahogy számol előre a dommsday clock, úgy enyhül egy kicsit a játék? Gyanúsan sokszor nem találták el az embereimet az ADVENT csatlósai, fordítva viszont marha nagy volt a találati arány. Korábban ez egyáltalán nem volt jellemző.
concealment-es küldetéseknél tisztán emlékszem, hogy az elején úgy volt, hogy ha közvetlenül a piros mező mellé léptem, és onnan nem mozdultam, akkor hiába közeledett felém az adott őrjárat, és kerültem bele a piros mezőbe (látóterükbe), akkor is leszartak, és simán elsétáltak mellettem (városi küldetéseknél 100%, hogy így volt, az most nem rémlik, hogy erdő/ilyesmi esetén is).
most csináltam egy supply raid mission-t, és
1. nem piros mezőre, hanem eggyel előtte lépve azonnal kiszúrta az andromedon alien az emberemet
2. ha messzebb is álltam a piros mezőktől, akkor is, ha elindult az őrjárat és beleértem a látóterébe, azonnal észrevett, és le is adott rögtön egy lövést felém. a vele együtt mozgó 2 muton csak bebújt fedezék mögé
na ez most az egység spéci tulajdonsága, vagy több ilyen alien fajta is van, ami így cselekszik?
vagy szimplán városon kívül azonnali lebukást jelent az őrjárat látóterébe kerülés és csak idáig szerencsésen nem futottam ilyenbe?
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Na fasza. Utsó küldin vagyok és tegnap a legvégén dolgok nem sültek olyan jól el gondoltam visszatöltöm az egyik mentést a pályáról de ahogy nézem mindegyiknél elszáll a játék. Szóval saccra kezdhetem elöről ezt a pályát ami azért nem kis móka még úgy sem, hogy a legnagyobb részen már én éreztem úgy hogy túlerőben vagyok pedig nem kevés ellen jön szembe az emberrel.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
nekem még nem nagyon volt időm játszani vele, de ez bug lesz szerintem. nincs véletlen épp olyan aktív dark evented, hogy megnövelt a hatótávuk, amit aztán jól nem jelez ki?
eddig nekem két problémám van a játékkal, amúgy minden más fasza:
ShowHide spoiler #
- a térképen minden lepkefing küldetésért kötelezően arrébb libbenő bázisunk eléggé ellentmond az amúgy először a megjelenés utáni előzetesben látott és azóta is tényleg kurvajól hozott feelingnek, hogy elfoglalták a Földet és mi fű alatt lopakodunk - de whatever.. ;)
- az, hogy a dash után is lehet melee-zni minden körben (nekünk és ellenfélnek is) mintha Run & Gun lenne (ezzel egyből szinte kapásból elavulttá téve is azt), az nevetségessé és szinte értelmetlenné teszi taktikai szempontból a lőfegyvereket a legtöbb scenarioban (különösen, hogy a legelső képességgel ignorálja az overwatcot is a ranger), a CoD-nak Commando Perk-es legnevetségesebb napjait idézi - és akkor még nem beszéltem a fél pályáról magához húzó nyelvekről ugye.
Ha melee ellenfél van, azt mind eg szálig meg kell ölnöd az első körben ha nem akarsz sérülni, mivel azzal az emberrel, akivel akár kockára kicentizve behúzod őket, már nulla esélyed van elmenekülni másképp már matematikailag sem. Így defenzív irányba rakott katonákkal végképp el se indultam, mert tök értelmetlen. Kicsit még a Fallout 2-es hippi brigádot jutatta eszembe a pusztában, akik egyes egyedül képesek voltak átkéselni a legerősebb powered armoron is. :D
Kamerakezeléssel viszont nem volt gondom amúgy az itt olvasottakkal szemben, a belső szintek átláthatóbbak és főleg könnyebben kattinthatóbbak az első részénél, még nem volt olyan, hogy mást csinál mint akartam, a sima XCOM-nál visszatölteni ellenben szinte csak azok miatt kellett, és önmagában is a legfőbb érv volt az Iron Man ellen..
ShowHide spoiler #
Az égő épület mellett meggyulladó ruha és egyéb finomságok meg mekkora királyságok már :D
Na megvolt itt is a játék. Jó volt leszámítva a bugokat meg a nevetséges gépigényt amitől azért sokszor bedöcög a játék.
Az utsó küldinél amikor mondták, hol is vagyunk:
ShowHide spoiler #
Rögtön az ugrott be, hogy na ez tökéletes felütés lehetne egy Terror from the Deep folytatás iránynak és ahogy véget ért a játék úgy érzem pontosan ez is lesz az irány úgyhogy hurrá! :)
Amúgy az utsó küldiben leszámítva a legvégét ahol tényleg felpörögtek a dolgok már túl OP is volt a csapatom szerintem.
Eleve ugye 6 embert vittem. Ebből 2 sniper, 2 ranger, 1 specialist és egy psi operative. Psi-vel fixen végleg mind controloltam egy Gategeepert így a létszám már fixen 7 lett. Psi-vel pár körönként insanityvel vagy Mind Control (azaz még 1 társ) vagy panic lett a vége az ellennél. Specialist Haywire-el rendszerint lekapcsolt egy komolyabb robot ellenfelet. Aztán meg ott volt még
ShowHide spoiler #
a commander avatar akivel szintén nőt fixen ugye a létszám és vele is 4 körönként valakit mind contrololhattam. Nem beszélve a durva Void Rift képességéről vagy a Gatekeeper hasonlóan aranyos támadásáról
Szóval az ellenfél szopatási lehetőségeket nézve nem volt nálam így hiány :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Hehe látom ugyanaz jutott eszedbe neked is. Én remélemem, hogy nem
ShowHide spoiler #
DLCnek sütik el a Terror from the Deep koncepciót mert két játék után szerintem pont, hogy jót tenni ez a fajta váltás egy esetleges harmadik részhez. DLCnek legyen inkább egy-két plusz mellékág ahogy az eredtinél is volt.
Különben is most egy Xcom 3-nál eléggé hülyén jönni ki, hogy igen ezt is elvesztettük és most jön a harmadik invázió vagy amit itt ötleteltek egyesek mi megyünk az alien bolygóra. Szerintem a Terror from the Deep irány teljesen jó és passzoló lenne a játék történelmét nézve is.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
A vízalatti háborúzásban akkor látok problémát, ha csakis vízalatti háborúzásból állna az egész köv. játék. Az úgy nemigen tetszene.
Kombinálni is lehetne: a játék eleje a tengerfenéken és mélyebb élienromokban játszódna, aztán átbuknánk az ott talált eredeti kapun az idegenek bolygójára, és halomra gyil-- öö, felnyitnánk a szemüket, hogy milyen is a fényességes american way, és globális mosolyt&jólétet reformálnánk a bennszülöttek elnyomott ábrázatára.
Ha valakinek szintén befigyelne az előzőleg leírt appcrash bibi a chryssalidos retaliationben, a "megoldás" egyszerűen az, hogy visszatöltés nélkül kell végigcsinálni a küldit. 10+ órával vagyok utána, és azóta se jelentkezett a probléma.
A végzetszámlálót most visszanyomtam 3 pöttyre. Közeledek ahhoz a ponthoz, amikor félek, hogy a játéknak hamarosan vége, és képtelen vagyok nem elhúzni a dolgot, mert nem akarom, hogy vége legyen. :)
Ja, pro tip: ne sajnáljátok a pénzt proxi aknákra és EMP-bombákra. Aratnak.
ibi amentia latet
tegnap elindítottam én is a játékot, tutorial utáni harmadik küldetés betöltése után kilépett úgy a desktopra, hogy lecrashelte a windows 10 desktopot is (start menü működött, de ikonok, meg az asztal maga kihalt teljesen), nem is láttam még ilyet... :DDD
asszem ez mégiscsak patch bevárós lesz.
en se, csak valamelyik autopsy adott MKIIeset. A gyartast workshoppal most tervezem, hova rakjam, mikor lesz ra penzem. Legalabbis a leiras azt mondja akkor lesz modositas ra, meg a szomszedos szobakba engeneer helyett lehet azokat kuldeni hogy uzemeltesse, erre leszek kivancsi, de nem sikerul tul jo helyre rakni mar sajnos :(
Az emberek szintenkent meg lehet csak a specialistara igaz, a rangeremen neztem meg, annak 20+skullmineres skulljack25je, es full rangos mar. 5tel kezdett asszem(mintha az elejen ennyi lett volna mindenkinek), igy tippre csak 3 rangnal nott neki. Vagy nem tudom.
eLeM
"Say, please,... pretty please,... ...with cherry on top!"
Steamen most (12-éig) 5,99 EUR az XCOM:EU Complete Edition. Ennyiért be is zsákolom, jól.
Ez meg egy értelmes mod a 2. részhez: True concealment
Non serviam
Nem értem ezeket a modokat. Most akkor hivatalosan ii támogatja a steam vagy a firaxis a cheatelést az ilyen könnyítő modokat? Mert ha jól értem akkor ez is önkényesen fékezi a turn órát bizonyos küldiknél?
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
workshop működés:
1 engineer dolgozik benne, ad 2 robotot, amit engineer helyett használhatsz alatta-fölötte-mellette (átlósan nem).
ha upgrade-eled, akkor még egy engineer helyezhető bele, ami ad további 2 robotot.
részemről pont sikerült úgy lerakni, hogy 2 erőmű mellett van, szóval hibátlanul ki tudom használni, de comm szoba is teljesen jó mellé.
és igen, sajnos nem lehet trükközni, hogy az első engineer által adott 2 robot egyikét rakod be a 2. poziba, így tképpen 3 extra robotot nyerve 1 valós engineer-ből, pedig szép lett volna :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Köszi. Ez jó sokat javított az amúgy tényleg indokolatlanul döcögős performanszon.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Gondolom, nincs szelektálás modok terén. Az mindenesetre nekem első blikkre nem tűnik cheatnek, hogy amíg nem fedezi fel az AI a csapatot, addig nem ketyeg az óra. Inkább a taktikai lehetőségek kibővítését látom benne.
Non serviam
azt hiszem pont jókor adtam új csilivili fegyót a sniper-nek.
(gauss fegyvereket amúgy veteran fokozaton simán át lehet ugrani, tök fölösleges pénz-/anyagkidobás)
codex nyakoncsípés környéke:
megjelent az az avatar izé. grenade launcher, kinyitottam a házat, amibe bemenekült, sniper elnyomott rá egy olyan deadeye skill-t, critical, és kampec.
ezután megjelent vmi nagy exosuit-os mérgezőszkafanderes izé, azonnal le is lett kaszabolva, de azzal azért meglepett, hogy újjáéledt. szerencsére egy eldobott mimic beacon vagy mifenére rámozdult, szóval nem volt gond.
de így "sajnos" se az avatar-ról, se erről nem tudom hogy mikre képesek :D
ranger-eknek a reaper skill. sírok a gyönyörűségtől. kicsit se übertáp :DDD
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
reaper szerintem is uber tap. De snipernek is van valami hasonlo. A tobbit meg nem lattam.
Codex az szivatos tud lenni
A mergezoset pont most lattam eloszor en is. Mivel neztem a tegnapi Mingles with Jingles videot, a felkeles nem lepett meg, overwatch szetszedte elsore, majdnem kinyirta masodikra, aztan azzal szivtam, mig melle raktam valakit, aki latta es le is lohette a maradek par HPjat, mert bujocskazott egy lukban, nem lattam igy oldalrol csak kicsit mogemenve.
szerk: je egy bug. levettem a master hangerot fele ala kicsivel, hogy ne legyen hangos, tegnap is total hangos volt, lejebb vettem. Ma megint ordit, megnezem, ott van mint volt, lejebb vettem, nem hallom vissza raktam jo lett. Olyan, mintha ujra inditasnal nem zavartatna magat es bar a csuszka nem ott van 100as hangeron szol... Jo nem game breaking de akkor is... lol
eLeM
"Say, please,... pretty please,... ...with cherry on top!"
Na, ez a játék nálam akkor most pihen egy darabig, inkább visszatérek az EW: Long Warhoz. Kurva idegesítő a rengeteg timed mission. Egyáltalán mégis hogy gondolták ezt egy TB játékban? A tököm sem fog 10x visszatöltögetni (pláne, ha küldetés elején elfelejtek master save-et kreálni) csupán azért, mert 1 körrel lemaradtam valami kibaszott apróságról, miközben minden alien le van terítve.
És a klibaszott falak/emeletek kurva idegesítő módon vannak megcsinálva, lófaszt se látni.
Non serviam
kamera ellen még mindig: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=616359783 thx Joda
timer: teljesen jól gondolták. extra izgalom, és nem tudsz 5-5 mezőt előrehaladgatva folyton overwatch-ba rakva mindenkit agyonbiztosítani magad.
ugyanúgy van időd átgondolni a stratégiát, amivel megközelíted a proglémát.
általában van időm az első ambush-hoz jól elhelyezkedni, utána meg többnyire megúszom az ész nélkül előre rohanást is, 1-2 embert overwatch-ba szoktam tudni rakni. specialist pl simán le tud általában faragni egy kört, mert távolról is tud a gremlinnel hack-elni, szóval kb kötelező magaddal vinni, és szépen fal mögül fedezékből már megoldja a problémát, és elég utána leszedni a rosszfiúkat.
talán 1x volt, hogy az utolsó körben teljesítettem a feltételt, általában 3-4 kör marad a végére.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
amúgy részemről kb így néz ki a sebzés eloszlás:
sniper 15-20%
gremlin 5%
gránát/rakéta/egyéb heavy skill 30%
kardozás 30%
lőfegyver 15% (overwatch included)
(mostanában 1 sniper, 1 specialist, 2 heavy, 2 ranger fölállásban mászkálok)
tegnap volt egy "érdekes" bug a VIP küldetésben amúgy. egy ilyen holoplakátfal mögötti advent officer konkrétan eltűnt. - tanúm is van rá ismételten.
azt hittem, hogy a második robbanástól kipurcant, nem törődtem vele, előrébb húzódtam a többiekkel, és átadtam a kört.
amikor is szépen fölbukkant a semmiből mögöttem, és critical-t nyomott azonnal egy emberembe.
visszatöltés, jobban megnéztem, nincsen ott. semmit sem ajánlott föl becélzásra a játék. hát akkor nincs más megoldás, odadobunk egy gránátot, hátha azt megérzi.
de ennyi már elég is volt, csak fölé kellett vinnem a gránát mezőt, és előbukkant a semmiből, már lőni is lehetett rá...
szóval vicces bug, és az ilyenek miatt (is) mentek rohadt sűrűn.
ez az első tényleges bug, amibe belefutottam azt hiszem
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Alapvetően egyetértek. Ugyanúgy ahogy a halálóra ez is arra van, hogy folyamatosan az embert nyomás alatt tartsa és ne az legyen, hogy kurva biztosra menve teljesen kihivásmentes lesz a játék.
Ez alol persze vannak kivételek is mint amikor múltkor egy Very Difficult küldiben az volt a cél, hogy egy szerkezetet védjünk meg az alienek elöl és amúgy is 8 kör van hátra és azt látom amint befejeztem az első előreosonós körömet, hogy az ellenfél már ott parkol és már első körtöl kezdve kb nyedével faragja le a védendő szerkentyű HP-ját. Ez azért nem fasza. Pláne nem fasza amikor kiderült, hogy a házban benne ahol a szerkentyű van 2 db sectoid és egy Andromedon ház mellett 2x3 fős csapat amiből az egyiknél egy heavy mech. Tehát választani lehetett vagy berontok minnél hamarabb a házba de mire odaérek a cucc HP-jának min fele már nincs meg és lekaszaboltatom az egész csapatomat vagy lassabban araszolok és próbálok leszedni külsős csapatokat de akkor meg kb 2 körrel késöbb már nincs életben az objective.
Na az ILYEN timed objectivek a tényleg genyók. Mentem is vissza és egy másikat választottam végül mert ez számomra teljesíthetetlen volt.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ebből csináltam már hármat, tegnap a legutóbbi is ilyen volt. Miután a házinép észrevesz, rendszerint hagyják is a célpont abuzálását és inkább rád koncentrálnak. Aknákat mindenkinek, EMP-k a gránátosoknál, haywire protocol az első robira/ágyúra, plusz neadj'isten egy psi muksó a megfelelő képességekkel, vagy egy rejtve maradó, közel kolbászolva robbantó ranger... öö, szóval nagyjából a küldetéstípustól független default felállás, ha úgy tetszik. :)
A csomóba gyűlt ellenség lába alá egy-két aknát lőni annyira OP taktika, hogy komolyan mondom, félek, nerfelni fogják a legelső javításban.
Néhány napja egy kurta háttérduma során valaki (Tygan?) arról filózott, hogy legközelebb talán mi megyünk majd az idegenek bolygójára, mi leszünk a hódító zufók. Még nem értem a játék végére, nemtom, ez mennyire lesz reális kilátás sztori szempontjából, de elég logikus következő lépcsőfoknak tűnik egy majdani harmadik részre. Firaxis, fel van adva a lecke. Természetesen csak egy, az EW innen hiányzó elemeit a 2-be integráló nagy, szaftos DLC kiadása után.
ibi amentia latet
A megvaslósítástól a körlimit. Az összes Panzer General és klónja arra épül, amelyik nem (pl. Rites of War), az emiatt borul is. Az XCOM közelebbi rokonai közül pedig az Incubationben épített még erre jól, a Jagged Alliance: Deadly Games meg rosszul (az utóbbi szerintem még közepes szinten is gyakran máktengert kívánt, én legalábbis úgy éreztem, hogy a tökéletes taktika sem elég, de talán csak béna voltam).
Sors bona, nihil aliud.
Alapvetően minden ami nem kényelmi előnyt ad, az cheat. Ha az időlimitet tolod ki az elején tetszőlegesen az egyértelműen az, persze nem eget verő mértékben, de nem is elhanyagolható szint azt te is érzed, különben nem vetetted volna fel a költői kérdést.
A másik oldalról viszont nem multiban tolod vki más rovására, és innentől kezdve teljesen mindegy, valójában saját magadnak generálsz vele egy egyedi nehézségi szintet. Az egyetlen amivel cheatelni lehet singleben, ha legnehezebb fokozaton az összes achi rekordsebességű begyűjtésére rommá nerfeled a nehézséget modokkal, majd mész dicsekedni, hogy te voltál a legügyesebb.
Saját szórakoztatásra szerintem tökmindegy, nem értelmezhető a cheat fogalma, ennyi erővel a total conversionök, mint pl. a Long War is az ugye.
A timerrel meg abból a szempontból nem értek egyet, hogy igen, mindenkit frusztrál, engem is, de ez kritikus része a játék dinamikájának - EW-ben pl. pont ezért vezették be a Meld-et, mert enélkül megtehetted azt is, hogy körönként egy kockát araszol előre és többszáz körből tolsz le egy küldit szinte kockázat nélkül. Ebben a játékban a timer kiiktatása/lassítása olyan, mintha mittomén a battlefieldekben nem lehetne beszállni a járművekbe. :) Persze ettől még jogosan utálhatod a mechanizmust, mint ahogy azt is bőven lehet utálni ha járművel csapatnak el egy FPS-ben.
Tegnap telepítettem a kamera modot, csakugyan jobb valamivel az eredmény (bár még finomhangolni kell, mert túl lassú a zoom és a yew), de ettől még ugyanúgy zavaros, hogy pl. melyik fal hol van és mi mit takar ki.
Belekukkantottam az EW-be, és ott a kevésbé csilli-villi grafikának köszönhetően sokkal letisztultabb az összkép.
Ami még számomra bosszantó, az pontosan az új concealment mechanika: ha kiszúrnak a csúnyák, akkor gyakorlatilag van egy ingyen körük. És az is faszság, hogy egy ember miatt bukik ilyenkor a komplett gárda, még akkor is, ha a többiek sokkal hátrébb vannak. Mondjuk a legtöbbször pont emiatt az első adandó alkalommal szarok is az egész lopakodásra és kitámadok, hiszen úgysem lehet végigosonni a pályán.
De az is lehet, hogy egyszer végre kipihenten és időhiánytól mentesen kéne végre játszanom egy kicsit. Meg újrakezdeni az egészet, mert 1-2 dolgot valószínűleg elbasztam a fejlesztésekkel meg az építkezéssel.
Non serviam
No az elöbb belefutottam valamilyen fura bugba aminek köszönhetően az Enemy Turnben az ellenség csak áll mint a cövek és nem csinál semmit.
Ezt most kivételesen két küldi erejéig kőkeményen kihasználtam mert amúgy esélyem sem lett volna azokat megcsinálni a jelenlegi fejlettségi szintemen.
Egyiknél 8 kör limites cucc amit csupán 11 enem öriz köztük olyan finomságok mint Andromedon, egy kibaszott Sectopod vagy 3 muton és még pár tápos alap Advent katona. Ha még ez nem lenne elég 4 kör után bedobnak még 2 Heavy Mechet és egy Heavy Lancert. Fincsi. Olyan szinten meghalltam volna mint a pinty.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
49 óra után befejeztem. Az utolsó
pálya fantasztikusan pörgős volt.
Amit fent írtam a folytatás/DLC esetleges/reménybeli szettingjéről,
ibi amentia latet
Tegnap este kivételesen jól szórakoztam a játékkal; nem lehet, hogy ahogy számol előre a dommsday clock, úgy enyhül egy kicsit a játék? Gyanúsan sokszor nem találták el az embereimet az ADVENT csatlósai, fordítva viszont marha nagy volt a találati arány. Korábban ez egyáltalán nem volt jellemző.
Mindez 10 rubrika mellett. Doom imminent. :-)
Non serviam
Akkor szarban leszek, mert most pofoztam le 5re :-)
Én az alteratív befejezést fogom választani és hagyom, hogy kipusztoljon az emberiség. :sátáni kacaj:
Non serviam
concealment-es küldetéseknél tisztán emlékszem, hogy az elején úgy volt, hogy ha közvetlenül a piros mező mellé léptem, és onnan nem mozdultam, akkor hiába közeledett felém az adott őrjárat, és kerültem bele a piros mezőbe (látóterükbe), akkor is leszartak, és simán elsétáltak mellettem (városi küldetéseknél 100%, hogy így volt, az most nem rémlik, hogy erdő/ilyesmi esetén is).
most csináltam egy supply raid mission-t, és
1. nem piros mezőre, hanem eggyel előtte lépve azonnal kiszúrta az andromedon alien az emberemet
2. ha messzebb is álltam a piros mezőktől, akkor is, ha elindult az őrjárat és beleértem a látóterébe, azonnal észrevett, és le is adott rögtön egy lövést felém. a vele együtt mozgó 2 muton csak bebújt fedezék mögé
na ez most az egység spéci tulajdonsága, vagy több ilyen alien fajta is van, ami így cselekszik?
vagy szimplán városon kívül azonnali lebukást jelent az őrjárat látóterébe kerülés és csak idáig szerencsésen nem futottam ilyenbe?
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Na fasza. Utsó küldin vagyok és tegnap a legvégén dolgok nem sültek olyan jól el gondoltam visszatöltöm az egyik mentést a pályáról de ahogy nézem mindegyiknél elszáll a játék. Szóval saccra kezdhetem elöről ezt a pályát ami azért nem kis móka még úgy sem, hogy a legnagyobb részen már én éreztem úgy hogy túlerőben vagyok pedig nem kevés ellen jön szembe az emberrel.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
nekem még nem nagyon volt időm játszani vele, de ez bug lesz szerintem. nincs véletlen épp olyan aktív dark evented, hogy megnövelt a hatótávuk, amit aztán jól nem jelez ki?
eddig nekem két problémám van a játékkal, amúgy minden más fasza:
- az, hogy a dash után is lehet melee-zni minden körben (nekünk és ellenfélnek is) mintha Run & Gun lenne (ezzel egyből szinte kapásból elavulttá téve is azt), az nevetségessé és szinte értelmetlenné teszi taktikai szempontból a lőfegyvereket a legtöbb scenarioban (különösen, hogy a legelső képességgel ignorálja az overwatcot is a ranger), a CoD-nak Commando Perk-es legnevetségesebb napjait idézi - és akkor még nem beszéltem a fél pályáról magához húzó nyelvekről ugye.
Ha melee ellenfél van, azt mind eg szálig meg kell ölnöd az első körben ha nem akarsz sérülni, mivel azzal az emberrel, akivel akár kockára kicentizve behúzod őket, már nulla esélyed van elmenekülni másképp már matematikailag sem. Így defenzív irányba rakott katonákkal végképp el se indultam, mert tök értelmetlen. Kicsit még a Fallout 2-es hippi brigádot jutatta eszembe a pusztában, akik egyes egyedül képesek voltak átkéselni a legerősebb powered armoron is. :D
Kamerakezeléssel viszont nem volt gondom amúgy az itt olvasottakkal szemben, a belső szintek átláthatóbbak és főleg könnyebben kattinthatóbbak az első részénél, még nem volt olyan, hogy mást csinál mint akartam, a sima XCOM-nál visszatölteni ellenben szinte csak azok miatt kellett, és önmagában is a legfőbb érv volt az Iron Man ellen..
Na megvolt itt is a játék. Jó volt leszámítva a bugokat meg a nevetséges gépigényt amitől azért sokszor bedöcög a játék.
Az utsó küldinél amikor mondták, hol is vagyunk:
Amúgy az utsó küldiben leszámítva a legvégét ahol tényleg felpörögtek a dolgok már túl OP is volt a csapatom szerintem.
Eleve ugye 6 embert vittem. Ebből 2 sniper, 2 ranger, 1 specialist és egy psi operative. Psi-vel fixen végleg mind controloltam egy Gategeepert így a létszám már fixen 7 lett. Psi-vel pár körönként insanityvel vagy Mind Control (azaz még 1 társ) vagy panic lett a vége az ellennél. Specialist Haywire-el rendszerint lekapcsolt egy komolyabb robot ellenfelet. Aztán meg ott volt még
Szóval az ellenfél szopatási lehetőségeket nézve nem volt nálam így hiány :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Hehe látom ugyanaz jutott eszedbe neked is. Én remélemem, hogy nem
Különben is most egy Xcom 3-nál eléggé hülyén jönni ki, hogy igen ezt is elvesztettük és most jön a harmadik invázió vagy amit itt ötleteltek egyesek mi megyünk az alien bolygóra. Szerintem a Terror from the Deep irány teljesen jó és passzoló lenne a játék történelmét nézve is.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Kombinálni is lehetne: a játék eleje a tengerfenéken és mélyebb élienromokban játszódna, aztán átbuknánk az ott talált eredeti kapun az idegenek bolygójára, és halomra gyil-- öö, felnyitnánk a szemüket, hogy milyen is a fényességes american way, és globális mosolyt&jólétet reformálnánk a bennszülöttek elnyomott ábrázatára.
ibi amentia latet