Laktózérzékenységnek hívják ezt leginkább. Tekintve, hogy a húskészítmények legtöbbjében is használnak adalékként tejterméket, így ezeket nem fogyaszthatja. Más kérdés, hogy akkor olyat kell keresni, amiben kivételesen nincs. Pl Aldiban a felvágott.
Már rosszul vagyok, ha belegondolok, hogy milyen áltudományos maszlaggal indokolják ezt a kosztot gyerekeknél.
@Iron: Akarsz beszélni róla?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
sterner írta: Elsőre nem tűnik nehéznek, persze nem vagyok hatodikos
en is igy voltam vele, es nyilvan mas az intelligencia szintunk nekik es nekunk is. De figyelembe kell vennunk azt is hogy minden lurkonak egyforman csavarosnak szamitott, szoval kb ugyanott vannak igy megmerettetesi vegeredmenyben.
Mondjuk a lenyegen eleve nem valtoztat, ha mindenki rosszabbul teljesit a felvetelin eleve alacsonyabban lesz a meghuzott bekerulesi limit szoval ugyanott vannak mintha konnyebb peldakat kaptal volna es sorra mentek volna az 50 pontossal vegzosok.
Az pontozas skala egeszen jol be lett love ahogy nezem, 25-30pont volt az elert tipikus ahogy olvasom a cikkekbol, ami pont a kozepe a dolognak, azaz atlagosan okes szint. Aki attol tobbet ert el mar jobb volt az atlagosnal sokkal, kevesen voltak akik 40-45pontot ertek el ugye, akik igy bizonyitottan kifejezetten jok logikabol, azaz a tanultakon kivul a logikai feladatokkal is megbirkoztak.
De persze mennyivel jobb lett volna ha mindenki 45-50pontot vitt volna haza mint aki jol vegezte a dolgat, nincsenek atlagos emberek, azon aluliak es kifejezetten jok, csak mind-mind szuperul teljesitoek meg kivaltsagosak.
Kecske írta: konkrétan a feladatok 20%-ka SE volt olyan, amit vettek eddig, mert MÉG NEM VOLT RÉSZE A TANANYAGNAK.
oszinten nem vagom pontosan mit foglal bele a tananyagba a tanterv, de a neten talalt infokbol nekem ugy fest vagy 20%-ka nem volt tanult, parat meg tanultaktol fuggetlenul logikaval/kreativitassal kellett kikovetkeztetni mintsem betanult kepletekkel mert arra is kivancsiak voltak, mint pl a celtablassat vagy a kockassat.
Vagyis pár péntek este feladtak nekik gondolom 7-8-os anyagot
itt nem volt 7-8-os anyag. Ha csak azt az 1-2 egyenletrendszeresesset nem szamitjuk annak, de ha az emberek zome nem oldotta meg akkor betudhato mint kivaltsagos szintet produkaloknak extra agytorna, es a beugro limit meg eleve alacsonyabb lesz igy hogy ezeket az atlagos embernel automatikusan kilotted. Max nem 40pont lesz a bekerulesi hatar hanem valahol 25-30 korul.
7-8ban azert mar sokkal brutalisabb dolgokat csinaltok a suliban ezeknel.
részpontot sem kapsz ha nincs levezetve az összes segédszámolás is.
ez mennyire legit kijelentes amugy? Ezen mondjuk bullshitten tudjatok oket fogni mivel a feladatlap elejen direkt kiemelik hogy csak akkor vezesd azaz indokold meg az adott megoldast, ha ezt kulon irasban kerik:
rwurl=http://i.imgur.com/cdO1KDg.jpg
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
szopacs
az egesz kozepiskolai felvetelit idiotasagnak tartom, leul egy jo tanar a kolokkel, beszelget vele barmirol 5 percet, es latja, hogy abba a suliba valo e
nem egyezik a velemenyunk, ha egy nem rossz suliban szinotos, matekversenyre, elokeszitore jaro kolok 30%-ra irja meg, akkor az az a matekteszt sz@r
az ilyen gyerkocnek kb. 80-90%-ot kellene elernie
szerk: es mennyire izgulos a gyerek? nem azon ment el? (bar a matekverseny azert valamennyire kikepzes az ilyenre)
Gabika írta: szopacs
az egesz kozepiskolai felvetelit idiotasagnak tartom, leul egy jo tanar a kolokkel, beszelget vele barmirol 5 percet, es latja, hogy abba a suliba valo e
Anno én időmben volt hasonló, amikor sulik összeállíthattak saját felvételi vizsgát. Már persze nem volt mindenkire 5 perc, ezért írásbeli volt, de nem ilyen. Nekem volt szerencsém pl logikai/matek írásbelire, akkor bejutottam topba. Perrrsze ehhez hozzátartozik a rengeteg felkészítő Fazekasban, versenyek, satöbbi.
Ez a "nem kell indokolni" viszont baromságnak néz ki, ösztönzi a másolást, csalást. Plusz hülyeség, mert ha felénél elront a gyerek valamit, annak nem 0% pontnak kéne lennie, hanem hibához arányos részpontnak.
sajnos a rendszer ugy van kitalalva hogy nem arra koncentral hogy eldontse oda valo e a lurko vagy sem, hanem hogy az osszes rendelkezesre allo lurko korul kideritse ki az par legjobb esetleg aki belefer a tanterembe, akik meg ezek alatt vannak kb igy jartak. Mehetnek oda ahol meg van hely.
Amig omlesztik a sulik ki a gyerekeket es komoly kapacitas problemak vannak, addig mindig igy lesz.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Jelen esetben elég nehezen lehet eldönteni, hogy ki a jó/jobb/odavaló, mikor a kitűnő tanulók is 30%-ra írták. Egy jól kitalált feladatsort legalább 4-esre kéne írniuk, ha a drukkot, stresszt is beleszámítjuk. Ha nagyon parás a gyerek, akkor is biztos hármas. Szerintem sok volt ez az adott időre.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
ok de hany kituno matekos van minden elemi sulibol? Es ha mind kitunore irjak a tesztet is meg hogyan dontod el hogy kitunok kozul ki a kiemelkedoen jobb?
Voltak 40-45pontosat irok is ahogy a cikket olvastam, es az atlag teljesitmenyt 25-30ra irja, szoval aki 15pontot (30%) ert el az joval atlagon alul teljesitett a statisztika szerint.
Ami egy jo tanulonal is betudhato eros parazasnak ami leblokkolhatja ugye, de mondom ha csak a levezetes hianya miatt van 30% es amugy majdnem teljes pontszamot kapott volna (mivel Kecske azt mondta szinte mindet gond nelkul megoldotta), az bullshit mivel a feladatlap elejen kiemelik direkt hogy nem kell levezetni ahol nem kerik, kvazi ott megadtak a zoldet a "szamolj csak nyugodtan fejben amit rutinbol tudsz, mivel azzal idot tudsz sporolni a nehezebb reszekre".
mikor a kitűnő tanulók is 30%-ra írták.
ez kecske gyerkoce volt, a jelentett atlag ahogy olvastam 50-60% azaz 25-30pont.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
mas teszta hogy az egesz osztalyozasozosdit az ilyen linearisan egymasra epulo tananyagoknal teljesen hibasnak es rombolo hatasunak tartom.
Mit ersz el vele ha 2essel vagy 3assal mint "atmeno" gyerekre razuditod a kovetkezo adag, elozore szorosan raepulon anyagot? Azt hogy meginkabb semmit nem fog erteni belole es ujra alig huzza ki 2essel vagy valoszinubb bukasra fog allni?
Teljesen ertelmetlenul gyomoszolik bele a magasabb szintu oktatast ha az alacsonyabbat sem erti. Igen, ha nem 4-5osre vagja az anyagot, akkor egyszeruen nem erti elegge, es gyakorolnia, fejlesztenie kell magat hogy feltornazodjon arra a szintre, ahelyett hogy zuditanank a kovetkezo lavinat a fejere.
Ismet mas teszta hogy az altalanos oktatas formajaval sem ertek egyet, abbol a nezetbol hogy a vizsgara, a jegyekert tanitsak a gyereket. Azaz 8-12 ev elvesztegetett ido es energiat produkaltatsz a lurkoval, azert hogy suli befejezte utan par honap, illetve max 1-2 ev utan 95%-at a tanultaknak el is felejtse mivel nem eleve nem erdekelte/hasznalja, csak a vizsgara/ellenorzokre tanulta meg, utana huss, elillant.
Arra es a kapcsolatos tantargyakra fokuszalnek csak ra, amire affinitasa, erdeklodesi kore van a gyerkocnek es azokat erositenem jol ki benne, a sok "shovelware" tantargyat amit a beallitottsagahoz merten soha nem fog hasznalni az eletben meg hanyagolnam teljesen, mivel csak vesztegeti vele az idejet, szinte mindent el fog felejteni beloluk ugy is.
Ha nem 2essel nyomnank at ezekbol a figyelem szethuzo tantargyakbol hanem a tanitasukkal elfecserelt idot mondjuk arra fektetnenk ra hogy azokat a tantargyakat amelyek igazan fontosak az eleteben meg jol megerositsuk benne es megtanuljuk effektiven hasznalni oket, akkor sokkal jobban fel tudnak kesziteni a lurkot az eletre.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Azon aluliak atlagon aluli eredmenyek, azon felul atlagon feluliek. En ezt ugy latom hogy egesz jol belott pontozast allitottak fel. Nem kapott irrealisan nagy eredmeny a legtobb diak (40-50pontot), es irrealisan keveset sem.
Ha egy elemi iskola omleszti a kituno tanulokat ki magabol akkor az nem kituno eredmeny hanem atlagos szint.
Ha pl minden gyereket magantanarozol es matekversenyre kuldesz, akkor a munkaltatok kesobb ezekbol a gyerkocokbol fognak valogatni majd, azaz automatikusan sokkal magasabbra nyomjak az emberek a versenyhelyzetet egymassal szemben nezve mint ellenkezo esetben lenne, mondhatni egyre nagyobb elvarasokkal fogjak eleve szembesiteni oket.
De megnyugodhatunk mivel ahogy haladunk elore az idoben a gyerkocok nem csak a Magyarorszagi lurkokkal fognak versenyezni, hanem pl egyre nagyobb utemben a regiment Kinai es Indiai diakkal is, akik szinten be akarnak kerulni a munkaeropiacra es ok is egyre brutalisabban erosodo oktatason mennek majd keresztul.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
nem en mondom csak probalom megvilagitani a vizsgaztatok szemszoget is.
„Az írásbeli felvételi vizsga célja elsősorban az eredményes középiskolai tanuláshoz szükséges alapvető készségek és képességek, kompetenciák felmérése, ezért egyik feladatlap sem hagyományos tantárgyi teszt. A konkrét ismeretek, a tanulási folyamatban megismert, begyakorolt eljárások alkalmazása mellett egyes feladatok újszerű összefüggésekben, szokatlan módon is teret nyitnak a tanultak mozgósításának, az ötletes alkalmazás képességének, a kreativitásnak... ...A matematika feladatlapok nem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. Bizonyos feladatok megoldásának folyamatában a vizsgázónak többféle kompetenciát is mozgósítania kell. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, vagyis a figyelem összpontosítása és tartóssága.”
A cikkben leirjak meg hogy ez valoszinuleg azert van hogy reagaljanak a munkaeropiacra ahol rengeteg a diplomas, de keves a szakkepzett munkas.
Ezt ugy is erthetjuk hogy sokan csak a papirert tanulnak letminimumot, bemagolva a sablonokat de igazabol nem ertik a mesterseguket, igy emelni probaltak a szintet. De ugy is erthetjuk hogy nincs szakmunkasa az orszagnak aki elvegezze ezeket a melokat mert "senki" nem akarja csinalni oket, hanem mindenki magasan diplomazottnak akar menni amivel mar eleve tele a padlas, igy probalja mestersegesen eliranyitani a lurkokat a rendszer szakmelo iranyok fele.
Btw ha engem kerdezel mint emlitettem en el is torolnem a vizsgaztatast a tanulashoz mint feltetel. Aki akar az mind tanulhatna, kortol, helyzettol fuggetlenul. De ezzel akkor a tanitas modszereit is valtoztatni kellene egyuttal, mivel mashogy nem lenne kapacitas/penz ra. Es nem lenne hatranyos a "proli" szakmunkas melokat is full automatizalni amennyire sebesen csak lehet (ha mar nincs ki elvegezze mivel mindenki egyra nagyobb sulit vegezne), bar mondjuk eleve utemesen haladunk effele.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Legjobb félévem az volt, amikor nem volt vizsgatárgyam... Semmi stresszelés a végén, vizsgaidőszak alatt ki lehetett pihenni a félévet. (Ahelyett ugye, hogy rögtön rád borulna a következő félév.) ZH megtekintésen volt ráadásul idő arra, hogy tanár leüljön, megbeszélje velünk, pontosan mit is értettünk a válaszok alatt egyenként, stb. Hogy mennyi stressztől kímélt meg az a félév! Plusz nagyon gyorsan ki lehet deríteni, hogy a delikvens ténylegesen érti-e a témát, aludni járt-e be, vagy néha figyelt is. Mert persze lehet, hogy zh-ba időszűke/stressz miatt nem írt oda mindent, amit tud, vagy tudja, csak elnevezést keveri, de akár az is lehet, hogy csak handabandázott valamit, és seggbe kéne rúgni.
Persze egy 300 hallgatós tárgynál erre nincs se kapacitás, se idő, de akkor nem is az a probléma, hogy túl sok időbe tellne, hanem abba, hogy így van szervezve az oktatás.
Ezert is vannak lepesek manapsag mar arra hogy reformaljak, de tipikusan a nagyobb reformok nem belulrol erkeznek a cegeknel sem, hanem kulso erok altal, mint a beszelt Khan Academy modszere vagy a kurzus centrikus MOOC mozgalom kepviseloi is ugye.
Igy nem azon kell stresszelned hogy vizsgan hogyan teljesitesz hanem hogy mennyire vagod eleve a megtanultakat, mestersegedet ugy overall.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Gabika írta: szopacs
az egesz kozepiskolai felvetelit idiotasagnak tartom
Én is így voltam vele, ezért még hetedik elején (itt errefelé csak 8+4 volt) elmentem valami matekversenyre, ahol azt hirdették, hogy az első 10 helyezett felvételi nélkül mehet a helyi gimibe, ha majd elballagott az általánosból. Meg is lett, aztán kicsit csodálkoztak ott, amikor 2 év múlva közöltem, hogy én tulajdonképpen a biológia-kémia szakra mennék, dehát kérem szépen, nem volt kikötés, hogy a matek-fizikára kell. :D
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
nem különösebben izgulós, btw neki sikerült a legjobban az iskolából :D
psi: leszarják mi van odaírva, ezt nem fórumon lehet kielemezni akármennyi idő alatt, hanem helyszínen ránézhetsz egy pillanatra, majd másnap délig adhatsz be fellebbezést, amire azt mondják, hogy hhahah, nope. De ha nem mondják, hanem adnak még két pontot nagy duzzogva az is mind1, szal kár belemenni, és ez a célja is.
persze, én is meg tudom oldani időben, de ha olyat raknak eléd amiből egy részléről lövésed sincs, vagy az előkészítő alapján azt reméled, hogy van azt kiderül, hogy másképp kellett volna eleve, akkor feleslegesen basztad rá az időt csak el. amikor ált. 6.-os voltál kiváncsi lennék mit szóltál volna mondjuk egy olyan karóra, amit egy olyan feladatra kapsz, amit nem is tanultál (mittudomén, hiányoztál), idő is necces volt rá, és aszondják hogy IQ-ból is megoldhattad volna. Szal az érvelésedben ha lenne vmi legit, akkor nem így írta volna meg mind egy szálig.
Itt két hiba van:
- Aki a feladatot kiírta lövése sem volt/orbitális pályáról szarta le, hogy ki lesz a célcsoport, ennyi erővel gyak. integrált is adhatott volna, nem lett volna eltérő az eredmény érdemben.
- kvázi 20x-an túljelentkezett helyre pályáznak a gyerekek, mert amúgy alig van iskola aki indít 6 osztályos gimit, gondolom a belterjes gyerekek számára így ágyaztak meg. (nem feltételezés, ismerek olyat akinek biztos helye van, mert tanár gyereke)
- kvázi 20x-an túljelentkezett helyre pályáznak a gyerekek, mert amúgy alig van iskola aki indít 6 osztályos gimit, gondolom a belterjes gyerekek számára így ágyaztak meg. (nem feltételezés, ismerek olyat akinek biztos helye van, mert tanár gyereke)
Azért a többséget csak felvételin szedik össze. Anno hasonlóan (na jó, asszem csak 7-10x volt akkor épp) túljelentkezett helyre mentem, ország legjobb angol kéttannyelvűjébe. Két osztály indult, a miénkben nem volt egy seftes sem, és tudtommal a másikban sem. Persze lehet, hogy másik intézményben máshogy csinálják, de amíg oda jártam, egyik tanárnak se járt oda gyereke tudtommal.
kecske írta: - kvázi 20x-an túljelentkezett helyre pályáznak a gyerekek, mert amúgy alig van iskola aki indít 6 osztályos gimit, gondolom a belterjes gyerekek számára így ágyaztak meg. (nem feltételezés, ismerek olyat akinek biztos helye van, mert tanár gyereke)
Vagy ha nem egyből korrupcióra gondolunk, akkor az is lehet, hogy direkt zseniket akartak felvenni. Ugyebár Szász Marci fénykorában ezt a feladatsort 16 perc 25 másodperc alatt oldotta volna meg, majd a fennmaradó időben írt volna egy multiuser tetrist Erlangban.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Laktózérzékenységnek hívják ezt leginkább. Tekintve, hogy a húskészítmények legtöbbjében is használnak adalékként tejterméket, így ezeket nem fogyaszthatja. Más kérdés, hogy akkor olyat kell keresni, amiben kivételesen nincs. Pl Aldiban a felvágott.
Már rosszul vagyok, ha belegondolok, hogy milyen áltudományos maszlaggal indokolják ezt a kosztot gyerekeknél.
@Iron: Akarsz beszélni róla?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Berendelitek a kaját, ahogy mindig, te meg kieszed belőle a fehérjét.
Kiszopogatom, megcsócsálom az összeset.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Baszdki, hallom a fejemben, ahogy ezt a mondatot kimondod :DDDD Sírok XD
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
egy feladat kivételével mindhez írt eredményt, ezért érezhette úgy. más kérdés, hogy utána pontot szinte semmire nem kapott.
en is igy voltam vele, es nyilvan mas az intelligencia szintunk nekik es nekunk is. De figyelembe kell vennunk azt is hogy minden lurkonak egyforman csavarosnak szamitott, szoval kb ugyanott vannak igy megmerettetesi vegeredmenyben.
Mondjuk a lenyegen eleve nem valtoztat, ha mindenki rosszabbul teljesit a felvetelin eleve alacsonyabban lesz a meghuzott bekerulesi limit szoval ugyanott vannak mintha konnyebb peldakat kaptal volna es sorra mentek volna az 50 pontossal vegzosok.
Az pontozas skala egeszen jol be lett love ahogy nezem, 25-30pont volt az elert tipikus ahogy olvasom a cikkekbol, ami pont a kozepe a dolognak, azaz atlagosan okes szint. Aki attol tobbet ert el mar jobb volt az atlagosnal sokkal, kevesen voltak akik 40-45pontot ertek el ugye, akik igy bizonyitottan kifejezetten jok logikabol, azaz a tanultakon kivul a logikai feladatokkal is megbirkoztak.
De persze mennyivel jobb lett volna ha mindenki 45-50pontot vitt volna haza mint aki jol vegezte a dolgat, nincsenek atlagos emberek, azon aluliak es kifejezetten jok, csak mind-mind szuperul teljesitoek meg kivaltsagosak.
oszinten nem vagom pontosan mit foglal bele a tananyagba a tanterv, de a neten talalt infokbol nekem ugy fest vagy 20%-ka nem volt tanult, parat meg tanultaktol fuggetlenul logikaval/kreativitassal kellett kikovetkeztetni mintsem betanult kepletekkel mert arra is kivancsiak voltak, mint pl a celtablassat vagy a kockassat.
itt nem volt 7-8-os anyag. Ha csak azt az 1-2 egyenletrendszeresesset nem szamitjuk annak, de ha az emberek zome nem oldotta meg akkor betudhato mint kivaltsagos szintet produkaloknak extra agytorna, es a beugro limit meg eleve alacsonyabb lesz igy hogy ezeket az atlagos embernel automatikusan kilotted. Max nem 40pont lesz a bekerulesi hatar hanem valahol 25-30 korul.
7-8ban azert mar sokkal brutalisabb dolgokat csinaltok a suliban ezeknel.
ez mennyire legit kijelentes amugy? Ezen mondjuk bullshitten tudjatok oket fogni mivel a feladatlap elejen direkt kiemelik hogy csak akkor vezesd azaz indokold meg az adott megoldast, ha ezt kulon irasban kerik:
rwurl=http://i.imgur.com/cdO1KDg.jpg
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
szopacs
az egesz kozepiskolai felvetelit idiotasagnak tartom, leul egy jo tanar a kolokkel, beszelget vele barmirol 5 percet, es latja, hogy abba a suliba valo e
Parizer forever.
nem egyezik a velemenyunk, ha egy nem rossz suliban szinotos, matekversenyre, elokeszitore jaro kolok 30%-ra irja meg, akkor az az a matekteszt sz@r
az ilyen gyerkocnek kb. 80-90%-ot kellene elernie
szerk: es mennyire izgulos a gyerek? nem azon ment el? (bar a matekverseny azert valamennyire kikepzes az ilyenre)
Parizer forever.
es mennyire izgulos a gyerek? es ha azon megy el?
ibi amentia latet
Anno én időmben volt hasonló, amikor sulik összeállíthattak saját felvételi vizsgát. Már persze nem volt mindenkire 5 perc, ezért írásbeli volt, de nem ilyen. Nekem volt szerencsém pl logikai/matek írásbelire, akkor bejutottam topba. Perrrsze ehhez hozzátartozik a rengeteg felkészítő Fazekasban, versenyek, satöbbi.
Ez a "nem kell indokolni" viszont baromságnak néz ki, ösztönzi a másolást, csalást. Plusz hülyeség, mert ha felénél elront a gyerek valamit, annak nem 0% pontnak kéne lennie, hanem hibához arányos részpontnak.
Ahogy olvasom, nem feltétlenül a feladatokkal volt a gond, hanem kevés volt az idő. 45 perc...
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
sajnos a rendszer ugy van kitalalva hogy nem arra koncentral hogy eldontse oda valo e a lurko vagy sem, hanem hogy az osszes rendelkezesre allo lurko korul kideritse ki az par legjobb esetleg aki belefer a tanterembe, akik meg ezek alatt vannak kb igy jartak. Mehetnek oda ahol meg van hely.
Amig omlesztik a sulik ki a gyerekeket es komoly kapacitas problemak vannak, addig mindig igy lesz.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Jelen esetben elég nehezen lehet eldönteni, hogy ki a jó/jobb/odavaló, mikor a kitűnő tanulók is 30%-ra írták. Egy jól kitalált feladatsort legalább 4-esre kéne írniuk, ha a drukkot, stresszt is beleszámítjuk. Ha nagyon parás a gyerek, akkor is biztos hármas. Szerintem sok volt ez az adott időre.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
valoszinuleg csak kecske eszet orokolte szegeny gyerek :)
Parizer forever.
ok de hany kituno matekos van minden elemi sulibol? Es ha mind kitunore irjak a tesztet is meg hogyan dontod el hogy kitunok kozul ki a kiemelkedoen jobb?
Voltak 40-45pontosat irok is ahogy a cikket olvastam, es az atlag teljesitmenyt 25-30ra irja, szoval aki 15pontot (30%) ert el az joval atlagon alul teljesitett a statisztika szerint.
Ami egy jo tanulonal is betudhato eros parazasnak ami leblokkolhatja ugye, de mondom ha csak a levezetes hianya miatt van 30% es amugy majdnem teljes pontszamot kapott volna (mivel Kecske azt mondta szinte mindet gond nelkul megoldotta), az bullshit mivel a feladatlap elejen kiemelik direkt hogy nem kell levezetni ahol nem kerik, kvazi ott megadtak a zoldet a "szamolj csak nyugodtan fejben amit rutinbol tudsz, mivel azzal idot tudsz sporolni a nehezebb reszekre".
ez kecske gyerkoce volt, a jelentett atlag ahogy olvastam 50-60% azaz 25-30pont.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
23.3 pont avagy 46.6% volt a hatodikosok atlaga
Parizer forever.
mas teszta hogy az egesz osztalyozasozosdit az ilyen linearisan egymasra epulo tananyagoknal teljesen hibasnak es rombolo hatasunak tartom.
Mit ersz el vele ha 2essel vagy 3assal mint "atmeno" gyerekre razuditod a kovetkezo adag, elozore szorosan raepulon anyagot? Azt hogy meginkabb semmit nem fog erteni belole es ujra alig huzza ki 2essel vagy valoszinubb bukasra fog allni?
Teljesen ertelmetlenul gyomoszolik bele a magasabb szintu oktatast ha az alacsonyabbat sem erti. Igen, ha nem 4-5osre vagja az anyagot, akkor egyszeruen nem erti elegge, es gyakorolnia, fejlesztenie kell magat hogy feltornazodjon arra a szintre, ahelyett hogy zuditanank a kovetkezo lavinat a fejere.
Ismet mas teszta hogy az altalanos oktatas formajaval sem ertek egyet, abbol a nezetbol hogy a vizsgara, a jegyekert tanitsak a gyereket. Azaz 8-12 ev elvesztegetett ido es energiat produkaltatsz a lurkoval, azert hogy suli befejezte utan par honap, illetve max 1-2 ev utan 95%-at a tanultaknak el is felejtse mivel nem eleve nem erdekelte/hasznalja, csak a vizsgara/ellenorzokre tanulta meg, utana huss, elillant.
Arra es a kapcsolatos tantargyakra fokuszalnek csak ra, amire affinitasa, erdeklodesi kore van a gyerkocnek es azokat erositenem jol ki benne, a sok "shovelware" tantargyat amit a beallitottsagahoz merten soha nem fog hasznalni az eletben meg hanyagolnam teljesen, mivel csak vesztegeti vele az idejet, szinte mindent el fog felejteni beloluk ugy is.
Ha nem 2essel nyomnank at ezekbol a figyelem szethuzo tantargyakbol hanem a tanitasukkal elfecserelt idot mondjuk arra fektetnenk ra hogy azokat a tantargyakat amelyek igazan fontosak az eleteben meg jol megerositsuk benne es megtanuljuk effektiven hasznalni oket, akkor sokkal jobban fel tudnak kesziteni a lurkot az eletre.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
azaz pont a fele, atlagos.
Azon aluliak atlagon aluli eredmenyek, azon felul atlagon feluliek. En ezt ugy latom hogy egesz jol belott pontozast allitottak fel. Nem kapott irrealisan nagy eredmeny a legtobb diak (40-50pontot), es irrealisan keveset sem.
Ha egy elemi iskola omleszti a kituno tanulokat ki magabol akkor az nem kituno eredmeny hanem atlagos szint.
Ha pl minden gyereket magantanarozol es matekversenyre kuldesz, akkor a munkaltatok kesobb ezekbol a gyerkocokbol fognak valogatni majd, azaz automatikusan sokkal magasabbra nyomjak az emberek a versenyhelyzetet egymassal szemben nezve mint ellenkezo esetben lenne, mondhatni egyre nagyobb elvarasokkal fogjak eleve szembesiteni oket.
De megnyugodhatunk mivel ahogy haladunk elore az idoben a gyerkocok nem csak a Magyarorszagi lurkokkal fognak versenyezni, hanem pl egyre nagyobb utemben a regiment Kinai es Indiai diakkal is, akik szinten be akarnak kerulni a munkaeropiacra es ok is egyre brutalisabban erosodo oktatason mennek majd keresztul.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
rwurl=http://45.media.tumblr.com/tumblr_lz4quxQpDO1qkd29po1_500.gif
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
nem en mondom csak probalom megvilagitani a vizsgaztatok szemszoget is.
A cikkben leirjak meg hogy ez valoszinuleg azert van hogy reagaljanak a munkaeropiacra ahol rengeteg a diplomas, de keves a szakkepzett munkas.
Ezt ugy is erthetjuk hogy sokan csak a papirert tanulnak letminimumot, bemagolva a sablonokat de igazabol nem ertik a mesterseguket, igy emelni probaltak a szintet. De ugy is erthetjuk hogy nincs szakmunkasa az orszagnak aki elvegezze ezeket a melokat mert "senki" nem akarja csinalni oket, hanem mindenki magasan diplomazottnak akar menni amivel mar eleve tele a padlas, igy probalja mestersegesen eliranyitani a lurkokat a rendszer szakmelo iranyok fele.
Btw ha engem kerdezel mint emlitettem en el is torolnem a vizsgaztatast a tanulashoz mint feltetel. Aki akar az mind tanulhatna, kortol, helyzettol fuggetlenul. De ezzel akkor a tanitas modszereit is valtoztatni kellene egyuttal, mivel mashogy nem lenne kapacitas/penz ra. Es nem lenne hatranyos a "proli" szakmunkas melokat is full automatizalni amennyire sebesen csak lehet (ha mar nincs ki elvegezze mivel mindenki egyra nagyobb sulit vegezne), bar mondjuk eleve utemesen haladunk effele.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Legjobb félévem az volt, amikor nem volt vizsgatárgyam... Semmi stresszelés a végén, vizsgaidőszak alatt ki lehetett pihenni a félévet. (Ahelyett ugye, hogy rögtön rád borulna a következő félév.) ZH megtekintésen volt ráadásul idő arra, hogy tanár leüljön, megbeszélje velünk, pontosan mit is értettünk a válaszok alatt egyenként, stb. Hogy mennyi stressztől kímélt meg az a félév! Plusz nagyon gyorsan ki lehet deríteni, hogy a delikvens ténylegesen érti-e a témát, aludni járt-e be, vagy néha figyelt is. Mert persze lehet, hogy zh-ba időszűke/stressz miatt nem írt oda mindent, amit tud, vagy tudja, csak elnevezést keveri, de akár az is lehet, hogy csak handabandázott valamit, és seggbe kéne rúgni.
Persze egy 300 hallgatós tárgynál erre nincs se kapacitás, se idő, de akkor nem is az a probléma, hogy túl sok időbe tellne, hanem abba, hogy így van szervezve az oktatás.
korrekt.
Ezert is vannak lepesek manapsag mar arra hogy reformaljak, de tipikusan a nagyobb reformok nem belulrol erkeznek a cegeknel sem, hanem kulso erok altal, mint a beszelt Khan Academy modszere vagy a kurzus centrikus MOOC mozgalom kepviseloi is ugye.
Igy nem azon kell stresszelned hogy vizsgan hogyan teljesitesz hanem hogy mennyire vagod eleve a megtanultakat, mestersegedet ugy overall.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Én is így voltam vele, ezért még hetedik elején (itt errefelé csak 8+4 volt) elmentem valami matekversenyre, ahol azt hirdették, hogy az első 10 helyezett felvételi nélkül mehet a helyi gimibe, ha majd elballagott az általánosból. Meg is lett, aztán kicsit csodálkoztak ott, amikor 2 év múlva közöltem, hogy én tulajdonképpen a biológia-kémia szakra mennék, dehát kérem szépen, nem volt kikötés, hogy a matek-fizikára kell. :D
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
nem különösebben izgulós, btw neki sikerült a legjobban az iskolából :D
psi: leszarják mi van odaírva, ezt nem fórumon lehet kielemezni akármennyi idő alatt, hanem helyszínen ránézhetsz egy pillanatra, majd másnap délig adhatsz be fellebbezést, amire azt mondják, hogy hhahah, nope. De ha nem mondják, hanem adnak még két pontot nagy duzzogva az is mind1, szal kár belemenni, és ez a célja is.
persze, én is meg tudom oldani időben, de ha olyat raknak eléd amiből egy részléről lövésed sincs, vagy az előkészítő alapján azt reméled, hogy van azt kiderül, hogy másképp kellett volna eleve, akkor feleslegesen basztad rá az időt csak el. amikor ált. 6.-os voltál kiváncsi lennék mit szóltál volna mondjuk egy olyan karóra, amit egy olyan feladatra kapsz, amit nem is tanultál (mittudomén, hiányoztál), idő is necces volt rá, és aszondják hogy IQ-ból is megoldhattad volna. Szal az érvelésedben ha lenne vmi legit, akkor nem így írta volna meg mind egy szálig.
Itt két hiba van:
- Aki a feladatot kiírta lövése sem volt/orbitális pályáról szarta le, hogy ki lesz a célcsoport, ennyi erővel gyak. integrált is adhatott volna, nem lett volna eltérő az eredmény érdemben.
- kvázi 20x-an túljelentkezett helyre pályáznak a gyerekek, mert amúgy alig van iskola aki indít 6 osztályos gimit, gondolom a belterjes gyerekek számára így ágyaztak meg. (nem feltételezés, ismerek olyat akinek biztos helye van, mert tanár gyereke)
Azért a többséget csak felvételin szedik össze. Anno hasonlóan (na jó, asszem csak 7-10x volt akkor épp) túljelentkezett helyre mentem, ország legjobb angol kéttannyelvűjébe. Két osztály indult, a miénkben nem volt egy seftes sem, és tudtommal a másikban sem. Persze lehet, hogy másik intézményben máshogy csinálják, de amíg oda jártam, egyik tanárnak se járt oda gyereke tudtommal.
Vagy ha nem egyből korrupcióra gondolunk, akkor az is lehet, hogy direkt zseniket akartak felvenni. Ugyebár Szász Marci fénykorában ezt a feladatsort 16 perc 25 másodperc alatt oldotta volna meg, majd a fennmaradó időben írt volna egy multiuser tetrist Erlangban.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
rwurl=http://i.imgur.com/cOQ99fz.jpg
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
azért a xilofont igazán odarakhatta volna... vagy annak is változott most a helyesírása?
#xenomorfotakisiskoláskönyvekbe
ibi amentia latet
Tudtommal nem, bár manapság már ki tudja. Na de hogy már a V se ott van, ahol kellene...
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.