Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Össze-vissza járkálás miatt mostanában telefonon játszottam.

Prince of Persia Classic (Android)

A játék első fejtörője mindjárt az indítóképernyőn fogadott: egy pillanatra bejött a főmenü, majd fagyás. A Google Play-es véleményeket nézegetve az a szomorú realitás fogadott, hogy a hiba általános: valami netes hülyeséget használ a játék a mikrotranzakciókhoz, de a dolog már nem működik, így szimplán lefagy a játék. A gondot szerencsére meg lehet oldani, egyszerűen csak ki kell lőni az internetet és már megy is.

A grafika nagyon szép, kellemes, kézzel rajzolt környezet fogadja az embert, ami úgy hű az eredeti játékhoz, hogy közben természetesen sokkal többet nyújt annál. A külcsín PC-re is elmenne szebb karakteranimációkkal, a pályák még a konzolos verzióban látottaknál is jobban festenek.

Ennek ellenére az élmény mégis borzalmas, mivel az irányítás szörnyű. Rendszeresen tolom a régi SNES verziót érintőképernyős "kontrollerrel" emulátoron, szóval gyorsan leesett, hogy a problémát nem az okozza. A herceg egyszerűen pontatlanul mozog, és nem is mindig azt csinálja, amit te szeretnél. Az irányítási séma is furcsa, az embernek olyan érzése támad tőle, hogy valaki itt nagyon fel akarta találni a kereket, miközben azt már a DOS-os verziónál tökéletesen sikerült megoldani. A precision platformer halála a rossz irányítás, szóval a hatodik pálya környékén fel is adtam... hozzátenném, hogy évente egyszer biztosan végigtolom az eredetit, mindenféle erőlködés nélkül, tulajdonképpen emlékezetből, a PoP Classicot pedig nagyon sokat forgattam butatelefonon: ott még bonyolultabb, "pro" mozgáskultúra - gyors platformról platformra lendülések, gurulások stb. - is fél kézzel előhozható.

Az eredetit vagy a butatelefonos és konzolos PoP Classic verziókat ajánlom inkább, ezt elcseszték, nagyon.

Prince of Persia: The Shadow and the Flame (2013, Android)

Az előző játék után semmi jóra nem számítottam a SatF remake-jével kapcsolatban, de végül pozitívan csalódtam a máig utolsó PoP címben.

Az irányítás nagyon jó: gesture controlt használ a játék - van más beállítás is, de szvsz azokkal fölösleges bajlódni -, így futni és ugrani egyszerű swipe-okkal és nyomogatással lehet, egyedül a sétához és a harchoz kell specifikus gombokat használni az érintőképernyőn. Pontos és egyszerű rendszer, az eredeti játék lassúságát nem kedvelők pedig viszonylag könnyen sajátíthatják el a nehezebb, de gyorsabb trükköket. A jól megcsinált PoP Classic verziókhoz hasonlóan így a klasszikus játékmenet keveredik a Sands of Time éra flow-orientált - működik az onnan átvett "ha jó vagy, akkor speciális mozdulatokkal marha gyorsan teljesítheted a pályákat" elv - mozgáskultúrájával, összességében baromi jól.

A grafika szép, de itt már minden teljes 3D-ben pompázik: ez egyrészt jó, mert szép egységes az art design tőle, de sajnos mint minden handheld címre, így a PoP 2 remake-re is nagyon jellemző az alacsony textúrafelbontás. PoP címhez méltóan színes-szagos a tálalás, így azért bőven szemnek kellemes az eredmény.

Negatívum is akad jócskán: az eredeti játék löttykeresgéléséhez képest itt egy szimpla inventory rendszer fogadja az embert, ami durván árt a kihívásnak (a játék végére több, mint 40 health potionöm és vagy 25 revive potionöm volt). Viszonylag sok azonnal ölő csapda akarja ezt ellensúlyozni, de nagyon kevés gyakorlás kell ahhoz, hogy 99%-os biztonsággal tudja az ember ezeket villámgyorsan kikerülni.

A harc is gyengécske: alapból az ellent blokkolni és csapkodni tudjuk majdnem ugyanúgy, mint az eredeti játékban, de ez nem túl nyerő taktika. A sikert a jól időzített blokkolás hozza magával, amitől az ellenfelek bekábulnak. Ilyenkor meg lehet őket kombózni, kombóból viszont csak 3 akad: egy olyan, amivel jó nagyot lökhetünk rajtuk, egy másik, ami szép nagyot sebez és egy harmadik, ami gyógyítja a herceget. Utóbbi teljesen felesleges, a lökésnek pedig csak akkor van értelme, ha csapdába vagy szakadékba juttathatjuk vele az opponenst, szóval az esetek 90%-ban a sebzős kombót fogod használni. A csontvázak az eredetivel ellentétben nem élednek fel, a koponyákhoz pedig semmilyen extra ügyesség nem szükséges - az eredeti játékban őket ritmikus szúrásokkal lehetett elkapni - így a vívás gyorsan monotonná is válik, ami egy kb. 90 perces játéknál igazán érdekes eredmény. Néha azzal próbál fűszerezni ezen a játék, hogy két oldalról támadják az embert, így folyamatosan forgolódni kell, de ez sem egy nagy kaland.

A rimékelés maga is elvérzik: az eredeti rajzolt-szinkronizált átvezetői sokkal jobbak voltak ennél a szöveges + néha grafikás megoldásnál, a speciális potionök (fordított képernyő, lassított zuhanás, sebzés stb.) pedig teljesen eltűntek. A hidas bossfight helyett maradt egy sokemberes harc leszakadó híd nélkül, a pacira ugrás helyett is bossfight van, a játék vége pedig teljesen meg lett vágva: a Jaffar elleni végső összecsapás egyszerű vívás egy kis akadálykerülgetéssel cool tűzgolyó-eregetés helyett, az előtte lévő elvontabb termek pedig hiányoznak. Azért a lángban itt is meg kell halni, de gondolom csak azért, hogy ne legyen teljesen értelmetlen a játék címe.

A Shadow and the Flame hangulat megvan, a játékmenet is összességében ügyesen lett sztrímlájnolva, szóval a legnagyobb probléma csupán az, hogy az eredeti sokkal jobb volt.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.




:DDD Aktuális. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



The Walking Dead Season 2 - Episode 1 & 2

Az első rész elég langyos felvezetés volt. A főhős kábé csak sodródik az árral, nem éreztem az illúzióját sem, hogy lenne bármi ráhatásom a történésekre. Olyan érzésem volt, mintha gyorsan le akarták volna zárni az előző évadból maradt szálakat, hogy új karaktereket és szituációt hozzanak be helyettük.

ShowHide spoiler #

A második részben már történnek olyan komoly dolgok, és kell hozni olyan súlyosabb döntéseket, amikért az első évadot szerettem. Legalábbis működik az illúzió, hogy én döntök, és azt gondolom, hogy számít, hogy hogyan. A történések tetszettek, várom a folytatást. Talán még ma este el is jutok oda, hogy elővegyem.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Kivancsi vagyok hogyan fogod befejezni, a kevésbé logikus/gyakran valasztott ending volt a jobban kidolgozott szerintem :)

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Mount Your Friends
Nem tudom mikor röhögtem játék közben annyira hogy nem láttam a képet a könnyektől. Haverral kezdtünk neki de sírtam a röhögéstől, nagyon kész. :D A kezdeti sokk után is amúgy teljesen jó, tipikus easy to learn hard to master játék. Nagy kár viszont hogy különböző modok csak local coopban vannak és csak a sima építgetésre van online opció. :(

Rocket League
Baromi nagy meglepetés, iszonyatosan élvezetes játék, pedig nem sokat vártam volna tőle.



Meglátjuk.

Belekezdtem a harmadik epizódba is. Az előzőnél még nem voltam teljesen biztos benne, de most már az vagyok: jó látni, hogy az első évad 440 Days DLC-jének szereplőit beleszőtték a második évadba.

Ja, és akartam írni, hogy van pár visszalépés is a többi Telltale-játékhoz képest. Az egyik az, hogy a menüben vannak műveletek, amit csak egérrel lehet kivitelezni (pl. bármelyik menüpontból visszalépni, de persze az is lehet, hogy nem a logikus gombokat használják - sokáig nem próbálkoztam), a másik pedig az elkapcsolhatatlan credits.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Rocket League tényleg piszok fun játék, iszonyat magas skill ceilinggel. Nekem 90%-ban még mindig az iszonyat mákon múlik, ha gólt tudok lőni, vagy egyáltalán úgy beleérni a labdába, ahogy én szerettem volna :D



The Walking Dead Season 2

Meh. A semmilyen kezdés után a második-harmadik rész környékén volt talán a játék maximuma (ott még lehetett volna érdekes irányba elvinni), aztán sikerült a végére fokozatosan lejutni nullára. A semmiből indult, és a semmibe is jutott vissza a végén.

ShowHide spoiler #

A karakterek fele töltelék. Inkább csak azért vannak, hogy a botladozó történetet továbblökdössék a következő helyszínre, ahol ugyanaz történik mint addig, csak pepitában. Voltak jó helyszínek, érdekes helyzetek, de valahogy úgy éreztem, hogy ezek nagy része túl kis hangsúlyt kapott, vagy kihasználatlan maradt. Még annyi távlati cél sem volt a sztoriban, mint az első évadban, pedig abban sem volt sok.

Ha valakinek az első évad tetszett, és a másodikat pár euróért meg tudja venni, annyit megérhet, de inkább játssza végig újra az első évadot pár év múlva, amikor már kezdi elfelejteni, hogy milyen kellemesen kellemetlen helyzetekben kellett dönteni benne.
Persze lehet, hogy csak az idő szépít, meg az, hogy közben megvolt a Tales from the Borderlands és a The Wolf Among Us is...

Kicsit rápihenek a Telltale-féle Game of Thronesra egy kis Test Drive Unlimited 2-vel meg BioShockkal. Aki akar, az előbbihez csatlakozhat. Néhányan már vagyunk rá Dohival, talán Swoderrel és még pár potenciális jelölttel.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Final Fantasy XIII-2
Ez de kriminálisan fos port, te édes jó istenem. Először a 7.1-es füles akasztotta ki és elkezdte sípoltatni a jobb oldali hangszóróját amit hálistennek lehetett orvosolni egy vista sp2 kompatibilitás beállítással. Aztán mikor elindult a videó meg meg állt pár mpenként. Mivel USB-s egerem van mikor kihúztam az egeret egyből ment rendesen. Dafuq. :D Viszont mivel touchpaddal elég szar lenne játszani valamit ki kellett találni. Na akkor DS4-et feldugtam a gépnek, örült is. Szaggatás megoldva, viszont minden gomb rohadtul máshol volt. Még fél óra szenvedés mire sikerült helyrepofozni (bár ez nem feltétlen a játék hibája, de ennél fordult elő először). Ezután jött maga a játék ami simán képes ugrálni 60 és 10 fps között akár 2mp leforgása alatt is. Iszonyatosan zavaróan ugrál, ráadásul még csak nem is néz ki jól. O.o A menü meg ugye minden egyadta konzolfos. Megnyomod az esc-et kijön egy kis "windows" stílusú ablak hogy akkor most bezárom a játékot? :D Egyszerűen bámulatosan fos, nagyon gondolkodom hogy igényeljek-e refundot de az a baj hogy nagyon érdekel. :(



Xonotic

Igazából ezzel megint nem (csak) a héten játszottam, hanem lassan egy hónapja nyúzom/nyúzzuk öcsémmel és/vagy egyéb pajtásokkal... :)
Röviden és velősen ez egy opensource (és ennek megfelelően teljesen ingyenes) játék, ami elképesztően remekül ötvözi a Quake és az Unreal Torunament sorozatot, beleszuszakolva mindent a két játékból amit csak érdemes. A community mérete egy ekkora kaliberű játék esetén szerintem átlagosnak mondható, igazából nincs olyan hogy játszani szeretnél, de nincs kivel. Az összes szokványos játékmód elérhető, plusz tonnányi őrült mod és pálya is van a játékhoz. Konzolból pedig kb. végtelenségig konfigurálható az engine. A gépigény alacsony, viszont a játék képi világa ennek ellenére még ha nem is mai, szerintem kifejezetten ízléses. Sőt, egy ilyen pörgős játékba ennél több nem is hiszem hogy feltétlenül kell... úgysem a tájat bámulja az ember. :) A zenék jópofák, jó kis adrenalinpumpáló techno szól az aprítás közben.
Többet szerintem nem is nagyon érdemes róla fecsegni, akit érdekel, az a fenti linken megtalál minden szükséges infót, plusz a lámábbak egy-két tutorialt is "Guide" címszó alatt.



Xenoblade Chronicles (Wii) legfrissebb Dolphin emulátorral + HD textúra pack.

A játék világa, a sztori, a játékban lévő ötletek jók. Az irányítás viszont nem az igazi. A kamera kezelés nem áll a helyzet magaslatán, nem áll be a játékos mögé, sokszor nem látni mi folyik, márpedig a harcrendszernél bizonyos kombók csak akkor élne ha a célpontra nézünk vagy mellette állunk. A másik szívás, hogy harc közben nem elég helyezkedni kell, kiválasztani a kombókat, néha adott sorrendben, de elvileg kéne karaktert váltani és/vagy felsegíteni a földről. A másik marhaság, amikor veszélyes szituációban nagy nehezen elcsalsz pár ellenfelet, sikerül is legyőzni őket, erre a társaid 0 HP-val belerohannak egy másik csapatba vagy főellenségbe mert csak. Ha meg halál van, akkor konzekvensen visszadob az utolsó mérföldkőhöz ahelyett, hogy betöltené az utolsó állást ami ugyan annyi idő lenne. Ennyi sírás ellenére is megéri, csak sűrűn kell menteni, meg sok a felesleges gombnyomkodás. Ami jó a küldetések felvétele egyszerű, a gyűjtögetős rendszer, a lootolás jó. A világ jól kidolgozott és néha meg avult grafikával is lenyűgöző, a sztori, a karakterek tetszenek, a felkutatható szociális háló vagy a barátság erősítését szolgáló beszélgetések és múltidézés is klassz. Meglátjuk lesz e erőm végigvinni, szerintem szerzek egy gamepadet hozzá ...
Sajnos a Chronicle X (Wii U) nem megy emulátorral (CEMU), mivel az még eléggé félkész, pedig fényévekkel jobb a grafika.
Én csak a sima HD textúrákat használom és 1280x1024-ben 4x élsimitással, DX11-ben. Így szépen viszi a Q9400, 4GB rammal és HD7850-el. Bekapcsolt textúra előtöltéssel már nem, ahhoz 6GB kellene. Az UltraHD csomaghoz ajánlott 10GB+ ram, 4K esetén meg i7, GTX970 is.



steam sale végén még bezsákoltam kettőt

Beat Hazard, zene alapú asteroidsos lövöldözős
rwurl=https://youtu.be/zcKfQr9umZM
Az Epilepsziások Egyesületének ajánlásával

Pac-Man Championship Edition DX+
rwurl=https://youtu.be/s9IombBjgos
a jóöreg, remak-je, felturbózott (de mégis az eredetihez hű) graffal, és pörgős játékmenettel. nagyon élvezetes :)

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Factorio-ban egy ideje elerhetoek a mindenfele logikai aramkorok , eddig nem nagyon vagtammire lehetne hasznalni oket .. mostmar ertem ;)

rwurl=https://youtu.be/indN4kcshB0

Ego, Draco Ordinis Mallei Inquisitor, per auctoritate Digamma Decimatio Duodecies, ultimum exterminatum planetae Stalindromae cum extreme celeritate impero!



Az évek során eddig összesen 74 percet játszottam a Fallout: New Vegas-szal. Ez 3 db karaktergenerálás, amiből a harmadik tegnap este történt. Kíváncsi vagyok, ez alkalommal túljutok-e a "kinyitom az ajtót, és meglátva a végtelen látóhatárt az jut eszembe, hogy most mi a frászt csináljak, ááá, inkább majd legközelebb, nincs 300 órám erre" ponton.

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Ha valamennyire respektálod a saját idődet - és látom, hogy igen -, akkor NE, ismétlem; NE is menj a F4 közelébe ;)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Broken Age (Act 2)

A végére értem. Zoo beszámolója alá bepötyögtem pár benyomást. Ha valakit érdekel, ott megtalálja.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Life is Strange
Idejét se tudom mikor sirattam meg játékot utoljára. Kőkemény volt. Emelem a kalapom a dontnod előtt. Elképesztő amit csináltak. Elképesztő.
rwurl=http://replygif.net/i/854.gif



Remélem, hamar jön a S2

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."




Elkezdtem megnézni egy gameplay videót, hogy mégis milyen a játék.
És rögtön a legelején van egy elég kellemetlen bug. 4:15 nél egérrel nem tudja megnézni a fényképet és kénytelen kontrollerre váltani. Erre van valami megoldás? Mert egy játék kedvéért nem fogok kontrollert venni.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5x2KK3T7nmw



Hülyeség ellen nincs ellenszer. Értelemszerűen le van írva hogy towards "Look". :D Nem pedig a kép fele. Istenem... Fel kellett volna tolnia az egeret és kész. Szóval nem bug hanem fícsör. Több választásnál ugyanez a szitu, a kör közepére katt és elhúzod a kívánt válasz fele.

Mondjuk én kontrollerrel játszottam mert ezerszer kényelmesebb.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Belenéztem a videóba, még ki is írja ugyanezt szép nagy lóbetűkkel. Legyünk megengedőek, mivel mindenkinek lehet rossz pillanata, nem biztos, hogy a következő videója Darwin-díjas műalkotás lesz a delikvenstől. De látom benne a szellemi potenciált.

Sors bona, nihil aliud.



Mentségére szóljon, hogy egy 5 másodpercet én is elidőztem ott, mire leesett, hogy mit kéne csinálni :)



Dettó. A point & click módi intuitív az ilyen játékoknál, nem a húzogálósdi.

ibi amentia latet



Punch Club
retro rocky mma tycoon

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=345g7VNvnOo

Jó lesz az.



Nekem se volt egyértelmű első blikkre, de tarsolyomban a Gothic 1 irányításának megfejtéséből adódó perkkel - aminél bő fél óráig küzdöttem, mire fel tudtam venni az első tárgyat - fél perc alatt rájöttem. :)

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



en most rakaptam az ARK -ra .. singleplayerban .. kb 9x haltam meg ugy hogy minden cuccom elveszett ;) megis mindig visszamegyek jatszani a jatekkal ;) gebedjenek meg a dinok ;)

mas :

amikor irtak rola , nemtetszett, de ezzel a videoval megvettek maguknak ;)

rwurl=https://youtu.be/N9M-RbjEec0

Ego, Draco Ordinis Mallei Inquisitor, per auctoritate Digamma Decimatio Duodecies, ultimum exterminatum planetae Stalindromae cum extreme celeritate impero!


Tno képe
Tno

Első nekifutásra a " kézi irányítású célzórendszerek"-ig bírtam nézni.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Ó, a jó öreg magyar "cringe-szinkron". :D Nosztalgia, de nem a legjobb fajtából, bár inkább a szöveggel van itt a baj a színészek helyett. A videón majdnem elaludtam, szóval remélem, nem ez volt a puskapor nagyja.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!