Az elmúlt évben is maradtak a Steam-rekordok, a Valve mamuttá vált digitális PC-s piaca ismét szépen teljesített. Legalábbis ez derül ki a hivatalosnak és 100%-ig megbízhatónak nem, de statisztikailag releváns SteamSpy összesített éves adataiból. Azt persze tudni kell, hogy a számok nem a közvetlen steames eladásokat takarják, hanem a tulajdonosok számát.
A 2014-es 1900-hoz képest már több mint 3000 új játék került fel a gőzös piactérre (tegyük hozzá, a zöld lámpát kapott filléres független fejlesztések száma már talán túl nagy is), az egyidejűleg jelen lévő felhasználók csúcsa pedig 8 millióról 12 millióra nőtt. A legérdekesebbek természetesen az eladások, erről kaptunk szépen táblázatokat áprilistól kezdve úgy az évre vonatkozóan, mint havi bontásban. Összesen 350 millió fizetős játék talált gazdára, 3,5 milliárdos dollárosra hizlalva ezzel a piacot.
A bevételek összegét viszont érdemes fenntartással kezeni, hiszen a játéktulajdonos nem egyenlő Steamen vásárlóval (egyes játékoknál akár a Steam-kulcsok harmada is "külsős forrásból" kerül beszerzésre), nem tudom, hogy ezt és a régiós különbségeket milyen metódussal és hatékonysággal veszi bele a képletbe a SteamSpy. Ugyanígy az akciós hónapokban rendes áron vásárlókat sem tudják kiszűrni. Figyelmeztetnek is rá, hogy a felüntetett summát ne vegyük teljesen készpénznek. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy nem mindegyik játék Steam-függő, így léteznek más PC-s platformokon is (pl. GOG, Humble, Origin, UPlay), a nagy megjelenések közül például a Grand Theft Auto is a Rockstar Social Clubhoz való kulcsokkal érkezett a DVD-tokokban, és a The Witcher III: Wild Hunt pedig a GOG-felé lökte a dobozos vásárlókat. Viszonyítási alapnak viszont mindenképp érdekesek.
Szavak helyett következzenek a számok maguk! Először is egész évre vonatkozóan a TOP 20 bevételt és eladott példányszámot tekintve (áprilistól decemberig).
Külön toplista áll rendelkezésre a kilenc behatóbban vizsgált hónaphoz is.
Ha pedig vannak adatok a hónapokhoz, rangsorolni is lehet őket. Bevételt és eladott példányszámot tekintve is természetesen az (ön)ajándékozás ünnepéről szóló december volt a legerősebb. Míg azonban gazdára talált digitális kópiák számát tekintve a nyári akciók olcsó hónapja, június futott be a második helyre, addig bevételt tekintve a GTA V-tel fémjelzett április bizonyult kihívóan izmosnak.
Aki nem lakott jól ennyi adattal, elmélázhat a 2015-ös országonkénti rangsoron is, sajnos csak a nagyobbakkal, magyar toplista nélkül.
Forrás: Medium
A 2014-es 1900-hoz képest már több mint 3000 új játék került fel a gőzös piactérre (tegyük hozzá, a zöld lámpát kapott filléres független fejlesztések száma már talán túl nagy is), az egyidejűleg jelen lévő felhasználók csúcsa pedig 8 millióról 12 millióra nőtt. A legérdekesebbek természetesen az eladások, erről kaptunk szépen táblázatokat áprilistól kezdve úgy az évre vonatkozóan, mint havi bontásban. Összesen 350 millió fizetős játék talált gazdára, 3,5 milliárdos dollárosra hizlalva ezzel a piacot.
A bevételek összegét viszont érdemes fenntartással kezeni, hiszen a játéktulajdonos nem egyenlő Steamen vásárlóval (egyes játékoknál akár a Steam-kulcsok harmada is "külsős forrásból" kerül beszerzésre), nem tudom, hogy ezt és a régiós különbségeket milyen metódussal és hatékonysággal veszi bele a képletbe a SteamSpy. Ugyanígy az akciós hónapokban rendes áron vásárlókat sem tudják kiszűrni. Figyelmeztetnek is rá, hogy a felüntetett summát ne vegyük teljesen készpénznek. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy nem mindegyik játék Steam-függő, így léteznek más PC-s platformokon is (pl. GOG, Humble, Origin, UPlay), a nagy megjelenések közül például a Grand Theft Auto is a Rockstar Social Clubhoz való kulcsokkal érkezett a DVD-tokokban, és a The Witcher III: Wild Hunt pedig a GOG-felé lökte a dobozos vásárlókat. Viszonyítási alapnak viszont mindenképp érdekesek.
Szavak helyett következzenek a számok maguk! Először is egész évre vonatkozóan a TOP 20 bevételt és eladott példányszámot tekintve (áprilistól decemberig).
Külön toplista áll rendelkezésre a kilenc behatóbban vizsgált hónaphoz is.
Ha pedig vannak adatok a hónapokhoz, rangsorolni is lehet őket. Bevételt és eladott példányszámot tekintve is természetesen az (ön)ajándékozás ünnepéről szóló december volt a legerősebb. Míg azonban gazdára talált digitális kópiák számát tekintve a nyári akciók olcsó hónapja, június futott be a második helyre, addig bevételt tekintve a GTA V-tel fémjelzett április bizonyult kihívóan izmosnak.
Aki nem lakott jól ennyi adattal, elmélázhat a 2015-ös országonkénti rangsoron is, sajnos csak a nagyobbakkal, magyar toplista nélkül.
Forrás: Medium
Durva, hogy áprilistól decemberig egy milliót eladtak a New Vegasból. Ilyen sokan kihagyták vajon anno?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én még mindig csak tervezem, hogy belekezdek valamikor.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Kontraszt gyanánt:
https://blogs.windows.com/windowsexperience/2016/01/04/windows-10-now-ac...
A Microsoft saját anyaga önmagáról, szóval ezt meg amiatt érdemes fenntartásokkal kezelni.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Már elnézést, de nem értem, ez hogy is kapcsolódhat bármilyen szinten ide.
A felhasználókra erőltetett kötelező upgraddel, a beszüntetett downgrade programmal, a "warez frissíthető legálisra" cuccal, ez minden csak nem releváns információ.
rwurl=https://i.imgflip.com/wumpz.jpg
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Abban egyetértek, hogy nem feltétlenül releváns, de egyébként nagyon fontos: az MS nem óriási bevételeket akart látni a Windows 10-ből, hanem kiemelkedően jó adopciós rátát. Ez csillagos ötösre összejött nekik, míg a Steam OS szinte nevetség tárgyát képezte, szóval végeredményben MS-Valve: 1-1.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
/OFF
Ez kétségtelen. A fenti 200M 40%-a új PC eladás, 10% céges/oktatási upgrade (ezt vehetjük úgy, hogy valamikor fizettek érte, de ugye egyébként jelenleg még ingyenes).
A maradék 50% legnagyobb része szerintem szintén az ingyenes frissítésnek köszönhető, tehát ebből sem láttak sok pénzt tavaly.
A steam OS az első pillanattól kezdve halott ügy volt (és amíg nem lesznek legalább 50%-ban elterjedve a LL API-k, addig az is marad). Csakhogy ez sem volt benne a hírben :)
/ON
Játékeladásokról volt szó, e téren sokkal érdekesebb, hogy az egész éves cirka 3 milliárd USD-s bevétel a korábban írt 25-30%-os haszonkulccsal számítva kb. 800-900M USD tiszta bevételt hozott Gabe részére. És akkor még a merchandizing/market cuccokat nem is számoltam, szerintem ott is összecsuroghatott pár száz millió.
+1 :D
Most vettem meg nem rég én is.
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Elfelejted, hogy így szól a cikk címe: "Windows 10 Now Active on over 200 Million Devices". A "devices" mostanában divatos kifejezés a MS-nál, szóval benne vannak a telefonok, tabletek is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jesszus Az Arkból elment 2.4 millió db. pedig early access még csak, ha jól tudom.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök