Igen, én alapból az OS-re gondoltam, tehát bármilyen eszköz, ami azt futtatja (van ilyen már third party handheld is, és az SM-ből is lesznek külső gyártó által készített, adott esetben erősebb cuccok).
De te is egy jó érvet hoztál amellett, hogy miért NEM lesz ilye exkluzivitás. Valszeg nem lenne jó, ha bármelyik Steam felhasználó azt érezné, hogy ő már csak másodrendű állampolgár.
Na viszont arra hogy más PC-s áruházakban (Epic) nem fog megjelenni, arra már simán felraknék jelentősebb pénzt :)))
F2P multiplayer címek esetén nyilvánvaló, hogy nem jelenik meg más PC-s disztribútornál, de egy singleplayer cuccnál szerintem tök mindegy, mert így is keres rajta a Valve. Valószínűleg csak azok vennék meg a HL3-at a Steamen kívül, akik tényleg az adott platform diehard fanjai, ergo máshogy nem is lehetne elérni őket. Nem tudok pontos számokat, de szerintem még konzolon az Xbox meg a Playstation esetében is magasabb sáppal kell kalkulálni, mint mondjuk a EPIC Store-nál.
Ráadásul a Steam Machine szlogenje után -
Igen, a Steam Machine játékra van optimalizálva, de attól még a te PC-d. Telepítsd a saját alkalmazásaidat, vagy akár másik operációs rendszert. Kik vagyunk mi, hogy megmondjuk, hogyan használd a számítógépedet?
- nem állna túl jól, ha más téren meg nagyon elzárkózó stratégiát követnének, de Who Knows.
Az is tény, hogy a Valve a saját címeivel hagyományosan a saját platformját részesíti előnyben, de láttunk már karón varjút, pl. a The Orange Box-ot Playstation 3-ra az EA UK portolta. LOL.
Lehet a HL3 egy ideig Steam exkluzív lesz, aztán majd idővel eldönti a Valve, hogy akar-e még pénzt keresni; mint tudvalevő, a sok pénznél csak a még több jobb. =)
Na, ez nagyon jónak tűnik, ki kell próbálnom valamikor, ettől függetlenül viszont nem tudom, mennyire lehet reális egy fullos Portal VR. Ugye a hányósdi annyiban jelent akadályt, hogy a VR-ozás fejleszthető skill, abszolút adaptálódni lehet hozzá, viszont a VR ideje sosem jött el igazán és mára teljesen egyértelmű, hogy még nagyon sokáig csak egy szűk réteg időtöltése marad.
Ami hát makes sense, mert bármilyen más gaminghez képest nehézkes: kell a headset, kell egy PC és 500 apró gondod lehet vele. Én pl. kontaktlencsét használok, gamingelni viszont csak és kizárólag szemüvegben szeretek többek között azért, mert egy munkanapnyi lencsehasználat után elfárad a szem. A szemüvegben VR-ozás viszont borzalmas dolog és szemüvegmérettől függően lehet, hogy meg sem tudod oldani. Szóval az egyik első dolog, amit vennem kellett a headset mellé egy pár mágneses szemüveglencse volt, mert egyszerűen overkill volt kontaklencsében VR-ozni. És akkor még ott vannak a fizikai korlátok, hogy kell hozzá hely, hogy nem mindenki képes órákat probléma nélkül "kardiózni" stb. Egyszer az újdonság varázsa és a szabadidő betáblázottsága miatt 8 órát Alyxoztam egy nap, jól elfáradtam és két napig fájt a nyakam tőle, pedig az Alyx nem Beat Saber. :D
Plusz pl. a Quest jó minőségű vezetéknélküli PC-s használatához egyrészt a Meta Air Linket ki lehet dobni a kukába, helyette third party szoftver kell a Virtual Desktop képében, ami fizetős. A fasza streaminghez persze jó otthoni hálózat is kell ethernet-wifi kombóval és bár szerintem a legtöbb hardkórabb PC-s játékosnak kábel megy a routerből a gépébe, ha az nincs, akkor mindjárt macera az is. Ezért is jó, hogy a Frame streamline-olja a dolgot az USB dongle-lel, de biztos lehetsz benne, hogy az is nagyon távolságfüggő lesz, 6 Ghz-es hálózat ide vagy oda. A Valve-székházban tartott teszteknek meg egyszerűen nem szabad hinni, mert túl izoláltak, majd ha a pesti kaptár esti óráiban is zökkenőmentes minden, akkor lehet csak ünnepelni. :D
Szóval egy Portal VR-hoz edzett VR-osnak kell lenni, azokból meg kevés van. Előny ugyanakkor, hogy a Portal nem igazán AAA-játék, szóval fejlesztési költségben abszolút rentábilis lehet hasonlóan az utóbbi idő sikeresebb címeihez, mint pl. az Arkham Shadow, ami remek, de totálisan AA a legtöbb sikeres VR-játékhoz hasonlóan.
Rengeteg pénzt hagynának az asztalon így a HL3-mal, úgyhogy sztem esélytelen, hogy ne jöjjön.
Az Orange Box is egy nagyon fain kis csomag volt anno Xbox 360-ra.
Én inkább az ellenkezőjét gondolom: minek vesződnének konzolporttal, amikor konzolon egyszerűen nincs értelmes beágyazottsága se a Steamnek, se a Half-Life-nak? Ráadásul az évfordulós HL1-2 újítgatásokkal a Valve egyértelműen előkészíti a terepet a valaminek, konzolra viszont nem érkeztek új portok egyik játékhoz sem. Nincs hova kiadni, kis túlzással az lenne belőle, mint a PC-s Uncharted 4-ből. Majd évekkel később egy "trilogy packben" kihozzák, ha olyanjuk van.
Igen, én alapból az OS-re gondoltam, tehát bármilyen eszköz, ami azt futtatja (van ilyen már third party handheld is, és az SM-ből is lesznek külső gyártó által készített, adott esetben erősebb cuccok).
De te is egy jó érvet hoztál amellett, hogy miért NEM lesz ilye exkluzivitás. Valszeg nem lenne jó, ha bármelyik Steam felhasználó azt érezné, hogy ő már csak másodrendű állampolgár.
Na viszont arra hogy más PC-s áruházakban (Epic) nem fog megjelenni, arra már simán felraknék jelentősebb pénzt :)))
Chief Exorcist
F2P multiplayer címek esetén nyilvánvaló, hogy nem jelenik meg más PC-s disztribútornál, de egy singleplayer cuccnál szerintem tök mindegy, mert így is keres rajta a Valve. Valószínűleg csak azok vennék meg a HL3-at a Steamen kívül, akik tényleg az adott platform diehard fanjai, ergo máshogy nem is lehetne elérni őket. Nem tudok pontos számokat, de szerintem még konzolon az Xbox meg a Playstation esetében is magasabb sáppal kell kalkulálni, mint mondjuk a EPIC Store-nál.
Ráadásul a Steam Machine szlogenje után -
- nem állna túl jól, ha más téren meg nagyon elzárkózó stratégiát követnének, de Who Knows.
Az is tény, hogy a Valve a saját címeivel hagyományosan a saját platformját részesíti előnyben, de láttunk már karón varjút, pl. a The Orange Box-ot Playstation 3-ra az EA UK portolta. LOL.
Lehet a HL3 egy ideig Steam exkluzív lesz, aztán majd idővel eldönti a Valve, hogy akar-e még pénzt keresni; mint tudvalevő, a sok pénznél csak a még több jobb. =)
Na, ez nagyon jónak tűnik, ki kell próbálnom valamikor, ettől függetlenül viszont nem tudom, mennyire lehet reális egy fullos Portal VR. Ugye a hányósdi annyiban jelent akadályt, hogy a VR-ozás fejleszthető skill, abszolút adaptálódni lehet hozzá, viszont a VR ideje sosem jött el igazán és mára teljesen egyértelmű, hogy még nagyon sokáig csak egy szűk réteg időtöltése marad.
Ami hát makes sense, mert bármilyen más gaminghez képest nehézkes: kell a headset, kell egy PC és 500 apró gondod lehet vele. Én pl. kontaktlencsét használok, gamingelni viszont csak és kizárólag szemüvegben szeretek többek között azért, mert egy munkanapnyi lencsehasználat után elfárad a szem. A szemüvegben VR-ozás viszont borzalmas dolog és szemüvegmérettől függően lehet, hogy meg sem tudod oldani. Szóval az egyik első dolog, amit vennem kellett a headset mellé egy pár mágneses szemüveglencse volt, mert egyszerűen overkill volt kontaklencsében VR-ozni. És akkor még ott vannak a fizikai korlátok, hogy kell hozzá hely, hogy nem mindenki képes órákat probléma nélkül "kardiózni" stb. Egyszer az újdonság varázsa és a szabadidő betáblázottsága miatt 8 órát Alyxoztam egy nap, jól elfáradtam és két napig fájt a nyakam tőle, pedig az Alyx nem Beat Saber. :D
Plusz pl. a Quest jó minőségű vezetéknélküli PC-s használatához egyrészt a Meta Air Linket ki lehet dobni a kukába, helyette third party szoftver kell a Virtual Desktop képében, ami fizetős. A fasza streaminghez persze jó otthoni hálózat is kell ethernet-wifi kombóval és bár szerintem a legtöbb hardkórabb PC-s játékosnak kábel megy a routerből a gépébe, ha az nincs, akkor mindjárt macera az is. Ezért is jó, hogy a Frame streamline-olja a dolgot az USB dongle-lel, de biztos lehetsz benne, hogy az is nagyon távolságfüggő lesz, 6 Ghz-es hálózat ide vagy oda. A Valve-székházban tartott teszteknek meg egyszerűen nem szabad hinni, mert túl izoláltak, majd ha a pesti kaptár esti óráiban is zökkenőmentes minden, akkor lehet csak ünnepelni. :D
Szóval egy Portal VR-hoz edzett VR-osnak kell lenni, azokból meg kevés van. Előny ugyanakkor, hogy a Portal nem igazán AAA-játék, szóval fejlesztési költségben abszolút rentábilis lehet hasonlóan az utóbbi idő sikeresebb címeihez, mint pl. az Arkham Shadow, ami remek, de totálisan AA a legtöbb sikeres VR-játékhoz hasonlóan.
Én inkább az ellenkezőjét gondolom: minek vesződnének konzolporttal, amikor konzolon egyszerűen nincs értelmes beágyazottsága se a Steamnek, se a Half-Life-nak? Ráadásul az évfordulós HL1-2 újítgatásokkal a Valve egyértelműen előkészíti a terepet a valaminek, konzolra viszont nem érkeztek új portok egyik játékhoz sem. Nincs hova kiadni, kis túlzással az lenne belőle, mint a PC-s Uncharted 4-ből. Majd évekkel később egy "trilogy packben" kihozzák, ha olyanjuk van.