Jelenlegi hely

Autómánia

Utolsó bejegyzés


Ezért mondtam, hogy itt most kérdés hogy milyen vételárhól indulsz ki?
A 22-ből? A 16-ból? A 12-böl? Most használtan 14-15 körül vannak ebből a nem full extrás darabok, de nincs is belőle sok használtan, mert szeretik, nagyon jó rivjúkat kapott, meg praktikus női városi suv.

De ugye ennyiért hirdetik a Lexus NX300-at, amit linkeltem, de az 7 éves, 50k km, esztétikai sérülések után. Valszeg értékvesztésben nem lesz jobb, cserébe drágább fenntartani, nem garis, és nem legújabb technika.



Felfüggesztés cascos, nem?



Ha elkezd lötyögni az igénybevételtől, az fáradás, nem baleset. Szerintem.

Eddig úgy néz ki, hogy az elektromos kocsik mindennél rosszabbul tartják az árukat, tehát nem véletlen, hogy a Lexus használtan ugyanannyi. Ugyanez a dinamika prognosztizálható a következő évekre is. Az említett Lexus már bukott az értékéből, és így kerül az új BMW árába, a BMW csak most kezd el bukni az újkori árából. Szerintem nem feltétlenül érdemes a kedvezményeket pluszban rászámolni a kocsi értékére - ha most megvehető ennyiért, akkor ez a base price, innen inflálódik.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Ha a világgazdaság pörgetésére továbbra is a fogyasztói társadalom fenntartása a cél, miért is feltételezzük, hogy tartós termékeket kapunk?
Most láttam egy videót, ahol egy jobb első ajtóban lévő kilincs mechanikája tört el és az egész ajtóbelsőt lehet csak cserélni, mert a kilincs és az egyetlen ablakemelő gomb köré nyomták/préselték/fújták/mittomén a műanyagot. Ez mondjuk épp egy Chevy modell.
Vagy az eletromos autókkal kéz a kézben bevezetett, erőltetett tapi-nyali óriás kijelzők, amik felváltották a nyomógombokat és a mechanikus kapcsolókat-tekerőket. Hiba esetén 1:1-ben cserélhetők, csak egy csatlakozó van az autó agyához. Inkább, mint javíthatóvá tenni, mint egy ujjnyi gomb és annak az elektronikája. A telefonoknál is sokkal egyszerűbbé vált a gyártók dolga azzal, hogy az egész telefon 1 db kijelző és mögé zsúfoljuk a modulokat. Na de legalább a prémium kategóriában hozzák vissza a kapcsolókat, tekerőket, gombokat. Így csak egy kb. 25 éves idősáv az, amit ha szerencsés az ember kihagy az autókból, mire meg tudja venni ezeket használtan :Đ



amúgy ha kifutó modellt olcsóbban kapsz újan mint használtan akkor az elég jó üzletnek tűnik.
Meg én nem értek a témához de annyit tudok, hogy Vajknak a véleményét új autókról érdemes fenntartásokkal kezelni :D



bitblueduck írta: amúgy ha kifutó modellt olcsóbban kapsz újan mint használtan akkor az elég jó üzletnek tűnik.

Ugyanezt akartam mondani, mert ugyan én se értek hozzá, de nekem is ez tűnik logikusnak. Csak aztán megjelent Vajk 😆

Chief Exorcist



Ez az elektromos autók jobban veszítenek az árukból dolog csak részben igaz, főleg a felső kategóriákban (30 misi felett kezdődnek). Az új Lexus-okat is nézegetem folyamatosan, és 27 millióból 20000 km után lesz 22 millió 1 év alatt. Bőven vesztik az árukat ezek is, valamivel lassabban, de én nem lennék meglepődve, ha jönne egy olyan trend, amikor bezuhannak, mert egyszerűen elavultak technológiailag és utastér minőségben.
Most ha csak 12 millából indulok ki a BMW esetén (és még a kedvezményt levonni oké, de a céges támogatást azért már a piac nem úgy veszi figyelembe, szal a 16 reálisabb kiindulási pont lenne), ha 5 év múlva 7-et fog érni, az a 12 millás öregebb lexus se fog többet. De tegyük fel ha valamennyivel igen, akkor is arra költeni kell rendszeresen (szervíz, csak 7 éves már most, szal kopó alkatrészek, stb.), szerintem ugyanott vagy vele, cserébe az egyikben a jelen technika csúcsát használod, a másikban meg egy már most is kicsit elavult feelingben lesz részed.
És akkor az itthoni elektromos töltés vs. benzin a még nagyon jól fogyasztó hibrid esetén is tud kompenzálni évente több százezret.

De javítsatok ki, ha rosszul látom.



Én most éppen azon vagyok, hogy az EU kötelező vezetési segédletei, meg geci nagy képernyő nélküli kocsit vegyek legközelebb is, mert ezek hülyére idegesítenének. Innentől nekem mondhatod, hogy így-úgy modern tech; gyakorlatilag semmit nem tudnak adni, ami számomra érték, inkább fordítva. A Lexust gombokért javítom még 10 év múlva is, a fenti kocsi egy nagyobb hibára lesz akkor a gazdasági ttotálkártól.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Gyakorlatilag minden új kocsit lehet GTK-zni manapság a brutál drága elemek (amelyek direkt úgy vannak gyártva...) és javítási díjak miatt, szal ebben abszolút igazad van, hogy a régi cuccokat sokkal olcsóbb fenntartani, főleg egy olyan márkánál, mint Toyota. Sőt, a baleseteknél a biztosítók is kicsesznek mindenkivel és leGTKzzák a sérült autókat egyre inkább a fenti okokból.

De úgy gondolom, hogy az elektromos autó még mindig a legkevésbé rizikós ebből a szempontból, mert a motor/kuplung/váltó triumvirátusból ugye egyikért se kell izgulni. Elektromotor ritkán megy tönkre, ha tönkre is megy, valszeg garizzák, ha meg nem, akkor sincs a közelében se az ára egy belsőégésű motornak. Akksikról meg most már ennyi idő és tapasztalat után kijelenthető, hogy nem jelentik a szűk keresztmetszetet, sokkal strapabíróbbak, mint ahogy a közvéleményben terjeng, a BMW-nek meg nagy tapasztalata is van ezen a téren.

Egyébként vasárnap a Lidl parkolóban pont mellettem állt egy ilyen iX1, és így elkezdtem nézegetni, főleg a méretekre voltam kíváncsi, amikor megjelent a srác meg a csaja, akikhez tartozik. Mint kiderült a srác a BMW gyárban dolgozik és munkavállalói bérlői program keretében van nála az autó 30.000 km-ig, azonnal felajánlotta, hogy üljek be, nézzek meg rajta mindent nyugodtan.
Szerintem nem véletlen, hogy nagyon népszerű ez a modell, mert iszonyat eltalálták a kényelem/praktikusság/méretgazdaságosság arányokat. Ahhoz képest, hogy ez a legkisebb elektromos SUV, simán elfértem 194 centivel elől és beülve magam mögé hátra, konkrétan az új és papíron jóval nagyobb iX3-ban rosszabb a fejtér meg a hátsó kényelem, mint ebben. Csomagtér is jó nagy (490l papíron, de valahogy ez is többnek érződik, mint ahogy a MY-nál van). Szóval ebből a szempontból is úgy néz ki pipa, mert ez volt az egyik félelmem.

nekem mondhatod, hogy így-úgy modern tech; gyakorlatilag semmit nem tudnak adni, ami számomra érték, inkább fordítva

Igazából megértem, hogy neked nem ad olyan többletet, én pl. játékokkal meg filmekkel vagyok így, hogy szinte csak a 10 évnél öregebbeket tolom vagy nézem, mert a mai csilivili lelketlen szaroktól kivagyok. De én egy okostelefont is elhasználok 5-8 évig simán, amíg meg nem hal, mert nincs igényem az új szemfényvesztő funkciókra.

De a fiatalabb generáció, ahova például a Feleségem tartozik, úgy vettem észre, hogy azért jobban rákap ezekre a dolgokra, nem véletlen, hogy a dizájnerek ebbe az irányba vitték el ezeket a termékeket, de erről Dante biztos tudna mesélni. Neki fontos a nagy és jó minőségű érintőképernyő, fontos a memóriás ülés, mert újra megtalálni az ideális beállítást nyűg, fontos, hogy távolról felfűthesd a kocsit, hogy reggel ne fagyjon ki a kis feneke, amikor beleül, fontos az a leegyszerűsített vezetési élmény, amit az elektromos hajtás ad (nincs váltás, nincs kuplung, nincs motorbőgetés, stb. tudom ezt a hibrid is tudja városban), fontos, hogy telót ne vezetékesen töltse, hogy legyen egyszerű carplay, stb. Ezeket valszeg egyikünk se mondaná prioritásnak, ha mi vennénk kocsit, bár tény, hogy városban én is sokkal jobban szeretem az elektromos hajtást.

És amikor reggel beülsz az előfűtött autóba, ami érzékeli a mobiltelefonos okos keyedről, hogy ki vagy és felcsillan a "Jó reggelt, Orsolya!" a képernyőn, magától bepozícionál az ülés és a kormány, és elindul a spotify playlist, akkor az szerintem elég menő, nem csak az új generációnak, de még nekem is. Végülis a Knight Rider óta ilyen dolgokra vágyva nőttünk fel mi is, nem?



Illetve lemaradt egy dolog:

Én nagyon szeretném, ha a Feleségem megszeretné a vezetést, és nem pedig tartana tőle vagy teherként élné meg. Ez nyilván egyéni beállítottság kérdése, nem tom nálatok hogy van, azért ahogy beszéltük is, elég sok nő mászkál önállóan SUV-okkal fel-alá a városban.
És saját véleményem szerint annak az első feltétele, hogy szeressen vezetni, az, hogy szeresse a kocsit, amit vezet. Ugye azért is vettünk neki egy viszonylag régi, de egyébként teljesen korrekt kis autót, hogy különösebb kockázat nélkül gyakorolhassa a vezetést. És igazából ez egy darabig rendben is volt, sok rutint szerzett az eltelt időben, de mégis szinte mindig az van, hogy ha együtt megyünk valahova, akkor azt szeretné, hogy inkább én vezessek (én meg persze mondom, hogy nem, nem). És nem az van, hogy utálná a kocsit, el se akarja adni, akkor se ha veszünk újat, de egyszerűen nem adja meg számára azt a vezetési élményt, amire vágyik. Amikor az Apja Ioniq-ját odaadják néha, akkor meg azonnal ő akar vezetni.
Lehetne ezen filózni sokat, hogy miért van, biztos Vajk kihozza majd, hogy valójában felszínes, aranyásó a lelke mélyén, akit majd egy Porschéss tag megint lecsap, de hát bakker én is szívesebben megyek a jó kocsival bárhova, mint az öreggel.

Szerintem nagyon hasznos, ha egy kapcsolatban mindkét fél tud megbízhatóan vezetni, mert sok ismerősnél látom azt, hogy a pár női tagjának vagy még jogsija sincs 30+ évesen, vagy van, de semmit nem gyakorol és/vagy parázik a vezetéstől. Pedig milyen jó dolog, amikor érted jön a kocsmába a csajod este vagy ihatsz egy családi rendezvényen egy kicsit, vagy csak nem kell izgulnod, amikor oviba viszi a gyereket egyedül... Kolléganőm is, amíg valami régi Merci A osztályt vezetett, addig ott szerencsétlenkedett, aztán amikor vettek neki egy BMW X3-at ki se lehetett belőle robbantani, és úgy beletanult a vezetésbe, hogy csak lestem. Szerintem ezek olyan externáliák, amiket érdemes azért számba venni, amikor autót vásárol az ember.



Jaj a kedvencem a nagytestű hibrid suv :D Elég nagy ahhoz, hogy a csajok ne tudjanak parkolni vele, elég keveset megy akksiról ahhoz, hogy városon kívül belsőégésű motorját használja és elég nagy a "hagyományos" motorja és a súlya ahhoz, hogy azzal meg ne fogyasszon jól :D
Már mióta vetyengesz rajta, lóvé van, látszik hogy suv lesz ebből, vegyél egy random felsőkategóriást. Majd úgyis meghirdeted 4 év múlva nagyszerviz előtt ;)



Nem hinném, hogy a lány aranyásó, tekintve, hogy többet keres nálad. Sokkal inkább tűnik úgy, hogy te akarsz egy ilyet, vele meg csak takarózol :D

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



a kereset meg a vagyon fogalmát és a kettő közötti különbséget azért frissítsd fel ;)



ezt miért nekem írod? Vajk tukmálja itt rám hónapok óta a nagytestű hibrid suvot :D



na tegnap totalra tortem a yarist, 0 db autom van. johetnek a tippek :(
nem koltenek ra tul sokat, hazat, lakasokat kellene vennem.

Parizer forever.



az hogy sikerült? remélem azért jól vagy.
ja látom máshol irtad



lakásokat? Minek? Gyerekeidnek? Vegyenek ők maguknak. 50 éves egyedülállóként amúgy sem éri meg lakást vásárolni, már ha egyáltalán tud az ember...



3%-os hitelre, onerot adom, meg addig fizetem a torlesztot, amig nincs sajat keresetuk.

Parizer forever.



Amit múltkor linkeltél, ezer éves Megant, neked teljesen meg fog felelni. Lényeg, hogy jól vagy.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



3%-os hitelt házaspár tudja felvenni. Lemaradtunk a gyerekeknél valamiről? :)



Olvasom, hogy a Megánt már elvitték. Én ha kis fogyasztású autót szeretnék, amiben mégsem érzem olyan fapadosan magam, mint amúgy a kisautókban, Lexus CT-t vennék.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."




Szerintem nem ebben az árkategóriában keres

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



alkudja le 7.5-re, megkímélt állapot, nagyon kevés futás, évek múlva ha eladja se bukik rajta sokat.



Lol. Kissé el vagy tévedve szvsz. Eddig Yarissal járt, gondolod, hogy igénye lenne egy ilyen árú beaterre?

@Gabika:
BTW van egy 2001-es 1.6 scenicem működő klímával, ha érdekel 200k -ért. Nem szép, de legalább másnak kell félnie, ha beparkolsz mellé, nem neked :D Kipufogót kell heggeszteni, meg valahol szivárog a hűtőfolyadék (nem a motorba, az tiszta, nem a hutőradiátoron -utóbbit cserélték...), nem füstöl.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Eddig Yarissal járt, gondolod, hogy igénye lenne egy ilyen árú beaterre?

mikor, ha nem most? Mid life crisis, talán már túl is van rajta. Aztán megkaphatja a fia is akár.



Midlife crisisnál én inkább vennék egy filléres beatert, meg egy sportautót, nem egy coupét.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



coupé??



bocs, sedan-t akartam írni.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



milyen gyakran is használsz egy sportautót? milyen gyakran viszed ki a mazdádat a garázsból? Gondolom eleve csak nyáron.
Miért jó egy filléres beater? Lerohad rajta mindig valami, akkor bütykölheted magad, vagy viheted szerelőhöz, általában pont a legrosszabbkor áll meg valami benne, stb. Amennyivel nyugodtabban hagyod ott a parkolóban, hogy rányitják az ajtót, annyival többet kell rajta izgulni, hogy mikor mi szivárog vagy zörög rajta éppen. Nem?

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!