Ezért mondtam, hogy itt most kérdés hogy milyen vételárhól indulsz ki?
A 22-ből? A 16-ból? A 12-böl? Most használtan 14-15 körül vannak ebből a nem full extrás darabok, de nincs is belőle sok használtan, mert szeretik, nagyon jó rivjúkat kapott, meg praktikus női városi suv.
De ugye ennyiért hirdetik a Lexus NX300-at, amit linkeltem, de az 7 éves, 50k km, esztétikai sérülések után. Valszeg értékvesztésben nem lesz jobb, cserébe drágább fenntartani, nem garis, és nem legújabb technika.
Ha elkezd lötyögni az igénybevételtől, az fáradás, nem baleset. Szerintem.
Eddig úgy néz ki, hogy az elektromos kocsik mindennél rosszabbul tartják az árukat, tehát nem véletlen, hogy a Lexus használtan ugyanannyi. Ugyanez a dinamika prognosztizálható a következő évekre is. Az említett Lexus már bukott az értékéből, és így kerül az új BMW árába, a BMW csak most kezd el bukni az újkori árából. Szerintem nem feltétlenül érdemes a kedvezményeket pluszban rászámolni a kocsi értékére - ha most megvehető ennyiért, akkor ez a base price, innen inflálódik.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ha a világgazdaság pörgetésére továbbra is a fogyasztói társadalom fenntartása a cél, miért is feltételezzük, hogy tartós termékeket kapunk?
Most láttam egy videót, ahol egy jobb első ajtóban lévő kilincs mechanikája tört el és az egész ajtóbelsőt lehet csak cserélni, mert a kilincs és az egyetlen ablakemelő gomb köré nyomták/préselték/fújták/mittomén a műanyagot. Ez mondjuk épp egy Chevy modell.
Vagy az eletromos autókkal kéz a kézben bevezetett, erőltetett tapi-nyali óriás kijelzők, amik felváltották a nyomógombokat és a mechanikus kapcsolókat-tekerőket. Hiba esetén 1:1-ben cserélhetők, csak egy csatlakozó van az autó agyához. Inkább, mint javíthatóvá tenni, mint egy ujjnyi gomb és annak az elektronikája. A telefonoknál is sokkal egyszerűbbé vált a gyártók dolga azzal, hogy az egész telefon 1 db kijelző és mögé zsúfoljuk a modulokat. Na de legalább a prémium kategóriában hozzák vissza a kapcsolókat, tekerőket, gombokat. Így csak egy kb. 25 éves idősáv az, amit ha szerencsés az ember kihagy az autókból, mire meg tudja venni ezeket használtan :Đ
amúgy ha kifutó modellt olcsóbban kapsz újan mint használtan akkor az elég jó üzletnek tűnik.
Meg én nem értek a témához de annyit tudok, hogy Vajknak a véleményét új autókról érdemes fenntartásokkal kezelni :D
Ez az elektromos autók jobban veszítenek az árukból dolog csak részben igaz, főleg a felső kategóriákban (30 misi felett kezdődnek). Az új Lexus-okat is nézegetem folyamatosan, és 27 millióból 20000 km után lesz 22 millió 1 év alatt. Bőven vesztik az árukat ezek is, valamivel lassabban, de én nem lennék meglepődve, ha jönne egy olyan trend, amikor bezuhannak, mert egyszerűen elavultak technológiailag és utastér minőségben.
Most ha csak 12 millából indulok ki a BMW esetén (és még a kedvezményt levonni oké, de a céges támogatást azért már a piac nem úgy veszi figyelembe, szal a 16 reálisabb kiindulási pont lenne), ha 5 év múlva 7-et fog érni, az a 12 millás öregebb lexus se fog többet. De tegyük fel ha valamennyivel igen, akkor is arra költeni kell rendszeresen (szervíz, csak 7 éves már most, szal kopó alkatrészek, stb.), szerintem ugyanott vagy vele, cserébe az egyikben a jelen technika csúcsát használod, a másikban meg egy már most is kicsit elavult feelingben lesz részed.
És akkor az itthoni elektromos töltés vs. benzin a még nagyon jól fogyasztó hibrid esetén is tud kompenzálni évente több százezret.
Én most éppen azon vagyok, hogy az EU kötelező vezetési segédletei, meg geci nagy képernyő nélküli kocsit vegyek legközelebb is, mert ezek hülyére idegesítenének. Innentől nekem mondhatod, hogy így-úgy modern tech; gyakorlatilag semmit nem tudnak adni, ami számomra érték, inkább fordítva. A Lexust gombokért javítom még 10 év múlva is, a fenti kocsi egy nagyobb hibára lesz akkor a gazdasági ttotálkártól.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ezért mondtam, hogy itt most kérdés hogy milyen vételárhól indulsz ki?
A 22-ből? A 16-ból? A 12-böl? Most használtan 14-15 körül vannak ebből a nem full extrás darabok, de nincs is belőle sok használtan, mert szeretik, nagyon jó rivjúkat kapott, meg praktikus női városi suv.
De ugye ennyiért hirdetik a Lexus NX300-at, amit linkeltem, de az 7 éves, 50k km, esztétikai sérülések után. Valszeg értékvesztésben nem lesz jobb, cserébe drágább fenntartani, nem garis, és nem legújabb technika.
Felfüggesztés cascos, nem?
Ha elkezd lötyögni az igénybevételtől, az fáradás, nem baleset. Szerintem.
Eddig úgy néz ki, hogy az elektromos kocsik mindennél rosszabbul tartják az árukat, tehát nem véletlen, hogy a Lexus használtan ugyanannyi. Ugyanez a dinamika prognosztizálható a következő évekre is. Az említett Lexus már bukott az értékéből, és így kerül az új BMW árába, a BMW csak most kezd el bukni az újkori árából. Szerintem nem feltétlenül érdemes a kedvezményeket pluszban rászámolni a kocsi értékére - ha most megvehető ennyiért, akkor ez a base price, innen inflálódik.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ha a világgazdaság pörgetésére továbbra is a fogyasztói társadalom fenntartása a cél, miért is feltételezzük, hogy tartós termékeket kapunk?
Most láttam egy videót, ahol egy jobb első ajtóban lévő kilincs mechanikája tört el és az egész ajtóbelsőt lehet csak cserélni, mert a kilincs és az egyetlen ablakemelő gomb köré nyomták/préselték/fújták/mittomén a műanyagot. Ez mondjuk épp egy Chevy modell.
Vagy az eletromos autókkal kéz a kézben bevezetett, erőltetett tapi-nyali óriás kijelzők, amik felváltották a nyomógombokat és a mechanikus kapcsolókat-tekerőket. Hiba esetén 1:1-ben cserélhetők, csak egy csatlakozó van az autó agyához. Inkább, mint javíthatóvá tenni, mint egy ujjnyi gomb és annak az elektronikája. A telefonoknál is sokkal egyszerűbbé vált a gyártók dolga azzal, hogy az egész telefon 1 db kijelző és mögé zsúfoljuk a modulokat. Na de legalább a prémium kategóriában hozzák vissza a kapcsolókat, tekerőket, gombokat. Így csak egy kb. 25 éves idősáv az, amit ha szerencsés az ember kihagy az autókból, mire meg tudja venni ezeket használtan :Đ
amúgy ha kifutó modellt olcsóbban kapsz újan mint használtan akkor az elég jó üzletnek tűnik.
Meg én nem értek a témához de annyit tudok, hogy Vajknak a véleményét új autókról érdemes fenntartásokkal kezelni :D
Ugyanezt akartam mondani, mert ugyan én se értek hozzá, de nekem is ez tűnik logikusnak. Csak aztán megjelent Vajk 😆
Chief Exorcist
Ez az elektromos autók jobban veszítenek az árukból dolog csak részben igaz, főleg a felső kategóriákban (30 misi felett kezdődnek). Az új Lexus-okat is nézegetem folyamatosan, és 27 millióból 20000 km után lesz 22 millió 1 év alatt. Bőven vesztik az árukat ezek is, valamivel lassabban, de én nem lennék meglepődve, ha jönne egy olyan trend, amikor bezuhannak, mert egyszerűen elavultak technológiailag és utastér minőségben.
Most ha csak 12 millából indulok ki a BMW esetén (és még a kedvezményt levonni oké, de a céges támogatást azért már a piac nem úgy veszi figyelembe, szal a 16 reálisabb kiindulási pont lenne), ha 5 év múlva 7-et fog érni, az a 12 millás öregebb lexus se fog többet. De tegyük fel ha valamennyivel igen, akkor is arra költeni kell rendszeresen (szervíz, csak 7 éves már most, szal kopó alkatrészek, stb.), szerintem ugyanott vagy vele, cserébe az egyikben a jelen technika csúcsát használod, a másikban meg egy már most is kicsit elavult feelingben lesz részed.
És akkor az itthoni elektromos töltés vs. benzin a még nagyon jól fogyasztó hibrid esetén is tud kompenzálni évente több százezret.
De javítsatok ki, ha rosszul látom.
Én most éppen azon vagyok, hogy az EU kötelező vezetési segédletei, meg geci nagy képernyő nélküli kocsit vegyek legközelebb is, mert ezek hülyére idegesítenének. Innentől nekem mondhatod, hogy így-úgy modern tech; gyakorlatilag semmit nem tudnak adni, ami számomra érték, inkább fordítva. A Lexust gombokért javítom még 10 év múlva is, a fenti kocsi egy nagyobb hibára lesz akkor a gazdasági ttotálkártól.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."